D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Odpovědět
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od FlakY` »

Ty nejdražší úseky na D6 jakou jsou mosty, stojí v plném profilu.

Taková silnice I/11 bude mít sakramentský drahou dostavbu na plný. Tam ty mosty nejsou a ani lávky přes ní jsou pro současnou šířku. Když není vůle postavit plný profil k hranicím, proč se tedy plánoval obchvat Chebu v plném profilu a nebyl už rovnou vystaven jako dvoupruh či střídavý tří pruh? Žádná dálnice mezi KV a Chebem nemusela stát, mohla to být SMV a byla by zadarmo, žádná výjimka či krajská dálniční známka by se nikdy neřešila. Nemyslím si, že by ČR samostatně plánovala tahovou studii s plným profilem v 90 letech bez projednání s Německem. D7 se na hranici nestaví a je to tak správně!

Na Rakousko nám vedou tyto významné silnice: I/3 (3000), I/38 (9000), I/52 (8000), I/55 (5000)
Po dostavbě dálnice D3, D52 ubyde provoz na I/38. Ale dálnice se rovnou plánují na plný profil, intenzity na to nejsou.

D11 je v plánu na plný profil, přitom má Náchod 5000 vozidel. Intenzity budou na novém přechodu asi na stejné úrovni a možná i menší.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od evilcleaner »

I/11 má na půlprofilu všeho všudy tři mosty nad silnicí a pod všechny se původně zamýšlený plný profil vleze. nezapomeňte, že při dobudování na plný profil (R/S22,5) bylo počítáno s tím, že část současné vozovky bude SDP. jediné co se bude muset předělat, z toho co zmiňujete, je jedna lehká ocelová lávka. dále je třeba přebudovat některé PHS. pravdou je, že jediný úsek, ze současných půlprofilových, který by potřeboval druhou polovinu, je ten přes hrádek. stavět to jako půlprofil byl podle mě tragický omyl. nicméně vydržet těch pár kilometrů, než se oddělí polovina aut do návsí a jablunova, se dá.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od FlakY` »

Myslel jsem všechny mosty na I/11. Rezerva tam je minimální pro S22,5, ale na obchvatu Jablunkova je několik dlouhých přemostění a ani zemní úprava není připravena.

D11 a D3 by se správně vůbec neměly plánovat do plného profilu, ale jsem rád, že se tato demagogie změnila. Jenže je tady dost "starých" úseků, kde byla dělána rezerva a ta je z dnešního pohledu problematická pro dostavbu. Hledají se důvody proč to nedostavět (intenzity, návaznost na dálnici atd.) Chvástáme se, že máme prachy, ale není je za co utratit... A tady se v přípravě nepokračuje. :oops: :zvraci:
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Majkii »

A proč vůbec Němci teď přestavují ten příhraniční úsek? Tam přece nebylo žádné úzké místo ne?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Trošku si protiřečíš Arame :-) Nedávno jsi se čertil, že D11 u polských hranic nebude mít odstavné pruhy a u Pomezí by jsi klíďo píďo nechal současný poloviční profil. A to tam je doslova vše připraveno. Přitom intenzita dopravy bude u hraničních úseků obou dálnic přiměřeně stejně velká.

A dále, na co jsme tu všichni asi zapomněli. Kdyby Němci postavili alespoň část zamýšlené přeložky silnice 303, stačilo by jen k dálnici A93 k exitu 10 Höchstädt, tak by bylo Pomezí rázem dosti vytíženým přechodem. Jenže tato přeložka chybí a tak je o 20 km kratší jezdit k A93 směrem na sever přes Aš.
Promiň, ale neprotiřečím si. Na polském území jaksi ta dálnice povede, Honey, dokonce dřív než ta naše ;) A navíc to jsem mrčel kdysi dávno a po argumentech (že jsou tam drahé mosty apod. a tudíž dálnice bez odstavných ušetří dost peněz) jsem to naopak uznal.
A jak jsem psal tady ve svém posledním příspěvku .. kdyby se tato část D6 měla stavět až nyní, tak bych byl za plný profil až na hranice, protože ten poloviční toho tady zase tak moc neušetří. Osobně ho tady nechápu. Ale když už je postavený i s MÚK (a stačí), tak nevidím úplně důvod pro dostavbu. Toť vše. Důvod by mohl být ryze "psychologický" jak psal Lynx ve smyslu "tady jsme dříve než Německo". Přijde mi ale, že to tak je už dnes, byť nějakých 6 km není 4-pruh, ale jen 2-pruh, akorát není čára na mapě zelená ..
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D6 obecně

