[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ten úsek, co naznačil Warcz, by určitě pomohl, na exitu Brno-východ se odpojuje poměrně významnáfrekvence, totéž platí o napojení od Ostraffské.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Nepomohl by zdaleka tolik, aby se vyplatilo to rozkopávat. Když už se D1 u Brna rozkope, tak výsledek musí být jó přínosný, a to by bylo zkapacitnění jedině až k I/50. Tohle by ničemu nepomohlo, skoro bych řekl, že naopak. Vidíme, co dokáže na 2-pruhu ve špičce způsobit 3-pruh. Tohle by bylo podobné.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Nicméně úsek Brno-východ - Rohlenka vede ŘSD jako prioritní, hlavně kvůli tomu mostu hned za MUK. Je pravděpodobné, že se bude dělat dřív než Rohlenka - Holubice.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Když to bude kvůli stavu mostu, tak to pochopit samozřejmě lze.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ajaj, další priorita...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Takže po roce 2035...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Dle aktualizovaného letáku rozšíření úseku Brno-centrum – Brno-jih letos nezačne.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tak reálně by se stejně začínalo asi až na jaře 2023, nicméně to ZS 2022 to jakoby "zaručovalo". Takhle si dělají polštář pro to, že se může začít v 2023 prakticky do prosince, což je rozhodně špatně. Absolutně nechápu, proč již není vypsán tendr, pravomocné SP je od 07/2020.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Totální kolaps jižní Moravy oddálen prozatím...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Zvládlo se to, když se to opravovalo, zvládne se to zase. Byť s většími kolonami. Nicméně jestli tento úsek má plně poctivě sloužit po doslova celý den, musí v budoucnu mít 8 pruhů (včetně všech přídatných) v celé délce.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tak já nevím, že nikoho nenapadlo to stavět 2+2+2+2... Respektive k současnému 2+2 přidat z obou stran taky 2 a 2
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Musely by se více přestavovat křižovatky, myslím si já...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
V budoucnu by to snad šlo řešit jako se to řeší v v Německu např. na dálnici A9 severně od MnichovaVeronss píše:Tak já nevím, že nikoho nenapadlo to stavět 2+2+2+2... Respektive k současnému 2+2 přidat z obou stran taky 2 a 2
https://mapy.cz/zakladni?x=11.5933298&y ... ase=ophoto
Díky systému liniového řízení dopravy doplněného o proměnné značení lze na dálnici postavené jako 3+3 změnou dopravního značení přechodně změnit odstavný pruh na 4. jízdní pruh. Samozřejmě se k tomuto opatření přistupuje pouze v době dopravních špiček, velké hustoty provozu nebo mimořádných událostech
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
To nebude případ tohoto úseku
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Toto řešení si zde bohužel neumím moc představit kvůli křižovatkám. Ale snížení rychlosti ráno třeba na 110 někde za Ostrovačicemi a u Slavkova směrem k Brnu .. proč ne.
Nicméně si je umím krásně představit na Svitavské radiále ve směru centrum (Bobycentrum)>Globus. Kde se odpoledne spojuje špička z Brna ven + z Brna do Globusu. A po cestě je pouze jeden výjezd, nájezd žádný. A odstavný tam na to je. Kolony před Globusem občas šahají právě až na hlavní trasu, tam by to pomohlo.
Nicméně si je umím krásně představit na Svitavské radiále ve směru centrum (Bobycentrum)>Globus. Kde se odpoledne spojuje špička z Brna ven + z Brna do Globusu. A po cestě je pouze jeden výjezd, nájezd žádný. A odstavný tam na to je. Kolony před Globusem občas šahají právě až na hlavní trasu, tam by to pomohlo.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Na co snížení rychlosti, ráno je člověk rád, že vůbec jede. Teď je to trochu lepší, tak se jede aspoň 120.
Jinak řečeno, provoz se reguluje sám.
