R19 (D19) - zatím hypotetická

I/x, I/xx
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Sch »

E15 Byznys
Plán: české hory protnou dálnice

Nová silnice přes centrální část Šumavy, jiná napříč Jeseníky nebo nová rychlostní silnice vedoucí podhůřím severních Čech. S těmito naprosto novými úseky dálnic či rychlostních silnic počítá materiál, jehož konečnou verzi by měla vláda projednat ještě v červenci.

Jde o strategický dokument, který na mnoho let dopředu předurčí, jak by v budoucnu mohlo být území státu využito pro různé typy sítí. Vytipovává trasy, které v případě schválení nebude možné využít pro jiné účely.

Nové silnice, kterých jsou odhadem stovky kilometrů, nemají dopředu určené parametry. Konkrétní podoba bude stanovena až ve chvíli, kdy se je stát rozhodne postavit. Podle dopravních expertů nemusí jít automaticky o dálnice. ,,V případě silnice S3, vedoucí přes Vimperk na hraniční přechod Strážné na Šumavě, by to ani nešlo, protože to nedovolují zákony. Jde totiž o průchod chráněnou krajinnou oblastí," řekl Miroslav Vančura z brněnského Centra dopravního výzkumu.

Další novinka, silnice označená jako S11, má spojit velká severočeská města Liberec a Děčín. Jesenicko má propojit s republikou nový tunel. ,,S tranzitním napojením na Polsko se zatím neuvažuje," dodal Vančura.

Úplnou novinkou, která není ani zanesena na pracovních plánech, je silnice, která by měla propojit západ státu s jeho východem a vést jižně od dálnice D1 mezi Plzní a Brnem.

Osud dokumentu a zmíněných silnic je však nejistý. Jeho odpůrcem je ministerstvo životního prostředí, které žádá jeho úplné přepracování. Vadí mu nedostatečné posouzení vlivu na životní prostředí.
Na ministerstvu asi čtou toto fórum :)
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od martini »

Je to "jen" Politika územního rozvoje, takže není nad čím moc jásat... Ten koridor a ta myšlenka je myslím zřejmá při pohledu na mapu všem...

Co se týče tématu, tak: S13
Vymezení:
Alternativní spojení západní hranice ČR s východem v území jižně od D1.
Důvody vymezení:
Převedení možného zvýšeného dopravního zatížení mezi dotčenými kraji.
Úkoly pro územní plánování:
Ve spolupráci s resorty prověřit nástroji ÚPD vybrané varianty řešení a jejich vhodnost
z hlediska udržitelného rozvoje území a využitelnosti stávajících silnic I. třídy.
Úkoly pro ministerstva a jiné ústřední správní úřady:
Prověřit účelnost a možnosti paralelního jižního spojení západ-východ.
Zodpovídá:
Ministerstvo pro místní rozvoj v součinnosti s Ministerstvem dopravy a
Ministerstvem životního prostředí a dotčenými kraji.
Termín: 2011
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Jaroslav »

martini píše:Je to "jen" Politika územního rozvoje, takže není nad čím moc jásat... Ten koridor a ta myšlenka je myslím zřejmá při pohledu na mapu všem...
Materiál je to jako prvopočátek zajímavý, jenom mi tam nějak jako návaznost na S8 chybí napojení Havl.Brodu na východní čechy - Pardubice, Hradec...
V politice bych to viděl jako důležité
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od JirkaS »

Jaroslav píše:Materiál je to jako prvopočátek zajímavý, jenom mi tam nějak jako návaznost na S8 chybí napojení Havl.Brodu na východní čechy - Pardubice, Hradec...
V politice bych to viděl jako důležité
Právě že toto tradiční spojení bylo politicky zřízením současných krajů zrušeno.
Dopravně je otázkou, jestli by bylo lepší spojení HB-Pardubice-D11 nebo HB-Kolín-D11-Mladá Boleslav R10. V současnosti je určitě využívanější I/38, která je také v mnohem lepších parametrech než I/37.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Jaroslav »

JirkaS píše:
Jaroslav píše:Materiál je to jako prvopočátek zajímavý, jenom mi tam nějak jako návaznost na S8 chybí napojení Havl.Brodu na východní čechy - Pardubice, Hradec...
V politice bych to viděl jako důležité
Právě že toto tradiční spojení bylo politicky zřízením současných krajů zrušeno.
Dopravně je otázkou, jestli by bylo lepší spojení HB-Pardubice-D11 nebo HB-Kolín-D11-Mladá Boleslav R10. V současnosti je určitě využívanější I/38, která je také v mnohem lepších parametrech než I/37.
oboje je stejně důležité, protože usměrňuje dopravu mimo Prahu. Díky tomu že dnes všechny cesty vedou ne do Říma ale do Prahy se sice můžeme chlubit pěknými intenzitami na MO, ale z pohledu rozložení rizik by jistě bylo efektivnější, kdyby lidé jedoucí z HK na ČB přes Prahu nemuseli, to samé platí o směru Liberec a MB na Brno...
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od martini »

Tak víme všichni, že v budoucnu to tak stejně bude muset dopadnout a nějaké tangenty se budou muset zrealizovat, ať už v kategorii R (ideálně) nebo jen v kategorii I. třídy např. se střídaným třípruhem mimo obce (fakt jsem si ho oblíbil :-)).

Hypoteticky jsou ty tangenty potřeba následovně v ose R19, o které se zde bavíme, I/38 mezi Jihlavou a MB, I/13 mezi Libercem a KV. To bych viděl jako další priority po dostavbě páteřní sítě.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od jonáš »

No ale jak jsem koukal na ty mapky, tak bych to necpal ani na Žďákov ani na Podolsko ale využil bych mosty u Zvíkovskýho Podhradí, tam se skoro nehne kolo a je to v nejpřímější trase na Milevsko-Tábor.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Jarda Š. »

Souhlas s Jonášem. Úsek Blatná - Milevsko by bohatě stačil S 11,5 se přidanými stoupacími pruhy.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od rumpeak »

D19 by měla být hned 3 částí Velkého SOKP. První částečně hotovou částí už je dnes kombinace silnic R6 a I/13. Zde chybí především značný díl čtyřpruhu na úseku z Ústí nad Labem do Liberce. Navazuje další hotový úsek Liberec - Turnov. Z dalších úseků je největší prioritou D35 od Turnova po Hradec Králové. V nejbližších letech bude hotov také úsek D37 Opatovice-Chrudim. Nejmenší prioritou na trase je podle mě úsek D34 z Chrudimi do Humpolce. Prioritou číslo 2 (po výstavbě D35) by měl být právě úsek D19 z Humplolce přes Tábor do Plzně. Dalším hotovým úsekem je D5 od Plzně po Novou Hospodu. Pro od Nové Hospody D21 myslím na dlouhou dobu postačí půlprofil, na který je v současnosti silnice modernizována.

Velmi hrubý nákres velkého SOKP je na
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=128577536+ ... 003584@z=7
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Standa »

rumpeak píše:...Velmi hrubý nákres velkého SOKP je na
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=128577536+ ... 003584@z=7
To je dobré, kdysi jsem se taky o něco takové pokoušel a měl jsem problém mezi Plzní a Karlovými Vary - tohle řešení je dost dobré. Jenom na jihu bych se víc držel toho, co už v tomto vlákně navrhoval Mapman (tedy vedení kolem Písku, kde se oddělí dálnice do ČB a do Rakouska), a za Havl.Brodem bych se víc držel stávající I/34 přes Českou Bělou a Ždírec nad Doubravou - je tam CHKO Železné Hory (a hned vedle CHKO Žďárské vrchy...). Takže "D34" bych zatím asi nadlouho odložil a udělal jen prodloužení "D19" z Humpolce do HB (včetně části okruhu).
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od rumpeak »

