I/20 obecně
Re: I/20 obecně
nedávno se řešilo v tématu http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=6301
"ostrůvky" po příjezdu do obce, které aspoň v Plzeňském kraji rostou a rostou.
nic proti tomu, zbrzdí to lépe i kamiony. ale nyní nově (06/2018) např. v obci Měcholupy (I/20 Plzeň-Nepomuk) jsou z každé strany příjezdu do obce.
Momentálně tam žádná před-značka upozorňující na toto zlepšení není, což ze směru od Plzně není zrovna příjemné. Stavba vypadá dokončená (žádná značka snižující rychlost a označování práci na silnici tam nyní není), tak už to asi bude na hotovo a kolaudováno...
Čekal bych v naší přeznačkované zemi aspoň upozornit na takové novinky a dát tam tu značku, nebo jestli čekají, až to tam někdo pořádně orve
"ostrůvky" po příjezdu do obce, které aspoň v Plzeňském kraji rostou a rostou.
nic proti tomu, zbrzdí to lépe i kamiony. ale nyní nově (06/2018) např. v obci Měcholupy (I/20 Plzeň-Nepomuk) jsou z každé strany příjezdu do obce.
Momentálně tam žádná před-značka upozorňující na toto zlepšení není, což ze směru od Plzně není zrovna příjemné. Stavba vypadá dokončená (žádná značka snižující rychlost a označování práci na silnici tam nyní není), tak už to asi bude na hotovo a kolaudováno...
Čekal bych v naší přeznačkované zemi aspoň upozornit na takové novinky a dát tam tu značku, nebo jestli čekají, až to tam někdo pořádně orve
Re: I/20 obecně
Železniční most v km 3,0 mezi Doubím a Březovou, stav k 11.8.
Zeď je již hotová a v celém úseku je položen asfalt. Zbývá asfaltování přilehlých komunikací a naznačení VDZ a může se začít používat.
Zeď je již hotová a v celém úseku je položen asfalt. Zbývá asfaltování přilehlých komunikací a naznačení VDZ a může se začít používat.
Re: I/20 obecně
ŘSD chce zkulturnit hlavní tah z Písku na jih, přibude pruh i obchvaty
https://zdopravy.cz/rsd-chce-zkulturnit ... aty-15904/
https://zdopravy.cz/rsd-chce-zkulturnit ... aty-15904/
Re: I/20 obecně
odkaz na oznámení EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC873
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: I/20 obecně
Napočítal jsem správně jen 2 nové MÚK? Přijde mi to jako velmi minimalistický plán. MÚK by snesla i další místa, resp. by mohla být úrovňová křížení pojata velkoryseji, třeba jako u Nové Hospody. Podle všeho nejsou plánovány ani připojovací pruhy u obou ČSPH u Protivína.
Jinak mě zajímal hlavně úsek Vodňany-Nová Hospoda, který je nejužším úsekem mezi Pískem a ČB. Překvapilo mě, že povede v původní stopě, asi i bez nějakých větších terénních úprav. A pak taky křížení s tratí 193 (Dívčice-Netolice), která je léta mimo provoz, ale není definitivně zrušená. Tam bude vlastně jediná přeložka a most zahrnující jak místní komunikaci tak i trať.
Jinak mě zajímal hlavně úsek Vodňany-Nová Hospoda, který je nejužším úsekem mezi Pískem a ČB. Překvapilo mě, že povede v původní stopě, asi i bez nějakých větších terénních úprav. A pak taky křížení s tratí 193 (Dívčice-Netolice), která je léta mimo provoz, ale není definitivně zrušená. Tam bude vlastně jediná přeložka a most zahrnující jak místní komunikaci tak i trať.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: I/20 obecně
Tak jim to tam do EIA napiš, že chceš takovou a makovou variantu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/20 obecně
I/20 Kasejovice, obchvat - oznámení EIA
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PLK1894
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PLK1894
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/20 obecně
...a ke stavbě Kasejovice, obchvat už i samostatný leták (03/2019):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/426 ... bchvat.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/426 ... bchvat.pdf
Re: I/20 obecně
Já nevím, mě pořád ty úpravy I/20 mezi Plzní a Pískem přijdou nekoncepční. Mělo by se to řešit nějakou D19, která by přebrala auta Plzeň-Písek + Plzeň-ČB + Plzeň-Tábor + samozřejmě všechno mířící do těchto míst z větší dálky než z Plzně. Auta do Písku a ČB by se odpojovala na D4 a dále pokračovala do Písku a po I/20 do ČB, zbytek na Tábor dál po D19 a dále k D1. V současné době vede do Tábora I/19, do Písku I/20, obě 2-pruhy a navíc do budoucna je stejně potřeba vyřešit úsek Tábor(D3)-Pelhřimov(D1) takže > D19 místo tady těch všech polovičatých úprav. Uvědomuje si to ŘSD nebo vůbec s nějakou takovou dálnicí nepočítá ? Protože pohledem na dálniční síť je tohle opravdu díra. Nemluvě o potřebě ubrat tranzitu na D1,D5 a hlavně D0... Navíc by se pak nejspíš nemusel rozšiřovat úsek D1 Mirovšovice-Humpolec.
