Nizozemsko
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Jedna z hlavních přístupových silnic do Amsterdamu bude uzatvořená pro provoz. Tunel Piet Hein se v nákladech 116 mil. € bude renovovat. Byl otevřen do provozu v roce 1997. Uzavřen bude od 25.6.2021 do 30.9.2022.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
alespoň něco z provozu a výstavby
V 06/2021 se dokončilo rozšíření A1 mezi Rijssen a MÚK s A35 u Azelo. Po novém je zde 6- pruh.
https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/51230063560/
Dne 2.7. se do provozu uvedla nová MÚK A67 x N69. Veldhoven, západ:
https://i.imgur.com/vTWq0py.jpg
probíhají poslední terénní úpravy zemních prací po dokončení tunelové sekce A9 v Amsterdamu:
https://i.imgur.com/PbBndFQ.jpg
https://i.imgur.com/gPOrodi.jpg
https://i.imgur.com/L6aCBne.jpg
https://i.imgur.com/v9VqlsH.jpg
první beton pro tunelové segmenty pro Blankenburg Tunnel / Maas Delta Tunnel v loděnici Damen; tunel obslouží pod úrovní moře dálniční provoz A24 v přístavu v Rotterdamu:
https://i.imgur.com/Kj3ajTp.jpg
Dualizace N7 na severu města Groningen; upgrade z 2x2 na 2x4 JP v části N7 x A28. Projekt se realizuje od roku 2017 a dokončit se v 12/2024. Je v omeškání mnoha let, protože původně se měl letos dokončit.
https://i.imgur.com/4ZF6g57.jpg
https://i.imgur.com/YcSdsE3.jpg
https://i.imgur.com/qTOFdy6.jpg
https://i.imgur.com/48sZktX.jpg
https://i.imgur.com/KHkgSfi.jpg
V 06/2021 se dokončilo rozšíření A1 mezi Rijssen a MÚK s A35 u Azelo. Po novém je zde 6- pruh.
https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/51230063560/
Dne 2.7. se do provozu uvedla nová MÚK A67 x N69. Veldhoven, západ:
https://i.imgur.com/vTWq0py.jpg
probíhají poslední terénní úpravy zemních prací po dokončení tunelové sekce A9 v Amsterdamu:
https://i.imgur.com/PbBndFQ.jpg
https://i.imgur.com/gPOrodi.jpg
https://i.imgur.com/L6aCBne.jpg
https://i.imgur.com/v9VqlsH.jpg
první beton pro tunelové segmenty pro Blankenburg Tunnel / Maas Delta Tunnel v loděnici Damen; tunel obslouží pod úrovní moře dálniční provoz A24 v přístavu v Rotterdamu:
https://i.imgur.com/Kj3ajTp.jpg
Dualizace N7 na severu města Groningen; upgrade z 2x2 na 2x4 JP v části N7 x A28. Projekt se realizuje od roku 2017 a dokončit se v 12/2024. Je v omeškání mnoha let, protože původně se měl letos dokončit.
https://i.imgur.com/4ZF6g57.jpg
https://i.imgur.com/YcSdsE3.jpg
https://i.imgur.com/qTOFdy6.jpg
https://i.imgur.com/48sZktX.jpg
https://i.imgur.com/KHkgSfi.jpg
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Nizozemská vládní agentura vydražila 25 ČSPH na tamních dálnicích. 6 z nich změní vlastnictví. Koncese byla udělená na období 15 let. Největší nabídka byla na provozování ČSPH na odpočívce A1 nedaleko Amsterdamu, Honswijck. Jde o 27,5 mil. €.
ČSPH se zde udělují na koncesi od roku 2002. V roce 2021 má vláda za to v kase 79 mil. €.
Na A1 Honswijck projede za den 100 tisíc motoristů. Nevydělává se ani tak na samotných PHM jako na dalších službách od podávání kávy po menší jídlo.
ČSPH se zde udělují na koncesi od roku 2002. V roce 2021 má vláda za to v kase 79 mil. €.
Na A1 Honswijck projede za den 100 tisíc motoristů. Nevydělává se ani tak na samotných PHM jako na dalších službách od podávání kávy po menší jídlo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Nizozemská vláda plánuje nahradit Eurovignette za mýtní systém pro nákladní dopravu. Se zavedením se počítá v roce 2026 a náklady mají dosáhnout částky 400 mil. €. Sazba má být 0,15€ za kamion, což bude nejnižší sazba ze západní EU. Tento systém nahradí i dosavadní zdanění komerční nákladní dopravy. Ani jeden systém dnes nejde zpátky do silnic a ani nepůjde, protože půjde do podpory rozvoje a udržení rozvoje tohoto druhu dopravy.
