Itálie

Země EU kromě Česka
Odpovědět
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Itálie

Příspěvek od adamos »

V mapě vidím zkreslený severní obchvat obce Nago,

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Itálie

Příspěvek od hh »

Lago Morto, jel jsem tam. Od Cortiny je tam ještě jeden takový mega most ale silniční.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Obzvláště ničivá povodeň se vyskytla v Centrálni Itálii v regionu Marche, SV od Říma. Zemřelo 10 lidí, další se pohřešují. Voda brala se sebou všechno, co jí stálo v cestě a to doslovně, lidi, vozidla, mosty, vozovky, domy.



Žádná větší škoda na hlavní silniční síti není evidována. Škody na lokálních a místních silnicích jsou ale velké, mosty nevyjímaje. To komplikuje další práce. V nasazení na záchranu lidských životů musel být nasazen vrtulník. Civilní obrana s hasičema podnikla 400 intervencí na záchranu životů.

2000 let starý římský most v Cantiano, Marche, zmírnil povodeň tím, že zpomalil povodňou vlnu, ale byl značně poškozen. Zde jsou působivé záběry z dronu: (video přidáno dnes)

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Novaře se včera částečně zřítil nadjezd. Řidič přežil jen s lehkým zraněním. Motorista uvízl s vozem v propasti, poté byl vyproštěn a ošetřen v nemocnici. Nadjezd ze 70. let 20. století byl v letech 2015 až 2016 dlouhodobě uzavřen kvůli zpevňovacím pracím. Nedávno odbor veřejných prací magistrátu oznámil radní komisi výsledky monitorovací činnosti mostů a viaduktů a nadjezd, který se nyní zřítil, nebyl uveden mezi potenciálními riziky. Naopak: z monitoringu „na tomto viaduktu nenastaly žádné kritické podmínky“, prohlásil starosta Novary Alessandro Canelli. Nešlo o zřícení estakády , ale o odtržení betonové části opěrné zdi. :idea:

https://www.agi.it/cronaca/news/2022-10 ... -18380159/

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

s ČR to má "prozatím" souvis ve smyslu registrační značky vozu; bílý Fiat 500; 1AY4101

Obrázek

To, co se jevilo jako záhadné zmizení, kterému se věnoval intenzivní mediální prostor televizí i novin a nakonec i rozsáhlého zapojení veřejnosti se prozatím ukončilo jako dopravní nehoda, které okolnosti se ale dále zjišťují.

Itálii otřásá ztráta 2 mladých lidí, prozatím pro těžkou dopravní nehodu., po kterých po jejich zmizení bylo vyhlášeno celonárodní pátrání. V příběhu Sofie Mancini a Francesca D'Aversy, dvou mladých lidí, kteří zmizeli od pondělí a pro něž se dal do pohybu působivý "spolek" lidí a strojů nedopadl dobře. :( Z vícero variant vývoje události, kdy se seznamují na diskotéce se vyhlásilo nejdříve pátrání po mladé ženě (iniciováno starostem), bylo identifikováno vozidlo, následně i po mladém muži, u kterého se rovněž zjistila identita. Díky dalším svědectvím bylo zjištěno, že jejich seznámení se datuje 2 týdny zpátky, ale teprva tohle bylo jejich první rande. Dále vznikla důležitá nit pro jejich další pohyb. Prostřednictvím identifikace vydání posledního záznamu signálu mobilního telefonu, což zajistila telekomunikační společnost policie zapojila do pátrání vrtulník a drony a zásadně se rozšířilo pásmo hledání. Pátralo se ve složitém terénu stejně jak kolem jezerní plochy. Chybělo vozidlo, které nebylo dle dalších složek nikde v okolí zachyceno na žádné kameře. Vůz byl objeven nakonec v těžce přístupné vegetaci u rychlostního tahu SS 450. Oba na místě mrtví. Dle soudního lékaře zřejmě ihned po nehodě. V jakém stavu se ale nalezlo vozidlo je šokující, přičemž vegetace kolem není spálená a otázní je "dráha po místo dopadu", čímž se naznačuje nejistota pro "vysvětlení" před nehodou.

