
ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Rozšíření funkčnosti je určitě super věc, ale zrovna tady je teda rozhodně nejsrozumitelnější ta textová verze 

Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
pěkné hromádky, už se těším, až je uvidím "naživo" 

- Přílohy
-
- zpi-120504-0930.JPG (8.27 KiB) Zobrazeno 11072 x
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
a ten panáček se u toho hýbe? 

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Jo, a až tu kupu přeháže, tak jde na pivo, pak se vrátí a zase přehazuje na druhou stranu
Nééé, nehýbe se

Nééé, nehýbe se

Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
A nemělo by to mít radši podobu značky? Takhle je to jen hezká malůvka.kasme píše:pěkné hromádky, už se těším, až je uvidím "naživo"
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
bez orámování je to na vzdáleném ZPIJirkaS píše:A nemělo by to mít radši podobu značky? Takhle je to jen hezká malůvka.kasme píše:pěkné hromádky, už se těším, až je uvidím "naživo"
aby to zas lidi neplašilo, když se jich to třeba nebude týkat... (nebude to na jejich trase)
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
a rámeček (trojúhelník) by značku o dost zmenšil, piktogram by zůstal sotva třetinový
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
uzavírka výjezdu Říčany vypadá celkem dobře 

- Přílohy
-
- zpi-d1-14-120507-1025.JPG (8.45 KiB) Zobrazeno 10870 x
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
další do sbírky 

- Přílohy
-
- zpi-R1-80-120507-1811.jpg (12.51 KiB) Zobrazeno 10829 x
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
a v reálu snad ještě lípkasme píše:uzavírka výjezdu Říčany vypadá celkem dobře

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 3.JPG.html
- Přílohy
-
- IMG_9937u.JPG (11.55 KiB) Zobrazeno 10654 x
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Nové tabule za 190 milionů poradí řidičům v Praze, kudy jet
16. května 2012 11:24
Při loňských letních uzavírkách se ukázalo, že pražské dopravní infotabule jsou v podstatě k ničemu. Napravit by to měly tabule nové, které se u hlavních tahů metropolí objeví do konce roku. Řidičům například ukážou, jak hustý je provoz na silnicích před nimi.
http://praha.idnes.cz/ridici-v-praze-do ... zpravy_jpl
"Dosavadní tabule umožňovaly pouze textovou informaci, zpravidla třířádkovou, a několik zobrazení předvolených symbolů dopravních značek. Způsob zobrazování písmen je již technologicky zastaralý a náročný na údržbu," vysvětlil důvody k nákupu nových značek mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.
Moderní infotabule budou přednostně postaveny tam, kde řidiči jedou rychleji a přitom se musí rozhodnout, kterou cestou se vydají. Tak si snáze zvolí alternativní trasu třeba při dopravní zácpě.
Motoristé je tak využijí na Jižní spojce, Vysočanské radiále či například v ulici V Holešovičkách.
Tabule ukáže, jaká je situace na navazujících silnicích
Nový systém stál bezmála 190 milionů korun, přičemž většinu hradila Evropská unie. "Zobrazí jakýkoliv symbol či velikost textu v celé ploše tabule," popsal změnu Mrázek.
Patrně si tak nové tabule poradí i s další výtkou řidičů - ne vždy každý z nich ví, kde na tabuli zobrazená ulice je.
"I když jsem Pražan, znám dost ulic, tak se mi často stává, že netuším, o jakou se jedná. Jel jsem třeba po Strakonické a tabule hlásila, že Dobříšská je ucpaná. Nevěděl jsem, zda se to týká i mě," poznamenal řidič Pavel Soukup.
Na moderní tabuli by se měl vejít i nápis, kudy lze ulici objet. Nový systém tak prý umožní pružně reagovat na potřeby informování řidičů.
"Některé tabule podle významu komunikace umožní zobrazení i schémat dopravní situace před řidičem. Třeba barevný plán, jak hustá je doprava na navazujících silnicích," dodal Mrázek.
16. května 2012 11:24
Při loňských letních uzavírkách se ukázalo, že pražské dopravní infotabule jsou v podstatě k ničemu. Napravit by to měly tabule nové, které se u hlavních tahů metropolí objeví do konce roku. Řidičům například ukážou, jak hustý je provoz na silnicích před nimi.
http://praha.idnes.cz/ridici-v-praze-do ... zpravy_jpl
"Dosavadní tabule umožňovaly pouze textovou informaci, zpravidla třířádkovou, a několik zobrazení předvolených symbolů dopravních značek. Způsob zobrazování písmen je již technologicky zastaralý a náročný na údržbu," vysvětlil důvody k nákupu nových značek mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.
Moderní infotabule budou přednostně postaveny tam, kde řidiči jedou rychleji a přitom se musí rozhodnout, kterou cestou se vydají. Tak si snáze zvolí alternativní trasu třeba při dopravní zácpě.
Motoristé je tak využijí na Jižní spojce, Vysočanské radiále či například v ulici V Holešovičkách.
Tabule ukáže, jaká je situace na navazujících silnicích
Nový systém stál bezmála 190 milionů korun, přičemž většinu hradila Evropská unie. "Zobrazí jakýkoliv symbol či velikost textu v celé ploše tabule," popsal změnu Mrázek.
Patrně si tak nové tabule poradí i s další výtkou řidičů - ne vždy každý z nich ví, kde na tabuli zobrazená ulice je.
"I když jsem Pražan, znám dost ulic, tak se mi často stává, že netuším, o jakou se jedná. Jel jsem třeba po Strakonické a tabule hlásila, že Dobříšská je ucpaná. Nevěděl jsem, zda se to týká i mě," poznamenal řidič Pavel Soukup.
Na moderní tabuli by se měl vejít i nápis, kudy lze ulici objet. Nový systém tak prý umožní pružně reagovat na potřeby informování řidičů.
"Některé tabule podle významu komunikace umožní zobrazení i schémat dopravní situace před řidičem. Třeba barevný plán, jak hustá je doprava na navazujících silnicích," dodal Mrázek.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
A když mu to napíšou na normální plechovou objížďkovou ceduli černym fixem, tak bude šťastnější? 
Myslim že hlavní problém zdejšího značení je v tom, že na vyhodnocení každý cedule potřebuju cca 5 sekund ale je jich tam nasekáno tolik, že potkávám co dvě sekundy jednu. A to bych měl ještě sledovat provoz .. v praxi hlavně sleduju ten provoz a cedule vnímám buď okrajově nebo přehlížim. Kromě těch před křižovatkou.
Třeba u Týniště jsem včera zeregistroval, že je vedle značená cyklostezka a na silnici zcela zbytečně pověšenej co pár metrů zákaz vjezdu cyklistům, ač to plyne ze zákona a další cedule netřeba. Dtto cedule s padesátkou pár metrů za cedulí Praha na Strakonický, která SPMV opravdu nejni. Ovšem výrobci a zavěšovači cedulí maj vyděláno.

Myslim že hlavní problém zdejšího značení je v tom, že na vyhodnocení každý cedule potřebuju cca 5 sekund ale je jich tam nasekáno tolik, že potkávám co dvě sekundy jednu. A to bych měl ještě sledovat provoz .. v praxi hlavně sleduju ten provoz a cedule vnímám buď okrajově nebo přehlížim. Kromě těch před křižovatkou.
Třeba u Týniště jsem včera zeregistroval, že je vedle značená cyklostezka a na silnici zcela zbytečně pověšenej co pár metrů zákaz vjezdu cyklistům, ač to plyne ze zákona a další cedule netřeba. Dtto cedule s padesátkou pár metrů za cedulí Praha na Strakonický, která SPMV opravdu nejni. Ovšem výrobci a zavěšovači cedulí maj vyděláno.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak zrovna tu rychlost bych bral i jinde (i když samozřejmě jde o nadbytečnou informaci, jak píšete), přeci jen je lepší, když si to řidič může jednoduchým způsobem ověřit. Třeba v USA jsem viděl rychlosti skoro všude - ovšem šité na míru.jonáš píše:A když mu to napíšou na normální plechovou objížďkovou ceduli černym fixem, tak bude šťastnější?
Myslim že hlavní problém zdejšího značení je v tom, že na vyhodnocení každý cedule potřebuju cca 5 sekund ale je jich tam nasekáno tolik, že potkávám co dvě sekundy jednu. A to bych měl ještě sledovat provoz .. v praxi hlavně sleduju ten provoz a cedule vnímám buď okrajově nebo přehlížim. Kromě těch před křižovatkou.
Třeba u Týniště jsem včera zeregistroval, že je vedle značená cyklostezka a na silnici zcela zbytečně pověšenej co pár metrů zákaz vjezdu cyklistům, ač to plyne ze zákona a další cedule netřeba. Dtto cedule s padesátkou pár metrů za cedulí Praha na Strakonický, která SPMV opravdu nejni. Ovšem výrobci a zavěšovači cedulí maj vyděláno.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Celé mi to přijde nějaké podivné. Pohybuji se v Praze dostatečně dlouho abych věděl, že v 95% času se v Praze vyskytují 2 situace:
- večer, víkend, sedlo -> můžete jet kudy chcete, je to relativně volné všude
- špička -> můžete jet též kudy chcete, všude to stojí
Zbylých 5% času jsou nehody v dobách "volna", kdy je kudy objíždět.
K čemu bude systém za 190 mil, který řidiče barevně upozorní, že není kudy jet, protože je Praha plná?
- večer, víkend, sedlo -> můžete jet kudy chcete, je to relativně volné všude
- špička -> můžete jet též kudy chcete, všude to stojí
Zbylých 5% času jsou nehody v dobách "volna", kdy je kudy objíždět.
K čemu bude systém za 190 mil, který řidiče barevně upozorní, že není kudy jet, protože je Praha plná?
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
K tomu, aby peníze tekly "správným" směrem.MPMP píše:K čemu bude systém za 190 mil, který řidiče barevně upozorní, že není kudy jet, protože je Praha plná?
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
nové ZPI na R1 km 25,5 směr D1 (mezi R6 a D5)
- Přílohy
-
- zpi-r1-25.png (256.7 KiB) Zobrazeno 9971 x
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak dneska velký zklamání z infotabulí na D5
U Žebráku na Plzeň havárka a průjezd jedním pruhem, kolona několik kilometrů. A teď to začíná: Na ZPI před nehodou svítí "Nehoda, průjezd 1 pruh, uprav rychlost". Kamera ukazuje kolonu, kterou ověřuji v navigaci. Co nevidím: zpoždění 54 min. Ověřím na googlemaps - opravdu červenočerná čára asi 5km. A korunu tomu nasadí hláška u Rudný: "Plzeň 33 min.

Už je to tu takový folklór, ale naučí už se ty diletanti někdy ovládat ZPI, aby to bylo dopravě užitečné?? Proč není místo "Průjezd 1 pruh" napsáno "Zdržení 54 min, možný exit xx" a u Rudný "Plzeň 1:29"??? Stále se na dálnicích rozčiluji, že řidiče nezajímá co je příčinou problému, ale jaký to má vliv na zdržení a nabídnout alternativu. Zase jedno velké ACHJO.




Už je to tu takový folklór, ale naučí už se ty diletanti někdy ovládat ZPI, aby to bylo dopravě užitečné?? Proč není místo "Průjezd 1 pruh" napsáno "Zdržení 54 min, možný exit xx" a u Rudný "Plzeň 1:29"??? Stále se na dálnicích rozčiluji, že řidiče nezajímá co je příčinou problému, ale jaký to má vliv na zdržení a nabídnout alternativu. Zase jedno velké ACHJO.

Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Existuje jediná šance. Jen na ně tvrdě útočit, útočit a útočit. Nic jiného se nedá dělat. A to nejen samozřejmě v tomto případě, ale i v 1000 a jedněch jiných věcech. Jinak i 50let po revoluci tu budeme mít pořád tu průměrnou hnusnou šeď.Dannyboy píše:Tak dneska velký zklamání z infotabulí na D5U Žebráku na Plzeň havárka a průjezd jedním pruhem, kolona několik kilometrů. A teď to začíná: Na ZPI před nehodou svítí "Nehoda, průjezd 1 pruh, uprav rychlost". Kamera ukazuje kolonu, kterou ověřuji v navigaci. Co nevidím: zpoždění 54 min. Ověřím na googlemaps - opravdu červenočerná čára asi 5km. A korunu tomu nasadí hláška u Rudný: "Plzeň 33 min.
![]()
![]()
Už je to tu takový folklór, ale naučí už se ty diletanti někdy ovládat ZPI, aby to bylo dopravě užitečné?? Proč není místo "Průjezd 1 pruh" napsáno "Zdržení 54 min, možný exit xx" a u Rudný "Plzeň 1:29"??? Stále se na dálnicích rozčiluji, že řidiče nezajímá co je příčinou problému, ale jaký to má vliv na zdržení a nabídnout alternativu. Zase jedno velké ACHJO.
Co kdyby jsi jim to třeba dost "adresně" popsal zde, co to mělo znamenat:
http://portal.dopravniinfo.cz/nahlasit- ... lost?alone
Mě už třeba vytáčí např. jen to info Německo 29min. Na těch ZPI na D5 se ještě asi symboly nedají zobrazovat, jako na těch ZPI druhé generace jako jsou na R1 a tak symbol D v oválku a údaj 29min, tak aby to bylo sprozumitelné pro všechny, tam být nemůže. Ale proč tam nemůže být třeba text - hranice CZ/D 29min to tedy nechápu, to samé CZ/SK na D2.
Ve Vídni jsem viděl vloni při zácpě text na ZPI jen v angličtině (!!) - pro průjezd vozů záchrany uvolněte prostřední pruh.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Ohledně Vídně - Rakouska: Tak toto oznámení mají na všech panelech automaticky, neb tupí řidiči z ciziny sem tam zvládají alespon Angličtinu, což v tomto případě Rakušáci využívají. Ale je to automatická hláška, která je k vidění všude v Aus na všech panelech. Určitě bych to nedával do souvislosti pouze ze zácpama.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
To byl jen příklad toho, že v Rakousku dokáží zobrazit text na ZPI dokonce(!!) jen v angličtině -bez němčiny. A to že německy mluví daleko více lidí, než česky (A CH D + Jižní Tyrolsko).Petanecek píše:Ohledně Vídně - Rakouska: Tak toto oznámení mají na všech panelech automaticky, neb tupí řidiči z ciziny sem tam zvládají alespon Angličtinu, což v tomto případě Rakušáci využívají. Ale je to automatická hláška, která je k vidění všude v Aus na všech panelech. Určitě bych to nedával do souvislosti pouze ze zácpama.
A u nás nejsme schopni zobrazit jiný text než např. Německo 29min, nebo např. dálnice uzavřena - tak aby to pochopili i ti co nemluví česky.
Význam toho textu a jeho souvislost s kolonou jsem neměl na mysli.
A tupost cizinců, jsem na mysli už vůbec neměl.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
V rámci projektu Mare Nostrum - Easy Way probíhá 3. mezinárodní test srozumitelnosti proměnných dopravních značek. Test probíhá souběžně ve 13ti zemích EU včetně České republiky. Cílem projektu Mare Nostrum je identifikovat takové zobrazení dopravních značek a zpráv, které by byly srozumitelné všem řidičům v EU.
Výsledky poslouží k tvorbě společných zásad pro používání proměnných dopravních značek v zemích EU.
Přivítáme pokud se testu zúčastníte i vy a svými odpověďmi přispějete k dosažení cíle projektu. Test je vytvořen v simulátoru dopravních situací a před spuštěním vyžaduje automatické nahrání příslušného appletu. Simulátor lze spustit na všech počítačích se systémem Windows a Apple. Celý test nezabere více než 10 minut vašeho času.
Děkujeme
Easy Way Expert Working Group
ESG4 Variable Message Signs
A samotny odkaz na test je tento:
http://www.easyway-esg4.com/index.php?a ... ET_CZ_,1,6
- Přílohy
-
- Test Banner CZ2012 large.jpg (77.69 KiB) Zobrazeno 9453 x
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak Poláci se zase jednou předvedli, IMHO to už trošku přehnali s tou "věrností":
ChrisZwolle píše:Are these Variable Message Signs also introduced elsewhere in Poland? These photos were taken near Szczecin.
DK10-7 by Chriszwolle, on Flickr
DK10-13 by Chriszwolle, on Flickr
DK10-14 by Chriszwolle, on Flickr
DK10-15 by Chriszwolle, on Flickr