Vláda vypracovala nový plán pro rozšíření A15 nedaleko Arnhem / Nijmegen (Ressen - Zevenaar). Klíčová změna se plánuje od roku 2017, kdy se počítalo s rozšířením v délce 5 km a dnes to již bude 25 km.
mapa: https://i.imgur.com/6PiJ1Y5.jpg
Vláda vypracovala nový plán pro rozšíření A15 nedaleko Arnhem / Nijmegen (Ressen - Zevenaar). Klíčová změna se plánuje od roku 2017, kdy se počítalo s rozšířením v délce 5 km a dnes to již bude 25 km.
mapa: https://i.imgur.com/6PiJ1Y5.jpg
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
4 koaliční strany představují koaliční smlouvu, která má mj. přinést:
*strukturální zvednutí financování infrastruktury +1,25 mld. €, vyhrazeno pro obnovu silnic, železnic a vodních cest
*A27 ve městě Utrecht dostane další studii, jestli je dosavadní projekt opravdu potřebný (nepůjde o 1. snahu prozkoumat projekty)
*má se nahradit silniční daň za poplatek za ujetý km, ale tohle se plánuje již 30 let a pro nepopulárnost nezavedlo
- instalace sledování pohybu vozidel již ne na vyhrazených trasách dálnic atd., ale na celé národní síti silnic
- nahradilo by se zpoplatnění mnoha tunelů, dálnic
- implementace do roku 2030
*strukturální zvednutí financování infrastruktury +1,25 mld. €, vyhrazeno pro obnovu silnic, železnic a vodních cest
*A27 ve městě Utrecht dostane další studii, jestli je dosavadní projekt opravdu potřebný (nepůjde o 1. snahu prozkoumat projekty)
*má se nahradit silniční daň za poplatek za ujetý km, ale tohle se plánuje již 30 let a pro nepopulárnost nezavedlo
- instalace sledování pohybu vozidel již ne na vyhrazených trasách dálnic atd., ale na celé národní síti silnic
- nahradilo by se zpoplatnění mnoha tunelů, dálnic
- implementace do roku 2030
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Na SZ od Amsterdamu leží město Beverwijk s asi 41 tis. obyv. Do problémů se dostává pro technický stav most, který byl postavěn nad železniční tratí společně s tunelem Velsen v roce 1957. Takže dnes má most již 65 let. Pruh mezi N197 a A22 byl uzavřen pro trhliny v betonu. Inspekce v 06/2021 odhalila další trhliny na severním viaduktu nad železnicí, takže i tato část je v omezení. Další obhlídka mostu v 12/2021 poukázala na trhliny na jižním viaduktě. Most nemá odstavní pruhy, takže se musel znovu omezit jízdní pruh.
Všeobecně se očekávají obrovské dopravní kongesce, protože tento most spojuje město Beverwijk a průmyslovou zónou s dálnicí A22 a Amsterdamem. Budou se realizovat dopravní opatření, která usnadní provoz mezi A22 a A9 tak, že se bude dát použít A9 pro jízdu do Amsterdamu tunelem Wijker.
https://live.staticflickr.com/65535/517 ... 9f21_b.jpg
Všeobecně se očekávají obrovské dopravní kongesce, protože tento most spojuje město Beverwijk a průmyslovou zónou s dálnicí A22 a Amsterdamem. Budou se realizovat dopravní opatření, která usnadní provoz mezi A22 a A9 tak, že se bude dát použít A9 pro jízdu do Amsterdamu tunelem Wijker.
https://live.staticflickr.com/65535/517 ... 9f21_b.jpg
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Je nepochybně dobré vědět, že nejrušnější křižovatka v severní části státu projde rekonstrukcí a dopravně to nebude proto žádný zázrak po tuto dobu. Jde o křižovatku Julianaplein A28/N7 v Groningen. Práce potrvají do konce jara a stane se z ní vylepšená MÚK.
https://i.imgur.com/u4WiZwx.jpeg
Dopravní intenzity:
N7 západním směrem: 77,900
N7 východním směrem: 78,500
A28 jižním směrem: 63,000
Emma Viaduct severním směrem: odhad kolem 30,000 - 40,000
Na to, aby doprava neskolabovala, tak se má snížit dopravní provoz o alespoň 80 tis. vozidel. Část bude vedená obcházkovou trasou po okruhu v dosahu.
https://i.imgur.com/u4WiZwx.jpeg
Dopravní intenzity:
N7 západním směrem: 77,900
N7 východním směrem: 78,500
A28 jižním směrem: 63,000
Emma Viaduct severním směrem: odhad kolem 30,000 - 40,000
Na to, aby doprava neskolabovala, tak se má snížit dopravní provoz o alespoň 80 tis. vozidel. Část bude vedená obcházkovou trasou po okruhu v dosahu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
tady je opravdu hezké, zrychlené, video s popiskama co je kde z jízdy po A15 Deil - Rotterdam:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
psáno v 08/2019:
co to obnášelo:
A1 rozšířeno na 2x4 pruhy (A10 - A9) a 2x5 + 2 pruhy (A9 - A6)
A6 rozšířeno na 2x4 pruhy / 4x2 přes území Almere (A1 - N702 východně od města)
A9 rozšířeno s dalšími pruhy, ve 3 km tunelu v Amsterdamu-JV (A1 - A2)
A9 bude rozšířeno na 2x4 pruhy přes Amstelveen (A2 - A4)
A10 rozšířeno na 2x4 pruhy Amsterdamu (A1 - A2)
co není součástí projektu, ale se realizuje ve stejné době:
A5 Westrandweg (Amsterdam western bypass)
A9 vnějšek Badhoevedorp (včetně zkapacitnění)
A10 druhý Coen Tunnel
N702 6- pruh v Almere (ve výstavbě)
Schiphol - Amsterdam - Almere anebo SAA zahrnuje v sobě upgrade 64 km dálnic A1, A6, A9 a 10 mezi uvedenými městy, co tvoří důležitý koridor, po kterém jezdí stále více vozidel. Náklady na projekt 5,4 mld. € a většina se zrealizovala v letech 2012 až 2019. Expanze A9 přes Amstelveen je v poslední fázi. Plánovaný tunel A10 v Amsterdami není součástí tohoto projektu.Diaľničiar píše:
- A9 Badhoevedorp - Holendrecht
The final contract of the SAA megaproject has been provisionally awarded to a consortium known as VEENIX.