Obrázek





Vznikla debata o zajištění takového úseku, kde se lze takhle dostat mimo vozovku v možná vyšší rychlosti a čekat na jakoukoliv pomoc do objevení. To bylo prakticky náhodnou událostí. Samotné vyproštění bylo složité. Vynáří se tak otazníky nad tím, proč nejsou na rychlostních státních silnicích v takových úsecích instalovaná svodidla.

K prověření k vyloučení cizího zavinění jejich smrti pokračují další úkony.

Společně strávili pondělní večer v klubu "Amen" v Torricelle di Verona a poté odjeli autem a zastavili se v Peschiera, kde Francesco doprovázel jednoho ze svých spolubydlících. Později měl přivést Sofii zpět domů do Gazzoli v Costermanu, kde žije mladá žena se svou rodinou a kam se dívka nikdy nevrátila. V úterý ráno, po zastávce v Desenzanu, byly jejich mobilní telefony připojeny signálem mezi Lazise a Calmasino , vesničkou Bardolino, ale od té doby jsou oba telefony vypnuté a nelze je najít.

Velitel dopravní policie Girolamo Lacquaniti v rozhovoru řekl, že mladí lidé pravděpodobně zemřeli okamžitě a na nehodě se nepodílely žádné jiné prostředky. Státní zástupce ale zajistí další vyšetřování.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: V severní Itálii bude proveden velký program prací na zlepšení dálnic. Silniční firma Autostrade per l'Italia (ASPI) vyčlenila 4 miliardy eur na modernizaci dálnic v regionu Emilia-Romagna. Program modernizace a údržby bude probíhat po dobu čtyř let. To je přibližně dvojnásobek rozpočtu na úpravy silnic provedené v předchozích 10 letech.

Očekává se, že rozšíření trasy A13 spojující Ferrara a Bologna bude stát 800 milionů eur. Vybudování silničního okruhu kolem Modeny bude stát 83,5 milionů eur. Práce budou provedeny na A14 spojující Bologna a Ravenna.

:arrow: Včera letadlo typu Canadair během hašení požáru na Etně na Sicílii havarovalo z doposud neznámých oficiálních příčin. Jejich poslední let byl zachycen na videu právě u dohašovací činnosti na nejvyšší aktivní sopce Linguagloss. Dle prvotních posudků posádka, která tady byla nasazená, tak tady byla "dlouhé hodiny" a pilot letadla neodhadl již technické limity stroje, čímž šel letoun k zemi.



https://www.ansa.it/english/news/2022/1 ... ebd12.html

Tragédii živě natočili muži z Lesnictví. Na videu je vidět Canadair 28, jak klesá a naráží trupem na hřeben hory. Pak výbuch a plameny. Dva muži, kteří byli na palubě letadla, se pohřešují. Těla dosud nebyla nalezena, ale je nemožné, aby havárii přežila. Trosky canadairu jsou rozesety na stovky metrů. Původně měl být letoun vrácen na základnu, ale hrozilo, že se rozsáhlý požár v této oblasti rozšíří do udolí, a proto bylo rozhodnuto o pokračování hašení požári i za jeho pomoci.

Letoun, který odlétal z Lamezia Terme , už hodiny pracoval na hašení požáru, který po včerejších zásazích dnes ráno nabral na síle. Obávali se, že by se mohlo dostat do údolí.

Civilní ochrana Itálie informovala, že Itálie má k dispozici na hašení požárů: 15 letadel Canadair (14) a 19 vrtulníků. V letošním roce se zvedlo jejich použití o 20% proti roku 2021. Jen 5 vrtulníků mají přímo hasiči, dalších 14 pochází ze sektoru obrany, které jsou pro hašení v modifikovaných verzích s dalším vybavením.

