[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 11.5.2009 13:01:51
Re: D1 rozšíření
to HH: co se týká intenzit na D1 a R35 v roce 2025, tak to vycházíte z nějakých modelů a koeficientů známých v letech 2005-2009. Do té doby se může stát spoustu věcí. Je to stejné, jako když někteří demografové upozorňují, že v roce 2050 bude v Evropě většina obyvatel muslimská. Ono se totiž spíš předpokládá, že s dalšími generacemi těchto obyvatel bude jejich porodnost dramaticky klesat.
Ohledně počtu automobilů v roce 2025 mám obavu, že do hry vstoupí tenčící se zdroje a zvyšující se ceny paliv.
Proto bych byl zdrženlivý v rozšiřování páteřních komunikací. Připravit si rezervu - to ano, ale nedělejme ze sebe smradlavý průtah celé Evropy.
Ohledně počtu automobilů v roce 2025 mám obavu, že do hry vstoupí tenčící se zdroje a zvyšující se ceny paliv.
Proto bych byl zdrženlivý v rozšiřování páteřních komunikací. Připravit si rezervu - to ano, ale nedělejme ze sebe smradlavý průtah celé Evropy.
Re: D1 rozšíření
S rozšířením o metr jistě souhlas, ale ještě by bylo dobré alespoň v místech kde nejsou protihlukovky nebo mosty a sjezdy rozšířit to rovnou na D34 (spolu s četnými stoupacími pruhy bychom měli tímto rovnou víceméně šestipruh). Stejně se to někdy bude muset rozšiřovat, tak proč to neudělat už při této velké akci za hodně vysokou sumu 18 mld. Mimochodem, řeší se tu nyní takováto investice, ale nikdo ještě neřekl, kde chce ty miliardy SFDI vzít, když stále nemá peníze i na běžnou výstavbu a rekonstrukce !!
Re: D1 rozšíření
Vycházím z toho, že se jedná o těch 75 centimetrů a nikoliv o jeden metr.martini píše:Rozšíření: je skutečně o 0,75 resp. 1 metr na každé straně (čili výsledná kategorie D 28 či D 28,5). Nevím, z čeho vychází Petr Pokorný, když mluví o zkratce pro novináře.
Jak přesně vypadá rozšíření z D26,5 na D28 lze vidět na fotkách nové D1 u Kroměříže, která je stavěna v D26,5 (protože tak byla připravena), ale v místě mostů se podařilo protlačit změnu na D28, aby v případě budoucí rekonstrukce bylo možné vést dopravu 2+2 po jedné polovině (viz foto). Už na první pohled je vidět, že metr prostě vypadá jinak ;) .
No a to je další "zkratka", nebo-li absolutní nesmysl vhodný akorát pro novináře. Pruhy 3,5 + 2 metry? Správně by asi mělo být 3,25 + 2,5 metru.martini píše:Připojím nějaké detaily k této akci "D1 Mirošovice - Kývalka, komplexní opatření", dále též akční plán.
...
Fáze 3: Doprava převedena do definitivně upraveného jízdního pásu a vedena v uspořádání 4z + 0. Šířka jízdních pruhů 3,5 + 2 metry pro každý směr.
Dva metry široký pruh se silně nedoporučuje používat, protože se do něj prostě auta nevejdou. Vycházím z PPK - SDP volně dosptupného na webu ŘSD (viz strana 8, bod 5.1.3 Šířka zpevnění jízdních pásů)
Prostě a jednoduše půjde o rekonstrukci z D26,5 (jeden zpevněný pás 10,75m) na D28 (jeden zpevněný pás 11,5m).
O kategorii D28,5 nic konkrétního nevím, zřejmě je jen z něčeho odvozená.
PS: Dlouho mi vrtalo hlavou proč se rozšiřuje na starou a neplatnou kategorii D28 a ne na novou D27,5. Při bližším zkoumání jsem se dostal k tomu, že obě mají stejnou šířku zpevněného pásu (11,5m) a jediné v čem se liší je šířka středního dělícího pásu (4m versus 3,5m). No a stará D26,5 má taky střední širokej 4 metry, takže volba je jasná ;o). Jinak se teda ještě D28 od D27,5 liší v šíce krajnice a středního vodícího proužku, ale to je kosmetický detal na rovině kreslení čar ;o).
