Tak samozřejmě jsem myslel, že by na I/20 mezi Plzní a Novou Hospodou byly všechny křižovatky meziúrovňové. Obchvaty jsou nyní v územácích většinou v podstatě jako silnice v úplně nové stopě. Například u Kasejovic jsou nyní intenzity pod 5 tisíc, takže nějakých 1000 kamionů navíc by nebyl pro novou silnici 1+1 v nové stopě problém. Někde 2+1 a někde s větší intenzitou 2+2. Silnice bude kapacitně stačit, silnici I třídy nebude problém protlačit přes ekologisty, nemusí se měnit územáky a bude to levnější.Honey72 píše: ↑3.3.2023 16:31:47 Kamion sice nepotřebuje 130, ale potřebuje 100 a také plynulou jízdu, aby byla přeprava co nejhospodárnější. To sebenádhernější silnice první třídy nemůže slíbit, pokud není SMV. Třeba ta 34 mezi JH a Pelhřimovem je téměř celá vedena po nové přeložce. V době otevření nádhera, plynulá jízda. Jenže nyní je tam křižovatka co křižovatka 70. Strašná otrava.
Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Je fakt, že tenhle nápad už jsem měl před cca 15 lety, kdy jsem u piva náměstkovi MD radil, ať všechno staví jako silnice I. třídy v uspořádání 2+2 a následně to celé - nejlépe před volbami - formálně převést na dálnice a osadit příslušnými značkami... Je fakt, že nápad se tehdy velmi líbil, ale protože pan náměstek chtěl ještě nějaký čas náměstkovat, tak nápad zůstal v oné dejvické hospodě. Vcelku popchopitelněAnonym píše: ↑4.3.2023 8:44:42Tak samozřejmě jsem myslel, že by na I/20 mezi Plzní a Novou Hospodou byly všechny křižovatky meziúrovňové. Obchvaty jsou nyní v územácích většinou v podstatě jako silnice v úplně nové stopě. Například u Kasejovic jsou nyní intenzity pod 5 tisíc, takže nějakých 1000 kamionů navíc by nebyl pro novou silnici 1+1 v nové stopě problém. Někde 2+1 a někde s větší intenzitou 2+2. Silnice bude kapacitně stačit, silnici I třídy nebude problém protlačit přes ekologisty, nemusí se měnit územáky a bude to levnější.Honey72 píše: ↑3.3.2023 16:31:47 Kamion sice nepotřebuje 130, ale potřebuje 100 a také plynulou jízdu, aby byla přeprava co nejhospodárnější. To sebenádhernější silnice první třídy nemůže slíbit, pokud není SMV. Třeba ta 34 mezi JH a Pelhřimovem je téměř celá vedena po nové přeložce. V době otevření nádhera, plynulá jízda. Jenže nyní je tam křižovatka co křižovatka 70. Strašná otrava.
Nicméně je pravda, že ty obsedantní 70 stejně dodržuje valná menšina a jen díky solidaritě Waze se tam nesbírají body tak často.
A co se týče té I/20, problém je v tom, že když se tam ty vesnice obchvátí, silnice narovnají a vůbec to bude "príma jednička", tak tam nebude jezdit 5000, ale podstatně víc.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Kamiony vlak z 80% nahradit nemůže, s tím se musíme smířit. Nežijeme v polovině 20. století. Jak by to dopadlo vozit vše vlakem jsme si mohli představit během covidové a postcovidové krize, kdy nic pořádně nebylo, protože vázla výroba a zásobování. Nikdo nechce čekat na nábytek či stavební materiál nebo surovinu nutnou pro další výrobu několik týdnů. Navíc přeprava vlakem, pokud není z bodu A do Z bez překládání už vůbec není ekologická a ekonomická. Vlečku dnes vlastní víceméně jen těžká výroba a i když má vlečku výrobce, nemá jí zase odběratel. Několikeré překládání nemůže nikdo dobrovolně zaplatit. Tedy dokud EU nenařídí, že třeba náklad se musí od 500 km převážet výhradně po železnici
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Ale tak to ať mi zase nikdo netvrdí, že ty tisíce kamionů na D1 a podobných komunikací nejde hodit na vlak.
Já teda doufám, že EU něco takového nařídí. Protože elektrická lokomotiva, co odebírá proud ze sítě, co je z většiny napájena jádrem (což je stav, kam bychom měli směřovat, vzít si příklad z Němců – poučit se z jejich chyb), je daleko ekologičtější, ale o eko mi nejde, nejsem ekoterorista. Spíš mi jde o logiku věci.
No, tak holt budou nějaké dodací doby trochu delší. No co no. „A co bys ty říkal na to, kdyby ti nějakou objednávku z netu dodali o pár dní později, protože se to „tvým nařízením“ muselo transportovat vlakem?“ Na to bych řekl jen „hmmm…“.
Šlo by to, jen by se muselo chtít.
Já teda doufám, že EU něco takového nařídí. Protože elektrická lokomotiva, co odebírá proud ze sítě, co je z většiny napájena jádrem (což je stav, kam bychom měli směřovat, vzít si příklad z Němců – poučit se z jejich chyb), je daleko ekologičtější, ale o eko mi nejde, nejsem ekoterorista. Spíš mi jde o logiku věci.
No, tak holt budou nějaké dodací doby trochu delší. No co no. „A co bys ty říkal na to, kdyby ti nějakou objednávku z netu dodali o pár dní později, protože se to „tvým nařízením“ muselo transportovat vlakem?“ Na to bych řekl jen „hmmm…“.
Šlo by to, jen by se muselo chtít.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
NullDeVoide, přeprava vlakem s opakovaným překládáním by ceny zboží zvedla velmi podstatně. Tvé řešení mi přijde stejně utopické jako kdysi představy soudruhů Marxe a Englse...
Re: Vize naší dálniční sítě
Navíc na standardní železniční podval se kamión nevejde pod dráty. RoLa má zasejc malá kolečka, a tak neprojede všude a navíc pomalu..... Nene, tak jednoduchá tahle písemka není. Bohužel
Re: Vize naší dálniční sítě
No šlo by to ale museli by jsme mít rozvinutou traťovou dopravu.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Vize naší dálniční sítě
Něco jiného je kamion jedoucí Berlín - Instanbul a něco jiného kamion jedoucí pár set km. U nás je železniční síť dost tragická co se týče flexibility a kapacity. Koridory jsou plné a zbytek jsou většinou neelektrifikované jednokolejky s nízkou kapacitou. Narozdíl od ŘSD se SŽDC fláká, nové tratě se nestaví a jen se za velké peníze opravují stávající tratě. Budoucnost bude na silnici a ta ekologie se možná taky někdy vyřeší - pro menší vzdálenosti kamiony na baterie, apod...NullDeVoid píše: ↑4.3.2023 18:08:27 Ale tak to ať mi zase nikdo netvrdí, že ty tisíce kamionů na D1 a podobných komunikací nejde hodit na vlak.
Já teda doufám, že EU něco takového nařídí. Protože elektrická lokomotiva, co odebírá proud ze sítě, co je z většiny napájena jádrem (což je stav, kam bychom měli směřovat, vzít si příklad z Němců – poučit se z jejich chyb), je daleko ekologičtější, ale o eko mi nejde, nejsem ekoterorista. Spíš mi jde o logiku věci.
No, tak holt budou nějaké dodací doby trochu delší. No co no. „A co bys ty říkal na to, kdyby ti nějakou objednávku z netu dodali o pár dní později, protože se to „tvým nařízením“ muselo transportovat vlakem?“ Na to bych řekl jen „hmmm…“.
Šlo by to, jen by se muselo chtít.
Co se týče jádra, tak o něm se nyní mluví, protože byly vysoké ceny energií. Ty ale klesají, takže budoucnost spíše bude OZE+nějaká akumulace, což je přesně to, kam směřují Němci.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Největším problémem železniční dopravy není kromě kapacity a pohonu hlavně nutnost překládek. Pokud není náklad v kontejneru a dodavatel ani odběratel nemá vlečku, musí se náklad 3x naložit a 3x vyložit. To nezaplatí nikdo, ani prostoje. A i kdyby byl náklad v kontejneru a na nádraží se ten kontejner pouze přemístil, kontejnerový terminál není v každém krajském městě a nakonec ani většina odběratelů nedokáže náklad z kontejneru vyložit. Než by se celý řetězec překládek zařídil a rezervoval, kamion ze stovky kilometrů vzdálené fabriky stojí za vraty.
A to hlavní. Již dávno se zboží nepřeváží jen mezi výrobci či od výrobce do skladů. Obrovská část zboží se dnes vozí z výroby přímo k odběrateli, což jsou nejen prodejny a malé firmy, ale i stavby. Na každý rodinný domek během výstavby přijede minimálně po jednom kamionu s vatou, polystyrenem, cihlami atd. Na stavbu bytovky i několik desítek.
Kamiony proto bohužel nikdy nezmizí, i když je nikdo nemá rád. Může se však automatizovat jejich provoz na dálnicích a změnit jejich pohon.
A to hlavní. Již dávno se zboží nepřeváží jen mezi výrobci či od výrobce do skladů. Obrovská část zboží se dnes vozí z výroby přímo k odběrateli, což jsou nejen prodejny a malé firmy, ale i stavby. Na každý rodinný domek během výstavby přijede minimálně po jednom kamionu s vatou, polystyrenem, cihlami atd. Na stavbu bytovky i několik desítek.
Kamiony proto bohužel nikdy nezmizí, i když je nikdo nemá rád. Může se však automatizovat jejich provoz na dálnicích a změnit jejich pohon.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Přesně tak Honey ! Naprostý souhlas s tvým rozborem.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Takový ten případ, kdy ke stavbě rodinného domu jezdí cokoliv nákladního, není to, s čím mám „problém“. To je právě ten koncový úsek, u kterého vím, že to není možné řešit jinak.
Můj problém jsou kamiony na trase Praha ↔ Brno, nebo vlastně Praha ↔ <cokoliv většího>. Nebo obecně <cokoliv většího> ↔ <cokoliv většího>. Tam by měla existovat infrastruktura pro nákladní vlaky. A náklad by si měli posílat vlakem.
Takže tohle je oblast, co čeká na nějaké obrození, jako teď zažívá dálniční síť, mi přijde.
Můj problém jsou kamiony na trase Praha ↔ Brno, nebo vlastně Praha ↔ <cokoliv většího>. Nebo obecně <cokoliv většího> ↔ <cokoliv většího>. Tam by měla existovat infrastruktura pro nákladní vlaky. A náklad by si měli posílat vlakem.
Takže tohle je oblast, co čeká na nějaké obrození, jako teď zažívá dálniční síť, mi přijde.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
V rámci ČR to nemá smysl řešit. Nevím jestli jste někdy skutečně zkoušel objednat přepravu po železnici, ale z mé zkušenosti to nemá vůbec smysl (ani časový a ani ekonomický). Samozřejmě chápu, že existují komodity, u kterých to je výhodné, ale drtivá většina zboží v rámci ČR a i z blízkého zahraničí se prostě bude vozit v NA.
Re: Vize naší dálniční sítě
Já myslím že na to prachsprostě není kapacita. Podívejte se kolik kamionů je na silnicích. To současná železnice vůbec nemůže pobrat. Pro něco co trvá převézt 2-5 hodin přes půl nebo celou republiku až na místo vůbec nemá cenu řešit vlak, protože pružnost a logistika bude něco tak tristního že by jim trvalo několik dní jen přeložit, a to v případě, že by to bylo o stáhnutí kontejneru z návěsu a přehození na vagón a pak zpět. A to v případě že tam vezou oblečení nebo elektroniku nebo jinou věc co se nekazí. U potravin co se kazí je to hotová utopie. A ještě by se tam z toho všichni vopotili co je to za novoty, od posledního koloťuka až po pány ředitele.
Pamatuju si na konci devadesátek když tátova firma chtěla vézt čističku odpadních vod do Ostravy vlakem namísto Avií. Nebetyčný problém, kouřící upocený tlusťoch ani nevstal z křesla a jen hňupovitě prohlásil "My nemáme vagónyyy...".
Pamatuju si na konci devadesátek když tátova firma chtěla vézt čističku odpadních vod do Ostravy vlakem namísto Avií. Nebetyčný problém, kouřící upocený tlusťoch ani nevstal z křesla a jen hňupovitě prohlásil "My nemáme vagónyyy...".
Re: Vize naší dálniční sítě
O přesunu zboží z kamionů na vlaky se v našem měřítku vůbec nemá smysl bavit. Stačí se podívat na příklady z okolí. Rakousko se o to snaží už roky, je to součástí jejich vládní a zejména tyrolské politiky a zatím nedosáhli ničeho hmatatelného. Jediný světlý bod v jejich případě je Brennerbasistunnel, kde se pomocí silných restrikcí na brennerské dálnici očekává značný přesun nákladu z dálnice do tunelu. Podobně je na tom Švýcarsko, které těžce finančně znevýhodňuje silniční nákladní transalpínský tranzit. Jiné příklady i přes desítky let dlouhou snahu různých zelených stran a organizací větší úspěch nepřinesly.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
My jsme malá zemička. Než na nádraží naloží a vypraví vlak vaším směrem, už je kamion u vás. Železniční problém je však i v celoevropském měřítku. Zdá se sice elegantní, naložit zboží ze Španělska do Skandinávie na vagon, jenže ten vagon oproti kamionu vystřídá nejen nesčetné množství rozřazení vlaku, ale i několik lokomotiv, strojvůdců...Kamion naloží a jede s tím samým řidičem až do cíle tisíce kilometrů. Pokud by se měla silniční přeprava chovat jako železnice, dojel by kamion k hranicím, kde by byl kontejner přeložen na jiný tahač a vystřídán řidič, protože řidič má proškolení jen pro danou dálnici a tahač nemá zabezpečovací zařízení přes danou zemi. Proto dnes na tratích takřka nevidíme mix různých typů vagonů jako na modelové železnici, ale jen soustavu stejných vagonů s uhlím, auty a jiným těžkým nákladem. Převážet na vlaku celé kamiony z Rozvadova do Ostravy, či přes celou Evropu by bylo dobrým řešením, jenže by se musely vybudovat speciální tratě. Proto si dnes dovolí nutit najíždět kamiony na vlak jen v Alpách.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Tohle je, pardon, opravdu představa někam do literatury. Ne do 21.století. Vy to na ten vlak totiž prvně musíte naskládat a to jsou peníze, ale hlavně čas. Doprava vlakem dává smysl opravdu jedině ve velkém, kdy se sjedou desítky kamionů třeba s jedním zbožím a posílá se to do jedné oblasti. Nebo dává smysl vlak obecně z přístavů někam do velkého logistického parku. Nějaká železniční nákladní doprava mezi Brnem a Prahou je sci-fi. Jedině snad u něčeho, na co je jedno, že se na to bude čekat třeba týdny nebo měsíce.NullDeVoid píše: ↑5.3.2023 23:02:24 Takový ten případ, kdy ke stavbě rodinného domu jezdí cokoliv nákladního, není to, s čím mám „problém“. To je právě ten koncový úsek, u kterého vím, že to není možné řešit jinak.
Můj problém jsou kamiony na trase Praha ↔ Brno, nebo vlastně Praha ↔ <cokoliv většího>. Nebo obecně <cokoliv většího> ↔ <cokoliv většího>. Tam by měla existovat infrastruktura pro nákladní vlaky. A náklad by si měli posílat vlakem.
Takže tohle je oblast, co čeká na nějaké obrození, jako teď zažívá dálniční síť, mi přijde.
Dneska už ani kombajny na žně na Slovensko a do Maďarska neposílají službaři vlakem. Natož tam dávat kamiony.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak budúcnosť modal splitu železnica<>cesta závisí hlavne od toho, ako sa cesta vysporiada s dostatkom ľudského faktoru a spoločenskou zodpovednosťou. V tom prvom pomaly odznieva veľká deformácia trhu, ktorá tu ostala po komunistoch, a síce veľké množstvo ľudí, ktorých jedinou kvalifikáciou bolo, v rámci ZVS získané, vodičské oprávnenie C+E. Dnes už sú kvalifikačné požiadavky viac zodpovedajúce nárokom na bezpečnosť a to sa prejavuje aj tým, že o túto profesiu má záujem čoraz menšie množstvo ľudí. Takisto je čoraz menej ľudí zvedavých na desiatky dní mimo domov. No a napokon ľudia prestávajú vnímať schopnosť viesť motorové vozidlo ako súčasť statusu, čím sa dostávame k tomu druhému, a síce, že časom tak môže dôjsť aj k skituácii, že spoločnosť prestane považovať umieranie za volantom za "normálne" a zelenú získajú dnes nepredstaviteľné opatrenia ako povinné obmedzovače rýchlosti, zariadenia na povinné vynútenie bezpečného odstupu, plošný zákaz predbiehania,...
Re: Vize naší dálniční sítě
A??? Pokud tedy budu uvažovat, že přímo nepovezu náklad jedním kamionem na třeba dvě vykládky a budu ho šibovat z výrobního závodu na nakládku a pak z vykládky do cíle tak budu těch řidičů potřebovat minimálně dvakrát tolik ne'?
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Díky téhle diskuzi možná už vím, co všechny ty techno-scam-startupy v 'Merice chtějí udělat, když znovuvynaleznou koleje a vlaky. Mají myšlenku takových „podů“, kdy 1 kontejner naložíte na 2 autonomní motorizované podvozky, v podstatě teda vagón, co se umí řídit sám, a pošlete to do cíle.
Jako myšlenka asi zajímavá, ale nikdy by to nemohlo fungovat, protože baterie tam ještě nejsou, stále mají příliš malou kapacitu, a kolejová síť na tohle taky nebude připravená. Pokud by tyhle problémy byly vyřešeny, tak by to ale mohlo fungovat.
Z téhle diskuze mám ale stále dojem, že koleje si zaslouží masivní investice. A že to, co Němci udělali, a sice nákladní tram, není zas tak špatný nápad.
Jako myšlenka asi zajímavá, ale nikdy by to nemohlo fungovat, protože baterie tam ještě nejsou, stále mají příliš malou kapacitu, a kolejová síť na tohle taky nebude připravená. Pokud by tyhle problémy byly vyřešeny, tak by to ale mohlo fungovat.
Z téhle diskuze mám ale stále dojem, že koleje si zaslouží masivní investice. A že to, co Němci udělali, a sice nákladní tram, není zas tak špatný nápad.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
To by platilo len keby to bola široko ďaleko jedna preprava. Ale pokiaľ ich je viac, tak Vám zrazu miesto X kamiónov a X kamionistov stačia napr. 2 kamióny a 2 kamionisti a vlak. A môžu to byť kamionisti špedičnej firmy, ktorá zaistí dopravu od brány k bráne. A budú jazdiť okolo baráku, v najhoršom prípade na smeny podľa toho, ako moc sa bude požadovať frekvencia nakládok.
A autonómny vlak tu možno bude ďaleko skôr, než rozšírenejšie autonómne auto.
Re: Vize naší dálniční sítě
Obávám se, že se toho nikdo ze zde přítomných diskutujících do konce svých životů nedožije...
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
kot: No, nebyl bych si tak jistý. Autonomní auta možná, ale vlaky zažijeme.
Ale co nezažijeme, je v podstatě to, že 1 vagón pojede z bodu A do B, ať už to je kdekoliv, sám od sebe. Autonomnost není problém, spíš jako to zkoordinovat, pokud takových budou…v řádech 10 000.
Ale co nezažijeme, je v podstatě to, že 1 vagón pojede z bodu A do B, ať už to je kdekoliv, sám od sebe. Autonomnost není problém, spíš jako to zkoordinovat, pokud takových budou…v řádech 10 000.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak čo sa týka automatizácie, tak keď vezmeme 5 stupňov automatizácie podľa ČSN EN 62290-1, tak vlak na stupni 2 je dnes bežný štandard (aj v rámci ČR, resp. Československo bolo v tejto oblasti dokonca priekopníkom, ostatne AVV je dnes v podstate podmienka toho, že sa na poddimenzované koľaje v okolí Prahy reálne darí narvať toľko vlakov), a vyššie stupne (vrátane stupňa 5, čoby úplne autonómnej prevádzky) sú takisto dnes už k dispozícii minimálne v špecifických podmienkach (metro, banské dráhy,...), vyššie stupne automatizácie na konvenčnú železnicu sú potom v riešení, a to v podstate u všetkých hlavných dodávateľov technológii (takže žiadne startupové nadšenie, trvá to, ale o to väčšia je pravdepodobnosť rozumného výsledku).
Re: Vize naší dálniční sítě
S počtem potřebných vozidel/řidičů se pletete. Musíte uvažovat nikoli matematicky, ale v časových souvislostech. Zásadní je ztracený čas na nakládce/vykládce, tam to vozidlo i řidič musí čekat a když by ztratil pouze 2× hodinu (o čemž u dráhy silně pochybuji) nebude během této doby v přepravě. No a aby byl zachován 'výkon' musíte ho během této doby nahradit jiným vozidlem/řidičem. Takže se zase vracíme k původnímu tvrzení, že tento model nemá v rámci ČR a blízkého okolí smysl. Něco jiného je, pokud povezu náklad do Hamburku nebo Madridu a nevadí mi, že se s časem potřebným na dopravou dostanu na trojnásobek.asdf píše: ↑9.3.2023 17:20:02To by platilo len keby to bola široko ďaleko jedna preprava. Ale pokiaľ ich je viac, tak Vám zrazu miesto X kamiónov a X kamionistov stačia napr. 2 kamióny a 2 kamionisti a vlak. A môžu to byť kamionisti špedičnej firmy, ktorá zaistí dopravu od brány k bráne. A budú jazdiť okolo baráku, v najhoršom prípade na smeny podľa toho, ako moc sa bude požadovať frekvencia nakládok.
A autonómny vlak tu možno bude ďaleko skôr, než rozšírenejšie autonómne auto.