Canadair: Letoun má dolet tři hodiny, dosahuje 270 kilometrů v hodině jako cestovní rychlost, posádku tvoří dva lidé a kapacita nádrží na vodu dosahuje 6 tisíc litrů. Technicky lze se 2,5 tis. litrama účinně pokrýt 1 600 metrů čtverečních (les) nebo 2 500 (keřoviny) nebo 5 000 pastvin.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: V roce 2022 byly v regionu Piemont vydány 4 nové státní silnice. Nejsou to nové silnice postavené od nuly, ale stávající silnice předané ANAS a klasifikované jako státní silnice (předpona SS):

SS 757 "della Val Boglione" (Gianola - Terzo, 10,345 km)
SS 758 "Masserano-Mongrando" (San Giacomo del Bosco - Ceresane-Curanuova, 24,465 km)
SS 759 "di Prato Sesia" (Grignasco - Romagnano Sesia, 4,250 km)
SS 760 "Tangenziale est di Saluzzo" (východní obchvat Saluzzo, 3,969 km)

:arrow: 14. listopadu bude celá A52 "North Tangenziale Milano" otevřena pro provoz. Problémy byly s hlavním dílem, nadjezdem, který přímo spojuje dva předchozí úseky A52, který neprošel strukturálními testy a musel být zpevněn.

Jedná se o modernizaci dálnice stávajících silnic na předměstí Milána, poslední úsek, který má být dokončen, je dlouhý přibližně 6,5 km mezi Paderno Dugnano a Bollate.

https://www.ilgiorno.it/monza-brianza/c ... -1.8251106
https://tg24.sky.it/milano/2022/11/14/a ... a-apertura
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.11.2022 21:17:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplněn obsah
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Podle koncesionáře Autostrada del Brennero modernizace nejdůležitější autostrady v severní Itálii zahrnuje více nabíjecích stanic pro elektromobily a také více čerpacích stanic na vodík.

Investice ve výši 7,2 miliardy eur přemění dálnici A22 mezi Modenou a Bolzanem na jeden z nejzelenějších italských intermodálních koridorů, uvedl Diego Cattoni, výkonný ředitel Autostrada del Brennero, jak informoval italský list Sole 24 Ore. Hlavní železniční trať vede podél stejného koridoru severně od Modeny, kolem Bolzana a k hranici s Rakouskem.

314 km A22 spojuje Pianura padana, město Modena a dálnici A1 do Rakouska přes Brennerský průsmyk, který se nachází v obci Brenner. Podle koncesionáře je zde již 57 dobíjecích stanic pro elektromobily a 22 servisních oblastí – spolu s 24 mýtnicemi. Modernizace zvýší počet nabíjecích míst pro elektromobily na více než 100. K jedné stávající stanici, která byla otevřena v roce 2014 v Bolzano Sud, přidá také čtyři vodíkové čerpací stanice. Byl to první závod v Itálii na výrobu, skladování a distribuci zeleného vodíku a zůstává jediným takovým centrem v zemi.

Systém vytvořila společnost Autostrada del Brennero a spravuje jej Institut pro technologické inovace, nadace založená společně italským ministerstvem školství, univerzit a výzkumu a ministerstvem hospodářství a financí na podporu základního a aplikovaného výzkumu.

Autostrada del Brennero říká, že vodíková továrna dokáže vyrobit 180 m² vodíku za hodinu, celkem ročně přes 1,5 milionu metrů krychlových. Distributor vodíku má kapacitu natankovat asi 15 autobusů vodíkem za den, s autonomií 200-250 km nebo až 700 aut. Následná roční úspora pro životní prostředí je kolem 525 000 litrů benzinu nebo 440 000 litrů nafty, což odpovídá více než 1 200 000 kg nevypuštěného CO2 do ovzduší. Dlouhodobým cílem Autostrada del Brennero je vytvořit distribuční síť s čerpacími stanicemi v intervalech maximálně 100 km.

"Jsme přesvědčeni, že to budou inovace a technologie, které nám pomohou vyhrát výzvu udržitelnosti," poznamenal Cattoni. "Musíme okamžitě nabídnout více alternativ k tradičním palivům." Poznamenal, že "kapilární infrastruktura distribuce paliva" je nezbytná. "Náš obchodní plán počítá s rozvojem dalších pěti nových závodů."