The contract will widen A9 to 2x4 lanes between the Holendrecht (A2) and Badhoevedorp (A4) interchanges, south of Amsterdam. This is the last leg of the Schiphol-Amsterdam-Almere megaproject, which has a total value of over € 5 billion.
VEENIX is a consortium that consists of
* Macquarie Capital
* Siemens
* Count & Cooper
* FCC
FCC will be the main constructor, it is a Spanish construction giant. It is their first major contract in the Netherlands. It is also the first time that such a large PPP road concession has been awarded to a consortium with no Dutch construction company. There were only 2 bids.
Construction is planned between 2020 and 2026. The concession has runs for 14 years and is a DBFM contract: Design, Build, Finance, Maintain.
text je od uživatele ChrisZwolle z mezinárodního fóra SSC
co to obnášelo:
A1 rozšířeno na 2x4 pruhy (A10 - A9) a 2x5 + 2 pruhy (A9 - A6)
A6 rozšířeno na 2x4 pruhy / 4x2 přes území Almere (A1 - N702 východně od města)
A9 rozšířeno s dalšími pruhy, ve 3 km tunelu v Amsterdamu-JV (A1 - A2)
A9 bude rozšířeno na 2x4 pruhy přes Amstelveen (A2 - A4)
A10 rozšířeno na 2x4 pruhy Amsterdamu (A1 - A2)
co není součástí projektu, ale se realizuje ve stejné době:
A5 Westrandweg (Amsterdam western bypass)
A9 vnějšek Badhoevedorp (včetně zkapacitnění)
A10 druhý Coen Tunnel
N702 6- pruh v Almere (ve výstavbě)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
V přístavu Rotterdam vybudovali 17 km vyhrazenou autonomní trasu pro kamiony, nazvanou "Container Exchange Route". 5 kontejnerových terminálů je propojeno vyhrazenými komunikacemi.
Mají problém: nefunguje to. Nedokážou přimět IT stranu autonomních vozidel, aby spolupracovala s kontejnerovými terminály. Projekt stál 175 milionů EUR, ale nevyužívá se. Nyní zvažují provoz běžných kamionů s řidiči.
https://i.imgur.com/hhKY58q.jpg
https://i.imgur.com/ImWUbua.jpg
Mají problém: nefunguje to. Nedokážou přimět IT stranu autonomních vozidel, aby spolupracovala s kontejnerovými terminály. Projekt stál 175 milionů EUR, ale nevyužívá se. Nyní zvažují provoz běžných kamionů s řidiči.
https://i.imgur.com/hhKY58q.jpg
https://i.imgur.com/ImWUbua.jpg
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Tunel Alexia byl otevřen do provozu v Hilversum dne 6. srpna 2022.
Jedná se o poměrně neobvyklý tunel, je to v podstatě železniční podjezd (nahradil úrovňový přejezd), ale tunel má dvě úrovně: jednu pro silnici a jednu pro cyklostezku. Silniční tunel má délku 249 metrů, aby nebyl oficiálním tunelem a podléhal složitým tunelovým předpisům, které začínají na 250 metrech.
Hilversum má mizernou síť hlavních silnic, toto je jediný železniční přejezd ve východních čtvrtích města. Společnost Hilversum je známá tím, že zkouší některá nová řešení ke zlepšení plynulosti dopravy na svých dvouproudých silnicích. Bylo to první město, které experimentovalo s "voorrangsplein" (prioritní kruhový objezd), který byl přijat do příručky pro městské komunikace v roce 2012. O tom je více zde: https://www.wegenwiki.nl/Voorrangsplein .
Jedná se o poměrně neobvyklý tunel, je to v podstatě železniční podjezd (nahradil úrovňový přejezd), ale tunel má dvě úrovně: jednu pro silnici a jednu pro cyklostezku. Silniční tunel má délku 249 metrů, aby nebyl oficiálním tunelem a podléhal složitým tunelovým předpisům, které začínají na 250 metrech.
Hilversum má mizernou síť hlavních silnic, toto je jediný železniční přejezd ve východních čtvrtích města. Společnost Hilversum je známá tím, že zkouší některá nová řešení ke zlepšení plynulosti dopravy na svých dvouproudých silnicích. Bylo to první město, které experimentovalo s "voorrangsplein" (prioritní kruhový objezd), který byl přijat do příručky pro městské komunikace v roce 2012. O tom je více zde: https://www.wegenwiki.nl/Voorrangsplein .
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Dálnice A24 postupuje na západní straně Rotterdamu. Skládá se z krátkého dálničního spojení mezi A15 a A20. Je to však poměrně složitý projekt kvůli velkému přechodu přes řeku a podúrovňové poloze na severním břehu.
Pár fotek z webu projektu ze srpna 2022:
Severní pobřeží: https://i.imgur.com/KYF6mSJ.jpg
Jižní pobřeží: https://i.imgur.com/NSz0xi2.jpg
MÚK A15xA24: https://i.imgur.com/AlAU9YZ.jpg
uzel A20xA24: https://i.imgur.com/6W4EpKa.jpg
Pár fotek z webu projektu ze srpna 2022:
Severní pobřeží: https://i.imgur.com/KYF6mSJ.jpg
Jižní pobřeží: https://i.imgur.com/NSz0xi2.jpg
MÚK A15xA24: https://i.imgur.com/AlAU9YZ.jpg
uzel A20xA24: https://i.imgur.com/6W4EpKa.jpg
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Dne 24.9. proběhl den otevřených dveří v novém tunelu Corbulo. Je to 2,5 km dlouhý 2-rourový tunel, který bude sloužit jako spojení mezi A4 a A44 na jižní straně Leidenu.
Dokončení tunelu bylo původně plánováno na konec roku 2022, oficiální termín se však posunul až na rok 2024 a může být ještě později. Loni v červnu měli ve skladu ničivý požár, kde bylo zničeno poměrně dost vybavení tunelu. Toto je zařízení, které nekoupíte z regálu, toto je třeba objednat a při dnešních problémech dodavatelského řetězce může jeho dodání trvat poměrně dlouho.
Toto je tunel Corbulo, nedaleko je akvadukt Limes a je tam Tacitův most. Všechny tyto infrastruktury jsou na severní hranici někdejší římské říše v Nizozemsku (řeka Rýn).
fotky:
https://flic.kr/p/2nNKxAq
https://flic.kr/p/2nNHXE3
https://flic.kr/p/2nNHXwT
https://flic.kr/p/2nNHXob
https://flic.kr/p/2nNKasM
Dokončení tunelu bylo původně plánováno na konec roku 2022, oficiální termín se však posunul až na rok 2024 a může být ještě později. Loni v červnu měli ve skladu ničivý požár, kde bylo zničeno poměrně dost vybavení tunelu. Toto je zařízení, které nekoupíte z regálu, toto je třeba objednat a při dnešních problémech dodavatelského řetězce může jeho dodání trvat poměrně dlouho.
Toto je tunel Corbulo, nedaleko je akvadukt Limes a je tam Tacitův most. Všechny tyto infrastruktury jsou na severní hranici někdejší římské říše v Nizozemsku (řeka Rýn).
fotky:
https://flic.kr/p/2nNKxAq
https://flic.kr/p/2nNHXE3
https://flic.kr/p/2nNHXwT
https://flic.kr/p/2nNHXob
https://flic.kr/p/2nNKasM
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Upřednostňovaná alternativa byla vybrána pro projekt rozšíření A2 z přestupního uzlu Deil (A2/A15) do přestupního uzlu Vught (A2/A65).
Jedná se o rozsáhlý projekt rozšíření. Bylo na něj vyčleněno 830 milionů EUR.
Obecný projekt:
*rozšíření A2 na 2x4 pruhy mezi Deil (A15) a Empel (A59), včetně nového mostu přes řeku Waal a nového mostu přes řeku Maas.
*rozšíření kolektorových pruhů A2 kolem Den Bosch na 3 pruhy v každém směru (aktuálně 4x2 pruhy, budou to 3+2+2+3 pruhy). *Kolektorové pruhy budou také rozšířeny na sever přes řeku Maas.
Projekty mostů jsou vysoce profilované. Stávající most A2 přes řeku Waal v Zaltbommelu byl postaven v roce 1996, vždy byl plánován jako jeden ze dvou budoucích mostů. Tento budoucí most je nyní konečně naplánován. Most přepraví 146 000 vozidel denně.
Stávající most A2 přes řeku Maas u Den Bosch byl postaven v roce 1970 jako čtyřproudý most s rameny, které se v roce 2010 změnily na jízdní pruhy. Most přepraví 145 000 vozidel denně.
Jedná se o rozsáhlý projekt rozšíření. Bylo na něj vyčleněno 830 milionů EUR.
Obecný projekt:
*rozšíření A2 na 2x4 pruhy mezi Deil (A15) a Empel (A59), včetně nového mostu přes řeku Waal a nového mostu přes řeku Maas.
*rozšíření kolektorových pruhů A2 kolem Den Bosch na 3 pruhy v každém směru (aktuálně 4x2 pruhy, budou to 3+2+2+3 pruhy). *Kolektorové pruhy budou také rozšířeny na sever přes řeku Maas.
Projekty mostů jsou vysoce profilované. Stávající most A2 přes řeku Waal v Zaltbommelu byl postaven v roce 1996, vždy byl plánován jako jeden ze dvou budoucích mostů. Tento budoucí most je nyní konečně naplánován. Most přepraví 146 000 vozidel denně.
Stávající most A2 přes řeku Maas u Den Bosch byl postaven v roce 1970 jako čtyřproudý most s rameny, které se v roce 2010 změnily na jízdní pruhy. Most přepraví 145 000 vozidel denně.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Tip od uživatele ChrisZwolle z mez. fóra SSC: Fotografie "Afsluitdijk", přehrady, která se táhne od severního Holandska po Frísko. Přes ní vede A7. Přehrada byla v posledních několika letech zpevněna, aby vydržela vyšší bouřkové vlny.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
blok info
Pokrok na N206 západně od Leidenu. Nejvytíženější úsek do Katwijku se modernizuje na čtyři pruhy. Je součástí projektu "RijnlandRoute".
Nadjezd přes A1 západně od Apeldoornu byl začátkem tohoto měsíce zbořen.
Tento nadjezd byl ve špatném stavu, velké stavební vozidlo narazilo do mostu, když byl na počátku 70. let ve výstavbě. To snížilo jeho životnost, protože ostatní nadjezdy na A1, které byly postaveny současně, jsou stále dobré.
Tento úsek A1 byl otevřen v roce 1972 z Terschuur do Markelo, což byla nejdelší otevřená dálnice v Nizozemsku (67 kilometrů).
Provizorní most byl postaven na A9 v Amstelveen.
A9 bude rozšířena na 2x4 pruhy, ale bude postavena pod úrovní přes Amstelveen, při zachování provozu.
https://i.imgur.com/BZshnjl.jpg
https://i.imgur.com/Dg3qVH4.jpg
A20 ve Vlaardingenu byla rozšířena tak, aby pojala šest jízdních pruhů mezi budoucím tunelem A24 Blankenburg a mimoúrovňovou křižovatkou A4 Kethelplein.
Do provozu bude uvedena po dokončení výstavby A24.
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 492972510/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 493058138/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 493058053/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 492024597/
Konsorcium skládající se z BESIX, Dura Vermeer & Heijmans bylo oceněno za rekonstrukci mimoúrovňové křižovatky A4/A10 "De Nieuwe Meer" v Amsterdamu.
Jedná se o dílčí projekt rozšíření a tunelování A10 v Amsterdamu. Což je zase součástí velkého dopravního projektu v hodnotě 5,5 miliardy EUR, který zahrnuje také rozšíření nádraží a výstavbu metra.
Rozšíření A10 bylo původně plánováno jako jediná PPP zakázka, ale trh zjistil, že riziko dlouhodobé zakázky v tak složitém městském prostředí je příliš vysoké. Projekt tedy rozdělili na několik menších zakázek, toto je první silniční balíček, který byl udělen.
Všichni tito dodavatelé jsou hlavními hráči v nizozemském odvětví silničního stavitelství.
https://i.imgur.com/zuiTsI8.jpeg
Pokrok na N206 západně od Leidenu. Nejvytíženější úsek do Katwijku se modernizuje na čtyři pruhy. Je součástí projektu "RijnlandRoute".
Nadjezd přes A1 západně od Apeldoornu byl začátkem tohoto měsíce zbořen.
Tento nadjezd byl ve špatném stavu, velké stavební vozidlo narazilo do mostu, když byl na počátku 70. let ve výstavbě. To snížilo jeho životnost, protože ostatní nadjezdy na A1, které byly postaveny současně, jsou stále dobré.
Tento úsek A1 byl otevřen v roce 1972 z Terschuur do Markelo, což byla nejdelší otevřená dálnice v Nizozemsku (67 kilometrů).
Provizorní most byl postaven na A9 v Amstelveen.
A9 bude rozšířena na 2x4 pruhy, ale bude postavena pod úrovní přes Amstelveen, při zachování provozu.
https://i.imgur.com/BZshnjl.jpg
https://i.imgur.com/Dg3qVH4.jpg
A20 ve Vlaardingenu byla rozšířena tak, aby pojala šest jízdních pruhů mezi budoucím tunelem A24 Blankenburg a mimoúrovňovou křižovatkou A4 Kethelplein.
Do provozu bude uvedena po dokončení výstavby A24.
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 492972510/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 493058138/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 493058053/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 492024597/
Konsorcium skládající se z BESIX, Dura Vermeer & Heijmans bylo oceněno za rekonstrukci mimoúrovňové křižovatky A4/A10 "De Nieuwe Meer" v Amsterdamu.
Jedná se o dílčí projekt rozšíření a tunelování A10 v Amsterdamu. Což je zase součástí velkého dopravního projektu v hodnotě 5,5 miliardy EUR, který zahrnuje také rozšíření nádraží a výstavbu metra.
Rozšíření A10 bylo původně plánováno jako jediná PPP zakázka, ale trh zjistil, že riziko dlouhodobé zakázky v tak složitém městském prostředí je příliš vysoké. Projekt tedy rozdělili na několik menších zakázek, toto je první silniční balíček, který byl udělen.
Všichni tito dodavatelé jsou hlavními hráči v nizozemském odvětví silničního stavitelství.
https://i.imgur.com/zuiTsI8.jpeg
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
blok info
Léto 2023 bude pro dojíždějící na A29 peklo.
Sekce zvedacího mostu Haringvliet Bridge dosáhla konce své životnosti. Je třeba jej vyměnit, na což je naplánována 2měsíční uzavírka. Tunel Heinenoord také potřebuje generální opravu, která je naplánována s pouze 1 týdenním vrtacím prostorem mezi oběma uzávěry.
mapa: https://i.imgur.com/K5liuaR.png
Rozšíření a výměna mostu na A27 byla prozatímně zadána konsorciu s názvem „ALSÉÉN“, které se skládá z Ballast-Nedam a Fluor.
Nejvýhodnější nabídka byla 97 milionů EUR nad rozpočet, ale rozhodli se přesto pokračovat, protože jde o jeden z mála projektů, který nelze z důvodu problémů s dusíkem odvolat.
Toto je jižní kontrakt expanze A27, od mimoúrovňové křižovatky Hooipolder (A59) po křižovatku Everdingen (A2). Největšími pracemi jsou výměna mostu Keizersveer přes řeku Bergse Maas a výměna mostu Merwede v Gorinchemu. Tyto mostní přejezdy pohltí téměř celý rozpočet, takže zbývajících šest rozšíření bude ve formě krajnic.
Problémem výstavby v této oblasti je velmi měkká půda, takže fyzické rozšíření vozovky by vyžadovalo drahé pilotování. To je jeden z důvodů zachování současného průřezu na většině dálnice. Části však budou kolem mostů rozšířeny na 4 jízdní pruhy v každém směru.
Most Merwede je navržen pro 2x4 jízdní pruhy. Keizersveerův most bude rovněž navržen pro 2x4 jízdní pruhy, ale oba mosty budou mít zatím 4+3 jízdní pruhy pro napojení na krajní jízdní pruhy. Bylo uznáno, že toto „levné“ rozšíření kapacity nebude z dlouhodobého hlediska dostatečné, ale na řádnou modernizaci chybí finance, protože výměny mostů spotřebují většinu rozpočtu přiděleného na A27.
Pro úsek Everdingen - Houten, který rovněž zahrnuje dva mosty, se stále čeká další zakázka.
mapa: https://i.imgur.com/0diHz8A.png
Plán pro dálniční křižovatku Hooipolder (A27/A59):
vizualizace: https://i.imgur.com/WVJmZyp.jpeg
Léto 2023 bude pro dojíždějící na A29 peklo.
Sekce zvedacího mostu Haringvliet Bridge dosáhla konce své životnosti. Je třeba jej vyměnit, na což je naplánována 2měsíční uzavírka. Tunel Heinenoord také potřebuje generální opravu, která je naplánována s pouze 1 týdenním vrtacím prostorem mezi oběma uzávěry.
mapa: https://i.imgur.com/K5liuaR.png
Rozšíření a výměna mostu na A27 byla prozatímně zadána konsorciu s názvem „ALSÉÉN“, které se skládá z Ballast-Nedam a Fluor.
Nejvýhodnější nabídka byla 97 milionů EUR nad rozpočet, ale rozhodli se přesto pokračovat, protože jde o jeden z mála projektů, který nelze z důvodu problémů s dusíkem odvolat.
Toto je jižní kontrakt expanze A27, od mimoúrovňové křižovatky Hooipolder (A59) po křižovatku Everdingen (A2). Největšími pracemi jsou výměna mostu Keizersveer přes řeku Bergse Maas a výměna mostu Merwede v Gorinchemu. Tyto mostní přejezdy pohltí téměř celý rozpočet, takže zbývajících šest rozšíření bude ve formě krajnic.
Problémem výstavby v této oblasti je velmi měkká půda, takže fyzické rozšíření vozovky by vyžadovalo drahé pilotování. To je jeden z důvodů zachování současného průřezu na většině dálnice. Části však budou kolem mostů rozšířeny na 4 jízdní pruhy v každém směru.
Most Merwede je navržen pro 2x4 jízdní pruhy. Keizersveerův most bude rovněž navržen pro 2x4 jízdní pruhy, ale oba mosty budou mít zatím 4+3 jízdní pruhy pro napojení na krajní jízdní pruhy. Bylo uznáno, že toto „levné“ rozšíření kapacity nebude z dlouhodobého hlediska dostatečné, ale na řádnou modernizaci chybí finance, protože výměny mostů spotřebují většinu rozpočtu přiděleného na A27.
Pro úsek Everdingen - Houten, který rovněž zahrnuje dva mosty, se stále čeká další zakázka.
mapa: https://i.imgur.com/0diHz8A.png
Plán pro dálniční křižovatku Hooipolder (A27/A59):
vizualizace: https://i.imgur.com/WVJmZyp.jpeg
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Na A7 v tunelu Princess Margriet východně od Sneeku se objevil zásadní problém. Východní vjezd do tunelu je posunut nahoru. Naposledy se to prý stalo v Nizozemsku na A58, Vlake Tunnel v 2010, kde se ulomily kotvy, což je velký problém opravit, protože to není přístupné. Vysoká hladina podzemní vody v Nizozemsku vytváří nesmírný vzestupný tlak na stavby postavené pod úrovní terénu a problémy nastávají, když je to špatně odhadnuto a navrženo a voda třeba v zimě zamrzne.
