I/11 obecně

Hradec Králové (D11, I/31) – Vamberk (I/14) – (I/43) – Šumperk (I/44) – Bruntál (I/45) – Opava (I/46, I/56, I/57) – Ostrava (D1, I/58, I/56, I/59) – Havířov – Český Těšín (I/48)
Odpovědět
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Xyzc »

Honey72 píše:Každopádně v územním plánu Jižní spojka až do Třebše zůstává http://mapserver.mmhk.cz/tms/hkfvu/inde ... e_opener=1 a také všechny ty křižovatky na trase od Bláhovky až do Třebše jsou v něm plně mimoúrovňové. Nic odpískáno není. ŘSD se však vždy snaží zvolit levnější variantu, třeba s kruhovými objezdy, ale je to zatím jen studie - ne plán. A záleží vždy na samotném městě, které ze svých požadavků si protlačí. Jenže opatrně, protože může být rádo, že silnice 37 není přesunuta na dálnici a Hradubická nezměněna jako přivaděč na druhou třídu. Pak už by se Jižní spojkou stát vůbec nemusel zabývat :-)
Ta jižní spojka je politický handl. Podobně JV obchvat Pardubic, který není obchvatem, ale napojením průmyslové zóny. Takhle to tu prostě funguje, pokud sedí na městě stejně barevní jako ve vládě, občas se těm městům s infrastrukturou vypomůže z rozpočtu ŘSD. Když může Brněnský městský okruh financovat stát, proč by nemohl něco podobného udělat i u menších krajských měst.
V UP sice pokračování do Třebše zůstává, ale vlastně se s ním už nepočítá.
Součástí politické dohody o převzetí I/11 a I/35 pod kraj je totiž financování napojení Dvora Králové na D11 a takzvané jižní propojení HK. Což je přeložka III/29810, která začne jižně od čističky a přes Labe se napojí do MUK Březhrad. Tím dojde k napojení Třebše a Moravského předměstí na I/37, resp. D11 a D35. Jen se trochu bojím v jaké to bude kategorii. Protože MS 19/70 plánovanou na jižní spojce tu nejspíš nahradí S7,5. Což při těch intenzitách, co tam pak budou, bude velký problém. Chápu že silnici III. tř. v S11,5 tam těžko postaví, ale S9,5 by si to zasloužilo.
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Xyzc »

Aram96 píše:Je to sice studie, nicméně záměr projektu v téhle podobě byl schválen CK MD. :evil:
Město ať si klidně plánuje a staví co chce, ale ať to tím nezhoršuje již provozované komunikace státu. Ano, kdyby byla I/37 druhou třídou nebo městskou komunikací, ať si tam postaví klidně 5 kruháčů. A když už jsi to nakousl, tak popravdě také moc nechápu, proč tento projekt má financovat ŘSD. Smysl by to dávalo, kdyby tam bylo naopak to přemostění Labe, protože je jasné a je to tak ve více městech, že ty drahé projekty (přivaděče nebo části městských okruhů) ŘSD staví. Kdyby tam bylo to přemostění dál a tudíž by to napojovalo velkou část na D11, tak to beru. Tohle je místní spojka pro město a ještě to zhorší I/37. Nevím, proč by mělo mít ŘSD zájem tohle stavět, resp. proč došlo ke schválení na CK. Ale na to, že oni schvalují kdejaké paskvily a potřebné stavby vyhodnotí jako neekonomické, jsem si zvykl :)
Sice je to studie, ale problém je v tom, že už je na to i EIA. Pokud by se měla změnit OK na MUK, tak to s největší pravděpodobností neprojde přes verifikaci EIA a bude se muset dělat znovu.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/11 obecně

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 08#p227708
mapman píše: Ještě se uvažuje o změně čísla I/11 HK - Šumperk - Ostrava na I/31, a to v souvislosti se změnami v Hradci, kde se má celý Gočárův okruh převést časem na město/kraj.
Děkuji za informace, z kterých vyplývá:
1) je vůle anomálií D11 x I/11 zrušit
2) hledá se příležitost k přejmenování I/11
3) příležitost v podobě zásadní stavby není na obzoru
4) administrativní změna v HK je příležitost poměrně vhodná, vyvolává však otázky na území mezi Ostravou, Havířovem a Českým Těšínem
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Honey72 »

V tom případě zakládám výrobnu dopravních značek pro přeznačení :-) Ale aby to nakonec nedopadlo jako s E4 a E6 .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/11 obecně

Příspěvek od mapman »

Já myslím, že stačí, když si vyrobíš nálepky s číslem 3 v různých velikostech :)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/11 obecně

Příspěvek od theodor less »

mapman píše:Já myslím, že stačí, když si vyrobíš nálepky s číslem 3 v různých velikostech :)
Změňte jedenáctku na I/41. To bude Honey stačit jen proužek.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od kyk »

Počkejme na zprovoznění právě stavěných úseků D35 a D11 a uvidí se, jak potřebná bude ze strany ŘSD "jižní spojka".
pazve
Příspěvky: 435
Registrován: 11.11.2015 21:35:45
Bydliště: HK

Re: I/11 obecně

Příspěvek od pazve »

S tím, co kyk píše, naprosto souhlasím. Uvidí se za rok. Jinak já osobně jižní spojku považuju za naprosto zbytečnou investici, a to bydlím v HK. Už teď při cestě z D11 na Moravské př., Malšovice, Plachtu a Nový HK dostatečně funguje D35 od MUK Sedlice a potom po I/37 nebo přes Opatovice a kolem Vysoké n.L.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Honey72 »

Jako tranzit je spojka k ničemu a vyřadil bych jí ze sítě první třídy. Je nesmysl, aby vedle sebe vedla dálnice a první třída. Pro město samotné však spojka velký význam má. Od Prahy sice může doprava sjet už v Opatovicích, ale od severu ne. Prostě město potřebuje odtížit Pražskou třídu. Pravdou je, že i já když jedu ze severu do nemocnice nebo do Hornbachu, jsem nucen projet centrem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/11 obecně

Příspěvek od vodouch2000 »

Jižní spojku bych nezatracoval s ohledem na rozvoj území kolem Temešváru (klín mezi Pražským Předměstím a Kuklenami), klidně i v S9,5. Co Hradečáky trápí daleko víc, bez ohledu na D35, je slušné propojení Třebše a Moravského Předměstí s hradubickou I/37, které tu nakousl Xyzc. Ale to jsem odbočil.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 obecně

Příspěvek od michal »

Jižní spojka samozřejmě bude hrát v dalším rozvoji města důležitou roli. Tím spíš ale nechápu, že město přistoupilo na tuhle hru "my vám to postavíme, ale bude to silnice I. třídy". Já bych asi spíš zatratil vedení města za posledních 30 let jako takové. ŘSD tam má tři projekty - Mileta, Jižní spojka a Severní tangenta. Mileta se začne stavět příští rok už 20 let, ty liniové stavby jsou pak v současných podobách do nebes volající prasárny... O tom, že nevyvinuli úspěšný tlak na změny u múk Plotiště nemluvě...
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 obecně

Příspěvek od paja »

včerejší koupačka v úseku Nové Sedlice - Komárov
https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 02105.html

pod videem je chybné info, že se jedná o silnici I/57 - mezi Brankou a Opavou
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/11 obecně

Příspěvek od paja »

zajímalo by mě, zda ten chytrák, který vymyslel zvýšení a následné snížení rychlosti za Op-Komárovem ve směru na Opavu má IQ alespoň v hodnotě 1 nebo ho má stále pod bodem mrazu ...

umístění značek je přibližné logiku to nemá a pokud někdo vletí do toho mini rondelu ve větší rychlosti jako 50, tak skončí v lepším případě v hodinách či v poli ...
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Martin96 »

Tento týden jsem si projel celou trasu I/11 od HK až po Mosty u Jablunkova, přičemž jsem se držel výhradně této silnice, i když v mnoha ohledech existuje rychlejší alternativa - normální člověk cestující z Prahy např. do Žiliny stejně využije pouze úsek od Třince do Mostů :)
Dovolte jeden cestovní report... (někdy se budu opakovat, pár faktů tu již bylo zmíněno dřív)

V první řadě mne zaujalo značení cílů - nedávno se stanovil mezi Hradcem a Ostravou jednotný dílčí cíl Šumperk, takže by správně u Hradce neměl být cíl Ostrava a obráceně. Opak je zatím většinou pravdou (ve srovnání s I/48 popř. D48, kde je již všude vyznačena Bielsko-Biala a ne Krakow/Katowice). Na druhou stranou je to na naše poměry rarita, neznám zas moc případů u nás mimo D, kde by byla směrovka s cílem přes 200 km. :)
Docela se mi líbí systém značení v Olomouckém kraji, kde téměř za každou křižovatkou se silnicí I/II/III. třídy je směrová tabule s kilometrovým značením, nikde jinde jsem se s tím jinak u nás nesetkal, to spíš pak na Slovensku). V MS kraji je ale na pár místech toto značení aplikováno rovněž.
Hustší provoz již byl zmíněn... HK - Žamberk, kolem Šumperku a Bruntálu, Opava - Ostrava - Havířov a pak D48 - Mosty CZ/SK.
Kilometrovníky pečlivě značí pouze v Moravskoslezském kraji (po půl kilometrech, tj. cca 186 až 350), zbylé kraje na to kašlou. Z archivu jsem se dočetl, že nejhorší povrch býval v Pardubickém kraji, dnes bych se spíš přikláněl ke kraji Olomouckému.

Jako jednorázový výlet mohu doporučit, zejména ta krajina a serpentiny z/na sedla (Červená Voda, Skřítek) ale pravidelně bych delší úsek po I/11 absolvovat nechtěl - zejména pak množství obcí okolo Šumperka - zastavěná oblast v délce přes 20 km, kde se víceméně jezdí jen 50 a dále průjezd Opavou, který je aspoň po výstavbě severního obchvatu snažší. :)
A úsek Havířov - Český Těšín tu byl před léty zmíněn a stále to platí - lepší a rychlejší u Těrlicka odbočit na Třanovice a dál na I/68 + I/11. Až bude hotový obchvat F-M, a I/68 Třanovice - Nebory, tak od Ostravy to bude rychlejší právě kolem F-M a Havířovu se vyhneme.

Celková doba jízdy dohromady přes 6 hodin (bez pauz na jídlo a tankování).

V reakci na předchozí příspěvek uživatele paja: toho jsem si taky všiml, někdy si člověk klepe na hlavu, co za chytrolíny sedí na úřadech... :roll:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Otázka, jestli je to značení před KO chyba v úřadech, tedy ve stanovení, nebo to zmršila firma, které značení instalovala. Tipoval bych to spíše na druhou možnost.
R48 -> D48 se podařilo!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Honey72 »

Ano, silnici 11 lze dnes považovat za takovou českou route 66 :-) Tedy když se nespěchá a nechce se jet po dálnici, kterou už znáte nazpaměť.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Mike »

njn
ale před Hradcem vznikne dilema, kterou že to 11 se dát ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Martin96 »

Slyšel jsem něco o přeznačení na I/31 od D11 po křížení s D48 a dále na hranice by měla vést I/68. Což by tak odpovídalo, protože nové čtyřpruhové úseky Nebory - Bystřice jsou značené od MÚK Třanovice. Jen to vypadá divně, když se pak z km 14 stane zase km 335 (na průtahu Hrádku)... :D
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: I/11 obecně

Příspěvek od kik »

V Častolovicích začala před pár dny rekonstrukce mostu přes Bělou, takže do konce srpna most pro dopravu od Kostelce do Hradce neprůjezdný a objízdná trasa vede přes Vamberk, Rychnov a Synkov/Slemeno zpět do Častolovic. Ve 2. etapě - má začít 31. 8. - bude průjezdný směr Kostelec - HK a doprava od Hradce bude vedena opět přes Rychnov do Vamberka. Auta nad 3.5 tuny budou muset až do Solnice.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Mike »

a k tomu ještě rozkopáno u Třebechovic s provizorní panelkou a řízením dopravy pracovníky i o víkendu
v neděli jim to šlo, v pátek tam byla asi lepší parta, která preferovala tranzit DO Hradce, takže generovala kolonu až do Blešna, zatímco v protisměru stálo 5 OA....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Vizi »

Mike píše:v neděli jim to šlo, v pátek tam byla asi lepší parta, která preferovala tranzit DO Hradce, takže generovala kolonu až do Blešna, zatímco v protisměru stálo 5 OA....
Zajímavé, buď jsem měl štěstí nebo se parta vyměnila, ale projížděl jsem tam od Hradce v pátek kolem 18 hodiny a měl jsem přesně opačný pocit, vůbec jsem nestál a naopak kolona byla v protisměru
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Mike »

já asi ve 14hod
tak nejspíš jiná parta
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/11 obecně

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 41#p181441
Honey72 píše:Ještě před lety byly v Hradci ukazatele do Ostravy, dnes je nahradil Šumperk.
V Hradci jsou stále ukazatele na Ostravu. V rozporu s cíli, které jsou určeny. A také v rozporu se zdravým rozumem.
Bez názvu 2.png
Bez názvu 2.png (466.13 KiB) Zobrazeno 6525 x
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Mike »

theodor less píše:http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 41#p181441
... A také v rozporu se zdravým rozumem.
jako že z Hradce vyjede na D35, po ní do Olomouce a pak po D46 do Ostravy ?
no, je-li toto zdravý rozum, tak potěš koště
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 obecně

Příspěvek od Hanes »

Teď jsem to nepochopil......
To jako pojedeš z OL po D46 do VY a tam se napojíš na D1 směr OV?
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Odpovědět

Zpět na „I/11“