Državne ceste - státní silnice

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Zrealizuje se rekonstrukce úseku státní silnice DC28 Haganj - Sveti Ivan Žabno - Markovac Križevački. Společně s tím odvodnění, kanalizace. Atd. To vše za skoro 100 mil. HRK. To je až historický akt pro sídla na trase. Přitom nejde o extra délku, ale jednoduše o extra rozsah:

tato silnice byla před dekádou župní silnicí a nyní se to touto úpravou i stavebně napraví do požadovaného stavu
Obrázek

Pamatuje se i na chodníky. Tato investice je investicí za 97 mil. HRK pro 12 km úsek včetně dobudování nejen kanalizace. V obci Sveti Ivan Žabno budou chodníky po obou stranách. Zrovna tato obec dostane infrastrukturu za takový objem peněz, že sama obec by ho nenasbírala od existence samostatního Chorvatska.

Samotné náklady na rekonstrukci silnice jsou pak ve výši 57 mil. HRK aneb 0,6 mil. € na 1 km, což je na chorvatské poměry opravdu luxus.

Chorvatsko mj. dnes realizuje 60 "vodohospodářských" projektů za skoro 2 mld. € za výrazné pomoci EU.

Hrvatske Ceste rekonstruují silnice po celém Chorvatsku a sdílených investicí s vodní infr. přibývá a bude přibývat. Navíc se začíná dostávat i na státní silnice tzv. II. kategorie, ale pořád státní silnice. To jsou právě ty menší obce a zanedbané lokality.

https://prigorski.hr/foto-video-povijes ... juna-kuna/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Hrvatske Ceste zahajují tendrování na rekonstrukci 2,4 km dlouhého úseku staré betonové silnice v rámci státní silnice DC 231 ve: Samobor (západně od Záhřebu, u hranic se SLO, ZDE poloha )

Součástí rekonstrukce, která se odhaduje na 18 mil. HRK (2,4 mil. €) je i výstavba chodníku a cyklostezky. Dále se upraví všechno: bus zastávky, křižovatky, nájezdy, kanalizační systémy (potrubí, poklopy) tak, aby nová vozovka byla kvalitní i na přejezd dle standardů.

https://lokalni.vecernji.hr/gradovi/za- ... kuna-24974

Znají to ti, co se chtějí vyhnout dálnici A3 a ve Slovinsku dálnici A2. Silnice je to doopravdy úzká a odpovídá stavu "staré betonové silnice".
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Hrvatske Ceste začínají stavební práce ve městě Varaždin v rámci D2. Postaví se OK, tady je mapka:

Obrázek

Náklady vyjdou na 8 mil. HRK s DPH, tedy něco přes 1 mil. €.

Práce mají trvat do konce 07/2022 a v úseku bude omezení provozu.

https://baustela.hr/gradiliste/varazdin ... juna-kuna/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

krajní východ země

Je tomu asi 10 let co jsem prvně napsal o Srijemska granična transverzala :arrow:



*jde o zcela novou dopravní os, ze které vyplývá, že se podél hranice se Srbskem postaví nová silnice s obchvaty na trase až po Ilok, který je krajní částí chorvatského historického regionu Sriem a Ilok se tak mj. přímo napojí na dálnici A3, čímž se celý region lépe dopravně vyřeší a může efektivněji rozvíjet v rámci Chorvatska
*délka činí kolem 40 km a tento rozsah zajistí napojení na dálniční síť na východě státu
*před těmi 10 lety se odevzdala 1. malá část: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 232#p59232
*pak se zadefinovalo až do rozpočtu 2022, že se bude pokračovat: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p227739 :ok:

A bude se pokračovat tak, že se zbývající trasa rozdělila na 3 etapy. Náklady na dostavbu budou činit asi 1 mld. HRK. Chorvatsko hodlá profinancovat většinu z EU fondů. Je to zaostalý region a je to připravená investice.

1. etapa bude v nákladech 129 mil. HRK. Jedná se o další 2 obchvaty a sice Apševac a Lipovac. (Lipovac leží jako bod na A3, Bregana - Zagreb - Lipovac).

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ilok-mini ... ovca/23236

Do konce tohoto roku stát dokončí proces získání stavebního povolení a v dalších letech všechno rozestavět. Čeká se na "obálku", pak se začne tendrovat a stavět.

První práce se zahajují: https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... e-15179587 . Začíná výstavba obchvatů: Apševac, Lipovac.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Co jsem naposledy psal Finanční plán pro rok 2021 pro podnik Hrvatske Ceste, který se stará o rozvoj silnic I. třídy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 39#p227739 , tak máme již rok 2022 a je čas se tomu přizpůsobit.

Rozsah sítě státních silnic se zvětšil ke konci roku 2021 na 7 328 km. Tohle číslo je aktualizováno v úvodním příspěvku.

Finanční plán pro rok 2022 - to je to nejdůležitější, co bych měl uvést :arrow:

https://vlada.gov.hr/UserDocsImages/201 ... 2.%20b.pdf ... je to dokument plný čísel, ale z velké části je rozsah prací podobný roku 2021.

Finanční plán podniku Hrvatske Ceste spadá pod celkovou rozpočtovou politiku státu.

Příjmy: 3,16 mld. HRK bez úvěrů (418 mil. €)

Hrvatske ceste má hospodařit v letošním roce se základními příjmy ve výši 1,8 mld. HRK. Jde o příjem z rozpočtu, odvodu ze zdanění PHM.

Projekty spolufinancované EU činí v roce 2022 hodnoty 1,3 mld. HRK.

Výdaje: 3,4 mld. HRK (450 mil. €)

Provozní výdaje v letošním roce dosáhnou výše 972 mil. HRK a tuto hodnotu si prakticky mají udržet až do roku 2024 (1 mld. HRK).
- největší částka z toho půjde na údržbu silnic a to 460 mil. HRK

Celkové výdaje (na nefinanční části) jsou letos plánovány ve výši 2,45 mld. HRK. Proti plánu z ´21 to je o 220 mil. HRK navíc. (v roce 2023 to má být 1,37 mld. HRK)

Letošní čistý deficit je plánován ve výši 258 mil. HRK.

Dluhová služba: v letošním roce 612 mil. HRK.
Zadlužení po letech: v letošním roce 870 mil. HRK, v 2023 - 760 mil. HRK a 2024 - 848 mil. HRK.