foto stavu, snaha o dodatečné zatížení:
https://i.imgur.com/7gSmGgv.jpeg
https://i.imgur.com/Glplpcu.jpeg
https://i.imgur.com/OoF8JvU.jpeg
foto stavu, snaha o dodatečné zatížení:
https://i.imgur.com/7gSmGgv.jpeg
https://i.imgur.com/Glplpcu.jpeg
https://i.imgur.com/OoF8JvU.jpeg
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.12.2022 12:14:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplněn obsah
Důvod: doplněn obsah
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
k výše zmíněné poruše vozovky na A7: situace je vážná; https://i.imgur.com/qobu5wT.jpeg
pravděpodobně dojde k několika měsíčnímu uzavření úseku; nyní došlo k zatížení, čímž tento tlak působí proti vodě ze spodní strany, což by mělo zabránit rozlomení vrstev a následnému zatopení tunelu
Rijkswaterstaat potvrdil, že jsou ulomené kotvící prvky, což je všeobecně problém, protože jsou nedostupná za provozních podmínek. Od otevření tunelu Princess Margriet provádějí zaměstnanci Rijkswaterstaat pravidelné kontroly. Nikdy předtím nezpozorovali poškození kotev nebo úseků tunelu. Pravidelná údržba na A7 mezi Sneek a Joure však byla plánována již na rok 2023.
https://netherlands.postsen.com/local/amp/116697
Spojení mezi Joure a Sneekem je na neurčito uzavřeno.
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... nel-omhoog
pravděpodobně dojde k několika měsíčnímu uzavření úseku; nyní došlo k zatížení, čímž tento tlak působí proti vodě ze spodní strany, což by mělo zabránit rozlomení vrstev a následnému zatopení tunelu
Rijkswaterstaat potvrdil, že jsou ulomené kotvící prvky, což je všeobecně problém, protože jsou nedostupná za provozních podmínek. Od otevření tunelu Princess Margriet provádějí zaměstnanci Rijkswaterstaat pravidelné kontroly. Nikdy předtím nezpozorovali poškození kotev nebo úseků tunelu. Pravidelná údržba na A7 mezi Sneek a Joure však byla plánována již na rok 2023.
https://netherlands.postsen.com/local/amp/116697
Spojení mezi Joure a Sneekem je na neurčito uzavřeno.
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... nel-omhoog
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
sledovaný problém v tématu
Na A7 v tunelu Princess Margriet to nevypadá dobře.
Do vjezdu do tunelu dříve nainstalovali 1700 kubických metrů pytlů (bigbagů) písku. Toto bylo zvýšeno o dalších 550 v následujících dnech.
Rijkswaterstaat nyní oznámil, že přidá dalších 7 500 bigbagů, čímž se celkový počet zvýší na téměř 10 000, váha přibližně 15 000 tun.
detail: https://i.imgur.com/i1jfCgg.jpeg
historie, přejezd pod kanálem:
Na A7 v tunelu Princess Margriet to nevypadá dobře.
Do vjezdu do tunelu dříve nainstalovali 1700 kubických metrů pytlů (bigbagů) písku. Toto bylo zvýšeno o dalších 550 v následujících dnech.
Rijkswaterstaat nyní oznámil, že přidá dalších 7 500 bigbagů, čímž se celkový počet zvýší na téměř 10 000, váha přibližně 15 000 tun.
detail: https://i.imgur.com/i1jfCgg.jpeg
historie, přejezd pod kanálem:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
V Almere je dnes dokončena velká modernizace silnice. 2 km úsek N702 (obchvat) byl modernizován na šest jízdních pruhů a dvě křižovatky se semafory byly nahrazeny mimoúrovňovými MÚK.
Tento upgrade má vyhovět růstu Almere.
Tyto fotografie byly pořízeny před 10 dny:
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 559233394/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 559234109/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 559485593/
Tento upgrade má vyhovět růstu Almere.
Tyto fotografie byly pořízeny před 10 dny:
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 559233394/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 559234109/
https://www.flickr.com/photos/138457806 ... 559485593/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
pro zajímavost
Velká součást větrné turbíny spadla z kamionu na dálniční křižovatce A1/A50 Beekbergen u Apeldoornu.
https://i.imgur.com/dtHYNRf.jpg
další foto, video: https://trans.info/en/wind-turbine-netherlands-319319
Velká součást větrné turbíny spadla z kamionu na dálniční křižovatce A1/A50 Beekbergen u Apeldoornu.
https://i.imgur.com/dtHYNRf.jpg
další foto, video: https://trans.info/en/wind-turbine-netherlands-319319
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
sledovaný problém v tématu
problém s tunelem na A7 Sneek - Joure: stav k přelomu let a začátkem ledna
https://i.imgur.com/BJRg83Q.jpeg
https://i.imgur.com/HxgQ4No.jpeg
Od Rijkswaterstaat nepřišlo mnoho oficiálních aktualizací, o této otázce docela mlčí. Oficiálně zatím není známa žádná příčina (ačkoli vzdělaný inženýr odhadl, že kotvy praskly). Parlamentu zatím nejsou žádné zprávy ani oficiální dopisy. Nizozemsko takovou situaci již zažilo a úspěšně jí opravilo. Vzhledem na spodní vodu, resp. nekonečný boj s vodou je to tady normální ... i když neželaný problém.
Dále:
Dne 12.1. byla podepsána smlouva na rozšíření A27 mezi přestupními uzly Hooipolder (A59) a Everdingen (A2). Dodavatelem je konsorcium s názvem „ALSÉÉN“, které se skládá ze společností Ballast-Nedam a Fluor.
A27 bude rozšířena na šest jízdních pruhů, i když většina rozšíření kapacity bude ve formě krajních jízdních pruhů, protože výměny mostů zaberou téměř celý rozpočet. Jedná se o jeden ze dvou kontraktů, které budou uděleny na expanzi A27, další kontrakt pro Everdingen - Houten bude následovat v blízké budoucnosti.
trasa na mapě: https://i.imgur.com/0diHz8A.png
Stávající mosty budou zbourány a na každém místě budou vybudovány dvě nová pole (pro tuto zakázku tedy celkem čtyři velké říční mosty). Oba mosty budou navrženy pro 4 jízdní pruhy v každém směru.
Most přes řeku Merwede v Gorinchemu: https://i.imgur.com/CNqh4aG.jpeg
Most přes řeku Maas (Keizersveer Bridge):https://i.imgur.com/yoFhmX9.jpeg
problém s tunelem na A7 Sneek - Joure: stav k přelomu let a začátkem ledna
- Instalovali 10 000 bigbagů (každý 1 m³ / 1,5 tuny) do celého vchodu do tunelu na obou stranách, nejen na jeden segment, který byl vysunut nahoru.
https://i.imgur.com/BJRg83Q.jpeg
https://i.imgur.com/HxgQ4No.jpeg
Od Rijkswaterstaat nepřišlo mnoho oficiálních aktualizací, o této otázce docela mlčí. Oficiálně zatím není známa žádná příčina (ačkoli vzdělaný inženýr odhadl, že kotvy praskly). Parlamentu zatím nejsou žádné zprávy ani oficiální dopisy. Nizozemsko takovou situaci již zažilo a úspěšně jí opravilo. Vzhledem na spodní vodu, resp. nekonečný boj s vodou je to tady normální ... i když neželaný problém.
- 1) Odčerpejte podzemní vodu v okolí (může mít vážné důsledky pro okolní stavby)
2) prolomit podlahu tunelu
3) vyměňte kotvy
4) přestavět podlahu tunelu
V letech 2010-2011 za 5 měsíců se v tunelu A58 Vlake, kde se vyskytl podobný problém učinilo odčerpání podzemní vody (rizikem je důsledek pro okolní stavby), odbourá se zvednutá část, vymění se kotvy a přestaví vozovka. Tato oblast by však mohla mít obtížnější půdní podmínky. To bude znamenat delší čas pro rekonstrukci a taky to bude nákladnější.
Dále:
Dne 12.1. byla podepsána smlouva na rozšíření A27 mezi přestupními uzly Hooipolder (A59) a Everdingen (A2). Dodavatelem je konsorcium s názvem „ALSÉÉN“, které se skládá ze společností Ballast-Nedam a Fluor.
A27 bude rozšířena na šest jízdních pruhů, i když většina rozšíření kapacity bude ve formě krajních jízdních pruhů, protože výměny mostů zaberou téměř celý rozpočet. Jedná se o jeden ze dvou kontraktů, které budou uděleny na expanzi A27, další kontrakt pro Everdingen - Houten bude následovat v blízké budoucnosti.
trasa na mapě: https://i.imgur.com/0diHz8A.png
Stávající mosty budou zbourány a na každém místě budou vybudovány dvě nová pole (pro tuto zakázku tedy celkem čtyři velké říční mosty). Oba mosty budou navrženy pro 4 jízdní pruhy v každém směru.
Most přes řeku Merwede v Gorinchemu: https://i.imgur.com/CNqh4aG.jpeg
Most přes řeku Maas (Keizersveer Bridge):https://i.imgur.com/yoFhmX9.jpeg
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
sledovaný problém v tématu
problém s tunelem na A7 Sneek - Joure:
Rumunský kamion ignoroval barikády na A7 a uvízl v tunelu Princess Margriet.
Na fotce je vidět, že nahrazují bigbagy betonovými bloky, aby tudy projel provoz za pár týdnů.
Dále:
Provincie Flevoland dokončila modernizaci N702 'Hogering' v Almere.
Přidali další dvě mimoúrovňové křižovatky a rozšířili ji na šest jízdních pruhů, aby vyhověli budoucím projektům rozšíření bydlení v Almere.
Tady je časosběrné video:
problém s tunelem na A7 Sneek - Joure:
Rumunský kamion ignoroval barikády na A7 a uvízl v tunelu Princess Margriet.
Na fotce je vidět, že nahrazují bigbagy betonovými bloky, aby tudy projel provoz za pár týdnů.
Dále:
Provincie Flevoland dokončila modernizaci N702 'Hogering' v Almere.
Přidali další dvě mimoúrovňové křižovatky a rozšířili ji na šest jízdních pruhů, aby vyhověli budoucím projektům rozšíření bydlení v Almere.
Tady je časosběrné video:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
sledovaný problém v tématu
problém s tunelem na A7 Sneek - Joure:
k dispozici je vizualizace, jak má vypadat technické provedení zatížení "desek" proti tlaku spodní vody s umožněním omezeného provozu
https://twitter.com/i/web/status/1622598568245592066
projížďka v praxi: https://twitter.com/i/web/status/1622626122763476992
https://www.omropfryslan.nl/fy/nijs/119 ... ar-ferkear
problém s tunelem na A7 Sneek - Joure:
k dispozici je vizualizace, jak má vypadat technické provedení zatížení "desek" proti tlaku spodní vody s umožněním omezeného provozu
https://twitter.com/i/web/status/1622598568245592066
projížďka v praxi: https://twitter.com/i/web/status/1622626122763476992
https://www.omropfryslan.nl/fy/nijs/119 ... ar-ferkear