[D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Lidi ve státní správě, co mají před důchodem, se nikdy moc nepřetrhnou...
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Ještě jedna informace k přípravě komunikace, která je v blízkosti 3508.2, asice přeložka silnice II/448 (II. etapa).
Na úřední desce Olomouckého kraje bylo 12.12. 2022 zveřejněno seznámení s podklady před vydáním rozhodnutí.
odkaz: https://udeska.kr-olomoucky.cz/dokument ... 0B52B6VF-0
Jedná se o propojovací úsek mezi II/635 na ul. Křelovská s III/4463 na ul. Řepčínská (délka přeložky 0,6 km).
O přeložce II/448 I. etapa (propojení II/635 Křelovská do OK Globus na I/35 na ul. Pražská) jsem nenašel informace, jaký je současný stav. Stejně tak o pokračovaní II/448 z MÚK Křelov na Topolany.
Na úřední desce Olomouckého kraje bylo 12.12. 2022 zveřejněno seznámení s podklady před vydáním rozhodnutí.
odkaz: https://udeska.kr-olomoucky.cz/dokument ... 0B52B6VF-0
Jedná se o propojovací úsek mezi II/635 na ul. Křelovská s III/4463 na ul. Řepčínská (délka přeložky 0,6 km).
O přeložce II/448 I. etapa (propojení II/635 Křelovská do OK Globus na I/35 na ul. Pražská) jsem nenašel informace, jaký je současný stav. Stejně tak o pokračovaní II/448 z MÚK Křelov na Topolany.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Být ŘSD, tak tuhle stavbu potichoučku co nejrychleji postavím a otevřu a držím ústa. Kromě zpoždění takového kousíčku je ostuda i samotná kategorie tohoto úseku. Tímto se chlubit, fakt není na místě, i kdyby jim harmonogramy vyšly desetkrát.
Jinak harmonogram jim vyšel jen proto, že si dali naprosto neambiciózní termín a příprava běžela dost laxně. Mají jediné štěstí, že jim do toho nějaký odpůrce nehodil vidle.
Jinak harmonogram jim vyšel jen proto, že si dali naprosto neambiciózní termín a příprava běžela dost laxně. Mají jediné štěstí, že jim do toho nějaký odpůrce nehodil vidle.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Jedno úzké hrdlo nahradí lepším úzkým hrdlem. Navíc lze čekat, že vyhledově přes D35 pojede tranzit z Kladského Polska. Severní I-73 nevídím moc reálnou. Už teď jde vidět dle intenzit dopravy, že spíše směřují na I/44, která bude výhledově spojená až k Zábřehu.
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Problém je silnice I/11 od Postřelmova směrem na Králíky. Tam se po dostavbě dnešní přeložky od I/44 u Postřelmova nedá nějak moc manévrovat nebo rozumně vymístit silnici z Olšan a Bušína. Dále horský hřeben mezi Bušínem a Bukovicemi leda tunelem.... Pokud se tam chytí kamion i dnes tak se blbě přejíždí...mindik píše:Jedno úzké hrdlo nahradí lepším úzkým hrdlem. Navíc lze čekat, že vyhledově přes D35 pojede tranzit z Kladského Polska. Severní I-73 nevídím moc reálnou. Už teď jde vidět dle intenzit dopravy, že spíše směřují na I/44, která bude výhledově spojená až k Zábřehu.
Někde jsem zaslechl, že snad ŘSD chce dělat nějakou studii zda by to šlo...
Ty studie existují a vyznívají zcela negativně pro tuto variantu... Stačí je najít...
A brzy se dle všeho dozvíme i nové info z Polské strany....
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Poláci s tím zahýbat můžou, to je pravda. V trase původní varianty "Hitlerovy" dálnice na sever to taky není žádný med, jde se tam i do vyšších nadmořských výšek. Geologicky nevím. Je ale dobré, že nad tím někdo v ŘSD přemýšlí, snad vyberou variantu optimální. Je škoda, že nejde pozměnit tento úsek u Křelova na parametery většiny D35 v nějakém zrychleném módu, přeci jenom byly by to změny spíš pracné než zásadní.Tomas 1975 píše:Problém je silnice I/11 od Postřelmova směrem na Králíky. Tam se po dostavbě dnešní přeložky od I/44 u Postřelmova nedá nějak moc manévrovat nebo rozumně vymístit silnici z Olšan a Bušína. Dále horský hřeben mezi Bušínem a Bukovicemi leda tunelem.... Pokud se tam chytí kamion i dnes tak se blbě přejíždí...mindik píše:Jedno úzké hrdlo nahradí lepším úzkým hrdlem. Navíc lze čekat, že vyhledově přes D35 pojede tranzit z Kladského Polska. Severní I-73 nevídím moc reálnou. Už teď jde vidět dle intenzit dopravy, že spíše směřují na I/44, která bude výhledově spojená až k Zábřehu.
Někde jsem zaslechl, že snad ŘSD chce dělat nějakou studii zda by to šlo...
Ty studie existují a vyznívají zcela negativně pro tuto variantu... Stačí je najít...
A brzy se dle všeho dozvíme i nové info z Polské strany....
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
je to skoro 100let, co je "hitlerova" dálnice vyprojektovaná, tady o ní nějakých 10let mluvíme
tak předpokládám, že tak za 20let ji ŘSD začne brát vážně
ale to jsme tu OT
tak předpokládám, že tak za 20let ji ŘSD začne brát vážně
ale to jsme tu OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Stav vykoupených pozemků
plné rozlišení:
stav k 2.1.2023
stav k 29.12.2021
stav k 25.12.2020
náhled:
plné rozlišení:
stav k 2.1.2023
stav k 29.12.2021
stav k 25.12.2020
náhled:
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Zahájeno stavební řízení : https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni ... edni-deska
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
k.ú. Řepčín vykoupen (převádí se poslední pozemek v trvalém záboru)
k.ú. Křelov vyvlastňuje se poslední pozemek v trvalém záboru
k.ú. Břuchotín vykupuje se poslední pozemek v trvalém záboru
již brzy bude trvalý zábor kompletně vykoupen, takže ještě věcná břemena a nájmy...
k.ú. Křelov vyvlastňuje se poslední pozemek v trvalém záboru
k.ú. Břuchotín vykupuje se poslední pozemek v trvalém záboru
již brzy bude trvalý zábor kompletně vykoupen, takže ještě věcná břemena a nájmy...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Spěje to konečně ke (ne, zdárným koncem to nazvat nejde) konci, nebo spíše začátku konce. Tak 2024 na jaře snad zahájí v plné parádě. Průzkum a tendr letos.
Když nad tím tak přemýšlím, tak nevím, co se na tomhle úseku má stavět 3 sezony. Tohle by mohli dát opravdu vpohodě za dvě. Zprovozňování v polovičním profilu v předstihu tady nemá smysl, i celá dálnice je tak nějak poloviční profil... Ale těším se až zde začnou konečně, to jó.
Když nad tím tak přemýšlím, tak nevím, co se na tomhle úseku má stavět 3 sezony. Tohle by mohli dát opravdu vpohodě za dvě. Zprovozňování v polovičním profilu v předstihu tady nemá smysl, i celá dálnice je tak nějak poloviční profil... Ale těším se až zde začnou konečně, to jó.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Pokud by přednostně otevřeli profil aspoň směrem do Hradce, pomohlo by to určitě.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
U napojení u Břuchotína nebude most pro převedení protisměru, takže směr na HK nemůže být zprovozněn prvý. Bohužel.Honey72 píše:Pokud by přednostně otevřeli profil aspoň směrem do Hradce, pomohlo by to určitě.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Stavba je projektovaná tak, že po 19ti měsících by se měl provoz převést v režimu 1+1 na novou dálnici a pak se uzavře sjezd ke Globusu na dalších 7 měsíců, aby se předělalo to současné provizorní napojení.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Čili po těch sedm měsíců provizorního 1+1 budou nejbližší exity pro sjezd na Olomouc 253 a 267?
