Peru

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 10/2022:
Diaľničiar píše: 28.10.2022 22:22:32 Výstavba peruánského přístavu Chancay vygeneruje 7500 pracovních míst

Čína staví 80 kilometrů severně od Limy nový megapřístav. Bude klíčovým článkem obchodu mezi Latinskou Amerikou a Asií. Peru se tak stane hlavním logistickým centrem Tichomoří pro Latinskou Ameriku.

22.09.2022 | CzechTrade

Komplexní inženýrský projekt za 3,6 miliardy dolarů bude tunelem napojený na Panamerickou dálnici. Součástí budou také skladovací prostory pro kontejnery, parkoviště pro těžká vozidla, kanceláře a celnice.

Z Chancay se tak stane regionální uzel, který bude distribuovat náklad dále do Chile, Ekvádoru a Kolumbie. Peruánská vláda doufá, že se jí podaří přilákat polovinu z celkového objemu obchodu, přibližně 580 miliard dolarů, který se ročně uskuteční mezi Čínou a právě Jižní Amerikou.

Zemní práce jsou dokončeny již z 60 % a už se razí 1,8kilometrový tunel. Výstavba zaměstnává napřímo 1500 lidí a pro dalších 6000 vytváří pracovní příležitosti. Velký potenciál a zvýšení zaměstnanosti však stojí v opozici odpůrců projektu, kteří varují před jeho sociálními dopady a odsuzují poškození životního prostředí.

https://www.businessinfo.cz/clanky/vyst ... nich-mist/
1,8 km tunel je ve výstavbě do nového přístavu v Chancay:

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=-11 ... 3/-77.2581

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

dále, tady je starý / nový most: Puente Chamorro

poloha na mapě: https://www.google.com/maps/@-13.502215 ... a=!3m1!1e3

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve výstavbě je obloukový most, který je součástí nové čtyřproudé silnice z Arequipy do La Joya.

Má čtyři jízdní pruhy a bude mít odolnost proti zemětřesení více než 9 stupňů.

https://www.gob.pe/institucion/regionar ... pa-la-joya

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro Limu byla udělena dohoda o silničním partnerství PPP v Peru ve výši 3,4 miliardy USD. ( 04/2024 )

Očekává se, že nová zpoplatněná silnice v Limě promění hlavní město Peru, podpoří dopravu, bezpečnost silničního provozu a ekonomický rozvoj

Silniční projekt v hodnotě 3,4 miliardy USD v hlavním městě Peru, Limě, bude mít na starosti konsorcium Anillo Vial Periférico. Partnerství zahrnuje společnosti Ferrovial, Acciona a Sacyr a na základě koncese bude spravovat periferní okruh Limy. Tato částka zahrnuje příspěvky z veřejných prostředků od Administration Ferrovial prostřednictvím společnosti Cintra, její dceřiné společnosti pro mýtné silnice, má 35% podíl v konsorciu, zatímco Sacyr a Acciona mají 32,5% podíl.

Ocenění oznámila peruánská agentura na podporu soukromých investic Proinversión. Očekává se, že periferní okruh promění Limu a bude začleněn do plánování silniční infrastruktury na místní, regionální a národní úrovni. Nová silnice má vyřešit problémy spojené s mobilitou v Limě a přilehlých oblastech.
.
imagen-anillo-vial-peru[1].png
imagen-anillo-vial-peru[1].png (479.7 KiB) Zobrazeno 2083 x
.
Tento projekt zahrnuje návrh, financování, výstavbu, správu a údržbu 35 km dlouhé městské zpoplatněné silnice. Nová silnice, která spojuje 11 čtvrtí ve Velké Limě a jednu v Callao, bude přínosem pro 4,5 milionu lidí. Podél hlavní trasy budou v obou směrech zpoplatněny vedlejší jízdní pruhy.

Odhaduje se, že projekt během výstavby vytvoří více než 70 000 pracovních míst, přímých i nepřímých. Jakmile bude uveden do provozu, očekává se, že bude generovat 20 000 přímých a nepřímých pracovních míst ročně. Infrastruktura je velkým krokem vpřed v rozvoji peruánské silniční infrastruktury a očekává se, že zlepší efektivitu provozu a bezpečnost silničního provozu a také podpoří ekonomický rozvoj ve městě a jeho okolí.

Projekt periferního okruhu bude využívat nejmodernější technologie, jako je správa informací o budovách (BIM) a správa majetku a inteligentní dopravní systémy (ITS), aby byla zajištěna efektivní a bezpečná správa infrastruktury.

Silnice bude provozována v rámci spolufinancovaného modelu Public-Private Partnership (P3), ve kterém výnosy z mýtného pokryjí náklady na provoz a údržbu a částečně splatí počáteční investici. Doba platnosti koncese je stanovena na 30 let od podpisu smlouvy nebo do dosažení stanovené současné hodnoty výnosů z mýtného (PVR). Smlouva stanoví možnost prodloužení doby koncese, pokud PVR nebylo dosaženo do 30. roku.

Projekt probíhá ve třech etapách a jeho náklady se od doby jeho vzniku značně zvýšily. Při projektované rychlosti 80 km/h bude mít trasa 35 nadjezdů, 17 mimoúrovňových křižovatek a dva tunely.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

Peruánská vláda navrhuje dálniční projekt v hodnotě 6,4 miliardy USD. 185 km dlouhá dálnice by spojila hlavní město Limu s průmyslovým městem La Oroya. Lima bude těžit také z nového silničního okruhu, o kterém jsem psal výše.

Projekt nové dálnice by byl složitý kvůli náročné topografii, včetně 33 km tunelových úseků a 19 viaduktů. La Oroya se nachází v nadmořské výšce 3 745 m na řece Mantara a je hlavním městem peruánské provincie Yauli. Vybudování nové trasy by zkrátilo dobu jízdy mezi Limou a La Oroyou ze současných šesti hodin, což by výrazně snížilo náklady na dopravu. Nová dálnice by také zvýšila bezpečnost uživatelů. Doprava do az La Oroya zahrnuje vysoké procento těžkých nákladních vozidel, protože město má velkou huť pro těžební sektor.

Mezitím nový silniční okruh pro Limu schválilo ministerstvo financí. 35 km dlouhý silniční okruh postaví společný podnik Sociedad Concesionaria Anillo Vial, který zahrnuje Ferrovial, Sacyr a Acciona. Očekává se, že projekt bude stát 3,4 miliardy dolarů a bude procházet 12 okresy Limy, ačkoli existuje určitý odpor místních obyvatel, kteří kvůli trase přijdou o své nemovitosti.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

Peru má plány v hodnotě 2,8 miliardy USD na silniční projekty.

Peru plánuje devět velkých silničních projektů v celkové hodnotě 2,83 miliardy USD. Těchto devět prací na rozvoji silnic řídí peruánská soukromá agentura na podporu investic ProInversión, kromě 22 dalších infrastrukturních projektů.

Největší ze silničních projektů bude pro projekt Longitudinal de la Sierra Tramo 4 v hodnotě 1,58 miliardy dolarů. Tato trasa zlepší dopravní spojení mezi regiony Junín, region Huancavelica, region Ica, region Ayacucho a region Apurímac. Dalších 1,13 miliardy dolarů bude vynaloženo na sedm silničních projektů pro region Cusco, region Cerro de Pasco, region Puno, region Moquegua, region Tarma, region Huancayo a region Tarapoto.

Práce zlepší dopravu v Peru a urychlí přepravu mezi hlavním městem Limou na tichomořském pobřeží a zbytkem země. Peru staví silniční okruh kolem hlavního města Limy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

širší souvislosti: jak se od mega přístavu dostat k megaprojektu na silnici :?: megaprojekt, kterého přípravu v tématu sleduji

V Chancay severně od Limy byl slavnostně otevřen velký přístav.

What's Going On With Shipping má dobrou epizodu. Vřele doporučuji tento kanál, pokud se zajímáte o globální obchod a přepravu.



Říká, že přístav Chancay umožní velkým kontejnerovým lodím zakotvit v Peru. V současnosti největší kontejnerové lodě světa v rozsahu 18 000 - 24 000 TEU plují výhradně mezi východní Asií a Evropou. Tyto supervelké lodě necestují do Spojených států ani nikam v Americe. Tento port to změní.

Čína má zájem o vytvoření dodavatelských řetězců pro přírodní zdroje a zemědělské produkty z Jižní Ameriky. Peru samo o sobě v tom má určitý potenciál, ale je třeba to vidět v širším kontextu (zejména pokud jde o Brazílii). Říká také, že přístav Chancay lze využít k překládce, to znamená plavit se supervelkou kontejnerovou lodí z Číny do Chancay a poté přerozdělit náklad na menší lodě podél západního pobřeží Jižní Ameriky.

Tím to však nekončí. Pokud poplujete na sever podél pobřeží Peru, nepoplujete do Los Angeles, ale spíše přes Panamský průplav do Mexického zálivu a na americké východní pobřeží. Jižní Amerika je podstatně dál na východ, než si mnoho lidí myslí na své "mentální mapě" světa.

Překládka se za posledních 15 let výrazně zvýšila, některé přístavy zaznamenaly téměř veškerý růst v tomto sektoru, jako je Dubaj / Abu Dhabi, Port Klang a Tanjung Pelepas v Malajsii nebo Tanger Med a Gibraltar. To znamená, že malé trhy mohou být přímo napojeny na největší objemy obchodních cest na světě. Pro Peru je to velká příležitost.

Nicméně, abyste se dostali do Chancay, musíte jít do a přes Andy. Současné dopravní spojení přes Andy a do Brazílie není dostatečně rozvinuté.

Nueva Carretera Central má toto zlepšit pro silniční provoz, tvořila by 185 kilometrů dlouhou čtyřproudovou dálnici z Ate (nedaleko Limy) do La Oroya ve východní polovině And. Žádná horská dálnice takového rozsahu nebyla v Jižní Americe nikdy postavena. Na tento megaprojekt plánují v roce 2025 vypsat výběrové řízení.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 12/2024:
Diaľničiar píše: 26.12.2024 16:58:46 Peru má plány v hodnotě 2,8 miliardy USD na silniční projekty.

Peru plánuje devět velkých silničních projektů v celkové hodnotě 2,83 miliardy USD. Těchto devět prací na rozvoji silnic řídí peruánská soukromá agentura na podporu investic ProInversión, kromě 22 dalších infrastrukturních projektů.

Největší ze silničních projektů bude pro projekt Longitudinal de la Sierra Tramo 4 v hodnotě 1,58 miliardy dolarů. Tato trasa zlepší dopravní spojení mezi regiony Junín, region Huancavelica, region Ica, region Ayacucho a region Apurímac. Dalších 1,13 miliardy dolarů bude vynaloženo na sedm silničních projektů pro region Cusco, region Cerro de Pasco, region Puno, region Moquegua, region Tarma, region Huancayo a region Tarapoto.

Práce zlepší dopravu v Peru a urychlí přepravu mezi hlavním městem Limou na tichomořském pobřeží a zbytkem země. Peru staví silniční okruh kolem hlavního města Limy.
Peruánský Longitudinal de la Sierra Highway Project se blíží k závěrečné fázi udělování cen

Ambiciózní peruánský projekt Longitudinal de la Sierra Tramo 4 se přibližuje realitě a očekává se, že závěrečný proces zadávání zakázek bude ukončen ve druhém čtvrtletí roku 2025. PROINVERSIÓN ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a komunikací (MTC) stojí v čele iniciativy, jejímž cílem je modernizace infrastruktury a výrazné zlepšení regionální konektivity.

S odhadovanou investicí projektového financování ve výši 1,58 miliardy USD bude mít tato hlavní výstavba silnice dalekosáhlé výhody pro 1,6 milionu obyvatel v regionech Apurímac, Ayacucho, Huancavelica, Ica a Junín.

Očekává se, že zlepšením podmínek na silnicích projekt sníží náklady na logistiku, posílí regionální obchod a průmysl a usnadní přístup k základním veřejným službám.

Strategická infrastrukturní iniciativa

Dálniční úsek Longitudinal de la Sierra Highway Section 4 není žádný malý podnik. Projekt zahrnuje koncesi na přibližně 900 km silnice pokrývající pět regionů. V rámci tohoto rozsáhlého úseku bude mít koncesionář za úkol:

* Údržba 752 km stávajících silnic
* Rehabilitace a modernizace cca 148 km
* Výstavba 5 km obchvatu v San Clemente (Ica)
* Provoz a údržba celé infrastruktury po celou dobu koncese

Jakmile budou nové a vylepšené silnice zprovozněny, výrazně zvýší bezpečnost, zkrátí dobu cestování a podpoří ekonomické aktivity, což je kritické pro průmyslová odvětví, jako je zemědělství, hornictví a cestovní ruch, které závisí na spolehlivých dopravních sítích.

Konkurenční nabídkový proces

Zájem o projekt je velký, k předložení technických a ekonomických návrhů je již oprávněno sedm předkvalifikovaných uchazečů. Mezi soutěžící patří:

* Sacyr Concessiones SL
* Concesionaria Vial del Centro
* Obrascón Huarte Laín SA
* China Communications Construction Company Ltd (pobočka Peru)
* Consorcio Carretera de los Andes
* Operadora Surperú SA
* Konsorcium R&R

Každý z těchto uchazečů přináší rozsáhlé odborné znalosti v oblasti výstavby silnic a správy infrastruktury, což zajišťuje, že konečná zakázka bude udělena koncesionáři schopnému splnit ambiciózní cíle projektu.

Hospodářský a sociální dopad

Kromě zlepšení mobility a logistiky má projekt Longitudinal de la Sierra Tramo 4 vytvořit tisíce pracovních míst a přímo i nepřímo podpořit místní ekonomiku. Díky efektivnějšímu systému dálnic budou podniky pociťovat nižší náklady na dopravu, zatímco obyvatelé získají lepší přístup ke zdravotní péči, vzdělání a obchodním uzlům.

S probíhajícími závěrečnými fázemi procesu udělování se roste očekávání na vyhlášení vítězného koncesionáře. Po udělení budou zahájeny stavební a sanační práce, které přiblíží Peru o krok blíže k bezpečnější, efektivnější a ekonomicky živější dopravní síti.

Tento projekt není jen o silnicích – je o budování silnějších komunit, podpoře obchodu a vytváření budoucnosti, kde konektivita pohání pokrok.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24223
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Peru

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Část projektových prací na novém projektu silničního okruhu v hodnotě 3,5 miliardy dolarů pro hlavní město Peru Lima bude mít na starosti Ayesa Ingeniería (Ayesa). Balíček prací firmě zadalo konsorcium Vial Lima-Callao, které má smlouvu na stavbu silničního okruhu.

Konsorcium Vial Lima-Callao tvoří Ferrovial, Sacyr a Acciona. Ayesa navrhne jeden ze tří úseků pro 35 km dlouhý okruh. Firma má 35 měsíců na vypracování inženýrské studie pro tento úsek. Tento druhý úsek bude měřit 15 km a spojí třídy Túpac Amaru a Naranjal. Tento úsek trasy bude obsahovat tři jízdní pruhy v obou směrech a dva úseky s dvojitými tunely. Součástí bude také výstavba opěrných zdí, mýtné stanice a nájezdů a sjezdů.

Velká část inženýrského a konstrukčního týmu, který bude mít Sacyr na projektu, bude pocházet z projektu rozvoje mezinárodního letiště v Limě. Zástupci společnosti Sacyr uvedli, že zkušenosti získané při práci na letišti, kde byly použity nejnovější technologie, zajistí efektivní dostavbu silničního okruhu.

Po dokončení propojí silniční okruh v Limě 11 čtvrtí v okolí města a do Callao a také pomůže zvýšit dopravu a zároveň snížit přetížení stávající sítě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“