Re: I/20 obecně
Myslím, že pro plnohodnotnou dálnici v tomhle koridoru ještě dlouho nebude ospravedlnění. Stačí se podívat na pentlogram sčítání dopravy a mapu hustoty obyvatelstva.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/20 obecně
Tak zrovna takovýhle argument je dost zcestný, na I/19 mezi Plzní a Táborem pořád 19 000 aut, na I/20 20 tisíc aut. A to tam nemáme přesun tranzitu z D1+D0+D5, který je snad největší tranzit v celé ČR, protože převážná část z Moravy jede tudy. Jediný úsek, který by nebyl možná ideálně vytížen zůstává případná křižovatka s D4 až křižovatka s D3 u Tábora. Tam by se to možná nedostalo k 20 000, možná . Od D3 k Pelhřimovu už je to zase lepší, tipuju tak ke 30 tisícům, dojde totiž k nějakému přesunu z I/34 po dodělání D3 do Budějovic, od Pelhřimova k D1 by se mohla dálnice realizovat klidně s přehledem dneska, intenzity jsou zde naprosto alarmující a aut bude jen přibývat, a přesto jsou zde plánovány obchvaty obcí ve 2-pruhu nechápu ...
Jako minimálně mezi D3 a D1 by se měly chystat 4-pruhové obchvaty a pak případně zkapacitnit stávající silnice, ale dle mě je lepší to naplánovat rovnou s výhledem na nějakou budoucí D19, aby prostě výsledná trasa Plzeň-Humpolec byla kratší a rychlejší než stávající dálnice.
Jako minimálně mezi D3 a D1 by se měly chystat 4-pruhové obchvaty a pak případně zkapacitnit stávající silnice, ale dle mě je lepší to naplánovat rovnou s výhledem na nějakou budoucí D19, aby prostě výsledná trasa Plzeň-Humpolec byla kratší a rychlejší než stávající dálnice.
Re: I/20 obecně
Kde? Asi koukám na jinou mapu...Aram96 píše:na I/19 mezi Plzní a Táborem pořád 19 000 aut, na I/20 20 tisíc aut.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/20 obecně
Ha, splést si intenzitu s čísly silnic, to je dobrej fail
Re: I/20 obecně
Tak to teda je Popravdě ta I/19 mi byla pořád divná ... Moc se omlouvám, mapku jsem otevřel a mrkl na 2 čísla a zavřel
Každopádně, když by se o D19 začalo dnes mluvit a začala se chystat, tak se bude realizovat nejspíš po dokončení stávající sítě, takže intenzity dozajista narostou. Nebo hold začít uvažovat o zkapacitnění D0 mezi D5 a D1, úsek od MÚK s D3 po D1 bude potřeba určitě i bez severní části okruhu ...
Každopádně, když by se o D19 začalo dnes mluvit a začala se chystat, tak se bude realizovat nejspíš po dokončení stávající sítě, takže intenzity dozajista narostou. Nebo hold začít uvažovat o zkapacitnění D0 mezi D5 a D1, úsek od MÚK s D3 po D1 bude potřeba určitě i bez severní části okruhu ...
Re: I/20 obecně
Nebylo toto sčítání děláno při uzavírce Žďákovského mostu?
Re: I/20 obecně
vypadá to tak...Pavel Q píše:Nebylo toto sčítání děláno při uzavírce Žďákovského mostu?
dle mě ta I/19 PLZ-TA není až tak podstatná v dálkově dopravě, pokud bude kvalitní I/20 + I/29, tak ji může klidně nahradit. Nechci napsat ji převést na II, pod MD na tom bude lépe než pod krajem.
spíš udělat něco jako R(D)20 Vary-ČB a pak navázat u Písku s R(D)19 směr - Tábor -Morava....
+ v Písku vyřešit severní obchvat a je to...
a číslo I/29 použít z Oltyně na Rožmitál a Losiná
Intenzity to jasně ukazují, I/20 od Plzně lépe řeší směr ČB, zároveň Hora, Strakonice, Šumava...
Nechápu, že řeší obchvat Kasejovic, když nemají vyřešenou Losinou, Chválenice, Chocenice , Sedlice a další...
Re: I/20 obecně
Relace PLZ - TA po I/19 má jeden problém a to most na trase, který je buď málo únosný, anebo se pod něj nevejdou NA. Teď si to přesně nevybavuji, který to je.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/20 obecně
Kasejovice si obchvat rozhodně zaslouží.
Nejde jen o Kasejovice, ale i tuto pitomou zatáčku:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=13.755708 ... itch=0.159
Z Kasejovic je jede z kopce a zatáčka je opravdu prudká.
