I/53 Znojmo - Pohořelice
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Ač úpravy na této silnici rozhodně vítám, jsou naprosto nekoncepční. Kromě toho, že to měl být jednoznačně 3-pruh, tak ale hlavně někde vznikají MÚK řekl bych až zbytečně, ale na 2 místech se ponechá dokonce průsečná křižovatka. A je úplně jedno, že na ní nepřijede ani 500 aut za den z každé strany, jednou za čas se tam objeví a nikdo to nečeká, možná ve výsledku nebezpečnější než využívanější křižovatka. I/53 bych řekl, že je z většiny využívána řidiči, kteří ji dobře znají, tudíž snad se na to zvykne. Ale kecy o tom, že na to nejsou peníze jsou naprosto mimo, jen o důvod více potvrzující pravidlo, že ŘSD Brno patří k těm nejhorším u nás
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Jsem velmi zvědav, jak proběhne avizované vyrovnání silnice. Protože za křižovatkou ve směru na Znojmo je zrovna dolík.
Zásadním problémem křižovatky je absence odbočovacích pruhů. "Já bych" odborníci sice mluví o devadesátce a omezvání rychlosti ještě níž, ale nedodržení vzdálenosti a nedání přednosti je nenapadne. Dopadne to tak, že se sice pruhy možná i přidají, ale pak to tam z vedlejší nějaký "to stihnu" pošle.
Zásadním problémem křižovatky je absence odbočovacích pruhů. "Já bych" odborníci sice mluví o devadesátce a omezvání rychlosti ještě níž, ale nedodržení vzdálenosti a nedání přednosti je nenapadne. Dopadne to tak, že se sice pruhy možná i přidají, ale pak to tam z vedlejší nějaký "to stihnu" pošle.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Tady jedině MÚK. Pokud je to v dolíku, tak terén a potřeba narovnání tomu hezky nahrává.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
https://www.dobsice.cz/dokumenty/753-si ... ho-zen.pdf
Rekonstrukce úseku Znojmo-Lechovice.
Předpokládaný průběh stavby:
Etapizace výstavby je rozdělena do 5 stavebních etap,ze silnice I/53 bude doprava svedena na objízdné trasy aběhem zimních přestávek bude doprava na silnici I/53 vždy dočasně obnovena.
Etapa 1. ZÚ –km 8,550, délka etapy 4450m, předpoklad výstavby 38 týdnů.
Etapa 2. km 8,600 –10,850,délka etapy 2250m,předpoklad výstavby 19 týdnů.
Etapa 3. km 10,850 –KÚ, zahájení výstavby MK a stoupacího pruhu, předpoklad výstavby 20 týdnů.
Etapa 4. Výstavba úrovňové křižovatky a přeložky silnic III. tříd, předpoklad výstavby 23 týdnů
Etapa 5. Dokončovací práce, předpoklad 2 týdny.
Předpokládaná délka stavby cca 3. stavební sezóny a 102 týdnů (bude veselo, na objízdných trasách si tři roky užijí).
Jen tak poznámka mimochodem...
Územní rozhodnutí na předmětnou stavby vydal Městský úřad Znojmo, odbor výstavby dne 25.10.2010, (...) Platnost územního rozhodnutí byla prodloužena dne 10.11.2015 (...) a rozhodnutím Městského úřadu Znojmo (...) ze dne 30.10.2018 byla platnost územního rozhodnutí opětovně prodloužena na dobu 5 let.
Rekonstrukce úseku Znojmo-Lechovice.
Předpokládaný průběh stavby:
Etapizace výstavby je rozdělena do 5 stavebních etap,ze silnice I/53 bude doprava svedena na objízdné trasy aběhem zimních přestávek bude doprava na silnici I/53 vždy dočasně obnovena.
Etapa 1. ZÚ –km 8,550, délka etapy 4450m, předpoklad výstavby 38 týdnů.
Etapa 2. km 8,600 –10,850,délka etapy 2250m,předpoklad výstavby 19 týdnů.
Etapa 3. km 10,850 –KÚ, zahájení výstavby MK a stoupacího pruhu, předpoklad výstavby 20 týdnů.
Etapa 4. Výstavba úrovňové křižovatky a přeložky silnic III. tříd, předpoklad výstavby 23 týdnů
Etapa 5. Dokončovací práce, předpoklad 2 týdny.
