[D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Nic ve zlém .. ale už je toho slunce hodně na tu hlavu, že ?
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Ne, Arame, obyčejná zvědavost. Ona současná stopa není úplně ideální pro plnohodnotnou dálnici a drobné korekce trasy to nezachrání, proto by mě zajímalo, jaké varianty se vůbec posuzují. Předpokládám, že varianta nulová, pak nějaké tunýlky, ale stačilo by to? Nemyslím pro teď , ale v nějakém dlouhodobějším horizontu. A na druhou stranu - není něco podobného v plánu s D52 u Brna?
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
To určitě není, souhlas. Nicméně se obávám, že takhle blízko od Prahy je naprosto nereálné něco takového prosadit byť jen do ZUR, natož dotáhnout k realizaci. Budeme rádi, když se podaří přestavět některé křižovatky na okruhu a dostavět celý okruh. Něco dalšího nového se vybuduje leda naopak dál od Prahy, a kdoví jestli vůbec něco.
Jinak Brno mě při tom pohledu na tvůj nápad právě také napadlo a právě mě utvrdilo v tom, že tohle neprojde. U Brna tangenty mezi zástavbou také neprošly, právě ani v ZUR. Zůstala jediná, ta nejdůležitější jižní, která ale vede oproti těm dalším opravdu daleko od zástavby, resp. nevzniká nikde, kde by byl klid a nikdo tam s ničím takovým nepočítal. Což je dle mého právě případ této propojky pro D4.
Myslím si, že když už je "něco" zabetonovaného v současnosti, tak se to prostě bude muset/musí využít, byť to nebude splňovat ty nejnáročnější normy a třeba tam bude i snížená MPR. Ještě by mi taková spojka připadala trochu smysluplná pro "tranzitní" dálnici, ale pro D4, kde naprostá většina dopravy míří do Prahy, mě to nepřijde ani moc přínosné/potřebné. Otázka snad leda do budoucna, až by to D4 nedávala kapacitně a to se odvažuji odhadnout, že nenastane prostě nikdy. Nejvíce dopravy jezdí a bude jezdit v této dekádě, pak to bude spíše klesat co se týče OA. Mám teď na mysli z důvodu znevýhodňování IAD v Praze, ne že by lidé přestali směřovat do Prahy, to bude naopak narůstat. Ale bude se sdílet nebo jezdit vláčkem nebo na kolobrndě.
Jinak Brno mě při tom pohledu na tvůj nápad právě také napadlo a právě mě utvrdilo v tom, že tohle neprojde. U Brna tangenty mezi zástavbou také neprošly, právě ani v ZUR. Zůstala jediná, ta nejdůležitější jižní, která ale vede oproti těm dalším opravdu daleko od zástavby, resp. nevzniká nikde, kde by byl klid a nikdo tam s ničím takovým nepočítal. Což je dle mého právě případ této propojky pro D4.
Myslím si, že když už je "něco" zabetonovaného v současnosti, tak se to prostě bude muset/musí využít, byť to nebude splňovat ty nejnáročnější normy a třeba tam bude i snížená MPR. Ještě by mi taková spojka připadala trochu smysluplná pro "tranzitní" dálnici, ale pro D4, kde naprostá většina dopravy míří do Prahy, mě to nepřijde ani moc přínosné/potřebné. Otázka snad leda do budoucna, až by to D4 nedávala kapacitně a to se odvažuji odhadnout, že nenastane prostě nikdy. Nejvíce dopravy jezdí a bude jezdit v této dekádě, pak to bude spíše klesat co se týče OA. Mám teď na mysli z důvodu znevýhodňování IAD v Praze, ne že by lidé přestali směřovat do Prahy, to bude naopak narůstat. Ale bude se sdílet nebo jezdit vláčkem nebo na kolobrndě.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Samozřejmě, je to v plánu hned po dokončení sítě Hyperloopu do každého krajského města.ElWapp píše:S jakým řešením v pražském úseku se uvažuje pro dotažení D4 k D0? Existuje něco jiného než vedení ve stávající stopě? Třeba něco jako https://mapy.cz/s/pelogubema ..?
