VMO: Dobrovského B
VMO: Dobrovského B
Letáček s popisem aktuální organizačních změn v dopravě (po dobu stavby) v Kr. Poli:
http://kralovopole.brno.cz/soubory/8090 ... 202009.pdf
http://kralovopole.brno.cz/soubory/8090 ... 202009.pdf
Re: VMO: Dobrovského B
Řidiči musejí mít teď pevné nervy, ale pak budou po zásluze odměněny v podobě nové stavby.Marty píše:Letáček s popisem aktuální organizačních změn v dopravě (po dobu stavby) v Kr. Poli:
http://kralovopole.brno.cz/soubory/8090 ... 202009.pdf

Jestli někdo zaznamenal tak tunely už nerazí Metrostav a místo něj jeho dcera Subterra. Byli provedeny takové škatule, škatule hejbejte se, Metrostav na Blanku, Subterra na Dobrovského.

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
nevite kdy zacne stavba MUK Dobrovskeho - Svitavska ???
, popr. Tomkovo nam. a Rokytova?? jsou nejake informace o prubehu?? diky za odp.

Re: VMO: Dobrovského B
Podle fotek práce docela rychle postupjí. Jen si říkám jestli se neměla nechat stavba křižovatky Hradecká x Královopolská až na dobu po zprovoznění tunelů, to by se tam nemuselo proplétat tolik aut ze směru od Svitav stavbou, občas je to tam teď docela divoké.
Volkswagen Golf V 1.9 TDI
Re: VMO: Dobrovského B
podle mě se staví v předstihu a za částečného provozu právě proto, aby se zachovalo alespoň jakés takés napojení mezi Žabovřesky a Královým Polem, které se značně redukuje právě touto stavbou a jednak stavbou MÚK Královopolská x Hradecká
východní křižovatka k tunelům Dobrovského http://www.dalnice-silnice.cz/Brno/I-42.htm , začít se tedy má v březnu 2010
východní křižovatka k tunelům Dobrovského http://www.dalnice-silnice.cz/Brno/I-42.htm , začít se tedy má v březnu 2010
Re: VMO: Dobrovského B
Tak letos se mela zacit stavet svitavska radiala.. ale bohuzel nejsou penize.. jen by me teda zajimalo, kam potom vyjedu z tunelu dobrovskeho.. nejspis to bude koncit v nejake mezi..
Re: VMO: Dobrovského B
Pokračování být musí, jinak se ty tunely nebudou používat. Spíše bych to viděl na zpomalení stavby tunelu. Křížovatka by se mohla dokončit snad hned.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: VMO: Dobrovského B
Veronss píše:Tak letos se mela zacit stavet svitavska radiala.. ale bohuzel nejsou penize.. jen by me teda zajimalo, kam potom vyjedu z tunelu dobrovskeho.. nejspis to bude koncit v nejake mezi..
To že by tunel nešel používat není zase až tak pravda. Součastí stavby tunelů jsou části větví, konkretně:FlakY` píše:Pokračování být musí, jinak se ty tunely nebudou používat. Spíše bych to viděl na zpomalení stavby tunelu. Křížovatka by se mohla dokončit snad hned.
- větev Sportovní - tunel (směr Žabiny)
- větev Lesnická - tunel (směr Žabiny)
tyto dvě větve jsou celé
další neúplné jsou:
- tunel - Lesnická
- tunel - Sportovní
Čistě teoreticky by šlo vymyslet nějaké provizorium, ale nebyly by propojeny všechny směry a nesmělo by to být na moc dlouho.
Stavba VMO MÚK Dobrovského - Svitavská radiála zahrnuje tyto větve
Větev B propojuje Svitavskou radiálu od severu s VMO Lesnická - mosty.
Větev 1 umožňuje připojení centra (ulice Sportovní) na Svitavskou radiálu - Větev A.
Větev 2 umožňuje odbočení z Větve B do centra.
Větev 3 zajišťuje spojení centrum tunel Dobrovského I.
Větev 6 umožňuje napojení centra na VMO směr Lesnická.
Větev 7 umožňuje napojení z. tunelu Dobrovského II na Svitavskou radiálu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
myslim ze krizovatka.. z ktere nemuzu jet doprava nebo doleva je na nic..obzvlast, kdyz ma byt mimourovnova.. rozhodne bych tuhle stavbu videl jako jednu z priorit, vzdyt v JmK neni zadna jina stavba, kam by meli jit penize.. (nepocitam R52, tam se stejne zacne min. za 4-5 let)
ale urcite si myslim, ze to asi mesto jen tak nenecha a bude silne urgovat..
.. preci jen se na tom nemalym dilem podili.. koneckoncu bude tim hotova severni cast VMO..
ale urcite si myslim, ze to asi mesto jen tak nenecha a bude silne urgovat..