Je to jen hrubý náčrt. To CHKO jsem tam sice viděl, ale úplně přesně neznám tamní poměry, takže tahle část je spíš pro znalce místních poměrů. Ten Písek je o diskuzi. Možná by bylo dobré využít už existující D20.
František2
Příspěvky: 40
Registrován: 11.5.2009 13:01:51

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od František2 »

Jen nechápu, jak za zadáním "S13" hned vidíte silnice I/19? A co I/23 se severním obchvatem ČB a navázání na I/20? Vždyť se tam jasně mluví o trase "Brno-Plzeň" + "jižně od D1" a "D1" jde od Brna na Prahu, ne na Plzeň.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Lenny »

PÚR 2008 se píše:
Vymezení:
Alternativní spojení západní hranice ČR s východem v území jižně od D1.
To je dle mě dostatečně jasné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
František2
Příspěvky: 40
Registrován: 11.5.2009 13:01:51

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od František2 »

Území jižně od D1 vymezené západem a východem země (hranicemi) je kdekoliv směrem k jižním hranicím od Kroměříže po Prahu. Předpokládám, že na MD se budou zvažovat různé varianty a I/19 je jen jednou z nich.
Ale v tomto určitě nejsme ve sporu, že? :D
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Lenny »

Čas na zpracování tohoto úkolu je tuším do roku 2011, zpracovat ho má MD v součinosti s MŽP. Co z toho vyleze mě taky zajímá:D
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Bobek »

Hádal bych stezku pro sobí spřežení. 8-)
Království a půl princezny za 511.
František2
Příspěvky: 40
Registrován: 11.5.2009 13:01:51

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od František2 »

Včera jsem jel trasu Třebíč - Plzeň nejprve po D1 přes Prahu, vyjel jsem v 6:15 a v Plzni jsem byl 9:30, na Baranďáku byla tak 3-4.
Zpátky jsem jel od Plzeňské Olympie na Písek, z Písku jsem odbočil na II/129, pokračoval přes Týn nad Vltavou a dojel do Dráchova. Tam jsem se napojil na I/23 a dojel do Třebíče. Vyjížděl jsem 14:33 a v Třebíči byl 17:49. Kvalita povrchu od Mrákotína do Třebíče katastrofální, při míjení s kamióny se musí časo brzdit, protože krajnice jsou ulámané.
Podle časů je ale vidět, že rychlostní silnice jižně od D1, ať již povede přes Pelhřimov nebo přes Třebíč, je díky časové úspoře při cestě západ - východ, smysluplná.
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od FlakY` »

Ale to jste nepočítal dostavbu Pražského jižního okruhu, která po dostavbě provoz velmi urychlí a nebudete muset čekat v kolonách. Sice to kilometrově nevychází nijak extra ale na pohonných hmotách určitě ušetříte. Nevím jak dlouho trvá projet jížní spojkou ale pokud nejsou komplikace, tak 30-45 min?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od j.jakubse »

Smysl D19 bude v tom, ze vyrazne odlehci nejzatizenejsim usekum dalnic v CR, zejmena D1 (Praha - Mirosovice), jizni cast R1 a D5 (Praha - Beroun). Jiz dnes jsou tyto useky pretizene (R1 bude ihned po zprovozneni), ale letos, co se otevre ta R1cka, lze predpokladat, ze zde provoz vyrazne zesili..
Andilek0202
Příspěvky: 5
Registrován: 8.6.2010 22:26:27

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Andilek0202 »

Dovolím si přispět trochou skepse do mlýna.

- Nová D19 (R19) je podle mě ekonomicky i stavebně ve všech navrhovaných koridorech, co jsem si zde na fóru prohlédl - neprůchodná. A to snad ani v dalekém výhledu.
- Žijeme ve státě, kde se řada jednoznačně potřebnějších projektů rodí ve vekých porodních bolestech. Příkladů známe všichni plno
- Jsem Plzeňák. Všem neznalým doporučuji k prostudování příběh obchvatu města Plzně. Zde pramení moje obavy o osud projektu D19.
- Těžko stavět dálnici (Rko) v takto náročném terénu bez jednoznačně odůvodněného záměru.
- Pár příkladů:
1) narazit může plánovač hned kilometr za Plzní, kde se nabízí k prodložení křižovatka I20/D5 k Losiné ( I/20 je zde postavena již s předstihem jako 4pruh) . Kudy ale vést obchvat obce Losiná? Tlak investorů na výstavbu rodinných domků v této obci již prakticky zlikvidoval možnost postavit severní obchvat. Po stráních nad obcí jsou všude novostavby (na mapě.cz nejsou ještě vidět) , navíc mezi Radyní a obcí je vodárenské pásmo, takže přichází v úvahu pouze obchvat jižní s terénem, který si můžete sami na mapě prohlédnout. 1. zásek.
2) Mezi Losinou a Chválenicemi je důležitý hřeben (sedlo 480m n.m.),kde je schválený biokoridor Natura 2000, takže opět nutnost minimálně ekotunel - spíše tedy tunel.... jenomže je zde třeba vyřešit rozplet silnic I/20 a I/19 ....Definitivní úmístění této MÚK je stále nejasné.
3) dále následuje na trasu dálnice kolmý Olešenský potok 400m n.m. následovaný Vlčtenským hřbetem se sedlem ve výšce 500m n.m. - takže přesuny zeminy jako hrom. Alternativou je využít údolí Úslavy, kde ale v cestě stojí řada sídel... (?) Větší riziko příp. protestů atd..
4) obchvat Seče je již vybudován, koridor by vyhovoval, otázka zda postačí i pro následné rozšíření.
5) následuje úsek, kde se bude muset jít v nové stopě, (4 vesnice rychle za sebou) kde výškové profily kolísají 450-550m n.m.
6) obchvat Nepomuka (předpokládám jižní, kde je již plánovaná územní rezerva)
atd atd... mimochodem, dostali jsme se teprve 27km od Plzně....

Tož tak. Promiňtě že jsem se tak rozkecal, ale nedalo mi to.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od dd »

A ještě k tomu přidejte to, že v určitou chvíli skokově převezme veškerou dopravu na trase Brno-Plzeň, což je velký podíl kamionové dopravy na D1. Takže:

1) Musí být budována v dostatečné kapacitě. Nevím, jestli vůbec a jak dlouho by stačilo 2+2. Ale rovnou by se hodila příprava na rozšíření.

2) Od určitého okamžiku musí být otevřený velký úsek najednou. Aby se nestalo, že kamiony pojedou většinu po dálnici a pak totálně zkolabuje třeba 20km nedostavěný úsek.

Za současné politické, ekonomické, eko-teror-bláznivé, atd. situace prostě nemožné.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Jarda Š. »

Ta intenzita by nebyla až tak dramatická, naopak si myslím, že v úsecích, které nejsou příliš zatížené místní dopravou, by stačilo i uspořádání 1+1 s přídavným pruhem ve stoupáních.
seque
Příspěvky: 201
Registrován: 15.7.2010 22:08:55

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od seque »

toho se nedočkáme, až naše vnoučata možná
František2
Příspěvky: 40
Registrován: 11.5.2009 13:01:51

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od František2 »

Nyní se téma "S13" dostává na stůl Rady kraje Vysočina. Silnice I/19 se ve variantách moc neobjevuje, trasa je zamýšlena spíše jižnějším směrem. Zajímavý je koridor vedený pouze po silnicích II. třídy přes Pohořelice.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Přesně tak, je třeba nabídnout tranzitu západ-východ alternativní trasu, v našem případě je to R(D)19, v trase D1-Pelhřimov-Tábor-Plzeň.. Myslím, že se časem o ni začne mluvit čím dál tím více, škoda, že s ní nepočítá už delší dobu, že se mohlo např. na D3 připravit křížení.
R48 -> D48 se podařilo!
Odpovědět

Zpět na „Silnice I. třídy“