Sníh a zimní údržba
Sníh a zimní údržba
Rád bych se zeptal, jak se to má právně se zasněženou vozovkou. Pokud je například sníh nahrnutý na nějakou vodorovnou značku (třeba žlutou čáru - zákaz zastavení) a tato není vidět, platí v daný moment? Může být řidič pokutován za to, že před zastavením neodhrabal metrovou horu sněhu, aby se přesvědčil, žda tam nějaká značka není?
A druhý příklad, na většině plochy "velké" křižovatky leží sníh, prohrnutý je jen jízdní pruh. A kolem toho parkují auta, teď stojí u kraje, jenže až sníh roztaje, budou stát skoro uprostřed křižovatky. (např. ta auta stojí tady) Když takto zaparkuju v době, kdy v křižovatce leží sníh, je to přestupek?
Ještě na závěr: šiřka vozovky je konstantní, nebo odpovídá vždy dané situaci (tzn. sníh vozovku zúží)?
A druhý příklad, na většině plochy "velké" křižovatky leží sníh, prohrnutý je jen jízdní pruh. A kolem toho parkují auta, teď stojí u kraje, jenže až sníh roztaje, budou stát skoro uprostřed křižovatky. (např. ta auta stojí tady) Když takto zaparkuju v době, kdy v křižovatce leží sníh, je to přestupek?
Ještě na závěr: šiřka vozovky je konstantní, nebo odpovídá vždy dané situaci (tzn. sníh vozovku zúží)?
Re: Sníh
Můj laický názor je takovýto:
Když to vezmu od konce, tak šířka vozovky je podle mě konstantní, sníh je pouze závadou ve sjízdnosti pozemní komunikace, a tedy překážkou provozu na pozemních komunikacích (ve smyslu zákona o silničním provozu). Tím pádem je ale vyloučeno parkování způsobem, který jste popsal ve druhém příkladu, protože stání je možné jen co nejblíže k okraji pozemní komunikace. Navíc, jakmile sníh roztaje, stanou se takto zaparkovaná auta sama překážkami provozu na pozemních komunikacích => jejich majitelé mají povinnost je neprodleně odstranit, jinak jim můžou být na jejich náklady odtažena. Jinak připomínám, že platí zákaz zastavení ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní, takže na místě, které jste označil, se parkovat nesmí sníh nesníh
Nejzajímavější je první dotaz, ve stručnosti: Nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by špatně viditelné DZ nebylo platné. Tedy pokutu za parkování u zasněžené žluté čáry čistě teoreticky dostat můžete. Možná byste se ale následně mohl pokusit vysoudit náhradu na vlastníkovi komunikace.
Když to vezmu od konce, tak šířka vozovky je podle mě konstantní, sníh je pouze závadou ve sjízdnosti pozemní komunikace, a tedy překážkou provozu na pozemních komunikacích (ve smyslu zákona o silničním provozu). Tím pádem je ale vyloučeno parkování způsobem, který jste popsal ve druhém příkladu, protože stání je možné jen co nejblíže k okraji pozemní komunikace. Navíc, jakmile sníh roztaje, stanou se takto zaparkovaná auta sama překážkami provozu na pozemních komunikacích => jejich majitelé mají povinnost je neprodleně odstranit, jinak jim můžou být na jejich náklady odtažena. Jinak připomínám, že platí zákaz zastavení ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní, takže na místě, které jste označil, se parkovat nesmí sníh nesníh
Nejzajímavější je první dotaz, ve stručnosti: Nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by špatně viditelné DZ nebylo platné. Tedy pokutu za parkování u zasněžené žluté čáry čistě teoreticky dostat můžete. Možná byste se ale následně mohl pokusit vysoudit náhradu na vlastníkovi komunikace.
Re: Sníh
Sice jsem to taky nikde nehledal, ale pamatuju si, že s nástupem bodového systému vešlo v platnost, že kdo zastaví na místě pro invalidy, přijde o řidičák. No a chvilku na to našli policajti na Václaváku auto Jaromíra Jágra stojícího na invalidech a chtěli mu sebrat řidičák. Jenže jeho obratný právník někde vyšťoural, že vodorovné značení musí být nejméně ze 60% čitelné aby platilo. No a protože byl ten symbol invalidy na zemi napůl smazanej, o řidičák nepřišel. Bližší detaily neznám, snad google prozradí něco o této kauze.andy píše:Nejzajímavější je první dotaz, ve stručnosti: Nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by špatně viditelné DZ nebylo platné.
