Ta jižní spojka je politický handl. Podobně JV obchvat Pardubic, který není obchvatem, ale napojením průmyslové zóny. Takhle to tu prostě funguje, pokud sedí na městě stejně barevní jako ve vládě, občas se těm městům s infrastrukturou vypomůže z rozpočtu ŘSD. Když může Brněnský městský okruh financovat stát, proč by nemohl něco podobného udělat i u menších krajských měst.Honey72 píše:Každopádně v územním plánu Jižní spojka až do Třebše zůstává http://mapserver.mmhk.cz/tms/hkfvu/inde ... e_opener=1 a také všechny ty křižovatky na trase od Bláhovky až do Třebše jsou v něm plně mimoúrovňové. Nic odpískáno není. ŘSD se však vždy snaží zvolit levnější variantu, třeba s kruhovými objezdy, ale je to zatím jen studie - ne plán. A záleží vždy na samotném městě, které ze svých požadavků si protlačí. Jenže opatrně, protože může být rádo, že silnice 37 není přesunuta na dálnici a Hradubická nezměněna jako přivaděč na druhou třídu. Pak už by se Jižní spojkou stát vůbec nemusel zabývat
V UP sice pokračování do Třebše zůstává, ale vlastně se s ním už nepočítá.
Součástí politické dohody o převzetí I/11 a I/35 pod kraj je totiž financování napojení Dvora Králové na D11 a takzvané jižní propojení HK. Což je přeložka III/29810, která začne jižně od čističky a přes Labe se napojí do MUK Březhrad. Tím dojde k napojení Třebše a Moravského předměstí na I/37, resp. D11 a D35. Jen se trochu bojím v jaké to bude kategorii. Protože MS 19/70 plánovanou na jižní spojce tu nejspíš nahradí S7,5. Což při těch intenzitách, co tam pak budou, bude velký problém. Chápu že silnici III. tř. v S11,5 tam těžko postaví, ale S9,5 by si to zasloužilo.