Re: VMO: Dobrovského B
Přesně tak. Teď jsem někde četl zprávu o ražbě tunelu (tuším z března), že v jednom tubusu jsou v polovině a v druhém ve třetině. Ražby probíhají od 01/08 resp. 04/08, tak střízlivým odhadem by jsme se mohli dočkat prorážky v 06/10, resp. 10/10. A to je jen prorážka.Veronss píše:ale urcite si myslim, ze to asi mesto jen tak nenecha a bude silne urgovat.... preci jen se na tom nemalym dilem podili.. koneckoncu bude tim hotova severni cast VMO..

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
no v pulce tunelu za rok a pul.. to se mi nejak nezda.. pravdepodobne ale bude postup pomalej, preci jen si nemuzou dovolit to co na stromovce u blanky.. 
ale nejspis budem radi kdyz projedem severni VMO zacatkem roku 2012

ale nejspis budem radi kdyz projedem severni VMO zacatkem roku 2012
Re: VMO: Dobrovského B
Geologické prostředí není dvakrát k ražbě tunelu přívětivé. Museli se dělat rozsáhlé injektáže. Výrub je členěn vertikálně, postupy na jeden záběr jsou velmi malé cca 1 m. Dělají maximum pro to.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
Takze bych doplnil par informaci primo z placu..
Prubeh razby:
Celba tunelu je clenena vertikalne a horizontalne do sesti dilcich vyrubu. Svrchni krajni vyruby byly predrazeny jako pruzkumne stoly a jsou nyni prestrojovany do finalniho primarniho osteni (v tubusu I - tedy ten rovny primo pod ulici Dobrovskeho - je jiz tato cinnost dokoncena a probiha razba i techto casti celby). Krok razby je nasledujici:
-kalota a svrchni bocni vyruby po metru,
-spodni bocni vyruby po jednom az dvou metrech,
-spodni stredni vyrub po ctyrech metrech.
Kazda celba je bezprostredne po ukonceni razby fixována betonem a ihned je postaven ocelovy ram osteni. Ten je pote zabetonovan a muze se pokracovat dalsim krokem.
Cely tento postup by mel byt (dosud tomu tak je) zarukou bezpecneho prubehu razby tunelu.
Geologicke podminky jsou nasledujici:
Cela razena cast tunelu je situovana velmi melce pod mestskou zastavbou (nekolikapatrove cinzovni domy, tramvajove trate, koupaliste, nemocnice aj.). Krome nekolika malo metru u portalu je razbou zachycen sedy tretihorni jil, zvany tegl (stari spodni baden, tedy asi 12 mil. let). Tato hornina je sice docela tvrda, problem nastava pri jejim zvodneni. U portalu jsou razbou zachyceny zvodnele ctvrtohorni sterky (stare usazeniny reky Ponavky). Navrzena jsou proto takova opatreni, aby nedochazelo k nenadalym udalostem jako napr. ve stromovce (viz. vyse).
Soucasny stav:
V tubusu II je vyrazeno asi 600 m, v tubusu I asi polovina celkove delky, tzn. jiz dosti za technologickym centrem (+ 27 m z ulice Hradecká -- predrazeno z duvodu vystavby MUK). Rychlost postupu celby kaloty je asi 40 m/mesic.
V obou rourach bylo nedavno zapocato s armovanim a betonazi vnitrniho osteni, hotovych je pouze nekolik malo metru u vyjezdovych portalu.
Dale probiha razba jiz druhe propojky v urovni techologickeho centra.
Prubeh razby:
Celba tunelu je clenena vertikalne a horizontalne do sesti dilcich vyrubu. Svrchni krajni vyruby byly predrazeny jako pruzkumne stoly a jsou nyni prestrojovany do finalniho primarniho osteni (v tubusu I - tedy ten rovny primo pod ulici Dobrovskeho - je jiz tato cinnost dokoncena a probiha razba i techto casti celby). Krok razby je nasledujici:
-kalota a svrchni bocni vyruby po metru,
-spodni bocni vyruby po jednom az dvou metrech,
-spodni stredni vyrub po ctyrech metrech.
Kazda celba je bezprostredne po ukonceni razby fixována betonem a ihned je postaven ocelovy ram osteni. Ten je pote zabetonovan a muze se pokracovat dalsim krokem.
Cely tento postup by mel byt (dosud tomu tak je) zarukou bezpecneho prubehu razby tunelu.
Geologicke podminky jsou nasledujici:
Cela razena cast tunelu je situovana velmi melce pod mestskou zastavbou (nekolikapatrove cinzovni domy, tramvajove trate, koupaliste, nemocnice aj.). Krome nekolika malo metru u portalu je razbou zachycen sedy tretihorni jil, zvany tegl (stari spodni baden, tedy asi 12 mil. let). Tato hornina je sice docela tvrda, problem nastava pri jejim zvodneni. U portalu jsou razbou zachyceny zvodnele ctvrtohorni sterky (stare usazeniny reky Ponavky). Navrzena jsou proto takova opatreni, aby nedochazelo k nenadalym udalostem jako napr. ve stromovce (viz. vyse).
Soucasny stav:
V tubusu II je vyrazeno asi 600 m, v tubusu I asi polovina celkove delky, tzn. jiz dosti za technologickym centrem (+ 27 m z ulice Hradecká -- predrazeno z duvodu vystavby MUK). Rychlost postupu celby kaloty je asi 40 m/mesic.
V obou rourach bylo nedavno zapocato s armovanim a betonazi vnitrniho osteni, hotovych je pouze nekolik malo metru u vyjezdovych portalu.
Dale probiha razba jiz druhe propojky v urovni techologickeho centra.
Re: VMO: Dobrovského B
siesa.. diky za info.. mas i nejake informace ohledne MUK Svitavska radiala.. jak to chteji resit ci neresit?.. 

Re: VMO: Dobrovského B
Zadne konkretni zpravy nemam, ale je jasne, ze tunel po dokonceni rozhodne nebude bez provozu. Urcite se to v pripade nestihnuti pripojeni na svitavskou napoji natvrdo (treba pres semafory). To by ovsem zkomplikovalo naslednou vystavbu MUK. Ale furt lepsi, nez nechat tunel tunelem a dal se motat v ulickach Krpole.
Jinak se omlouvam za drobnou chybu v mem predchozim prispevku. Spodni baden je strari 16,5 az asi 14 milionu let. Ta pamet...
Jinak se omlouvam za drobnou chybu v mem predchozim prispevku. Spodni baden je strari 16,5 az asi 14 milionu let. Ta pamet...

Re: VMO: Dobrovského B
Od minulého týdne se na MUK svitavská radiála-MO se něco dějě. V úseku od chladící věže směrem k husovickému tunelu se kácejí stromy, prohánějí se tam zememěřiči i bagry. Pokládá se tam nějké potrubí, zřejmě začli s přeložkami inženýrských sítí. Ale mám obavu že to bude tenhle rok všechno. No lépe něco než nic.
Re: VMO: Dobrovského B
Přesně tak, na více není love.belkolam píše:Od minulého týdne se na MUK svitavská radiála-MO se něco dějě. V úseku od chladící věže směrem k husovickému tunelu se kácejí stromy, prohánějí se tam zememěřiči i bagry. Pokládá se tam nějké potrubí, zřejmě začli s přeložkami inženýrských sítí. Ale mám obavu že to bude tenhle rok všechno. No lépe něco než nic.

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
Nevíte někdo jak to bude s křižovatkou Hradecké a Skácelovy ulice, jestli bude mimoúrovnová?? Je to tam ted celé rozkopané.
Re: VMO: Dobrovského B
Částečně ano. Bude to vypadat následovně, po mostě bude převedna ul. HradeckáRallyman píše:Nevíte někdo jak to bude s křižovatkou Hradecké a Skácelovy ulice, jestli bude mimoúrovnová?? Je to tam ted celé rozkopané.
http://www.brno.cz/projekty/source/dob/ ... tml?m_D_23
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: Dobrovského B
Hmm, dobře to vymysleli.
Re: VMO: Dobrovského B
Královopolské listy, červenec 2009
- Přílohy
-
- DOBRAK.000.JPG (122.91 KiB) Zobrazeno 43979 x
Re: VMO: Dobrovského B
Aktualní video HDTV
http://www.youtube.com/watch?v=fmZd6T1ckNQ
Pokud mate zájem o original tak má 120Mb...
http://www.youtube.com/watch?v=fmZd6T1ckNQ
Pokud mate zájem o original tak má 120Mb...
Re: VMO: Dobrovského B
Silnice I/42 VMO Brno, Královopolský tunel – stav stavby k 1.12.2009
Koncem roku 2009 vstoupila výstavba Královopolského tunelu do druhé poloviny. Pokračuje ražba podzemních objektů a jejich zabezpečení jak v podzemí, tak na povrchu. V každém z tunelů zbývá vyrazit zhruba 150 m. V současné době probíhá ražba v prostoru za ulicí Jana Babáka. Ze strany Žabovřesk je tunel budován v otevřeném výkopu,ze strany Králova Pole byla zahájena betonáž sekundárního ostění...
Koncem roku 2009 vstoupila výstavba Královopolského tunelu do druhé poloviny. Pokračuje ražba podzemních objektů a jejich zabezpečení jak v podzemí, tak na povrchu. V každém z tunelů zbývá vyrazit zhruba 150 m. V současné době probíhá ražba v prostoru za ulicí Jana Babáka. Ze strany Žabovřesk je tunel budován v otevřeném výkopu,ze strany Králova Pole byla zahájena betonáž sekundárního ostění...
Re: VMO: Dobrovského B
Tak ja bych doplnil a upresnil...
Betonaz sekunderu pokracuje rychleji v tubus I, kde je vybetonovano 8 segmentu po 10 m. V tubusu dva jsou to dva segmenty. Armovani sekunderu predbiha vlastni betonovani asi o pet poli.
Hruba vozovka (nebo presneji protiklenba sekunderu) je vybetonovana v obou tubusech v plne siri zhruba po technologicke centrum.
Plny profil celby je v tunelu I vyrazen pred ulici J. Babaka, v tunelu II tesne za ni (tunel I ma jeste asi 30 m predrazeno z Zabovresk).
Do planovane odstavky pres vanocni svatky bude stav doufejme nasledujici: razba tubusu II se zastavi pod budovou Telecomu, v tubusu I na urovni J. Babaka. Betonaz sekndeu se zastavi pred ulici Palackeho.
Dokonceni razby v obou tubusech je planovano nekdy na brezen.
Betonaz sekunderu pokracuje rychleji v tubus I, kde je vybetonovano 8 segmentu po 10 m. V tubusu dva jsou to dva segmenty. Armovani sekunderu predbiha vlastni betonovani asi o pet poli.
Hruba vozovka (nebo presneji protiklenba sekunderu) je vybetonovana v obou tubusech v plne siri zhruba po technologicke centrum.
Plny profil celby je v tunelu I vyrazen pred ulici J. Babaka, v tunelu II tesne za ni (tunel I ma jeste asi 30 m predrazeno z Zabovresk).
Do planovane odstavky pres vanocni svatky bude stav doufejme nasledujici: razba tubusu II se zastavi pod budovou Telecomu, v tubusu I na urovni J. Babaka. Betonaz sekndeu se zastavi pred ulici Palackeho.
Dokonceni razby v obou tubusech je planovano nekdy na brezen.