Nicméně díky za rozsáhlou zprávu zejména ohledně mostů.
Re: D1 rozšíření
Rozšíření o "metr" se dá realizovat ve stávajícím záboru dálničního tělesa s tím, že se upraví zářezy resp. náspy apod., rozšíření na D 34 už ne. Rozšíření na D 34 také vyžaduje aby proběhla EIA a následně uzemní a stavební řízení s výkupy a všemi problémy které s sebou nese i novostavba. U stavby tohoto rozsahu (rozšíření o metr) se investor nejspíš ve drtivé většině trasy vleze do méně náročného režimu rekonstrukce... D34 hned by bylo samozřejmě mnohem příjemnějším řešením, ale k tomu se beztak brzy dostaneme, jen to bude chtítdálničář píše:S rozšířením o metr jistě souhlas, ale ještě by bylo dobré alespoň v místech kde nejsou protihlukovky nebo mosty a sjezdy rozšířit to rovnou na D34 (spolu s četnými stoupacími pruhy bychom měli tímto rovnou víceméně šestipruh). Stejně se to někdy bude muset rozšiřovat, tak proč to neudělat už při této velké akci za hodně vysokou sumu 18 mld. Mimochodem, řeší se tu nyní takováto investice, ale nikdo ještě neřekl, kde chce ty miliardy SFDI vzít, když stále nemá peníze i na běžnou výstavbu a rekonstrukce !!
projít martyriem oněch environmentálních a správních řízení...
Peníze jsou věc druhá, jak už bylo zmíněno výše, uvažuje se o spolufinancování soukromým sektorem, což by mohlo přinést kýžené ovoce...
Re: D1 rozšíření
Jak to bude s únosností odstavného pruhu po rekonstrukci, bude shodná s ostatní vozovkou, aby vyhověla i při výhledovém rozšíření na D34?
Re: D1 rozšíření
Mělo by to tak být, rekonstrukce má proběhnout tak aby odstavný byl využitelný jako třetí pruh v D34...P_V píše:Jak to bude s únosností odstavného pruhu po rekonstrukci, bude shodná s ostatní vozovkou, aby vyhověla i při výhledovém rozšíření na D34?
Re: D1 rozšíření
Mě to celé rozšíření přijde tak kvalitně připravené a prozíravé, že mám až pochybnosti, že by to takto mohlo v ČR fungovat. Jsme zvědavý na výsledek.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 rozšíření
Jenom jedna malá poznámka. Celá D1 Praha-Brno se dá rozšířit na 3+3, a dostavět po Ostravu souvisle přes systém PPP na 20 let koncesi (při stavebních pracích 27 měsíců). Mýtné pouze pro nákladní auta; když by ČR zavedla i pro osbní auta, pak by dle dohody šli finance i státnímu rozpočtu, tedy stavba by byla skutečné PPP (jako třeba na Jamajce, kde 4% výběru jdou do státní kasy). Aby se to někomu nezdálo málo, dá se ještě dostavět v ceně této investice i R52 - ta by nešla do koncese (již sama o o sobě by zvýšila provoz po D1 a tím i zisk). A druhá poznámka na "předchodce": rozšíření D1 se připravuje v ČR již 5 let. Proto je známá cena, proto i technické detaily a problémy. Ale pochybuji, že by ČR připravovala takouto formu PPP: to by neprošlo, aby to nebyli Izraelci, aby to nestálo 100 mld. Kč a jako hlavní argument se udá důvod výpadku z mýtného pro stát na dalších 20 let z této nejvýtíženější komunikace v ČR. I když si nikdo neuvědomuje, že dalších 10 let tato dálnice víc "zežere", než dá státu (vrátaně té dostavby).
Více méně to nebudu více rozepisovat, pouze přes SZ.
Více méně to nebudu více rozepisovat, pouze přes SZ.
