To by za Řebíčka nebyl problém, stihli by vypsat soutěž i vybrat zhotovitele...kot píše: V průběhu roku 2021 bude vypsána... Vždyť je v podstatě za 3 neděle konec roku !
I/33 Náchod - obchvat
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
To mu laješ nebo ho chválíš ?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Znáš Thea....oboje najednou:o)
Re: I/33, I/14 obchvat Náchoda
Novy letak od 24.1.2022
V 12/2021 byla uzavřena smlouva na zpracování doplňkového GTP. Probíhá IČ pro SP.
Dále pokračují výkupy, k 12/2021 bylo obesláno cca 84% vlastníků, z toho bylo již uzavřeno cca 68% smluv.
V 01/2022 byla uzavřena smlouva na zpracování VD-ZDS a autorského dozoru při realizaci stavby
Re: I/33 Náchod - obchvat
Včera v regionech ČT obsáhlejší reportáž k (nejen tomuto) obchvatu. Bylo to v rámci Sečteno od času 19:17: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... 000140708/
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/33 Náchod - obchvat
Posun UP o rok (z 26 na 27):
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :59:56.117
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :59:56.117
Re: I/33 Náchod - obchvat
Stavba obchvatu Náchoda se bude stavět přibližně ve stejném termínu, jako krajská stavba přeložky Běloves - V. Poříčí. https://uskhk.eu/prelozka-ve-velkem-porici/
Ale ten sjezd před státní hranicí z obchvatu od HK ve směru na Hronov mi připadá dosti "kostrbatý". Jestli to dobře chápu, tak se bude odbočovat z obchvatu vlevo, podjede se estakáda obchvatu na kruhový objezd, z kterého se znovu podjede estakáda obchvatu směrem na Hronov. Chybí mi tam přímá větev, že by se vůbec nemusela 2x podjíždět estakáda se zajížďkou přes KO.
Ale ten sjezd před státní hranicí z obchvatu od HK ve směru na Hronov mi připadá dosti "kostrbatý". Jestli to dobře chápu, tak se bude odbočovat z obchvatu vlevo, podjede se estakáda obchvatu na kruhový objezd, z kterého se znovu podjede estakáda obchvatu směrem na Hronov. Chybí mi tam přímá větev, že by se vůbec nemusela 2x podjíždět estakáda se zajížďkou přes KO.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/33 Náchod - obchvat
Ano, je to dost kostrbaté a doprava odbočující z obchvatu vlevo bude potřebovat hodně dlouhý odbočovací pruh. Prostě už někdo počítal s tím, že to nebude E67 a jen nějaká regionální jednička. Je to tam sice stísněné, ale takhle se jim na obchvat každý kdo jezdí směr Broumov vykašle.
Já bych nechal jen estakádu, prodloužil násep, zrušil druhý most a v jeho místě vyvedl sjezd od Prahy ke kruháku. A obchvat 33 spojil se silnicí 303 přímo.
Já bych nechal jen estakádu, prodloužil násep, zrušil druhý most a v jeho místě vyvedl sjezd od Prahy ke kruháku. A obchvat 33 spojil se silnicí 303 přímo.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/33 Náchod - obchvat
Proč myslíte, že se na obchvat směr Broumov vykašle? Je to kostrbaté, ale zajížďkou na kruháč ztratíte max 30 sec.
Re: I/33 Náchod - obchvat
No právě těch 30 s může klidně hrát roli. Bude se dávat přednost jednak při odbočení z obchvatu vlevo a pak přednost na kruháči vozidlům jedoucím z města. Když bude Náchod bez kamiónů, tak bude mnohem lépe průjezdný a cesta směr Broumovsko, tak může být výhodnější nejen kilometrově.
Re: I/33 Náchod - obchvat
Průjezd městem je 5.5 km, po obchvatu to bude 6.5 km. 5.5/50 = 6.6 min, 6.5/90= 4.3 min + 0.5 min (zdržení) = 4.8 min.
A to nemluvím o nutnosti průjezdu 3 kruháků v Náchodě.
A to nemluvím o nutnosti průjezdu 3 kruháků v Náchodě.
Re: I/33 Náchod - obchvat
NIKDO nebude jezdit přes město kvůli tomu, že je tady ten půlminutový závlek. Jak píše výše Jakub, přes město to nebude výhodnější ani časově (k jeho výpočtu je do průtahu potřeba doplnit zdržení na kruhácích a přechodech) ani bezpečnostně a ani komfortem jízdy. Ano, dalo se to vyřešit líp, s tím souhlasím, ale rozhodně to nezpůsobí to, že by někdo, kdo přijede od Jaroměře nebo Nového Města jezdil dál přes město, pokud k tomu nebude mít jiný důvod.
Re: I/33 Náchod - obchvat
Ta série kruháků a přechody provoz jednoznačně "vyžene" na obchvat. O tom žádná...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/33 Náchod - obchvat
Ne všichni samozřejmě. Záleží na tom, jak hodně se doprava přes město uvolní a jestli právě to odbočení doleva nebude problém.
Třeba já mám téměř u baráku obchvat s nájezdem, ale než abych to vzal do centra po obchvatu, raději volím starou silnici. I když musím pomaleji a u pár přechodu zastavím, plus kruháky a vyjíždějící MHD - nebaví mne čekat a neustále vrtět hlavou sem tam, abych našel skulinku a riskl vjet na hlavní. A protože to je do kopce a auto studené, vzápětí mám za zadkem nejlépe rozjetý náklaďák, co právě vyjel ze zatáčky A když jedu z práce, nemohu zase z obchvatu chvíli sjet, protože odbočuji doleva. Naštěstí tu není provoz jako v Náchodě.
Třeba já mám téměř u baráku obchvat s nájezdem, ale než abych to vzal do centra po obchvatu, raději volím starou silnici. I když musím pomaleji a u pár přechodu zastavím, plus kruháky a vyjíždějící MHD - nebaví mne čekat a neustále vrtět hlavou sem tam, abych našel skulinku a riskl vjet na hlavní. A protože to je do kopce a auto studené, vzápětí mám za zadkem nejlépe rozjetý náklaďák, co právě vyjel ze zatáčky A když jedu z práce, nemohu zase z obchvatu chvíli sjet, protože odbočuji doleva. Naštěstí tu není provoz jako v Náchodě.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/33 Náchod - obchvat
Zatím tam ten provoz není. Až bude jednoho dne dálnica hotová a něco se stane, tak zažijete v Trutnově Náchod.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/33 Náchod - obchvat
Ve špičkách se už teď vleče doprava Trutnovem stejně jako Náchodem...
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 10.9.2020 22:02:07
Re: I/33 Náchod - obchvat
Jsem sice náchoďák patriot a dobře vím, jak šílený provoz a dlouhé zácpy tu máme. Nicméně s obchvatem moc nesouzním, protože navždy zničí část krásné zámecké aleje a přilehlého údolí. Tím, že se jeho stavba opět odkládá, tentokrát rok po zahájení stavby D11 Trutnov – Královec/PL (2024 vs. 2023), tak znovu otevírám otázku, jestli nepočkat na změnu dopravní situace po dokončení této části D11 a odvedení drtivé části tranzitu (hlavně kamionového) z I/33 na D11/S3. A teprve poté znovu odpovědně posoudit nezbytnost této velmi drahé (tunel a několik delších mostů) a krajinu nenávratně poškozující obr-stavby. Ostatně v aktuálním vyjádření našeho hejtmana Červíčka (viz reportáž ČT výše) se o I/33 zmiňuje jako alternativě k D11. Opravdu ji budeme potřebovat?? Není lepší napnout síly a finance k dokončení D11 Jaroměř - Trutnov - PL a pak to znovu zvážit? Když se před více než 15ti lety začalo na výstavbu obchvatu Náchoda tlačit (zde smekám před starostou Birkem, poslancem Bělobrádkem, kteří na tom mají lví podíl - omlouvám se, že neuvádím další, co tomu výrazně napomohli:-), počítalo se, že bude daleko dříve než D11/S3. Je rok 2022 a situace je zcela jiná...
Re: I/33 Náchod - obchvat
Já teda nejsem přímo Náchoďák, ale pocházím z okolí. Jak to prosim Vás zničí část zámecké aleje (do polemiky o její kráse zabíhat nebudu)?
Věřím tomu, že stavba bude potřebná a také věřím tomu, že do 20 let se začne mluvit o jejím zkapacitnění.
Věřím tomu, že stavba bude potřebná a také věřím tomu, že do 20 let se začne mluvit o jejím zkapacitnění.
Re: I/33 Náchod - obchvat
Výstavba obchvatu Náchoda se nikam neodkládá, naopak tam přípravy finišují (vykoupeno 80 %, podaná žádost o SP, v zimě už se bude kácet...). A obchvat je samozřejmě stále potřeba. Poláci už mají schválenou S8 až do Kladska a vůbec bych se nedivil, kdyby se rozhodli, že to prodlouží až na hranice. I po dostavbě D11/S3 tak bude přes Náchod jezdit poměrně dost tranzitu. To že by se obchvat nevyužil tak rozhodně nehrozí. A tím, že by se obchvat nestavěl, se také nijak neurychlí příprava D11. Tam je aktuálně hlavní problém napadené ÚR na stavbu Jaroměř - Trutnov, nikoliv nedostatek sil nebo financí.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 10.9.2020 22:02:07
Re: I/33 Náchod - obchvat
[quote="JakubMD"]Já teda nejsem přímo Náchoďák, ale pocházím z okolí. Jak to prosim Vás zničí část zámecké aleje (do polemiky o její kráse zabíhat nebudu)?
Věřím tomu, že stavba bude potřebná a také věřím tomu, že do 20 let se začne mluvit o jejím zkapacitnění.[/quote
Povede to úbočím a údolím, na jehož hřebeni vede Alej Kateřiny Zaháňské (od zámku k vojenskému hřbitovu a dále na Kramolnu, kde se s obchvatem přímo "protne"). Hlavní část aleje bude 300-500m vzdušnou čarou od I/33 (dobře to je vidět zde https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 89447&z=16), tichá alej plná ptactva, kterou místní hojně využívají k procházkách, už to pak nikdy nebude...
Chápu argumenty, že zde stále bude provoz do Broumovského a Kladského výběžku, ale každý náchoďák vidí, že městem tranzitují hlavně kamiony do dalekého Polska, Pobaltí atd. Kolik provozu na I/33 zůstane a zdali je to únosné pro původní trasování městem, to, si myslím, teď těžko někdo dokáže odpovědně odhadnout.
Věřím tomu, že stavba bude potřebná a také věřím tomu, že do 20 let se začne mluvit o jejím zkapacitnění.[/quote
Povede to úbočím a údolím, na jehož hřebeni vede Alej Kateřiny Zaháňské (od zámku k vojenskému hřbitovu a dále na Kramolnu, kde se s obchvatem přímo "protne"). Hlavní část aleje bude 300-500m vzdušnou čarou od I/33 (dobře to je vidět zde https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 89447&z=16), tichá alej plná ptactva, kterou místní hojně využívají k procházkách, už to pak nikdy nebude...
Chápu argumenty, že zde stále bude provoz do Broumovského a Kladského výběžku, ale každý náchoďák vidí, že městem tranzitují hlavně kamiony do dalekého Polska, Pobaltí atd. Kolik provozu na I/33 zůstane a zdali je to únosné pro původní trasování městem, to, si myslím, teď těžko někdo dokáže odpovědně odhadnout.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/33 Náchod - obchvat
Vezměme to z jiné stránky: všechny polské kamiony z Opolského vojvodství tam budou jezdit dál, navíc zde jezdí valná většina kamionů z Katowické oblasti na Prahu a Německo, protože i když mají dálnici na Ostravu, Brno a Prahu, tak se jim to časově ani kilometrově nevyplatí po D1.(nejlidnatější část PL) Jediné co odpane je tranzit za Wroclaw a toho moc není, jelikož už dnes to z Německa tlačí přes Dresden, Zgorzelec a Wroclaw. Stoupni si v Náchodě ke Slávii a podívej se, co Náchodem projíždí.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/33 Náchod - obchvat
martindvorak: Protne = v nejbližším místě mine 300m daleko za lesem?
Re: I/33 Náchod - obchvat
Ono je potřeba si uvědomit, co tam ty zácpy tvoří.martindvorak píše:Jsem sice náchoďák patriot a dobře vím, jak šílený provoz a dlouhé zácpy tu máme. Nicméně s obchvatem moc nesouzním, protože navždy zničí část krásné zámecké aleje a přilehlého údolí. Tím, že se jeho stavba opět odkládá, tentokrát rok po zahájení stavby D11 Trutnov – Královec/PL (2024 vs. 2023), tak znovu otevírám otázku, jestli nepočkat na změnu dopravní situace po dokončení této části D11 a odvedení drtivé části tranzitu (hlavně kamionového) z I/33 na D11/S3. A teprve poté znovu odpovědně posoudit nezbytnost této velmi drahé (tunel a několik delších mostů) a krajinu nenávratně poškozující obr-stavby. Ostatně v aktuálním vyjádření našeho hejtmana Červíčka (viz reportáž ČT výše) se o I/33 zmiňuje jako alternativě k D11. Opravdu ji budeme potřebovat?? Není lepší napnout síly a finance k dokončení D11 Jaroměř - Trutnov - PL a pak to znovu zvážit? Když se před více než 15ti lety začalo na výstavbu obchvatu Náchoda tlačit (zde smekám před starostou Birkem, poslancem Bělobrádkem, kteří na tom mají lví podíl - omlouvám se, že neuvádím další, co tomu výrazně napomohli:-), počítalo se, že bude daleko dříve než D11/S3. Je rok 2022 a situace je zcela jiná...
Na nejvytíženějším úseku od křížení s I/14 ke Slavii je celkem 18,7k voz./24h, z toho 4,3k NA a z toho 2050 návěsů.
Na výjezdu z Náchoda na Hronov je 10,8k voz./24h, z toho cca 1200 náklaďáků.
Na příhraničním úseku do Polska je 7,5k voz./24k. Z toho je cca 2500 NA a z toho 1970 návěsů. Z těch 4800 osobáku je transitu menšina, většina je místní příhraniční doprava + markety, které spadají taky do posledního měřeného úseku.
Z toho plyne, že:
1) Nejvíc dopravy si generuje Náchod sám,
2) velký podíl má doprava na Hronov/Broumov,
3) a ten transit do/z Polska je max. 15-20% dopravního proudu v nejvytíženějším úseku.
Efekt odvedení polských kamionů bude samozřejmě mnohem, větší. Bude to podobné jako na jižní částí okruhu v HK, kde sice zmizelo tak 15% intenzit, ale mimo špičkové hodiny (začátek a konec směny ve FN) je to hodně znát.
Jenže i kdyby ty polské kamiony odvedla D11 (v době kdy bude hotová u nás, nejspíš bude i S5 na Polské straně), tak furt je tu ta silná doprava od Hronova. A i když z ní zmízí na obchvat jen půlka, tak to bude mít vliv a výsledek bude podobný jako na většině obchvatů silnici prvních tříd u okresních měst a výš, kdy obchvat vezme cca 30-40% dopravy.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/33 Náchod - obchvat
I kdyby byl po dokončení D11 průjezd malý, tranzitní doprava prostě ve městě nemá co dělat. Město je od toho, aby se v něm žilo a ne čučelo na auta, poslouchal rámus a čuchal smrad. Náchod se prostě jiným způsobem než pomocí tunelů a estakád obejít nedá. Navíc, náchodský obchvat se nebude stavět jen kvůli tahu do Polska, ale i kvůli tahu od Trutnova do Rychnova a do Hronova. Vždyť silnice 14 prochází přímo sídlištěm https://1url.cz/XrwZu a kolik splodin a nadměrného hluku asi tak vyplodí Vysokovský průsmyk? https://1url.cz/SrwZ1
Jistě. Proti výstavbě obchvatu vlastního města většinou protestují obyvatelé mající byt někde v ústraní a k lesíku kudy má vést obchvat chodí na procházky. Lidi bydlící u silnic je nezajímají. To je i příklad nedaleké Kocbeře.
URL zkrácena. Jirka L.
Jistě. Proti výstavbě obchvatu vlastního města většinou protestují obyvatelé mající byt někde v ústraní a k lesíku kudy má vést obchvat chodí na procházky. Lidi bydlící u silnic je nezajímají. To je i příklad nedaleké Kocbeře.
URL zkrácena. Jirka L.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023