Menší silniční stavby v Brně
Re: Menší silniční stavby v Brně
Teď .. to myslíš tu dobu, kdy v Brně není skoro jediný student VŠ, nezapomínej.
Neříkám, že musí být Sportovní celá ve 4-pruhu, jak bylo v plánu, nicméně ten kousek mezi světly a OK je špunt jako prase. Celá ta OK kvůli tomu postrádá smysl, že je turbo se 2 pruhy pro primární směr. Za mě by to chtělo mít 4 pruhy prostě mezi OK a světly a poté kousek za světla směrem do centra, samozřejmě pro oba směry, aby ta světelná křižovatka měla větší kapacitu. V praxi každé 3.auto, které jede z centra do Tesca, jede přes benzinku.
Neříkám, že musí být Sportovní celá ve 4-pruhu, jak bylo v plánu, nicméně ten kousek mezi světly a OK je špunt jako prase. Celá ta OK kvůli tomu postrádá smysl, že je turbo se 2 pruhy pro primární směr. Za mě by to chtělo mít 4 pruhy prostě mezi OK a světly a poté kousek za světla směrem do centra, samozřejmě pro oba směry, aby ta světelná křižovatka měla větší kapacitu. V praxi každé 3.auto, které jede z centra do Tesca, jede přes benzinku.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: Menší silniční stavby v Brně
Souhlasím, že by se hodil delší samostatný odbočovací pruh k NC KP ve směru od zimáku. V opačném směru bych uvažoval o zákazu odbočení vlevo, bo od velkého kruháče se k NC KP dá dostat přes malý kruháč kolem Noemovy archy. A samostatný odbočovací pruh vlevo z Reissigovy by taky nebyl od věci.
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 8.11.2012 20:59:49
Re: Menší silniční stavby v Brně
Pokud režim semaforů zůstane stejný, a pro odbočení doprava (Žarošická - Jedovnická) bude samostatný pruh, tak žádné komplikace ani po dokončení VMO Tom. + Rok. nečekám. Předpokládám, že cca 80% dopravy zůstane na Svatoplukově a Gajdošově, protože přeci jen je to tudy dělší. A eventuelní špunt si Vinohrady vytvoří samy v podobě tří semaforů, které odmítá modernizovat a seřídit, právě prý kvůli odrazení řidičů jízdou přes Vinohrady.Ondrah98 píše:Počítá se zde s nějakou razantnější změnou tj. zkapacitněním ve směru viz mapa: https://mapy.cz/s/joserolusu ? Protože po dokončení VMO Rokytova se sem přesune část dopravy (ze Svatoplukovy, Gajdošovy, ...) a jeden pruh v uvedeném směru by alespoň dle mě tvořil slušný špunt. Ale jinak sláva, stav té křižovatky je opravdu hrozný, plus je na ní nějaký zvlášť kluzký asfalt.II/373 ul. Jedovnická (SÚS)
Termín: cca od 07/2021 – konec 2021
Ve druhé polovině roku (cca od prázdnin) počítáme s rekonstrukcí křižovatky Jedovnická–Žarošická. Obnova povrchu od této křižovatky po Velkou Klajdovku proběhne v následujícím roce 2022, po polovinách vozovky v režimu 1+1.
Celkový předpokládaný náklad: 72 mil. Kč
Pokud na některém z nich odbočuje auto do leva, tak také na celý cyklus zablokuje jeden jízdní pruh, ale žádné koplikace se nedějí.
Pro opačný směr (Jedovnická - Žarošická) pokud by vzrostla doprava, tak by stačilo o pár sekund prodloužit interval zelené na křížovatce a také jsme myslím vyřízení.
Výraznější nárůst dopravy bych očekával až po dokončení VMO Ostravská a to také zatím jen v době špiček.
D52, D43 v původní trase!