Re: D1 rozšíření
Takže se tam potom v budoucnu udělá podobná "šaškárna" jako na Praha-Mirošovice, že se těleso rozšiřovat nebude a svahy se zkrátí pomocí new jersey bloků? To znamená, že se současnou trasou a její optimalizací (náklony v zatáčkách, změna výškových a směrových parametrů) se nic ale vůbec nic dělat nebude :(mapman píše:Mělo by to tak být, rekonstrukce má proběhnout tak aby odstavný byl využitelný jako třetí pruh v D34...P_V píše:Jak to bude s únosností odstavného pruhu po rekonstrukci, bude shodná s ostatní vozovkou, aby vyhověla i při výhledovém rozšíření na D34?
Re: D1 rozšíření
Ano rozšíření D1 na šestipruh je navrženo především v trase D1, nějaké rozsáhlé velké přeložky se konat nebudou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření
Dnes rano jsem se presvedcil.. ze to chce MINIMALNE osmipruh!!! jedna nehoda kamionu dokaze ucpat dalsi 3 silnice do Brna.. a to totalne! A tohle me fakt dokaze nasrat, kdyz vim, ze na rozsireni dalnice nejsou prachy, vzdyt je to po R1 nejpotrebnejsi stavba!!! hlavne ze mame novej usek odnikud nikam u Vysocan!!
Re: D1 rozšíření
Já zase nedokážu pochopit, proč máme za posledních 10 dnů asi čtvrtý převrácený kamion na D1?!?
Re: D1 rozšíření
Veronss: dobře rozpláclej kamion zabere tak akorát i ty čtyři pruhy .. to je spíš otázka, jestli by neměli bejt svižnější policajti a poblíž v pohotovosti bagr, rychle zdokumentovat a odklidit. Pak už se může vyšetřovat třeba tejden.
Re: D1 rozšíření
jasne.. svedme to na policajty.. ti to asi moc neovlivni.. v prvni rade by si mel kazdej ridic sahnout do svedomi.. a to co sem dnes videl.. bohuzel ridici se serou s prominutim i do odstavnyho pruhu.. a mysli si jaci sou mistri, ze vsechny predjedou.. a pak se hasici s odtahovou technikou nemuzou dostat k nehode..
Dale.. silnicari v miste nehody neco lataji.. a je tam zuzeni do jednoho pruhu!! vcera vecer v 7 hodin byla u Rohlenky kolona 3 kilometry.. uzas..
A dnes rano... zavrena dalncie.. od Brna kolona uz u sjezdu na R52, od vyskova odklon na starou.. kolona az v Komoranech.. I50 Slavkov - kolaps odklon na krenovice - kolony, Slapanice totalka ucpano.. rano se proste nedalo dostat do Brna a myslim si, ze za tohle by nekdo mel sakra nest nasledky!!
Dale.. silnicari v miste nehody neco lataji.. a je tam zuzeni do jednoho pruhu!! vcera vecer v 7 hodin byla u Rohlenky kolona 3 kilometry.. uzas..
A dnes rano... zavrena dalncie.. od Brna kolona uz u sjezdu na R52, od vyskova odklon na starou.. kolona az v Komoranech.. I50 Slavkov - kolaps odklon na krenovice - kolony, Slapanice totalka ucpano.. rano se proste nedalo dostat do Brna a myslim si, ze za tohle by nekdo mel sakra nest nasledky!!
Re: D1 rozšíření
No tak nevim, co chcete, nelátat a jezdit přes díry, dokud se to definitivně nerozpadne? Já to na policaj neházim, jen se často divim, že odklizení jednoho kamionu trvá osm hodin .. no nic. Asi přišly nějaký prachy, tady se taky "látá" pod Spořilovem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 rozšíření
S odklízením kamiónů nemá policie co dočinění.