Investice, stavební aktivita, údržba (vše níže vypsané dohromady činí 2,78 mld. HRK, tedy asi 368 mil. €)

Spojovací silnice k dálniční síti (přivaděče, mosty)

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 33 mil. HRK. (2023: 116 mil. HRK, 2024: 291 mil. HRK)

4 stavby: je to snad srozumitelné, nemusím to překládat, lze si to tak i dohledat, pokud vás to zajímá více; všem se věnuji. Je to stejný rozsah jako v minulém roce. Většina se připravuje nebo v menším rozsahu stavebně realizuje. Z toho plyne fakt, že v příštích letech se prudce tato kapitola zvedne.

* Spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8
* Izgradnja dionice Okučani – granica BiH
* Čvor Zdenčina (A1) – most na Kupi kod Lasinje
* Most na Savi kod Gradiške

Výstavba a rekonstrukce rychlostních silnic

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 463 mil. HRK. (2023: 411 mil. HRK, 2024: 313 mil. HRK).

Tady se nám to o 1 investiční aktivitu zvětšilo.
0.JPG
0.JPG (43.58 KiB) Zobrazeno 5172 x
Plnění ostatních programů na silniční síti

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 325 mil. HRK. (2023: 295 mil. HRK, 2024: 66 mil. HRK).
0-1..JPG
0-1..JPG (40.4 KiB) Zobrazeno 5172 x
Rekonstrukce a údržba silnic na ostrovech

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 1,05 mld. HRK. (2023: 15 mil. HRK, 2024: 15 mil. HRK).

Tady dominuje výstavba mostu Pelješac s přístupovýma silnicema. Ale je tady taky již projekt navíc.
0-2.JPG
0-2.JPG (18.91 KiB) Zobrazeno 5172 x
Program denivelace a zlepšení bezpečnosti silničně-železničních přejezdů

V tomto roce se tento program dokončí v nákladech 100 tis. HRK. Pro další roky se již neplánuje nic.

Investiční údržba a rekonstrukce silnic

V tomto roce jde na tuto aktivitu celkem 530 mil. HRK. (2023: 490 mil. HRK, 2024: 490 mil. HRK).

V provozních výdajích je položka 460 mil. HRK určená pro údržbu silnic
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Obilaznica (obchvat) Orebića nebo částečná přeložka a prodloužení silnice DC 414. Dalo by se o tom psát v tématu k mostu Pelješac v rámci Dubrovnicko-neretvanské župy, ale jedná se zároveň o státní silnici a já se rozhodl pro informaci jí napsat do tohoto tématu. Do budoucna, pokud by se rozestavěla, tak o ní budu psát třeba tam v tom dalším regionálním tématu. Jak se tedy lze dočíst, tak letošním rokem se plánuje postoupit k přípravám vedoucím k výstavbě. Již základní příprava proběhla v minulých letech.

plánovaná trasa obchvatu:
Obrázek

širší vazby:
Obrázek

Orebić se nachází v západní polovině polostrova Pelješac na jeho jižní části. Jak to již bývá, tak státní silnice ho protíná a očekává se v souvislosti se zlepšením dostupnosti polostrova, že tady vznikne problém v cestování, protože intravilán a silnice nejsou v poměrech, které budou vyhovovat většímu provozu. Takže se plánuje postavit nová linie/trasa silnice ze severní strany obce tak, že obejde tuto obec.

Studie dopadů na ŽP se dokončila v roce 2021 a studie realizovatelnosti pak v roce 2020 včetně administrativního procesu v župě a obci (rovněž v letech 2020-2021). Příprava této stavby trvá od minulé dekády. Já vynechám všemožná opatření související s ochranou ŽP, kterých tady bude více než dost.

Délka obchvatu bude činit 6,7 km. Dosavadní státní silnice DC 414 začíná v přístavu Orebić a pokračuje směrem na Ston, Zaton Doli a tam se napájí na D8. To značí, že přes Orebić dál pokračuje župní silnice a tomu tak bude i nadále, ale z části dosavadní státní silnice se stane lokální silnice.

Obrázek
1.JPG
1.JPG (211.36 KiB) Zobrazeno 5001 x
2.JPG
2.JPG (120.33 KiB) Zobrazeno 5001 x
Vzhledem k topografii a terénním okolnostem tady bude i částečně zrealizován pruh pro pomalu jedoucí vozidla, tedy obchvat bude z větší, severní části parameter jako 2+1 silnice. S tím dále souvisí jistý záběr do pásma lesů a ochranná opatření později v rámci provozní části. Dále se musí vynaložit jistý obnos na zajištění ochrany vodního zdroje. V rámci této stavby se budou muset vybudovat i víceré připojovací komunikace a napojovací silnice dosavadních komunikací v trase.

Obrázek
3.JPG
3.JPG (75.7 KiB) Zobrazeno 5001 x
4.JPG
4.JPG (12.52 KiB) Zobrazeno 5001 x
Intenzity provozu v letech 2014 - 2019<br />Průměrné celoroční - letní
Intenzity provozu v letech 2014 - 2019
Průměrné celoroční - letní
3.JPG (35.78 KiB) Zobrazeno 5001 x
Podél silnice se na prvních 2 km mj. postaví 1,85m široký chodník.

Tolik tedy pro představu. Samotné odhadované náklady na výstavbu, naceněné ještě před válkou na Ukrajině jsou ve výši 170 mil. HRK (bez DPH) nebo 3,4 mil. € za 1 km silnice. Na chorvatské poměry to je vyšší částka, ale odpovídá rozsahu prací.

Skutečné náklady se ale ještě zvětší, protože se musí rekonstruovat župní silnice od dokonce budoucího přístavu, který se taky plánuje postavit po jednu z křižovatek na trase nového obchvatu, ale tuto částku se zavázala Dubrovnicko-neretvanská župa uhradit.

Projekt obchvatu Orebić byl již i veřejně projednán na přelomu let ´21/´22. Hrvatske Ceste zařadil tuto stavbu v roce 2021 mezi priority, a proto se taky nachází již ve finančním rámcu pro letošní rok, jak se lze výše přesvědčit. To ještě neznačí zakopnutí do země, ale co se objeví v seznamu prací, tak to Hrvatske Ceste zrealizují v nejbližším období.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Připravuje se rekonstrukce této silnice:
4.JPG
4.JPG (89.42 KiB) Zobrazeno 4752 x
Jedná se o DC522, úsek 001, tedy Kurjak - Gornja Ploča, v délce 8,6 km. Odhadované náklady jsou 28,5 mil. HRK nebo 450 tis. € na 1 km.