Naposledy upravil(a) kollma dne 21.6.2021 15:54:28, celkem upraveno 1 x.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
ElWapp: Musím souhlasit s Aramem, kromě toho bych ještě přeci jenom neodepisoval středočeskou část D3 .
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Počítá se s modernizací na D 25,5/130 ve stávající stopě. Při modernizaci režim 2+1+1, tj. výstavba po třetinách nebo po čtvrtinách. Bude záležet na navrženém technickém řešení...
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Diky za info. Jaky je ocekavany casovy horizont realizace, da se o tom nekde zjistit vic a co by rekonstrukce mela obnaset - ocekavam ruseni nekterych MUK a dostavbu doprovodne komunikace? Letak na to predpokladam neni.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Leták není, je k tomu ta studie z 2017, která nebyla nikde zveřejněna. Obsahuje několik navržených úprav, z nichž některé byly těžce kritizovány samosprávami, takže se v podstatě hodila do koše. Pravda je, že tam byly nějaké neprůchozí věci typu zrušení všech zastávek, zrušení připojení v MÚK Jíloviště nebo zrušení MÚK Zbraslav střed, ale třeba "naprosto zásadní odpor" obce Jíloviště k doprovodné komunikaci v úseku Baně - Jíloviště jsem opravdu nepochopil...
Pak se do toho vložili Ťok a Babiš a začalo se jednat o úpravách. První výsledek byl rozdělení na dva úseky, D0-Baně a Baně-Řitka. Druhý úsek se rozpracoval v další technické studii, která byla dokončena loni v létě. Doporovodka je tam zachována, ale vede namísto po východní straně nově po západní straně a napojuje se na silniční síť u autosalonu Srba. S tím už souhlasí i Jíloviště, takže na základě této TST z 2020 se pojede dál.
K úseku D0-Baně zatím nic nového krom toho, že se to letos majetkově převádí z města na stát a buduje se podchod u MOLky.
Pak se do toho vložili Ťok a Babiš a začalo se jednat o úpravách. První výsledek byl rozdělení na dva úseky, D0-Baně a Baně-Řitka. Druhý úsek se rozpracoval v další technické studii, která byla dokončena loni v létě. Doporovodka je tam zachována, ale vede namísto po východní straně nově po západní straně a napojuje se na silniční síť u autosalonu Srba. S tím už souhlasí i Jíloviště, takže na základě této TST z 2020 se pojede dál.
K úseku D0-Baně zatím nic nového krom toho, že se to letos majetkově převádí z města na stát a buduje se podchod u MOLky.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Ve stávající trase to bude vždy v konfliktu se zástavbou a vždy bude odpor ze strany obcí - Neuvažovalo se proto o změně trasy a tunelovém vedení ? A nebo je to v našich poměrech pořád takové science fiction, že se o tom ani neuvažuje ?
https://mapy.cz/s/kubulejetu
https://mapy.cz/s/kubulejetu
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
O tom se neuvažuje, možná kdyby to byla nějaká tranzitní dálnice, ale D4 si to opravdu nezaslouží, resp. není to ekonomicky obhajitelné. Rekonstrukce ve stávající stopě je mnohem menší zlo i proto, že čtyřpruhový obchvat Zbraslavi už tu stojí od toku 1966, takže více než 50 let a všichni jsou na něj víceméně zvyklí. I intenzita nákladní dopravy, která je dominantním zdrojem hluku a zplodin, je tu oproti tranzitním tahům minimální...
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
mapmane, ten obchvat Zbraslavi je z dopravního hlediska podivuhodná stavba, je o něm někde k sehnání víc informací? Třeba proč MÚK K Výtopně vypadá tak jak vypadá, proč v prostoru u Lidlu nevznikla plnohodnotná MÚK, proč se dá od Lidlu najet na Strakonickou ale už ne ze Strakonické k Lidlu atd.? Proč ulice Za Dálnicí není už dávno napojena někam jinam než přímo na Strakonickou s přechodem? Proč je odpor proti doprovodné komunikaci a jaká je vize to do budoucna řešit?
