Thajsko
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
sledovaný projekt v tématu
masivní megaprojekt: Second Rama IX Bridge a Rama III - Dao Khanong - Western Outer Ring Road Expressway
báječné letecké záběry na mosty a dálnice a novou stavbu:
masivní megaprojekt: Second Rama IX Bridge a Rama III - Dao Khanong - Western Outer Ring Road Expressway
báječné letecké záběry na mosty a dálnice a novou stavbu:
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Probíhá výběrové řízení na projekt dálnice o délce 4 km v thajském Phuketu. Očekává se, že projekt bude mít hodnotu 421 milionů USD a propojí Kathu s Patongem.
Thajský úřad pro rychlostní silnice (EXAT) zpracovává výběrové řízení, které bude uzavřeno v březnu 2023 a projekt bude řízen podle modelu PPP. Balíček koncesí bude zahrnovat návrh, výstavbu a provoz po dobu 35 let. Stavba by měla být zahájena v roce 2024 a dokončena do roku 2027, pokud bude dodržen plánovaný harmonogram.
Nové silniční spojení bude obsahovat min. 2 pruhy v každém směru jízdy. Velkým faktorem v nákladech projektu bude 1,85 km dlouhý tunelový úsek.
Thajský úřad pro rychlostní silnice (EXAT) zpracovává výběrové řízení, které bude uzavřeno v březnu 2023 a projekt bude řízen podle modelu PPP. Balíček koncesí bude zahrnovat návrh, výstavbu a provoz po dobu 35 let. Stavba by měla být zahájena v roce 2024 a dokončena do roku 2027, pokud bude dodržen plánovaný harmonogram.
Nové silniční spojení bude obsahovat min. 2 pruhy v každém směru jízdy. Velkým faktorem v nákladech projektu bude 1,85 km dlouhý tunelový úsek.

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
V Thajsku je plánován nový most, který spojí ostrov Koh Samui s pevninou. Projekt přispěje k oživení turistického ruchu v oblasti a také zajistí lepší dopravní dostupnost pro místní obyvatele.
Studii projektu vypracuje Thajský úřad pro rychlostní silnice (EXAT). Po vypracování studie proveditelnosti budou provedeny další podrobnější studie. Zahájení stavby se předpokládá v roce 2028.
k projektu jsem psal v roce 2020 již více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 05#p208405
Studii projektu vypracuje Thajský úřad pro rychlostní silnice (EXAT). Po vypracování studie proveditelnosti budou provedeny další podrobnější studie. Zahájení stavby se předpokládá v roce 2028.
k projektu jsem psal v roce 2020 již více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 05#p208405
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Aktuálně se Thajsko řídí 20 ročním silničním programem 2016 - 2036, který počítá stále s masivní výstavbou dálnic a rozšířením státních silnic na 4- pruhy. Dálnic je zlomek (pár set km) z asi 4 tis km cílové sítě a státních dualizovaných silnic je již asi 5 tis km. Až 81% tovaru a osob se přepravuje po silnicích. Pro rok 2022/2023 směruje na plnění vícero programů více než 7, skoro 8 mld. USD. Velká část formou PPP projektů. Základní plány a mapy lze dohledat v tématu. Projektům dualizace se nevěnuji podrobně, protože jich je několik set. Jsou rozčleněné na krátké úseky a postupně se realizují a uvádí do provozu. Od pár km po desítky. Je snaha eliminovat velké práce, ale staví se i nové mosty, obchvaty, zářezy přes pohoří. Dualizační program je v mírném skluzu. V letech 2019 - 2022 se mělo postavit 1000 km dualizovaných silnic, aby jich bylo 5-5,5 tis. km.
Pattani Bypass Road
Highway 418 intersection - Yaring section, Pattani province
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -182229462
Highway 3222 Widening
Cham Phak Phaeo - Cha Om section, Saraburi province
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -182333129
z fóra SSC
Pattani Bypass Road
Highway 418 intersection - Yaring section, Pattani province
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -182229462
Highway 3222 Widening
Cham Phak Phaeo - Cha Om section, Saraburi province
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -182333129
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
MÚK Khao Mai Kaeo
Khao Mai Kaeo, Bang Lamung District, Chonburi Province