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: Menší silniční stavby v Brně
Předchozí optimismus rozhodně nesdílím. Jakmile bude hotové přemostění majlontského ranžíru, přesune se doprava na Žarošickou a Jedovnickou. Tím pádem vznikne velký tlak na koordinaci SSZ na dnešní záměrné červené vlně a problém se přesune právě na křižovatku Jedovnická-Žarošická. Ta by se měla upravit tak, aby hlavní směr, tedy náhrada za VMO šel kezkolizně s tím, že by se na úroveň +1 dala Jedovnická plus odbočení vlevo ze Žarošické, A na těch nešťastných križovatkách u UniCornu, Shellu a Penny by se měly udělat podjezdy. Dobře by sloužily i po vykopání tunelu pod Akátkami, což bude kdoví kdy. Ale od štatlařských konšelů myšlení dopředu neočekávám.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tak část dopravy určitě zůstane na původní trase, ale nebyl bych si jistý těmi procenty. Každopádně to bude záviset na mnoha faktorech. Ale osobně by mi připadalo logické myslet o kousek dopředu, když vím, že mi tudy povede "varianta trasy" VMO, (protože k tomu rozložení na Žarošickou/Jedovnickou a Gajdošovu nepochybně dojde,) a zrovna tady opravuju křižovatku, tak se podle toho zařídit a vměstnat tam pár metrů asfaltu navíc (samozřejmě to velmi zjednodušuju). Samozřejmě to platí i pro další křižovatky na trase (Jedovnická x Sedláčkova; Jedovnická x Křtinská x Novolíšeňská), kde se ale v hlavním směru dají udělat 2 pruhy velmi snadno oproti výše uvedené křižovatce.Kubasssssssss píše:Pokud režim semaforů zůstane stejný, a pro odbočení doprava (Žarošická - Jedovnická) bude samostatný pruh, tak žádné komplikace ani po dokončení VMO Tom. + Rok. nečekám. Předpokládám, že cca 80% dopravy zůstane na Svatoplukově a Gajdošově, protože přeci jen je to tudy dělší. A eventuelní špunt si Vinohrady vytvoří samy v podobě tří semaforů, které odmítá modernizovat a seřídit, právě prý kvůli odrazení řidičů jízdou přes Vinohrady.
Pokud na některém z nich odbočuje auto do leva, tak také na celý cyklus zablokuje jeden jízdní pruh, ale žádné koplikace se nedějí.
Pro opačný směr (Jedovnická - Žarošická) pokud by vzrostla doprava, tak by stačilo o pár sekund prodloužit interval zelené na křížovatce a také jsme myslím vyřízení.
Výraznější nárůst dopravy bych očekával až po dokončení VMO Ostravská a to také zatím jen v době špiček.
"Červená vlna" na Vinohradech je taky úžasná věc, zvlášť když za určité konstelace svádí k porušování předpisů, protože pak se dá projet naráz. Ale to co prezentuje goldfinger je opravdu nesmyslná megalomanie, která by ve své podstatě tunel akorát tak ještě více odsunula.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ahoj.
Narazil jsem teď ve zprávách na informace o plánovaném mostu spojujícím obě části ulice Moravanská přes Vídeňskou https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 02105.html.
Existuje k tomu nějaký bližší info, než že někdy v budoucnu?
Narazil jsem teď ve zprávách na informace o plánovaném mostu spojujícím obě části ulice Moravanská přes Vídeňskou https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 02105.html.
Existuje k tomu nějaký bližší info, než že někdy v budoucnu?
Re: Menší silniční stavby v Brně
Celkem pěkný článek shrnující přípravu parkovacích domů v Brně.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/parkov ... -zpravy_vh
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/parkov ... -zpravy_vh
Re: Menší silniční stavby v Brně
Pak ještě jeden vzniká/vznikne u smyčky ve Starém Lískovci, jako Park&Ride. Jsem zvědavej jak bude populární, protože do centra to z něj bude tak na 25 minut cesty mhd.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ze smyčky ve Starém Lískovci je to tramvají číslo 8 přímo na hlavní nádraží cca 15 minut. Byť po výstavbě tramvaje ke Kampusu bude záležet na linkovém vedení...
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ke Kampusu bude jezdit osmička, protože tam bude, stejně jako na opačném konci na Mifkově, úvrať.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Právě. I kdyby překopali výrazněji linky, tak ze smyčky ve Starým Lískovci budou jezdit spoje jedoucí přes Mendlák na Českou, protože na Hlavní nádraží bude jezdit linka od Kampusu, která pak bude pokračovat na Mifkovu (oboje to jsou úvraťový konečný), a Reneská a Nové sady bohatě obslouží jedna linka.
Vzhledem k tomu že to parkoviště bude placený, jak jsem pochopil, tak lidi raději zajedou na některý z parkovišť/parkovacích domů v centru, nebo třeba do Vaňkovky, takže dopravy moc neubyde.
Nechám se překvapit, jakej o něj bude nakonec zájem
Vzhledem k tomu že to parkoviště bude placený, jak jsem pochopil, tak lidi raději zajedou na některý z parkovišť/parkovacích domů v centru, nebo třeba do Vaňkovky, takže dopravy moc neubyde.
Nechám se překvapit, jakej o něj bude nakonec zájem
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tak když se člověk podívá na obsazení trolejbusu co tam jezdí tak ta tramvaj dává smysl. Navíc je tam už dost firem, študáků i lidi do špitálu. Ta tramvaj je tam hodně potřeba. Trochu mě mrzí, že se to nešlo ještě o jednu zastávku k atletické hale ( https://screenrec.com/share/KHxuZBIVQ4 ) mohla tam být točna a přestup na lanovku.
Neberu to jako udělejme to hned, ale spíše nechme si rezervu.
Neberu to jako udělejme to hned, ale spíše nechme si rezervu.
Re: Menší silniční stavby v Brně
No a i kdyby někdo nechtěl autem do centra, tak to prostě postaví o 50 metrů vedle někde do sídliště a zadarmo.Bubakcz píše:Vzhledem k tomu že to parkoviště bude placený, jak jsem pochopil, tak lidi raději zajedou na některý z parkovišť/parkovacích domů v centru, nebo třeba do Vaňkovky, takže dopravy moc neubyde.
Myslím si, že to dopadne jako P+R v Líšni. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/park ... ina-130636
Re: Menší silniční stavby v Brně
Obávám se, že na protažení tramvaje až k hale tam není moc místa. Ano, (trolej)bus může mít společný pás, ale podle mě i výškové profily lávky a celkové rozměry "průjezdu" kolem Campusu na to nejsou vůbec připraveny. A ta lanovka by měla ústit přece na druhé straně haly, ne? Takže přechod by mohl být nějakých 300-400m a to snad není tak hrozné. Stejně tam pak bude určitě zajíždět i bus.
A o P+R v Lískovci bych strach neměl. Znal jsem docela hodně mimobrněnských, kteří dojeli autem na kraj Brna na MHD a do centra se autem báli. Pro ně by to P+R mělo velký význam, myslíml, že i za cenu placeného stání. Někdy ty busy z okolí i Bíteše, Náměště nemají úplně skvělou návaznost, zvlášť večer. Tohle by hodně lidem pomoci mohlo.
A o P+R v Lískovci bych strach neměl. Znal jsem docela hodně mimobrněnských, kteří dojeli autem na kraj Brna na MHD a do centra se autem báli. Pro ně by to P+R mělo velký význam, myslíml, že i za cenu placeného stání. Někdy ty busy z okolí i Bíteše, Náměště nemají úplně skvělou návaznost, zvlášť večer. Tohle by hodně lidem pomoci mohlo.
Re: Menší silniční stavby v Brně
https://zdopravy.cz/odklad-do-roku-2024 ... ach-93058/
Tak tady bych si dovolil pochválit jednoznačně město Brno, že to takhle řeší. A docela se divím, že byla vůbec v plánu takhle velká oprava. Opravit je potřeba pouze I/23 ve směru do města a to jen od Campusu k tunelu. Tam je především pravý pruh na klidně okamžitou opravu kvůli kolejím, dírám a “hupům”. Zbytek je zatím v pohodě a především povrchy v tunelech jsou na tom dobře. Takže jsem jedině rád, že tak velká uzavírka počká až bude okolo hotovo.
