[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

Nějak je ticho po pěšině ohledně rozšiřování D1. V úseku Mirošovice - Kývalka byla vrácena dokumentace EIA k přepracování. Kolem Brna byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí a připravuje se územní řízení. A jinak nic.

Docela mě v pátek překvapil silný provoz v úseku Brno-východ - Výškov-východ. Stálo by za to pouvažovat i o rozšíření v úseku Holubice - Výškov-východ, kde se proud rozděluje ve dví. 8-)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Nosorožec »

...když ne rozšíření, tak by si tento úsek zasloužil minimálně rekonstrukci povrchu. Podle mě je to nejhorší povrch na českých dálnicích. Kromě typické "schodovitosti" jsou tam celkem drsné "hupy"...
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od adamos »

Ano, plně souhlasím, že naše babička-dálnice by si nový cementový povrch zasloužila. Jenže uděláme-li 20 km nového povrchu ročně, máme tu uzavírky na dalších 15 let jisté :-( Už se všichni těšíme.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Standa »

Asi se s tou rekonstrukcí bude muset počkat, dokud nebude hotová R35.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Jaroslav »

vím že mnoho obcí jejichž katastrem D1 prochází dalo zamítavé stanovisko...
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Mario »

Myslím, že R35 odvede dopravu z Prahy do Ostravy a Olomouce, nejspíš i na Zlín by to mohlo být vrchem blíže než kolem Brna, tak bych raději investoval do R35, než do rozšiřování...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Než se připraví rozšíření, tak bude R35 doufám stát celá, takže v tomto bych problém neviděl. Je pravda, že úsek za Holubicemi, je opravdu hrozný, na to jak je starý. Ale nějaké pořadné reko se jen tak nedočkáme
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
ceskedalnice.cz
Autor
Příspěvky: 99
Registrován: 25.2.2009 22:14:27
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od ceskedalnice.cz »

ŘSD nyní dělá studii u Pragoprojektu na rekonstrukci povrchu plus rozšíření na D28 (což je bez procesu přípravy, narozdíl od D34 a umožňuje to 2x2 pruhy při uzavírce). Míněno je to tak, že R35 bude za deset let (šestipruh až pak a kdo ví jestli), ale do té doby není možné tam nechat tu panelku. Studie letos vznikne, pak bude záležet na penězích a jestli to politici podpoří. Bylo by to Mirošovice - Kývalka, což je v obou směrech 322 km a 40 mezikřižovatkových úseků, rozděleno na 30 km ročně (práce na 10 let). Spíše asi horní vrstva asfaltová, komplet beton až při šestipruhu.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od multi »

Nestačilo by udělat toho rozšíření na jedné polovině čtyřpruhu, aby se mohlo pracovat na rozšíření na šestipruh na druhé polovině vozovky?
Jaroslav_47
Příspěvky: 45
Registrován: 14.3.2009 16:24:34

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Jaroslav_47 »

Anebo D1 rozšířit jen někde (např. u Prahy, u Brna) a kromě R35 začít už plánovat i R19: Plzeň - Tábor - Humpolec ?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Současný a ani výhledový stav na D1 ve čtyřpruhu není dlouhodobě udržitelný. Rozšíření na šestipruh je nutné i v případě výstavby R35, zatím si stojím. Nebude to hned, příprava rozšíření něco zabere. 8-)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od hh »

Lenny souhlasím, jednou to tak dopadne (viz Německo, ta naše D1 bude mít 50 000 denně a to už je dost). Ale příprava té akce bude tak na dlouho, že kéžby nejdřív alespoň rekonstrukce dvojpruhu!
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Majkii »

A pro tu D28 tedy není potřeba zábor dalších pozemků a s tím související další věci jako třeba to ÚR?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od pp21 »

Majkii píše:A pro tu D28 tedy není potřeba zábor dalších pozemků a s tím související další věci jako třeba to ÚR?
Já myslím že ne. Jedná se o 75 cm vozovky, navíc na mostech rekonstruovaných v posledních 5ti letech už je to provedené (jen nevím jestli na D27,5, nebo D28). A taky to tuším není třeba dělat v místech se stoupacím pruhem, protože tam je šířka dostačující.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Tady v tom je to napsáno jasně:
... plus rozšíření na D28 (což je bez procesu přípravy, narozdíl od D34 ...
Takže žádná dlouhá připrava, žádné dlouhé schválování. Což je plus.
... Spíše asi horní vrstva asfaltová, komplet beton až při šestipruhu. ...
Mám jen obavu, aby pak v rámci úsporných opatření neřekli, že ten zbytek doasfaltují a pouze horní vrstvu asfaltu bude přes celou vozovku. Ted doufám, že jsem to napsal jasně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Majkii »

Takže obdobně "snadné" by bylo na normovanou kategorii rozšířit i jiné tahy? Tedy ty, kde k té šířkové normě chybí maximálně metr a půl (nebo i víc)?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od multi »

Tato otázka se přímo nabízí na úsek R35 Mohelnice-Olomouc, R22,5->R24,5 (R25,5, R26,5)?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

multi píše:Tato otázka se přímo nabízí na úsek R35 Mohelnice-Olomouc, R22,5->R24,5 (R25,5, R26,5)?
V ZÚR Olomouckého kraje je zanesen požadavek na rozšíření R 25,5 na R35 Mohelnice - Olomouc a R46.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Avantime »

multi píše:Tato otázka se přímo nabízí na úsek R35 Mohelnice-Olomouc, R22,5->R24,5 (R25,5, R26,5)?
Přestavba R 22,5 na R 25,5 už dělá metr a půl na každé straně navíc, dvakrát víc než v případě D 26,5 na D 28, to už bude asi příliš. Ale hodilo by se to, zvlášť v úseku Řimice - Mladeč - Nasobůrky, kde trasa prochází CHKO Litovelské Pomoraví, tam by asi ekologové další zábory nepustili.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Avantime píše:Přestavba R 22,5 na R 25,5 už dělá metr a půl na každé straně navíc, dvakrát víc než v případě D 26,5 na D 28, to už bude asi příliš. Ale hodilo by se to, zvlášť v úseku Řimice - Mladeč - Nasobůrky, kde trasa prochází CHKO Litovelské Pomoraví, tam by asi ekologové další zábory nepustili.
To se uvidí na základě procesu EIA, jestli je rozšíření možné anebo ne. Teď dopředu to nelze rozhodnout ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Avantime »

Lenny píše:
Avantime píše:Přestavba R 22,5 na R 25,5 už dělá metr a půl na každé straně navíc, dvakrát víc než v případě D 26,5 na D 28, to už bude asi příliš. Ale hodilo by se to, zvlášť v úseku Řimice - Mladeč - Nasobůrky, kde trasa prochází CHKO Litovelské Pomoraví, tam by asi ekologové další zábory nepustili.
To se uvidí na základě procesu EIA, jestli je rozšíření možné anebo ne. Teď dopředu to nelze rozhodnout ;)
Však jsem taky jenom spekuloval, ještě abych si dělal nárok na nějaký rozhodování... :-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Avantime píše:Však jsem taky jenom spekuloval, ještě abych si dělal nárok na nějaký rozhodování... :-)
Ja vím, jak jsi to myslel. ;)

U Brna to zatím vypadá, že přestavba dvou největších křižovatek půjde do stavby jako poslední.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Fox Mulder »

Ještě by se i dalo rozšířit z R22,5 na R34,0 taky silnice R7 od Ruzyně k obbočce Kladno. Tam jsou intenzity provozu asi 40.000/24h a někde tam dokonce i chybí připojovací pruhy! :roll: Auta tam najížděj do 130ky přímo ze STOPky.. Děs. Od budoucí R1 ten úsek dělá jen asi 8 km, tak si myslim, že by to neměl být zas až tak velký problém. ;)

Pak jsem ještě taky slyšel, že by se měla rozšiřovat Prosecká radiála (nájezd k D8) a snad i prvních pár km D8ky.. 8-)

Jinak mě mrzí, že se dálnice nestaví v kategorii D34 automaticky, s velkym střednim zelenym dělícím pruhem, podobně, jak je to na prvních km D11ky. Pak by se vždycky jen "dobetonovala" chybějící část a rázem by z toho byla plnohodnotná D34. 8-) Snadno, rychle, levně bez zbytečnýho bourání fungujících mostů v dobrém stavu. Takhle se musí bourat fungující mosty, přestavovat křižovatky a stojí to pomalu jako úplně nová dálnice a trvá to dlouho a vytváří to dopravní komplikace, protože se přestavuje silnice, která je stále v provozu. Děs. :roll:
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Fox Mulder »

Jak tak ale koukám na ty intenzity, tak D5 Praha-Plzeň je prakticky stejně vytížená, jako celá D1, takže by si zasloužila D34 stejně, jako ta D1ka. A R10 by si zasloužila do Mladý Boleslavi taky R34..

No jestli by nebylo dobrý uvažovat o jakýsi nový dálnici D19, která by vedla nějak na trase Humpolec-Pelhřimov-Pacov-Tábor-Písek-Blatná-Plzeň, čímž by vlastně spojila D1 s D5 úplně mimo Prahu, takže by velká část východo-západního tranzitu nevedla přes Prahu, nebo R1 a taky po přetížených úsecích D5, ale prostě takhle mimo.. Navíc by to i pomohlo regionům na jihu Čech. Nebylo by to dobrý řešení? Koukněte schválně na mapku český dálniční sítě, jestli tam právě tenhle dopravní směr tak trochu nechybí, možná by se pak ani nemusela rozšiřovat D1 v úseku Humpolec-Mirošovice! ;) Obrázek
Naposledy upravil(a) Fox Mulder dne 3.4.2009 23:28:53, celkem upraveno 1 x.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Odpovědět

Zpět na „D1“