další fotky: https://www.facebook.com/TransportDaily ... 8uXT5No5xl
Khao Mai Kaeo, Bang Lamung District, Chonburi Province


další fotky: https://www.facebook.com/TransportDaily ... 8uXT5No5xl
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Progres výstavby dálnice M81 (96 km) dosáhl k 31.3. stavu 90%. Otevírat do provozu se má v 01/2025. V současné době je stavba dokončena na 14 úsecích o délce 64,716 km, skládajících se z sekcí 5, 6, 7, 8, 10, 14, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 23 a 25, a zbývajících 11 úseků v délce 31,284 km je ve výstavbě.
Vzhledem k provozu a údržbě provozu a údržby (O&M) a výstavbě 8 mýtných stanovišť v hodnotě 27 828 milionů bahtů bylo oproti plánu dokončeno 13,62 % prací, 17,3 %, o 3,74 % pomaleji než plán.
Bang Yai, Nonthaburi - provincie Kanchanaburi
https://www.facebook.com/TransportDaily ... 8221103081



Vzhledem k provozu a údržbě provozu a údržby (O&M) a výstavbě 8 mýtných stanovišť v hodnotě 27 828 milionů bahtů bylo oproti plánu dokončeno 13,62 % prací, 17,3 %, o 3,74 % pomaleji než plán.
Bang Yai, Nonthaburi - provincie Kanchanaburi
https://www.facebook.com/TransportDaily ... 8221103081



-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
dualizace národních silnic: cílem bylo v roce 2022 dosáhnout 5000 km dualizovaných silnic tohoto typu (plán je v omeškání, ale i tak byla již v 2019 většina hotová: viewtopic.php?p=201523#p201523 )
Highway 205 (Suranarai Road)
http://www.doh.go.th/content/page/news/239290
Nong Bua Khok - Phra Thong Kham section, Chaiyaphum - Nakhon Ratchasima provinces

Highway 419 (Mueang Trang Ring Road)
http://www.doh.go.th/content/page/news/240138
Na Kha - Khuan Pring section, Trang province

Highway 212
http://www.doh.go.th/content/page/news/238449
Phathai - Tha Uthen section, Nakhon Phanom province



http://www.doh.go.th/content/page/news/239290
Nong Bua Khok - Phra Thong Kham section, Chaiyaphum - Nakhon Ratchasima provinces


http://www.doh.go.th/content/page/news/240138
Na Kha - Khuan Pring section, Trang province


http://www.doh.go.th/content/page/news/238449
Phathai - Tha Uthen section, Nakhon Phanom province

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko

M6 Bang Pa-In - Nakhon Ratchasima
M81 Bang Yai - Kanchanaburi
M82 Bang Khun Thian - Ban Phaew
zde a příspěvky pod tím: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -183500040

Rama III - Dao Khanong - Bang Khun Thian, Bangkok

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
pro zajímavost od ChrisZwolle z mez. fóra SSC
Wikipedie nebo Guinness World Records vám prozradí, že Bang Na Expressway je nejdelším silničním mostem světa s délkou 54 kilometrů. Wikipedie je poměrně často nepřesná, je dobré si věci ověřit měřením na Google Earth.
Most dálnice Bang Na po měření ukazuje se, že pokračuje na dálnici Chalong Rat jako souvislý vyvýšený viadukt.
Celková délka tohoto mostu / nadzemní komunikace je přibližně 67 000 metrů (67 km). Dálnice Chalong Rat se jen velmi krátce dotkne úrovně země, než pokračuje další 17,5 kilometru vyvýšená část.

Wikipedie nebo Guinness World Records vám prozradí, že Bang Na Expressway je nejdelším silničním mostem světa s délkou 54 kilometrů. Wikipedie je poměrně často nepřesná, je dobré si věci ověřit měřením na Google Earth.
Most dálnice Bang Na po měření ukazuje se, že pokračuje na dálnici Chalong Rat jako souvislý vyvýšený viadukt.
Celková délka tohoto mostu / nadzemní komunikace je přibližně 67 000 metrů (67 km). Dálnice Chalong Rat se jen velmi krátce dotkne úrovně země, než pokračuje další 17,5 kilometru vyvýšená část.

