Roční výsledky za rok 2024
https://www.vinci.com/en/finance/result ... statements
srovnávací grafy: https://www.vinci.com/en/finance/result ... ey-figures
A jen nedávno skupina VINCI dokončila akvizici britského dodavatele FM Conway. Tato dohoda znamená, že FM Conway se nyní připojuje k síti VINCI Construction.
S obratem 580 milionů GBP a zaměstnáváním více než 2 000 lidí poskytuje FM Conway servisní a stavební služby napříč dopravou, zastavěným prostředím a veřejnou sférou. Společnost je průkopníkem v oblasti udržitelné výstavby díky svému pokročilému modelu oběhového hospodářství, a zejména používání vysoce recyklovaného asfaltu na místních a strategických silničních sítích.
V rámci Evropy je činnost VINCI již v méně než polovičním výkoně ve Francii.
Celkem je v Evropě skoro 80% činnosti. A trh v UK tvořil v roce 2024 již bezmála 10% aktivity, takže zesílení firemního portfolia skupiny je logickým krokem.
FM Conway, který provádí výstavbu a údržbu silnic v jihovýchodní Anglii a provozuje řadu závodů na výrobu asfaltu se těší ze začlenění do skupiny, protože 3 dekády pozoruje vlastní růst a s VINCI Construction se tento efekt ještě zvětší.
VINCI (stavební skupina)
-
- VIP
- Příspěvky: 24137
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 24137
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: VINCI (stavební skupina)
Stavební skupina zahrnuje firmy, ve kterých ke konci roku 2024 pracovalo již 285 000 lidí. Je to nárůst o 5000. Rozsah působnosti se nezměnil: 120 států.
Ratingová agentura Fitch vydala v 12/2024 pro VINCI dluhové hodnocení A- se stabilním výhledem. Tento status přetrvává celé roky.
z hodnocení: VINCI má nejlepší kontraktační aktivity ve své třídě a má velmi dobře zavedený a pravidelný přístup na bankovní a kapitálové trhy, což snižuje riziko refinancování vyplývající ze struktury dluhu. Její předpokládaný průměrný 2,4násobný "pákový efekt" v letech 2024–2028 s maximem 2,9 násobek v roce 2028 podle případu Fitch Rating Case (FRC) je úměrný hodnocení "A-" s ohledem na obchodní mix skupiny a přínos smluvního podnikání.
Vývoj kapitálové struktury skupiny může být ovlivněn i chutí Vinci po akvizicích a diverzifikaci kompenzující případné vypršení platnosti jejích francouzských dálničních koncesí. Objemové riziko francouzských dálnic – "Silnější": Vinci Autoroutes je největším provozovatelem zpoplatněných silnic ve Francii díky svým strategicky umístěným koncesím, které pokrývají téměř 4 500 km sítě zpoplatněných silnic mezi Paříží, Pyrenejemi a Francouzskou riviérou. Zpoplatněné silnice představují přibližně 40% vykazovaného skupinového EBITDA. Složení dopravy je diverzifikovaná směs komerčních, dojíždějících a turistických uživatelů s omezenými dostupnými alternativami. Mýtné sazby považujeme za mírné a cenovou citlivost na zvýšení mýtného za nízkou až mírnou.
Ratingová agentura Fitch vydala v 12/2024 pro VINCI dluhové hodnocení A- se stabilním výhledem. Tento status přetrvává celé roky.
z hodnocení: VINCI má nejlepší kontraktační aktivity ve své třídě a má velmi dobře zavedený a pravidelný přístup na bankovní a kapitálové trhy, což snižuje riziko refinancování vyplývající ze struktury dluhu. Její předpokládaný průměrný 2,4násobný "pákový efekt" v letech 2024–2028 s maximem 2,9 násobek v roce 2028 podle případu Fitch Rating Case (FRC) je úměrný hodnocení "A-" s ohledem na obchodní mix skupiny a přínos smluvního podnikání.
Vývoj kapitálové struktury skupiny může být ovlivněn i chutí Vinci po akvizicích a diverzifikaci kompenzující případné vypršení platnosti jejích francouzských dálničních koncesí. Objemové riziko francouzských dálnic – "Silnější": Vinci Autoroutes je největším provozovatelem zpoplatněných silnic ve Francii díky svým strategicky umístěným koncesím, které pokrývají téměř 4 500 km sítě zpoplatněných silnic mezi Paříží, Pyrenejemi a Francouzskou riviérou. Zpoplatněné silnice představují přibližně 40% vykazovaného skupinového EBITDA. Složení dopravy je diverzifikovaná směs komerčních, dojíždějících a turistických uživatelů s omezenými dostupnými alternativami. Mýtné sazby považujeme za mírné a cenovou citlivost na zvýšení mýtného za nízkou až mírnou.