Litva

Země EU kromě Česka
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Litva

Příspěvek od Houdini »

Ad délka dálnic: Vše velmi názorně osvětluje mapka na začátku tématu http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=773712
Také mají rychlostní silnice. (Ideální místo pro zahraniční stáž. ;))
lietuvos_keliai.jpg
lietuvos_keliai.jpg (665.78 KiB) Zobrazeno 19216 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.12.2016 11:35:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: nahrání obrázku
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Zde je popsaná další část obchvatu hl. města, která se začátkem léta 2015 začala budovat, pak jsou v tématu odkazy na progres realizace a od 20.12. je tato etapa uvedená do provozu. Značí se jako A2/A14.

Fotogalerie z odevzdávání (k silnici se nutno překlikat přes politiky :D ): http://www.delfi.lt/verslas/transportas ... 88:7157290

Kdyby později odkaz chyběl, tak na památku jedna fotografie: http://i.imgur.com/h07IrC3.jpg .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Via Baltica: Do výstavby směruje úsek dálnice A5 Kaunas - Marijampolé v celkové délce 11,7 km v nákladech 51,6 mil. €. Jde o upgrade stávajícího tahu.

Zdroj: http://lakd.lrv.lt/lt/naujienos/pasiras ... io-pletros
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Litva

Příspěvek od Honey72 »

Po 6000 km cestování Dánsko-Norsko-Švédsko-Finsko-Pobaltí-Polsko pár poznatků - nyní z Litvy. Dálkové silnice jsou poměrně kvalitní, stejně i dálnice. Jenže pod pojmem dálnice si Středoevropan představuje trošku něco jiného :-) Už to tady bylo,ale deset let se nic nezměnilo. Středová svodidla leckde chybí a když už tam jsou, tak jen jedny nízké. Může se tu 130 a proto překvapí, že jsou zde odbočovací vpravo, kudy se má řidič otočit a poté odbočit na druhé straně dálnice. To je opravdová šílenost, zvlášť když se přede mnou otáčel traktor. Jenže, co je ještě šílenější ? Protože na těchto "MÚK" chybí nadjezd, musí auta jedoucí po nějaké vedlejšce, včetně traktorů a jízdních kol (zákaz nikde žádný) najet na dálnici, přejet všechny pruhy doleva až k odbočovacímu pruhu vlevo, kde se otočí do druhého směru dálnice a zase všechny pruhy přejedou až na kraj, kde sjedou a pokračují po své silničce. Autobusové zastávky jsou sice na starších dálnicích i u nás, jenže tady jsou zastávky v poli, široko daleko žádná vesnice a rychlost je tu snížena na 100. Avšak ne kvůli samotné zastávce, ale kvůli chodcům, kteří jsou od autobusu po kraji dálnice :-) Takže značka pozor chodci a úsek v km je na zdejších dálnicích běžná. Odpočívky jsou tragické v něčem jiném než v čistotě. Chtěl jsem na několika z nich zastavit, ale nejsou jaksi moc dobře označené. K některým se totiž musí sjet na exitu, takže jsem je minul. Chápu, je to pozůstatek původní silnice, kterou prostě někdo označil značkou dálnice a je to :-) Jinde jsou úseky už plnohodnotné a přitom jen označené jako silnice pro motorová vozidla. Zvláštní.

Bez svodidel

otáčení povoleno, vlastně nutné
https://www.google.cz/maps/@55.5004011, ... 312!8i6656

projíždění dálnicí, modrá značka ukazuje přímý směr skrz dálnici pomocí otáčení
odkaz

autobusová zastávka s běžným zálivem a otáčecí pruh z protisměru.
https://www.google.cz/maps/@55.5034261, ... bfov%3D100

zastávka na rychlostní silnici
https://www.google.cz/maps/@54.6925106, ... 312!8i6656

kam se asi chystá ?
https://www.google.cz/maps/@55.6136127, ... 312!8i6656

pozor chodci, ještě že ne přechod.
https://www.google.cz/maps/@54.6921212, ... 312!8i6656
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.7.2018 16:59:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: úprava odkazů pro natahování stránky
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Litva

Příspěvek od Japao Joe »

U těch chodců tam sice není přechod, ale i svodidla jsou uzpůsobena pro přecházení a dle vyšlapané trávy je to hojně využíváno.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Litva

Příspěvek od ML90 »

To je prostě dědictví sajuzu, kdy se to takhle stavělo. Já si pamatuju na podobné silnice z Ukrajiny (něco takového je třeba mezi Užhorodem a Mukačevem), i když teda nevím jaká tam byla povolená rychlost.
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Litva

