I/16 Nová Paka - obchvat
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Hary díky ! Jede to pěkně. Nebavil jsi se na stavbě s někým o HMG ? Myslím tím zda by případné 3 neděle mrazů přinesly problémy...
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Není vůbec zač.O postupu prací jsem se s nikým nebavil,to je spíš dotaz na Etana nebo zda by k tomu něco napsal Evilcleaner.
Každopádně úterní betonáž na opěře a základy u mostu u pneuservisu stihli za minutu 12.Ještě až tak nemrzne - poslední dny -1°C,ale do rána tady napadly 3-4 cm sněhu a v tuto chvíli padá a padá......Dopoledne jsem koukal z práce z okna na estakádu a velký buldozer stál pod mostem.

Každopádně úterní betonáž na opěře a základy u mostu u pneuservisu stihli za minutu 12.Ještě až tak nemrzne - poslední dny -1°C,ale do rána tady napadly 3-4 cm sněhu a v tuto chvíli padá a padá......Dopoledne jsem koukal z práce z okna na estakádu a velký buldozer stál pod mostem.


Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Stavbu máme opět pod sněhem-napadlo tak 8 cm.Na estakádě jsou odbedněné ty části opěry,které se v úterý betonovaly.U nadjezdu stojí autojeřáb Tatra AD 20,tak jsem pořídil pár fotek.Na zářezu je odvezená část zeminy co se vytěžila.U mostu u pneuservisu bagr odtěžoval zeminu.Z druhé strany směrem k mostu přes rybník pokračuje stavba opěrné zdi a navážení a hutnění kameniva.U pilířů mostu přes rybník je odtěžená část navezeného násypu.Od opěry u mostu přes železniční trať je hotová kanalizace,která je svedena do jedné z šachet.
- Přílohy
-
- 102_5587 (1).jpg (220.71 KiB) Zobrazeno 2541 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Podloží násypu u mostu roste do výšky.
První foto 6.2.2025,druhé 15.2.2025
První foto 6.2.2025,druhé 15.2.2025
- Přílohy
-
- 102_5263 (1).jpg (223.74 KiB) Zobrazeno 2540 x
-
- 102_5591 (1).jpg (191.99 KiB) Zobrazeno 2540 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Další album o strojích je o malých a středních buldozerech. Čtrnáctitunový Komatsu pracoval většinou na úseku Kumburský Újezd-Heřmanice.V Heřmanicích upravoval svahy na násypu.CAT D6 K2 xl měl na radlici nivelaci TRIMBLE.Tento malý buldozer upravoval svahy na zářezu u posedu a pak i na začátku zářezu směrem k estakádě.Jezdil po svahu,takže párkrát mu zadní část s kabinou pěkně sjela. Dvacetitunový CAT D 5 pracoval většinou na úseku Štikov,kde rozhrnoval materiál na násypu a pak i rozhrnoval deponii pod včelími úly. Na tom místě jsem vyfotil též CAT D5,ale s širokými pásy.
Střední buldozer CAT D 6 má pevnou radlici.Pracoval od Vidochova,kde rozhrnoval navezený materiál na násypu a nyní ve spolupráci s velkým buldozerem upravuje svahy na zářezu.Posledním typem je Liebherr PR 736 od firmy Bergasto a ten rozhrnoval navezený materiál na deponii.
První foto CAT D 5 s klasickými pásy,druhé stejný typ se širokými pásy.Rozdíl je značný a má i širší radlici.
Střední buldozer CAT D 6 má pevnou radlici.Pracoval od Vidochova,kde rozhrnoval navezený materiál na násypu a nyní ve spolupráci s velkým buldozerem upravuje svahy na zářezu.Posledním typem je Liebherr PR 736 od firmy Bergasto a ten rozhrnoval navezený materiál na deponii.
První foto CAT D 5 s klasickými pásy,druhé stejný typ se širokými pásy.Rozdíl je značný a má i širší radlici.
- Přílohy
-
- 101_2518 (1).jpg (193.38 KiB) Zobrazeno 2394 x
-
- 101_1849 (1).jpg (236.78 KiB) Zobrazeno 2394 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Pohled na estakádu z města z dnešního mrazivého rána.Dnes -15,včera -16 °C. 

- Přílohy
-
- 102_5628 (1).jpg (147.49 KiB) Zobrazeno 2280 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Takže minimálně tento týden je na stavbě ZIMNÍ spánek... 

Re: I/16 Nová Paka - obchvat
ale sněhu míň, než jsem viděl o víkendu v Polabí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Občas opusti Polabí ve prospěch hor Miku. Z hor si odvezeš sněhu plné auto... 

Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Jak jsem psal výše,sněhu je přibližně 8 cm.Zato ty mrazy jsou velké - teď jsem koukal na teploměr a je -14°C.Počasí na betonování to rozhodně není,ale práce u pneuservisu asi pokračují.V poledne je kolem nuly a tam kam může slunce,tak i taje.Zítra nebo ve čtvrtek tam zkusím vyrazit.
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
dnes jsem vyzkoušel
sněhu prd, ovšem mráz -3°C i ve 13hodin a na slunci....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Po poledni byly -2°C,takže se dalo normálně fungovat,ráno -16°C.Původně jsem do zářezu ani nechtěl jít,ale když jsem přicházel od města k estakádě,tak jsem tam viděl svislé rameno a bylo mě jasné,že se vrtá.Na estakádě se připravují armatury pro římsy.Oba buldozery jsou pryč a odjel i grejdr.Když jsem fotil vrtnou soupravu už měla vyvrtané několik děr.U mostu u pneuservisu dělníci rovnali kameny do další nástavby opěrné zdi.Podloží z kameniva je už tak vysoké,že mě to nešlo ani pořádně vyfotit.Na skládku kameniva stále jezdí návěsy.Pokračují práce na podchodu.V Heřmanicích pokračují práce na odvodnění a most pokud dobře vidím je opět zaplachtován.
- Přílohy
-
- 102_5679 (1).jpg (178.5 KiB) Zobrazeno 1876 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
V těchto slušně silných ranních mrazech je práce na estakádě doslova za trest.
Hezké fotky hor Hary
Hezké fotky hor Hary

Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Rozhodně dělníkům nezávidím,zvláště se mordovat se zmrzlým železem.Sice to je focené po poledni,ale strojník v bagru Volvo je v kabině v tričku. 

Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Na estakádě se pokračovalo v přípravě armatur.Na zářezu traktorbagr JCB s kladivem rozbíjel balvany,které tam nahrnuly buldozery.Pak jsem to vzal ještě po trase na Vrchovinu a tam je nasypaný nový sjezd pro techniku.Bagr a buldozery se přesunuly na zářez před přesýpaným mostem.Když člověk stojí vedle toho velkého buldozeru,tak si připadá jak trpaslík.Je to opravdu ohromná mašina.První přesýpaný most je zasypaný.Na kilometru 6,3 je z části navezená první podkladová vrstva kameniva.Před nadjezdem ve Štikově bagr Volvo odtěžoval zeminu ze svahu,nakládal do auta a pak lžící rozprostíral do ostrůvků na T křižovatce.U mostu u pneuservisu je hotová další část gabionové zdi a navezeny a uválcovány další vrstvy kameniva.
Na prvním záběru je vidět jaký je rozdíl mezi jižním (vytátým)svahem a severním,který je zasněžený a zmrzlý.
Druhé foto je štítek v bagru Volvo 300.Globalizace v praxi - švédské Volvo je vyrobené v Koreji.Opodál zaparkovaný buldozer D6 je americký Caterpillar vyrobený vloni ve Francii.

Na prvním záběru je vidět jaký je rozdíl mezi jižním (vytátým)svahem a severním,který je zasněžený a zmrzlý.
Druhé foto je štítek v bagru Volvo 300.Globalizace v praxi - švédské Volvo je vyrobené v Koreji.Opodál zaparkovaný buldozer D6 je americký Caterpillar vyrobený vloni ve Francii.



- Přílohy
-
- 102_5836 (1).jpg (252.33 KiB) Zobrazeno 1523 x
-
- 102_5833 (1).jpg (206.42 KiB) Zobrazeno 1523 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Sníh stále stavbu poněkud "přimrazuje". Uvidíme který den se už objeví pořádné jarní oteplení...
-
- VIP
- Příspěvky: 24137
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
a již brzo možná vyjede korejský tank ze závodu v Polsku, njn, doba je jaká je 
faktem je, že společnosti produkující stavební stroje jsou na tom podobně jako automobilky - mají továrny po celém světě a je to taky praktické, protože odlišnosti mezi nimi jsou a to se pak týká i náhradních dílů a jináč zbytečných služeb (náklady na logistiku u servisu atp.) - ten původ nehraje roli, resp. nanejvýš v tom ohledu "já chci americký stroj" - určitou specifikaci k výkonu, motoru, spotřebe, garancím ...
já se tak kdysi ale to je hodně let divil nad sáčkem kečupu ve fast foodu - původ suroviny byl země A, zpracováno země B, zabaleno země C a nad tím vším značka s registrací země D
.... paralelně s tím jdou takové rifle: kolikrát oběhnou planetu, než je máme v prodejně, protože zpracování a obarvení jsou různorodé procesy, které se nedělají na jednom místě, ono vůbec tohle převážení tam a zpátky a pak až distribuce do zemí na prodej - je zbytečným mrháním energií a zabíráním prostoru v dopr. postředcích - proto taky existují různé obchodní dohody, které mají právě zamezit clům
jsem sice OT, ale to stejné je Trump: ona by si taky EU mohla usmyslet, že zavede pravidlo, kdy EU dotace na zemědělství poteče jen v rámci Evropy - stopka pro americké stroje, když jsou to tedy naše evropské peníze
jen to je nejméně postavit tady továrnu na U.S. stroje ...