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
michal: já to tak chápu.
Takže budou potřebovat 7 měsíců na to prvně zrekultivovat tu současnou "zatáčku" a místo ní postavit kus nového kruháče. Sjezdy z dálnice na kruháč a velká část kruháče by měla být hotová už před tím. To je myslím docela fér termín. Jen nevím, proč jen 1+1. Proč směr Ostrava nemůže být ve 2-pruzích a uzavřen pouze pravý pruh směr HK. Nebo to bude 1+1 na PJP a LJP bude uzavřen celý ?
Honey: samozřejmě .. moje poznámka byla pouze narážka na kategorii tohoto úseku.
Takže budou potřebovat 7 měsíců na to prvně zrekultivovat tu současnou "zatáčku" a místo ní postavit kus nového kruháče. Sjezdy z dálnice na kruháč a velká část kruháče by měla být hotová už před tím. To je myslím docela fér termín. Jen nevím, proč jen 1+1. Proč směr Ostrava nemůže být ve 2-pruzích a uzavřen pouze pravý pruh směr HK. Nebo to bude 1+1 na PJP a LJP bude uzavřen celý ?
Honey: samozřejmě .. moje poznámka byla pouze narážka na kategorii tohoto úseku.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Já si to představuju tak, že bude komplet vše kromě části směru OVA-HK a nějakých děr v kruháči, kterými povede stávající provizorium. Čili 1+1 v pásu HK-OVA. Asi jako když se rušil provizorní sjezd na D11 u Libišan. To by vysvětlovalo i tu kompletní uzavírku exitu. A tím pádem se vyřeší i provizorní napojení u Břuchotína, které by asi šlo přes pás OVA-HK a po jeho uzavření by se to zrušilo a dodělalo.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Tak nějak to asi bude. Dálnice bude stát možná celá, ale provoz jen na PJP. Levý bude uzavřen kvůli těm dvěma napojením. Na 7 měsíců dobré. Nedošlo mi, že 2+1 by možná nešlo kvůli přejezdům SDP, které tady možná nebudou.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Průběžné 1+1 bude určitě na těch pár měsíců stačit, když se teď jezdí přes kruháč...
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
To je jasné. Snad se to tady opravdu stihne, ještě nedávno měla tahle stavba vyhlídky na to být realizována jako poslední nebo předposlední z celé D35. To by tady byl masakr.
Ale jak bylo psáno jinde .. ten masakr stejně asi přijde při přestavbě na D27,5 do Mohelnice.
Ale jak bylo psáno jinde .. ten masakr stejně asi přijde při přestavbě na D27,5 do Mohelnice.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Je otázka jak bude možno získat povolení přez Litovelské Pomoraví a konkrétně přes Třesínský práh. Tam by dnešní novostavba asi narazila.Aram96 píše:To je jasné. Snad se to tady opravdu stihne, ještě nedávno měla tahle stavba vyhlídky na to být realizována jako poslední nebo předposlední z celé D35. To by tady byl masakr.
Ale jak bylo psáno jinde .. ten masakr stejně asi přijde při přestavbě na D27,5 do Mohelnice.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Stačilo by, kdyby se na rozšiřování již asi 50 let stojící dálnice nenahlíželo jako na novostavbu... Kdyžtak postavíme 5 km galerii nebo tunel na rovině, na to jsme experti.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Z jakého důvodu se tento úsek vlastně staví ve 22,5, když je v plánu to do Mohelnice rozšířit na 27,5?
Můžou za to Bártovy škrty, nebo to berou jen jako přivaděč?
Můžou za to Bártovy škrty, nebo to berou jen jako přivaděč?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Aby se to mohlo za několik let zase rozkopat a rozšířit na plný profil.