[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od KarelLer »

Bohužel asi počítají s tím, že tam S43 ještě dalších 15 let nebude (což z hlediska plánování znamená "nikdy"), tak nemá smysl tam něco postavit a pak to "navždy" zakonzervovat. Tím neříkám, že je to správně :(
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Důležité je to, kdy ale bude to rozšíření D1. Posledních 10-15 let je v plánu tak za 6 let zahajovat. Ještě tak před dvěma roky byly termíny cca 2023/24-2026/27. To jsem chápal, že křižovatka s S43 ani ten most součástí není.
Pokud ale bude mít příprava zkapacitnění podobný vývoj, jako doposud (jakože v gesci brněnského ŘSD by to nebylo nic zvláštního), tak se realizace dostane někdy k roku 2030. A to je IMHO opravdu na místě ten most realizovat pří rozšíření, pokud by už byla trasa S43 definitivně potvrzena nebo měla dokonce EIA nebo nějaký stupeň přípravy za sebou. :kladivo:
Osobně jsem rozhodně za ať se most pro S43 nerealizuje a zkapacitnění proběhne co nejdříve. Ten jižní úsek S43 nebude před rokem 2035 ani za nic. Myslím, že kdyby pracovali jako na jiných správách, tak zahájení 2024 není nic nereálného. Jenže oni sotva dokončí aktualizaci DUR, tak se aktualizuje znovu. A po 10 letech příprav nepříprav se zadá zakázka na telematiku .. věc, která je v zahraničí naprostým standardem min. 10 let. To by se jeden po ...
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od michal »

Podívejte se na KOMOKO. Tam most stojí už 11 let, a než k němu postaví silnici, bude zralý na generální rekonstrukci :roll: :roll: :roll:
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Procházel jsem si studie proveditelnosti na VRT kolem Brna (ne úplně podrobně a dlouze) a je tam přímo napsáno, že v MÚK Brno-centrum bude potřeba ty rampy severně od D1 umístit na mosty.

Pokaždé, když přijíždím z D52 po Vídeňské a odbočuju na D1>Praha, tak schválně sleduji provoz. Je to zde přímo otřesně řešené. Nejhorší je "odbočovací pruh" pro odbočení na Ostravu, ten je krátký, ale hlavně najíždějící auta se tam prakticky teprve rozjíždí. V levých pruzích každý letí 80-120 a co je nejhorší, najdou se i tací, kteří takhle letí v tom úplně pravém pruhu a napojující se auta tak musí někdy téměř zastavit. Podobně tak musí zastavit ti směřující na Ostravu.
Vodorovné značení už značí centrum jen v těch 2 levých a v pravém průběžném značí dálnici. :ok: Kdyby k tomu před křižovatkou přibyly portály s MPR pro každý pruh, daly by se tak vytvořit už skoro "kolektory". Pro dva levé dát 80 nebo 100 a pro pravý 50 a kameru na rychlost a hnedka budou všichni v levých. A k tomu mít samozřejmě plnou čáru "zamezující" přejetí z prostředního pruhu do pravého v celém průjezdu křižovatkou. Každopádně neznat to zde a jet zde po tmě, tak musíte jet tak 30, abyste stihali číst značky, které jsou vidět chvíli před minutím. :)

Když shrnu ty mosty a tyhle fakta, chtělo by to opravdu vyprojektovat rampu, která by z I/52 odbočila o něco dál, než nyní ta na Ostravu (prodloužil by se průpletový pruh), a pobírala by jak Vídeň>Praha, tak Vídeň>Ostrava (v budoucnu velmi slabý provoz s jižní tangentou). Pak by se rozdvojila a na Prahu ji vést jako polopřímou nad D1 a I/52. Eliminuje tak dva ze čtyř "propletů" aut.
A druhý (zatím nezjevný) přínos bude, že rampa pro Ostrava>centrum bude moci vést blíže středu křižovatky a nebude se muset dávat na most, protože se stihne připojit o dost dříve. Ta v současném letáku by musela být prakticky celá na mostě nad kolejemi.
Přijde mi to ve výsledku mnohem lepší řešení, než ty rampy pouze o trochu zvětšit, jak je v plánu teď, ale nejhorší problém křižovatky (to jest právě samotná I/52) se vůbec v ničem nezlepší. :( Dohromady s VRT navíc bude letáková podoba o hodně dražší, takže už rozdíl proti polopřímé rampě nad křižovatkou nebude zdaleka tak velký. :kladivo:
Nové koleje mají vést vedle současné dráhy a most pro samotnou I/52 určitě stačit nebude. Po realizaci VRT tady má vést, pokud se dobře pomatuju, 8 kolejí - dvě současná trať a potom po dvou směr hlavní nádraží, Přerov (letiště) pokud tato kolejová jižní tangenta vznikne, a Vídeň.

