Jak jezdíme
Re: Jak jezdíme
Já právě měl za to, že kamiony musí najíždět jen tím pravým pruhem právě kvůli tomu, že to tam pro ně moc není. Fakt je, že tudy najíždím minimálně, většinou buď zespoda směr D10, nebo z D10 do Hloubětína, na ty značky jsem se musel kouknout na Seznam a Google.
Re: Jak jezdíme
Na mě to tak prvně také působilo a chápal jsem počínání kamioňáka. Po pořádném zhlédnutí ale ne, značky jasně navigují, že se dá i prostředním odbočit. Pardon, ale co je praxe kvůli obloukům apod., to už je druhá věc.
Jak jsem ale psal, být v OA, tak ho pustím.
Závěr vidím asi jako Lenny: potkali se zrovna dva ..
Nechápu, že se tohle dostane do médií .. holt okurky no.
Jak jsem ale psal, být v OA, tak ho pustím.
Závěr vidím asi jako Lenny: potkali se zrovna dva ..
Nechápu, že se tohle dostane do médií .. holt okurky no.

Re: Jak jezdíme
Tohle mi kdysi vysvetlil ucitel v autoskole, kdyz mi to jednou zadup. Ze je hezky, ze mam pravdu, ze mam prednost. Ale, ze lepsi bude dojet bez nehody.
Re: Jak jezdíme
No, me to vysvetlovali primocareji... hrbitovy jsou plny tech, co meli prednost.
Re: Jak jezdíme
Ono by pro hodnocení bylo třeba taky dobrý ještě vědět co se dělo za tím osobákem, tlačil se na něj někdo, měl tam další NA, ono pak to rozhodnutí brzdit/zastavit tam, kde k tomu není důvod, může vyznít úplně jinak.
-
- Příspěvky: 987
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jezdíme
Ten "levý" pruh na rampě původně nebyl, a byl vytvořen hlavně pro to, že stály kolony až na D8 neboť se všichni nedokázali do toho jednoho pruhu na Kbelské vmístit, takže se udělala úlitba řidičům a je otevřený užší pruh vlevo od něj, který využívají hlavně osobáky. Podobně se postupovalo i na sjezdu z D8 kde byl kdysi ke sjetí jen jeden pruh.
To problematické připojení z Čakovické mělo být dávno zakázané krom IZS/MHD (do dostavby 520), a řidiče hnát kousek zpět k Lidlu. Není to dobré řešení, ale myslím že stokrát bezpečnější než co je tam teď.
To problematické připojení z Čakovické mělo být dávno zakázané krom IZS/MHD (do dostavby 520), a řidiče hnát kousek zpět k Lidlu. Není to dobré řešení, ale myslím že stokrát bezpečnější než co je tam teď.
Re: Jak jezdíme
Nejezdím tam tak často, ale pokud by to rozměrově nevyhovovalo tak by v levém byl zákaz pro vozidla nad nějakou délku. Podle mě je problém spíš v tom, že je u nás dvoupruhové odbočení prakticky nepoužívá a řidiči na něj nejsou zvyklí. V zahraničí se v prostředním pruhu nepoužívají ani naváděcí čáry a jde to.
Re: Jak jezdíme
no kyku, doufám, že to nikoho nenapadne...
ono tam najíždí i dost aut od Kbel a z Letňan, kterým se nechce kroužit po těch kruháčích a semaforech
obecně tu platí, co vždy
stát už 520, tak ten problém není ...
tady na něj zvyklí jsou
ti co jedou dál na MO, tak se tlačí a křižuji s ostatními, protože potřebují "úplně doleva"
ti co jedou v průběžném - tady prostředním, tak plynule odbočí
a kamionák to zná, tak chce doprava, aby se vešel
a jak je správně napsáno, když se potkají dva
ono tam najíždí i dost aut od Kbel a z Letňan, kterým se nechce kroužit po těch kruháčích a semaforech
obecně tu platí, co vždy
stát už 520, tak ten problém není ...
tady na něj zvyklí jsou
ti co jedou dál na MO, tak se tlačí a křižuji s ostatními, protože potřebují "úplně doleva"
ti co jedou v průběžném - tady prostředním, tak plynule odbočí
a kamionák to zná, tak chce doprava, aby se vešel
a jak je správně napsáno, když se potkají dva