Aneb jde o spojnici vnitrozemské DC1 a dálnice A1.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Hrvatske Ceste letos vypíší soutěž na uskutečnění rekonstrukce 2 km úseku DC 100 v úseku Mali Lošinj - Veli Lošinj a v odhadovaných nákladech 37 mil. HRK. Tedy asi 2,5 mil. € na 1 km. V rámci celé správní jednotky Rijeka je to absolutně největší projekt, i když nejkratší na přímo státní silnici. Letos totižto Hrvatske Ceste budou realizovat i rekonstrukce na nestátní silniční síti, na tzv. nezařazené silniční síti, což jsou silnice vedoucí do různých osad, o které se nestarají ani župy. Celkem se tady vypíše na 8 projektů za 60 mil. HRK.

Upgraduje se TATO lokalita, po které přejezd zabere 2x více času, než na opravdové státní silnici. Jde o to, že tento úsek nevyhovuje parametrům. Silnice se rozšíří, co vzhledem k terénu nebude lehké. Na druhou stranu se využije získaný materiál z rozšíření na další práce.

Ostrov Cres, o kterém je tedy řeč ale dostane ještě jedno vylepšení a sice odbočka ve formě DC 101 dostane v délce 4 km emulzní mikrokoberec, který prodlouží životnost povrchu o další roky. Vzhledem k výhradně lokálnímu provozu to postačuje pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu z hlediska kvalit vozovky. Nedočetl jsem se jestli půjde o souvislou opravu nebo lokální pokládky. Tento projekt vyjde na odhadovaných 1,6 mil. HRK.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy Butković si prohlédl ve Varaždinské župě most Tuhovac a obchvat Novi Marof. Ale nejen o tom byla jeho návštěva zde.

*na podzim chce ministerstvo dopravy vyhlásit soutěž na 1. etapu nové rychlostní silnice Varaždin - Ivanec - Krapina, přičemž alokováno je na tento záměr 250 mil. HRK do konce roku, tedy se zazmluvněním v této výši (asi 33 mil. €)

*všeobecně ministr mluvil o silničních a železničních projektech ve Varaždinu

*ministr se byl podívat na průběh výstavby východního obchvatu Novi Marof, který se tady za 105 mil. HRK bez DPH staví a zdůraznil, že jde o největší silniční projekt současnosti v tomto regionu; projekt by se měl do konce roku dokončit a tedy v roce 2023 odevzdat do provozu

Novi Marof se na obchvat těší, protože díky němu již nebude tranzitním městem. Žije zde asi 13 tis. obyv.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... rofa/23374
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od nollie »

Postřeh z Ninu ze silnice 6011:

https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... ase=ophoto

Na místě 1.) je nově postavený kruhový objezd, ještě nedokončený. Na místě 2.) již není kruhový objezd jen zabodnutý klacek do země, ale již je dostavěný. Kolony tam jsou stále... A na místě 3.) je uděláno rozšíření, takže se tam již v pohodě vyhnou protijedoucí auta.

________________________________
poznámka: 6011 není státní silnice, ale ponechávám to v tomto tématu jako zajímavý postřeh pro danou lokalitu
Diaľničiar
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.8.2022 14:32:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: poznámka
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Zveřejněná dokumentace, první fáze výstavby rychlostní silnice v hodnotě 260 mil. HRK (Varaždin - A2)

Prostřednictvím systému elektronického zadávání veřejných zakázek byla zveřejněna výzva k předběžné konzultaci se zainteresovanými ekonomickými subjekty související s výstavbou rychlostní silnice Varaždin - Ivanec - Krapina, I. fáze; Výstavba severního jízdního pruhu rychlostní silnice na úseku od křižovatky Varaždin po křižovatku Cerje Tužno (včetně severních větví křižovatky), včetně křižovatky s okresní silnicí ŽC2061 v poloze křižovatky Vidovec (včetně severních větví křižovatky), o délce cca. 7,5 km.

Předpokládaná hodnota prací na prvním úseku silnice z Varaždinu do Cerje Tužno je 262 000 000 HRK bez DPH (35 mil. €) a vzhledem k plánovanému zahájení zadávacího řízení je zadávací dokumentace zveřejněna k předchozí konzultaci se zainteresovanými hospodářskými subjekty. Výzva je otevřena do 12. září a do té doby mohou všechny zainteresované podnikatelské subjekty zasílat své připomínky a návrhy související s návrhem zadávací dokumentace prostřednictvím systému EOJN.

Rychlostní silnice je jedním ze strategických projektů Varaždinské župy a prefekt Anđelko Stričak a ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković oznámili, že výběrové řízení bude vyhlášeno v září. Úsek rychlostní silnice byl rozdělen do tří fází, celkem šest (6) stavebních fází na dílčí úsek: Varaždin - Cerje Tužno, Cerje Tužno - Ivanec a Ivanec Lepoglava (zejména pro severní a zejména pro jižní silniční rychlostní komunikace ), a pět (5) etap přemístění zařízení, vše v souladu s povolením umístění z dubna 2019.

V souladu s Plánem zadávání zakázek zahájení zadávacího řízení na „Výstavba BC Varaždin-Ivanec-Krapina, I. etapa; Výstavba severního jízdního pruhu rychlostní silnice na úseku od křižovatky Varaždin po křižovatku Cerje Tužno v délce cca 7,5 km je plánována ve III. čtvrtletí 2022 - vysvětlili dynamiku prací na chorvatských silnicích ještě v červnu.

https://www.varazdinske-vijesti.hr/aktu ... kuna-62470

dnešní situace na trase:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković navštívil ve středu 21. září 2022 Beli Manastir a Osijek. Při této příležitosti byl uveden do provozu obchvat Beli Manastir. (cca. 10 tis. obyv.)



Projekt výstavby obchvatu Beli Manastir má hodnotu přibližně 89 milionů HRK (bez DPH) a přesunul 3,2 km úsek státní silnice DC 517 na úseku, kde stávající státní silnice prochází samotným centrem města Beli Manastir.

Obrázek

Místopředseda vlády a ministr Butković při té příležitosti řekl, že jde o silnici, která je důležitá pro odlehčení dopravy a přesun tranzitní dopravy mimo město.

"V Osijecko-baranjské župě se realizuje několik projektů obnovy silniční infrastruktury, mezi něž patří renovace státní silnice Nemetin-Aljmaš v hodnotě asi 70 milionů HRK a renovace státní silnice u Normanci v hodnotě asi 90 milionů HRK," uvedl.

