Uganda

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24623
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

info z ministerstva veřejných prací

Projekt Kampala - Jinja Expressway PPP je vlajkový projekt, který podpoří naši snahu o rozvoj infrastruktury, která zvýší konkurenceschopnost Ugandy.

Uganďané na tuto rychlostní komunikaci dlouho čekají. Jsem přesvědčen, že pokud budeme spolupracovat, můžeme čekání vyplatit tím, že dodáme rychlostní silnici, na kterou budou všichni Uganďané hrdí. Pandemie COVID tento projekt o půl dekády oddaluje, ale již brzo začne proces výběru.

Chceme vás totiž ujistit, že ministerstvo, podporované našimi transakčními poradci, se zavázalo k otevřenému, transparentnímu a spravedlivému procesu hodnocení.

Paní, Barbara Namugambe, náměstkyně ministra práce a dopravy na včerejším "cvičení" otevírání nabídek pro projekt dálnice Kampala-Jinja.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24623
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Uganda vybrala v rámci před-kvalifikačním výběru v Kampala - Jinja Expressway celkem 4 konsorcia. Ty jsou ve fázi, kdy mají podat nabídky do užšího výběru. Jedno tak již učinilo. Tedy jedno konsorcium podalo závazní nabídku k realizaci projektu, což je velikým milníkem.

Nyní bude zahájen proces hodnocení, který se zaměří na právní, technickou, environmentální a finanční shodu, aby bylo zajištěno, že uchazeč splní všechny nezbytné požadavky. To samozřejmě čeká všechny, kdo nabídky předloží.

Na hodnocení každé nabídky (ale lze je vyhodnocovat souběžně) bude ministerstvo dopravy potřebovat 2 měsíce.

zopakuji, že to jsou výhradně společnosti z Evropy a Asie

* KJ CONNECT CONSORTIUM (Francie a Portugalsko)
* CCCC - CFHEC CONSORTIUM (Čína)
* STRABAG / ICTAS / EGIS / AIF3 / STOA (Rakousko, Německo, Polsko, Turecko a Francie)
* CCKS CONCORTIUM (Čína, Jižní Korea)

Základní parametry taky zopakuji:

* 95 km dálnice, včetně asi 20 km obchvatu z jžní strany Kampaly
* částečně širší uspořádání (více než 4 pruh) s prostorem na další rozšíření
* do financování se již předem zapojilo vícero institucí od afrických přes evropské
* doba provozování formou PPP se plánuje na 25 let
* stávající tah je nejpřetíženějším v zemi; reální provoz kolem 30 km/h, přímá tepna na Keňu (a tamní přístav Mombasa)


:arrow: Povinná kontrola motorových vozidel začne 1. července 2025.

Ministerstvo již zařízení SGS převzalo a od března do června zahájí postupnou implementaci školeními, osvětou veřejnosti a poté 1. července spustí v plném rozsahu povinné prohlídky motorových vozidel.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24623
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 5.3. se za účasti prezidenta Museveniho otevřela 1. fáze projektu nadjezdů v Kampale

Jedná se o mezník na cestě ke zmírnění dopravních zácp, zvýšení bezpečnosti silničního provozu a posílení ekonomické aktivity.

Prezident si vyslechl velké poděkování za jeho vizi pro Ugandu, za jeho neochvějné odhodlání k rozvoji infrastruktury, která nadále pohání růst a transformaci Ugandy.

Projekt Kampala Fly Over Project výrazně zlepšil konektivitu v Kampale a je důkazem odhodlání vlády k rozvoji infrastruktury jako klíčové hnací síly pokroku.
.
GlSrdy7W4AABmwF.jpeg
GlSrdy7W4AABmwF.jpeg (102.08 KiB) Zobrazeno 728 x
GlSrd2tWkAAlbYz.jpeg
GlSrd2tWkAAlbYz.jpeg (191.28 KiB) Zobrazeno 728 x
GlSrd2kXEAAoX-a.jpeg
GlSrd2kXEAAoX-a.jpeg (177.39 KiB) Zobrazeno 728 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24623
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Uganda sestavila rekordní infrastrukturní rozpočet

* klíčové jsou silniční projekty, ale v celkovém poměru investicí tvoří asi polovinu
- součet nových investicí do železničních tratí, letišť, ropovodu je na na úrovni silničních projektů
* zahájila se výstavba dlouhého moderního vedení el. energie směrem na Jižní Súdán z dokončené přehrady v Ugandě
* pokračují investice do desítek km silnic ve východní části DRK - na zlepšení regionálního obchodu s Ugandou
* pokračuje se ve vyhodnocení projektu PPP Kampala - Jinja Expressway

Uganda revidovala rozpočet 25/26 , kde řekněme že celek má 40 jednotek dané měny, tak z toho jde 6 jednotek na veřejné práce a dopravu. Na energetickou infrastrukturu další 1 jednotka. Dá se říct, že podpora klíčové silniční infrastruktury je i nadále vysoká priorita v této zemi. Racionalizace úřadů - včetně silničního UNRA podniku tedy nesnižuje investice.

