I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České Lípy)

Praha (D8) – Mělník (I/16) – Jestřebí (I/38) – Česká Lípa (I/15) – Nový Bor (I/13) – Rumburk – Německo
Odpovědět
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Papuanec »

V jakém roce byl vůbec zprovozněn obchvat Nového Boru?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Martin z Ostravy »

martas píše:Nikdy jsem touto trasou nejel, takže tamní terénní podmínky vůbec neznám. Ale mohu mít na místně znalé dotaz, proč se tedy tlačí tak dlouhá trasa? V poloviční délce by šla napojit na stávající I/9, která dál nevede skoro zástavbou.
Taky mě při pohledu na mapu napadlo, že je to zbytečně velkorysá stavba. Navíc onehda jsem tam jel v čase odpolední špičky a nepřišlo mi, že by stávající trasa byla "na hranici kapacity", jelo se plynule. NA minimum. Průjezd CL v pohodě, oproti jiným místům v republice pohoda.
R48 -> D48 se podařilo!
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Jirka95 »

Tak tohle z dnešního pohledu "velkorysé" řešení pochází z polistopadové doby, kdy jsme se ještě snažili stát západní zemí a silnice měly být investice do budoucna a stavěly se podle nějaké koncepce. Nahoře měl navazovat čtyřpruh na Liberec a dole kapacitní čtyřpruhové napojení silnice I/38. Podobně jako D35 Turnov - Jičín byla snad odjakživa zamýšlena ve čtyřpruhu, D10 měla vést až do Tanvaldu a D0 měla stát již dvacet let. Ta doba je prostě pryč. Teď je potřeba jezdit na kole, náklady na komunikace co nejvíce osekávat KO a třípruhy, šikanovat řidiče (protože si dovolují efektivní přesun mezi pracovišti na úkor ostatních a hlavně toho klimatu) a hlavně nic nestavět pro ty otravné nákladní automobily, které jenom smrdí a překáží na silnici, duní nám pod okny a ještě si dovolují někde zastavit u kraje a dělat pauzu kvůli absenci odpočívadel a bludišti zákazu vjezdů nad 3,5t.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Jirka95 »

// diskuse o D10 sem nepatří a admin to brzo přesune, dal jsem to jen jako příklad

Honza1: Nevidím důvod proč by ty plány měli být nereálné, zazdil je až politický vývoj v ČR po roce 2000 a hlavně 2006.

Samozřejmě se s nikým nepřu o potřebnosti této silnice. Mám to tam proježděné a trasy přeložek I/13 i I/9 jsou pochopitelné, protože by pobraly dopravu HK - Mladá Boleslav - Děčín - Německo (přesně jak píše Honey). Problém je, že dneska jsme v módu, kdy je vlastně nějaký překotný vývoj nežádoucí. Práce je, výplata chodí i když se auta skoro nevyrábí a důchody rostou. Náklad je přeci třeba přesunout na železnici, kamiony schováme někam pod peřinu - pak budeme dost zelení a skončí sucha, výkyvy počasí a kůrovec. A to se nesnažím o glosu nebo rezignovanost. Prostě se jen nedivím, že se teď řeší trasa přeložky připravované a vedené v mapě 30 let, protože teď na tyhle akce prostě není vhodná doba.. Podnikavci odchází hned po škole do zahraničí kvůli značně jinému smýšlení lidí a z ČR mimo Prahu je montovna automotive průmyslu. Nevím co by se muselo udělat aby se to změnilo.

OT přesunuto sem. Držte se, prosím, tématu, tenhle příspěvek má tendenci směřovat k dalšímu OT. Jirka L.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Jirka95 »

Nemáte někdo informaci, jaká jsou kritéria pro nutnost provést posouzení EIA? Zrovna u téhle komplet novostavby vedené v biotopu, CHKO a vedle současné silnice bych čekal, že tam tutově bude potřeba kompletní EIA, aby se pak při sporech s ekology měl investor o co opřít. Přesně jak píše M. Patrik ve vyjádření DZ, je s podivem, že to prošlo bez posouzení podle zákona. Což je sice dva roky zdržení ale takhle to ÚR určitě není reálné.
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Honza1 »

Nereálné plány jsou ty, kde je sporná potřebnost, financování, environmentální hlediska atd. Příkladů je tu uvedeno víc. Ale to souvisí s "nedořešenou" prioritizací liniových staveb v ČR.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Geo »

Martin z Ostravy píše:Taky mě při pohledu na mapu napadlo, že je to zbytečně velkorysá stavba. Navíc onehda jsem tam jel v čase odpolední špičky a nepřišlo mi, že by stávající trasa byla "na hranici kapacity", jelo se plynule. NA minimum. Průjezd CL v pohodě, oproti jiným místům v republice pohoda.
Jak zbytecne velkorysa? Jiste, plany musi byt zasazeny do realneho ekonomickeho ramce. Vynechal bych spekulaci o tom, jak je CL ucpana nebo ne, protoze na to tam nejezdim dost casto, ale semafor v "obchodni zone" me uz ve spicce potrapil. Ale minimalne z hlediska komfortu jizdy je to dost bida, a ambice by meli byt nekde jinde.

Uz CL je 4.5km z casti 70 km/h z casti 50 km/h, a snad se shodnem, ze silnice I. tr. by nemela byt spojnici mezi Lidlem, Mountfieldem a Albertem. (At se odbydeme diskuzi, nakolik ma slouzit i mistni doprave).

Dale je to silnice se spoustou mensich horzinotu. Moderni silnice vyzaduje vice terennich uprav (srovnani treba zde https://photos.app.goo.gl/8zAz2JjrwNpNnhJz6 (a nemyslim tim ten stoupaci pruh)). Stejne tak je tam nespocet urovnovych krizovatek (bez mista na levy odb. pruh nebo pripojovaci pruhy), vjezdu do dvoru/garazi! A dalsi hromada malych nesmyslu. Nakonec i 90km/h zacina az 0.5km za CL.

Tudiz, pokud Sluknovsky vybezek nema zustat navzdy zapomenutym okrajem CR, pak by si ta silnice zaslouzila rekonstrukci, alespon do podoby napr. stavajici I/38 okolo Kolina a odstraneni smeaforu/kruhacu v CL, tak aby tady byl alespon nejaky komfort jizdy.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od kot »

Není k tomu co dodat Geo... :ok:
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od vaclav »

na tento úsek budu mít zde na fóru nepopulární názor.
nestavět obchvat ale raději zahloubit tento 2km úsek - https://en.mapy.cz/s/gukurafome
zbytek na nový bor rozšířit na 2+2.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Aram96 »

Mě přijde nová přeložka naprosto smysluplná, oddělí se doprava tranzitní a místní, navíc se do ní někdy třeba připojí přeložka I/13 a bude dávat ještě větší smysl. Ale neznám to zde, nevím jak je to s intenzitou. Ale při pohledu na silniční síť prostě naprosto zapadá a má tam být. Současná 9 má evidentně spoustu úrovňových křižovatek a to prostě není nic pro silnici první třídy. Ta plní z poloviny místní účely, protože bez 9 by ty obce propojené nebyly. V těchto případech je kompletně nová přeložka naopak tím nejsprávnějším řešením. :ok:

Takže ano, stačilo by třeba upravit současnou atd. atd., ale řešení ŘSD považuju za lepší proto, že je "konečné" a bude se moci zase další kus sítě odškrtnout, protože bude postaveno konečné řešení. Modernizace současné 9 by konečným řešením určitě nebyla ..

Řešení vaclava - ano, to by také šlo, jen si neumím právě představit rozšíření na Nový Bor na 2+2. Jak zachovat napojení všech těch vedlejších silnic, MÚK místo každé křižovatky asi být nemůže. Takže by musela být asi nějaká doprovodka .. Takže buď tohle, nebo nová přeložka vedle ve 2/3-pruhu.