Aha, tak koukám že ta viditelnost byla 80% a píše se o tom, že se to týká parkování pro invalidy, ale znáte novináře, nechce se mi věřit, že by zákon upravoval viditelnost jen jedné značky:
http://www.google.com/search?rls=cs&hs= ... =&aqi=&oq=
Re: Sníh
Ono jde o to, že kdybych nebyl místní, tak si vůbec nevšimnu, že se ta křižovatka scvrkla na čtvrtinu velikosti... tím pádem se může zdát, že hranice křižovatky je někde úplně jinde...andy píše: Jinak připomínám, že platí zákaz zastavení ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní, takže na místě, které jste označil, se parkovat nesmí sníh nesníh
Solit nebo nesolit?!
Ekologové: běžná sůl neuškodí
Autor: Štěpánka Saadouni
včera 11:06
Havlíčkobrodsko – K odklízení následků sněhové kalamity už některým městům a obcím nestačí vyhrazené veřejné prostory. Uvažují, že přebytečný sníh, byť někdy řádně prosolený, budou sypat do blízkých řek a potoků.
Podle ekologů tím ale žádné škody na přírodě nespáchají, pokud si budou počínat rozumně. Podle vedoucího správy CHKO (Chráněná krajinná oblast) Železné Hory se jedná o ten samý případ, jako když do vody stéká prosolená hmota ze silnic.
„Neznáme případ, že by prosolený sníh ze silnic ve vodě způsobil přírodě nějaké vážné problémy. Snad jen, kdyby se jednalo o výjimečně vysokou koncentraci soli nasypanou do malého množství vody s minimálním průtokem,“ uvažuje ekolog.
Nemělo by se nic stát
V takovém případě by, podle Bárty, čistě teoreticky mohlo dojít k poškození některých citlivých živočichů a rybám by sůl mohla ucpat žábry. V běžné situaci, kdy uklízecí technika nasype náklad sněhu z komunikací do řeky, by se nemělo nic vážného stát.
Podle Václava Dipolda ze Správy a údržby silnic Havlíčkův Brod používají silničáři k solení komunikací klasický chlorid sodný hrubší zrnitosti, tedy obyčejnou sůl, ne žádný speciálně vyrobený chemický koncentrát.
„K posypu dálnic se používá zase chlorid vápenatý. To je opět přírodní produkt. Při kontaktu s vodou za běžných podmínek by sůl neměla přírodě škodit. My ale sníh vyvážený z komunikací do vody nesypeme, ale odvážíme na skládku,“ zdůrazňuje silničář.
„Jsem pro to, aby se nesolilo. Jako v Alpách“
Autor: (kov)
22. ledna 2010
Střední Čechy - Některých středočeských silnic se zimní solení týká jen ve výjimečných případech a další takové by mohly přibýt. Rozhoduje ekonomické i ekologické hledisko. Prosolená voda totiž v přírodě škodí rostlinám i vodním živočichům. „Je to jeden z důvodů, proč chceme solení omezit. Na některých místech už to zkoušíme, ale nebudu říkat kde, aby tam nevznikalo nějaké zděšení,“ uvedl krajský náměstek pro dopravu Robin Povšík. Ke zděšení však zřejmě důvod není. Nesolení se podle Povšíka osvědčuje a příští rok by mělo být takových silnic víc.
„Někde se ukazuje, že to není potřeba, že stačí jen pluhovat. Solení udělá ze sněhu břečku, kterou je třeba stejně stáhnout. Jezdit jen s pluhem je výhodnější,“ podotkl náměstek. Každá úspora se počítá. Jeden kalamitní den přijde kraj na patnáct milionů korun.
Dopravní expert Stanislav Huml poukazuje i na další plus pro nesolení. „Mnohdy řidič vidí černý asfalt, ale stačí, aby lehce zapršelo, a začne to klouzat. Hodně řidičů to zmate. Na bílém povrchu si lidé dávají více pozor. Jsem pro to, aby se to dělalo jako v Alpách, tam také nesolí. A žijí,“ řekl.
To, že kraj na určitých cestách se solí šetří, však neznamená, že by šlo o nepřekročitelné pravidlo. „Když dispečeři údržby silnic vidí, že je odpoledne všechno mokré a blíží se večerní mrazy, v tu chvíli jiné řešení není a okamžitě se solí nebo používáme inertní posyp, který zdrsňuje vozovku,“ řekl Povšík.
Dálnice: bez soli to nejde
Kraj spravuje silnice druhých a třetích tříd. Na dálnicích a rychlostních komunikacích, které má ve správě Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), se solí a solit bude. „Na dálnicích to není možné řešit jinak. Jde o to, aby silnice byla co nejrychleji sjízdná, protože tam jezdí hodně aut a ve vysokých rychlostech. Sůl působí okamžitě a není způsob, jak ji nahradit,“ popsala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Jediné omezení je v chráněných krajinných oblastech nebo tam, kde jsou významné vodní zdroje. „I tam se solí, ale smíme použít méně posypu,“ řekl Zdeněk Mečíř z pražské správy ŘSD.
Autor: Štěpánka Saadouni
včera 11:06
Havlíčkobrodsko – K odklízení následků sněhové kalamity už některým městům a obcím nestačí vyhrazené veřejné prostory. Uvažují, že přebytečný sníh, byť někdy řádně prosolený, budou sypat do blízkých řek a potoků.
Podle ekologů tím ale žádné škody na přírodě nespáchají, pokud si budou počínat rozumně. Podle vedoucího správy CHKO (Chráněná krajinná oblast) Železné Hory se jedná o ten samý případ, jako když do vody stéká prosolená hmota ze silnic.
„Neznáme případ, že by prosolený sníh ze silnic ve vodě způsobil přírodě nějaké vážné problémy. Snad jen, kdyby se jednalo o výjimečně vysokou koncentraci soli nasypanou do malého množství vody s minimálním průtokem,“ uvažuje ekolog.
Nemělo by se nic stát
V takovém případě by, podle Bárty, čistě teoreticky mohlo dojít k poškození některých citlivých živočichů a rybám by sůl mohla ucpat žábry. V běžné situaci, kdy uklízecí technika nasype náklad sněhu z komunikací do řeky, by se nemělo nic vážného stát.
Podle Václava Dipolda ze Správy a údržby silnic Havlíčkův Brod používají silničáři k solení komunikací klasický chlorid sodný hrubší zrnitosti, tedy obyčejnou sůl, ne žádný speciálně vyrobený chemický koncentrát.
„K posypu dálnic se používá zase chlorid vápenatý. To je opět přírodní produkt. Při kontaktu s vodou za běžných podmínek by sůl neměla přírodě škodit. My ale sníh vyvážený z komunikací do vody nesypeme, ale odvážíme na skládku,“ zdůrazňuje silničář.
„Jsem pro to, aby se nesolilo. Jako v Alpách“
Autor: (kov)
22. ledna 2010
Střední Čechy - Některých středočeských silnic se zimní solení týká jen ve výjimečných případech a další takové by mohly přibýt. Rozhoduje ekonomické i ekologické hledisko. Prosolená voda totiž v přírodě škodí rostlinám i vodním živočichům. „Je to jeden z důvodů, proč chceme solení omezit. Na některých místech už to zkoušíme, ale nebudu říkat kde, aby tam nevznikalo nějaké zděšení,“ uvedl krajský náměstek pro dopravu Robin Povšík. Ke zděšení však zřejmě důvod není. Nesolení se podle Povšíka osvědčuje a příští rok by mělo být takových silnic víc.
„Někde se ukazuje, že to není potřeba, že stačí jen pluhovat. Solení udělá ze sněhu břečku, kterou je třeba stejně stáhnout. Jezdit jen s pluhem je výhodnější,“ podotkl náměstek. Každá úspora se počítá. Jeden kalamitní den přijde kraj na patnáct milionů korun.
Dopravní expert Stanislav Huml poukazuje i na další plus pro nesolení. „Mnohdy řidič vidí černý asfalt, ale stačí, aby lehce zapršelo, a začne to klouzat. Hodně řidičů to zmate. Na bílém povrchu si lidé dávají více pozor. Jsem pro to, aby se to dělalo jako v Alpách, tam také nesolí. A žijí,“ řekl.
To, že kraj na určitých cestách se solí šetří, však neznamená, že by šlo o nepřekročitelné pravidlo. „Když dispečeři údržby silnic vidí, že je odpoledne všechno mokré a blíží se večerní mrazy, v tu chvíli jiné řešení není a okamžitě se solí nebo používáme inertní posyp, který zdrsňuje vozovku,“ řekl Povšík.