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5700
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: PPP na D4 - provoz
Levý pruh je sice výhradně pro předjíždění a že někdo jede dál v levém je nešvar všude po Evropě, nejen u nás. Ale spousta českých řidičů si mylně myslí, že levý pruh je pouze pro ty co předjíždí rychlostí 130+ a ostatní, že tam nemají co dělat
A také neumíme pustit do levého někoho v dálce před námi, který zrovna dojel kamion. Místo abychom mírně zpomalili, tak ještě přidáme, aby tam náhodou nevjel. To se nám v polovině případů podaří, v druhé polovině případů nám tam vjede těsně před čumákem a zpomalí nás ještě víc 


Letos máme výročí 87 let výstavby dálnic na českém území 1938-2025
Re: PPP na D4 - provoz
Problém je v tom, že radary nijak nezabrání tomu, kdo pojedete 200 a bude při tom ohrožovat jiné řidiče, klidně tak může jet z Ostravy do K. Varů, proto ta policie. Ale zbytečný ti to s tvými názory vysvětlovat, ty budeš spokojený, že někdo dostane z úsekovky pokutu za 140 km/h, protože ti omezil plynulost

Re: PPP na D4 - provoz
což je ovšem přestupek z jeho strany

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: PPP na D4 - provoz
Paule, za tachometrových 140 pokutu nedostanu, neb mi tachometry při 133 ukazují 140 až 142. Navíc jezdím s většinou, to by musela platit ta většina. Ti, co jezdí na dálnici 80 nebo 180 jsou potenciální zločinci, kteří by neměli mít papíry. Problémem je rozdíl v rychlostech, ne rychlost samotná...
Jinak i já jsem rád, že se tam avizovaně měří, jízda je pak na pohodu a bez rizik, pokud se řidič věnuje právě jí a omezení v zásadě respektuje.
Jinak i já jsem rád, že se tam avizovaně měří, jízda je pak na pohodu a bez rizik, pokud se řidič věnuje právě jí a omezení v zásadě respektuje.
Re: PPP na D4 - provoz
Od policie nedostaneš pokutu ani při 140 km/h GPS, mají nastavenou 10% toleranci. Tzn. 143 km/h GPS neboli cca 148 km/h tacho. Je to logický, protože takové mírné překročení nihoho neohrožuje, pokud řidič přitom nepáchá jiné přestupky. Úsekovky takovou toleranci nemají, jen aby si obce zaplnily rozpočet.pjezek164 píše: ↑3.2.2025 10:02:44 Paule, za tachometrových 140 pokutu nedostanu, neb mi tachometry při 133 ukazují 140 až 142. Navíc jezdím s většinou, to by musela platit ta většina. Ti, co jezdí na dálnici 80 nebo 180 jsou potenciální zločinci, kteří by neměli mít papíry. Problémem je rozdíl v rychlostech, ne rychlost samotná...
Jinak i já jsem rád, že se tam avizovaně měří, jízda je pak na pohodu a bez rizik, pokud se řidič věnuje právě jí a omezení v zásadě respektuje.
Co se týče rozdílu v rychlostech, tak pokud pomalejší řidiči dodržují přednost v jízdě a nevjíždí do levého pruhu ve stylu " jedu předpisových 130 a ostatní mi polibte zadek", tak není žádný problém. Pokud jedu na pohodu kolem 120 - 130 km/h, tak stačí koukat před sebe. Pokud jedu pomaleji v pravé pruhu a vidím před sebou třeba kamion a zároveň ve zpětném zrcátku rychlejší auto, tak sundám nohu z plynu a počkám až mě předjede a pak začnu teprve sám předjíždět, vše zvládnu jen pomocí plynu. V drtivé většině používám na dálnici brzdy, jen když mi pomalejší auto nedá přednost.
Re: PPP na D4 - provoz
Paule, tvůj poslední odstavec řeší
minimálně 60% diskuze na posledních dvou stránkách 


Re: PPP na D4 - provoz
Úsek přes MÚK Nová Hospoda se dočasně neměří, protože v něm není shodná rychlost. Spíše to však směřuje ke sjednocení na limit 110 km/h... Povolení 130 km/h na I/20 je sice teoreticky možné, ale to místní Policie nikdy nebude připravena podpořit a bez jejího souhlasného vyjádření to nebude nejspíše ochota vydat... Jsou tam jen samé argumenty proti. Jeden úsek je měřený i 110 km/h na I/20.Adam3k píše: ↑27.1.2025 14:54:47 MěÚ v Písku údajně zažádal na zvýšení rychlosti na úseku "Nová Hospoda - Krašovice" na I/20 na 130km/h je to právě kvůli úsekům, kde se měří, protože měřený úsek MUK Nová Hospoda – MUK Chlaponice prochází jak přes D4 (začátek u exitu 84) tak I/20 (konec za ekoduktem před Chlaponicemi) takže je nemožné na něm hlídat 130 km/h když měřený úsek prochází přes úsek s maximálkou 130 km/h tak přes úsek s maximálkou 110 km/h. Může to někdo potvrdit?![]()
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4 - provoz
tohle tesat do palubekPaul1 píše: ↑3.2.2025 12:12:13 ... Pokud jedu pomaleji v pravé pruhu a vidím před sebou třeba kamion a zároveň ve zpětném zrcátku rychlejší auto, tak sundám nohu z plynu a počkám až mě předjede a pak začnu teprve sám předjíždět, vše zvládnu jen pomocí plynu. V drtivé většině používám na dálnici brzdy, jen když mi pomalejší auto nedá přednost.