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko




* Most "Kham Nong Luang" se vyznačuje přátelstvím. (skoro 900m dlouhý most)
* 4 jízdní pruhy, 48 km strategická trasa "Thajsko - Laos - Čína"

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Nor Sor 3053 spojující Ranot s Kuan Khanun Phatthalung, kolem jezera Songkhla, v délce 6,3 km byla rozšířená a odevzdaná do provozu.




-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Porucha jeřábu pravděpodobně za kolapsem nadjezdu v Bangkoku
https://www.nationthailand.com/thailand ... l/40029241
https://www.newcivilengineer.com/latest ... 2-07-2023/
Lat Krabang Tollway, video z pádu: https://twitter.com/i/web/status/1678368235006337026

https://www.nationthailand.com/thailand ... l/40029241
https://www.newcivilengineer.com/latest ... 2-07-2023/
Lat Krabang Tollway, video z pádu: https://twitter.com/i/web/status/1678368235006337026
- Večer 10. července se část vyvýšené silnice ve čtvrti Lat Krabang v hlavním městě Thajska zřítila spolu se stavebním nosníkem, který byl použit k její výstavbě. Byly hlášeny dva případy úmrtí; to inženýra dohlížejícího na práce a jednoho ze stavebních dělníků na projektu. Nejméně 17 dalších bylo posláno do nemocnice se zraněními a nejméně osm aut a čtyři motorky byly rozdrceny.
Dotčená stavba je vyvýšený viadukt, který se staví podél centrálního ostrova Lat Krabang Road, 20 m nad úrovní terénu. Stavba má být dlouhá 2,2 km a vést čtyři jízdní pruhy.
Jde o projekt prováděný jménem bangkockého místního úřadu za cenu 1,66 miliardy thajských bahtů (37 milionů liber). Staví ho společný podnik mezi Tharawan Construction a Napa Construction. Hotovo mělo být v roce 2024.
K poruše došlo na naposledy instalovaném 500m úseku mostu. Současně se zřítil stavební nosník a způsobil rozsáhlé škody podél silnice.
Po incidentu se spekulovalo o příčině. Guvernér Bangkoku Chadchart Sittipunt místo navštívil a řekl, že ačkoli je příliš brzy na určení chyby, příčinou nebyla vyšší moc.
Podle thajské zpravodajské organizace Khaosod Sittipunt dodal: „To se nemělo stát během stavebního procesu; po zabudování základu hluboko do pískové vrstvy se mohou objevit anomálie. Předpokládá se, že to bylo způsobeno stavební nestabilitou. Očekáváme, že úsek, kde je tyč zlomená, bude mít nadváhu.“
Dodal, že za neúspěch ponese někdo odpovědnost.
Zástupce guvernéra Wisanu Subsompon, který se také zúčastnil místa incidentu, naznačil, že příčinou mohla být porucha jeřábu.
Bylo zahájeno vyšetřování a očekává se, že odklízení trosek a navrácení silnice do provozu může trvat až týden.
I když příčina zůstává neznámá, incident vyslal ostrou připomínku nutnosti dodržovat přísné postupy během všech fází projektu, zejména velkého, který se staví v obydlené oblasti.

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
psáno v 12/2022:

Freyssinet (VINCI Construction) se již rok podílí na stavbě mostu Rama III-Dao Khanong v Thajsku.
Tato nová lanová konstrukce má dva pylony ve tvaru H, hlavní rozpětí dlouhé 450 m a 152 lanových vzpěr, z nichž nejdelší měří 233,7 m. Společnosti Freyssinet Thailand a Freyssinet Grands Projets navrhly, dodaly a nainstalovaly celý systém závěsných kabelů a provedly zkoušky těsnosti a únavy na plnohodnotných modelech. Za účelem optimalizace budoucí údržby mostu klient požádal Sixense Group (VINCI Construction), aby poskytla potřebné vybavení pro sledování stavu infrastruktury. Zprovoznění je naplánováno na konec roku 2023.
zdroj: https://www.vinci.com/vinci.nsf/fr/actu ... 092023.htm
další čtení v souvislostech:
https://www.mageba-group.com/ch/en/1023 ... Bridge.htm
https://www.aec-th.com/dao-khanong-west ... xpressway/