Jinak řečeno, provoz se reguluje sám.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
No tak samozrejme, kdyz by se to projektovalo na 2+2+2+2, tak by se podle toho delaly i obe MUK...Aram96 píše:Musely by se více přestavovat křižovatky, myslím si já...
Jako ja nevim, kde maj soudruzi z RSD zastrcenou hlavu, ale tahle reko bude totalni K.O. Brnu a okoli.. celodenni parking od Rousinova az po Ostrovacice, Uhelna, Sokolova, II/152, vsechno bude v pr*... to staci videt pri sebemensim tukanci nebo v pondelni ranni spicce.. Mam z toho fakt nerva, 80tis aut do zuzeni mezi tak dulezite MUK je proste sebevrazda...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Myslím si, že když někde jede doprava sama od sebe právě třeba 120 jak píšeš, tak je v tu chvíli lepší na těch 120 zpomalit i dopravu, která do toho místa teprve přijíždí. Nebo teoreticky ji zpomalit i pod tuto hranici. Že to pomůže tomu, že tam každé auto dojede jednak o chlup později a hlavně v podobné rychlosti, jako to jede před ním. V tom bych viděl výhodu. Nevím jak jednodušejc to napsat.Martin z Ostravy píše:Na co snížení rychlosti, ráno je člověk rád, že vůbec jede. Teď je to trochu lepší, tak se jede aspoň 120.
Jinak řečeno, provoz se reguluje sám.
Veronss: bude to x leté martyrium, souhlas, ale zvládlo se to při opravách, zvládne se to zas. Navíc to už pojede pořád 2+2. Hlavně by už měli s tím nejdůležitějším úsekem začít. Na dlouho bude i přestavba křižovatky Jih.
Jakmile se jedna strana postaví, tak už to tam povalí ve 2+2 ale v poctivých pruzích.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Na stránkách ŘSD byl aktualizován leták stavby D1 01312 MÚK Brno východ – MÚK Holubice.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/437 ... :35:54.084
Změn je v něm opravdu hodně. Za mě pozitiva:
+DÚSP 2025 (nereálné, ale aspoň se půjde touhle cestou)
+Nová MÚK na I/50 (Podolí)
+Pozměněná podoba MÚK Rohlenka
-Velké negativum je kruháč na I/50 v křižovatce 210. Oceňuju snahu předělat tuto křižovatku na všesměrnou. Ale vecpat kruháč na silnici, kde jezdí 20k aut denně, která se navíc má v budoucnu přestavět na čtyřpruh
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/437 ... :35:54.084
Změn je v něm opravdu hodně. Za mě pozitiva:
+DÚSP 2025 (nereálné, ale aspoň se půjde touhle cestou)
+Nová MÚK na I/50 (Podolí)
+Pozměněná podoba MÚK Rohlenka
-Velké negativum je kruháč na I/50 v křižovatce 210. Oceňuju snahu předělat tuto křižovatku na všesměrnou. Ale vecpat kruháč na silnici, kde jezdí 20k aut denně, která se navíc má v budoucnu přestavět na čtyřpruh
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
S tím kruháčem to se někdo dost dobře pos*al ne ? Ta komunikace se má rozšiřovat na 4-pruh po rozdělení na I/50 a I/54. A do takovéto komunikace dá někdo kruháč ? Doufám, že jde o hloupý vtip .. tohle fakt ti naši projektanti nemůžou myslet vážně.
Panebože ať už ty křižovatky kolem Brna navrhuje někdo jiný, až na Brno-jih (která stejně má mouchy) má být každá přestavěná křižovatka naprostá katastrofa a především ZHORŠENÍ proti současnému stavu. Jak tohle může vůbec projít přes více lidí ?
MÚK Rohlenka za mě takhle lepší řešení.
Trochu mě mrzí odstřižení i pravé odpočívky od dálnice, to budou zase normy, rozhodně nic důležitějšího.
A jinak je řešena i rampa Brno-východ pro směr Brno>Ostrava. Rampě se měl zvětšit poloměr a poté hned připojit na dálnici. Teď zůstává rampa jak je, ale povede souběžně s dálnicí déle a až pak se připojí. Doufám, že alespoň dvoupruhově a tak, jak to má správně být. Nicméně vzdálenost k odpočívce bude i tak pořád minimálně 1,5 km.
Panebože ať už ty křižovatky kolem Brna navrhuje někdo jiný, až na Brno-jih (která stejně má mouchy) má být každá přestavěná křižovatka naprostá katastrofa a především ZHORŠENÍ proti současnému stavu. Jak tohle může vůbec projít přes více lidí ?
MÚK Rohlenka za mě takhle lepší řešení.
Trochu mě mrzí odstřižení i pravé odpočívky od dálnice, to budou zase normy, rozhodně nic důležitějšího.
A jinak je řešena i rampa Brno-východ pro směr Brno>Ostrava. Rampě se měl zvětšit poloměr a poté hned připojit na dálnici. Teď zůstává rampa jak je, ale povede souběžně s dálnicí déle a až pak se připojí. Doufám, že alespoň dvoupruhově a tak, jak to má správně být. Nicméně vzdálenost k odpočívce bude i tak pořád minimálně 1,5 km.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Edit: zapomněl jsem napsat, že byť mě odstřižení odpočívky mrzí, tak tohle řešení je určitě lepší, než kdyby byla připojena jen na dálnici a nedalo se z ní dostat na druhou stranu. Ale chápu snahu dostat odpočívky do pucu a tohle by jinak vyřešit nešlo. Nebo by se musel zrušit vstup z nižší třídy. To jsem si prvně neuvědomil, takže beru zpět.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Hlavně že na kruháči v Plotištích vymýšlí most přes kruháč a o řešení múk Úlibice nemluvě... Tohle už ani není k pláči, to je čiré zoufalství...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tohle je fór k prvnímu dubnu ne? nebo ne? je tu nekdo kompetentni, kdo nam muze tuto zhovadilost vysvetlit? premysleji trochu ti debilove na tom rsd? jak muzu komunikaci s intenzitou skoro 25tis ukoncit kruhacem? to same na D55..
tohle je vrchol diletantství a arogance...
tohle je vrchol diletantství a arogance...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ne vysvětlit. Je tady někdo, opravdu zcela vážně, kdo může tohle zarazit ?? Tohle je prostě na žalobu, jestli to projde dál. Vždyť je to úplně mimo. Pochopil bych, kdyby tohle někde ve městě prosadil komunální politik z řad zelených. Ale tady mají sedět odborníci .. je to jak ten kruháč na křížení I/38xD1 jenže oproti němu je to zde na desátou víc na palici.
OT: Na D55 kruháč smysl naopak dává, tam se opravdu provoz bude rozdělovat na několik směrů. Navíc ještě předtím značná část dopravy odbočí. Tady nic z toho. Ne, tohle prostě nemůže projít .. myslel jsem, že větší zhovadilost než Plotiště a Úlibice vymyslet nejdou. Evidentně jo .. A I BEZ BÁRTY !! To by byly kolony až do Slavkova, asi se jim rozbil program na dopravní simulaci.
OT: Na D55 kruháč smysl naopak dává, tam se opravdu provoz bude rozdělovat na několik směrů. Navíc ještě předtím značná část dopravy odbočí. Tady nic z toho. Ne, tohle prostě nemůže projít .. myslel jsem, že větší zhovadilost než Plotiště a Úlibice vymyslet nejdou. Evidentně jo .. A I BEZ BÁRTY !! To by byly kolony až do Slavkova, asi se jim rozbil program na dopravní simulaci.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Naštěstí hlavní směry budou téměř bezkolizní. Od Brna je bypass a opačnému směru nebude křížit kruhák téměř nikdo. Tím však kruhák nehájím
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023