Nové „kapiláry“ – vodíkové čerpací stanice – budou v Brenneru, Trentu, Roveretu, Veroně a Campogalliano.

Zpočátku to budou čerpací stanice, ale v obchodním plánu se již plánuje jejich přeměna na co nejvíce výrobních center, která budou využívat nejvhodnější obnovitelné zdroje energie pro každou oblast, kterou A22 protíná.

https://www.breakinglatest.news/busines ... reen-plan/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Itálie

Příspěvek od hh »

Bravo chlapci, ale hlavně ty mosty abyste dobře uhlídali!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

ANAS, vládní italská silniční a dálniční agentura, otevřela čtvrté z pěti výběrových řízení na monitorování strukturálního zdraví mostů.

Výběrové řízení v hodnotě přibližně 143 milionů EUR (148,2 milionu USD) bylo zveřejněno v Úředním věstníku Evropské unie. Celková investice do pěti výběrových řízení bude kolem 275 milionů EUR (326,34 milionu USD), pocházející z vládního Národního plánu obnovy a odolnosti.

První tři výběrová řízení šla do Úředního věstníku mezi dubnem a říjnem letošního roku. Pátý a poslední bude podle zpráv italských médií brzy v Úředním věstníku.

Technologie bude zahrnovat senzory zabudované do konstrukce mostu.

Podle informací poskytnutých Evropským parlamentem je italský plán obnovy a odolnosti největším národním plánem v rámci bezprecedentní reakce EU na krizi vyvolanou pandemií koronaviru. Itálie využívá celý svůj národní příděl v rámci nástroje EU na obnovu a odolnost, včetně své úvěrové složky ve výši 122,6 miliardy EUR.

V květnu 2020 bylo oznámeno, že byla uzavřena dohoda o monitorování mostů v Janově v hodnotě přibližně 989 000 EUR pro nový most, který se stavěl jako náhrada za Morandiho most, který se zřítil v roce 2019. Projekt monitorování mostu s názvem Cymon zahrnuje digitální dvojče nového mostu. Kombinace senzorů a technologie rozšířené reality bude použita k modelování konstrukčních zatížení a faktorů prostředí, kterým je most vystaven.

V roce 2018 vzniklo nové partnerství mezi SGS a AIMSight, které umožňuje plně vzdálené kontinuální monitorování stavu konstrukce (SHM) mostů pomocí senzorů pro monitorování trhlin a analýzy dat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Na Sardínii jsou v provozu 4 km 4- pruhu mezi Sassari - Olbia. Pod tendrem lotto 2 daného projektu mezi Ardarou a Ozieri. Investorem je státní ANAS.

https://www.galluraoggi.it/cronaca/sass ... mbre-2022/

Obrázek

stav před rokem pro lepší představu:



:arrow: 11.12. jsem psal: 14. listopadu bude celá A52 "North Tangenziale Milano" otevřena pro provoz. Stalo se a tady jsou videa (takhle se mi vždy zdá, že polovině rozumím, ale pak se mi nechce mluvit :D ):

z ceremonie:


z projížďky:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Benátky: Tento měsíc nebo v lednu 2023 se odevzdá do provozu napojení SPV na A-27. Běží poslední úpravy a kontroly.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/#map=15/45.7476/12.2701

https://tribunatreviso.gelocal.it/regio ... -12397355/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Sesuv kamenů dnes na SS36 mezi Lecco a Ballabio (severně od Milána). Dva lidé byli zraněni.

více fotek a informací: https://www.today.it/cronaca/frana-stat ... YBu8R_ewJ4

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Webuild začne pracovat na dálnici Pedemontana Lombarda

Na nové úseky dálnice Pedemontana Lombarda poblíž Milána v severní Itálii nasadí chytrou technologii, která pomůže s údržbou infrastruktury a řízením dopravy.