Předpokládaná délka stavby cca 3. stavební sezóny a 102 týdnů (bude veselo, na objízdných trasách si tři roky užijí).
Jen tak poznámka mimochodem...
Územní rozhodnutí na předmětnou stavby vydal Městský úřad Znojmo, odbor výstavby dne 25.10.2010, (...) Platnost územního rozhodnutí byla prodloužena dne 10.11.2015 (...) a rozhodnutím Městského úřadu Znojmo (...) ze dne 30.10.2018 byla platnost územního rozhodnutí opětovně prodloužena na dobu 5 let.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Já tedy myslel, že co půjde, tak bude za provozu, proto tak dlouhá doba výstavby .. pokud bude přes sezónu úplná uzavírka, dalo by se to zvládnout i rychleji určitě.
Ale hlavně aby se letos začalo , tenhle úsek je bohužel vymyšlen ještě docela špatně (průsečná křižovatka, 3-pruh nesmyslně ...) ale ty ostatní jsou super a vše snad povede k vyšší bezpečnosti. Říkám si, jestli když bude celá I/53 S 11,5, zda by nešlo na delších mezikřižovatkových úsecích vyznačit střídavý 3-pruh.
Ale hlavně aby se letos začalo , tenhle úsek je bohužel vymyšlen ještě docela špatně (průsečná křižovatka, 3-pruh nesmyslně ...) ale ty ostatní jsou super a vše snad povede k vyšší bezpečnosti. Říkám si, jestli když bude celá I/53 S 11,5, zda by nešlo na delších mezikřižovatkových úsecích vyznačit střídavý 3-pruh.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Stav vykoupených pozemků Znojmo - Lechovice
plné rozlišení:
stav k 16.5.2020
náhled (v něm bude snad už příště vidět hlavně přeložka III/40834): Moc nevěřím v letošní zahájení.
plné rozlišení:
stav k 16.5.2020
náhled (v něm bude snad už příště vidět hlavně přeložka III/40834): Moc nevěřím v letošní zahájení.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Miroslav - Branišovice, zatím nevykoupené, jen oddělené pozemky
plné rozlišení:
stav k 17.5.2020
náhled:
plné rozlišení:
stav k 17.5.2020
náhled:
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Ono jestli je to v plánu to vše dělat za úplné uzavírky, tak bude stejně lepší, když by se všechny úseky trefily do stejné sezóny/sezón.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Prozatímní opravy se dělaly tak, že byl jeden pruh zachován a jeden objížděl. Nebylo to nic moc, ale šlo to. Pokud se převede doprava kompletně a na několika úsecích, tak to bude místy děs a hrůza. Zmiňovaný úsek se dá docela dobře objet s krátkou zajižďkou. To samé Branišovice-Pohořelice, kde je dobrá objížďka. Je tam ale několik úseků, kde jsou objízdné trasy dost hnusné.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Takže Haškovi a šmejdům bude děkovat poměrně dost lidí...
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Jestli narážíš na D52, tak ta tady nijak nepomůže Tady ty úpravy jsou čistě z dílny ŘSD .. bohužel podle fakt hodně starých plánů, jako většina staveb pod gescí ŘSD Brno. Rozhodně zde měl být vystřídaný 3-pruh v celé délce a všechny křižovatky MÚK, když 70% jich MÚK bude. Na I/53 je většinu dne takový provoz, že nemáte šanci předjet pomale jedoucí vozidlo ani na přehledných úsecích, tudíž ty změny na S 11,5 a srovnání horizontů pomůže k o něco málo vyšší bezpečnosti, ale jinak se prakticky nezmění vůbec nic. Jediné velké plus jsou plánované MÚK, jen škoda, že nebudou všude, aby to byl jednolitý tah s MÚK.
Na téhle stavbě bohužel chyběl nějaký psycholog, který by těm pracovníkům ŘSD vysvětlil, jak se chová/přemýšlí řidič, který jede za kamionem 80-90 km/h pořád rovně a jede takhle 20 km. Nevím, jestli je to tak i někde jinde v republice, ale tady když jedete cca 110 km/h, tak vás 2 ze 3 aut předjíždí, když se jede mimo špičku a dá se předjíždět. Vlastní zkušenost, mnohokrát opakovaná. Svým způsobem je tahle silnice i nebezpečnější než třeba I/43, kde sice jezdí 2 krát více aut, ale protože se prostě předjíždět nedá, tak se neriskuje. To je však na I/53 pravý opak. Tahle silnice měla být jednoznačně 3-pruhová. Malinké světýlko na konci tunelu vidím v tom, že na S 11,5 by se dal možná, alespoň místy, vyznačit právě 3-pruh.
Na téhle stavbě bohužel chyběl nějaký psycholog, který by těm pracovníkům ŘSD vysvětlil, jak se chová/přemýšlí řidič, který jede za kamionem 80-90 km/h pořád rovně a jede takhle 20 km. Nevím, jestli je to tak i někde jinde v republice, ale tady když jedete cca 110 km/h, tak vás 2 ze 3 aut předjíždí, když se jede mimo špičku a dá se předjíždět. Vlastní zkušenost, mnohokrát opakovaná. Svým způsobem je tahle silnice i nebezpečnější než třeba I/43, kde sice jezdí 2 krát více aut, ale protože se prostě předjíždět nedá, tak se neriskuje. To je však na I/53 pravý opak. Tahle silnice měla být jednoznačně 3-pruhová. Malinké světýlko na konci tunelu vidím v tom, že na S 11,5 by se dal možná, alespoň místy, vyznačit právě 3-pruh.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Opravím jednu věc. Trasa je rovinatá a na 80 km/h rychlost kamionů neklesá. 100km/h je standard. Zvládají to i na částech, kde je zvlnění. Vyloženě pomalu jezdí už jenom kombajny. Celkově ale s příspěvkem nejde než souhlasit. Je velká škoda, že se investuje spousta peněz a přesto výsledkem nebude to klíčové - aby se dalo v klidu předjíždět. Z toho, co jsem se zatím měl možnost dozvědět, tak velkým přínosem MÚK, odstranění horizontů. Z pohledu řidiče nic moc rozšíření neřeší. Jako obvykle budou řidiči nalepení na středové čáře. Když to vezmu z praktického hlediska, radši bych nechal stávající profil s tím, že bude střídavý třípruh. Asi se tady bude řada lidí křižovat, ale v reálu by to asi pomohlo víc... Abych ale nekřivdil, silnice je v dezolátním stavu. Prakticky každý rok se nějaký úsek opravuje a je to hned rozpadlé. Zdůvodnění je prý špatné podloží.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Jak nic moc? Z hlediska bezpečnosti provozu je to zcela zásadní stavba. Pokud se odstraní horizonty je to velké plus pro bezpečnost a plynulost provozu. Dnes tam jsou v jejich okolí zákazy předjíždění. To po přestavbě nebude.
Na širší cesta je zároveň lepší výhled dopředu než na stávající. Předjíždět se bude lépe než dnes.
Na širší cesta je zároveň lepší výhled dopředu než na stávající. Předjíždět se bude lépe než dnes.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Vede téměř výhradně v rovinatém terénu v polích, mimo obce. Kolem silnice prakticky všude široké travnaté pásy. Nedokážu si představit příhodnější podmínky pro střídavý třípruh. Když to vezmu do důstledku, zákazy předjíždění v úseku cca mezi Suchohrdly a Branišovicema ať si klidně zůstanou, když by na rovných úsecích přidělali další pruh. Rozumím, že je to na generální opravu a že ke stávající silnici nejde přidělat další pruh. Zásadní stavba určitě. Podle mě ale s nevyužitým potenciálem.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Já popisoval spíše nekoncepčnost těchto staveb dohromady ... prostě nyní se plánuje 70% křižovatek přestavět na mimoúrovňové, ale jedna z nejvyužívanějších zůstane úrovňová. Navíc se zastávkami, přechodem, ostrůvky a tipuji tak 60-70 km/h omezením rychlosti. Ano v Branišovicích. Na silnici, kde kamiony jezdí 100 km/h a OA 110 - 120 km/h opravdu odpovídající.
Současně se loni zprovoznil obchvat obce Lechovice, ovšem s průsečnou křižovatkou a bez stoupacích pruhů, kde některé kamiony už ani tu 80 postupně neudrží.
Já jsem rád, že se srovnají horizonty, protože to eliminuje riskantní předjíždění před horizontem některých imbecilů, kterých zde je nemálo a přidá to nová místa na předjíždění. Ovšem, když by byl všude 3-pruh a dvojitá čára, tak by byl výsledek úplně stejný i bez srovnávání horizontů, to je nejspíš pravda.
Mě ty úpravy tady na chlup připomínají i úpravy D1 u Brna, kde se za 3 mld přestaví křižovatka, ale po přestavbě tam budou na některých místech 100 m dlouhé připojováky, jako by stát neměl 100 - 200 mega navíc (6% ceny stavby) na prodloužení připojováků. Tady je to úplně stejná škoda, jakoby se to nemohlo udělat o jeden metr širší (možná by ani nebylo nutno) a vyznačit tam 3-pruh. U Plzně se plánuje podobná přeložka pro podobné intenzity jako 3-pruh a dokonce směrově rozdělený, ale HLAVNĚ na úseku, který má cca 8-9 km, to mi řekněte, jaký to má na 8 km význam ... když by tohle viděl někdo z GŘ ŘSD, musel by kroutit hlavou, jaký nesoulad je mezi jednotlivými pracovišti ŘSD.
Vítám rozhodně plánované úpravy, ale jsou prostě plánovány tak ze 70%. Jakoby se plánovaly pořádně, ale nějaká hlava vymyslela úspornou variantu a některé křižovatky a 3-pruh vypadly.
Současně se loni zprovoznil obchvat obce Lechovice, ovšem s průsečnou křižovatkou a bez stoupacích pruhů, kde některé kamiony už ani tu 80 postupně neudrží.
Já jsem rád, že se srovnají horizonty, protože to eliminuje riskantní předjíždění před horizontem některých imbecilů, kterých zde je nemálo a přidá to nová místa na předjíždění. Ovšem, když by byl všude 3-pruh a dvojitá čára, tak by byl výsledek úplně stejný i bez srovnávání horizontů, to je nejspíš pravda.
Mě ty úpravy tady na chlup připomínají i úpravy D1 u Brna, kde se za 3 mld přestaví křižovatka, ale po přestavbě tam budou na některých místech 100 m dlouhé připojováky, jako by stát neměl 100 - 200 mega navíc (6% ceny stavby) na prodloužení připojováků. Tady je to úplně stejná škoda, jakoby se to nemohlo udělat o jeden metr širší (možná by ani nebylo nutno) a vyznačit tam 3-pruh. U Plzně se plánuje podobná přeložka pro podobné intenzity jako 3-pruh a dokonce směrově rozdělený, ale HLAVNĚ na úseku, který má cca 8-9 km, to mi řekněte, jaký to má na 8 km význam ... když by tohle viděl někdo z GŘ ŘSD, musel by kroutit hlavou, jaký nesoulad je mezi jednotlivými pracovišti ŘSD.
Vítám rozhodně plánované úpravy, ale jsou prostě plánovány tak ze 70%. Jakoby se plánovaly pořádně, ale nějaká hlava vymyslela úspornou variantu a některé křižovatky a 3-pruh vypadly.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Za mě jedna z nejhorších silnic co jsem kdy jel.Aram96 píše:Na I/53 je většinu dne takový provoz, že nemáte šanci předjet pomale jedoucí vozidlo ani na přehledných úsecích, tudíž ty změny na S 11,5 a srovnání horizontů pomůže k o něco málo vyšší bezpečnosti, ale jinak se prakticky nezmění vůbec nic.
Jediné velké plus jsou plánované MÚK, jen škoda, že nebudou všude, aby to byl jednolitý tah s MÚK.
Na téhle stavbě bohužel chyběl nějaký psycholog, který by těm pracovníkům ŘSD vysvětlil, jak se chová/přemýšlí řidič, který jede za kamionem 80-90 km/h pořád rovně a jede takhle 20 km. Nevím, jestli je to tak i někde jinde v republice, ale tady když jedete cca 110 km/h, tak vás 2 ze 3 aut předjíždí, když se jede mimo špičku a dá se předjíždět. Vlastní zkušenost, mnohokrát opakovaná. Svým způsobem je tahle silnice i nebezpečnější než třeba I/43, kde sice jezdí 2 krát více aut, ale protože se prostě předjíždět nedá, tak se neriskuje. To je však na I/53 pravý opak. Tahle silnice měla být jednoznačně 3-pruhová. Malinké světýlko na konci tunelu vidím v tom, že na S 11,5 by se dal možná, alespoň místy, vyznačit právě 3-pruh.
Raději jsem směr Rakouskou jezdli přes Vídeň a trošku si zajel a taky minul U Bazalů
Ale za to co se na té cestě dělo, (popisuješ to přesně) mi to stálo.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Na úseku Znojmo - Lechovice je nějaký zádrhel. Z registru smluv:
- Přílohy
-
- lechovice.jpg (98.92 KiB) Zobrazeno 8862 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Vůbec se nedivím, že to někomu vadí. 90% křižovatek bude na I/53 mimoúrovňových, nechápu, proč tahle ne. Navíc průsečná Podporuji kohokoli, komu se tohle nelíbí, i když tím zdržuje a bojkotuje stavbu jako celek. Snad se to podaří ještě zvrátit, je to jednoznačně na místě.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Tak hlavně že víš, s čím přesně tam nesouhlasí...
A mimoúrovňové křižovatky jsem (bez obchvatu Znojma) napočítal 4. 90% jak vyšitých!
A mimoúrovňové křižovatky jsem (bez obchvatu Znojma) napočítal 4. 90% jak vyšitých!
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Vycházím z toho, co jsi poslal - že nesouhlasí s řešením křižovatky u Bantic.
A jinak pardon, opravuji se, napsal jsem to blbě. Měl jsem na mysli to, že 90% křižovatek (obrazně řečeno, je to tedy 80%) průsečných se stanou MÚK. Jediná další zůstane u Branišovic, bohužel. Prostě tam, kde silnice I/53 kříží, měly být MÚK. Stykové jdou pochopit.
A jinak pardon, opravuji se, napsal jsem to blbě. Měl jsem na mysli to, že 90% křižovatek (obrazně řečeno, je to tedy 80%) průsečných se stanou MÚK. Jediná další zůstane u Branišovic, bohužel. Prostě tam, kde silnice I/53 kříží, měly být MÚK. Stykové jdou pochopit.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Podporovat je jedna věc, měli si to ale uvědomit mnohem dřív. Ten projekt se řeší (vznáší ve vzduchoprázdnu) už řadu let.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Ten projekt měl především od začátku vypadat úplně jinak, ale to by se do brněnského ŘSD muselo dostat, že se někde plánují a v zahraničí dokonce staví vystřídané 3-pruhy.
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Zajímavost k úseku Znojmo - Lechovice z dnešní Rovnosti:
"Jak Deník Rovnost zjistil, připravují představitelé ŘSD s vedením Bantic smlouvu o spolupráci, která má zajistit analýzu možností změnit křižovatku, na které bylo v minulosti značné množství nehod včetně smrtelných v bezpečnější. „Jedna z možností je prověření varianty výstavby i kruhového objezdu za předpokladu, že nebude proti nikdo z vlastníků dotčených pozemků. Určitá šance tady stále je a my tuto smlouvu o spolupráci určitě podepíšeme. Kruhový objezd by na této křižovatce dopravu výrazně zklidnil,“ sdělil starosta Bantic Josef Šprencl."
Zajímalo by mě, co je to "zklidnění".
"Jak Deník Rovnost zjistil, připravují představitelé ŘSD s vedením Bantic smlouvu o spolupráci, která má zajistit analýzu možností změnit křižovatku, na které bylo v minulosti značné množství nehod včetně smrtelných v bezpečnější. „Jedna z možností je prověření varianty výstavby i kruhového objezdu za předpokladu, že nebude proti nikdo z vlastníků dotčených pozemků. Určitá šance tady stále je a my tuto smlouvu o spolupráci určitě podepíšeme. Kruhový objezd by na této křižovatce dopravu výrazně zklidnil,“ sdělil starosta Bantic Josef Šprencl."
Zajímalo by mě, co je to "zklidnění".
Re: I/53 Znojmo - Pohořelice
Prej kruháč .. já se z toho ŘSD fakt zjevím .. na celé trase až na pár výjimek se dělají MÚK, tady je zrovna ta výjimka, kde má být dokonce průsečná křižovatka .. a teď, protože se to beztak někomu začalo zdát nebezpečné i po přestavbě, tak se začne mluvit o kruháči. Jestli kruháč, tak to ať se radši vyprdnou na celou tu modernizaci, zabedněnci