Na bezpečnost jde méně peněz, než na balík pro infrastrukturu, i když bezpečnost tvoří 4 jednotky rozpočtu anebo 10%.

Rozvoj silniční infrastruktury byl o polovinu nižší v období 22/23 a 23/24, ve 24/25 se dostal na úroveň z 21/22 a nyní je větší, než kdykoliv doposud.

Již po než deset let se Uganda soustředí na budování své sítě infrastruktury tím, že na tento pododvětví přiděluje lví podíl státního rozpočtu. Většinu peněz z rozpočtu tvořily komponenty kolem silnic a energetiky.

Proč tyto změny v tomto roce ? Protože začátkem r. 2026 budou prezidentské volby a Museveni se chce ucházet o 7. funkční období a je snaha dokončit hromadu rozpracovaných projektů. To se týká i vzdělávání - Uganda v poměru provoz : investice zvedla nové investice na 5:3 . Vzdělávání totiž rovněž zápasilo s opožděným financováním a řada škol uvázla ve rozestavěnosti delší dobu, než byl plán.

Uganda buduje ropní sektor. Klíčová je rafinérie v Hoima a v tomto městě vyrostlo ledacos. Nyní se realizuje ropovod. Snad žádný projekt ropné infrastruktury nečelil globální kritice ze strany ekologických aktivistů, jako je východoafrický Ropovod – 1 443 km dlouhý projekt, který povede z Hoimy v západní Ugandě do přístavu Tanga ve východní Tanzanii. Projekt za 4 miliardy dolarů se stal terčem kritiky klimatických aktivistů, kteří tvrdí, že potrubí bude vypouštět toxické uhlíky do životního prostředí a zhorší dopady změny klimatu a že mnoho lidí bylo agresivně vystěhováno ze své půdy bez náhrady, aby se připravila cesta pro projekt. Ugandská vláda tvrdí, že tato obvinění nemohou být dále od pravdy. V důsledku těchto obvinění se finanční instituce vyhnuly půjčování peněz na projekt a zdržely jeho výstavbu. To ale projekt v jeho dokončení jen oddaluje. EACOP je považován za změnu hry pro ugandskou ekonomiku, protože ze země udělá producenta ropy. A Uganda s tímto statusem unese i větší dluh. Po bonitné půdě jde o další faktor podpory hospodářství. Mezinárodní letiště Kabalega v okrese Hoima je jedním z nejdůležitějších infrastrukturních projektů v rámci ugandského ropného a plynárenského průmyslu. Očekává se, že na letišti za 323 milionů dolarů přistane mnoho zařízení pro projekt ropy a zemního plynu.

Mnoho silnic v regionu obklopujícím ropné a plynárenské oblasti v Ugandě bylo modernizováno na nové asfaltové silnice, protože společnosti přesouvají zařízení do polí. Poslední silnicí, která má být modernizována, je úsek Kabwoya-Buhuka, 43 km dlouhá asfaltová silnice, která spojí ropnou oblast Kingfisher v Kyangwali. Vláda Ugandy financuje práce na silnici na základě dohody o předběžném financování s čínskou vládou. Toto je realizováno jako projekt návrhu a výstavby společnosti China Railway Seventh Group Co. Ltd. Rozsah prací bude mít návrhovou životnost 20 let.

V prvním prosincovém týdnu roku 2024 zahájil prezident Yoweri Museveni stavební práce na železnici se standardním rozchodem, měsíc poté, co vláda podepsala smlouvu s tureckou firmou M/s Yapi Merkezi.

Spuštění trasy Malaba Kampala připraví půdu pro výstavbu projektu v hodnotě 2,7 miliardy eur. Přeprava 20stopého kontejneru z Mombasy do Kampaly v současnosti stojí asi 3 200 USD, ale s SGR toto číslo klesne o polovinu na přibližně 1 600 USD. Hlavní stavební práce na SGR se očekávají v roce 2025, protože dodavatelé se snaží dílo dokončit za méně než čtyři roky.