Systém uchycení kabelů k mostu Rama III - Dao Khanong v Bangkoku, dodává skupina VINCI.Diaľničiar píše: ↑12.12.2022 11:02:04 sledovaný projekt v tématu
masivní megaprojekt: Second Rama IX Bridge a Rama III - Dao Khanong - Western Outer Ring Road Expressway
báječné letecké záběry na mosty a dálnice a novou stavbu:

Freyssinet (VINCI Construction) se již rok podílí na stavbě mostu Rama III-Dao Khanong v Thajsku.
Tato nová lanová konstrukce má dva pylony ve tvaru H, hlavní rozpětí dlouhé 450 m a 152 lanových vzpěr, z nichž nejdelší měří 233,7 m. Společnosti Freyssinet Thailand a Freyssinet Grands Projets navrhly, dodaly a nainstalovaly celý systém závěsných kabelů a provedly zkoušky těsnosti a únavy na plnohodnotných modelech. Za účelem optimalizace budoucí údržby mostu klient požádal Sixense Group (VINCI Construction), aby poskytla potřebné vybavení pro sledování stavu infrastruktury. Zprovoznění je naplánováno na konec roku 2023.
zdroj: https://www.vinci.com/vinci.nsf/fr/actu ... 092023.htm
další čtení v souvislostech:
https://www.mageba-group.com/ch/en/1023 ... Bridge.htm
https://www.aec-th.com/dao-khanong-west ... xpressway/

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
EXAT, Thajský úřad pro rychlostní silnice, zvažuje nahrazení části dálnice N1 tunelem o délce 6,7 km, první takovou stavbou v zemi.
Podle zprávy v deníku Bangkok Post Surachet Laophulsuk, šéf EXAT, řekl účastníkům druhého slyšení o projektu, že 17 měsíční studie proveditelnosti byla dokončena. Nabídky by mohly začít v roce 2026 a stavba tunelu, který by měl hloubku 40 až 44 m, by mohla začít již v roce 2027 a otevřít by se mohl v roce 2030.
Laophulsuk také uvedl, že posouzení vlivu na životní prostředí bude dokončeno v květnu a poté bude předloženo vládě ke schválení.
Zpráva v novinách The Nation poznamenala, že 6,7 km dlouhý dvoupatrový tunel, který bude prvním dálničním tunelem v zemi, by obešel silně přetíženou křižovatku Kaset-Nawamin v bangkokské čtvrti Bueng Kum. Objem dopravy se odhaduje na 70 000 vozidel denně.
Tunel jako součást rychlostní silnice N1 by mohl zmírnit zácpy v thajském hlavním městě Bangkoku

Podle zprávy v deníku Bangkok Post Surachet Laophulsuk, šéf EXAT, řekl účastníkům druhého slyšení o projektu, že 17 měsíční studie proveditelnosti byla dokončena. Nabídky by mohly začít v roce 2026 a stavba tunelu, který by měl hloubku 40 až 44 m, by mohla začít již v roce 2027 a otevřít by se mohl v roce 2030.
Laophulsuk také uvedl, že posouzení vlivu na životní prostředí bude dokončeno v květnu a poté bude předloženo vládě ke schválení.
Zpráva v novinách The Nation poznamenala, že 6,7 km dlouhý dvoupatrový tunel, který bude prvním dálničním tunelem v zemi, by obešel silně přetíženou křižovatku Kaset-Nawamin v bangkokské čtvrti Bueng Kum. Objem dopravy se odhaduje na 70 000 vozidel denně.
Tunel jako součást rychlostní silnice N1 by mohl zmírnit zácpy v thajském hlavním městě Bangkoku

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Navrhuje se megaprojekt pozemního mostu, který zlepší dopravní spojení pro jihovýchodní Asii. Thajská vláda žádá o financování navrhovaného projektu.
Dokončení spojení by mohlo stát až 29,35 miliardy USD. Trasa by spojovala Ranong na pobřeží Andamanského moře s Chumphonem v Thajském zálivu.
Thajské ministerstvo dopravy pořádá řadu roadshow v Číně, Spojeném království a USA v naději, že přiláká firmy ochotné do projektu investovat. Záměry projektu posuzuje Úřad dopravy a dopravní politiky a plánování (OTP).
https://www.thaipbsworld.com/is-the-mas ... nvestment/
https://www.pattayamail.com/thailandnew ... ect-382242

