Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tomas 1975 »

Vše má historické souvislosti, ale dnes už o nich téměř nikdo neví...I to co řešíte ohledně D 19...A mnohdy by šlo tyto využít, poučit se....Ale to by někdo musel chtít...
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

Ono se osídleným územím stavět moc nechce. Je to dražší a náročnější na povolení atd.. Jenže výsledek za to pak stojí. Muselo by se fakt chtít což se moc nechce. D1 zas tak hrozná není spojuje dost měst a vede mezi nimi hlavně. Proto by D19 byla nejlepší někde mezi Blatnou a Horažďovicemi, mezi Pískem a Strakonicemi, mezi Pískem a Vodňany, mezi Bechyní a Milevskem. Takže by to jižnĕji tu cenu možná i mělo. Nešel by někudy vést jižní obchvat Písku?
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

darwousek píše: 18.4.2023 16:46:01 Objíždět jihem Brdy by ani nemělo cenu https://mapy.cz/s/ceporavodu . To už tam nevidím rozdíl mezi tímhle https://mapy.cz/s/pasaretoko a tou Brdskou objížďkou. Jižněji bych to netahal. Pro spojení Hrožďovic a Sušice by se dala obnovit I/30
Brdy se samozřejmě musí obejít jižně. Kama jinama byste to chtěli vést ? Skrz ?

Osobně si myslím, že by právě S19 měla vést někde "mezi Brdy a Blatnou".

Přijde mi, že jste tady s tím napojováním měst trošku jinde. Nepomuk, Blatnou atd. .. to považujete za města ? Tímto se vůbec dálnice nemůže zabývat. Důležitý je Písek a Tábor. Jediné co ještě, tak to jsou Strakonice a ty budou na S19 krásně kolmo do obou směrů napojeny pomocí I/4, vyřešeno fertig. Kdyby se měla S19 vést až ke Strakonicím, tak bych měl obavy, že už nebude zdaleka srovnatelnou alternativou k současným dálnicím. Pokud by byla i tak, tak nejsem proti. A tohle ať přesně prověří ta studie, kterou už to konečně chce udělat. :roll:

Anonym: tak to o tom tranzitu, to nekomentuju, píšu si tady příspěvky s nějakými fakty asi do větru. Ale se zbytkem by šlo souhlasit. Jenže, co nastane po tom, co se postaví vše co jsi napsal .. Jakmile by vznikla souvislá silnice z Plzně do Humpolce s obchvaty všech obcí a MÚK, případně nějakým tím 3-pruhem, tak se obávám, že se tam navalí tolik dopravy, že se ten 4-pruh bude muset stejně postavit. Nebo by možná stačila, ale rozhodně ne jako vyhovující stav, spíše "únosný než se to vyřeší". A pražskému okruhu asi také netřeba ulevovat, že ? To je oč tu běží. Daleko více než 6-pruh na jižní části D0 (s novými tunely) by pomohla nová 4-pruhová trasa jinudy. A to ještě spoléháme, že někdy bude severní D0. :D

Stavět osídleným územím či územím nikoho, toť věčná otázka pro plánovače dálničních sítí. Kór s naší legislativou. :) Pěkně to je řešené na Ostravu, D1 pro většinu mezinárodní dopravy a Ostravu samotnou, a města v okolí, ty pobírá D48. A doprava je vesměs pěkně rozložená. A to jsem kdysi z neznalosti věci byl také jeden z těch, co úplně nechápali dualitu D1 vs D48. Právě proto bude lepší když paprskům mířícím do Prahy (D5 a D1) bude odlehčeno dálnicí pro mezinárodní dopravu.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Osobně bych to viděl na D nebo S 19 nebo 20. Název mi je momentálně vcelku jedno. Co mi není jedno, je kategorie. ALESPOŇ S24,5/110. Ideálně eRko.
„Začíná“ to na křížení s D1, exit 90. Podél I/34na Pelhřimov, odtam podél I/19 na D3, exit 79. Od té z exitu 76 podél I/19, až k budoucí D4, MÚK Lety, odtam by to pak pokračovalo přímo západně a za Nepomukem by se to dostalo k trase I/20, jejíž roli by to převzalo. Odtam až do Plzně.
Tohle je etapa 0. To, na čem se asi všichni shodneme, že to je nutné. Já bych to pojmenoval D19.
V Plzni se staví/bude stavět S20, je to sice nešťastně ve městě, ale OK. Takže <nějaké> eSkové napojení D5, asi bohužel skrz Plzeň. Potom S20 pokračuje v podstatě po svojí současné trase, až do Toužimi. Tam pak zatáčí na sever podél II/198, stále jako eSko, kde se napojuje na D6.
(Kontextové informace: D6 existuje celá, jsme v době, kdy se zahajuje stavba severního obchvatu města, co bude v eRkových parametrech, takže stále dálnice. A I/13 mezi D6 a D7 je jako eSko, mimo úseku Damice až Boč, kde přestavba bude náročnější a zároveň méně potřeba.
Díky mému návrhu se KV kraji otevře jižní část Čech a je možno jet směrem na Brno mimo Prahu. A podobně, KV kraj bude otevřený všemu tomuhle.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

