Nizozemsko
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Dle portálu CIA je zde v roce 2014 již 3.530 km dálnic a rychlostních silnic. Poslední roky se zde investuje do příprav a realizace zkapacitňování dálnic, upgradů MÚK a zadělávání dálnic pod zem.
Věk miliardových dálničních projektů
5 projektů za více jak 10 mld. €: 4 projekty jsou na konci procesu EIA a 1 projekt již běží
4 dálniční projekty a každý za více jak 1 mld. € se mají zahájit letošní rok
A27, Utrecht
Proces EIA počítá s rozšířením A27 východně u Utrechtu, 10.5. bude zveřejněn plán pro rozšíření na 14-pruhů v rámci uvolnění míst mezi A12 a A28. Jedná se o mimořádně ucpaný tah. Náklady na projekt činí 1,1 mld. €.
A24, Rotterdam Finální verze EIA počítá s výstavbou dálnice A24 západně u Rotterdamu. Náklady na projekt činí 1,2 mld. €. Byla podepsaná 28.3. Oproti původním plánům se provádějí jen kozmetické úpravy. Dálnice A24 bude mít 6-pruhů s návrhovou rycchlostí 100 km/h. Budou zde 2 tunely: Aalkeet Tunnel dlouhý 510m a tunel s přechodem přes řeku Blankenburg Tunnel dlouhý 945m. Tunel bude zpoplatněná komunikace; první od roku 1980. Mýto má zlevnit náklady na projekt. Má docílit platby 315 mil. € za 25 let, poté bude tunel zadarmo. Počítá se s mýtem 1,18€ za osobní vůz a 7,11€ za nákladní automobil. Nebudou zde "fixní mýtnice".
A13-A16, Rotterdam
Finální verze EIA počítá s prodloužením A16 severně u Rotterdamu. Dálnice bude prodloužená kolem severní strany města a tu se spojí s dálnicí A13. Tím se odlehčí přetížená dálnice A20. Náklady na projekt činí 1 mld. €.
A10, Amsterdam
Finální verze EIA počítá s realizací tunelů na A10 a rozšířením na 12-pruhů jižně u města. Náklady na projekt činí 1,9 mld. €. Viz předchozí příspěvek.
A nyní se již realizuje projekt za 5 mld. €: A1, A6, A9 Amsterdam-Almere
Jedná se o rozšiřování A1, A6 a A9 jižně a východně u Amsterdamu (Schiphol-Amsterdam-Almere). A1 se rozšíří na 12-pruhů, A9 na 10 pruhů. Viz informace
Věk miliardových dálničních projektů
5 projektů za více jak 10 mld. €: 4 projekty jsou na konci procesu EIA a 1 projekt již běží
4 dálniční projekty a každý za více jak 1 mld. € se mají zahájit letošní rok
A27, Utrecht
Proces EIA počítá s rozšířením A27 východně u Utrechtu, 10.5. bude zveřejněn plán pro rozšíření na 14-pruhů v rámci uvolnění míst mezi A12 a A28. Jedná se o mimořádně ucpaný tah. Náklady na projekt činí 1,1 mld. €.
A24, Rotterdam Finální verze EIA počítá s výstavbou dálnice A24 západně u Rotterdamu. Náklady na projekt činí 1,2 mld. €. Byla podepsaná 28.3. Oproti původním plánům se provádějí jen kozmetické úpravy. Dálnice A24 bude mít 6-pruhů s návrhovou rycchlostí 100 km/h. Budou zde 2 tunely: Aalkeet Tunnel dlouhý 510m a tunel s přechodem přes řeku Blankenburg Tunnel dlouhý 945m. Tunel bude zpoplatněná komunikace; první od roku 1980. Mýto má zlevnit náklady na projekt. Má docílit platby 315 mil. € za 25 let, poté bude tunel zadarmo. Počítá se s mýtem 1,18€ za osobní vůz a 7,11€ za nákladní automobil. Nebudou zde "fixní mýtnice".
A13-A16, Rotterdam
Finální verze EIA počítá s prodloužením A16 severně u Rotterdamu. Dálnice bude prodloužená kolem severní strany města a tu se spojí s dálnicí A13. Tím se odlehčí přetížená dálnice A20. Náklady na projekt činí 1 mld. €.
A10, Amsterdam
Finální verze EIA počítá s realizací tunelů na A10 a rozšířením na 12-pruhů jižně u města. Náklady na projekt činí 1,9 mld. €. Viz předchozí příspěvek.
A nyní se již realizuje projekt za 5 mld. €: A1, A6, A9 Amsterdam-Almere
Jedná se o rozšiřování A1, A6 a A9 jižně a východně u Amsterdamu (Schiphol-Amsterdam-Almere). A1 se rozšíří na 12-pruhů, A9 na 10 pruhů. Viz informace
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Staví se nová paralelní komunikace vedle A12 blízko u Gouda:
Dále je k dispozici studie, že do roku 2030 vzroste silniční provoz o +30% a stejně tak přeprava přes veřejnou dopravu. Je to na základě vývoje demografie a ekonomiky, přičemž tato čísla mírně klesli oproti původní studii. Zároveň stavební lobby chce, aby se navýšili zdroje financování obnovy infrastruktury, protože mnoho mostů a silnic má 50+ let a samosprávy, které mají odjakživa nejméně peněz a nemají žádné delší plánování na takové práce budou následující dekády muset vynakládat největší částky peněz.
Dále je k dispozici studie, že do roku 2030 vzroste silniční provoz o +30% a stejně tak přeprava přes veřejnou dopravu. Je to na základě vývoje demografie a ekonomiky, přičemž tato čísla mírně klesli oproti původní studii. Zároveň stavební lobby chce, aby se navýšili zdroje financování obnovy infrastruktury, protože mnoho mostů a silnic má 50+ let a samosprávy, které mají odjakživa nejméně peněz a nemají žádné delší plánování na takové práce budou následující dekády muset vynakládat největší částky peněz.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Dne 7.10. se odevzdal do provozu 21 km úsek silnice N356 mezi Nijega (u Drachten) a Dokkum. Silnice má lepší parametry: MPR 100 km/h, uzavřené nájezdy, 4-pruhy směrově oddělené. Jde o jeden z největších lokálních projektů v zemi za posledních 30 let.
http://www.lc.nl/friesland/Hele-Sintral ... 87734.html
Zdroj:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Dne 18.11. se odevzdal do provozu 4-pruhový obchvat na N355 Hurdegaryp v provincii Friesland. Po novém budou N355-N356 hlavním tahem mezi Leeuwarden a Dokkum.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Maastricht dostal v noci z 15.12. na 16.12. do užívání 2-poschodový tunel King Willem-Alexander v rámci dálnice A2. (4 tubusy). Tunel je dlouhý 2,4 km v parametrech 8-pruhu. Nyní je dálnice souvislá od Amsterdamu až po hranice s Belgii u Eijsden. Financování bylo zajištěno státním rozpočtem v celkové výši 847 mil. € včetně sanačních prací kolem. Více informací: http://nos.nl/artikel/2148441-maastrich ... unnel.html .
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Rijnland Route
*nové silniční spojení z Katwijk, z A44 do Leiden, A4
*postaví se tak, že se zlepší spojení a zesílí hospodářský růst v oblasti
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... landroute/
http://www.rijnlandrouteinbeeld.nl/#A4_ ... _situatie/
*postaví to skupina mezinárodních firem: TBI companies Mobilis (25%), Croonwolter&dros (25%), DIMCO (DEME Infra Marine Contractors) (25%) a VINCI Construction Grands Projets (25%), v nákladech 492 mil. €, projekt se seskupením Comol5 obnáší rekonstrukci dálniční křižovatky Leiden West, výstavbu 4 km nové silnice N434 včetně 2,2 km tunelu, dále implementaci rozšíření 12 km dálnic a adaptaci na výstavbu Rijnland Route v prostoru A4 a A44, stavební práce potrvají 6 let, údržba se bude provádět dalších 15 let
*nové silniční spojení z Katwijk, z A44 do Leiden, A4
*postaví se tak, že se zlepší spojení a zesílí hospodářský růst v oblasti
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... landroute/
http://www.rijnlandrouteinbeeld.nl/#A4_ ... _situatie/
*postaví to skupina mezinárodních firem: TBI companies Mobilis (25%), Croonwolter&dros (25%), DIMCO (DEME Infra Marine Contractors) (25%) a VINCI Construction Grands Projets (25%), v nákladech 492 mil. €, projekt se seskupením Comol5 obnáší rekonstrukci dálniční křižovatky Leiden West, výstavbu 4 km nové silnice N434 včetně 2,2 km tunelu, dále implementaci rozšíření 12 km dálnic a adaptaci na výstavbu Rijnland Route v prostoru A4 a A44, stavební práce potrvají 6 let, údržba se bude provádět dalších 15 let
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Ministerstvo dopravy začalo studovat možnosti rozšíření A20 východně od Rotterdamu. Náklady na to mají být 173 mil. €, ale vláda je neuvolní před rokem 2023. Jedině, že by se zapojil i region, tedy provincie Jižního Holandska, pak by se mohlo začít s realizací v roce 2020. Studie se venuje nejdříve rozšíření úseku Nieuwerkerk - Moordrecht na 6 jízdních pruhů. Dále se věnuje o expanzi A20 do Gouwe MÚK s A12, jenomže tam by to způsobilo další problematický bod, protože je tam málo prostoru pro rozšíření. Zvažuje se i zkapacitnění N457, což by pomohlo řešit lokální dopravu v rámci územi Gouda, čímž by se odlehčilo napojení na A12.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Nizozemsko prodlouží dálnici A15 k dálnici A12 a spojí se tak tímto směrem Rotterdam a Německo.
*formálně se jedná o A12/A15 Ressen - Oudbroeken nebo ViA15: http://www.via15.nl/
*bude se jednat o dálnici jižně u Arnhemu, protáhne se A15 směrem na A12 a to formou nové výstavby
*náklady: 860 mil. €, z čeho 400 mil. € investuje provincie Gelderland; 1/3 nákladů bude hrazena z mýta
*současná A15 končí v podstatě "nikde" ...
*vznikne i nová MÚK A12/A15 a dostane jméno De Liemers, stejně jako region, kde se bude nacházet
*výstavba se má zahájit v roce 2019 a do provozu se dostane v letech 2021 - 2023
*projekt obnáší již i přidání jízdních pruhů na A12 mezi Westervoort a křižovatkou Oud-Dijk
*dálnice A15 bude mezi křižovatkami Valburg a Ressen rovněž rozšířená
*formálně se jedná o A12/A15 Ressen - Oudbroeken nebo ViA15: http://www.via15.nl/
*bude se jednat o dálnici jižně u Arnhemu, protáhne se A15 směrem na A12 a to formou nové výstavby
*náklady: 860 mil. €, z čeho 400 mil. € investuje provincie Gelderland; 1/3 nákladů bude hrazena z mýta
*současná A15 končí v podstatě "nikde" ...
*vznikne i nová MÚK A12/A15 a dostane jméno De Liemers, stejně jako region, kde se bude nacházet
*výstavba se má zahájit v roce 2019 a do provozu se dostane v letech 2021 - 2023
*projekt obnáší již i přidání jízdních pruhů na A12 mezi Westervoort a křižovatkou Oud-Dijk
*dálnice A15 bude mezi křižovatkami Valburg a Ressen rovněž rozšířená
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
15.4. to bylo 80 let co jsou dálnice v této zemi.
15.4.1937 se odevzdal do provozu 1. úsek dálnice A12 v délce 9 km mezi Voorburg (Hague) a Zoetermeer. Za dalšího 2,5 roku byla A12 v provozu od Hague po Utrecht. V roce 1943 již bylo v zemi v provozu cca. 120 km dálnic: A2 Utrecht - Nieuwegein (9 km, někde 2x1), A4/A44 Amsterdam - Oegstgeest (34 km), A12 Den Haag - Utrecht (55 km), A13 Den Haag - Rotterdam (16 km, někde bez stř. dělení), A16 Rotterdam-IJsselmonde - Zwijndrecht (9 km).
A12 nedaleko Zoetermeer v roce 1937:
Nyní ještě několik dalších stavebních prací a informací:
*A6/A7 Knooppunt Joure, MÚK
*ohledně projektu i zde vícekrát opsaného dálnice A10 (rozšíření na 12 pruhů a zapuštění do tunelů za skoro 2 mld. €) u Amsterdamu mezi A2 a A4 státní komise zamítla všechna odvolání, která by mohla projekt ohrozit; musí se jen dopracovat odpovědi ohledně hlučnosti Amstel Bridges a některé podklady k ochranným bariérám atd., přičemž ministerstvo dopravy má 16 týdnů čas na dopracování
*Buitenring Parkstad Limburg (26 km dlouhá rychlostní silnice kolem konurbace Heerlen na jihu země)
*A1/A6 Knooppunt Muiderberg má vynovený povrch
*N62 "Tractaatweg", Zeeland (tento měsíc se začne rozšíření N62 na 4-pruhy s MPR 100 km/h a dalšími vylepšeními, hotovo má být v roce 2019)
15.4.1937 se odevzdal do provozu 1. úsek dálnice A12 v délce 9 km mezi Voorburg (Hague) a Zoetermeer. Za dalšího 2,5 roku byla A12 v provozu od Hague po Utrecht. V roce 1943 již bylo v zemi v provozu cca. 120 km dálnic: A2 Utrecht - Nieuwegein (9 km, někde 2x1), A4/A44 Amsterdam - Oegstgeest (34 km), A12 Den Haag - Utrecht (55 km), A13 Den Haag - Rotterdam (16 km, někde bez stř. dělení), A16 Rotterdam-IJsselmonde - Zwijndrecht (9 km).
A12 nedaleko Zoetermeer v roce 1937:
Nyní ještě několik dalších stavebních prací a informací:
*A6/A7 Knooppunt Joure, MÚK
*ohledně projektu i zde vícekrát opsaného dálnice A10 (rozšíření na 12 pruhů a zapuštění do tunelů za skoro 2 mld. €) u Amsterdamu mezi A2 a A4 státní komise zamítla všechna odvolání, která by mohla projekt ohrozit; musí se jen dopracovat odpovědi ohledně hlučnosti Amstel Bridges a některé podklady k ochranným bariérám atd., přičemž ministerstvo dopravy má 16 týdnů čas na dopracování
*Buitenring Parkstad Limburg (26 km dlouhá rychlostní silnice kolem konurbace Heerlen na jihu země)
*A1/A6 Knooppunt Muiderberg má vynovený povrch
*N62 "Tractaatweg", Zeeland (tento měsíc se začne rozšíření N62 na 4-pruhy s MPR 100 km/h a dalšími vylepšeními, hotovo má být v roce 2019)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
několik novinek a zajímavostí ze země: (nestačím se tomu všemu již věnovat)
N18 mezi Varsseveld a Enschelde je blízko ukončení výstavby. Většina trasy ale nebude v parametrech 4-pruhu, ten bude jen mezi Haaksbergen a A35.
Trochu historie. V roce 1938 se odevzdal do provozu A4/A44 Amsterdam - Leiden. Sekce kolem letiště Schiphol byla přebudovaná v roce 1966 na 6-pruh. Záběr z roku 1966:
Dne 23.3. se odevzdal do užívání nový přechod pro zvířata na A1. Poskytuje nadchod nejen nad A1, ale i podchod pod nedalekou železnicí. Je lokalizován nedaleko Apeldoorn, pod názvem Faunapassage Kootwijkerzand. Je to jeden z největších ekoduktů v zemi.
Dále, nový 4-pruh na N35 mezi Zwolle a Wijthmen bude k dispozici v 06/2018, asi půlroku před originálním termínem. Doprava se na nový profil dostane v 04/2018 tak, aby se původní mohl kompletně modernizovat pro parametry rychlostní silnice.
Dne 9.3. se do provozu dostalo rozšíření A1/A6 mezi Diemen a Almere. A1 je rozšířená z 3+2+3 na 5+2+5 pruhy. A6 je rozšířená z 2x3 na 4+2+4 pruhy. Dopravní kongesce má být snížená o 80%. Od roku 2014 přitom stoupla o 13%.
https://i.imgur.com/kKiQP7I.jpg
Nizozemsko do silniční infrastruktury vkládá tyto roky největší prostředky v historii. Stejně jako vícero států (nejen) EU.
N18 mezi Varsseveld a Enschelde je blízko ukončení výstavby. Většina trasy ale nebude v parametrech 4-pruhu, ten bude jen mezi Haaksbergen a A35.
Trochu historie. V roce 1938 se odevzdal do provozu A4/A44 Amsterdam - Leiden. Sekce kolem letiště Schiphol byla přebudovaná v roce 1966 na 6-pruh. Záběr z roku 1966:
Dne 23.3. se odevzdal do užívání nový přechod pro zvířata na A1. Poskytuje nadchod nejen nad A1, ale i podchod pod nedalekou železnicí. Je lokalizován nedaleko Apeldoorn, pod názvem Faunapassage Kootwijkerzand. Je to jeden z největších ekoduktů v zemi.
Dále, nový 4-pruh na N35 mezi Zwolle a Wijthmen bude k dispozici v 06/2018, asi půlroku před originálním termínem. Doprava se na nový profil dostane v 04/2018 tak, aby se původní mohl kompletně modernizovat pro parametry rychlostní silnice.
Dne 9.3. se do provozu dostalo rozšíření A1/A6 mezi Diemen a Almere. A1 je rozšířená z 3+2+3 na 5+2+5 pruhy. A6 je rozšířená z 2x3 na 4+2+4 pruhy. Dopravní kongesce má být snížená o 80%. Od roku 2014 přitom stoupla o 13%.
https://i.imgur.com/kKiQP7I.jpg
Nizozemsko do silniční infrastruktury vkládá tyto roky největší prostředky v historii. Stejně jako vícero států (nejen) EU.
Re: Nizozemsko
Mohu ještě dotaz k tomu A1/A6? To 5+2+5 znamená, že v ranní špičce jedou uprostřed ty 2 pruhy do Amstru a odpo 2 zpět nebo?
Re: Nizozemsko
Ano. "Proměnný" pruh pak pokračuje na Almere.
Těch 5+2+5 je tedy v zásadě jen průplet A1 mezi A9 a A6, kde bylo "staré" uspořádání 3+2+3 a hlavně zvedací most přes kanál.
Těch 5+2+5 je tedy v zásadě jen průplet A1 mezi A9 a A6, kde bylo "staré" uspořádání 3+2+3 a hlavně zvedací most přes kanál.
Království a půl princezny za 511.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Nejvyšší dopravní intenzity za rok 2017:
1) A4 The Hague (Prins Clausplein - Ypenburg): 269,700
2) A16 Rotterdam (Ridderkerk): 245,200
3) A12 Utrecht (Kanaleneiland - Laagraven): 236,900
4) A4 Hoofddorp (De Hoek - Hoofddorp): 236,100
5) A2 Utrecht (Utrecht-Centrum - Oudenrijn): 233,900
6) A16 Rotterdam (Van Brienenoord Bridge): 231,700
7) A10 Amsterdam (De Nieuwe Meer - S108): 227,100
8) A1 Amsterdam (Diemen - Muiden): 215,700
9) A27 Utrecht (Lunetten - Rijnsweerd): 207,300
10) A2 Amsterdam (Holendrecht - Abcoude): 203,900
/24h
1) A4 The Hague (Prins Clausplein - Ypenburg): 269,700
2) A16 Rotterdam (Ridderkerk): 245,200
3) A12 Utrecht (Kanaleneiland - Laagraven): 236,900
4) A4 Hoofddorp (De Hoek - Hoofddorp): 236,100
5) A2 Utrecht (Utrecht-Centrum - Oudenrijn): 233,900
6) A16 Rotterdam (Van Brienenoord Bridge): 231,700
7) A10 Amsterdam (De Nieuwe Meer - S108): 227,100
8) A1 Amsterdam (Diemen - Muiden): 215,700
9) A27 Utrecht (Lunetten - Rijnsweerd): 207,300
10) A2 Amsterdam (Holendrecht - Abcoude): 203,900
/24h
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
novinky za poslední měsíce:
V 04/2018 se zrekonstruoval 4,5 km úsek N34 na expresní silnic s MPR 100 km/h. A to během 5 týdnů trvajících stavebních prací nedaleko Hardenbergu. Silnice byla uzavřená. Stavělo se i v rámci 3 tunelů, ty ještě nejsou zcela dokončené. Ty ale slouží pro lokální dopravu a mají za cíl eliminovat přechody přes silnici.
V tom samém měsíci noční asfaltovací práce na nové MÚK Knooppunt Joure na A6/A7:
Ze statistik vyplynulo, že v roce 2017 zemřelo již více chodců a cyklistů než lidí ve vozidlech a to poměrem 206 a 201. Celkem zemřelo 613 lidí, co značí pokles oproti roku 2016, ale celkově je stagnace od roku 2010. Cílem je pak dostat se pod 500 úmrtí do roku 2020. Až 2/3 mrtvých cyklistů má nad 65 let.
starý a nový most na A9 u Badhoevedorp (starý se odstranil)
https://i.imgur.com/yPEXk4x.jpg
dále, tady je 2-roční sestřih výstavby tunelu Gaasperdam na dálnici A9, což bude 5-rourový 11-pruhový tunel, zároveň bude nejdelším pevninským tunelem v zemi; výstavba se začala na 6 místech nezávisle od sebe:
Dne 2.5. se odevzdal do provozu další úsek N18 Groenlo - Enschede
V Nizozemsku se toho staví a plánuje stavět hodně, což ostatně jsem psal i ve vláknu. Staví se nejen miliardové dálniční projekty, ale i nové rychlostní silnice a nové silnice atd. Po 6 letech dohadování se vybrala alternativa pro A4 kolem Haagu. A4 bude rozšířená na 6-pruh mezi Haag-Zuid a Schiedam, bude zde kolektor se 4-pruhy navíc mezi Rijswijk a Leidschendam a äsek mezi A13 a A12 se rozšíří na 20-pruh.
Dále se plánuje koncem roku 2018 s cílem dokončení v 2020 postavit 2x2 rychlostní silnici v délce 20 km mezi Drachten a Oosterwolde, tedy se N381 v tomto úseku upgraduje.
Dále se v 05/2018 uzatvořil kontrakt na výstavbu A16 prodloužení kolem severní strany města Rotterdam. Forma je DBFM na 20 let. Výstavba se začne v 2019, ukončí se v 2024. Firmy: Besix, Dura Vermeer, Van Oord, John Laing, Rebel & TBI.
Atd. mnoho a mnoho nových staveb, křižovatek a rozšíření.
Dne 17.9. se dokončilo rozšíření na A1 Hilversum - Amersfoort. 9 km úsek od Eeemnes MÚK (A1/A27/) do Amersfoot - západní exit se rozšířil ze 4- na 8-pruh. Výstavba trvala 14 měsíců a obnášela i upgrade 3 mostů. Dálnice A1 se rozšířila jako součást PPP na A1 a A27. A27 se plánuje odevzdat další měsíc. A1 se odevzdala o 3 měsíce před termínem.
Vláda představila rozpočet pro rok 2019
*infrastrukturní fond bude disponovat nejvyšší částkou za poslední roky a to až 7,3 mld. € (cca. 1% HDP)
- na dálnice a státní silnice se dostane částka 3,1 mld. €
- na železnice 2 mld. €
- na regionální infrastrukturu 0,2 mld. €
- na speciální veliké projekty 0,7 mld. €
- vodohospodářská infrastruktura 1,3 mld. €
V oblasti dálnic a státních silnic se bude jednat o nejvyšší čerpání od roku 2011. Dokonce je v roce 2019 o 1 mld. € na tento segment infrastruktury více peněz oproti roku 2016.
detailněji:
*nová výstavba disponuje 1,5 mld. € (2x více oproti 2017)
*údržba a provoz 675 mil. €
*plánování 531 mil. €
*PPP 371 mil. €
Rozpočet pro výstavbu vzrostl citelně. Celkově se v letech ´17/´18 stavělo za 415-530 mil. € a nyní ´19/´23 je to 1,2-1,4 mld. €.
Rozvoj silniční infrastruktury má přinést pozitiva do ekonomiky snížením rozsahu kongescí, vytvořením dalších pracovních příležitostí, podpořit regionální rozvoj mimo velikých měst a zlepšit celkovou kvalitu života a to vše provést v rámci ekologických norem pro budoucnost. Mnoho z toho se realizuje 7d v týdnu 24h denně. Lépe uzavřít zcela silnici ale mít jí za 1-2 roky rozšířenou nebo pokud je to nezbytné tak etapizovat za plného provozu s omezením nové MÚK (zkapacitňování) ale pak pracovat i v noci.
tady je seznam projektů ve výstavbě, přípravě atd.: https://flic.kr/p/2b8eV4L
V 04/2018 se zrekonstruoval 4,5 km úsek N34 na expresní silnic s MPR 100 km/h. A to během 5 týdnů trvajících stavebních prací nedaleko Hardenbergu. Silnice byla uzavřená. Stavělo se i v rámci 3 tunelů, ty ještě nejsou zcela dokončené. Ty ale slouží pro lokální dopravu a mají za cíl eliminovat přechody přes silnici.
V tom samém měsíci noční asfaltovací práce na nové MÚK Knooppunt Joure na A6/A7:
Ze statistik vyplynulo, že v roce 2017 zemřelo již více chodců a cyklistů než lidí ve vozidlech a to poměrem 206 a 201. Celkem zemřelo 613 lidí, co značí pokles oproti roku 2016, ale celkově je stagnace od roku 2010. Cílem je pak dostat se pod 500 úmrtí do roku 2020. Až 2/3 mrtvých cyklistů má nad 65 let.
starý a nový most na A9 u Badhoevedorp (starý se odstranil)
https://i.imgur.com/yPEXk4x.jpg
dále, tady je 2-roční sestřih výstavby tunelu Gaasperdam na dálnici A9, což bude 5-rourový 11-pruhový tunel, zároveň bude nejdelším pevninským tunelem v zemi; výstavba se začala na 6 místech nezávisle od sebe:
Dne 2.5. se odevzdal do provozu další úsek N18 Groenlo - Enschede
V Nizozemsku se toho staví a plánuje stavět hodně, což ostatně jsem psal i ve vláknu. Staví se nejen miliardové dálniční projekty, ale i nové rychlostní silnice a nové silnice atd. Po 6 letech dohadování se vybrala alternativa pro A4 kolem Haagu. A4 bude rozšířená na 6-pruh mezi Haag-Zuid a Schiedam, bude zde kolektor se 4-pruhy navíc mezi Rijswijk a Leidschendam a äsek mezi A13 a A12 se rozšíří na 20-pruh.
Dále se plánuje koncem roku 2018 s cílem dokončení v 2020 postavit 2x2 rychlostní silnici v délce 20 km mezi Drachten a Oosterwolde, tedy se N381 v tomto úseku upgraduje.
Dále se v 05/2018 uzatvořil kontrakt na výstavbu A16 prodloužení kolem severní strany města Rotterdam. Forma je DBFM na 20 let. Výstavba se začne v 2019, ukončí se v 2024. Firmy: Besix, Dura Vermeer, Van Oord, John Laing, Rebel & TBI.
Atd. mnoho a mnoho nových staveb, křižovatek a rozšíření.
Dne 17.9. se dokončilo rozšíření na A1 Hilversum - Amersfoort. 9 km úsek od Eeemnes MÚK (A1/A27/) do Amersfoot - západní exit se rozšířil ze 4- na 8-pruh. Výstavba trvala 14 měsíců a obnášela i upgrade 3 mostů. Dálnice A1 se rozšířila jako součást PPP na A1 a A27. A27 se plánuje odevzdat další měsíc. A1 se odevzdala o 3 měsíce před termínem.
Vláda představila rozpočet pro rok 2019
*infrastrukturní fond bude disponovat nejvyšší částkou za poslední roky a to až 7,3 mld. € (cca. 1% HDP)
- na dálnice a státní silnice se dostane částka 3,1 mld. €
- na železnice 2 mld. €
- na regionální infrastrukturu 0,2 mld. €
- na speciální veliké projekty 0,7 mld. €
- vodohospodářská infrastruktura 1,3 mld. €
V oblasti dálnic a státních silnic se bude jednat o nejvyšší čerpání od roku 2011. Dokonce je v roce 2019 o 1 mld. € na tento segment infrastruktury více peněz oproti roku 2016.
detailněji:
*nová výstavba disponuje 1,5 mld. € (2x více oproti 2017)
*údržba a provoz 675 mil. €
*plánování 531 mil. €
*PPP 371 mil. €
Rozpočet pro výstavbu vzrostl citelně. Celkově se v letech ´17/´18 stavělo za 415-530 mil. € a nyní ´19/´23 je to 1,2-1,4 mld. €.
Rozvoj silniční infrastruktury má přinést pozitiva do ekonomiky snížením rozsahu kongescí, vytvořením dalších pracovních příležitostí, podpořit regionální rozvoj mimo velikých měst a zlepšit celkovou kvalitu života a to vše provést v rámci ekologických norem pro budoucnost. Mnoho z toho se realizuje 7d v týdnu 24h denně. Lépe uzavřít zcela silnici ale mít jí za 1-2 roky rozšířenou nebo pokud je to nezbytné tak etapizovat za plného provozu s omezením nové MÚK (zkapacitňování) ale pak pracovat i v noci.
tady je seznam projektů ve výstavbě, přípravě atd.: https://flic.kr/p/2b8eV4L
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Dnes se odevzdal do provozu 4. pruh na dálnici A4 v úseku Leiden - Den Haag v jednom směru a další měsíc bude i protisměr. Výstavba trvala 4 měsíce v délce 5,5 km s výstavbou ve středu. Ostatní pruhy jsou rovněž s novým povrchem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Dene 31.10. se do provozu dostalo 10 km na N62 v rámci Tractaatweg v provincii Zeeland. Jde o dualizaci původní silnice a práce přínášejí i upgrade s MÚK a oddělené jízdní směry. Tractaatweg je název tahu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Rijkswaterstaat začíná tento měsíc renovovat a rozšiřovat 65 km úsek dálnice A1 mezi Apeldoorn a křižovatkou Azelo. Práce potrvají v etapách kolem 10 let a budou stát odhadem 400 mil. €. Dálnice A1 dlouhá spojuje Amsterdam s Německem přes 4 provincie: Severní Holandsko, Utrecht, Gelderland a Overijssel.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
integrace dopravní signalizace a značení ve městě Rotterdam:
nový typ vysokého LED osvětlení na A12 u Utrechtu:
začalo se rozšiřování na 4 pruhy N381 Drachten - Oosterwolde
*dokončit se má v 07/2020
A58 Breda - Eindhoven bude rozšířená na 6-pruh. Stane se tak ve 3 etapách:
1. Breda (A16 - A27)
2. Breda - Tillburg
3. Tilburg - Eindhoven
nový typ vysokého LED osvětlení na A12 u Utrechtu:
začalo se rozšiřování na 4 pruhy N381 Drachten - Oosterwolde
*dokončit se má v 07/2020
A58 Breda - Eindhoven bude rozšířená na 6-pruh. Stane se tak ve 3 etapách:
1. Breda (A16 - A27)
2. Breda - Tillburg
3. Tilburg - Eindhoven
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.1.2021 9:08:39, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
začala se přípravní fáze pro upgrade MÚK A1/A30 u Barneveld; počítá se s náklady ve výši 40,9 mil. € pro tento projekt, stávající MÚK projde rekonstrukcí, speciálně pak Arnehm > Amersfoot
a na A20 se dálnice v tomto úseku (na obrázku dole) rozšíří na 6-pruh, výstavba se začne v roce 2021 a bude to stát 124 mil. €; 1. krok je podepsaný ministryní
a na A20 se dálnice v tomto úseku (na obrázku dole) rozšíří na 6-pruh, výstavba se začne v roce 2021 a bude to stát 124 mil. €; 1. krok je podepsaný ministryní
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
A1 nedaleko Deventer se rozšíří na 6-pruh. Projíždí ní již 18.000 nákladních vozidel za den.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
- A9 Badhoevedorp - Holendrecht
The final contract of the SAA megaproject has been provisionally awarded to a consortium known as VEENIX.
The contract will widen A9 to 2x4 lanes between the Holendrecht (A2) and Badhoevedorp (A4) interchanges, south of Amsterdam. This is the last leg of the Schiphol-Amsterdam-Almere megaproject, which has a total value of over € 5 billion.
VEENIX is a consortium that consists of
* Macquarie Capital
* Siemens
* Count & Cooper
* FCC
FCC will be the main constructor, it is a Spanish construction giant. It is their first major contract in the Netherlands. It is also the first time that such a large PPP road concession has been awarded to a consortium with no Dutch construction company. There were only 2 bids.
Construction is planned between 2020 and 2026. The concession has runs for 14 years and is a DBFM contract: Design, Build, Finance, Maintain.
text je od uživatele ChrisZwolle z mezinárodního fóra SSC
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nizozemsko
Ve vlákně se dá dohledat rozpočet 2019 pro infrastrukturu a je již i rozpočet pro rok 2020. Rozpočet pro rok 2019 počítal s 3,1 mld. € pro dálnice a silnice, ale ve skutečnosti se minulo o 900 mil. € méně. To je první poznatek. Rozpočet pro rok 2020 pak počítá se snížením na 2,4 mld. €. Je to hra s číslama, protože několik projektů nezapadlo do kategorie výstavba vzhledem k prodloužené přípravě, ale tyto projekty jsou zároveň vázané na financování fondem a tam se peníze jen posouvají z roka na rok. Nová výstavba tak má sice méně peněz, ale staví se všechno jak se to stačí připravovat. V roce 2020 se v rámci dopravy polepší údržba silnic o 100 mil. € a vodní cesty.
a ještě záběr na novou MÚK A76 Nuth II: https://i.imgur.com/fz0tBpz.jpg
a také na Drie Klauwen v provincii Zeeland, která spojuje N62 a N254: https://i.imgur.com/237JvjI.jpg
lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=51. ... 575/3.7429
a ještě záběr na novou MÚK A76 Nuth II: https://i.imgur.com/fz0tBpz.jpg
a také na Drie Klauwen v provincii Zeeland, která spojuje N62 a N254: https://i.imgur.com/237JvjI.jpg
lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=51. ... 575/3.7429