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: PPP na D4 - provoz
To by mě teda ale zajímalo, co by mohlo PČR vadit na 130 na I/20 .. Hlavní bezpečnostní věc je tady snad připojovák od Plzně, který má 200 metrů. To jest tak dvakrát více než kdejaký připojovák na bývalých Rkách a naprosto normová délka připojováků i na nových dálnicích.
Odbočovací pruh od Písku na Plzeň .. to bude jeden z nejdelších v zemi.
Hmm, ale chápu, že když tady nejsou SOS hlásky, tak ta 130 je prostě nebezpečná rychlost no.. tedy na rozdíl od bezpečné 110, logicky žejo. Halík politicky.
Paul1: Přesně tak, naprostý souhlas. Já když se jednou za uherský rok vezu s někým po dálnici, tak jak je dobrý řidič, hodnotím poměrně dosti právě podle toho, jak málo používá brzdu. Já osobně to mám stejně, jak jsi napsal. Už jsem po letech začal chápat, proč je vždycky servisák překvapen, že jsem najel ještě o nějaký ten tisíc km více než byly destičky v čoudu.
Nicméně
jestli někdo jede v levém 180 nebo 200, tak pardon, ten má být připraven opravdu klidně svižně brzdit, protože když začne stovkář předjíždět kamion, tak toho dvousetkaře pomalu ještě nevidí. Takže jezděte si kolik chcete, ale IMHO od takových 150/160 nahoru už musí člověk počítat s tím, že bude kolikrát brzdit jak mourovatej.
Odbočovací pruh od Písku na Plzeň .. to bude jeden z nejdelších v zemi.

Hmm, ale chápu, že když tady nejsou SOS hlásky, tak ta 130 je prostě nebezpečná rychlost no.. tedy na rozdíl od bezpečné 110, logicky žejo. Halík politicky.
Paul1: Přesně tak, naprostý souhlas. Já když se jednou za uherský rok vezu s někým po dálnici, tak jak je dobrý řidič, hodnotím poměrně dosti právě podle toho, jak málo používá brzdu. Já osobně to mám stejně, jak jsi napsal. Už jsem po letech začal chápat, proč je vždycky servisák překvapen, že jsem najel ještě o nějaký ten tisíc km více než byly destičky v čoudu.

Nicméně

Re: PPP na D4 - provoz
Myslím, že se tam doplňovaly SOS hlásky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: PPP na D4 - provoz
No dokonce. 
(sos hlásky byly první co mě napadlo jako příklad do té ironie)

(sos hlásky byly první co mě napadlo jako příklad do té ironie)
-
- Příspěvky: 5700
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: PPP na D4 - provoz
To byl nejspíš nastrčený dav, který má poctivce zmást 

Letos máme výročí 87 let výstavby dálnic na českém území 1938-2025
Re: PPP na D4 - provoz
agent provokatér
se tomu říkalo

se tomu říkalo

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: PPP na D4 - provoz
Od dob agentů chodců nějaká doba uběhla. Tak nafasovali vozidla... 

Re: PPP na D4 - provoz
A zároveň, když jedu vlevo a vidím, že někdo uhnul doprava, aby pustil rychlejší a teď dojíždí kamion, tu díru už mu nezaberu a nechám ho předjet.Mike píše: ↑3.2.2025 20:30:37tohle tesat do palubekPaul1 píše: ↑3.2.2025 12:12:13 ... Pokud jedu pomaleji v pravé pruhu a vidím před sebou třeba kamion a zároveň ve zpětném zrcátku rychlejší auto, tak sundám nohu z plynu a počkám až mě předjede a pak začnu teprve sám předjíždět, vše zvládnu jen pomocí plynu. V drtivé většině používám na dálnici brzdy, jen když mi pomalejší auto nedá přednost.![]()
Ta mince má i druhou stranu (pokud chceme, aby lidi používali i pravý pruh).