Každopádně, proč to celé píšu, chtělo by to co nejdříve ODDĚLIT záměry přestavby této křižovatky se samotným rozšířením tohoto úseku D1 na 6-pruh. Jinak by taky nemusel ani za těch 10 let být, protože se bude hledat podoba MÚK. :?
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od ttc »

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/omez ... rna-175928

Tak ŘSD prý začne příští rok
Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna od 182. kilometru, kde modernizace skončila, po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice E50 na Slovensko. Práce potrvají několik let. První rozšiřovaný úsek bude mezi 194. a 196. kilometrem, řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

„Zatím máme rozšiřování rozplánované na osm let a uvidíme, jak to půjde. Významnou položkou v soutěžích bude čas,“ řekl Fiala.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

To aby vypsali do 2 měsíců tendr. :kladivo: Ale něco mi říká, že nemají ještě ani dokumentaci.
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Warcz »

Jsem na to hodně zvědavý. Byla by to velká pomoc, zvláště kdyby to na 194 Km mělo ze začátku 4+4
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2060
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Jirka L »

Aktuální stav pozemků pro stavbu D1 01191.C MÚK Brno-centrum – MÚK Brno-jih (km 194,542-196,000)
Po porovnání s DSP můžu konstatovat, že ŘSD vlastní všechny potřebné pozemky v trvalém záboru.
ŘSD: modře
město: žlutě

plné rozlišení:
stav k 17.11.2021
stav k 17.11.2020
stav k 23.11.2019

náhled:
D1 01191.C 2021-11-17.jpg
D1 01191.C 2021-11-17.jpg (787.34 KiB) Zobrazeno 7014 x
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2060
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Jirka L »

U stavby D1 01191.A MÚK Brno-jih (km 196,000-197,500), která má pravomocné ÚR od 05/2019, stále nejsou odděleny pozemky.

ŘSD: modře
město: žlutě

plné rozlišení:
stav k 17.11.2021
stav k 17.11.2020

náhled:
D1 01191.A MÚK Brno-jih 2021-11-17.jpg
D1 01191.A MÚK Brno-jih 2021-11-17.jpg (909.03 KiB) Zobrazeno 6921 x
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2060
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Jirka L »

A ještě stavba 01313 Připojení BPZ Černovická terasa na D1, kde se přece jen nějaká změna odehrála alespoň v rozdělení větší části pozemků MÚK Slatina

ŘSD: modře
město: žlutě

plné rozlišení:
stav k 17.11.2021
stav k 17.11.2020

náhled:
D1 01313 Pripojeni BPZ Cernovicka terasa na D1 2021-11-17.jpg
D1 01313 Pripojeni BPZ Cernovicka terasa na D1 2021-11-17.jpg (604.38 KiB) Zobrazeno 6873 x
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od michal »

Jirka L: Díky! :ok: Nechcete se s takovým příspěvkem zapojit i do vlákna D35...? 8-) :D
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

No, je vidět, že ŘSD Brno se opravdu činí. ( :roll: :zvraci: ) už nějakou dobu to vidím tak, že se rozšíří ten úsek mezi křižovatkami a pak bude zase dalších 5-10 let klid. :ko:
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

U stavby mezi křižovatkami Západ a Centrum se objevila v novém letáku tato věta, za mě :ok: Ideální by bylo udělat projekt na čisté rozšíření dálnice na 6-pruh v celé délce tohoto úseku (včetně průchodu MÚK centrum) s tím, že budou nachystány přídatné pruhy právě pro tuto křižovatku a to ve větší vzdálenosti od ní než je zvykem (což bylo defakto v plánu už nyní). A celou přestavbu této křižovatky řešit zvlášť, protože ta se musí koordinovat s VRT a to nebude na pár let. A zbytečně to brzdí rozšíření tohoto úseku, což je 2.nejpotřebnější ze všech. :!:
Zakázka na zpracování DÚR byla ukončena dohodou v rozpracovanosti z důvodu rozsáhlých změn technického řešení. Připravuje se zakázka na DUSP.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

https://zdopravy.cz/modernizace-d1-bude ... et-101290/
Vesměs jen shrnutí, nicméně tohle mě opravdu upřímně potěšilo. :ok:
„Přeneseme do stavby všechno, co jsme se naučili při modernizaci. A jízdní pásy by měly být o 50 až 75 centimetrů širší, aby se lidé nebáli vjíždět do levého pruhu,“ řekl Fiala.
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od michal »

No... Letos... Takže v druhé polovině roku, a přitom není vybraný zhotovitel, bude se měnit stavební povolení (jeden SO či vše?) a má to být celkem 30 kilometrů, ale začíná se tříkilometrovým úsekem... Myslím, že budeme ještě nostalgicky vzpomínat na modernizaci mezi 21. a 182. kilometrem, jak probíhala hladce a krátce... Takže na Ostravu po D11 a na Vídeň přes Dolní Kounice, pokud půjde v Ostrovačicích vůbec sjet... :roll:
Tomas Eybl
Příspěvky: 202
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Tomas Eybl »

michal píše:...na Vídeň přes Dolní Kounice, pokud půjde v Ostrovačicích vůbec sjet... :roll:

Jen nevím, zda si uvědomujete, že před Dolními Kounicemi stojí v cestě Tetčice. Spolek ten zvýšený provoz těžce ponese.
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od michal »

Že by pro dopravní zátéž v obci začal bojovat za jihozápadní tangentu...? :twisted:
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od michal »

Nebo to je návod, kde provozovat tzv. zdvořilostní troubení? :D
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od kot »

No, žumpa by si to určitě zasloužila...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Dokázal by prosím někdo říct, co se dělá na úseku Kývalka-Brno-západ ? V letáku je už tak 3 roky pořád dokola psaná věta, že se aktualizuje DUR a rok co rok se to posouvá. Co se tam pořád jako řeší a předělává, pokud se teda reálně vůbec něco děje ?? :roll: Dělaly se nějaké průzkumy, diagnostiky mostů apod. Ale to bylo vše dokončeno v 10/2020 ! Tady je ta příprava fakt tristní, v roce 2018 bylo v plánu začít stavět v roce 2022 jen pro info. A v záměru se nezměnilo vůbec nic.

Ať se to teda buď připraví a začne rozšiřovat nejpozději za 3 roky, nebo ať se na to vykašlou a začnou dělat rovnou nový projekt na DUSP a změní se ta hloupá podoba MÚK Kývalka. Vedlejší úsek se stejně asi posune hodně do budoucna kvůli VRT, takže ta myšlenka s novým projektem nemusí být úplná ironie.
Tahle stavba je mimochodem krásným návodem pro případné zpomalení přípravy třeba té D6, kdyby to bylo potřeba. :)
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od goldfinger »

Arame, zapomínáš na MÚK s D43. Ano, úsek od Kývalky po exit 189 asi bude posledním. Ale hlava mi nebere, proč nezačnou rozšiřovat od východu, tedy od Holubic Až po Brno-jih je to snadnější,než to, čím začnou. Klidně ať se to dělá paralelně, když už tam špunt bude.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

To mě teda hlava naopak bere. Protože východní část se bude celá předělávat, ZUR JMK určily úplně jinou koncepci toho napojení Rohlenky a těch dvojek atd. Tam se začíná od začátku.

Jediné, co lze realizovat v dohledné době je ten prostřední úsek (snad začne letos), MÚK Brno-jih a úsek Brno-jih-Brno-východ spolu s tou rozšířenou křižovatkou u Černovické terasy.
Úsek Brno-západ-Brno-centrum si buď počká na pokročilejší stádium VRT, nebo se musí vyčlenit samotné zkapacitnění dálnice bez MÚK Brno-centrum (ta je s VRT v kolizi nejvíce).

Ale proč stojí příprava úseku Kývalka-Brno-západ, na kterém se vůbec nic nemění, hlava nebere zase mně. Křižovatkou s D43 to určitě není. Nebo pokud je, proč se to tam za dva roky do toho letáku nenapíše ? :shock: Na této stavbě prostě je pořád ukázka toho "starého" tempa přípravy ŘSD Brno, podobně jako u Znojma, kde to je u ledu roky a roky bez sebemenšího posunu. Ale jinde už to jde ..
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Warcz »

Za mě bych hned začal na tomto úseku. Co je tady za problém ? Nic. Klidně to zatím udělal po Rohlenku. Současný stav, kdy jsou sice 3 pruhy ale ty končí na horizontu mě pokaždé irituje.
Přílohy
Rozšíření.png
Rozšíření.png (132.38 KiB) Zobrazeno 3950 x
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

A čemu by pomohlo, že by nekončily na horizontu, ale až u Rohlenky o kilometr dál ? To už je přínosnější jen upravit tu rampu té MÚK.
Nedělejme z kousků salámů ještě plátky, stejně bude průjezdnost D1 určovat vždy to nejužší místo (proto se pořád opakuju o budoucím problému v křižovatce centrum, kde plánují jen 4 pruhy pro průjezd).
liborp
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 17:03:26

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od liborp »

Aram96 píše:A čemu by pomohlo, že by nekončily na horizontu, ale až u Rohlenky o kilometr dál ? To už je přínosnější jen upravit tu rampu té MÚK.
Nedělejme z kousků salámů ještě plátky, stejně bude průjezdnost D1 určovat vždy to nejužší místo (proto se pořád opakuju o budoucím problému v křižovatce centrum, kde plánují jen 4 pruhy pro průjezd).
Na Rohlence se odpojují auta do vesnic Pozořice a spol. A asi to je více než skoro nula. :)
Odpovědět

Zpět na „D1“