Dokončení spojení by mohlo stát až 29,35 miliardy USD. Trasa by spojovala Ranong na pobřeží Andamanského moře s Chumphonem v Thajském zálivu.
Thajské ministerstvo dopravy pořádá řadu roadshow v Číně, Spojeném království a USA v naději, že přiláká firmy ochotné do projektu investovat. Záměry projektu posuzuje Úřad dopravy a dopravní politiky a plánování (OTP).
https://www.thaipbsworld.com/is-the-mas ... nvestment/
https://www.pattayamail.com/thailandnew ... ect-382242

-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
vývoj na velikém projektu o příspěvek výše: Thajsko pracuje na plánech velkého infrastrukturního projektu v hodnotě 29,35 miliardy USD. Mohutný projekt Jižního ekonomického koridoru (SEC) bude zahrnovat projekt Land Bridge.
Návrhy projektu Land Bridge by měly být hotové do třetího čtvrtletí roku 2024. Plány naznačují, že financování by mohlo být zajištěno do třetího čtvrtletí roku 2025. Stavba by mohla začít do roku 2026, pokud by byl zachován současný časový rámec. Práce by probíhaly ve třech fázích s dokončením v roce 2036. Projekt by zahrnoval výstavbu přístavů Ranong a Chumphon, jakož i propojení dálnic a železničních tratí.
a dále ...
Pro thajské hlavní město Bangkok, utlumené dopravou, se navrhuje nová trasa podzemní dálnice za 1,47 miliardy USD. Výstavba 6,3 km dlouhého podzemního tunelu pro část projektu rychlostní silnice N1 by mohla pomoci zmírnit chronické dopravní zácpy ve městě, které patří k nejhorším na světě.
Projekt byl předložen Thajským dálničním úřadem (Exat). Trasa by vedla pod Ngarmwongwan Road a spojovala by se s dálnicí N2.
Návrhy se však setkaly s určitým odporem místních obyvatel. Vybudování vyvýšeného úseku dálnice by místo toho stálo kolem 500 milionů dolarů. Environmentální studie bude vypracována v roce 2025. Pokud projekt schválí, stavba by začala v roce 2026 a dokončení se očekává v roce 2031.
Očekává se, že stavba mostu, který spojí ostrov Trat a Koh Chang, bude stát 293,5 milionu dolarů. Odhad pochází od Thajského úřadu pro rychlostní silnice (EXAT). Studie proveditelnosti bude připravena v roce 2026 a zhodnotí klíčové faktory včetně hloubky moře a účinků přílivu a odlivu a mořských proudů.
Návrhy projektu Land Bridge by měly být hotové do třetího čtvrtletí roku 2024. Plány naznačují, že financování by mohlo být zajištěno do třetího čtvrtletí roku 2025. Stavba by mohla začít do roku 2026, pokud by byl zachován současný časový rámec. Práce by probíhaly ve třech fázích s dokončením v roce 2036. Projekt by zahrnoval výstavbu přístavů Ranong a Chumphon, jakož i propojení dálnic a železničních tratí.
a dále ...
Pro thajské hlavní město Bangkok, utlumené dopravou, se navrhuje nová trasa podzemní dálnice za 1,47 miliardy USD. Výstavba 6,3 km dlouhého podzemního tunelu pro část projektu rychlostní silnice N1 by mohla pomoci zmírnit chronické dopravní zácpy ve městě, které patří k nejhorším na světě.
Projekt byl předložen Thajským dálničním úřadem (Exat). Trasa by vedla pod Ngarmwongwan Road a spojovala by se s dálnicí N2.
Návrhy se však setkaly s určitým odporem místních obyvatel. Vybudování vyvýšeného úseku dálnice by místo toho stálo kolem 500 milionů dolarů. Environmentální studie bude vypracována v roce 2025. Pokud projekt schválí, stavba by začala v roce 2026 a dokončení se očekává v roce 2031.
Očekává se, že stavba mostu, který spojí ostrov Trat a Koh Chang, bude stát 293,5 milionu dolarů. Odhad pochází od Thajského úřadu pro rychlostní silnice (EXAT). Studie proveditelnosti bude připravena v roce 2026 a zhodnotí klíčové faktory včetně hloubky moře a účinků přílivu a odlivu a mořských proudů.
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
sledovaný projekt v tématu
Most v hodnotě 1,17 miliardy USD pro ostrov Koh Samui
Je navržen nový most, který spojí ostrov Koh Samui s pevninským Thajskem
Stavba mostu by posílila dopravu na ostrov, který je silně závislý na turistickém ruchu. Projekt předkládá Thajský úřad pro rychlostní silnice (EXAT).
Pokud by projekt mostu pokračoval, spojil by Tambon Taling Ngam na ostrově s Tambon Thong Nien na pevnině. Navrhovaný most bude mít na části své délky konvenční konstrukci skříňového nosníku a také část zavěšenou na kabelu. Část mostu by byla dostatečně vysoká, aby pod ní mohla proplouvat lodní doprava, a konstrukce by měla také ochranu, aby se zabránilo poškození plavidly.
Studie projektu k určení proveditelnosti a dopadu na životní prostředí budou dokončeny do roku 2026, a pokud bude dokončen schvalovací proces, stavba by začala v roce 2029. Podle harmonogramu by se pak most měl otevřít v roce 2033.