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Někde jsem kdysi četl, že tak bylo vyprojektováno spojení policejního (dříve vojenského?) areálu do Prahy. Spojení na Jíloviště nebylo potřeba. Ale třeba to je blbost, už ani nevím, kde jsem to viděl.ElWapp píše:Třeba proč MÚK K Výtopně vypadá tak jak vypadá, proč v prostoru u Lidlu nevznikla plnohodnotná MÚK, proč se dá od Lidlu najet na Strakonickou ale už ne ze Strakonické k Lidlu atd.?
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Blbost to není, prý to skutečně byla úlitba složkám státní/veřejné bezpečnosti.
Pokud by k tomu někdo dokázal získat víc informací, tak by to určitě byl náš hlavní archvivář Lenny
K té doprovodce, jak píšu výše (dělal jsem po pár minutách ještě dodatečný edit), tak by měla vzniknout na západ od Strakonické a připojovat se do Jíloviště u Srba Servisu. Nájezd z Jíloviště na Prahu u motorestu zanikne a dnešní sjezd od Prahy u Srby bude jen pro BUS, k němuž se doplní i nájezd na Prahu pouze pro BUS. V místě stávající MÚK Jíloviště bude všesměrná křižovatka.
Pokud by k tomu někdo dokázal získat víc informací, tak by to určitě byl náš hlavní archvivář Lenny
K té doprovodce, jak píšu výše (dělal jsem po pár minutách ještě dodatečný edit), tak by měla vzniknout na západ od Strakonické a připojovat se do Jíloviště u Srba Servisu. Nájezd z Jíloviště na Prahu u motorestu zanikne a dnešní sjezd od Prahy u Srby bude jen pro BUS, k němuž se doplní i nájezd na Prahu pouze pro BUS. V místě stávající MÚK Jíloviště bude všesměrná křižovatka.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Facebook “Na jedne vlne”:
MODERNIZACE STRAKONICKÉ DÁLNICE
Zatímco dole v údolí řešíme, jak co nejlépe zrekonstruovat železniční trať a jezy na Berounce, za Hřebeny se krůček po krůčku blíží neméně důležitá stavba, která ovlivní život v našem regionu - modernizace dálnice D4, po které před Prahou jezdí denně 44 tisíc vozidel.
Když se před několika lety objevily první studie, co by měla modernizace této komunikace přinést, bylo kvůli tomu v obcích podél dálnice pořádně rušno. Kvalita života v nich by totiž šla prudce dolů (kvůli většímu dopravnímu zatížení a horšímu autobusovému spojení s Prahou).
Nyní se zdá, že se podařilo najít snesitelný kompromis, přibližně v těchto obrysech:
1/ Dálnice D4 bude začínat již u křížení s Pražským okruhem.
2/ Přechod nahoře na Zbraslavi bude zrušen (záměr nyní připravuje pražský magistrát, nové spojení pro chodce dotáhne Ředitelství silnic a dálnic, které celou dálniční komunikaci od metropole převezme.)
3/ Z Baní na Jíloviště bude postavena nová souběžná komunikace (silnice III. třídy, na straně k vysílači Cukrák), právě díky ní bude moci být dálnice formálně prodloužena o úsek Lahovice-Jíloviště. Padne kvůli tomu nemalý kus lesa, dokonce i v blízkosti míst, kde jsme loni pomáhali sázet nové porosty.
4/ Nájezd na Prahu u Všenorského mostu (na Jílovišti), o jehož zrušení se dříve uvažovalo kvůli špatným rozhledovým poměrům, bude zachován. Zároveň zde vznikne zcela nový exit z dálnice v opačném směru, což výrazně uleví Jílovišti od tranzitní dopravy. Původní exit u Srba Servisu zůstane zachován pro místní autobusovou dopravu.
5/ Zřejmě zůstane zachován i místní unikát a na dálnici D4 zůstanou v obou směrech autobusové zastávky, díky kterým mají místní obce zajištěn přestup na rychlé spoje do Prahy a zpět. Budou opatřeny delšími nájezdy.
6/ Odbočovací pruhy u všech exitů budou prodlouženy dle současných norem, budou tak výrazně bezpečnější.
K projektu se již z hlediska ochrany životního prostředí vyjádřil Krajský úřad (bez zásadních výhrad) a nyní záměr projednají dotčené obce (už zítra například na Jílovišti, které kvůli tomu schvaluje změnu územního plánu).
Na stránkách obce Jíloviště jsou přehledně k dispozici všechny související dokumenty:
https://jiloviste.cz/zmena-c-1-uzemniho-planu/
Srhnutí lze najít také v posledním čísle místního časopisu Zvonice: https://jiloviste.cz/wp-content/uploads ... 021_3a.pdf
#najednevlne #strakonicka #dalnice #dalniced4 #modernizace #rsd #lahovice #zbraslav #jiloviste #klinec #lisnice #mnisekpodbrdy #ritka #cernolice #vsenory #cisovice #bojov
Foto: Wikipedia
MODERNIZACE STRAKONICKÉ DÁLNICE
Zatímco dole v údolí řešíme, jak co nejlépe zrekonstruovat železniční trať a jezy na Berounce, za Hřebeny se krůček po krůčku blíží neméně důležitá stavba, která ovlivní život v našem regionu - modernizace dálnice D4, po které před Prahou jezdí denně 44 tisíc vozidel.
Když se před několika lety objevily první studie, co by měla modernizace této komunikace přinést, bylo kvůli tomu v obcích podél dálnice pořádně rušno. Kvalita života v nich by totiž šla prudce dolů (kvůli většímu dopravnímu zatížení a horšímu autobusovému spojení s Prahou).
Nyní se zdá, že se podařilo najít snesitelný kompromis, přibližně v těchto obrysech:
1/ Dálnice D4 bude začínat již u křížení s Pražským okruhem.
2/ Přechod nahoře na Zbraslavi bude zrušen (záměr nyní připravuje pražský magistrát, nové spojení pro chodce dotáhne Ředitelství silnic a dálnic, které celou dálniční komunikaci od metropole převezme.)
3/ Z Baní na Jíloviště bude postavena nová souběžná komunikace (silnice III. třídy, na straně k vysílači Cukrák), právě díky ní bude moci být dálnice formálně prodloužena o úsek Lahovice-Jíloviště. Padne kvůli tomu nemalý kus lesa, dokonce i v blízkosti míst, kde jsme loni pomáhali sázet nové porosty.
4/ Nájezd na Prahu u Všenorského mostu (na Jílovišti), o jehož zrušení se dříve uvažovalo kvůli špatným rozhledovým poměrům, bude zachován. Zároveň zde vznikne zcela nový exit z dálnice v opačném směru, což výrazně uleví Jílovišti od tranzitní dopravy. Původní exit u Srba Servisu zůstane zachován pro místní autobusovou dopravu.
5/ Zřejmě zůstane zachován i místní unikát a na dálnici D4 zůstanou v obou směrech autobusové zastávky, díky kterým mají místní obce zajištěn přestup na rychlé spoje do Prahy a zpět. Budou opatřeny delšími nájezdy.
6/ Odbočovací pruhy u všech exitů budou prodlouženy dle současných norem, budou tak výrazně bezpečnější.
K projektu se již z hlediska ochrany životního prostředí vyjádřil Krajský úřad (bez zásadních výhrad) a nyní záměr projednají dotčené obce (už zítra například na Jílovišti, které kvůli tomu schvaluje změnu územního plánu).
