I/35 Tunel Hřebeč
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Osobne bych nechal zkusebne par mesicu svitit defaultne 80 a potom spocital narust nebo pokles nehod. Pokud by se ve statistice nic nezmenilo, nechal bych ji tam naporad.
(ti, kteri by meli v 80 smrt v ocich, nebot "Tunel je z kopce a v zatáčce" by mohli klidne jet pomaleji)
(ti, kteri by meli v 80 smrt v ocich, nebot "Tunel je z kopce a v zatáčce" by mohli klidne jet pomaleji)
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Nevím, jak pro ostatní, ale pro mě je při služebních cestách, kdy strávím 6-9 hodin za volantem, důležitější dojet v pořádku domů, než být někde o půl minuty dřív. Proto mi tady ta časová úspora přijde zcela marginální. Nehodovost zde není velká, čili to asi funguje i z hlediska bezpečnosti provozu, takže chápu, že se někdo nechce podepsat pod pokus, který to změní k horšímu. O stojících kolonách před tunelem, protože se dobrzďovalo z 90 na 60 taky nevím. Jet tady 80kou z kopce mi fakt nečiní problém, jen bych byl nerad, abych se tady potkal s nějakým borcem, který si myslel, že to v tom tunelu neklouže a že to mohl v klidu smažit do kopce 100, když je povolená 80ka. Samozřejmě to se může stát kdekoliv. Považuji stávající řešení za rozumné, pokud se rychlost zvýší, buďte bez obav, 60kou vás brzdit nebudu.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
1. povinne se zmeni k horsimu - co kdyz ne. Je ve Valiku nejaky citelny narust nehodovosti? Upgradovaly se lepsi technologii oba tunely.
2. borci nedodrzuji 80, ale 60 by vzorne dodrzovali.
3. pri 60 se preventivne snizuje rychlost pri zhorsenych povetrnostnich podminkach, blikaji oranzova svetla a rozsveci se nebezpeci smyku. Pri 80 by dispecink na podobna opatreni zcela rezignoval a nechal v ridice jezdit plnou rychlosti.
; o )
2. borci nedodrzuji 80, ale 60 by vzorne dodrzovali.
3. pri 60 se preventivne snizuje rychlost pri zhorsenych povetrnostnich podminkach, blikaji oranzova svetla a rozsveci se nebezpeci smyku. Pri 80 by dispecink na podobna opatreni zcela rezignoval a nechal v ridice jezdit plnou rychlosti.
; o )
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Máte pravdu, Hřebeč je úplně stejná díra do země jako Valík, dejme tam rovnou "autíčko" a stovku k tomu
Re: I/35 Tunel Hřebeč
To michal:
Já taky docela hodně jezdím (i když už ne tolik, co dřív) a nějak nechápu Váš argument, související s bezpečnou cestou domů a MPR v tomhle tunelu. I já pokud toho mám za celý den "plné kecky", 400km v zádech a před sebou posledních 120km, už je tma a hnusné počasí, tak mi může být nějaká 130 na D3 ukradená, jedu si na pohodu zpravidla 110-120 km/h, a auto konečně nežere přes deset litrů na 100 Dělejte to taky tak...není přeci povinnost jezdit na hraně mpr.
V Hřebečském tunelu je ta šedesátka úplně mimo, argumenty uvedly již předřečníci. Nemám úplně pocit, že by ji řidiči tak moc dodržovali, což je neklamná známka toho, že nastavení není zcela ok.
Btw, zkuste někdy úsek Udine - Villach... Změny poloměrů klidně i na hraně portálů, žalostné osvětlení, úzké.. a je tam 130km/h...
Já taky docela hodně jezdím (i když už ne tolik, co dřív) a nějak nechápu Váš argument, související s bezpečnou cestou domů a MPR v tomhle tunelu. I já pokud toho mám za celý den "plné kecky", 400km v zádech a před sebou posledních 120km, už je tma a hnusné počasí, tak mi může být nějaká 130 na D3 ukradená, jedu si na pohodu zpravidla 110-120 km/h, a auto konečně nežere přes deset litrů na 100 Dělejte to taky tak...není přeci povinnost jezdit na hraně mpr.
V Hřebečském tunelu je ta šedesátka úplně mimo, argumenty uvedly již předřečníci. Nemám úplně pocit, že by ji řidiči tak moc dodržovali, což je neklamná známka toho, že nastavení není zcela ok.
Btw, zkuste někdy úsek Udine - Villach... Změny poloměrů klidně i na hraně portálů, žalostné osvětlení, úzké.. a je tam 130km/h...
Re: I/35 Tunel Hřebeč
To jste mě špatně pochopil. Množství času za volantem jsem srovnával s časovou úsporou, kterou by zrychlení na těch pár set metrech přineslo. Nula nula prd. Dám trochu jiné přirovnaní - na D1 se během modernizace vždycky našli spěchači, kteří to v 2+2 nedali, takže nakonec na to doplatili stovky a ve špicce tisíce jiných. A člověk to furt musel nějak objíždět, nebo to chtěl objíždět klidně i delší trasou prostě jen proto, aby nestál na místě. Hřebeč považuji za funkční řešení, zrychlovat to tady mi přijde zbytečné právě proto, protože si myslím, že těch pár najetých vteřin bude na téhle silnici naopak znamenat častěji velké časové ztráty. Navíc tam další auta přibudou, a to už brzy. Takže bych raději zůstal u toho, že Hřebeč není třeba vůbec řešit, pokud se tedy zrovna neurve nějaký svah nad cestou... Prostě klasické nevylepšuj, co je dobré. Jinak samozřejme nejsem stroj a jezdím podle toho, kolik je sil a co děje na silnici, ne podle MPR. A to, co píšete, považuji za zcela běžné a normální. A raději přijedu domů o půl hodiny hodinu později, protože prostě zvolním nebo si třeba víckrát zastavím. Ale to je samozřejmě dáno vzdálenostmi, které jezdím, ne že se plížím po D1 70kou a nechávám se celý vyklepaný předjíždět úplně všemi.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Tak dnes ve vláčku za návěsem, co jel 70, navíc někdo odbočoval na Hřebeč, rozjezd skoro z 0, takže 80 bych fakt neuživil. Každopádně co je matoucí (a nevím, jestli to tak bylo před modernizací nebo ne), je ta svítící 80 hned za odbočkou na Hřebeč. Já už si říkal, jakou pro vás budu mít novinu, a ono prd, po 100 metrech pro změnu 60. Takovéto řešení mi přijde problematičtější vzhledem k plynulosti provozu než ta samotná 60 v tunelu. Že se blíží tunel vidí každý, i ten, kdo jede za kamionem. Takže bych dal rychlost platnou v tunelu už od té křižovatky.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Je tam úsekovka či není?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/35 Tunel Hřebeč
jinými slovy, dokud tam nebude, tak je skoro jedno co tam svítí...
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
S tím určitě souhlasím. Pokud je 60 v tunelu, tak určitě už od křižovatky a ne nechat všechny rozjet.michal píše:Tak dnes ve vláčku za návěsem, co jel 70, navíc někdo odbočoval na Hřebeč, rozjezd skoro z 0, takže 80 bych fakt neuživil. Každopádně co je matoucí (a nevím, jestli to tak bylo před modernizací nebo ne), je ta svítící 80 hned za odbočkou na Hřebeč. Já už si říkal, jakou pro vás budu mít novinu, a ono prd, po 100 metrech pro změnu 60. Takovéto řešení mi přijde problematičtější vzhledem k plynulosti provozu než ta samotná 60 v tunelu. Že se blíží tunel vidí každý, i ten, kdo jede za kamionem. Takže bych dal rychlost platnou v tunelu už od té křižovatky.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Když jsem tudy po vánocích jel, svítila 60 už i před odbočením na Hřebeč.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Mnou určitě. Ostatní nevím, bylo šest ráno a svátek, takže nikde nikdo Ale schválně jsem se na to zaměřil a ta 60 mě osobně stačí. Osmdesátkou bych si já asi netroufnul. Před tou zdí mám respekt.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Na nějakých 200m s 60km/h to jsou 2sec zpoždění oproti 80km/h až 60m od tunelu. A pro někoho kdo to plynule dobrzdí z nějakých 100-110km/h až u tunelu tak je rozdíl 4sec.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Mnou ne, pokud to jde, tak tam jedu 120 km/h.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Takhle rychle už bych já projel jedině po stěně jako hot wheels
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Leda by EU odhlasovala dalsi novelizaci prirodnich zakonu.
; o )
; o )
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Tak taky záleží na typu vozidla a ostrosti brzd.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
A opět poměrně dlouhá uzavírka. Tentokrát ne kvůli samotnému tunelu, ale stabilizaci svahu pod silnicí u východního portálu.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/t ... zpravy_skn
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/t ... zpravy_skn
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Práce na stabilizaci svahu pod tunelem jedou naplno.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... zpravy_mvo
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... zpravy_mvo
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Neví někdo jestli ty kamery za Hřebčem směr Moravská Třebová neměří rychlost? Je jich tam víc a čuměj do obou směrů.
Re: I/35 Tunel Hřebeč
Nevím o tom, že by měřily. Zatím mi nic nepřišlo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)