Největším projektem je výstavba koridoru Vc, na kterém bude úsek dálnice A5 do Beli Manastir otevřen do konce roku. V článku níže opisuje investice za další stovky mil. HRK do veřejné dopravy v Osijeku s okolím.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/pustena-u ... jeku/23538
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Karlovac - obchvat DC1 - Turanjska obilaznica nebo-li rychlostní tah Karlovac, ale není to Brza Cesta. Je to spíš jako obchvat. Hrvatske Ceste to uvádí jako stavbu Mostanje - Vukmanički Cerovac. Je to důležitá stavba "páteřního" druhu.

Tady je Turanj: ZDE

takto je vedená nová 6 km trasa:

Obrázek

detail:

Obrázek

takto vypadají první "obnovené" práce: https://kaportal.net.hr/video/395726/iz ... ju-972020/

Z uvedeného vyplývá, že hlavním objektem na trase je most. Tady byl jeho stav z 08/2022:

Obrázek

Tato stavba patří do projektů "faronových" v zemi, tedy tzv. projektů, které se táhnou dlouhé roky. Začátek se datuje do roku 2007. Jsou to osudové projekty, které se začínají bez finančního krytí, pak přišla ale finanční krize a pak se jednoduše jejich dostavba komplikovala. Postupně se dokončují nebo konečně staví. Takhle se postavil most, který nikam nevedl, za 50 mil. HRK: https://www.jutarnji.hr/naslovnica/vide ... ao-9625879 .

Náklady na dokončení této stavby kolem 180-200 mil. HRK, tedy smluvní cena. Za silnici, obnovení kvalit mostu, dále zde pracují energetické a vodárenské společnosti.

most, co nic nespojil má být brzo minulostí:



již brzo se tak posune tento 4-pruh:

Obrázek

začátkem tohoto roku se tady masivně pracovalo a dosavadní cíl byl/je odevzdat stavbu do konce roku:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše uvedený projekt ještě jednou, doplnění a aktualizace stavu výstavby, konstrukce vozovky:

DC1, Obchvat Turanj u Karlovca

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Finanční plán pro rok 2023

https://vlada.gov.hr/UserDocsImages/201 ... .%20b).pdf

v textu je mix HRK a EUR, kdo by to studoval, tak HRK jsou zdůrazněné v rámci tabulek (kurz 7,53)

Finanční plán podniku Hrvatske Ceste spadá pod celkovou rozpočtovou politiku státu.

Příjmy: 339,7 mil. €

Hrvatske ceste má hospodařit v letošním roce se základními příjmy ve výši 246,1 mil. €. Jde o příjem z rozpočtu, odvodu ze zdanění PHM.

Projekty spolufinancované EU činí v roce 2023 hodnoty 82,3 mil. €.

Výdaje: 383,5 mil. €

Provozní výdaje určené v roce 2023 na údržbu silnic dosáhnou výše 67,8 mil. €. Jde o +11% meziroční navýšení.

Celkové výdaje (na nefinanční části) jsou pro rok 2023 plánovány ve výši 217,9 mil. €. Částka je značně nižší proti roku 2022, ale odpovídá plánům. Je to způsobeno snižováním výdajů na projekt mostu Pelješace a silnic na stejnoměnném ostrově.

Letošní čistý deficit je plánován ve výši 43,9 mil. €.

Dluhová služba: v letošním roce 72,8 mil. €.
Zadlužení po letech: v letošním roce 116,7 mil. €, v 2024 - cca. 160 mil. € a 2025 - cca. 190 mil. €.
Úvěry se používají výhradně na nové strategické projekty schválené vládou a dopravní politikou státu.

Zůstatek neuhrazených splatných závazků k 31.12.2021 činila 4,67 milionu EUR a 30. června 2022 1,64 milionu eur.

Investice, stavební aktivita, údržba (celkem tato kapitola činí asi 276 mil. €, vypsané jsou hlavní programy)

Do provozu se má v roce 2023 odevzdat 22 km nových státních silnic.
- v roce 2024 je to 22 km a v 2025 pak 64 km

Spojovací silnice k dálniční síti (přivaděče, mosty)

V roce 2023 půjde na tuto aktivitu celkem 28,5 mil. €. Jedná se o 190% růst proti roku 2022.

Jedná se o 4 stavby. I v roce 2022 to jsou 4 stavby, ale most Sáva u Gradiška s hranicemu Bosny a Hercegoviny je již hotový a tento bod je nahrazen projektem Drvenik - uzel Ravča:

Do provozu se v roce 2023 neodevzdá ani 1 km, až v roce 2024 to bude 9 km, v roce 2025 pak 17 km.

Obrázek

Výstavba a rekonstrukce rychlostních silnic

V roce 2023 půjde na tuto aktivitu celkem 58,2 mil. €.
- plán pro rok 2024 činí 80 mil. € a v roce 2025 to bude 163 mil. €

brza cesta = rychlostni silnice (2- pruh i 4- pruh)

- Brza cesta D12 (Podravski ipsilon) Farkaševac - Bjelovar
- Brza cesta Bjelovar - Virovitica - GP Terezino Polje (Mađarska) (Podravski ipsilon)
- Brza cesta D10 (Podravski ipsilon) Kloštar Vojakovački - Križevci
- Multimodalna platforma splitske aglomeracije, brza cesta Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš
- Spojna cesta D403 čvor Škurinje -luka Rijeka
- Brza cesta Nuštar - Vukovar
- Brza cesta Varaždin -Ivanec - Krapina
- Brza cesta Kasina - Zlatar Bistrica (nová stavba)

Z hlediska toho financování bude pocházet v roce 2023 asi 12,9 mil. € z prodeje paliv a 42,4 mil. € z EU fondů. Zbytek jsou úvěry. Třeba v tom roce 2025 se počítá až se 140 mil. € z EU fondů.