Příspěvek od Vikingkiller »

Carlos ve svým pořadu na rovinu https://www.youtube.com/watch?v=RFSyhyfw5o4 zmínil, že se domluvil s německým ministrem dopravy na "pokračování" D6 směrem Bayreuth. Nebude se jednat o plnohodnotnou dálnici, ale o směrově rozdělený čtyřproud.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 obecně

Příspěvek od Aram96 »

To by bylo super. D6 by konečně nabyla na významu a především by byla alternativa do půlky Německa a dalších zemí a nestálo by to všechno na D5 a D8.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 obecně

Příspěvek od kot »

A jaké jsou opravdu "reálné" časové horizonty ? Nejen sliby z prstu vycucané...
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D6 obecně

Příspěvek od Vikingkiller »

kot píše:A jaké jsou opravdu "reálné" časové horizonty ? Nejen sliby z prstu vycucané...
Carlos mluví o tom, že bychom na hranici (protažení D6 od Chebu na Pomezí) mohli být stejně jako Němci od Bayreuthu - cca v roce 2028. Jestli je to reálné, to netuším. Každopádně to vnímám pozitivně, protože dosud se Němci k této záležitosti stavěli dost konzervativně.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 obecně

Příspěvek od kot »

Rozhodnutí je bez diskuse přínosem ! Teď ještě vlastní realizace.
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: D6 obecně

Příspěvek od NoOne »

V povidani ministra je ta cast o D6 v 6:45 a mluvi o kratkem useku. Z nedavno otevrene casti 4-proudove B303 je to na AS A9 Bad Berneck 53km. Myslim, ze nemluvi o napojeni na A9, ale o tomto kratkem useku: https://en.mapy.cz/s/lerutalelu

Priprava "miniautobahn" B303 u Schirnding trvala 12 let a stavba 4 roky.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 obecně

Příspěvek od kot »

Jako u nás.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od martas »

K tématu, ale jde jen o planý výkřik, nic zásadního tam není: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Asi tak. Napojení na A93 defakto už je. Ale je k ničemu. A “zdálničnění” tohoto propojení nepomůže ničemu už tuplem. Němci musí postavit pokračování. To už dává mnohem větší smysl D7/4-pruh až do Chemnitz.
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Vikingkiller »

Aram96 píše:Asi tak. Napojení na A93 defakto už je. Ale je k ničemu. A “zdálničnění” tohoto propojení nepomůže ničemu už tuplem. Němci musí postavit pokračování. To už dává mnohem větší smysl D7/4-pruh až do Chemnitz.
Význam by to mělo v případě, že by se vyřešilo zkapacitnění dále směr Bayreuth a napojení na A70. Jednalo by se o zajímavou alternativu k cestě na "západ" do aglomerace okolo Frankfurtu nad Mohanem. Nicméně současné spojení Marktredwitzu a Bayreuthu skrz Fichtelgebirge a Ochsenkopf moc prostoru k jednoduchému zkapacitnění s ohledem na horský terén bohužel nenabízí.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Jo, určitě, nicméně to bohužel stojí na Němcích. Bez napojení na A70 se nemusí mezi Chebem a A93 stavět nic.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Honey72 »