V době, kdy by zkratka z E50 vznikala, už nebude moc peněz na financování. Proto je dost možné, že se budeme muset spokojit jen se čtyřpruhovou SMV a stejně tak i celý český okruh. Komfortu jízdy to ubere minimálně a dá se to stavět po kouskách už teď coby obchvaty obcí. Jenže, stále zdá se neexistuje plán, který by trasu posvětil. Takže se plánují a stavějí obchvaty a přeložky a nikdo neví, jestli se z nich jednou stanou doprovodky nebo budou rozšířeny na čtyřpruh.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Honey72: Pokud by to byla S19, tak je to stále OK. Jde o to, aby to nebyla silnice. Kapacitu to bude mít stejnou jako D19…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
martink
Příspěvky: 147
Registrován: 10.12.2019 1:22:29

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od martink »

Za mě, pokud se stále bavíme o x19 jako jižní spojnici D5/D1, resp. Plzeň - Humpolec, je jediný smysluplný argument to co zde již padlo. Tzn. při jízdě Rozvadov <> východ nemusí transit přes Prahu.

A je důležité to téma z minulé strany, připomínka diskuze z roku 2010 - zda-li takový tranzit Rozvadov <> východ existuje, jaké má intenzity, a jestli tvoří poptávku po x19.

Jiný argument totiž podle mého názoru pro x19 není.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Díval jsem se trochu do tématu viewtopic.php?p=272647 a pak na sčítání dopravy a mám další návrh.
S11, odpojující se od D11, vedoucí tak, jak je plánováno tady https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :59:32.761 a pokračující stále jako S11 až za Vamberk, na úroveň vesničky Peklo, jak tam pak terén začíná být kopcovitý. Takže doopravdy, S11, HK až Peklo jako 4pruhová SMV, a odtam dál pak bezezměny. Intenzity tam na to jsou, a pevně věřím tomu, že tam budou i po D35, protože to je jiná trasa. Tam budou jezdit jiný lidi, než po D35.
V návaznosti na toto zde chci připomenout mou další vizi, a tou je S44 od D35 až po rozdělení na I/11 a I/44. A později dál, Bruntál až Jablunkov jako S11.
Kladu si tu za cíl vytvořit nejen rychlé místní propojení Ostravy a okolí, ale taky vytvořit napojení Ostravy na HK (a zbytek západnější části ČR). Jistě, mám tam 2 poměrně velké díry, kde to stále bude jen I/11, ale o těch se můžeme bavit až postavíme to, co jsem napsal. Terén tam nepřeje S11.
Realizaci toho, co zde píšu, bych viděl v době, kdy se bude dělat D/S13 a podobné „druhořadé“ stavby. Pokud tedy bude pokračovat podobné tempo staveb jako teď. Což někteří zde nastínili, že není úplně jisté.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Viktor10
Příspěvky: 25
Registrován: 15.6.2020 1:07:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Viktor10 »

Jo S11 by se mi líbila, tuhletu trasu jedu několikrát do roka a ty intenzity tam vůbec nejsou malé, spíš teda osobáky, ale je to jeden štrůdl de facto. Předpokládám, že z měst a obcí na trase do Vamberku dojíždí lidé za prací do HK a PCE.. není to až tak daleko. Bohužel se domnívám, že minimálně v 20 letém horizontu nikdo s S11 nepočítá. Rád bych se mýlil :?
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

S11/S13/S20 mají všechny jedno společné. Přišli by vhod jsou na ně intenzity,ale z růžných důvodů na ně nejsou plány a nikdo se nemá k tomu s nimi začít. V životě by mě nenapadlo že bude tolik dálnic které nejsou v plánech i když jsou nutně potřeba.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
oakenfold
Příspěvky: 178
Registrován: 17.12.2021 21:03:41

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od oakenfold »

S11 - jako hezká vize, ale určitě se nemusí až do Pekla- před Vamberkem se to dělí směr Ústí a Směr Rychnov. V některých úsecích jezdí přes 3000 NA (tisíc kamiónů). Což není málo. Hlavní provoz obstarává stále se zvětšující průmyslová zóna u Kvasin (Škoda auto atd.) A je to spíš obráceně- lidi ze široka daleka dojíždí do té průmyslové zóny, než že by dojížděli do HK, nebo Pardubic. Dodělává se obchvat Doudleb, v plánu je obchvat Častolovic. Stávající silnice je jinak celkem kvalitní, široká a obcí tam není tolik. Ale je fakt, že pokud se dělá S44 do Šumperka a dál nic, tak i po ten Vamberk by to bylo vzhledem k intenzitám vhodné.
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Klingon »

Viktor10 píše: 22.4.2023 21:30:40 Bohužel se domnívám, že minimálně v 20 letém horizontu nikdo s S11 nepočítá. Rád bych se mýlil :?
Přidej a hodně Plánovaná tangenta je od I/33 po slezské předměstí v 1+1 a dál bude třípruh, zprovoznění za 10 let (zatím) a stav se plánuje min na dalších 20 let, takže S11 jako 4pruh do 50-ti let nejspíš bohužel nebude, ale SMV to klidně být může.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Zde je moje kompletní vize pro naši dálniční síť tak, jak to vidím ke dnešku. Může se to měnit.
Vypadá to nějak takhle:
Obrázek
Ale to je samozřejmě příliš malé na to, aby z toho člověk něco vyčetl, proto to je ke stažení tady, a kdyby si někdo chtěl taky kreslit, tak mapa je tady.
Vysvětlení:
Dálnice (D):
D0: Etapa A: dostavba všech chybějících úseků jako 6pruh. Etapa B: rozšíření 4pruhových úseků na 6pruhové.
D1: Dostavba chybějícího úseku, exit 183 až 210 přestavba na 6-pruh.
D2: Pouze modernizace/opravy, pokud je potřeba.
D3: Kompletní dostavba.
D4: Dostavět od D0 až za Strakonice.
D5: Realizace plánovaného rozšíření na 6pruh v té části u Prahy.
D6: Kompletní dostavba. U KV stále v parametrech dálnice. KV dostanou severní obchvat. Dálnice až na hranice. Nezávisle na Německé straně.
D7: Kompletní dostavba. Jako dálnice až na křížení s S13.
D8: Realizace plánovaného rozšíření na 6pruh v té části u Prahy. Dotáhnout jako dálnici k D0.
D10: Pouze modernizace/opravy, pokud je potřeba. Případně rozšíření v kritických částech.
D11: Realizace plánovaného rozšíření na 6pruh v té části u Prahy. Dostavba k hranicím. (A stále si myslím, že od HK se to mělo jmenovat D33 nebo něco takovýho, a D11 použít na to, co zde navrhuji jako S11. Přece jen, to je ta historická trasa 11tky. Praha, HK, Šumperk, Bruntál, Opava, Ostrava, Mosty u Jablunkova. Díky tomu to má i prvenství v délce.)
D19: Trasování jsem udělal podle toho, co chápu, že chce většina zdejších. Je možné, že jsem to ale trasoval chybě. Každopádně, tohle je ta severnější varianta. Města to spojuje i pomocí propojených dálnic. K téhle dálnici tedy: uvědomit si, že ne potřeba a začít jí připravovat.
D35: Tohle je lahůdka. Jako dálnice to bude od (pro mě) Německých hranic až za Rožnov. CELÉ jako dálnice.
D48: Dostavba, odpojuje se od D35, ne od D1.
D49: Aby to mělo smysl, tak to musí mít až za obchvat Vizovic.
D52: Postavte to už konečně. Je až trapný, jak o tom dekády mluvíme a nic. Navrhuji to, co se plánuje, že se to teda bude odpojovat od D2.
D55: Dostavba tak, jak je plánováno.
Křížení D48 a D56: dodělat. Jako to, co je u FM, to je jen polovičaté řešení. Dodělat všechny chybějící větve.

4pruhové SMV (S):
S7: Od S13 ten 4pruhový kus přeřadit na S, a kousek to i protáhnout.
S9: Ah, 9. Opomíjená 9. Od D8 až kus za Mělník jako S9. A možná začít přemýšlet, jestli by to nebylo nutné protáhnout k S13. Intenzity tam jsou.
S11: Rozdělena na několik úseků, beru to podle km od Prahy po prapůvodní trase I/11: Část HK – Jablonné nad Orlicí: Tohle je asi nečekané pro spoustu z vás, ale! Viděl jsem tam ty intenzity, a i když D35 je „nedaleko“, pro spoustu to bude velká zajížďka. Proto to je taky jen S. Splňuje to lokální potřeby. Výhledově se přemýšlí o protažení dál na východ. A propojení s následujícím úsekem, Bruntál až Slovensko. Celé jako S, průtah Ostravou, k D48 kratší cestou, od D48 jako S11, ne nějaká I/68 nebo podobný nesmysly. Hlavní (nejdelší) trasa bude S11. I/68 bude ten zbytek silnic tam.
S12: Až ke Kolínu. Tam se to napojí na S38. I když je vedle D11, tak tam ten provoz prostě je.
S13: Rozhodl jsem se pro kategorii S, ne D. Dává mi to možnosti to protáhnout místy, kudy D nemůže. Od KV jako S až k problematickému úseku u Ohře. Pak zase od tohoto úseku až k D8. Trasování Mezi D8 a D35 berte spíše jako orientační. Tady terén moc nepřeje a já nevím, kudy to protáhnout, ale jako S to fakt chci.
S14: Rád bych S14 od D35 v Liberci přes Jablonec nad Nisou, nevím, jestli průtah nebo obchvat (to spíš), až po Tanvald.
S16: Od D6 až k D10. Řeší propojení dálnic na severu od Prahy. Osobně jsem si myslel, že něco takového není potřeba, ale pak jsem začal chodit na toto fórum a podíval se na sčítání dopravy.
S20: Jsem jediný, kdo to chce. Takový pocit mám z tohoto fóra. Upřímně ale velmi pevně věřím, že tohle kapacitní a rychlostní propojení KV a Plzně je potřeba. Do Plzně se většina KV kraje bude dostávat právě po tomhle. Navíc, pokud se člověk podívá z větší dálky, Chomutov a Plzeň jsou díky tomu spojeny taky. Jen snad z Chebu to do Plzně vychází líp po I/21, ale už i ze Sokolova bych jel po D6 a S20.
S26: Jen u Plzně/v Plzni. Od D5 až k průtahju S20 to bude S26. A nadále, ten paskvil, co byl postaven jako západní obchvat Plzně, bude přestavěn na S26.
S27: Několik úseků, opět pojedu podle kilometrovníku: Od S13 plnohodnotné křížení s S27 vedoucí za Litvínov. Potom kousek před Plzní se z I/27 opět stává S27, až na S20. Tohle je ale plánováno, jak jsem zaznamenal. Další úsek je Plzeň – Klatovy. Částečně se to tam už chystá, já to jen protahuji kousek dál. Tohle asi bude slabě vytížené, uznávám.
S34: Nic extra, jen pořádně udělaný severní obchvat ČB.
S37: Protáhnout jako S trochu blíž středu HK, a na opačné straně až za Chrudim.
S38: Tohle je něco, o čem jsem taky moc nikde neslyšel, ani tady. Od D10 až do Znojma jako S. Ano, celou tu šílenou dálku jako S. Spojuje to spoustu měst, D10, D11 a D1, napojuje se na to S12, táhne to oblastmi daleko od nějakého 4pruhu… je to až překvapivé, kolik toho na té trase je. A pokud se s Rakouskem domluvíme, je možné to protáhnout až na hranice. A tím pádem to pak bude sloužit jako spojení východní části Rakouska s Německem, pokud se pojede po S38 a pak po D10 a D35, případně S38, S16 a D8. Tady vidím spoustu potenciálu.
S42: VMO jako S. Nic víc, nic míň.
S43: Od S43 k S73. Vcelku krátký úsek. V podstatě nedodělávám nic, plány na tohle už jsou.
S44: Od D35 za Šumperk. Nic víc, nic míň.
S46: Od D35 východní tangenta Olomouce, ke Šternberku.
S50: Malý kousek od D1 za Bučovice. Navrhuji na základě sčítání dopravy. Provoz tam je až překvapující.
S56: Bylo mi vysvětleno, že S11 je sice pěkná, ale S56 je potřeba taky, kvůli lokálnímu provozu zejména. Takže moje S56 se odpojuje od S11 u Opavy a jede do Ostravy, skrz a až na D56.
S73: Něco, co by taky bylo fajn, aby stálo už před 10 lety. A protože to je moje vize, tak tu aspoň řeknu svůj názor. Nesouhlasím tak nějak se vším. Tohle měla být D43, vedoucí po trase I/43 k D35, od Brna. Po tam, kde se napojuje S43, s tím bych souhlasil. Ale nevím, proč to pak musí uhýbat tak moc na východ. Každopádně, ve své vizi tedy realizuji to, co se plánuje, ne to, co bych rád já. Jen doufám, že to, co se plánuje, víc reaguje na poptávku než to, co bych chtěl já. A proto tedy S73. A stejně si myslím, že by z toho měli udělat Aspoň teda D73. Když už se to bude stavět v luxusnějších parametrech než D6 a D7.

Silnice I. Třídy, jako střídavé 3pruhy. Na všech těchto jsou pouze MÚK, hlavně probůh žádné OK, a vede to vždy mimo města. Nejsou to SMV.:
I/2: Upgrade vzhledem k vytíženosti. Zejména ty obchvaty zde pomohou. Vede to takto až do Pardubic, k S37.
I/9: Ani na tuto část jsem nezapomněl. 3pruh začíná na konci S9 a vede až na S13.
I/13: Krátký úsek, který nelze udělat jako S13, je méně využívaný, ale stále dostatečně dost na to, aby bylo nutné zde trochu kapacitu navýšit.
I/20: Písek – ČB, tvoří kapacitnější spojení. Navazuje na S34.
I/23: Od D1 u Brna, přes S38, až na I/34. Má sloužit jako kapacitnější spojnice jihu.
I/27: U mostu se odpojuje od S13, pokračuje přes D7, D6 a vede až k Plzni, kde se z toho stává S27.
I/34: ČB, JH, D19: další napojení jihu Čech. D1/D19 – D35: Spojnice tam, kde nic kapacitního není.
I/43: Když nemohu mít D43, tak budu mít aspoň toto. Tvoří kapacitní spojení ve využívaném směru.
I/50: Původně jsem zvažoval S50 až k D55, ale nakonec jsem se rozhodl pro 3pruh, přijde mi jako lepší volba. Stále kapacitní spojení Uherského Hradiště a Uherského Brodu, pokračuje dále na Slovensko.
I/53: Díky S38 získává Znojmo nejen kvalitní napojení severovýchodním směrem, ale i obchvat. Co pak chybí, je kapacitnější spojení
I/61: Kladno, obchvat. Plánuje se to částečně jako 4pruh, a i když je mám rád, ty intenzity tam na to nějak nevidím. Proto 3pruh, ale po celé délce. Tahle silnice v podstatě funguje jako oboustranný přivaděč k D6 a D7.

Otevřené problémy:
Jablonné nad Orlicí – Šumperk – Bruntál. To, co bych tam normálně dal, by byla S11, ale terén tam je takový, že tam je člověk rád za silnici, natož 4pruh. Jde mi o spojení Ostravy s Prahou a vším po cestě tou severní cestou. Což tedy trochu souvisí i se spojením Šternberk – Bruntál.
Další oblastí je zakončení D35 a D49. Opět, terén moc nedovoluje nějaké velké stavby, takže možná tak 3pruh na Slovensko v obou případech, ale jistý si tím nejsem.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kalanis »

Trošku úklid:

D7 -> na konci to není D kvůli obloukům. Takže zbourat Spořice a narovnat D7. Jinak čtyřpruh dotáhnout až za Křimov a udělat přemostění Prunéřovského potoka na přivaděči od Výsluní. Pokud bych chtěl provokovat, tak až na hranici.
D35 -> Skrz Trutnov a Rovensko z jihu. Odpůrci gratulují. Litomyšl jihem taky. V Rožnově tě chci s tím údolím vidět.
D49 -> Překresli to aspoň podle letáků, jede kolem Slušovic a ne nejbližšími kopci.

I/9 -> spodem neprůchozí. Jel jsi tam někdy? Je to v údolí a CHKO. Já to léta trasuju kolem Štětí a Blíževedel, což je oblast s naprosto debilní dostupností. Ještě by to mohlo jít po druhé straně kolem Mšena. ale tam bych to viděl jen na zlepšení kvality stávající silnice.
I/11 -> Upravit trasování na Lichkov a Králíky. A pak pod Červenou Vodou až na postřelmovský obchvat, co se teďka staví. Obecně chybí napojení sítě kolem Králík na obě strany (Českou i Moravskou).
I/13 -> Z Děčína do České Lípy je trasování známé. Opět viz letáky.
I/14 -> intenzity jsou, prostor tolik ne. A to platí i kusu v krkonošském podhůří.
I/20 -> od Toužimi víc na severozápad a bude to i realizovatelné.
I/27 -> Taky tristní. Švihov-Kokšín, Plasy, Jesenice, Žatec... Jen bych se asi přimlouval obejít ten Most ze západu a nacvaknout to na MÚK Třebušice.
I/46 -> Pokud se odpojíš dřív, tak se dá vylézt i nahoru - a tak by Šternberk dostal obchvat.
I/57 -> Chybí, ač je už v rozvrtaném stavu.
I/73 -> potřeba natáhnout v nějaké podobě až do Králíků, protože Polsko představilo plán na dodělání jejich S8 na čáru.

Přírůstek: D52. Proč? Protože se tam střeávají 2 evropsky významné směry. Z Itálie do pobaltí (jantarová stezka) a z Hamburku do Turecka. Plus místní doprava. To celé se musí vykřížit na těch 2 nebohých kilometrech. A má být hůř. Možná by to fixlo natažení D55 až na rakouskou čáru, ale to by se v té Břeclavi nesměl ten obchvat tak kroutit.
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tomas Eybl »

Velmi pěkné - je to takový vzdálený sen mnohých řidičů :-).

Ale zpátky na zem: V Rožnově pod Radhoštěm jste naplánoval (zkapacitnit?) průtah městem. Z mojí znalosti prostředí toto neprojde. A nevím ani o plánu ani možnosti, jak město obchvátit - ať již ze severu nebo z jihu.

Naopak vám tam chybí I/67 od Bohumína po Karvinou (tam plán je).

Pardon, ale kreslit do mapy nebudu.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Ve své nekonečné moudrosti jsem zapomněl napsat pár kritických věcí:
Bylo to zboucháno na koleni za odpoledne. Mapa, co jsem použil, je stále dost hrubá.
Trasování prosím brát trochu s rezervou. Není to úplně přesné.
Ale: na základě připomínek a bližšího průzkumu to budu nadále upravovat a upřesňovat. Takže zatím díky všem za zpětnou vazbu.
Mapa má zobrazovat cílový stav.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

kalanis píše: 24.4.2023 1:22:21 Přírůstek: D52. Proč? Protože se tam střeávají 2 evropsky významné směry. Z Itálie do pobaltí (jantarová stezka) a z Hamburku do Turecka. Plus místní doprava. To celé se musí vykřížit na těch 2 nebohých kilometrech. A má být hůř. Možná by to fixlo natažení D55 až na rakouskou čáru, ale to by se v té Břeclavi nesměl ten obchvat tak kroutit.
Ty dva významné směry se tam kříží dnes. V budoucnu se budou místo D1 křížit na D2 a z D1 tam z obou stran sjíždět v jedné jediné křižovatce Brno-jih (ta se tomu ale rozhodně nepřizpůsobuje ani plánovanou přestavbou :ko: ).
Důležité je ale říct, že jeden z těchto tranzitních směrů bude jedině slábnout a to PL a okolí <-> jih Evropy. Pro část vznikne alternativa v podobě D11-D35-S73-D1-D52. Přesune se tedy na jinou část D1. Další část převezme určitě D55 a pojede se chvíli po obyčejné silnici - kolem Břeclavi a v Rakousku. A někdy snad také část tranzitu převezmou slovenské dálnice D3+D1 a R4, a Maďarsko.
Tím ale nechci říct, že bych ten přírůstek neuvítal. Naopak posilní stabilitu dálniční sítě v okolí Brna, když se něco stane. Míchá se tu a vždycky bude míchat tranzitní doprava s regionální (a to i po dobudování celého VMO), protože propojuje I/23 s I/50. Ale to není nic špatného, to je prostě fakt, se kterým musíme počítat.

Jinak k malůvce výše.. je to spíš určení, pro které relace chceš dálnici, reálné trasování je/by bylo úplně jiné. Něco mi chybí, více mi toho přebývá, ale většinu vidím podobně. Já svůj laický návrh podobného rázu dával už před časem. Hlavní výtkou je za mě chybějící I/S 57 a pokud je to už takováhle vize, kde jsou 4-pruhy všude možně, tak rozhodně chybí S16 mezi MB a Jičínem. A místo I/9 za mě rozhodně pořádnou I/38 od ČL k D10. ;)
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od petsheny »

Tak ta mapka mě dost zaujala. Zkusil jsem si do ní vkládat své připomínky, které mě napadaly, aniž bych sledoval poznámky tady na fóru. A ejhle, došli jsme k podobným výsledkům :D .
Tedy pár mých poznámek k diskusi, k kterých se tu ještě nemluvilo:
D6: Nejsem si jistý, zda se to někde řešilo, ale při pohledu na mapu mě pořád láká jižní obchvat KV
S50: Raději bych ji trasoval mimo Slavkov a vrátil se k plánům z roku 1988/89 na trasování D1 od MÚK Komořany (km 221) směr Bučovice. Mosty na D1 tam pro jednotlivé větve už jsou.
S57: Určitě zaznačit rozestavěnou/plánovanou trasu od Valmezu do Vsetína. Já osobně bych přidal úsek Opava-Krnov (snad až Město Albrechtice).
S11: Vynechal bych (až jsem z Bruntálu :mrgreen: ) přímý úsek S11 z Opavy na Bruntál. Jezdím trasu Bruntál-Opava i několikrát měsíčně a naučil jsem se raději jezdit přes Krnov. Sice je to cca o 10 km delší a prozatím časově (protože se vůbec nevyplatí obchvat Krnova a jede se přes město) + 8 minut, ale spotřeba je výrazně nižší. A pokud postaví západní obchvat Krnova, tak to bude i časově lepší. Cesta je bez zbytečných stoupání a obcí je tam taky minimum (nebo se chystají obchvaty, třeba Skrochovice, Zátor). Tedy Opava-Krnov po S57 (2+2) a pak po I/45 (2+1).
S13: Do mapky jsem si vložil i plánovanou změnu trasy od Děčína k České Lípě
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od davidb »

Více méně souhlasím s návrhem.
I35 směr Rožnov je zbytečný - v přípravě je spíše směr I/57 Vsetín - Horní Lideč, tam to spojit s D/49 a směr Púchov.
Opět chybí něco ve směru I/44 pod Jeseníky :-)
A nevím jak je na tom kapacitně I/37 Pardubice - D1.
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Xyzc »

S představením Kremlíkova dálničního okruhu kolem středních čech byl představen i dopravní model s předpokládanými intenzitami viz. tady: https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/ ... kruh_2.jpg .
Z toho je evidentní, které části okruhu budou nejvytíženější (I/38, severní část od D7 po D10 a úsek od křížení I/19 s I/29 po Humpolec).
Takže D26,0/130 bych viděl od křížení I/29 s I/19 až po Humpolec. Dále proti směru hodinových ručiček na navazující části I/38, na celé severní části až po D6. Mezi D6 a Plzní stačí S15,25. Od Plzně po křížení I/19 s I/29 bych to viděl na mix. S24,5 a S21,5, s ohledem na celkovou koncepci trasy by I ta D26,0 možná šla.
Vedení kremlíkova okruhu mi přijde smysluplnější než návrh od NullDeVoid. S20 od KV po Plzeň moc smysl nedává, vedení po I/27 k D6 u Jesenice je vhodnější, už jen proto, že pak vznikne okruh. I tak to ale bude nejméně vytížená část.Vedení severní části mezi Mělníkem a Benátkami blíž ku Praze bude taky využívanější než po trase I/16 do Boleslavi.
Naopak bych posunul úsek Plzeň D4 spíš do trasy I/20 než I/19 a k I/19 bych to uhnul severně od Písku směrem k Milevsku.
S11 by měla být min. v S24,5 od HK až po Vamberk (vzhledem ke sprasení MUK Plotiště si ale už neumím představit napojení do D11), dál je 4pruh zbytečný, stačí S11,5. Táhnout to do Jablonného a dál by mělo smysl jedině kdyby vznikla dálniční spojka polské S8 a naší I/73/D35 (i tak ale jedině 2+1).
Naopak mi tam chybí I/16 MB-Jičín min. v S15,25, možná i S21,5.
I/38 Jihlava-Znojmo by stačila v S15,25, (max. S21,5, kdyby bylo peněž nazbyt). 4pruh do Bruntálu je hodně velký luxus (narovnaná S11,5 s obchvaty postačí). I/37 v S24,5 jen po I/17, dál pod Chrudim to nemá smysl.
I/23, I/34 přes Vysočinu, I/26 od D6 po D7, I/2 od KH do PCE by stačili v S11,5 se všemi obchvaty a pokud možno MUK.
Po dostavbě I/73 od Svitav po Svitávku táke bohatě postačí S11,5.
D35 od D48 do Rožnova, taky moc smysl nedává. Část už stojí/staví se jako SMV S24,5, dálnici z toho už nikdo dělat nebude. A 4pruh se stejně plánuje na Vsetín, takže možná ješte nějaké S21,5/S24,5 od Valmezu do Rožnova, ne dálnici.
Možná by to pak chtělo nějakou spojku 2+1 od D38 od Kutné hory k Chlumci, aby se líp napojil severovýchod a D38 by tak částečně mohla suplovat funkci stávající I/37 přes Vysočinu.
Ad D1, po dostavbě Kremlíkova okruhu nebude přestavba na 6 pruhů v celé délce potřeba, značnou část intenzit převezme D38a D19 viz. ty intenzity v odkazu. Takže u Prahy nechat jak je a 6 pruhů až od Jihlavy do Brna.
D5,D7,D8,D10 rozšířit na 6 pruhů jak je v plánu, D11 jak je v dlouhodobém plánu až po MUK Sedlice (ale včetně její přestavby, aby šlo jezdit všěmi směry 130km/h). Osobně bych možná dal 6 pruhů i na úsek MUK Plotiště- MUK Opatovice.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Ano, s tou D1 souhlasím. Do budoucna - někdy v roce 2050 - bych viděl stav takový, že D1 bude v 6-pruhu od S19 až po Vyškov. Postavena bude celá S38 - 4-pruh od D10, přes D11 až po D1, pak na hranice s Rakouskem 3-pruh. A samozřejmě ta S19. D1 mezi Humpolcem a Mirošovicemi by zůstala ve 4-pruhu, tam by bylo zkapacitnění pravděpodobně i dražší záležitostí než na té "moravské" polovině.

Jinak v mé vizi se nachází zcela nová "propojka", určitě s tunelem, vedoucí od S38 právě ke Slatiňanům k S37. Propojilo by to kapacitně ČB-PCE+HK. Druhá možnost je skutečně výrazně zmodernizovat velké kusy I/37 a I/34. Každopádně by to chtělo mít dopravu ČB-PCE mimo pražský okruh, protože tudy prostě jezdit nemá.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

Ještě mi chybí zmínka o nové silnici, přímém napojení Křižanova na D1 exit 146, což bude vlastně přeložka I/37. Z ZÚR Kraje Vysočina to doufám ještě pořád je.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Tak jo, mám tu aktualizaci mé mapy.
Obrázek, na kterém toho moc nejde vidět:
Obrázek
Link ke stažení PDFka je zde. A nyní tu mám i *.des soubor, tady. Co je *.des soubor? Designer z Corel Technical Suite 2022. To je to, co potřebujete k otevření, pak si to můžete editovat. Je tam úplně všechno.
Zde je changelog:
Dálnice:
D3: Oprava trasy v SČ kraji.
D35: U Jičína změna trasy na původní stopu I/35. Mezi HK a Olomoucí: oprava trasování.
D49: Oprava trasy, nyní již podle mapy toho, co se plánuje.
D52: Protažení až k D1. Spolu s S73 (stavěné v dálničních parametrech) tvoří jižní tangentu Brna a odvátí mimobrněnský tranzit od D1.

4pruhové SMV:
S9: U Mělníka končí hned za městem. Dále je v okolí České lípy. Trasa podle toho, co se plánuje, ale kategorie je vzhledem k vytížení S.
S11: Částečná změna trasy, nyní přes Králíky.
S13: Mezi D8 a S9: Změněna poloha, podle toho, co se plánuje, kategorie je ale S.
S14: Zkrácena, průtah přes Kunratice, Lukášov, Rýnovice, na konci zanoření do tunelu, tunel pod centrem Jablonce nad Nisou s pár exity, a vynoření v Jabloneckých Pasecích, nadále kousek pokračuje jako S, pak se z toho stává obyčejná silnice.
S16: U Mělníka posunuta trochu jižněji na základě mapy. Od D10 až po Novou Paku vedena v kategorii S. Realizován obchvat Nové Paky.
S20: Úprava trasování okolo Toužimi.
S38: Úsek začátek silnice u České lípy až D10 povýšen na kategorii S. Velká část úseku okolo Moravských Budějovic ponížena na střídavý 3pruh
S46: Úprava trasy okolo Šternberku.
S57: Přidána, tvoří obchvat Vsetína a pokračuje jako S až na křížení s D35.

Střídavé 3pruhy, I/__:
I/27: Úprava trasování u Mostu, Žatce a Plas
I/35: Přidána I/35 u Slovenských hranic.
I/38: Stonařov až Pavlice nyní jen 3pruh, na základě nižší vytíženosti.
I/49: Přidána I/49 u Slovenských hranic.

Nerealizované změny:
S73 do Polska. Nenašel jsem cestu. Je to tam moc hornatý a byl jsem rád, že jsem našel způsob, kudy trasovat S11 okolo Králíků.
S44 na Jeseníky. Omlouvám se, mám rád eSka, jak jde vidět, ale tady prostě neexistuje způsob, jak to tam dostat. Navíc, žije tam naprosté minimum lidí. Když se dívám na sčítání dopravy, tak…on tam prostě nikdo nejezdí. Tam to není ani na 3pruh.
S11 přes Krnov. Opět se omlouvám, ale to jde proti filozofii toho, čeho se tu snažím dosáhnout. Co nejrychlejší spojení Ostravy s Prahou jinak, než D1/D35.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

Jo to by šlo. Jen mě štve že to jsou pouze sny v naší hlavě. Jestli se někdy dostaneme do thle fáze+ideálně něco dalšího jako jsou obchvaty všech obcí na I/_ a MÚK na I/_xII/__ tak to bude za 50 let min. . Ta mapa je tak pěkně zelená. Možná mě i napadá nějáká alespoň 3-pruh spojka I/26 Domažlice-I/27 Klatovy-I/4 Strakonice-S20 Vodňany ale to už asi chci moc. To samé nějáký jiný obchvat Strakonic než je ten Severní Půloblouk.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od davidb »

S44 - jezdí tam to co musí, ale přes ČH sedlo je to extrém.
To je za mě prakticky jediné místo v republice, kde by se měl vybudovat dlouhý tunel pod horami.
I když vůbec nevychází v těch finančních tabulkách.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“