V roce 2023 se má do provozu odevzdat 5 km v rámci tohoto programu.
- v roce 2024 pak 6 km a v 2025 dalších 30 km

Plnění ostatních programů na silniční síti

V roce 2023 půjde na tuto aktivitu celkem 32,4 mil. €.
- v roce 2024 přibližně stejně, v 2025 pak 67 mil. €

Tato činnost je prováděna nepřetržitě a jedná se o výstavbu obchvatů měst za účelem přesunu nákladní dopravy a tranzitní dopravu z center měst. Projekty, které je třeba vyzdvihnout z důvodu značného objemu investic předpokládaných v tomto programu jsou:

obilaznica = obchvat

- Srijemska granična transverzala, dionica Ilok - Lipovac
- Obilaznica Zaprešića
- Križanje Širina u Solinu
- Spojna cesta čvor Sisak - Sisak
- Obilaznica Preloga
- Obilaznica Novog Marofa
- Obilaznica Buzeta
- Obilaznica grada Vukovara
- Brza cesta Požega - Staro Petrovo Selo
- Brza cesta Pletemica - Požega - Brestovac
- Obilaznica Nedelišća i Pušćina

Rekonstrukce a údržba silnic na ostrovech

V roce 2023 půjde na tuto aktivitu celkem 11,5 mil. €.
- v roce 2024 půjde na tuto kapitolu prozatím jen 2,5 mil. €, v 2025 pak 12,3 mil. €
- poslední roky sem šlo 120-150 mil. € právě na megaprojekt spojení Jižní Dalmácie

dokončí se projekt mostu Pelješac a pokračuje se v plnění obchvatu Orebić

- Cestovno povezivanje sjužnom Dalmacijom; Most Pelješac s pristupnim cestama i obilaznicom Stona
- Obilaznica Orebića

Program denivelace a zlepšení bezpečnosti silničně-železničních přejezdů

Program je takřka u konce, vynaloží se částka 6 tis. €.
- v dalších letech to bude 30-60 tis. € na drobné práce na další menší křižovatky silnic se železnicemi

Investiční údržba a rekonstrukce silnic

V roce 2023 se na tuto aktivitu plánuje vynaložit částka ve výši 74,9 mil. €.
Z toho bude 8,6 mil. € z EU fondů.

Investiční údržba a rekonstrukce silnic zlepšují některé úseky státní silniční sítě oproti současnému stavu, který zlepšuje obsluhu uživatelů státních komunikací, zvyšuje bezpečnost provozu a obnovují se poškozené části komunikací. V závislosti na potřebách tyto projekty ve většině případů zlepšují geometrii vozovky (rozšíření vozovky, korekce horizontálních a vertikálních úrovní, korekce příčných pádů, rozšíření břehů a hrází) a/nebo zvyšuje bezpečnost provozu vybudováním chodníků, zvýšením viditelnosti, novým dopravním zařízením a signalizace a/nebo se zlepší stávající systém odvodnění dešťové vody a/nebo se opraví poškozený systém stavební konstrukce mostů, viaduktů, opěrných zdí a/nebo změny dopravních režimů na doplnění dalších jízdních pruhů na křižovatkách, vybudováním kruhových objezdů nebo případně nivelací.

Aktivita probíhá průběžně každý rok a v rámci ní jsou projekty, které trvají i několik měsíců až několik let.

V provozních výdajích je položka 70,9 mil. € určená pro údržbu silnic
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Největší silniční investice podniku Hrvatske Ceste, nebudu je rozepisovat po vláknách, tam je informací k nim dost. Z proslovu ředitele Hrvatske Ceste:

:arrow: V Rijece se staví důležitá státní silnice ze Škurinje, tedy obchvat, na záhřebské pobřeží, jako spojnici mezi novým terminálem našeho největšího námořního přístavu a systémem evropské dálniční sítě. Je to jedna z nejdražších a nejsložitějších silnic na jednotku délky, která se staví, protože její velká část prochází pod hustě obydlenou částí Rijeky. Stavba tři kilometry dlouhé silnice byla nasmlouvána za 470 milionů HRK a bude dokončena v roce 2023. Na tento projekt jsou zajištěny prostředky z fondů EU, protože obsluhuje mezinárodní dopravu evropského významu.

:arrow: Obchvat širší oblasti města Split je budován pod názvem Multimodální platforma aglomerace Split, ve směru Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš. Pro nás je prioritou spolufinancování z fondů EU. Je třeba říci, že stavba na straně Omiše a na straně Solinu, tedy Splitu, začala úseky financovanými chorvatskými silnicemi z vlastních prostředků. Konkrétně se staví nejsložitější část obchvatu Omiše s mostem přes Cetinu spojujícím dva tunely a hodnota zakázky je 175 milionů HRK. Na straně Splitu byly nasmlouvány práce v hodnotě 55 milionů HRK na křižovatce Mravince a brzy očekáváme zadávání prací do Karepovce a dále, do křižovatky TTTS. Celková hodnota projektu výstavby silnice ze Solinu do Omiše se odhaduje na přibližně 2,5 miliardy HRK.

Doprava splitské aglomerace je řešena realizací několika projektů, z velkých staveb je třeba zmínit projekt nového vjezdu do města přes křižovatku Vučevica na dálnici A1. Projekt počítá s výstavbou nové státní silnice, která spojuje dálnici s přístavištěm trajektů ve Splitu.

:arrow: Podravina epsilon je systém dvou rychlostních silnic, které na jedné straně napojí Podravinu na dálnici Záhřeb - Varaždin a na straně druhé zajistí lepší spojení s Maďarskou republikou. Tyto rychlostní komunikace budou mít nakonec 4 jízdní pruhy, ale v první fázi se staví pouze 2, což je model, který aplikujeme na ty komunikace, u kterých není dopravní opodstatnění výstavby v plném profilu. Zbývající úseky větve rychlostní silnice směrem na Viroviticu se budují nebo projektují. Stavíme silnici do Bjelovaru o délce 16,9 km a tento projekt bude dokončen v roce 2025. Pokračování do Virovitica se plánuje s tím, že se brzy začne stavět na úseku Virovitica - Špišić Bukovica.

Na druhé větvi Podravského upsilonu, na silnici, která vede z Križevci do Koprivnice, byly zadány zakázky na stavbu úseku až do Kloštra Vojakovača v délce 7,5 km v hodnotě 229 mil. HRK (bez DPH) a zhotovitel právě dnes začal pracovat. Termín výstavby té části silnice je 30 měsíců.

:arrow: Síť severních regionů doplní postupně budovaná rychlostní silnice Podravska od hranic s Maďarskem až po hranice se Srbskem. V současné době máme v přípravě několik úseků této silnice, hraniční most přes Sávu u Stara Gradiška je součástí spojovací rychlostní silnice, která spojuje Banja Luku s naší dálnicí Záhřeb - Lipovac. Most byl dokončen letos v červnu a po vybudování spojovací komunikace bude zprovozněn. Most stál 145 milionů HRK, z toho chorvatská strana zaplatila 60 milionů HRK a zbytek uhradila strana Bosenská.

:arrow: Příčné propojení dálniční sítě dalekého východu Chorvatska je jedním z projektů strategického významu. Silnice z Iloku na dálnici Záhřeb - Lipovac, zvaná Srijemska transverzala, se táhne podél státní hranice a dává nový pohled na oblast, která je řídce osídlená, ale má velký potenciál. Zajistili jsme prostředky na první, nejjižnější úsek té silnice. Celková hodnota této důležité silnice se odhaduje na více než 800 milionů HRK a hodnota úseku, který stavíme z fondů EU, obchvat Apševac a Lipovac v délce 4,2 km, se pohybuje kolem 76 milionů HRK.

:arrow: Z připravovaných projektů bychom rádi zmínili také projekt výstavby rychlostní silnice Požega - Staro Petrovo Selo, která představuje rychlejší a pohodlnější spojení povodí Požegy se stávající dálnicí A3.

:arrow: Souběžně s výstavbou posledního úseku křižovatky Záhřeb - Sisak, Lekenik - Sisak se staví státní spojovací silnice, která začíná v samotném městě Sisak a která jej nakonec napojí na dálniční systém. V současné době se staví část silnice, která začíná ve městě Sisak mostem přes Odru, a hodnota zakázky je 87,3 mil. HRK. Tato fáze bude dokončena v roce 2023.

:arrow: Záhřebský okruh tvoří rychlostní silnice Popovec - Marija Bistrica - Zabok s napojením na Brezničko Hum. Část rychlostní silnice, která spojí krajní západ s dálným východem aglomerace hlavního města, je již postavena. Zabok a Popovec, Zagorje a Prigorje jsou propojeny silnicí, která umožní rychlejší rozvoj oblastí, které jsou v blízkosti Záhřebu, ale jsou od něj odděleny Medvednicí Doprava je páteří evropské integrace a má zásadní význam pro volný pohyb osob. zboží a služby. Dopravní politika napomáhá rozvoji ekonomiky a moderní infrastruktury. Velké dopravní investice stavební firmy do určité míry oživily, vrátily jim možnost růstu a rozvoje a menším firmám daly možnost uplatnit se na trhu.

https://novac.jutarnji.hr/novac/busines ... e-15293335
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Chorvatské silnice vypsaly výběrové řízení: Velká novinka přichází na státní silnice

Státních silnic je do 7,5 tis. km. Hlavních mezinárodních je z tohoto počtu asi 30%. A Hrvatske Ceste chtějí tyto silnice pozvednout na lepší úroveň. Tím se nemyslí, že tam bude rovný povrch. Lepší úroveň neznačí ani to, že se postaví obchvaty. Naráží se tím na úroveň služeb. ODPOČÍVKY.
25.JPG
25.JPG (122.33 KiB) Zobrazeno 2311 x
Odpočívadla budou mít toalety, vodu i a někde i prostor pro motely. Chorvatské silnice vypsaly výběrové řízení na všechny hlavní silnice v rámci státní silniční sítě.

Každých 50 nebo 100 kilometrů, podle toho, jak studie ukáže, že je to nejlepší, vybudují chorvatské silnice odpočívadla pro cestovatele/řidiče na státních silnicích vyčerpané kilometry cestování.

Čerpací stanice, kavárny, možná i motel - to je plán od D1 do D10, ale také pro D66, D75 a D102. Samozřejmě, protože nikdo nezná všechny státní silnice nazpaměť, řekneme si, že jde prakticky o všechny hlavní silnice, které spojují všechny čtyři strany Chorvatska, a také o pár menších, jako je ta z Kraljevice přes Krk do Jurandvor nebo ten z hraničního přechodu Metković do Opuzenu.

A proč odpočívadla na státních silnicích, jako jsou ty na dálnicích? Částečně proto, že to stanoví Evropská unie, a částečně proto, že zde nejsou vůbec žádná odpočívadla, což v zahraničí není zrovna zvykem.

Státní silnice, kromě dálnic s nejvyšší intenzitou dopravy v Chorvatské republice, v současné době nemají rozvinutou odpovídající infrastrukturu podpůrných obslužných zařízení, zejména pro potřeby odstavných parkovišť pro kamiony a dobíjecích stanic pro elektromobily v souladu se zákonnými ustanoveními a zvláštními požadavky stanovenými směrnicemi EU - říkají v Hrvatske ceste a dodávají, že podpůrná servisní zařízení jsou považována za odpočívadla, kde jsou poskytovány služby řidičům a cestujícím, které jim umožňují bezpečnou a pohodlnou jízdu a uspokojují jejich potřeby pro odpočinek a další zařízení.

Cestování, zejména tranzitní, vyžaduje uspokojení základních minimálních potřeb každého uživatele, proto návrh a kapacita doprovodných obslužných zařízení závisí na velikosti a struktuře dopravního proudu, proto při navrhování a volbě umístění odpočívadla, je nutné analyzovat dopravní proudy a zohlednit podíl nákladních vozidel, účel osobní cesty, zdroj a cíl cesty cestujících, národní strukturu cestujících a jejich zvyklosti a posoudit strukturální změny dopravní proudy v dohledné době - ​​vysvětlují chorvatské silnice ve výběrovém řízení na firmu, která zmíněnou analýzu vytvoří.

https://www.poslovni.hr/hrvatska/hrvats ... ti-4371536
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda Chorvatské republiky: Přijaté rozhodnutí o změnách rozhodnutí o změně hranice námořního majetku pro výstavbu, rekonstrukci a údržbu státní silnice DC56

Vláda na 187. zasedání přijala rozhodnutí o změně rozhodnutí o změně hranice námořního majetku za účelem výstavby, rekonstrukce a údržby státní silnice DC56 v souladu s územním souhlasem a na základě žádosti Hrvatské cesty. doo zasláno ministerstvu moře, dopravy a infrastruktury.

Důvod zahájení řízení o vynětí výše uvedené parcely z oblasti námořního majetku, včetně rekonstrukce stávajícího mostu „Skradin“, vysvětlily chorvatské silnice zvýšením úrovně bezpečnosti pro chodce a cyklisty přes vodní tok "Rivina Jaruga" ve směru ke vstupu do národního parku "Krka". Stávající stav na té části státní silnice totiž nemá vybudovanou stezku pro chodce a cyklisty, což výrazně ohrožuje bezpečnost provozu.