faktem je, že společnosti produkující stavební stroje jsou na tom podobně jako automobilky - mají továrny po celém světě a je to taky praktické, protože odlišnosti mezi nimi jsou a to se pak týká i náhradních dílů a jináč zbytečných služeb (náklady na logistiku u servisu atp.) - ten původ nehraje roli, resp. nanejvýš v tom ohledu "já chci americký stroj" - určitou specifikaci k výkonu, motoru, spotřebe, garancím ...
já se tak kdysi ale to je hodně let divil nad sáčkem kečupu ve fast foodu - původ suroviny byl země A, zpracováno země B, zabaleno země C a nad tím vším značka s registrací země D

jsem sice OT, ale to stejné je Trump: ona by si taky EU mohla usmyslet, že zavede pravidlo, kdy EU dotace na zemědělství poteče jen v rámci Evropy - stopka pro americké stroje, když jsou to tedy naše evropské peníze

Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Tento týden by se měla stavba odmrazit.
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Další díl fotoalba na Rajčeti pojednává o velkých buldozerech.Na stavbě pracují dva a to Caterpillar D8L a D8N,oba zapůjčené od Skansky."Elko" pracovalo na zářezu v místě dnešního nadjezdu před estakádou,kde rozrušovalo rozrývákem podloží.Pak buldozer dlouhou dobu stál před estakádou.V květnu se přesunul na velký zářez,kde pracuje s přestávkami do dnešních dnů.Nebýt tohoto mohutného stroje,netuším jak by se svahy upravovaly.Kousek po kousku rozrývákem narušoval skalnaté podloží,pak ho nahrnoval dolů a zase nanovo.
Tento konkrétní stroj je vůbec jeden z prvních buldozerů CAT,který byl do ČR dovezen a jak mi říkal pan stavbyvedoucí,pracoval na stavbě dálnice D1.Aby se využil výkon a síla tohoto stroje tak pracoval na tři směny.Potom dělal i v lomu.Je to padesátitunový macek,který byl vyrobený v roce 1984,takže je to stará poctivá výroba.Motor je vzduchem chlazený a vrtule má v průměru tak 1 metr.Výfuk má přibližně 150 mm a při práci z něho jde proud horkých plynů,když přidá plyn,tak je to tmavý kouř.Tenkrát se na ekologii moc nehrálo a už vůbec ne v USA.Dnes by to neprošlo v žádném případě.Články pásů jsou vyměněné,ale ploché desky pásu jsou původní.Na první pohled je vidět opotřebení těch příčných lišt na plochách pásu.
Druhým strojem je CAT D8N,který pracoval na zářezu mezi K.Újezdem a Studénkou.Tam se nestřílelo,takže veškerou práci odnesl tento stroj.D8N je o 17 t lehčí,má menší výkon,ale vizuálně jsou oba typy shodné.U tohoto druhého typu je motor z obou stran zakrytován.Radlice měří 4 m a je tvaru U,takže pojme obrovské množství materiálu.
Poslední dvě fotky alba jsou tak trochu mimo téma.Tento buldozer CAT D8K je předchůdce typu D8L a v roce 1990,kdy se dělala nová silnice I/16 v kopci Babák,tak tam vytrhával pařezy pokácených stromů a prováděl zemní práce.Tento typ nejde s ničím splést protože má kabinu sešikmenou dopředu.
:
Na fotu CAT D8L,kdy strojník přidal plyn

Tento konkrétní stroj je vůbec jeden z prvních buldozerů CAT,který byl do ČR dovezen a jak mi říkal pan stavbyvedoucí,pracoval na stavbě dálnice D1.Aby se využil výkon a síla tohoto stroje tak pracoval na tři směny.Potom dělal i v lomu.Je to padesátitunový macek,který byl vyrobený v roce 1984,takže je to stará poctivá výroba.Motor je vzduchem chlazený a vrtule má v průměru tak 1 metr.Výfuk má přibližně 150 mm a při práci z něho jde proud horkých plynů,když přidá plyn,tak je to tmavý kouř.Tenkrát se na ekologii moc nehrálo a už vůbec ne v USA.Dnes by to neprošlo v žádném případě.Články pásů jsou vyměněné,ale ploché desky pásu jsou původní.Na první pohled je vidět opotřebení těch příčných lišt na plochách pásu.
Druhým strojem je CAT D8N,který pracoval na zářezu mezi K.Újezdem a Studénkou.Tam se nestřílelo,takže veškerou práci odnesl tento stroj.D8N je o 17 t lehčí,má menší výkon,ale vizuálně jsou oba typy shodné.U tohoto druhého typu je motor z obou stran zakrytován.Radlice měří 4 m a je tvaru U,takže pojme obrovské množství materiálu.
Poslední dvě fotky alba jsou tak trochu mimo téma.Tento buldozer CAT D8K je předchůdce typu D8L a v roce 1990,kdy se dělala nová silnice I/16 v kopci Babák,tak tam vytrhával pařezy pokácených stromů a prováděl zemní práce.Tento typ nejde s ničím splést protože má kabinu sešikmenou dopředu.


Na fotu CAT D8L,kdy strojník přidal plyn


- Přílohy
-
- 102_1017 (1).jpg (265.97 KiB) Zobrazeno 1185 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Hrome Hary, z těch fotek by bylo několik pěkně těžkých pexes 

Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Za těch 17 měsíců co fotím stavbu,tak mám něco přes 13 tisíc fotek a to by bylo takových pexes,že by to ani nikdo neunesl.




Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Sníh už mizí,tak se stavba začíná opět rozjíždět.Na estakádě byl klid,na zářez se vrátil velký buldozer a pracoval na svahu zářezu.Narazil tam opět na kus tvrdé skály,která nejde rozškrábat,takže se to bude muset opět navrtat.Mluvil jsem se strojníkem,tak přináším pár dalších zajímavostí:
Tento stroj pracoval 2 roky v Lybii a pak byl na stavbě dálnice D 5 na Rozvadov.Většinu pracovního času tráví v kamenolomu.Strojník nadával,že ty pásy jsou hodně sjetý,takže někdy to prokluzuje.Jenže nové pásy jsou obrovská investice,protože by se musely vyměnit i hnací a hnaná kola+spodní rolny a každý kompletní pás by přišel na 2 miliony.Rám z boku kabiny a na střeše je ochrana kabiny,kdyby se buldozer převrátil.
Ve Vrchovině se naváželo kamenivo na nový nájezd techniky na trasu.Na mostu se staví podpůrná konstrukce pro bednění mostovky.Před nadjezdem ve Štikově se upravoval svah.U mostu u pneuservisu je hotové bednění opěrné zdi.Na druhé straně nakladač Komatsu přivážel kamenivo z deponie.
Na opěru mostu přes rybník se vozí další materiál k zasypání.
Tento stroj pracoval 2 roky v Lybii a pak byl na stavbě dálnice D 5 na Rozvadov.Většinu pracovního času tráví v kamenolomu.Strojník nadával,že ty pásy jsou hodně sjetý,takže někdy to prokluzuje.Jenže nové pásy jsou obrovská investice,protože by se musely vyměnit i hnací a hnaná kola+spodní rolny a každý kompletní pás by přišel na 2 miliony.Rám z boku kabiny a na střeše je ochrana kabiny,kdyby se buldozer převrátil.
Ve Vrchovině se naváželo kamenivo na nový nájezd techniky na trasu.Na mostu se staví podpůrná konstrukce pro bednění mostovky.Před nadjezdem ve Štikově se upravoval svah.U mostu u pneuservisu je hotové bednění opěrné zdi.Na druhé straně nakladač Komatsu přivážel kamenivo z deponie.
Na opěru mostu přes rybník se vozí další materiál k zasypání.
- Přílohy
-
- 102_5904 (1).jpg (226.72 KiB) Zobrazeno 958 x
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Konečně pořádná skruž.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Včerejší průlet nad celou trasou obchvatu. Je to 5 videí - nechtěl jsem aby došlo spojením ke ztrátě kvality.
Re: I/16 Nová Paka - obchvat
Lenny, Lenny
skruž mám ve studni, tohle je - jak správně napsal pan Hary 75 - bednění

skruž mám ve studni, tohle je - jak správně napsal pan Hary 75 - bednění

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit