Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
PuniCZ
Příspěvky: 30
Registrován: 21.2.2023 19:53:23
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od PuniCZ »

K té S11: Nakresleno to mám skoro kolem baráku, tedy ne že by se mi to nelíbilo. Ale z údolí Oskavy (necelých 300 mnm) do Tvrdkova (přes 650 mnm) to "rovnou" cestou na cca 5 km je tedy pořádný krpál. A nějaký most/tunel moc nepomůže, nastoupat se to musí. To už je asi lepší to nechat přes ten Skřítek. Pokud tedy nechcete stavět nějakou 10km 200 m vysokou estakádu někde od Mladoňova.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

Kolem Bruntálu má být 4pruh? Tam je nebo bude tolik tranzitu? Odkud kam by jel?
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od PetrN »

Možná jdu moc do detailu, ale trasování S11 kolem Králík by mělo být více na západ tím volným prostorem v plochém východním úbočí hřebene Suchého vrchu a Bukové hory, stejně jako je navržena ve studii I/43 Lanškroun-Dolní Lipka: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... -lipka.pdf
Aktuálně přemýšlím, která spojnice od Štítů by měla dostat přednost? Jestli ze Štítů k D35 přes Lanškroun a nebo od Štítů k Potřelmovu s ohledem na možný budoucí severojižní tranzit z Polska od jejich S8, jestli to hnát Olomouc (kde se může dělit na D55 a D46) a nebo na I/73 (S73).
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Honey72: No, ale tam docela kopce/hory jsou, ne? Takže proto těch 5 tahů, nějak rovnoměrně od sebe…
PuniCZ: Já vím. S11 má v tomhle úseku velké problémy. A rovnou se přiznám, že prostě nevím, jak to tam trasovat. Hodil jsem to tam tak trochu od oka, jak mi přišlo, že by to nějakým zázrakem mohlo, ale je mi jasné, že ne. Díval jsem se na mapy, a ten výškový rozdíl jsem nedokázal nijak překonat.
A právě extrémně vysoká a dlouhá estakáda a velmi dlouhé tunely…to je prostě asi jediné řešení. Obecně, úsek Šumperk – Rýmařov velmi rád přenechám někomu chytřejšímu, protože na tohle já nestačím. Ono je dost dobře možné, že by se to muselo trasovat jinudy i před těmito městy. Na druhou stranu, Úsek Králíky – Šumperk má na sebe přenést tu zátěž z I/43.
KarelLer: Tam je zamýšleno, že bude jezdit tranzit co jede východ ↔ západ. Jako Ostrava + Opava (a okolí) ↔ HK + Pardubice (a okolí), a možná i Praha.
PetrN: Jo, to je dobrý nápad, tohle vypadá dobře, upravím.
Ty spojnice: no, já stavím obě. I/43 jako 3pruh, tak, jak je I/43 v oficiálních plánech. A pak S11, co jede jedinou možnou trasou. Obojí to tam je přesně z toho důvodu, že část tranzitu bude chtít tam a část jinam.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

PetrN: Toť otázka, kterou by to chtělo v nejbližších letech opravdu rozseknout... Oboje má totiž svoje.
Tomáš1975 zde psal, že ta varianta ŘSD je určitě lepším řešením skrz terén, geologii apod.
Vést to k S73 je lepší, že bude vytíženější samotná S73, jenže to pak přivedeme zase úplně do Brna. Což je bez tangent pěkně na prd.
Varianta k D35 má výhodu, že se to pak může více rozlít na D46 nebo D55, přesně jak píšeš, a že se více využije S44. Tahle varianta by navíc Brno jen "štrejchla".
Osobně se po Tomášovém příspěvku více kloním k variantě vést to k S73 podobným trasováním, jak má ŘSD. Jen upravit parametry pro 4-pruh. Ideálně to napojit na S73 přímo bez peáže s D35. Takové trasování by se asi neobešlo bez nějakého toho tunelu, ale když to nebude nic dlouhého (řekněme do 2 km), tak za mě proč ne. Ale prověřit by to chtělo určitě klidně novou vyhledávací studií, protože ta současná trasa počítala zajisté s tím, že to musí vést za každou cenu po povrchu a levně (na obyč přeložku první třídy).

Hodil jsem to tam tak trochu od oka, jak mi přišlo, že by to nějakým zázrakem mohlo, ale je mi jasné, že ne.
Když je ti jasné, že takhle ne, tak proč to tam kreslíš ? Za mě je S11 v celé trase mezi HK a Ostravou prostě nereálná. Mimochodem, máš spočítanou délku této trasy ? Vždyť to od oka bude +- úplně stejné jako D11-D35-D1, ne ? :?
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Aram96: No, S11 je reálná rozhodně mezi HK a Králíky, nejspíš i k Šumperku, a pak od Rýmařova až na SR hranice. Ideální by byl nějaký giga tunel mezi Králíky a Bruntálem, aby to mohlo jet rovně, ale to asi nepůjde.
Proč tak tlačím S11? Protože chci, protože mi 11 přijde opomíjená (stejně jako 13), a protože mimo D1 a D35 bych rád ještě jednu spojnici východ ↔ západ. A z tohoto důvodu na jihu dělám I/23. Jde taky o rozmělnění provozu na více tahů.
Samozřejmě si uvědomuji náročnost terénu a i to, že v současné době délka S11 je…příliš. Aspoň pokud člověk pojede do Ostravy.
Jako má to problémy, snažím se je nějak řešit, ale asi jsem došel na limit toho, co koukání do mapy umožňuje.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Komunikace (a obzvláště ty s dlouhými tunely nad 2 km) se musí stavět pro buď vysoké intenzity, kdy není možno ten provoz vést jinudy, nebo pro strategická spojení, aby byly propojené jednotlivé “kouty” republiky, aby to byla síť. Nebo pro které alternativa buď neexistuje vůbec nebo je o hodně hodně delší. Tam stavme klidně delší tunely.
Pro S11 není ani jedna z těchto 3 věcí. Jak říkám, vždyť to bude stejná délka jak D35..
13 je úplně jiná kapitola. Ta naopak splňuje spíš všechny 3 podmínky.

Jako ano, je to trochu divné, že Katowice-Norimberk vychází prakticky stejně přes ČR jako kompletně mimo ČR, ale stavět u nás dálnici jen proto, aby se to o nějakých 20-30 km zkrátilo .. no nevím. :) A to těch 20-30 bude sakra problém někde ušetřit. To už spíš narovnejme D1 na hané. :D Protože do budoucna by to chtělo tahat po D1 a po S19 mimo Prahu.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Aram96: Já to chápu, S11 je z tohoto pohledu zbytečnost. Ale! Koneckonců, tohle je moje vize. Proto jsem jí tam dal. Chci jí tam. Osobně jí i přes svou zbytečnost považuji za důležitou. Jediné, co vidím jako problém, je trasování. Přijít tady s lepším trasováním, kdy to je daleko kratší, zvýší atraktivitu tohoto spojení.
Tu 19 beru rovnou jako dálnici. Byl jsem přesvědčen zdejšími argumenty pro to, protože pokud se tohle fórum na něčem shodlo, tak je to to, že 19 má být jako dálnice a že je potřeba a že tohle je zhruba to trasování, ve kterém by bylo nejvhodnější ji mít. A když se na to člověk pak podívá, tak to dává smysl. Já jen jdu trochu dál s pokračováním na S20 a I/27, co to spojují s D6 a pak dál. A na druhé straně je I/34.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Krupp »

Voide, líbí se mi s jakou vervou ses do toho pustil. Kdysi jsem tu taky udělal návrh, v porovnání s Tvým trapnou malůvku.
Jenže za ty roky co to sleduji a zajímám se, tak si už netroufnu udělat celou čr, protože ty reálie prostě neznám. Doporučuji jet postupně, dopilovat do detailu třeba moravu a pak jít dále.

Za mně připomínky:
-D49-d35. Stát se jednou (též díky zkušenostem s D8) že CHKO je chráněná oblast a dálnice by tudy neměla vést. Když se podíváš na mapu, jediné místo kde se dá "propálit" skrz je práve D49 a to je důvod proč trasování vede zrovna tudy. Jestli tady půjde těžko tak jinde je to utopie. Jedničky 56,35,50 zůstanou jedničkami a jejich význam bude podle mně spíš klesat. Mavíc Rožnov rezervu na obchvat dám nechce a nic takového není v plánu.
-D57 vidím až k D49
-Havířov obchvat máš pořád na špatné straně města
-viděl bych to ještě na jednu kapacitní komunikaci ve směru bohumín - karviná s napojením na havířov (připravovalo se)
-nevidím reálně tu 11, ale líbí se mi že se chceš vyhnout CHKO a Skřítku. Vedl bych to ale na Bludov nebo rovnou Mohelnici
- líbila by se mi nová jednička Boskovice-Prostějov
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

Ohledně Boskovice-Prostějov, v budoucnosti by šlo protáhnout I/19 až do Prostějova, nebo aspoň udělat obchvat Boskovic, dokončit obchvat Prostějova a přeložit silnici v místech, kde je okraj vojenského újezdu.
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od PetrN »

Mimochodem, nemáte někdo bližší informace o připravované studii dalšího rozvoje dálniční sítě, kterou si nechalo zpracovat MD tuším že od EDIPu? Měla by být dokončená letos. Jsem zvědav jak moc se bude shodovat/odlišovat od zde diskutovaných návrhů a jestli se třeba zpracovatelé zde inspirovali :D
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Také jsem na to zvědavý, něco mi říká, že měla být hotová do konce 2022, ale ruku do ohně za to nedám. Tak snad to letos už bude konečně.

Ohledně Boskovice-Prostějov .. obchvat Boskovic vidím nereálně .. kreslil jsem si ho hodněkrát a nikdy jsem nic realistického nevymyslel. :) Buď to bylo průchozí "přes obyvatele", ale stálo by to opravdu nepřiměřeně moc (s ne úplně krátkým tunelem) a problém by byl určitě i s vůbec technickou proveditelností, nebo to bylo při dnešních poměrech neprůchozí přes společnost. Za socialismu by ale průchozí byl. Nicméně toho tranzitu na Prostějov v Boskovicích zase tak moc není, většinu dopravy ve městě tvoří prostě regionální doprava do průmyslovky, do centra města či do obchoďáků.
Co je však zajímavější, že tak nějak v plánech jsou obchvaty Vícova i Ohrozimi. 90 % infa o nich si lze vždy přečíst před krajskými volbami, jinak pak 3,5 roku ticho po pěšině. Třeba to někdy Olomoucký kraj dotáhne. :D Jinak se obávám, že nějaké další přeložky jsou naprostá utopie, JMK i OLK patří k těm slabším (ne-li nejslabším), co se týče obchvatů na dvojkách. Přitom obchvaty Žďárné a Valchova by nebyly nic složitého. Ale osobně bych řekl, že by je asi nechápaly ani místní, pocitově to prostě není potřeba a s kamiony jsou místní celkem vpohodě. Nejvíc by pomohlo narovnat ty serpentiny na celé trase, než obchvátit obce.
Realitu JMK znám podstatně lépe, a tady nejsou postaveny obchvaty, které to chtělo mít už tak 15 let postavené. :crazy: Velká většina z nich není ani v přípravě. Takže tohle je tak za 30 let nejdřív.

NulldeVoid: oka chápu, takže je to spíš taková tvoje vize, jak by se to líbilo tobě. Ne že by to tak mělo vypadat. Pak je to v pořádku. :)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mapman »

PetrN píše: 1.6.2023 7:29:12 Mimochodem, nemáte někdo bližší informace o připravované studii dalšího rozvoje dálniční sítě, kterou si nechalo zpracovat MD tuším že od EDIPu? Měla by být dokončená letos. Jsem zvědav jak moc se bude shodovat/odlišovat od zde diskutovaných návrhů a jestli se třeba zpracovatelé zde inspirovali :D
Nějaké informace prosakují, ale se zdejšími návrhy se to shoduje jen pramálo. Podle mě jsou tam některé dost zcestné úvahy, které sice dopravní model vyhazuje jako smysluplné, ale neumím si představit, že by je stát dokázal prosadit. Víc prozradit nemůžu...
PetrN
Příspěvky: 335
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od PetrN »

mapman píše: 1.6.2023 8:05:15 Nějaké informace prosakují, ale se zdejšími návrhy se to shoduje jen pramálo. Podle mě jsou tam některé dost zcestné úvahy, které sice dopravní model vyhazuje jako smysluplné, ale neumím si představit, že by je stát dokázal prosadit. Víc prozradit nemůžu...
Díky, tak minimálně čekám že z toho vyplyne potvrzení tzv "středočeského dálničního okruhu" jak byl z MD prezentován tak 2 roky zpátky? tzn. D19 a pak ve stopách I/38 a I/16 k Řevničovu...

Aram: Dle vánočního podcastu ministra na zdporavy by měla být studie letos opravdu hotová, otázka jestli bude hned prezentovaná
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Standa »

KarelLer píše: 31.5.2023 20:50:21 Ohledně Boskovice-Prostějov, v budoucnosti by šlo protáhnout I/19 až do Prostějova, nebo aspoň udělat obchvat Boskovic, dokončit obchvat Prostějova a přeložit silnici v místech, kde je okraj vojenského újezdu.
Jen připomenu, že do roku 1997 to byla součást I/18 v celém úseku II/150 Boskovice - Prostějov - Přerov - Bystřice pod Hostýnem - Valašské Meziříčí (https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_I/18).
Jinak NullDeVoidova mapa je za mě super :ok: ! Škoda jen, že se asi hned tak nepostaví...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše: 1.6.2023 8:05:15
PetrN píše: 1.6.2023 7:29:12 Mimochodem, nemáte někdo bližší informace o připravované studii dalšího rozvoje dálniční sítě, kterou si nechalo zpracovat MD tuším že od EDIPu? Měla by být dokončená letos. Jsem zvědav jak moc se bude shodovat/odlišovat od zde diskutovaných návrhů a jestli se třeba zpracovatelé zde inspirovali :D
Nějaké informace prosakují, ale se zdejšími návrhy se to shoduje jen pramálo. Podle mě jsou tam některé dost zcestné úvahy, které sice dopravní model vyhazuje jako smysluplné, ale neumím si představit, že by je stát dokázal prosadit. Víc prozradit nemůžu...
Tak ono prosadit cokoli nového bude strašně těžké, kór s naší rozptýlenou zástavbou prakticky v každém koutu republiky. Je to daň za to, že ta síť nebyla naplánovaná daleko dříve. :( Resp. ta v Čechách doplněna na skutečnou síť, tohle nemá se sítí nic společného. Při nejhorším se to postupně "schová" v různé zkapacitnění stávajících jedniček na 4-pruh. :D

PetrN: aha jo vlastně, díky za info. :ok: To samozřejmě uvidíme, jestli to zveřejní. Jako pokud to bude podobné, jako "strategie MD v železniční dopravě za posledních 20 let" (ala Sosna a spol.), tak to bude další cár papíru do šuplíku. :)
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

Standa píše: 1.6.2023 13:46:19
KarelLer píše: 31.5.2023 20:50:21 Ohledně Boskovice-Prostějov, v budoucnosti by šlo protáhnout I/19 až do Prostějova, nebo aspoň udělat obchvat Boskovic, dokončit obchvat Prostějova a přeložit silnici v místech, kde je okraj vojenského újezdu.
Jen připomenu, že do roku 1997 to byla součást I/18 v celém úseku II/150 Boskovice - Prostějov - Přerov - Bystřice pod Hostýnem - Valašské Meziříčí (https://cs.wikipedia.org/wiki/Silnice_I/18).
Jinak NullDeVoidova mapa je za mě super :ok: ! Škoda jen, že se asi hned tak nepostaví...
Souhlas. Ta mapa by se mohla stát skutečností tak 2050 minimálně....
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Krupp: Já si rád kreslím v Corelu. A líbí se mi, že to můžu udělat tak, že to vypadá skoro jako screen z mapy.cz.
Ta S je u Havířova trasovaná takto schválně. Úmyslně to neobjíždím ale jdu přímo. Na sílu. Postavit to tam takhle a hotovo. :-D
Aram96: Je to vize jak by to mělo podle mě vypadat. A nejen mně. D19 je ze zdejšího fóra.
Moje je S11.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Tak tady mám možnou trasu vedení S11, Šumperk – Rýmařov: https://mapy.cz/s/robegocaga
Upřesnění: úsek 39: tunel, 60, 73, 79: estakáda, 221: dlouhý tunel.
Věřím, že by to bylo aspoň technicky možné, když už nic jiného. Tunel pod CHKO je nepříjemnost, ale není to takové, jako kdyby tam byla S11 na povrchu. PP Sovinecko to schytal docela dost, ale jinak to fakt nevidím.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Tak po delší době opět přidávám novou verzi, jak bych si na základě nynějších dat přál, aby to bylo (teď, ale to je nemožné).
Stažení: PDF DES
Oproti minulé mapě se změnilo to, že jsem překreslil všechny stávající dálnice, aby to vypadalo stejně. Jen taková kosmetická změna.
Obrázek
Dálnice:
D33: Bývalá D11 od exitu 95, kde se odpojuje S11, až do Polska, je přejmenována na D33. Je to kosmetická změna, ale: tahle trasa nemá s číslem 11 nic společného.
D49: Po opětovném upozornění jsem se podíval na ŘSD, a oni doopravdy plánují „dálnici“ na hranice. Mají tam 3pruh, ale nazývají to dálnicí. No, tak ve své vizi to beru jako doopravdickou dálnici. Předpokládám tedy, že jsou nějaké plány se Slovenskou stranou na napojení.
4pruhové SMV (eSka):
S36: Novinka, a divím se, že mě to nenapadlo dřív. Propojení Pardubic (S37), D35 a S11. Zkracuje Pardubičákům cestu, když jedou z/na východ. A zároveň cestu těm, co jedou z Prahy do Ostravy (D11, D35, S36, S11).
Silnice 1. třídy (v mém pojetí, směrově oddělené střídavé 3pruhy):
I/4: Nevím, jestli jsem to v minulé verzi popisoval, ale od konce D4 u Strakonic až na Německé hranice v této kategorii.
I/15: Novinka, přidáno jako takový kapacitní přivaděč Mostu k D8, směrem na Prahu.
I/21: Novinka, spojka Chebu a okolí s D5. Zároveň ale zamýšleno i jako připojení KV kraje na oblast Šumavy.
I/22: Novinka, odpojuje se už od D5, pokračuje až na napojení na I/20 u Vodňan. Tohle je pro zvýšení dostupnosti celého jihozápadu.
I/23: Nově protažena od Jindřichova Hradce až na D3.
I/26: Koukám, že tu jsem zapomněl popsat, ale věřím, že místní budou vědět, která to je. Opět jde o nějaké napojení přilehlé oblasti na celou síť a Plzeň.
I/37: Od Žďáru až na D1. Alternativní spojení Brna a Pardubic, méně kapacitní, zejména pro regionální dopravu.
I/45: To jsem asi taky mohl udělat dřív. Od konce S46 až do Polska. Rychlejší spojení v téhle relaci a regionu.
I/46: Jen méně kapacitní pokračování S46, zároveň dodělává obchvat Opavy. Tam se napojuje na S11 a dále jde do Polska.
I/45 a I/46 spolu tvoří dvojici silnic, co má za úklo převzít tranzit z/do Polska. Teď je jen na Polské straně, I/46 by měla u nich pokračovat dál na Gleiwitz, I/45 na A4 u Opole. To je ta myšlenka za tím.
Zvažované I/_ v této kategorii:
I/19 od S73 (Boskovice) do S38 (Havlíčkův Brod): Nějak nevím, jestli by to bylo potřeba, přece jen, od toho tam je D1. A tuším, že bych se musel vyhýbat nějaké CHKO…
I/44 od S44 přes Jeseník až do Javorníku: Napojení regionu, odtam opět dále do Polska. Na druhou stranu, ten region je prostě prázdný. A Polsko je napojené mou milovanou S11 u Králíků. Teď je jen na nich, aby oni k tomu přivedli nějaké eSko.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

K té diskuzi ve foru D35 Úlibice – obchvat .
Od D6 je S16 k ničemu. To by i s naší vysněnou S13 vznikli od Prahy 3 okruhy D0,S16,S13 což je docela drahá sranda zvlášť úsek D6-D7 tam bych postavil obchvat městyse Mšec a nechal ladem. D7-D8 bych přestavěl na podobu všude plnohodnotné múk a až D8-D35 bych přestavěl na S16 s múk. To je to samé když se tu objevovali plány na S16/S27 D6-D5. Prostě drahá zbytečnost. Smysl mi fakt dává S16 D8-D35 a S20 KV-Plzeň.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

S13 ale vůbec není jakýkoliv okruh okolo Prahy. To obsluhuje úplně jinou oblast a je pro jiný tranzit.
D0…tak jasně, to bude a je pro Prahu.
a S16 je pro všechny ty, co nechtějí jet přes Prahu. Něco jako severní verze D19. D19 a S16 budou „spojeny“ pomocí M27, D10 a D11 (a D1) spojuje S38.
Část provozu pojede po těchdle, část po D0, a nikde to nebude přetížený. Což…já vím, to je něco nemyslitelného u nás asi.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

Tak že by to bylo k ničemu bylo silné slovo to uznávám. Ale v ČR na to bohužel nejsou peníze... Být v ČR peníze tak máme D4 do Strakonic,Jižní S19, Severní S13 a S27 z Plzně do Klatov. Ani jedno není a v příštích 20 letech se obávám že ani nebude. Já bych to řekl takhle
Teď to 2030 dostavět tu základní dálniční síť.
Do 2045 postavit tu S19,S27,S13,S38 a další tyhle okruhy kolem ČR
Od dál 2045 dostavit S16 a další tyhle doplňkové dálnice/SMV.
Bohužel se obávám že do 2030 nebude ani ta základní síť.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

To, co jsem prezentoval, je cílový stav. Kdy bude co postaveno, to fakt nevím. Tohle je cílový stav, tak, jak ho vidím já a zdejší z fóra a jak ho taky vidí sčítání intenzit.
Ano, uznávám, že něco jako S16 bude léta páně…víc jak 100 let po pádu Hitlerova režimu. Podobných tam je ostatně několik.
A nebo, ještě v ideálnějším stavu, nebudou vůbec, protože se velmi těžce zainvestuje do rozvoj železnice, zejména vysokorychlostní, a provozu ubyde. Přece jen, i rychlotrať má menší footprint a narušení okolního prostoru, než i to blbý eSko.
Já jen říkám, že když už se dneska něco staví, tak aby se to stavělo s nějakým výhledem do budoucna. Musím se tu hodně držet, abych všude nespamoval, že „tohle měl být 4pruh“. Témata jako I/11 u HK, nebo I/38 od D1 do Rakouska… Ten obchvat Znojma třeba. To mám jako 4pruh prostě. A I/11? To nemá existovat. CELÉ to má být S11.
…jen v případě té I/16 jsem se nemohl udržet. Jasně, je milion důležitějších staveb…ale když už se to dělá…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

Jo s tím souhlasím. Já teď čekám jestli někdy vyplave na povrch nějáká studie na obchvat Strakonic. Zakázka na hlídači je tak snad se jí dočkáme. A pokud to taky nebude minimálně 3 pruh s rezervou na 4-pruh tak bude pěkně naštvaný. Plno staveb má být 4-pruh a prostě není viz. I/13 D8-Liberec
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“