Příspěvek od adi88 »

Přesně tak, jakkoli je Pobaltí politicky integrováno s Evropou, tak hlavně v té dopravě sovětský duch přetrvává. Ve městech jsou leckde silnice, které jsou sice široké, ale označené jako dvoupruhové. I přesto tam vedle sebe jedou čtyři auta. Na Ukrajině to dělají úplně stejně. Při své první návštěvě Pobaltí (2011) jsem tam hojně vídal i cyklisty jedoucí po krajnici v protisměru, při druhé (2015) jsem tento jev nikde nezaznamenal. Tak možná jim dát ještě pár let a zmizí i ty traktory z dálnic :)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Litva

Příspěvek od Honey72 »

Oni s těmi traktory dálnici naštěstí jen přejíždějí, protože kvůli chybějícímu nadjezdu jinou možnost nemají. Ale je to drsné, když jedete 130 a před Vámi přejíždí traktor či cokoliv jiného. Brutus je i to, že letíte v rychlém pruhu protože předjíždíte kamion a najednou před Vámi auto začne brzdit, protože se chystá odbočit vlevo. No, těchto křižovatek doufám brzy ubude.

Jízdní kola v protisměru jsou běžná v Albánii a dokonce i na kruháči, ke všemu jede podél středu, takže občas i zkříží cestu. Nebo jedou čtyři motorky vedle sebe a troubením nic nezmůžete.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Litva

Příspěvek od Trupman »

No, ono se řekne Pobaltí...já ze své drobné zkušenosti musím říct, že jsem osobně viděl velký rozdíl mezi Litvou a Lotyšskem, kde právě v té první zemi jsou takové ty sovětské pozůstatky běžné a to i na opravených silnicích, navíc řidiči teda jezdí jako blázni. Lotyšsko infrastrukturou vypadalo daleko víc evropsky, stejně tak řidiči víc v klidu. Co na to cestovatel Honey72? :-)
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Litva

Příspěvek od Honey72 »

Co na to cestovatel ?
Estonsko - dopravní značení, tedy značky i středové dělící čáry vybroušené v asfaltu naprosto stejné jako Skandinávie, ze které to převzali. A co je zajímavé, ač postsovětská republika, jezdí se tu i podobně jako v té Skandinávii. Na té jejich polodálnici jsem byl nejrychlejší, až jsem se lekl jaká je tu maximální rychlost. Ale ani na dlouhé trase směrem k Lotyššsku mě nikdo nejel těsně za zadkem nebo riskantně předjížděl. Silniční tahy velice kvalitní.
Lotyššsko - naprostá změna oproti Estonsku. To je takové malé Rusko, aby ne, žije jich tu téměř polovina. Čím víc jsem se blížil k Rize, tím agresivnější řidiči. Troubil na mě i autobus, nechápal jsem proč, jel jsem skoro stovkou. Tak jsem mu uhnul do odstavného a zjistil jsem, že tak jezdí všichni. Prostě si z odstavného pruhu udělali pruh pro pomalá vozidla. Na semaforu ve městě jsem zastavil na červenou, vedle mě vlevo se natlačil ještě jeden auťák a vpravo, kam se u nás natlačí cyklista, se vešel také jeden auťák. No marně jsem koukal, kolik jízdních pruhů ta ulice má, neměla žádné. Padla zelená, ta dvě auta po stranách a za nimi další v řadě se vyvalili kolem mě a nějak záhadně se všichni nacpali zase za sebe. Někde ovšem ne. Kolik aut se vejde vedle sebe, tolik jízdních pruhů silnice má. A pokud se chcete někde pomocí blinkru dostat do jiného pruhu ? Ublikáte se k smrti a přímo Vám zablokují možnost přejetí jinam. Blinkr tam zjevně neznají, blikají asi jen cizinci. Takže možná nechápou co po nich chcete :-) Jízdu po Rize doporučuji jen pro Offroudy, to co jsou v Praze díry jsou v Rize Jámy :-) Po dešti bych tam vůbec nejezdil, kaluž od jámy nerozeznáte :-) Některé vedlejší silnice jsou jen uježděný vápenec, který připomíná jízdu po roletě. Hned jsem si vzpomněl na slavný film Jízda strachu, jak museli jet po roletě hodně rychle, aby se nerozklepal převážený nitroglycerin. Takže jsem přidal a opravdu, cinkání mincí a lahví v autě přestalo. Ovšem řídit auto bylo jak po ledovaté silnici :-)
Litva - oproti dvěma Pobaltským státům již hustší provoz, ale nezdálo se mi, že by tu řidiči byli agresivnější a dravější. Vlastně ano. Ti polští, Ruští a Běloruští. Silnice poměrně kvalitní a to dokonce i dvojky. Samozřejmě, i tady jsou silnice podobné našim okreskám nebo tu mají rolety. Co mě zde překvapilo, byla jízda po polovičním profilu dálnice, kde přistavovali druhý. Kdo chtěl z dálnice sjet nebo třeba natankovat, byl nucen se správně vtlačit do nijak označeného místa mezi vodící desky a přes hrubý štěrk s obrovskými šutry projet tak, abyste nevjeli na šachru kanálu :-) Navíc jste tento manévr museli provést dost rychle, aby Vás nerozmlátil kamion za Vámi.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Litva

Příspěvek od hh »

Jo jo, Estonsko ekonomický zázrak!
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Litva

Příspěvek od Houdini »

Ale ekonomicky v čele "vlčí" smečky jsou momentálně Litevci https://en.wikipedia.org/wiki/Baltic_Tiger
Přiblížení trhu skrze polské dálnice je jedním z klíčových důvodů předstižení Estonska.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Litva

Příspěvek od ML90 »

Přesně tak, je to vidět i na údajích eurostatu. Litva je teď nejvýš (78 % průměru EU), těsně v závěsu Estonsko (77 % – to je pro představu stejně jako Slovensko) a výrazně níž Lotyšsko (67 %). Mimochodem hodně zábavné je tam srovnání Maďarsko x Rumunsko – v Maďarsku je Rumunsko stereotypně vnímané asi jako u nás Ukrajina, ale pokud to půjde takhle dál, tak Rumuni Maďary do nějakých 5 let předeženou (ale to už je OT :)). http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table. ... 4&plugin=1
Přílohy
eurostat.png
eurostat.png (24.69 KiB) Zobrazeno 16494 x
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Litva

Příspěvek od Honey72 »

Pravdou je, že na E67 v Estonsku jsem potkal tak třicet kamionů za hodinu, v Litvě to byla doslova šňůra kamionů, někdy víc než osobáků. Je však možné, že Estonsko je "zásobováno" hlavně po moři.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Via Baltica: Dne 27.11. se do provozu odevzdal 33,4 km dlouhý úsek A5 Kaunas - Marijampole. Úsek začíná u Mauručiai s křižováním silnice č. 230 a končí u Puskelniai.

Zdroj + fotky: https://www.vz.lt/transportas-logistika ... les-ruozas

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Litevský silniční úřad sestavil nový plán pro upgrade silnic :arrow:

http://sumin.lrv.lt/uploads/sumin/docum ... jektas.pdf

*plán realizace potrvá až do roku 2035 a zaměřil se na páteřní klíčové části rozvoje
- zcela se přestaví 400 km silnic v rámci státu, které jsou důležité pro regiony, ale mají velmi bídnou kvalitu; tady se počítá až se super kvalitním asfaltovým povrchem, a proto se náklady vyšplhají na odhadovanou 1 mld. €
- Via Baltica se v 8 částech přestaví a na to se použije odhadovaných 684 mil. €
- vylepšení se dočká i silnice spojující Vilnius, Kaunas a Utena, kde se plánuje použít dalších 350 mil. €
- ostatní vylepšení počítají s přestavbou a novou výstavbou silničních mostů, které již mají po životnosti nebo jsou ve velmi špatném stavu a na tento mostní program se nasměřuje dalších 340 mil. €
- pro zlepšení bezpečnosti pěších, pro výstavbu nových nadchodů a vylepšení stávajících přechodů se pak použije dalších 232 mil. €

Celkem tedy tento plán počítá s částkou kolem 2,6 mld. € na dalších 15-16 let a plněním 5 klíčových programů.

novinka do této doby:

OFFICIAL OPENING OF RUSNĖ CAUSEWAY
http://lakd.lrv.lt/en/news/official-ope ... e-causeway
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Dokončil se obchvat Panevėžys na Via Baltica. V každém směru jízdy jsou nyní dle situace k dispozici 3 jízdní pruhy. Celkem se přestavělo 22 km lokální firmou Panevezio Keliai v nákladech 44,6 mil. €. Na financování se podílela EU a místní zdroje. Dopravní pruhy jsou rezervně připraveny řešit budoucí kongesce v rámci dopravních špiček. Nad projektem bděla státní silniční administrace. Dalším úsekem na Via Baltica, kterým projde upgrade bude úsek mezi Marijampole a hranicí s Polskem. Obchvat Panevėžys leží na silnici A17 a první 3 km jsou ve standardním 4-pruhu. Zbytek je jak jsem uvedl v reverzním 2+1 režimu.