Logistické náklady se v Ugandě neustále snižují. Právě díky rozvoji nových silničních, železničních a letištních investicí.

Silnice Koboko-Yumbe-Moyo je podle vládních plánů nejdelší, jejíž stavební práce by měly začít v roce 2025. Očekává se, že silnice dlouhá 103,08 km podpoří obchod mezi Ugandou a Konžskou demokratickou republikou a také podpoří trasu do Jižního Súdánu.

Silnice, která je financována Světovou bankou částkou 430,2 miliard Shs, bude modernizována na bitumenový standard. V současné době konzultant, Intercontinental Consultants a Technocrats PvT Ltd, ve společném podniku s Gauff Consultants (U) Ltd, dohlíží na přípravné práce na silnici.

Vyjma státní rozpočet finacují ugandské projekty i různé nadnárodní banky, těžařské korporace a soukromý kapitál ve formě PPP. I když je zde jen jedna rychlostní silnice modelem PPP, další se připravují nebo staví ale celkem je zde aktivních ve všech sektorech více než 20 projektů.

Uganda zahájila stavbu 43 km silnice Kabwoya - Buhuk.

A do zprovoznění uvedla skoro 400 km dalších silnic:

* Masindi Park Junction – Paraa – Bulisa (159 km)
* Buhimba – Nalweyo – Bulamagi – Kakumiro (93 km)
* Kigumba – Bulima – Kabwoya (135 km)
.
GnqwrvOXcAA6Vxe.jpeg
GnqwrvOXcAA6Vxe.jpeg (105.06 KiB) Zobrazeno 613 x
Gnqwr4GXAAAJd0F.jpeg
Gnqwr4GXAAAJd0F.jpeg (140.54 KiB) Zobrazeno 613 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24623
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak je to s rychlostí na silnicích. V Ugandě je pouze dálnice Kampala - Entebbe navržena pro maximální rychlost 100 km/h! Ostatní hlavní silnice splňují normu na 90 km/h.

Naše dálnice jsou postaveny pro maximální rychlost 90 km/h – i když vypadají hladké a široké.

Uganda postaví další, zcela novou silnici se zpevněným povrchem a to v délce 135 km ve dvou trasách jedné oblasti:

* Kyenjojo (Kihura) – Bwizi – Rwamwanja – Kahunge (68 km)
* Mpara – Bwizi (37 km)
+ přivaděče k nim a silnice/ulice kolem tahů v rámci sídel

Projektované silnice budou modernizovány na asfaltové vozovky třídy II, které budou zahrnovat vozovky široké 7,0 metrů a krajnice široké 1,5 až 2,0 metry.

Kromě toho budou úseky silnic ve třech klíčových městských/obchodních centrech přestavěny na min. 4- pruhové vozovky, včetně parkovacích pruhů a chodníků.

Projekt bude financován jak ugandskou vládou, tak Islámskou rozvojovou bankou. Smlouva byla uzavřená v 12/2024.

ze zahajovacího ceremoniálu a veliké slavnosti lidí v regionu:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

silnce dnes

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 24623
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

dále, jak jsem dříve uvedl, Kampala - Jinja Expressway postupuje "dopředu"

Ministerstvo veřejných prací otevřelo nabídky zájemců o tento PPP projekt. Toto navazuje na předběžnou kvalifikaci čtyř konsorcií, která byla vyzvána k předložení návrhů na dlouho očekávaný projekt kritické infrastruktury zaměřený na zlepšení propojení mezi hlavním městem Ugandy Kampalou a Jinjou, druhým největším městem země. Projekt byl odložen pro pandemii Covid-u a problémy vlády na zajištění peněz potřebných pro vystěhování lidí a vyřešení jejich bydlení.

Rychlostní silnice, navržená jako zpoplatněná dálnice, bude mít první čtyři kilometry osmiproudého úseku, šestiproudého úseku sahajícího do Mukona a čtyřproudého úseku z Mukona do Jinja.

Akce, které se zúčastnili klíčoví představitelé ministerstva práce a dopravy a oddělení pro partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP), byla svědkem podání nabídky od jednoho konsorcia. Ostatní totiž požadují, aby se mohla aktualizovat cenová nabídka vzhledem ke zcela odlišným podmínkám za dobu odkladů, které trvají mnoho let.

Nyní se hodnotí uvedená nabídka. Zda-li se řeší ostatní zájemci, nebylo uveřejněno. A ani to, kdy se dozvíme nějaký další výsledek.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“