psáno v 12/2024:
Diaľničiar píše: ↑26.12.2024 16:58:46
Peru má plány v hodnotě 2,8 miliardy USD na silniční projekty.
Peru plánuje devět velkých silničních projektů v celkové hodnotě 2,83 miliardy USD. Těchto devět prací na rozvoji silnic řídí peruánská soukromá agentura na podporu investic ProInversión, kromě 22 dalších infrastrukturních projektů.
Největší ze silničních projektů bude pro projekt Longitudinal de la Sierra Tramo 4 v hodnotě 1,58 miliardy dolarů. Tato trasa zlepší dopravní spojení mezi regiony Junín, region Huancavelica, region Ica, region Ayacucho a region Apurímac. Dalších 1,13 miliardy dolarů bude vynaloženo na sedm silničních projektů pro region Cusco, region Cerro de Pasco, region Puno, region Moquegua, region Tarma, region Huancayo a region Tarapoto.
Práce zlepší dopravu v Peru a urychlí přepravu mezi hlavním městem Limou na tichomořském pobřeží a zbytkem země. Peru staví silniční okruh kolem hlavního města Limy.
Peruánský Longitudinal de la Sierra Highway Project se blíží k závěrečné fázi udělování cen
Ambiciózní peruánský projekt Longitudinal de la Sierra Tramo 4 se přibližuje realitě a očekává se, že závěrečný proces zadávání zakázek bude ukončen ve druhém čtvrtletí roku 2025. PROINVERSIÓN ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a komunikací (MTC) stojí v čele iniciativy, jejímž cílem je modernizace infrastruktury a výrazné zlepšení regionální konektivity.
S odhadovanou investicí projektového financování ve výši 1,58 miliardy USD bude mít tato hlavní výstavba silnice dalekosáhlé výhody pro 1,6 milionu obyvatel v regionech Apurímac, Ayacucho, Huancavelica, Ica a Junín.
Očekává se, že zlepšením podmínek na silnicích projekt sníží náklady na logistiku, posílí regionální obchod a průmysl a usnadní přístup k základním veřejným službám.
Strategická infrastrukturní iniciativa
Dálniční úsek Longitudinal de la Sierra Highway Section 4 není žádný malý podnik. Projekt zahrnuje
koncesi na přibližně 900 km silnice pokrývající pět regionů. V rámci tohoto rozsáhlého úseku bude mít koncesionář za úkol:
* Údržba 752 km stávajících silnic
* Rehabilitace a modernizace cca 148 km
* Výstavba 5 km obchvatu v San Clemente (Ica)
* Provoz a údržba celé infrastruktury po celou dobu koncese
Jakmile budou nové a vylepšené silnice zprovozněny, výrazně zvýší bezpečnost, zkrátí dobu cestování a podpoří ekonomické aktivity, což je kritické pro průmyslová odvětví, jako je zemědělství, hornictví a cestovní ruch, které závisí na spolehlivých dopravních sítích.
Konkurenční nabídkový proces
Zájem o projekt je velký, k předložení technických a ekonomických návrhů je již oprávněno sedm předkvalifikovaných uchazečů. Mezi soutěžící patří:
* Sacyr Concessiones SL
* Concesionaria Vial del Centro
* Obrascón Huarte Laín SA
* China Communications Construction Company Ltd (pobočka Peru)
* Consorcio Carretera de los Andes
* Operadora Surperú SA
* Konsorcium R&R
Každý z těchto uchazečů přináší rozsáhlé odborné znalosti v oblasti výstavby silnic a správy infrastruktury, což zajišťuje, že konečná zakázka bude udělena koncesionáři schopnému splnit ambiciózní cíle projektu.
Hospodářský a sociální dopad
Kromě zlepšení mobility a logistiky má projekt Longitudinal de la Sierra Tramo 4 vytvořit tisíce pracovních míst a přímo i nepřímo podpořit místní ekonomiku. Díky efektivnějšímu systému dálnic budou podniky pociťovat nižší náklady na dopravu, zatímco obyvatelé získají lepší přístup ke zdravotní péči, vzdělání a obchodním uzlům.
S probíhajícími závěrečnými fázemi procesu udělování se roste očekávání na vyhlášení vítězného koncesionáře. Po udělení budou zahájeny stavební a sanační práce, které přiblíží Peru o krok blíže k bezpečnější, efektivnější a ekonomicky živější dopravní síti.
Tento projekt není jen o silnicích – je o budování silnějších komunit, podpoře obchodu a vytváření budoucnosti, kde konektivita pohání pokrok.