[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od goldfinger »

Ten úsek, co naznačil Warcz, by určitě pomohl, na exitu Brno-východ se odpojuje poměrně významnáfrekvence, totéž platí o napojení od Ostraffské.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Nepomohl by zdaleka tolik, aby se vyplatilo to rozkopávat. Když už se D1 u Brna rozkope, tak výsledek musí být jó přínosný, a to by bylo zkapacitnění jedině až k I/50. Tohle by ničemu nepomohlo, skoro bych řekl, že naopak. Vidíme, co dokáže na 2-pruhu ve špičce způsobit 3-pruh. Tohle by bylo podobné.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od mapman »

Nicméně úsek Brno-východ - Rohlenka vede ŘSD jako prioritní, hlavně kvůli tomu mostu hned za MUK. Je pravděpodobné, že se bude dělat dřív než Rohlenka - Holubice.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Když to bude kvůli stavu mostu, tak to pochopit samozřejmě lze.
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od _jan91 »

Ajaj, další priorita...
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od kot »

Takže po roce 2035...
Paul1
Příspěvky: 348
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Paul1 »

Dle aktualizovaného letáku rozšíření úseku Brno-centrum – Brno-jih letos nezačne.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Tak reálně by se stejně začínalo asi až na jaře 2023, nicméně to ZS 2022 to jakoby "zaručovalo". Takhle si dělají polštář pro to, že se může začít v 2023 prakticky do prosince, což je rozhodně špatně. Absolutně nechápu, proč již není vypsán tendr, pravomocné SP je od 07/2020. :ko:
Veronss
Příspěvky: 340
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Veronss »

Totální kolaps jižní Moravy oddálen prozatím...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Zvládlo se to, když se to opravovalo, zvládne se to zase. Byť s většími kolonami. :) Nicméně jestli tento úsek má plně poctivě sloužit po doslova celý den, musí v budoucnu mít 8 pruhů (včetně všech přídatných) v celé délce. :kladivo: :jidlo:
Veronss
Příspěvky: 340
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Veronss »

Tak já nevím, že nikoho nenapadlo to stavět 2+2+2+2... Respektive k současnému 2+2 přidat z obou stran taky 2 a 2
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Musely by se více přestavovat křižovatky, myslím si já...
hadrak99
Příspěvky: 107
Registrován: 4.11.2021 19:16:01

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od hadrak99 »

Veronss píše:Tak já nevím, že nikoho nenapadlo to stavět 2+2+2+2... Respektive k současnému 2+2 přidat z obou stran taky 2 a 2
V budoucnu by to snad šlo řešit jako se to řeší v v Německu např. na dálnici A9 severně od Mnichova
https://mapy.cz/zakladni?x=11.5933298&y ... ase=ophoto

Díky systému liniového řízení dopravy doplněného o proměnné značení lze na dálnici postavené jako 3+3 změnou dopravního značení přechodně změnit odstavný pruh na 4. jízdní pruh. Samozřejmě se k tomuto opatření přistupuje pouze v době dopravních špiček, velké hustoty provozu nebo mimořádných událostech
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

To nebude případ tohoto úseku
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Toto řešení si zde bohužel neumím moc představit kvůli křižovatkám. Ale snížení rychlosti ráno třeba na 110 někde za Ostrovačicemi a u Slavkova směrem k Brnu .. proč ne.

Nicméně si je umím krásně představit na Svitavské radiále ve směru centrum (Bobycentrum)>Globus. Kde se odpoledne spojuje špička z Brna ven + z Brna do Globusu. A po cestě je pouze jeden výjezd, nájezd žádný. A odstavný tam na to je. Kolony před Globusem občas šahají právě až na hlavní trasu, tam by to pomohlo. :?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Na co snížení rychlosti, ráno je člověk rád, že vůbec jede. Teď je to trochu lepší, tak se jede aspoň 120.
Jinak řečeno, provoz se reguluje sám.
R48 -> D48 se podařilo!
Veronss
Příspěvky: 340
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Veronss »

Aram96 píše:Musely by se více přestavovat křižovatky, myslím si já...
No tak samozrejme, kdyz by se to projektovalo na 2+2+2+2, tak by se podle toho delaly i obe MUK...
Jako ja nevim, kde maj soudruzi z RSD zastrcenou hlavu, ale tahle reko bude totalni K.O. Brnu a okoli.. celodenni parking od Rousinova az po Ostrovacice, Uhelna, Sokolova, II/152, vsechno bude v pr*... to staci videt pri sebemensim tukanci nebo v pondelni ranni spicce.. Mam z toho fakt nerva, 80tis aut do zuzeni mezi tak dulezite MUK je proste sebevrazda...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Martin z Ostravy píše:Na co snížení rychlosti, ráno je člověk rád, že vůbec jede. Teď je to trochu lepší, tak se jede aspoň 120.
Jinak řečeno, provoz se reguluje sám.
Myslím si, že když někde jede doprava sama od sebe právě třeba 120 jak píšeš, tak je v tu chvíli lepší na těch 120 zpomalit i dopravu, která do toho místa teprve přijíždí. Nebo teoreticky ji zpomalit i pod tuto hranici. Že to pomůže tomu, že tam každé auto dojede jednak o chlup později a hlavně v podobné rychlosti, jako to jede před ním. V tom bych viděl výhodu. Nevím jak jednodušejc to napsat. :lol:

Veronss: bude to x leté martyrium, souhlas, ale zvládlo se to při opravách, zvládne se to zas. Navíc to už pojede pořád 2+2. Hlavně by už měli s tím nejdůležitějším úsekem začít. Na dlouho bude i přestavba křižovatky Jih.
Jakmile se jedna strana postaví, tak už to tam povalí ve 2+2 ale v poctivých pruzích. ;)
Brnak46
Příspěvky: 188
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Brnak46 »

Na stránkách ŘSD byl aktualizován leták stavby D1 01312 MÚK Brno východ – MÚK Holubice.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/437 ... :35:54.084

Změn je v něm opravdu hodně. Za mě pozitiva:
+DÚSP 2025 (nereálné, ale aspoň se půjde touhle cestou)
+Nová MÚK na I/50 (Podolí)
+Pozměněná podoba MÚK Rohlenka

-Velké negativum je kruháč na I/50 v křižovatce 210. Oceňuju snahu předělat tuto křižovatku na všesměrnou. Ale vecpat kruháč na silnici, kde jezdí 20k aut denně, která se navíc má v budoucnu přestavět na čtyřpruh :roll:
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

S tím kruháčem to se někdo dost dobře pos*al ne ? Ta komunikace se má rozšiřovat na 4-pruh po rozdělení na I/50 a I/54. A do takovéto komunikace dá někdo kruháč ? Doufám, že jde o hloupý vtip .. tohle fakt ti naši projektanti nemůžou myslet vážně.
Panebože ať už ty křižovatky kolem Brna navrhuje někdo jiný, až na Brno-jih (která stejně má mouchy) má být každá přestavěná křižovatka naprostá katastrofa a především ZHORŠENÍ proti současnému stavu. :zvraci: Jak tohle může vůbec projít přes více lidí ?

MÚK Rohlenka za mě takhle lepší řešení. :ok:
Trochu mě mrzí odstřižení i pravé odpočívky od dálnice, to budou zase normy, rozhodně nic důležitějšího. :roll:
A jinak je řešena i rampa Brno-východ pro směr Brno>Ostrava. Rampě se měl zvětšit poloměr a poté hned připojit na dálnici. Teď zůstává rampa jak je, ale povede souběžně s dálnicí déle a až pak se připojí. Doufám, že alespoň dvoupruhově a tak, jak to má správně být. Nicméně vzdálenost k odpočívce bude i tak pořád minimálně 1,5 km. :crazy:
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Edit: zapomněl jsem napsat, že byť mě odstřižení odpočívky mrzí, tak tohle řešení je určitě lepší, než kdyby byla připojena jen na dálnici a nedalo se z ní dostat na druhou stranu. Ale chápu snahu dostat odpočívky do pucu a tohle by jinak vyřešit nešlo. Nebo by se musel zrušit vstup z nižší třídy. To jsem si prvně neuvědomil, takže beru zpět.
michal
Příspěvky: 4574
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od michal »

:lol: Hlavně že na kruháči v Plotištích vymýšlí most přes kruháč a o řešení múk Úlibice nemluvě... :lol: Tohle už ani není k pláči, to je čiré zoufalství...
Veronss
Příspěvky: 340
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Veronss »

Tohle je fór k prvnímu dubnu ne? nebo ne? je tu nekdo kompetentni, kdo nam muze tuto zhovadilost vysvetlit? premysleji trochu ti debilove na tom rsd? jak muzu komunikaci s intenzitou skoro 25tis ukoncit kruhacem? to same na D55..

tohle je vrchol diletantství a arogance...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Ne vysvětlit. Je tady někdo, opravdu zcela vážně, kdo může tohle zarazit ?? Tohle je prostě na žalobu, jestli to projde dál. Vždyť je to úplně mimo. Pochopil bych, kdyby tohle někde ve městě prosadil komunální politik z řad zelených. Ale tady mají sedět odborníci .. je to jak ten kruháč na křížení I/38xD1 jenže oproti němu je to zde na desátou víc na palici.

OT: Na D55 kruháč smysl naopak dává, tam se opravdu provoz bude rozdělovat na několik směrů. Navíc ještě předtím značná část dopravy odbočí. ;) Tady nic z toho. Ne, tohle prostě nemůže projít .. myslel jsem, že větší zhovadilost než Plotiště a Úlibice vymyslet nejdou. Evidentně jo .. A I BEZ BÁRTY !! To by byly kolony až do Slavkova, asi se jim rozbil program na dopravní simulaci.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Honey72 »

Naštěstí hlavní směry budou téměř bezkolizní. Od Brna je bypass a opačnému směru nebude křížit kruhák téměř nikdo. Tím však kruhák nehájím :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „D1“