Ten pravý pruh na tom krátkém úseku by se dal opravit ihned a bez uzavírek, pouze s omezením do jednoho pruhu. Snad to tak dopadne.
Tak tady bych si dovolil pochválit jednoznačně město Brno, že to takhle řeší. A docela se divím, že byla vůbec v plánu takhle velká oprava. Opravit je potřeba pouze I/23 ve směru do města a to jen od Campusu k tunelu. Tam je především pravý pruh na klidně okamžitou opravu kvůli kolejím, dírám a “hupům”. Zbytek je zatím v pohodě a především povrchy v tunelech jsou na tom dobře. Takže jsem jedině rád, že tak velká uzavírka počká až bude okolo hotovo.
Ten pravý pruh na tom krátkém úseku by se dal opravit ihned a bez uzavírek, pouze s omezením do jednoho pruhu. Snad to tak dopadne.
Re: Menší silniční stavby v Brně
křižovatka Žarošická- Jedovnická už má ve směru z Vinohrad nový povrch a provádí se druhý směr, jízda na semafory je opruz
Re: Menší silniční stavby v Brně
To je oprava roku. To dělají snad už měsíc. Marnost.
Re: Menší silniční stavby v Brně
nevíte, jestli ty kamery na přenosných semaforech něco posílají? mám pocit, že jsem zde projel na červenou, tak ať vím, na co se připravit
Re: Menší silniční stavby v Brně
Obchvat Žebětína (III/3842) (1. etapa) získal v únoru 2021 ÚR:
https://zebetin.cz/uzemni-rozhodnuti-vy ... apa/d-7343
https://zebetin.cz/uzemni-rozhodnuti-vy ... apa/d-7343
Re: Menší silniční stavby v Brně
Brno ukázalo, jak promění nebezpečnou křižovatku mezi Komínem a Bystrcí
https://zdopravy.cz/brno-ukazalo-jak-pr ... ci-101662/
https://zdopravy.cz/brno-ukazalo-jak-pr ... ci-101662/
Re: Menší silniční stavby v Brně
Tak tohle vypadá opravdu dobře a promyšleně (alespoň podle toho co je vidět).
Re: Menší silniční stavby v Brně
Ja bych tuhle stavbu postavil až se Bystr připojí na D1. Nechcete autem, jezděte Šalinou. Sorry jako. Chudáci v Jundrově a Komíně.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: Menší silniční stavby v Brně
Moje řeč.Warcz píše:Ja bych tuhle stavbu postavil až se Bystr připojí na D1. Nechcete autem, jezděte Šalinou. Sorry jako. Chudáci v Jundrově a Komíně.
Re: Menší silniční stavby v Brně
Až bude Bystrc připojena na D1, tak tahle stavba bude mít zásadně menší smysl, nemyslíte ? Nebo proč až po 4301 ?
Re: Menší silniční stavby v Brně
Protože lidi v Bystrci by chtěli klidně bydlet a jezdit všude autem. Blokuji 4301 ale všude jezdí autem. Dal bych jim vybrat buď obojí nebo nic a jezděte šalinou.
Stačí se podívat na Svrateckou. Jundrovu pomůže Žabovřeská, ale mě tenhle přístup kdy bydlím na kraji města a chci mít svůj klid, ale sednu do auta a jedu do centra prostě vadí.
Ano jsem zaujatý protože bydlím v Žabinách u okruhu. Beru to tak, že okruh pomáhá všem a sám ho využívám, ale kdyby se Bystrc jenom připojila na D1 tak by odpadlo tak 30% provozu.
Stačí se podívat na Svrateckou. Jundrovu pomůže Žabovřeská, ale mě tenhle přístup kdy bydlím na kraji města a chci mít svůj klid, ale sednu do auta a jedu do centra prostě vadí.
Ano jsem zaujatý protože bydlím v Žabinách u okruhu. Beru to tak, že okruh pomáhá všem a sám ho využívám, ale kdyby se Bystrc jenom připojila na D1 tak by odpadlo tak 30% provozu.