Dálnice: bez soli to nejde
Kraj spravuje silnice druhých a třetích tříd. Na dálnicích a rychlostních komunikacích, které má ve správě Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), se solí a solit bude. „Na dálnicích to není možné řešit jinak. Jde o to, aby silnice byla co nejrychleji sjízdná, protože tam jezdí hodně aut a ve vysokých rychlostech. Sůl působí okamžitě a není způsob, jak ji nahradit,“ popsala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Jediné omezení je v chráněných krajinných oblastech nebo tam, kde jsou významné vodní zdroje. „I tam se solí, ale smíme použít méně posypu,“ řekl Zdeněk Mečíř z pražské správy ŘSD.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Sníh
Pouze 3 poznámky: že by se nesolilo v Alpách je blbost na entou. Solí se, ale ne všude. Ale solí se - i v Rakousku, i ve Švýcarsku, i v Itálii. O ostatních nevím, proto nic raději neříkám, ovšem ve Francii mají na mostech automatiku. A druhá poznámka: řidiči zde ve střední Evropě si pořád nějak neumí vážit práci silničáře ... zde každý čeká, že bude i v zimě silnice černá, ovšem to není ani cíl a ani se to nedá zajistit. Pluhy pouze zmírňují následky zimy. A pamatujte si prosím vás, že dálnice se ve vyspělých zemích zatvírají jako první, protože dálnice se nedá prostě udržet - veliký prostor pro zafouvkávání a nutnost nasadit velikého počtu techniky.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh
Přesně tak Dialničaři, dálnice je na údržbu nejnáročnější.
A lidi by si měli zvyknout, že prostě v zimě nelze vždy očekávat dálnici perfektní.
Já si tedy nemůžu na práci silničářů v našem kraji stěžovat.
Drsný je ten velký pluh na dva pruhy
A lidi by si měli zvyknout, že prostě v zimě nelze vždy očekávat dálnici perfektní.
Já si tedy nemůžu na práci silničářů v našem kraji stěžovat.
Drsný je ten velký pluh na dva pruhy
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh
Zkusím zjistit kde stojí a vyfotím.martini píše:Nebyla by fotka? Ten jsem ještě neviděl.Martin z Ostravy píše: Drsný je ten velký pluh na dva pruhy
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Sníh
Že by toto?
http://stavebni-technika.cz/clanky/nove ... ych-pluhu/
Odstaveček "Tandemy sněhových pluhů"
http://stavebni-technika.cz/clanky/nove ... ych-pluhu/
Odstaveček "Tandemy sněhových pluhů"
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh
Osobně si práce silničářů vážím a vím, že nemůžou být všude. Co však říct na to, že minulý týden ráno byl kvůli sněhu uzavřen na I/9 Šébr a když konečně v 7:30 přijel sypač tak nám ještě odpověděl co očekáváme, že pracují od 6:00 tak dříve nikdo přijet nemohl.
Re: Sníh
A vy pracujete od kolika, že jsem tak směl?
Jinak k původnímu, myslim že "neviditelnost" je závada na silničnim značení, která není na straně řidiče. Ale když ten sníh roztaje a objeví se třeba žlutá čára, těžko dokážete, že ráno, kdy jste tam zaparkoval, nebyla vidět. Tak to prostě chodí.
Horší je celkem běžná "neviditelnost" svislýho značení v momentě, když zrovna předjíždíte kamion, tam se už nedá vůbec argumentovat. Díry v "perfektnim" systému.
Jinak k původnímu, myslim že "neviditelnost" je závada na silničnim značení, která není na straně řidiče. Ale když ten sníh roztaje a objeví se třeba žlutá čára, těžko dokážete, že ráno, kdy jste tam zaparkoval, nebyla vidět. Tak to prostě chodí.
Horší je celkem běžná "neviditelnost" svislýho značení v momentě, když zrovna předjíždíte kamion, tam se už nedá vůbec argumentovat. Díry v "perfektnim" systému.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh
No např. většina ZPI je řidiči předjíždějícím v levém pruhu kamion zapovězena.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Sníh
To je vyklápěcí boční pluh, který neslouží pro 2 pruhy, ale pro 100% zasáhnutí jednoho pruhu a krejnice
To, co tu někdo popsal jako pro 2 jízdní pruhy pro dálnici, to je vlečný pluh (tahaný pluh)
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3551
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3552
To, co tu někdo popsal jako pro 2 jízdní pruhy pro dálnici, to je vlečný pluh (tahaný pluh)
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3551
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3552
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sníh
Ne to není on. měl jsem na mysli jiný. Vyfotím ho.Diaľničiar píše:To je vyklápěcí boční pluh, který neslouží pro 2 pruhy, ale pro 100% zasáhnutí jednoho pruhu a krejnice
To, co tu někdo popsal jako pro 2 jízdní pruhy pro dálnici, to je vlečný pluh (tahaný pluh)
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3551
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3552
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Sníh
to Warcz : tak vazne mazec to se jen tak nevidi....
jinak s tim solenim, ve finsku se soli jen dalnice, rychlostky a jednicky... vsude jinde bez soli a to i v centrech mest. byl jsem v jednom meste o velikosti cca 75000 lidi a posolenou silnici ci chodnik jsem tam nenasel. a lidi na tom jezdi v pohode (i na kole pri -25 stupnu). takze kdyz se chce tak to jde ale taky na to musi byt ridici zvikly...
jinak s tim solenim, ve finsku se soli jen dalnice, rychlostky a jednicky... vsude jinde bez soli a to i v centrech mest. byl jsem v jednom meste o velikosti cca 75000 lidi a posolenou silnici ci chodnik jsem tam nenasel. a lidi na tom jezdi v pohode (i na kole pri -25 stupnu). takze kdyz se chce tak to jde ale taky na to musi byt ridici zvikly...
Re: Sníh
ono ono tam vetsinou na zacatku zimy nasnezi a pak trebas 5 tydnu nic nespadne. takze dulezity cesty udrzuji suche (mokre) a zbitek jen pluhem osetruji, pokud je potreba. vetsina cest je tedy ujety snih. no a jelikoz tam nikdy pres zimu nemaji nad nulou, to co napadlo uz netaje a tedy zadna ledovka (jak je to u nas) ale krasny mekky krupavy snih, ktery se tam drzi az do jarniho tanni. a ve mestech vsude krasne bilo, jak silnice, chodniky tak i zbile plochy. celkem mne to prekvapilo, bile mesto bez odpadku a bordelu....
ostatne automaticka prevodovka a protikluz je jak delany do techto podminek.
ostatne automaticka prevodovka a protikluz je jak delany do techto podminek.
Re: Sníh
http://www.youtube.com/watch?v=sfWeI9QvZz0
Zajímavý je začátek. Projedou 2 traktory, aby za nimi mohl projet sypač se zvednutou radlicí.
Zajímavý je začátek. Projedou 2 traktory, aby za nimi mohl projet sypač se zvednutou radlicí.
Re: Sníh
Nasaďte sněžnice, nabádá značka. Obec tak protestuje proti odklízení sněhu
http://zpravy.idnes.cz/nasadte-sneznice ... domaci_itu
"Nasaďte sněžnice nebo lyže," hlásají nové značky před vjezdem do Hory Svaté Kateřiny na Litvínovsku. Krušnohorské městečko tak dává návštěvníkům i místním najevo, jak se po zasněžených ulicích bezpečně pohybovat. Reaguje na zákon, podle nějž má sníh ze všech chodníků uklízet obec.
http://zpravy.idnes.cz/nasadte-sneznice ... domaci_itu
"Nasaďte sněžnice nebo lyže," hlásají nové značky před vjezdem do Hory Svaté Kateřiny na Litvínovsku. Krušnohorské městečko tak dává návštěvníkům i místním najevo, jak se po zasněžených ulicích bezpečně pohybovat. Reaguje na zákon, podle nějž má sníh ze všech chodníků uklízet obec.
Re: Sníh a zimní údržba
Údržba na D8
"Nazdar Horňáci! Spolupráce funguje, viď?"
"Já nemůžu mluvit, já natáčim!"
"Hele, v rádiu řikali že tam máte pěknej bordel vy nahoře..."
"Vono v rádiu trošku kecaj taky..."
"Jardo, jedem, ať to trošku lítá."
"Natáčíš Martin jo?"
"Natáčim, natáčim."
"Nazdar Horňáci! Spolupráce funguje, viď?"
"Já nemůžu mluvit, já natáčim!"
"Hele, v rádiu řikali že tam máte pěknej bordel vy nahoře..."
"Vono v rádiu trošku kecaj taky..."
"Jardo, jedem, ať to trošku lítá."
"Natáčíš Martin jo?"
"Natáčim, natáčim."