Nové pražské mosty
Re: Nové pražské mosty
kdyby
kdyby se dalo odbočit na okruh a nestát v koloně na VR, tak půlka tranzitu odpadne již před Kosteleckou
jenže....
kdyby se dalo odbočit na okruh a nestát v koloně na VR, tak půlka tranzitu odpadne již před Kosteleckou
jenže....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nové pražské mosty
Ano, projektanti jsou samozřejmě mentálně zaostalí a nenapadne je, že most musí odolávat velké vodě a navázání na břeh vymyslí tak, že naruší protipovodňovou ochranu. Mezitím ve skutečnosti:
Krajní pole konstrukce kvůli bezbariérovému a plynulému navázání na holešovické straně vertikálně klesá pod cca 4 % na úroveň chodníku na nábřeží. Toto pole je navrženo jako vertikálně pohyblivé v místě opěry, kde bude umístěn hydraulický pístový mechanismus pro zajištění vertikálního zdvihu až nad úroveň povodně Q1000 (Q2002 + 1 m). Jedná se o zdvih o 3,2 m při pootočení pole kolem pilíře ve Vltavě.
Království a půl princezny za 511.
Re: Nové pražské mosty
Z vlastni zkusenosti muzu napsat budouci scenar.
1) Postavi se to
2) Kazdy rok se to bude kontrolovat a zkouset
3) Cca po triceti letech uz to bude rutina a kazdej na to bude kaslat nebo to bude delat formalne
4) Az ta povoden zase prijde (a ona prijde), tak se najednou zjisti, ze to nefunguje
Ano, nemam tyhle prostredky, co nefunguji "samospadem" prilis v oblibe.
1) Postavi se to
2) Kazdy rok se to bude kontrolovat a zkouset
3) Cca po triceti letech uz to bude rutina a kazdej na to bude kaslat nebo to bude delat formalne
4) Az ta povoden zase prijde (a ona prijde), tak se najednou zjisti, ze to nefunguje
Ano, nemam tyhle prostredky, co nefunguji "samospadem" prilis v oblibe.
Re: Nové pražské mosty
Dekuji za citaci, podle ni jsem dohledal k lavce nekolik materialu (asi je vse v CAMPu ale preci jen se tam nedostanu moc casto) ale predevsim je to na tenderareneBobek píše:Ano, projektanti jsou samozřejmě mentálně zaostalí a nenapadne je, že most musí odolávat velké vodě a navázání na břeh vymyslí tak, že naruší protipovodňovou ochranu. Mezitím ve skutečnosti:Krajní pole konstrukce kvůli bezbariérovému a plynulému navázání na holešovické straně vertikálně klesá pod cca 4 % na úroveň chodníku na nábřeží. Toto pole je navrženo jako vertikálně pohyblivé v místě opěry, kde bude umístěn hydraulický pístový mechanismus pro zajištění vertikálního zdvihu až nad úroveň povodně Q1000 (Q2002 + 1 m). Jedná se o zdvih o 3,2 m při pootočení pole kolem pilíře ve Vltavě.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/375221
Jinak rezy a pohledy jsou i zde
https://docplayer.cz/116714576-Lavka-ho ... arlin.html
Co me zaujalo je, ze krom toho pistu a strojovny za 30 mil. na krajnim piliri tam bude kloubovy mechanismus na strednim. Cele to tu lavku prodrazi o vic, nez kdyby na Holesovicke strane byla dve ramena a pilri byl rovnou vyssi.
Podle nasledujiciho odkazu by mela byt cena 125 mil, pricemz novinari mluvi vsude o 298, toz jsem na tu konecnou sumu zvedav.
https://www.iprpraha.cz/uploads/assets/ ... vrh_20.pdf
Re: Nové pražské mosty
Jinak jsem se podival na ty dotazy k zadavaci dokumentaci a pobavil me tam vzhledem k politickemu slozeni magistratu jeden co rozporoval sirku a tvar lavky s tim, ze ma byt komfortni pro cyklisty a chodce.