Webuild a jeho partneři z konsorcia vyzvedli smlouvu o návrhu a výstavbě projektu v roce 2021, ale teprve nyní je smlouva dokončena a podepsána, což zajišťuje, že stavba je připravena k zahájení.

Práce zahrnují 30 km dálnice a souvisejících tras. Sekce B2 je mezi Lentate sul Seveso a Cesano Maderno a sekce C je mezi Cesano Maderno a milánským východním pásem A51. Pedemontana Lombarda pomůže zlepšit osu východ-západ podél evropského koridoru TEN-T 5.

Transevropská dopravní síť (TEN-T) má vytvořit celoevropskou síť železničních tratí, silnic, vnitrozemských vodních cest, tras námořní dopravy, přístavů, letišť a železničních terminálů. Cílem je odstranit úzká místa a technické překážky a také posílit sociální, hospodářskou a územní soudržnost v Evropské unii. Páteř hlavní sítě představuje devět koridorů hlavní sítě, z nichž jeden je koridor 5.

Webuild uvedl, že vede konsorcium se 70% podílem, přičemž partnerem je projekční a stavební společnost Pizzarotti. Výstavba úseků má přímo i nepřímo vytvořit 2 500 pracovních míst.

Pedemontana Lombarda, nazývaná také Autostrada A36, je dálnice mimo metropolitní oblast Milána. Po dokončení propojí provincie Varese s provincií Bergamo a také letiště Milán Malpensa s mezinárodním letištěm Orio al Serio. Úsek mezi spojnicí s A8 v Cassano Magnago a SP-exSS35 v Lentate sul Seveso byl otevřen v průběhu roku 2015.

Současnou smlouvu s Webuild na sekci B2 a sekci C zadala Autostrada Pedemontana Lombarda s Concessioni Autostradali Lombarde jako zadavatelem. Projekt má být dokončen pro zimní olympijské hry v roce 2026, které budou hostit Milán a nedaleká Cortina. :idea:

Nové sekce nasadí chytrou technologii, která mimo jiné pomůže s údržbou infrastruktury. Řešení vyvinutá společností Webuild budou mít kooperativní inteligentní dopravní systémy (C-ITS), díky nimž bude dálnice připravena na příjem samořiditelných vozidel. To bude zahrnovat diagnostický systém pro sledování potenciálních slabin, hmotnostních zatížení, vibrací a teplot.

Webuild byl vytvořen v roce 2020 z italské stavební společnosti Salini Impregilo, významného poskytovatele infrastruktury pro vše od přehrad a mostů po silnice a nemocnice, které fungují již více než 100 let.

Webuild nedávno postavil most San Giorgio v Janově v Itálii v rekordním čase po zřícení viaduktu Polcevera, lépe známého jako Morandiho most, v roce 2018.

Dalšími významnými projekty, které společnost postavila, jsou most Long Beach International Gateway Bridge v americkém státě Kalifornie a stadion Al Bayt v Kataru – jedno z dějišť současného fotbalového turnaje Světového poháru.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Probíhá důležité výběrové řízení na páté a poslední výběrové řízení v Itálii na program strukturálního monitorování zdraví (SHM). Výběrové řízení zajišťuje italský silniční a dálniční koncesionář ANAS.

Technologie bude využívat senzory a bude sloužit k monitorování stavu mostů a viaduktů. Tento kontrakt má hodnotu 45 milionů EUR, nicméně ANAS investuje celkem 275 milionů EUR do celého programu SHM, který je financován z Národního plánu obnovy a odolnosti (NRRP).

:arrow: "Tangenziale/Pedemontana" Palermo: Sicilská regionální vláda oficiálně zahájila plánování výstavby "Pedemontana (Tangenziale)" v Palermu, která spojí dálnice A19 a A29. (A19 Palermo-Catania s A29 Palermo-Mazara del Vallo) Město bude moct být projeto za 15 minut. Náklady se odhadují na 1,3 mld. €. Na projekt se vyčlenilo skoro 7,5 mil. €.

Celková délka: 19,4 km
Viadukty: 6
Tunely: 5
Křižovatky: 6

Obrázek

https://www.regione.sicilia.it/la-regio ... re-a19-a29
https://www.palermotoday.it/cronaca/ped ... evede.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Schází mi tady důležitý vývoj a završení situace kolem vlastnictví dálnic. :idea:

je to příběh, který tady začíná a výsledkem je poslední věta a stalo se to letos, ačkoliv začátek je o něco dříve "zahájen" nešťastnou událostí kolapsu mostu v Janově

Itálie evidovala k 12/2021 celkem 4874 km dálnic, které spravují koncesionáři v rámci Asociace AISCAT (Associazione Italiana Società Concessionarie Autostrade e Trafori)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Koncem roku 2020 jsem uvedl rozsáhlejší dálniční shrnutí Itálie: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 57#p225957

Státní ANAS pak spravuje přímo dalších 1300 km dálnic. Nepřímo prostřednictvím dceřinných podílů pak 1700 km, ale to se "prolíná".

Nebudu rozepisovat všechno možné.

_________________________________

Dále. Skupina Atlantia. Posledně jsem k tomu psal více v březnu.

Skupina Atlantia po pádu mostu v Janově to měla po vyhlášeních ze strany státu sečtené. To byla jenom otázka času. To zásadně změnilo situaci, takže bych o tom rád napsal.

Atlantia tady kdysi provozovala bez problémů 44% dálniční sítě. Ještě v ex dekádě tomu tak bylo.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 43#p105243

Dnes sama skupina prezentuje, že je sice největší provozovatel dálnic ve světě s rozsahem 9400 km, ale v Itálii prostřednictvím Abertisu provozuje jen 236 km a pak prostřednictvím několika podílů 3256 km.
https://i.imgur.com/FM5PP3g.jpg
Tento údaj již není platný.

Plán byl zřejmý a sice stát chtěl prostřednictvím hospodářské banky odkoupit většinu dálnic od Atlantie do svých rukou. Část majitelů byla za, část se chtěla od plánu odklonit, ale vzhledem na další procesy s tím nakonec byl souhlas. Oznámení o prodeji kontrolního balíku v dálnicích bylo uvedeno v 05/2022: částka představovala 8,2 mld. €.
https://www.reuters.com/business/atlant ... 022-05-05/

Nakonec rodina Benetton a U.S. investiční fond Blackstone chtějí převzít celou Atlantia, takže se změní struktura, což je spíš důležité pro "ostatní svět". Existoval ale nějaký finanční požadavek a v 11/2022 bylo dosaženo 90% dohody. Je to "snadné", protože akcionáři, kam spadá i rodina Benetton obdržela "hezkou částku" za prodej dálnic. Investorem je i Blackstone, já to nepíšu jenom tak. Po novém bude Atlantia ovládat tato "dvojice".
https://www.reuters.com/markets/deals/a ... 022-11-11/
  • Italská centrální banka schválila nabídku na koupi infrastrukturní skupiny Atlantia navrženou rodinou Benettonů a americkým fondem Blackstone. Podle dvou uchazečů ve společné tiskové zprávě mají rodina Benetton a americký fond, které spojily své síly prostřednictvím investičního nástroje Schema Alfa, za cíl učinit italského provozovatele letišť a dálnic soukromým do konce roku 2022. Navrhovaná nabídka vyžadovala souhlas Italské banky, orgánu, který dohlíží na některé činnosti Telepassu, jednotky pro digitální platby mýtného společnosti Atlantia.
_________________________________

Teď se dostávám k tomu nejdůležitějšímu. :)

Nejdůležitější dálniční koncesionář je Autostrade per l'Italia. Provozuje 3000 km dálnic.

Obrázek

https://www.autostrade.it

V současné době se provádí velký investiční plán, který počítá s finančním závazkem ve výši až 25 miliard eur na modernizaci a novou výstavbu sítě a na rozšíření přibližně 1066 km dálnic se třetím a čtvrtým pruhem.

Obrázek

Ten, kdo ovládá tohoto koncesionáře, ten de facto ovládá tu hlavní část italské dálniční sítě.

Akciový kapitál společnosti Autostrade per l'Italia je rozdělen takto:

HRA: 88,06 %
Appia Investments Srl: 6,94 %
Fond Hedvábné stezky: 5 %

Aby tedy nedošlo k omylu, tak v 05/2022 prodala skupina Atlantia tohoto koncesionáře za 8,2 mld. € "státu - vybraný model" .

HRA značí Holding Reti Autostradali S.p.A. :idea:

HRA jako vlastník 88,06% má dominantní pozici. To odpovídá tomu obrázku, který ukazuje, že Atlantia vlastnila 88,06%. :idea:

HRA není samotný italský stát. :idea:

HRA je investiční nástroj založený v Itálii a vlastněný CDP Equity (51%), Blackstone Infrastructure Partners (24,5%) a fondy spravované společností Macquarie Asset Management (24,5%).

CDP Equity je stoprocentně vlastněna Cassa Depositi e Prestiti Group SpA, která je řízena italským ministerstvem hospodářství a financí a aktivně podporuje ekonomiku a rozvoj infrastruktury.

Takže stát de facto ovládl nakonec tímto modelem původně soukromé dálnice. Jakožto přímý důsledek špatného řízení této infrastruktury.

Ten stát, který se rozhodl, že udrží biznis model koncesionářského druhu, ale bude lepším správcem, protože bude investovat do "svojeho". Odkoupení dálnice za 8,2 mld. € a nyní 2020 - 2024 se realizuje 25 mld. € investiční plán.

Situace se tedy obrátila v tom, že stát vlastní a spravuje přímo/nepřímo více než 1/2 dálniční sítě. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Exkluzivní video o pracích probíhajících mezi Modica a Pozzallo, A18 Syracuse-Gela. Situace výstavby o Vánocích 2022 umožňuje očekávat otevření dálničního úseku během několika měsíců.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Zahájila se výstavba 4. pruhu na A1 Miláno - Lodi:
https://www.mitomorrow.it/cambiamilano/ ... ta-corsia/
Práce budou zahrnovat 17 km mezi Tangenziale Ovest a Lodi, budou stát 207 milionů EUR a potrvají 36 měsíců. Bude rozšířeno 15 nadjezdů a 8 viaduktů (včetně mostu přes řeku Lambro).

:arrow: V únoru začnou práce na rozšíření 3. jízdního pruhu na A11.
https://www.lanazione.it/prato/cronaca/ ... -1.8439937
První úsek je Peretola - Prato Est (9 km).

:arrow: Nová silnice na severozápadě Milána
https://www.ilnotiziario.net/wp/bollate ... baranzate/
https://www.ilgiorno.it/milano/cronaca/ ... -1.8448334
Dva kilometry dlouhá, je to základní tepna pro udržení dopravy mimo městská centra, přímo spojující provinční silnici SP233 se severním okruhem a A8 Autostrada dei Laghi.

Čekalo se na ní 30 let. V omeškání proti slibům ke zprovoznění je pak 8 let. Financování zajistila samospráva metropole. V příštím měsíci budou v oblasti poblíž parku Groane, mezi via Vismara a přepadovým kanálem, provedeny práce na ozelenění s výsadbou přibližně 800 rostlin a 600 keřů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Prostor hlavního města Řím: Italské ministerstvo infrastruktury a dopravy (MIT) shání potřebné finance na zaplacení projektu silničního projektu naceněného na 300 mil. € a sice mezi Cisterna a Valmontone (A1). Finanční balíček ve výši 37 milionů EUR zaplatí nezbytné přípravné práce na 10 km trasy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Itálii se otevírá sedm silničních tendrů v hodnotě přesahující 1,4 miliardy eur. Výběrové řízení na každou z nich řídí italská silniční koncesní společnost ANAS. Alespoň některé:

Práce mají zvýšit bezpečnost a kapacitu na klíčových trasách. Bude provedena údržba a modernizace. Vylepšení se dotkne dálnice A4 spojující Turín s Milánem a dálnice A26 poblíž Janova, která bude stát 302 milionů EUR.

Práce v hodnotě 285 milionů EUR budou provedeny na klíčovém silničním spojení pro přístav Civitavecchia na sever od Říma, zatímco práce na SS673 jsou plánovány v Puglii, což bude stát 37 milionů EUR.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Pohled z dronu na rozšíření A15 na sever:



:arrow: Nabídka na dostavbu tunelu Guinza bude zveřejněna do června 2023.

Tunel Guinza je téměř 6 km dlouhý tunel spojující regiony Marche a Umbria ve střední Itálii, vykopaný v letech 1990 až 2004, ale od té doby nebyl dokončen a je opuštěn.

https://www.lanazione.it/umbria/cronaca ... a-2e52bba5

:arrow: stav z realizace A18 Siracusa-Gela, Lot 8 "Modica":

Obrázek

:arrow: Těžký kamion spadl z viaduktu "Marinella" na A1 mezi Calenzano a Barberino di Mugello. Vozidlo začalo hořet. Řidič je mrtvý, dálnice byla uzavřena.

Obrázek

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/search?qu ... 2/11.18456

https://www.lastampa.it/cronaca/2023/02 ... PM14-S1-T1
https://www.lanazione.it/firenze/cronac ... o-sgdf0gqw

:arrow: Plán ANAS pro obchvat Cortiny d'Ampezzo na SS 51. Jeho součástí je 4,7 km dlouhý dvoutubusový tunel. Bude to stát kolem 500 milionů.

https://vocidicortina.it/N-Documenti/Se ... 23_web.pdf

:arrow: stav z výstavby SS 106 "Jonica" - Calabria region

aktualizace z 03/2023 pro nový úsek Sibari-Roseto Capo Spulico (Cosenza)

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Itálie

Příspěvek od Country »

Italská vláda oprašuje projekt mostu z pevniny na Sicílii. Stavět by se mohlo příští rok
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... nky.web.hp
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Itálie

Příspěvek od kalanis »

A ještě z Idnesu
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Itálie

Příspěvek od Honey72 »

Ten most je potřeba jako sůl. Ne jen kvůli urychlení, které bude kvůli současnému stylu přepravy enormní. Kdo někdy cestoval autem na Sicílii, ví o čem je řeč. Není to jako přeplout fjord v Norsku a ani jako přeplout celé moře do Skandinávie. Nejdřív musíte sjet z dálnice a sjezd vás dovede ke kasám. Ty jsou bez obsluhy a je jich tam více včetně přepravců, takže kdo tu je prvně nechápe co se po něm chce a kam má vjet. Tomu se dá naštěstí vyhnout zakoupením lístku na internetu. Když se mu na kase podaří zakoupit lístek, neocitne se u trajektu, jak by čekal, ale vjede do ulic města a musí tudy prokličkovat téměř bez značení, aby se dostal k přístavu. Tam opět více front a zase neví. No nakonec se to podaří, přepluje úžinu a vylodí se. A namísto najetí na dálnici jej čeká vjetí do centra velkého města a opět prokličkování, aby se dostal k dálnici vedoucí nahoře v kopcích.
Když se někdo směje, že se jedná o zelený projekt je opravdu nevědomost, protože kromě zplodin z těch smradlavých plavidel trpí hlavně obě města zbytečným tranzitem. Most je třeba jako sůl a obavy ze zemětřesení jsou liché. Vždyť i přes Korintský záliv vede most přímo z jedné tektonické desky na druhou. A že spousta lidí přijde o práci? Neřekl bych. Trajekt bude využívaný i nadále pro přepravu z města do města lidmi, kteří to nebudou celé objíždět přes most. Nejvíce na tom vydělá Sicílie, protože nepříjemný trajekt dost turistů odrazuje a i nákladní přepravce, kteří ztrácí až hodiny už kvůli omezenému průjezdu městských ulic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“