Co se týče propojení Plzeň - Humpolec, tak z Plzně je naplánovaný 4-pruhový Losiná obchvat. Mezi Táborem a Humpolcem se asi bude muset zvýšit počet pruhů - po dokončení obchvatů na I/19 a D3 vzroste na tomto úseku intenzita. Mezi Táborem a Losinou se uvidí. Zatím jsou letáky na několik obchvatů na I/20 - Chválenice, Kasejovice, Sedlice. Studie je na další části I/20 a na I/29 a I/19 Písek-Tábor.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/237 ... -tabor.pdf
Nejde jen o Kasejovice, ale i tuto pitomou zatáčku:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=13.755708 ... itch=0.159
Z Kasejovic je jede z kopce a zatáčka je opravdu prudká.
Co se týče propojení Plzeň - Humpolec, tak z Plzně je naplánovaný 4-pruhový Losiná obchvat. Mezi Táborem a Humpolcem se asi bude muset zvýšit počet pruhů - po dokončení obchvatů na I/19 a D3 vzroste na tomto úseku intenzita. Mezi Táborem a Losinou se uvidí. Zatím jsou letáky na několik obchvatů na I/20 - Chválenice, Kasejovice, Sedlice. Studie je na další části I/20 a na I/29 a I/19 Písek-Tábor.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/237 ... -tabor.pdf
Re: I/20 obecně
Osobně preferuji pro delší časový horizont D20 v trase Plzeň - Nepomuk - Blatná - Písek - Vodňany - České Budějovice. Samozřejmě, že se toho nedočkám, ale začít alespoň těmi výjezdy z Plzně za Losinou na křižovatku s I/19 a z Českých Budějovic za Češňovice na křižovatku s II/145 by se mohlo poměrně brzy. A veškeré obchvaty jako Kasejovic, Sedlice, Chválenic jedině dobře. A trochu je plánovat s případným rozšířením. Ve velké vylepšení I/29 moc nevěřím - třeba Podolský most těžko půjde předělat.
Re: I/20 obecně
To by mohl být tenhle. Silnici 1. třídy vyloženě slušíLenny píše:Relace PLZ - TA po I/19 má jeden problém a to most na trase, který je buď málo únosný, anebo se pod něj nevejdou NA. Teď si to přesně nevybavuji, který to je.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/20 obecně
To bude tento podjezd v Nezvěsticích https://mapy.cz/s/3pUJ7 a další problém byl Žďákovský most https://www.google.cz/maps/@49.503843,1 ... 312!8i6656
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/20 obecně
Žďákov je již opraven bez omezení (mimo MPR 60Km/h) - byl jsem tam o víkendu a vypadá moc hezky.
Re: I/20 obecně
jojo Žďákovskej už funguje:)
jinak I/19 Lety-Plzeň nemá moc potenciál jako jednička. Jedna výhoda tam je, že tam nejsou tranzitní kamiony
jinak I/19 Lety-Plzeň nemá moc potenciál jako jednička. Jedna výhoda tam je, že tam nejsou tranzitní kamiony
Re: I/20 obecně
Já to vidím tak, že Humpolec-Tábor se bude poměrně brzo stejně muset předělávat na 4-pruh, od Pelhřimova už dnes, protože po dokončení obchvatů a D3 intenzity vzrostou. Dále je potřeba postavit obchvaty na trase I/20 mezi Plzní a Pískem a Pískem a ČB a mít celou I/20 mezi Plzní a ČB v 4-pruhu nebo 3-pruhu, o tom žádná. Ale proč právě nespojit tu část I/20 po Písek a I/19 Tábor-Humpolec a nepřistavět kousek mezi Pískem/D4 a Táborem a vytvořit tak prostě dálniční alternativu západ-východ. D5,D0 i D1 by to velice uvítaly O to mi jde, že se tou "D19" vyřeší obchvaty na té I/20 a od Tábora po Humpolec se stejně stavět musí ... přijde mi škoda dělat na I/20 pouhé obchvaty, protože touhle cesto se nejspíš nedostaneme do situace, že by to i po spojení s I/19 bylo kratší než D1+D0+D5. Samotné relaci Plzeň-Písek by to vůbec nevadilo, že by jela po D19 a musela se napojit na D4 severně od Písku a pokračovat po D4, pořád by to bylo rychlejší než po stávající I/20.
Re: I/20 obecně
hurá....
Tečko I/20 a II/188 se snad změní k lepšímu...
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/krizo ... -zpravy_vb
a ještě doplním, že SZDC plánuje úpravu přejezdu na lokálce Nepomuk-Blatná, nově by měl být přejezd se světelnou signalizací...
Tečko I/20 a II/188 se snad změní k lepšímu...
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/krizo ... -zpravy_vb
a ještě doplním, že SZDC plánuje úpravu přejezdu na lokálce Nepomuk-Blatná, nově by měl být přejezd se světelnou signalizací...