Odpovedi pise Řanda Havel Legal advokátní kancelář s.r.o.
Dotaz č. 11:
Dle SOD str. 32 stavba musí být provedena tak: aby Stavba umožňovala a poskytovala
komfortní a jednoduchý přístup pro pěší a cyklisty mezi břehy Karlína, Holešovic a ostrova
Štvanice. Prostorové uspořádání konstrukce je dáno dokumentací v zadání. Šířka lávky byla
v původním návrhu při hodnocení označena jako „hraniční“. Následně došlo k rozšíření
lávky, které je zapracované do zadání. Toto rozšíření na šířku mezi madly 4 m lze pokládat
za velmi kompromisní s ohledem na konstrukční uspořádání.
Dle zahraničních podkladů by šířka 4 m a výše byla dostatečná pro obousměrnou
cyklostezku. Zde lze ale předpokládat i provoz pěších. Základní (komfortní) světlá šířka
stezky dle našich předpisů TP 179-04/2017 je min. 4 m.
Uvedenou šířku je nutné dále zvětšit v souladu s TP. Zvětšení se uplatní např. pro sklon
lávky.
Stránka 7 z 7
Bylo by tedy možné usuzovat, že lávka pak z hlediska šířky nevyhoví (komfortně) ani pro
předpis z roku 2017. Možnosti budoucího rozšíření lávky jsou diskutabilní i s dopadem na
vzhled konstrukce. Uchazeč může uvést příklady realizací v Praze, na kterých lze doložit, že
šířka cyklostezky cca 6 m není předimenzovaná a je oprávněná již pro současný provoz. Dotaz: Umožní zadavatel zvětšení šířky konstrukce v rámci RDS pro splnění požadavku na
komfortní přístup?
Odpověď zadavatele:
Navržená šířka konstrukce a volná průchozí šířka nebudou upravovány.
Když už tu máme vlákno Dvorecký most, tak jsem tam poslední tři příspěvky přesunul. Jirka L.
Odpovedi pise Řanda Havel Legal advokátní kancelář s.r.o.
Dotaz č. 11:
Dle SOD str. 32 stavba musí být provedena tak: aby Stavba umožňovala a poskytovala
komfortní a jednoduchý přístup pro pěší a cyklisty mezi břehy Karlína, Holešovic a ostrova
Štvanice. Prostorové uspořádání konstrukce je dáno dokumentací v zadání. Šířka lávky byla
v původním návrhu při hodnocení označena jako „hraniční“. Následně došlo k rozšíření
lávky, které je zapracované do zadání. Toto rozšíření na šířku mezi madly 4 m lze pokládat
za velmi kompromisní s ohledem na konstrukční uspořádání.
Dle zahraničních podkladů by šířka 4 m a výše byla dostatečná pro obousměrnou
cyklostezku. Zde lze ale předpokládat i provoz pěších. Základní (komfortní) světlá šířka
stezky dle našich předpisů TP 179-04/2017 je min. 4 m.
Uvedenou šířku je nutné dále zvětšit v souladu s TP. Zvětšení se uplatní např. pro sklon
lávky.
Stránka 7 z 7
Bylo by tedy možné usuzovat, že lávka pak z hlediska šířky nevyhoví (komfortně) ani pro
předpis z roku 2017. Možnosti budoucího rozšíření lávky jsou diskutabilní i s dopadem na
vzhled konstrukce. Uchazeč může uvést příklady realizací v Praze, na kterých lze doložit, že
šířka cyklostezky cca 6 m není předimenzovaná a je oprávněná již pro současný provoz. Dotaz: Umožní zadavatel zvětšení šířky konstrukce v rámci RDS pro splnění požadavku na
komfortní přístup?
Odpověď zadavatele:
Navržená šířka konstrukce a volná průchozí šířka nebudou upravovány.
