Menší silniční stavby v Brně
Re: Menší silniční stavby v Brně
Kruháč ve Slatině bude pro provoz otevřen v sobotu.
https://www.jmk.cz/content/30276
https://www.jmk.cz/content/30276
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tuší někdo jaké omezení si vyžádá II.etapa stavby, která proběhne na jaře 2025? Půjde jen o drobné lokální omezení v řádu několika dní (u výměny AB povrchu na II/430)? Doufám že ne kompletní uzavírka...Druhá etapa dalších stavebních a dokončovacích prací je plánována na rok 2025. „V první polovině příštího roku bude odstraněn provizorní bypass a bude provedena výměna asfaltového krytu na přilehlém úseku silnice II/430 v délce 127 m. Budou dokončeny terénní úpravy, včetně ozelenění a dotčené pozemky uvedeme do původního stavu.
Re: Menší silniční stavby v Brně
V nějaké dohledné době by ještě měla proběhnout přestavba toho provizorního přechodu pro chodce přes Hviezdoslavovu a přilehlých zastávek. Podél Hviezdoslavovy by taky mělo dojít ke stavbě novýho chodníku a k doplnění trasy VO.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Jak to vypadalo ráno ve Slatině? Pomohla přestavba kruháče a zmenšily se kolony od Bedřichovic?
Re: Menší silniční stavby v Brně
Sto mega (s daní) není úplně malá stavba, ale potěší, když se za ně snad ještě letos vymění asfalt na kusu Kníničské. Detaily tady: https://jmk.cz/content/30398
Re: Menší silniční stavby v Brně
Stavba dopravního napojení ulice Markéty Kuncové k Nové Zbrojovce začne na jaře
To by mě zajímalo, jestli je v plánu přestavět na původní stav i křižovatku Markéty Kuncové x Svatoplukova, aby byla opět všesměrná. Podle map bylo levé odbočení Svatoplukova -> Markéty Kuncové možné ještě v roce 2012, v roce 2015 už ne (byly tam betonové zátarasy) a v roce 2021 už platil současný stav, tedy stavebně rozšířený ostrůvek. Teď po dostavbě TORO a s pokračující výstavbou Nové Zbrojovky by ale byl vhodnější spíš ten stav 15 let zpět.
To by mě zajímalo, jestli je v plánu přestavět na původní stav i křižovatku Markéty Kuncové x Svatoplukova, aby byla opět všesměrná. Podle map bylo levé odbočení Svatoplukova -> Markéty Kuncové možné ještě v roce 2012, v roce 2015 už ne (byly tam betonové zátarasy) a v roce 2021 už platil současný stav, tedy stavebně rozšířený ostrůvek. Teď po dostavbě TORO a s pokračující výstavbou Nové Zbrojovky by ale byl vhodnější spíš ten stav 15 let zpět.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tak to doufám že ne. Doprava je tam pořád dost značná. O tom půjde uvažovat až bude tunel pod Vinohrady a most na Nové Dukelské do Zbrojovky. Do té doby by jediná vhodná změna bylo zrušit pravý odbočovací pruh na Vinohrady od kasáren. Tam je už teď aut opravdu minimum. Levý odbočovací kapacitně bohaté stačí a i tak stejně se často najdou frajeři, co blokují právě ten pravý, který by teď mohl být volně průjezdný rovně a zbytečně tam tak vznikají kolizní situace při přejíždění z pruhu do pruhu.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Letošní stavební sezona bude co do počtu uzavírek opět velmi výživná.
Stavbaři budou mít letos napilno. Opraví silnice, mosty i tramvajové tratě
Stavbaři budou mít letos napilno. Opraví silnice, mosty i tramvajové tratě
Re: Menší silniční stavby v Brně
Zrušeno územko na stavbu MÚK Kamenolom: https://eud.jmk.cz/Gordic/Ginis/App/UDE ... JM0B6H16DF
Re: Menší silniční stavby v Brně
Podle odůvodnění je to zrušení bohužel naprosto v pořádku. Stavební úřad mezi účastníky řízení vůbec nezahrnul vlastníky pozemků ani dotčené síťaře. To je prostě chyba.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Nic ve zlém, ale je takové opomenutí vůbec možné ? To někdo dělal poprvé v životě ?
Re: Menší silniční stavby v Brně
Mě občas napadne, zda to (v obdobných případech) není záměr... Papírovat se bude dál, práci úředníci mají, lidem se bude tvrdit, že se pořád něco řeší, že to bude... Slibem nezarmoutíš.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Musím říct, že tady ta kacířská myšlenka dává celkem smysl .. jinak to snad ani není možné, však ?
Jestli je ale zrušeno územko, pak je na místě se na nějaké územko už pěkně vykašlat a připravovat to rovnou po novu naráz.
Jestli je ale zrušeno územko, pak je na místě se na nějaké územko už pěkně vykašlat a připravovat to rovnou po novu naráz.

Re: Menší silniční stavby v Brně
Podle jednacího čísla to povoloval Nývlt - tj. dnes již bývalý vedoucí SÚ Brno Komín. Praxe má dost - je to důchodce. Ale schopnosti mizerná - vím o povolení kde více než rok od podání žádosti neudělal ani jeden krok - tedy ani výzvu k doplnění (a to bylo před 15 lety a daleko jednodušší stavba).
No ten to nově dělat nebude již nepracuje na SÚ.
No ten to nově dělat nebude již nepracuje na SÚ.