Přijaté Rozhodnutí umožní realizaci projektu infrastruktury v rámci širšího infrastrukturního projektu výstavby fekálních kanalizací a mimořádné údržby státní silnice DC56 s prodloužením pěší a cyklistické stezky v úseku Skradin - vjezd. do Národního parku Krka a plánovaná hodnota investice je 1,31 milionu eur (bez DPH).

https://mmpi.gov.hr/vlada-rh-prihvacena ... dc56/23765
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Stavba obchvatu Našic pokračuje. Je to oblast východní Chorvatska, uzel 3 státních silnic. Žije tady asi 16 tis. obyvatel. Pro připomenutí, 4,1kilometrový úsek silničního okruhu, který vede východně od Našic a spojuje předměstí Velimirovac - Markovac Našički a Vukojevce, byl postaven a zprovozněn v roce 2016 a budou realizovány další dvě etapy. První fází je podle města výstavba silničního okruhu z křižovatky Velimirovac do osady Seone a koncepční návrh tohoto úseku je předložen Ministerstvu územního plánování. Odhadované náklady činí 16,6 milionu eur. Druhá fáze zahrnuje výstavbu západního silničního okruhu ze Seony do Gradacu Našički, na který se v současné době připravuje předinvestiční odhad nákladů.

https://www.glas-slavonije.hr/514047/4/ ... obilaznice

Obrázek

:arrow: Podravska brza cesta (rychlostní silnice)

Obrázek

Obrázek

:arrow: sledovaný projekt v tématu: obchvat Turnja, prodloužení 2/4- pruhu u města Karlovac v rámci DC1 má být v provozu v 04/2023, resp. do začátku léta :jidlo:

fotky, video: https://kaportal.net.hr/aktualno/vijest ... nog-kaosa/

Co je ještě potřeba udělat, kromě vyasfaltování několika dalších úseků okruhu, je instalace dopravního zařízení a signalizace a souběžné komunikace, které umožní přístup lidem, jejichž nemovitosti zůstaly odříznuté. Darko Šošić z Hrvatske cesty na staveništi uvedl, že téměř více než 90 procent prací je hotovo, a 95 procent silnice je má položený asfalt. Je to již 2. posunutí termínu. První byl v 06/2022.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt/stavba v tématu

od roku 2011 (v provozu obchvat Ilok) se soustavně věnuji velkému projektu Srijemska granična transverzala; a o tomhle to je, že si vyberu tah a klidně ho můžu 1-2 dekády dopravně upgradovat, klidně i 10 tahů ve státě a ono to pomalu systematicky jde realizovat; i v rozpočtě ´23 se počítá s investicemi sem; další informace doposud i zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 40#p253940

nová rychlostní silnice na východě Chorvatska, přeložky silnic, obchvaty
40 km v nákladech asi 130 mil. €

video mapující situaci:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Investice státu do Varaždinu s okolím včetně alokací pro krajské silnice (dnes žije ve městě Varaždin asi 44 tisíc obyvatel)

Ve fin. plánu pro letošní rok se píše i o "Brza cesta Varaždin - Ivanec - Krapina"
viewtopic.php?p=265875#p265875

Stavba rychlostní silnice ve Varaždinu by mohla začít ještě letos

Na státní silnici D3 v Gornji Kneginac v okrese Varaždin se staví kruhový objezd, jehož hodnota dosahuje téměř 690 tisíc eur (bez DPH). Ministr Butković navštívil křižovatku a oznámil zahájení prací na rychlostní komunikaci Varaždin - Ivanec - Krapina.

Obrázek

Ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković zhodnotil práce na rekonstrukci křižovatky státní silnice D3, která spojuje ulice Vukovarska a Toplička, jako mimořádně důležité pro Obec Gornji Kneginec z hlediska bezpečnosti a zdůraznil, že kruhový objezd je nejlepší dopravní řešení. Oznámil, že tento projekt, který realizují chorvatské silnice, bude dokončen v červnu, uvedla HRT.

Ministr Butković zmínil rychlostní silnici Varaždin - Ivanec - Krapina, na kterou je vypsáno výběrové řízení a nabídky budou otevřeny koncem tohoto měsíce. Řekl, že doufá, že nebudou žádné stížnosti, aby mohli první fázi té silnice otevřít co nejdříve. Jde o něco málo přes 30 milionů eur a práce se očekávají ještě letos.

Diskutovalo se také o rychlostní silnici Varaždin - Ormož a Butković oznámil, že se koncem března sejde se slovinským ministrem dopravy, aby vymezil přípojný bod z chorvatské a slovinské strany. Předseda představenstva chorvatských silnic Josip Škorić se kromě výstavby kruhového objezdu v Gornji Kneginac zmínil i o některých dalších projektech této společnosti.

- Klíčovým projektem pro další období je rychlostní silnice Krapina, první etapa a přeložka státní silnice D2 Cestica a Petrijanec. To je naše úzké hrdlo na státní silnici D2. Do konce roku by měli mít hotovou studii vlivu na životní prostředí. Následuje tvorba dokumentace. Do té doby budeme řešit styčný bod se Slovinskou republikou směrem na Ormož, řekl Škorić.

Varaždinský prefekt Anđelko Stričak zdůraznil, že v okrese Varaždin se dokončují nebo připravují silniční projekty v celkové hodnotě kolem 500 milionů kun nebo 70 milionů eur. Kromě zmíněných investic na dálnicích a státních silnicích upozornil, že ministerstvo dopravy vyčlenilo 4,7 milionu eur na Krajskou správu silnic, která bude sanovat 28 sesuvů.

Rovněž je nasmlouváno zhruba 9,2 milionu eur na opravy vozovek a za tyto prostředky se „obnoví povrch“ asi 60 kilometrů místních okresních silnic. Má hodnotu 14 milionů EUR. V souladu s tím Stričak řekl, že letos bude do krajských a místních komunikací investováno asi pět rozpočtů Krajské správy silnic.

https://vlada.gov.hr/vijesti/ministar-b ... pina/37963
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Osijek, které je mj. 4. největší město Chorvatska (76 tis. obyvatel) se mj. staví podjezd v nákladech ve výši 13 mil. €. Souvisí se železnicemi a hlavní osí města.

Obrázek

Je to financováno fondy EU. Místem projíždí na 25 tis. vozidel za den.
Staví se v ulici sv. L. B. Mandića.
Jeho dokončení se očekává do konce letošního roku.

Město nyní dostane i 10 tramvají za 25 mil. €.
Brzo novou investici: viewtopic.php?p=271038#p271038 :P

Celý region nyní čerpá na dopravní projekty více než 300 mil. € z fondů EU a státního rozpočtu.

Město je napojeno díky dálnici A5 na chorvatskou a potažmo evropskou dálniční síť. Brzo bude mít možnost souvislého napojení do 3 okolních zemí: Srbsko (A5 a A3), Bosna a Hercegovina (A5), které již jsou a Maďarsko (A5) nejpozději do 2025.

V rámci této situace se staví nebo plánuje vícero nových rychlostních silnic, tedy silnice v nových trasách s lepšími křižovatkami.

Osijek sám o sobě má několik obchvatových úseků a je dobře napojen na nejbližší okolí, ve kterém žije asi 100 tis. obyvatel.

Pochází odtud i dnes významnější stavební firma Osijek - Koteks, která mj. staví i tento podjezd. Je součástí asi 500m dlouhého koridoru v tomto místě.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpredsj ... ijek/23873



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

hezké a srozumitelné video ze stejné série, kterou sem postupně dávám i já opisuje rychlostní silnici Varaždin - Ivanec - Krapinec (o 2 příspěvky výše jsou stavební aktuální práce)

jedná se o srozumitelné video - doplněno o mapy, informace a snadno srozumitelné věty, které kopírují to co právě ve videu vidíte

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Vláda Chorvatské republiky přijala rozhodnutí s předchozím souhlasem společnosti Hrvatske ceste d.o.o. za úvěrový dluh

Na zasedání konaném ve čtvrtek 20. dubna 2023 přijala vláda dvě rozhodnutí o předchozím souhlasu společnosti Hrvatske ceste d.o.o. za úvěrový dluh ve výši 116,7 mil. EUR plus úroky, poplatky a náklady a za účelem financování projektů a podnikatelského záměru v roce 2023 a na uvedenou částku poskytuje státní záruku.

Na úvěru se podílejí čtyři banky (ERSTE, OTP, PBZ a ZABA) s pevnou úrokovou sazbou 4,40 procenta ročně, s dobou splácení 12 let, s tříletou dobou odkladu, poplatek za sjednání je 0,50 procenta jednorázově, z celkové částky úvěru je odměna agenta 9 tisíc eur ročně a poplatek za nevyužitou částku úvěru 0,20 procenta ročně se 100procentní zárukou Chorvatské republiky.

Tímto úvěrem je plánováno vyrovnání závazků za dva úvěry EIB, úvěr HBOR a klubový úvěr od bankovní komunity a zbytek úvěru bude financovat projekty jako Okučani - Stara Gradiška, rychlostní silnice Bjelovar-Virovitica - hraniční přechod Terezino Polje, Stobreč - Dugi Rat - Omiš D8; silniční spojení s jižní Dalmácii, spojovací silnice Sisak - dálnice Sisak atd.

https://mmpi.gov.hr/vlada-rh-donesene-o ... enje/23933

:arrow: Dále, tady v tomto příspěvku jsem psal o dokončení obchvatu Turnja (Karlovac, D1): viewtopic.php?p=267872#p267872 . Článek uvádí, že práce budou dokončené do konce tohoto měsíce, ale nebylo oznámeno datum zprovoznění, protože závisí od přebíracího konání: https://kaportal.net.hr/aktualno/vijest ... se-ne-zna/ . Stavba byla vícekrát posunuta v dokončení pro problémy s úpravami místních silnic.

Celková hodnota prací je 174 682 408,26 HRK bez DPH, tedy 23 184 339,80 EUR.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Državne ceste - státní silnice

Příspěvek od Diaľničiar »

Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković navštívil v pondělí 5. června ostrov Lošinj, kde si prohlédl práce na projektu rekonstrukce státní silnice DC100 na úseku Osor - Nerezine, v rámci kterého byla provedena kompletní výměna konstrukce vozovky s rozšířením komunikace, doplněním stezky pro pěší a cyklisty a nového kruhového objezdu v blízkosti místa kempu Lopari.

Obrázek

Po prohlídce prací se místopředseda vlády a ministr Butković sešel se zástupci místních úřadů v Mali Lošinj a zúčastnil se slavnostního podpisu smlouvy mezi Chorvatskými silnicemi a městem Mali Lošinj o rekonstrukci státní silnice DC100 na úseku Mali Lošinj - Veli Lošinj a úseku z Ćunski do Kovčan. Dohody o úpravě vzájemných práv a povinností a o spolufinancování prací na zmíněných úsecích podepsali předseda představenstva chorvatských silnic Josip Škorić a starostka Mali Lošinj Ana Kučić.

Obrázek

Vicepremiér a ministr Butković k dnešnímu jednání uvedl, že na jednání byly projednány všechny důležité projekty, především silniční projekty v oblasti města Mali Lošinj. „Na úvod chci zdůraznit, že na úseku, který je rovněž napojen na Mali Lošinj, ale územně neprobíhá v oblasti Města Mali Lošinj, to je úsek Porozin – Dragozetići, probíhá rekonstrukce státní silnice jde velmi dobře, těch prvních šest kilometrů,“ zdůraznil Butković s tím, že když mluvíme o silniční infrastruktuře a obnově státních silnic v oblasti Cresu a Lošinje, věci jsou dobré a že Renovují se i zbývající části. Místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu poděkoval chorvatským silnicím a jejich pobočce v Rijece a starostům měst Mali Lošinj a Cres, že při přípravě projektové dokumentace a realizaci všech renovací je velmi důležitá spolupráce mezi městy a obcemi.

Obrázek

Místopředseda vlády a ministr Butković také odkazoval na podpis dvou dohod mezi Chorvatskými silnicemi a městem Mali Lošinj a dodal, že jde o pokračování investic chorvatských silnic v oblasti města Mali Lošinj. „Velmi důležitým úsekem je rekonstrukce státní silnice Mali Lošinj – Veli Lošinj o celkové délce 2 kilometry. Jde o velký projekt a celková hodnota prací je asi 5,7 milionu eur bez DPH, z toho Chorvatské silnice převezmou 5 a půl milionu eur a zbytek 135 tisíc eur převezme město Mali Lošinj,“ vysvětlil Butković. s tím, že po tomto podpisu bude vypsáno výběrové řízení na provedení prací. „A druhá dohoda je na vybudování chodníků, odvodnění dešťové vody a opěrných zdí také na státní silnici z Ćunski do Kovčanje v celkové délce 3,1 kilometru, kde je vybrán zhotovitel. To je celková hodnota prací, asi jeden a půl milionu eur, z toho Chorvatské silnice zafinancují 950 tisíc eur a zbytek 400 tisíc eur zafinancuje město Mali Lošinj a práce začnou v r. poloviny září, po skončení turistické sezóny,“ pokračoval a zdůraznil, jak jsou, co se silniční infrastruktury týče, skutečně všechny problémy vyřešeny.

Druhé téma schůzky se týkalo přístavních projektů, ale to tady vynechám.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/potpredsj ... inju/23993
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“