Když už tu máme vlákno Dvorecký most, tak jsem tam poslední tři příspěvky přesunul. Jirka L.
Re: Nové pražské mosty
Docela mě překvapilo, že se ta lávka skládá z prefabrikátů, kterými se pak protáhnou nosná lana. Myslel jsem, že to bude na místě armovaná železobetonová konstrukce. A jak tady tak čtu předchozí příspěvky, které jsem dosud pomíjel, tak tomu vymysleli ještě nějaký další extra "fíčry"...
- Přílohy
-
- lavka.jpg (363.94 KiB) Zobrazeno 2762 x
Re: Nové pražské mosty
Monolitická bude pouze část v rozpletu na ostrově Štvanice.
Re: Nové pražské mosty
Objevil jsem petici za výstavbu nového železničního mostu u Výtoně místo balzamování a konzervování starého rozpadajícího se mostu. Petice za zachování samozřejmě existuje, tak jem rád že se objevila i tato jako protiváha, snad pár podpisů přibude:
https://www.petice.com/petice_za_nahraz ... _vyehradem
https://www.petice.com/petice_za_nahraz ... _vyehradem
Re: Nové pražské mosty
našel jsem ještě druhou petici na stejné téma kde je více podpisů:alabastr píše: ↑21.2.2023 8:20:05 Objevil jsem petici za výstavbu nového železničního mostu u Výtoně místo balzamování a konzervování starého rozpadajícího se mostu. Petice za zachování samozřejmě existuje, tak jem rád že se objevila i tato jako protiváha, snad pár podpisů přibude:
https://www.petice.com/petice_za_nahraz ... _vyehradem
Petice za modernizaci železničního mostu na pražské Výtoni
https://www.petice.com/petice_za_modern ... =100334833
Re: Nové pražské mosty
Alabastře díky za odkaz. Podepsal jsem obě.
Re: Nové pražské mosty
Konec nové lávky na holešovické straně tak trochu připomíná tu polskou dálnici, u které se dvě party nepotkaly...
Re: Nové pražské mosty
Mně to snad nedá a pojedu to vyfotit...
Re: Nové pražské mosty
michale, ROZHODNĚ to jeď vyfotit ! Předem díky.
Re: Nové pražské mosty
Bílá linka nad Vltavou. Štvanická lávka už spojuje oba břehy
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-bi ... y-40430465
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-bi ... y-40430465
„Poslední část mostu směrem k Holešovicím, holešovické předpolí, je zajímavé tím, že je zdvižné. Kvůli tomu, aby lávka vydržela až tisíciletou vodu. Poslední pole, které váží kolem 300 tun, se dá zvednout o dva a půl metru,“ upozornil Šuch.
A právě v této poloze je aktuálně lávka k vidění. „Takže teď to vypadá, že z Holešovic sem budou potřeba schody, ale ve finále bude tato část snížená a půjdeme bezbariérově až do Holešovic,“ uklidňuje obyvatele Šuch.
Re: Nové pražské mosty
To je teda "fíčr"...
Re: Nové pražské mosty
PP Holešovice... 191,35 - 187,75 = 3,6 m
Re: Nové pražské mosty
Opravte mě, jestli se pletu, ale nebyla ta vizualizace Holky bez toho zvedacího "fíčru", který vypadá naprosto tragicky a působí dojmem, ze je s mostem něco v nepořádku? Nebo je ta kovová brána na něco jiného?
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Nové pražské mosty
Ta zvedací brána tam je prý jen dočasně, po dobu zkušebního provozu. Pak se odstraní a nainstaluje se jen v případě hrozících povodní.
Re: Nové pražské mosty
Díky! Už vidím stoupat vodu ve Vltavě a taky nervozitu na městě, protože ty kovové části nejsou uloženy tam, kde měly podle inventury být...
Re: Nové pražské mosty
No a nekde se ani na prus..svih nemusi cekat tricet let, ze ano...