Až když dostavíme celou D6, budou Bavoři nuceni něco s navazující silnicí dělat. Zřejmě tu nepostaví dálnici (záleží, kdo je zrovna ve vládě), ale rychlostní silnici minimálně. Ono to zdánlivě vypadá, že trasa D6+A70 nikam nevede, ale naopak - trasa má velký skrytý potenciál. Navazující rychlostní silnice 26a přes Karlstadt k A3 je pro Německo důležitou alternativou přetížených dálnic z Drážďan či Polska do Frankfurtu. A i kdyby se 26a nedokončila, bude trasa z Prahy do Frankfurtu i s oklikou přes Würzburg kratší než přes Rozvadov. Osobně pokud možno volím dálnice mimo páteřní koridory A3, A6 apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od hh »

Mně se to líbí, pár km v té rovině na to ještě máme. Bez ohledu co oni za čárou mají nebo nemají.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od kot »

Přesně tak jak píše pan kolega hh ! U nás by byla dálnice z Prahy až na hranice a sousedi by následně museli reagovat. Zatím jsme na tom většinou naopak a naše reakce jsou opožděné.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Pro to, aby to Němci “viděli” že něco u nás vzniká, musí vzniknout nějaké dálniční propojení Prahy a KV, ne ten frcek u hranic. Ten sám o sobě ničemu nepomůže. Je to stejné jako kdyby teď ŘSD tvrdilo, že s D52 počká, až budou Rakušáci s dálnicí na čáře. Jenže oni defakto jsou, tak jako my u Chebu. Je potřeba dostavět ten “vnitřek”. A ten bohužel z hlediska státních priorit je někde u konce ..
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od kot »

Tak to souhlas, ale na druhé straně by se letos měl rozestavět slušný kus od Krušovic na KV - jinak "frcek" u hranic má 40 km. Kdyby bylo na D/S43 40 km ve čtyř pruhu tak bychom si mnuli radostně ruce. Dále je třeba vzít v potaz, že ani naši západní sousedé nerealizují stavby v nějakém extra kvapíku. Taky jim to trvá pěkně dlouho. Na souvislý tah, který s.Bureš sliboval, si rozhodně ještě "pár měsíců" počkáme...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Tím “frckem” u hranic mám, kote, na mysli ten co chybí (dostavba na plný profil), ne ten kus co stojí. Dneska nemáš den. :lol:
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od kot »

Občas se to může stát Arame...
butrus
Příspěvky: 46
Registrován: 9.12.2017 22:40:34

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od butrus »

No, tak ono bude stačit,když se kolem r, 2026 D6 přiblíží ke KV a kamioňákům se začne vyplácet jezdit přes D6 do mnoha destinací víc než D5/A6. Němci si prostě neuvěduomují, že 10.000 vozidel/den v OA je úplně něco jiného než v NA.

Už teď je té NAD na B303 docela dost, i když na dálnici to nedá, tak na dvoupruh už to začíná být vcelku hodně, ať kdo chce argumentovat teoretickými kapacitami jakými chce. Zvlášť na silnici s tak málo místy vhodnými k předjíždění ...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice

Příspěvek od Aram96 »

Přesně. Nevím jak Němci, ale u nás se prakticky při přípravě staveb neřeší intenzity nákladní dopravy. A to je prostě a jednoduše kamion s návěsem či velký náklaďák s přívěsem. Všude se jen řeší maximálně podíl nákladní dopravy na celkové dopravě, nicméně do toho se počítají i dodávky a já nevím kde co. Přitom jsou silnice, kde kamionů jezdí stejně, ale jednotlivé kategorie tomu absolutně neodpovídají, vizte třeba právě D6 vs I/38 - dálnice s odstavným vs problém vůbec s ekonomikou pro S 11,5. :crazy: Tohle je věc (ruku v ruce s CK MD), co mi na přípravě staveb v ČR vadí asi nejvíc ze všeho (spolu ještě s většinou dálničních (ne)křižovatek). :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „D6“