V současnosti tam musí návštěvníci ostrova buď letět, nebo využít trajekty. Nový most by zkrátil dobu cestování a podpořil turistický ruch. Most by také pomohl posílit rybářský průmysl na ostrově.
zde jsem psal více: viewtopic.php?p=208405#p208405
EXAT je garancí toho, že ten projekt není jen nějakým snem, který by se nikdy neuskutečnil, ale právě, že se pečlivě věnuje příprava o počátečních návrhů přes lepší posuzování a po to, že všechny studie pokračují dál, byla provedená i cenová optimalizace nákladů, takže navzdory zdražování projekt snížil odhadované náklady. Až bude vše připraveno, tak bude na vládě zda dá zelenou. Resp. jak se nastaví financování. Stále platí, že projekt se reálně připravuje od nápadu po začátek realizace deset let.
Most v hodnotě 1,17 miliardy USD pro ostrov Koh Samui
Je navržen nový most, který spojí ostrov Koh Samui s pevninským Thajskem
Stavba mostu by posílila dopravu na ostrov, který je silně závislý na turistickém ruchu. Projekt předkládá Thajský úřad pro rychlostní silnice (EXAT).
Pokud by projekt mostu pokračoval, spojil by Tambon Taling Ngam na ostrově s Tambon Thong Nien na pevnině. Navrhovaný most bude mít na části své délky konvenční konstrukci skříňového nosníku a také část zavěšenou na kabelu. Část mostu by byla dostatečně vysoká, aby pod ní mohla proplouvat lodní doprava, a konstrukce by měla také ochranu, aby se zabránilo poškození plavidly.
Studie projektu k určení proveditelnosti a dopadu na životní prostředí budou dokončeny do roku 2026, a pokud bude dokončen schvalovací proces, stavba by začala v roce 2029. Podle harmonogramu by se pak most měl otevřít v roce 2033.
V současnosti tam musí návštěvníci ostrova buď letět, nebo využít trajekty. Nový most by zkrátil dobu cestování a podpořil turistický ruch. Most by také pomohl posílit rybářský průmysl na ostrově.
zde jsem psal více: viewtopic.php?p=208405#p208405
EXAT je garancí toho, že ten projekt není jen nějakým snem, který by se nikdy neuskutečnil, ale právě, že se pečlivě věnuje příprava o počátečních návrhů přes lepší posuzování a po to, že všechny studie pokračují dál, byla provedená i cenová optimalizace nákladů, takže navzdory zdražování projekt snížil odhadované náklady. Až bude vše připraveno, tak bude na vládě zda dá zelenou. Resp. jak se nastaví financování. Stále platí, že projekt se reálně připravuje od nápadu po začátek realizace deset let.
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Do klíčového projektu thajské silnice bude investováno 1,3 miliardy USD.
První fáze thajského projektu dálnice č. 8 vyžaduje rozpočet 1,3 miliardy USD. Projekt řídí thajské ministerstvo dopravy a má být dokončen v roce 2031. 61 km dálnice pro fázi 1 projektu zlepší dopravní spojení z okresu Pak Tor v Ratchaburi do provincie Nakhon Pathom.
První fáze thajského projektu dálnice č. 8 vyžaduje rozpočet 1,3 miliardy USD. Projekt řídí thajské ministerstvo dopravy a má být dokončen v roce 2031. 61 km dálnice pro fázi 1 projektu zlepší dopravní spojení z okresu Pak Tor v Ratchaburi do provincie Nakhon Pathom.
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Pro Thajsko se plánuje projekt dálnice v hodnotě 3,2 miliardy USD. 72 km dlouhá dálnice poskytne spojení mezi dálnicí 35 (Rama II Road) v Samut Sakhon s dálnicí 34 (Bang Na-Trat Road) v okrese Bang Phli v Samut Prakan. Nová trasa rychlostní silnice sníží dopravní zácpy v oblasti na jih od thajského hlavního města Bangkoku, které je notoricky utlumené dopravou, a zkrátí dobu jízdy pro řidiče.
Plán rychlostní silnice je řízen Thajským dálničním úřadem (Exat) a nese název Samut Sakhon - Samut Prakan Riviera Project. Tento projekt je součástí hlavního plánu dálnic a železnic (MR-Map), který spravuje Ministerstvo silnic a dálnic (DoH).
Studie proveditelnosti bude vypracována v letech 2026 až 2027 a její dokončení by mělo trvat až dva roky.
Je to určitý posun od dosavadních prací na tomto spojení, kdy se vylepšilo několik problematických míst, na kterých se pracuje (mosty, tunely). Kromě toho se tedy plánuje zcela nová tepna.
Plán rychlostní silnice je řízen Thajským dálničním úřadem (Exat) a nese název Samut Sakhon - Samut Prakan Riviera Project. Tento projekt je součástí hlavního plánu dálnic a železnic (MR-Map), který spravuje Ministerstvo silnic a dálnic (DoH).
Studie proveditelnosti bude vypracována v letech 2026 až 2027 a její dokončení by mělo trvat až dva roky.
Je to určitý posun od dosavadních prací na tomto spojení, kdy se vylepšilo několik problematických míst, na kterých se pracuje (mosty, tunely). Kromě toho se tedy plánuje zcela nová tepna.
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Rozestavěná část silnice Rama Road II se zhroutila:






-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
dále,
Rural Road MH3019
Úsek křižovatka s Highway 212 - Bang Sai Yai, provincie Mukdahan
program: dualizace silnice
délka: 14,2 km
.
Rural Road MH3019
Úsek křižovatka s Highway 212 - Bang Sai Yai, provincie Mukdahan
program: dualizace silnice
délka: 14,2 km
.
-
- VIP
- Příspěvky: 23900
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Thajsko
Dne 29.1. byla zprovozněná 1. etapa Rama Expressway v Bangkoku. Jedná se o 2,5 km dlouhý úsek od dálnice Sirat k silnici 303. Patří sem kolosální most Thotsamarachan přes řeku Chao Phraya, což je osmiproudý lanový most (dříve nazývaný druhý most Rámy IX.).
Dálnice končí těsně za mostem k nájezdům na Route 303, kde je viadukt na vrcholu Nakhon Expressway stále ve výstavbě a bude dokončen později v roce 2025.
https://www.nationthailand.com/news/general/40045683
https://www.dailynews.co.th/news/4334676/
otevření pro veřejnost, kdy se tady dalo projít:
Dálnice končí těsně za mostem k nájezdům na Route 303, kde je viadukt na vrcholu Nakhon Expressway stále ve výstavbě a bude dokončen později v roce 2025.
https://www.nationthailand.com/news/general/40045683
https://www.dailynews.co.th/news/4334676/
otevření pro veřejnost, kdy se tady dalo projít: