Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Zkombinovala možná v reportáži celkově. Na mapce žádná jižní dálnice není.
Re: Vize naší dálniční sítě
Nova je holt Nova... 

Re: Vize naší dálniční sítě
Nevím, jestli toto je ten materiál od ŘSD, na který jsme roky čekali. Pokud ano, tak nevím, co na tom ty roky dělali
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... y-40513739

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... y-40513739
-
- Příspěvky: 1157
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Vize naší dálniční sítě
tak je evidentní, že se jedná o úvodní grafický podklad, z nějakého bohatšího dokumentu
obdobně jako v politice územního rozvoje definovali koridory podle poptávky a ty jsou dále rozpracovávany.

Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Vize naší dálniční sítě
Co to tam je kolem Brna? To je návrat k tangentám od západu k východu? Není pak ale trasa severně od Brna v takovém případě fakt dost drahý luxus?
Re: Vize naší dálniční sítě
„Čistopis studie rozvoje dálniční sítě s doporučenými variantami jsme poslali ke schválení na centrální komisi ministerstva dopravy. Po jejím stanovisku bude sdělen další postup, který bude představen i veřejnosti. Očekávám, že se tak stane někdy v průběhu dubna,“ upřesnil na dotaz Novinek generální ředitel ŘSD Radek Mátl.Paul1 píše: ↑20.3.2025 7:14:35 Nevím, jestli toto je ten materiál od ŘSD, na který jsme roky čekali. Pokud ano, tak nevím, co na tom ty roky dělali![]()
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... y-40513739
Re: Vize naší dálniční sítě
alabastr: Aha, tento odstavec jsem mezi reklamy v článku přehlídl. No, dělají s tím tajnosti jako by se jednalo o Svatý grál 

-
- Příspěvky: 852
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
- Bydliště: Protektorát Čechy a Morava
Re: Vize naší dálniční sítě
Je pouze škodou, že se třeba někdo nepodíval do starších materiálů....
V některých případech již před mnoha desítkami let bylo projektováno v podobných trasách, i když se jednalo o jiné dnes již zapomenuté projekty...
Projekty na odlehčení dopravy v Praze ( po dokončení okruhu) nebo Brna vypracoval již Lorenz nebo další němečtí i čeští odborníci....
Je marné z pohledu našich odborníku k těmto alespoň přihlížet. Oni ovšem nevědí co tyto obsahují....
V některých případech již před mnoha desítkami let bylo projektováno v podobných trasách, i když se jednalo o jiné dnes již zapomenuté projekty...
Projekty na odlehčení dopravy v Praze ( po dokončení okruhu) nebo Brna vypracoval již Lorenz nebo další němečtí i čeští odborníci....
Je marné z pohledu našich odborníku k těmto alespoň přihlížet. Oni ovšem nevědí co tyto obsahují....
Re: Vize naší dálniční sítě
Mohu se zeptat co přesně by z toho vykoukali?
-
- Příspěvky: 852
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
- Bydliště: Protektorát Čechy a Morava
Re: Vize naší dálniční sítě
Nejde o to koukat... Lepší je třeba číst....
Pokud by četli třeba u D8 ve středohoří tak se mohlo předejít zbytečným komplikacím....
Lorenzovi ,,materiály" jsou dodnes v Německu považovány za relevantní...
Pokud by četli třeba u D8 ve středohoří tak se mohlo předejít zbytečným komplikacím....
Lorenzovi ,,materiály" jsou dodnes v Německu považovány za relevantní...
-
- Příspěvky: 153
- Registrován: 19.12.2011 21:09:20
- Bydliště: In the Czech Republic, yet right in the middle of Germany
Re: Vize naší dálniční sítě
Most u Pomezi nad ohri na D6 jakbysmet ... o nestabilnim podlozi v mistech kde dnes most stoji, se vedelo od planovani Sudetske dalnice pred valkou, oni tu estakadu kolem nechteli stavet jen tak pro nic za nic.
Re: Vize naší dálniční sítě
Teda ta diskuse pod článkem na novinkách, to je fakt solidní sjezd jedinců s IQ houpacího koně, když hodně.
Drtivá většina komentujících není sto pochopit ani to, že ta mapka neřeší již současně postavené nebo plánované dálnice, přitom o tom celém ten článek i hlavní titulek jsou.
Ty vybrané koridory nekomentuju, počkám na zveřejnění čistopisu. Jsem fakt zvědav, hlavně na případné zařazení dálnice Olomouc/Prostějov - Jihlava.

Drtivá většina komentujících není sto pochopit ani to, že ta mapka neřeší již současně postavené nebo plánované dálnice, přitom o tom celém ten článek i hlavní titulek jsou.

Ty vybrané koridory nekomentuju, počkám na zveřejnění čistopisu. Jsem fakt zvědav, hlavně na případné zařazení dálnice Olomouc/Prostějov - Jihlava.

-
- Příspěvky: 632
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak se na to podíváme.
To, že nedoporučují spojení KV a Plzně považuji za monumentální fail. Tam má být 4pruh. S20. (Ne nutně dálnice.)
Z Plzně do ČB a i ta „moje“ severní varianta k D1. Hmmm, to jsme se pěkně rozšoupli. Jako…proč ne, já si ale stále myslím, že severní varianta D19 stačí.
Nadále. Z I/23 tedy bude dálnice, jo? Hmmm… Zajímavé. Já sám bych to viděl jen na 3pruh (M23), ale hej…
A vůbec… Co se děje u Jihlavy? To bude nějaký nový střed světa, nebo co? A od ní přímo do Olomouce a nahoru k Pardubicím/D11. Zajímavé.
Co je další masivní zklamání, je to s I/13. Opět, zas a znova. S13 z KV do Liberce. Cokoliv méně než 4pruh na celé trase je plivnutí do xichtu Sudetám.
Zato Prahu obrkoužíme rovnou 2×, mimo D0. Vnější a vnitřní okruh… Opět: zajímavé, nemyslím si, že 2 jsou potřeba, ale co já vim.
Celkově to na mě působí, že tohle je supermnožina všeho, co se bude nějak posuzovat. Nebudou se přesce stavět 2 okruhy nebo jižní a severní varianta D19. A u Jihlavy přece nevznikne největší uzel dálnic…
To, že nedoporučují spojení KV a Plzně považuji za monumentální fail. Tam má být 4pruh. S20. (Ne nutně dálnice.)
Z Plzně do ČB a i ta „moje“ severní varianta k D1. Hmmm, to jsme se pěkně rozšoupli. Jako…proč ne, já si ale stále myslím, že severní varianta D19 stačí.
Nadále. Z I/23 tedy bude dálnice, jo? Hmmm… Zajímavé. Já sám bych to viděl jen na 3pruh (M23), ale hej…
A vůbec… Co se děje u Jihlavy? To bude nějaký nový střed světa, nebo co? A od ní přímo do Olomouce a nahoru k Pardubicím/D11. Zajímavé.
Co je další masivní zklamání, je to s I/13. Opět, zas a znova. S13 z KV do Liberce. Cokoliv méně než 4pruh na celé trase je plivnutí do xichtu Sudetám.
Zato Prahu obrkoužíme rovnou 2×, mimo D0. Vnější a vnitřní okruh… Opět: zajímavé, nemyslím si, že 2 jsou potřeba, ale co já vim.
Celkově to na mě působí, že tohle je supermnožina všeho, co se bude nějak posuzovat. Nebudou se přesce stavět 2 okruhy nebo jižní a severní varianta D19. A u Jihlavy přece nevznikne největší uzel dálnic…
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2025/02/10.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Re: Vize naší dálniční sítě
Ty trasy už se tu přece objevily a ten vzdálenější okruh kolem Prahy je ve dvou variantách, nikoli 2x.NullDeVoid píše: ↑20.3.2025 18:27:12 Zato Prahu obrkoužíme rovnou 2×, mimo D0. Vnější a vnitřní okruh… Opět: zajímavé, nemyslím si, že 2 jsou potřeba, ale co já vim.
A z KV do Plzně to opravdu není na čtryřpruh. Na to tam nikdy nebudou intenzity, tam by bylo i 2+1 luxus. V nejméně vytížených úsecích tam není ani 5k voz./24h.
Re: Vize naší dálniční sítě
Vlastně celkem taktická chyba ta mapka, když ještě 518 a 519 nemá SP... 

-
- Příspěvky: 632
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Super, takže jde o varianty.
A za KV ↔ Plzeň si budu stát. Jde o strategické spojení. Důležité pro KV kraj.
Na druhou stranu říkám, že to můžeme stavět někdy…2045 nebo tak.
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2025/02/10.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Re: Vize naší dálniční sítě
A to je za mě teda právě špatně. Daleko radši pořádný 3-pruh s MÚK někdy za 10 let než dálnici/4-pruh v nějakém roce 2045.
-
- Příspěvky: 632
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Jenže pokud se tam postaví „pořádný 3-pruh s MÚK“, což předpokládám, že bude v kategorii S15,25/___, tak tam 4pruh nebude už nikdy. Proto jsem tak naštvanej ohledně toho, co se plánuje dít na 13tce.
Opět a znova se ověřuje pravdivost tvrzení, že jednotka dočasnosti je 1 furt.
Nebo ať to udělají jako kdysi na 7ičce. Postavit půlprofil, dostavit později. Zavázat se dostavení. Plánovat a postavit ten půlprofil s tím.
Opět a znova se ověřuje pravdivost tvrzení, že jednotka dočasnosti je 1 furt.
Nebo ať to udělají jako kdysi na 7ičce. Postavit půlprofil, dostavit později. Zavázat se dostavení. Plánovat a postavit ten půlprofil s tím.
Moje vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2025/02/10.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
Základní mapa ČR, pokud by si někdo chtěl kreslit, ve vysokém rozlišení, aktuální k 2024/12/21.
-
- Příspěvky: 1157
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Vize naší dálniční sítě
po republice je půlprofilů, které se nikdy nedočkají zkapacitnění a to i když by to bylo vhodné... takže vznikne stavba s drahými nadjezdy, které se stejně při přestavbě zbourají (jako na obchvatu jičína)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Vize naší dálniční sítě
Mě mrzí, že se zcela kašle na Jeseník, Javorník, Osoblahu. Tento kraj spádově patří do Polska v současnosti, spojení se zbytkem republiky je žalostné.
Re: Vize naší dálniční sítě
Můžete mi prosím někdo říct, proč při existenci D1 a D55 někdo ještě zvažoval další dálniční spojení Ostravy se Zlínem? To je relikt toho uvažovaného spojení krajských měst? Nebo aby to vypadalo, že se na Moravu nezapomnělo?
Myslím, že tahle mapa dělá ŘSD spíš ostudu a medvědí službu. Při vší úctě k Praze a Brnu, ono stačilo trochu přemýšlet do budoucna před 20 lety a být 515-512 ve 3+3 a nevyškrtnout tangenty jižně od Brna, ale naopak je začít připravovat, ušetřily by se desítky miliard za stavby, které budou muset tuto nezodpovědnost nahradit...

Re: Vize naší dálniční sítě
OT, slovy off topic!NullDeVoid píše: ↑20.3.2025 22:03:12 Jenže pokud se tam postaví „pořádný 3-pruh s MÚK“, což předpokládám, že bude v kategorii S15,25/___, tak tam 4pruh nebude už nikdy. Proto jsem tak naštvanej ohledně toho, co se plánuje dít na 13tce.
Opět a znova se ověřuje pravdivost tvrzení, že jednotka dočasnosti je 1 furt.
Nebo ať to udělají jako kdysi na 7ičce. Postavit půlprofil, dostavit později. Zavázat se dostavení. Plánovat a postavit ten půlprofil s tím.
Prosím, prosím. Fakt se mi vaše příspěvky dobře čtou, máte zajímavé argumenty a stojíte si za nimi. I když ne se vším souhlasím.
Ale, znovu prosím, přestaňte psát u číslovek ty dodatky (7ičce, 13tce)!!
Buď to vypište slovně, nebo tam nechte jen to číslo. My, kteří umíme česky si tu koncovku přečteme.
https://czechtongue.cz/cislovky-a-cisli ... -nakladat/
Děkuji moc.
Re: Vize naší dálniční sítě
Myslím, že tuhle jednu mapu bereme až moc vážně. Základ jsou čáry mezi krajskými městy, což dává smysl, je to jedna z možností, jak si můžeme ty koridory definovat. Nejspíš existují i jiné podklady, které řeší zase jiné vztahy, třeba že stavět novou dálnici napříč Vysočinou by stálo hromadu peněz.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak nějak. 
Je alespoň dobře a zatím na pochvalu, že bude třeba snaha vytvořit dálniční propojení Hradubic s Jihlavou potažmo s ČB. Což jsme tu x krát řešili a leckdo došel i k reálnému návrhu. Třeba se toho fakt dočkáme.

Je alespoň dobře a zatím na pochvalu, že bude třeba snaha vytvořit dálniční propojení Hradubic s Jihlavou potažmo s ČB. Což jsme tu x krát řešili a leckdo došel i k reálnému návrhu. Třeba se toho fakt dočkáme.