Re: D1 rozšíření
Ale právě že policie je ten orgán který to může (a měl by) ovlivnit. Jednak se jedná o čas potřebný k vyšetření nehody na místě a pak je tu od toho, aby tlačila na "odklízeče", aby komunikaci uvolnili pokud možno co nejrychleji.Diaľničiar píše:S odklízením kamiónů nemá policie co dočinění. :idea:
Několik měsíců stará událost z Prahy, kdy se na strategickém místě cca v 21:00 vyboural kamion a začalo se odklízet až druhý den dopoledne je donebevolající. Tehdy šlo o to, že jim majitel spediční firmy nedovolil (!) manipulovat s vozidlem, aby nemohlo dojít k poškození nákladu. Jednalo se o cisternu s malinovým koncetrátem.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: D1 rozšíření
Majitel firmy měl především zajistit, aby se jeho cisterna na dálnici nevybourala (bezpečnostní přestávky, zimní gumy, ...... - nevím co bylo příčinou nehody). V případě, že se jeho cisterna vybourala na dálnici má pravo tak akorát držet hubu a samozřejmě urychlené odstranění zaplatit ze svého.Petr Pokorný píše:Ale právě že policie je ten orgán který to může (a měl by) ovlivnit. Jednak se jedná o čas potřebný k vyšetření nehody na místě a pak je tu od toho, aby tlačila na "odklízeče", aby komunikaci uvolnili pokud možno co nejrychleji.Diaľničiar píše:S odklízením kamiónů nemá policie co dočinění.
Několik měsíců stará událost z Prahy, kdy se na strategickém místě cca v 21:00 vyboural kamion a začalo se odklízet až druhý den dopoledne je donebevolající. Tehdy šlo o to, že jim majitel spediční firmy nedovolil (!) manipulovat s vozidlem, aby nemohlo dojít k poškození nákladu. Jednalo se o cisternu s malinovým koncetrátem.
Re: D1 rozšíření
http://www.ct24.cz/doprava/60907-nehoda ... odpoledne/Majitel firmy měl především zajistit, aby se jeho cisterna na dálnici nevybourala (bezpečnostní přestávky, zimní gumy, ...... - nevím co bylo příčinou nehody). V případě, že se jeho cisterna vybourala na dálnici má pravo tak akorát držet hubu a samozřejmě urychlené odstranění zaplatit ze svého.
Re: D1 rozšíření
Možná by se měly stanovit tarify jako na dráze .. poplatek za zdržení provozu za každou minutu, podle významu komunikace. Pak by tam majitel třeba naběh před půlnocí osobně a přečerpával až do rána. Ale mnohdy se skutečně čeká na to, až policie povolí s tim vrakem hejbnout, nedej bože že by organizovala zavření dálnice už na předchozim exitu a rozpuštění kolony odzadu protisměrem (jen nevim jestli to tak někde dělaj).
Re: D1 rozšíření
To bych zase policajtům nekřivdil, vždycky co jsem viděl, tak to odkláněli - co taky s tim jinýho, že (+ jednou jsem takhle sjížděl z D5 i ve Svojkovicích). Rozebírání kolony zezadu jsem taky u Humpolce zažil, bohužel jsme byli skoro vepředu a než se těmi x km prokousali...
Království a půl princezny za 511.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 rozšíření
Záleží pak od nákladu - někdy je opravdu nutní těžká vyprošťovací technika a na tu se někdy holt musí čekat i 5-6h.Petr Pokorný píše:Ale právě že policie je ten orgán který to může (a měl by) ovlivnit. Jednak se jedná o čas potřebný k vyšetření nehody na místě a pak je tu od toho, aby tlačila na "odklízeče", aby komunikaci uvolnili pokud možno co nejrychleji.Diaľničiar píše:S odklízením kamiónů nemá policie co dočinění.
Několik měsíců stará událost z Prahy, kdy se na strategickém místě cca v 21:00 vyboural kamion a začalo se odklízet až druhý den dopoledne je donebevolající. Tehdy šlo o to, že jim majitel spediční firmy nedovolil (!) manipulovat s vozidlem, aby nemohlo dojít k poškození nákladu. Jednalo se o cisternu s malinovým koncetrátem.
Re: D1 rozšíření
Pomalu, ale jistě spěje proces EIA na rozšíření ke konci. 18. 11. 09 ve Velkém Meziříčí v koncertním sále Jupiter club v 15:00 anebo 19. 11. 09 v Kulturním domě ve Vlašimi v 15:00 se uskuteční veřejné projednání.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... vych-sten/
Jestlipak se stěna za pár let nebude muset o metr přestěhovat?
Jestlipak se stěna za pár let nebude muset o metr přestěhovat?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Neměla by. Pokud se nepletu, tak v tomhle úseku se dělal nedávno nový CB povrch včetně rozšíření na kategorii D28, takže padne až při rozšíření na 6ti pruh, a to nebude za pár let, nýbrž za pár desítek let....