Kde bych naopak nesouhlasil s plány ŘSD je ta přeložka I/9 (studie) mezi ČL a Mělníkem. Místo toho bych dotáhl I/38 - dostavěl obchvaty, MÚK a 3.pruhy.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Honey72 »

Zvláštní, že nyní se všichni začali starat o smysluplnost přeložky silnice 9, když už to je několikátá etapa realizace :) Bohužel právě všichni zapomínají na společnou peáž se třináctkou. I když se bude realizovat bůh ví kdy, nějak se začít musí. A můžeme být rádi, že se uvnitř CHKO něco děje.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od vaclav »

Honey72 píše:Zvláštní, že nyní se všichni začali starat o smysluplnost přeložky silnice 9
já se staral už před 12ti lety, viz první strana threadu : )
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Jirka95 »

Tahle přeložka primárně neřeší směr Nový Bor - Mladá Boleslav, ale Liberec - Děčín - Ústí n. L. a když už, tak Nový Bor - průmyslová zóna Dubice, kde se teď doprava musí motat přes město. Asi by se měla postavit až po dokončení přeložky I/13 Děčín - Manušice, ale to zase takhle nebude kam zaústit. Ono jet s nákladním autem Liberec - Ústí - Podkrušnohorsko přes Kamenický Šenov v zimním období je stejný očistec jako Mladá Boleslav - Děčín - Německo po II/262 (tam se ale alespoň dá jet přes Mělník a D8).
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od _jan91 »

Jen nechápu, proč ten jeden jediný kruháč, když na zbytku trasy je snaha o nějaké kapacitní řešení a MÚK?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Aram96 »

Přesně. To taky nepobírám. Docela schizofrenie.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od kot »

KO jsou přece IN, pánové...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Aram96 »

Hmm, já na ty krátkodobé módní trendy moc nejsem, radši klasiku...
hovi
Příspěvky: 1182
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od hovi »

Shrnutí známých skutečností (z regionálního tisku):
https://genus.cz/regiony/ceskolipsko/so ... 548026.htm
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od Jirka L »

Stav vykoupených pozemků

plné rozlišení:
stav k 22.1.2023
stav k 15.1.2022
stav k 30.12.2020 (=28.12.2019=12.1.2019)
stav k 16.12.2017

náhled:
I-9 Dubice - Dolni Libchava 2023-01-22.jpg
I-9 Dubice - Dolni Libchava 2023-01-22.jpg (644.5 KiB) Zobrazeno 2205 x
darwousek
Příspěvky: 930
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L

Příspěvek od darwousek »

Oproti 2022 docela příjemná změna do konce 2023 by mohlo být vykoupeno .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České Lípy)

Příspěvek od Papuanec »

Radek Mátl na TW:
ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele akce “I/9 Dubice - Dolní Libchava”. Předpokládaná hodnota zakázky na pokračování obchvatu České Lípy je 637,2 mil. Kč bez DPH. Stavba má vydané pravomocné stavební povolení a zahájení realizace stavby plánujeme ve 4.Q. t.r.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České Lípy)

Příspěvek od kot »

Takže by se vpřed pohnulo Bártovo zbrždění, které bylo způsobeno zastavením předchozí stavby. Ale bez stavby navazující je tento úsek relativně nedůležitý.
ada031
Příspěvky: 2391
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České Lípy)

Příspěvek od ada031 »

Termín pro zhotovitele do 25.08.2023
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České Lípy)

Příspěvek od Papuanec »

RM TW:
ŘSD obdrželo 5 nabídek uchazečů na realizaci akce “I/9 Dubice-Dolní Libchava”. Nejvýhodnější nabídku na pokračování obchvatu České Lípy podalo sdr. SWIETELSKY stavební s.r.o., HERKUL a.s. za nabídkovou cenu 543,72 mil.Kč bez DPH (85% předpokladu). Na akci je vydané pravomocné SP.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České Lípy)

Příspěvek od kot »

Konečně se pohnula vpřed stavba o které se mluví od posledních let socialismu.
Odpovědět

Zpět na „I/9“