Re: Menší silniční stavby v Brně
To bezesporu, Arame. Zpackané zahodit a nové nezpackat.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Začala částečná uzavírka MÚK Chrlice (Exit 3), za účelem zkapacitnění křižovatek na II/152, viz Stanovení přechodné úpravy provozu na dálnici D2.
V situačce PDZ je naznačen i výsledný stav po zkapacitnění - měl by přibýt připojovací pruh od Chrlic na nájezdu na D2 směr SK, dále prodloužení připojovacího pruhu (respektive průpletu?) od Sconta, nové napojení Sconta (nebo nějakého plánovaného projektu vedle?) a bypass Chrlice -> Decathlon u kruháče vedle Decathlonu.
Za mě to řeší relace, kde problém s kapacitou nějak extra není. Ale tak proč ne, třeba to pomůže.
(je to na katastru Brna jen z části, ale příhodnější téma jsem nenašel)
V situačce PDZ je naznačen i výsledný stav po zkapacitnění - měl by přibýt připojovací pruh od Chrlic na nájezdu na D2 směr SK, dále prodloužení připojovacího pruhu (respektive průpletu?) od Sconta, nové napojení Sconta (nebo nějakého plánovaného projektu vedle?) a bypass Chrlice -> Decathlon u kruháče vedle Decathlonu.
Za mě to řeší relace, kde problém s kapacitou nějak extra není. Ale tak proč ne, třeba to pomůže.
(je to na katastru Brna jen z části, ale příhodnější téma jsem nenašel)
Re: Menší silniční stavby v Brně
Podle katastru je vlastník pozemku vedle Sconta, kam povede to napojení, akciovka (jménem KOTONA, podle staršího článku chtěli na druhé straně D2 budovat Globus, ale asi jim to nevyšlo), která se podle webu Hornbachu s ním spojila pár dní zpět. Možná budou budovat novou/stěhovat existující prodejnu, nebo ten pozemek jde na prodej, nebo má jen ta silniční stavba setrvačnost z už neaktuálních plánů (z doby jako je ten článek je i dokument z vývěsní desky na skrývku ornice, která ale podle všeho neproběhla)? Ale to už je offtopic.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tak furt se jedná jen o první etapy stavby. Podle mých (nevím jestli aktuálních) informací by se měl kruháč (K3) zkapacitňovat přestavbou na turbo-okružní kdy od Chrlic i od Olympie by měly být dvoupruhové vjezdy + bypassy, což už kapacitní problémy bude řešit velmi významně...
Re: Menší silniční stavby v Brně
Aha, to jsem nevěděl, tak to je dobrá zpráva, díky.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Na úpravu křižovatky K3 akorát běží projednání DOSS na změnu stavby před dokončením vyvolanou koordinací s rozšířením D2 v rámci jižní tangenty.PetrN píše: ↑9.5.2025 22:52:00 Tak furt se jedná jen o první etapy stavby. Podle mých (nevím jestli aktuálních) informací by se měl kruháč (K3) zkapacitňovat přestavbou na turbo-okružní kdy od Chrlic i od Olympie by měly být dvoupruhové vjezdy + bypassy, což už kapacitní problémy bude řešit velmi významně...
Jedná se o úpravu na turbookružku, ve směru od Chrlic od Olympie a Decathlonu budou vjezdy upraveny na dvoupruhové, ve směru Chrlice -> Decathlon bude doplněn jednopruhový bypass, bypass Decathlon -> D2 bude zrušen. V rámci rozšíření D2 by měl být realizován nový samostatný výjezd z této části obchodní zóny na D2.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ve FB skupině Chrličáci se objevily aktuální situačky ke zkapacitnění K1-K3 u Olympie + přehledovka zkapacitnění D2 od Avionu po Jižní tangentu.
-K1 (Olympia) prakticky bez změny kromě fyzického oddělení nejkrajnějšího pruhu do Olympie
-K2 (stykovka z D2) přestavba na budoucí průsečnou křižovatku, 2 průběžné pruhy za mostem přes D2 směr Olympia, 2 odbočováky vlevo z D2 + malý separátní odbočovák z D2 doprava kolem ostrůvku zřejmě určený pro dopravu ke Scontu a ČOV aby se nekřížily 2 pruhy na krátkém úseku?
-K3 (okružka) přestavba na TOK + nový bypass, napojení od areálu CTP přímo do budoucího kolektoru
-K1 (Olympia) prakticky bez změny kromě fyzického oddělení nejkrajnějšího pruhu do Olympie
-K2 (stykovka z D2) přestavba na budoucí průsečnou křižovatku, 2 průběžné pruhy za mostem přes D2 směr Olympia, 2 odbočováky vlevo z D2 + malý separátní odbočovák z D2 doprava kolem ostrůvku zřejmě určený pro dopravu ke Scontu a ČOV aby se nekřížily 2 pruhy na krátkém úseku?
-K3 (okružka) přestavba na TOK + nový bypass, napojení od areálu CTP přímo do budoucího kolektoru
Re: Menší silniční stavby v Brně
Přidávám ještě celkový přehled situace, kde je vidět i budoucí napojení areálu CTP přímo do kolektoru D2. U výkresu zkapacitnění D2 ale nekoresponduje navržená cyklostezka z obou stran budoucího mostu přes D2 s řešením samotné MUK Chrlice I, kde je zaznačena nová přímá rampa od Olympie do kolektoru směr Blava, stejně tak ve výkresu zkapacitnění D2 chybí ono napojení areálu CTP, takže to asi bude neaktuální verze, čemuž odpovídají i hladiny budoucí D2 (zelenou čarou) ve výkresu křižovatek, kde se zjevně s touto přímou rampou na Blavu nepočítá?