Zdroj a více informací: http://lakd.lrv.lt/en/news/reconstructi ... -completed .

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. 1 vlastní příspěvek jsem odstranil (neplatný odkaz na rekonstrukci silnice).

Za uplynulých 10 let je tady úbytek obyvatelstva a to až 0,3 mil. na stávajících asi 2,8 mil. Je to obdobná "dráha", kterou má i Lotyšsko. V roce 1991 tady žilo 3,7 mil., takže ten úbytek je citelný. Přibližně 71% obyvatelstva dnes žije v urbanizovaném prostředí, přičemž průměrný věk je 45 let. Pro rok 2050 je tady predikce pro 2,2 mil. obyvatel, tedy že by stav ještě klesl o dalších 0,6 mil. Průměrný věk má pak "atakovat" 48 let, přičemž téměř 90% lidí bude žít v urbanizovaném prostředí.

Informací kolem silničního rozvoje je v tématu dost. Co se rozsahu týče, tak je na tom Litva dobře. Co se týče kvality, tak realita je taková jaká je; polovina zkapacitněné sítě je staršího data a opravuje se a to se nevyrovná "dualizačním" pracím třeba v Lotyšsku, takže lze pozorovat rozdíl v kvalitě. Lotyšsko a Estonsko se snaží investovat více peněz i do údržby silnic, do oprav a zpevňování lokálních silnic, i když i Lotyšsko má značný problém s úbytkem obyvatelstva. Nakonec je na tom v tomto ohledu lépe Estonsko a to taky "dohání" skluz v dopravní infrastruktuře. V Estonsku je ale zase více štěrkových silnic vs. jinde zpevněné, ale často s nekvalitní vozovkou. Tím ale nechci nijak shazovat ani Litvu. Ta je na tom nejlépe, co se rozsahu zkapacitněné sítě týče a aktivně jí dál rozšiřuje.

Tady je stav na silnicích: https://eismoinfo.lt/#!/
Tady informace ke zpoplatnění: https://keliumokestis.lt/pages/mainPage.xhtml

Tady je program financování výstavby a údržby litevských silnic pro období 2020 - 2023:

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct ... 8EDC6B/asr

Informace o "motorways a expressways" z wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Transport_in_Lithuania

Stav hospodářství:

*HDP v roce 2019 dosáhlo úrovně 54 mld. USD a stát hospodařil s přebytkem
*nezaměstnanost byla začátkem roku 9% a nyní již 15%; mladí lidé z 15% na 27%
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 36% HDP, poslední roky klesá (v r. 2010 na stejné úrovni)
*pandemie COVID-19 způsobila, že vláda teď v prosinci odklepla pro příští rok dodateční 1 mld. € pro krizový manažment státu, z čeho 200 mil. € jde na zdravotnictví, vakciny atd. a až 600 mil. € jde do podpory zaměstnanosti a na sociální politiku
*deficit rozpočtu bude v roce 2021 v úrovni 7% HDP

Litva je k 25.12. na tom, co se nového koronaviru nejhůře v EU, dle evropského CDC co se nových infekcí týče za uplynulé 2 týdny. Aktivních je bezmála 64 tis případů, z doposud celkem 126 581. Zemřelo 1205 lidí, za poslední den pak 19.

Co se silničního rozvoje týče, tak o 2 příspěvky výše je plán do roku 2035 a i plán financování do konce roku 2023 byl přijat (jako zákon) ke konci letošního roku s vědomím kolem situace s COVID-19. Tuto situaci prezentují místní (finanční) autority jako zcela normální krize, které jednoduše jednou za 10-15 let přicházejí v různém rozsahu a proto je nutností zlepšovat ekonomiku a držet rozpočet v dobré kondici, aby pak byla možnost i pár let po sobě udržet ekonomiku nad vodou.

Litva se velmi ráda srovnává, co se silničního rozvoje týče se Švédském, Norskem, Polskem, Rakouskem, a zbylými státy Pobaltí. Srovnávací studie realizují 20 let a to jak klasifikace silniční sítě, tak i náklady na údržbu na km, na výstavbu. Proto se s tím tady "hrají". Třeba rozsah expressways byl již v roce 2001 v úrovni 417 km. Pak se poupravil a delší dobu se drží úroveň "motorways" a zpátky více expressways. Dualizace jsou další kategorie. Takže kým motorways jsou nad 300 km, tak celá lepší síť je kolem 500 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

bonus: krátký pohled do historie, který objasní několik faktů z klasifikace silniční infrastruktury; a tohle si tady zaslouží být samostatně, protože do výše uvedeného souhrnu by se to již nehodilo

Vůbec nejstarší silnice byla v Litvě postavěná již ve 4. století. Byla pokrytá kulatinou z borovice a sloužila na rituální průvody. Pak možná, že znalejší místních poměrů kdy slyšeli o obranných silnicích kūlgrinda. A v čem spočinula obrana :?: Šlo totiž o kamenné silnice (balvany umístněné tak, že tvoří možnost přechodu až jízdy) pod hladinou močálů, řek, jezer. Kūlgrinda je tady pojem, nejen k uctivání tradicí, což pak má dosah až ke kultuře, ale i celkově jako turisti se můžeme díky tomu procházet bez toho, aby člověk spadl celý do vody. Místní obyvatelstvo tak vždy dovedlo utéct do bezpečí a naopak ti, kdo je pronásledovali, tak se často utopili nebo zbloudili v území atp. No a mezi 13. až 18. stoletím bylo na území Litvy tolik silnic, že z hlediska území Evropy patřil tento rozsah k jednomu z největších k území. To je taky důvod, pro který je tady 70 z 80 tisíc se zpevněným povrchem, protože jdou v původních trasách. A i celkově mají Litevci velmi dobře zmapovaný podklad, okolí a geologii území. :idea:

První dálnice tady byla otevřená již v roce 1970 a zrovna minulý měsíc tak uplynulo 50. výročí. Více zde: https://lakd.lrv.lt/en/news/motorway-vi ... unas-at-50 a k A1 taky tady: https://en.wikipedia.org/wiki/A1_highway_(Lithuania) .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Litva chce urychlit modernizaci silnice A14 Vilnius - Utena.

Záběr na ní: https://www.google.com/maps/@54.9442612 ... 312!8i6656

Betonové úseky jsou z roku 1985 a již nevyhovují stávajícímu provozu. Původně se měla silnice modernizovat do roku 2030 dle plánu silničního úřadu LAKD, ale ministerstvo dopravy se nechalo slyšet, že se tak má stát nejpozději v roce 2025 a upraví se plány a příprava, aby tomu tak bylo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Ve městě Vilnius je v provozu již část křižovatky A3/A15. Na odkazu je hromada fotek: https://madeinvilnius.lt/naujienos/tran ... 5tN2ZeM4bw ,
V1.JPG
V1.JPG (80.25 KiB) Zobrazeno 7836 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Silnice Kaunas - Prienai se stane do roku 2024 rozšířenou do podoby 2+1. Stávající intenzity na ní jsou již kolem 10 tis vozidel za 24h a stav vozovky si stejně vyžaduje větší investici.

https://www.vz.lt/transportas-logistika ... strukcijai

Každé 2-3 km se změní počet JP. Nutno dodat, že silniční úřad má připraveno více alternativ včetně dálničního 4- pruhu. :idea:

Celkem jde o tah Kaunas - Prienai - Alytus, v km 11,6 - 31,1 s dobou realizací v letech 2023 - 2026, z nich většina prací se má stačit provést do roku 2024.
pro představu polohy oblasti
pro představu polohy oblasti
map.JPG (98.19 KiB) Zobrazeno 7653 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

L.JPG
L.JPG (83.59 KiB) Zobrazeno 6671 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Litva

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční úřad oznámil, že v roce 2023 zahájí rekonstrukční práce na A14 Vilnius - Utena. Před pár lety se na tomto 96 km tahu provedl upgrade na 6 km, které jsou po novém 4- pruh a sice severně od Vilniusu. Pozornosti se dostalo i na upgrade křižovatek. V rámci Vilniusu je A14 taky zkapacitněná.

Utena je 8. největší město státu s asi 28 tis. obyvatelstvem a zároveň drží teplotní rekord z r. 1956, kdy tady bylo -42,9 st. C.

Stávající tah je v provozu již více než 80 let a bohužel ale údržba tomu věku neodpovídá. Rozsah prací, které se budou provádět jsem nevyčetl. Co jsem vyčetl je, že se jedná o poslední největší betonovou silnici v nejhorším stavu. Stát má prioritu tento stav odstranit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“