Na stránkách obce Jíloviště jsou přehledně k dispozici všechny související dokumenty:
https://jiloviste.cz/zmena-c-1-uzemniho-planu/
Srhnutí lze najít také v posledním čísle místního časopisu Zvonice: https://jiloviste.cz/wp-content/uploads ... 021_3a.pdf
#najednevlne #strakonicka #dalnice #dalniced4 #modernizace #rsd #lahovice #zbraslav #jiloviste #klinec #lisnice #mnisekpodbrdy #ritka #cernolice #vsenory #cisovice #bojov
Foto: Wikipedia
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Jako výsledek je to asi dobrá zpráva, nicméně ty zastávky pořád nechápu. Ale asi je to daň za to, že nějaká modernizace vůbec proběhne a i tato část bude dálnicí. Úplně vidím to vyjednávání s těmi všemi pupky světa - těmi obcemi na trase.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Přesně tak . Zastávky nejsou přímo na dálnici. Vesměs se přemisťují do kolektorů v rámci MÚK, Líšnice bude bus zastávka na odpočívce atp. Největší boj je o Klínec, kde se musí zrušit bez náhrady na dálnici a recipročně se posílí bus doprava přímo v obci i v její části vzdálenější od dálnice. Život si nějak cestu najde... Je to však projekt ještě na roky...Aram96 píše:Jako výsledek je to asi dobrá zpráva, nicméně ty zastávky pořád nechápu. Ale asi je to daň za to, že nějaká modernizace vůbec proběhne a i tato část bude dálnicí. Úplně vidím to vyjednávání s těmi všemi pupky světa - těmi obcemi na trase.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Ano, pokud to bude v kolektorech nebo na odpočívce, tak s tím nemám prakticky už žádný problém. Obával jsem se naopak nějakých zálivů dohromady s přídatnými pruhy a tam to smrdělo nějakou MPR 100 a podobně. Pokud to bude takhle, tak to vůbec nevadí a jsem rád. Psal jsem zde před časem, že takové řešení by se mělo zvolit, pokud není zbytí.
No .. na roky .. v jaké je to teď fázi ? Předpokládám, že se to teď nějak tedy dohodlo a poté "malá EIA" a společné povolení, ne ? Že max do 5 let začátek realizace, ne?
No .. na roky .. v jaké je to teď fázi ? Předpokládám, že se to teď nějak tedy dohodlo a poté "malá EIA" a společné povolení, ne ? Že max do 5 let začátek realizace, ne?
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Arame, těch 5 let co jsi napsal, vypadá příšerně, ale nakonec budeme rádi JEN za 5 let. Holt ČR...
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Letos by měl ještě proběhnout podrobný GTP, který si vyžádá nějaké uzavírky / omezení. Pak DÚSP pro společné povolení, ale bude se to pro povolovací procesy etapizovat...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Hlásím připravenou vejtřasku na GTP pod Cukrákem směr Praha. Bude to i s omezením pravého jízdního pruhu.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
GTP už nějaký ten pátek probíhá. Uzavírky jsou průběžně v obou směrech.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Od Jíloviště směrem na Prahu se táhnou mezi nájezdem z Jíloviště až po horní výjezd na Zbraslav (ta rovinka kolem Cukráku) uprostřed pravého pásu celkem pravidelné kruhové díry v asfaltu (tak průměr 10 cm). V létě jsem totéž viděl na dálnici v úseku Innsbruck - Telfs (dálnice A 12). Kolem Cukráku jsou už několik měsíců. Zajímalo by mne, proč se tyto kruhové díry dělají, když jsou většinou uprostřed pásu, tedy v místech, kde není ta největší zátěž. A proč ten kruhový tvar?
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Kruhová díra 10 cm vypadá na sondu - diagnostiku vozoky
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
Nevíte někdo jak to vypadá s tím podchodem? Na wiki se furt píše prohlášení za dálnici 2023. https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D4 . Dnes jsem si na ten podchod vzpomněl když jsem čekal než přejde chodec . Ale nevím jak to s ním vypadá. Poslední článek je 2020 nebo 2021 s tím že v roce 2020 hlásali rok 2021-22 a potom jak kdyby se slehla zem. Tak nějak stále naivnĕ doufám že se D4 k D0 do 2025 dočkáme. Ale podle aktuálního stavu přípravy to asi moc nevypadá.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: [D4] Lahovice (×D0) – Jíloviště
podchod podle FB Adama Scheinherra má být letos.