D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
A projeli jste tu B303 k A9 už někdy? V každém kopci stoupací pruhy, k tomu několikrát 2+1. Takovou silnici v CZ nenajdeš. Jediný problém je průjezd durch Bad Berneck.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Svého času jsem tamtudy jezdíval pravidelně téměř 2x týdně (tam a zpět) do svého působiště v Chebu.Hanes píše:A projeli jste tu B303 k A9 už někdy? V každém kopci stoupací pruhy, k tomu několikrát 2+1. Takovou silnici v CZ nenajdeš. Jediný problém je průjezd durch Bad Berneck.
Problémů je tam daleko více, především průjezd Bischofsgrün, což je zimní rekreační oblast, serpentýny mezi Bad Berneck a Bischofsgrün, průjezd Tröstau a Bad Alexanderbad, což je zase rekreační oblast. Navíc ty zatáčky jsou často dost brutální a na hřebeni museli udělat semafor, protože to jinak bylo pro turisty obtížné, dostat se z jedné strany silnice na druhou.
Takže ta trasa má problémů víc než dost, jak pro řidiče, tak pro místní obyvatele a turisty.
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
Článek na Idnesu: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Zaujala mě citace p. hejtmana: "Budeme dál usilovat o urychlené dokončení úseků na území Karlovarského kraje a také aktivovat německou stranu, aby pokud možno synchronizovaně připravila dostavbu chybějícího úseku ze státní hranice k dálnici A93. D6 se pak stane plnohodnotnou evropskou komunikací“
Ještě mu nedošlo, že dostavba obou dálnic může přivézt na průtah Karlových Varů tisíce kamionů denně navíc... Pak budou pro změnu křičet, že místo průtahu chtějí obchvat, ale moc by mě zajímalo, jak by se takový obchvat umísťoval v území...
Zaujala mě citace p. hejtmana: "Budeme dál usilovat o urychlené dokončení úseků na území Karlovarského kraje a také aktivovat německou stranu, aby pokud možno synchronizovaně připravila dostavbu chybějícího úseku ze státní hranice k dálnici A93. D6 se pak stane plnohodnotnou evropskou komunikací“
Ještě mu nedošlo, že dostavba obou dálnic může přivézt na průtah Karlových Varů tisíce kamionů denně navíc... Pak budou pro změnu křičet, že místo průtahu chtějí obchvat, ale moc by mě zajímalo, jak by se takový obchvat umísťoval v území...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
Varianty obchvatu KV existují a minimálně jedna je zanesena i v územním plánu KV.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
Ani napojení na A93 nezaručí plnohodnotnou evropskou komunikaci. Ani propojení na A70/A9 nepříláká další řidiče. Jediné větší město kam by se snížila dojezdová vzdálenost (čas), by byl Wurzburg.
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
Severní obchvat KV existuje ve studii, s jeho realizací ale aktuálně nepočítá, stejně tak se nepřipravuje poslední úsek D6 u hranic:
- http://www.kr-karlovarsky.cz/region/uze ... tu-KV.aspx
- https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 9:05:44.42
- http://www.kr-karlovarsky.cz/region/uze ... tu-KV.aspx
- https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... 9:05:44.42
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
Ale zaručí. Pro celý Benelux by existovala komplet další trasa a ne jen Rozvadov/Petrovice.JakubMD píše:Ani napojení na A93 nezaručí plnohodnotnou evropskou komunikaci. Ani propojení na A70/A9 nepříláká další řidiče. Jediné větší město kam by se snížila dojezdová vzdálenost (čas), by byl Wurzburg.
Za mě by to propojit naopak chtělo, celá D6 by chytla úplně nový smysl. Samozřejmě by pak, ano, bylo potřeba řešit samotné KV.
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
To je to, co nás (i celou Evropu) velmí trápí v dopravní infrastruktuře. Třetí alternativa jízdy do Beneluxu...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
Nevypadá to Jakube, ale trasa E48 Praha-KV-Bamberg-Würzburg-Frankfurt je i s tou dálniční zajížďkou přes Würzburg kratší než přes Rozvadov. Sice jen o chlup, ale po dostavbě D6 bude trasa konkurovat Rozvadovu i časově. Tím snad nastane tlak obyvatel na německé straně, aby se vybudovala spojka k A93 a A70. Trasa do Frankfurtu a dál do Porýní se stane zajímavou a nastane tlak na prodloužení A70, respektive její levnější náhrady B26n. Sice podél trasy není žádné milionové město, ale i ta menší města podél trasy přes milion dohromady dají. A jak my, tak i Němci mají zájem odlehčit přetížené staré obchodní trasy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
No já teda nevím. Je super mít alternativu, ale viděl bych to tak na rok 2050+
- Přílohy
-
- Pha-Fra.JPG (361.31 KiB) Zobrazeno 3885 x
Re: D6 Olšová Vrata - Žalmanov
To jsem nepsal, že nás to trápí. Jen že bych uvítal návaznost v Německu, protože bez ní je půlka D6 naprosto k ničemu.JakubMD píše:To je to, co nás (i celou Evropu) velmí trápí v dopravní infrastruktuře. Třetí alternativa jízdy do Beneluxu...
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
https://karlovarska.drbna.cz/zpravy/dop ... .sznhp.box
Tak to s tím německým zájmem nebude tak horké
Tak to s tím německým zájmem nebude tak horké
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Pro takovou intenzitu a navíc kdy silnice vede mimo obce je to jen politická a nikoli praktická věc. V jiných případech se u nás při dvojnásobných intenzitách teprve začíná uvažovat o obchvatech. A navíc tato 'třetí' trasa má větší problém ležící na Německé straně než jen těch 20km z Chebu k A93. Jasně - můžeme o tom uvažovat, ale zařadil bych to až za nějakou 'D19'.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Tady asi není moc co resit. U nas vede I/6 na hranice mimourovnove a mimo obce, kapacitne staci. Pokud Nemcum zvyseny provoz casem zacne způsobovat na jejich strane potize, jejich boj…
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Mám rád dálnice a rozhodně považuji D6 za důležitou, narozdíl od některých na tomto fóru, i když na ní možná v některých místech nejsou intenzity, které jsou na jiných místech, kde se na přestavbu na dálnici ani nepomyslelo. Tohle je ale takový ten úsek, který bych nechal asi tak, jak je. Tady dálnice není nutná.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
No vidíte a já si zase myslím, že není důvod, aby dálnice nebyla ucelená až na hranice. Pokud by dostavba druhého profilu k mostu přes Skalku představovala zlomek celkové ceny, mělo to stát už dávno.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
K tomu mostu asi dostavet ale druhy most uz je v dane situaci luxus...
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Tak on ten most už ve 4 pruzích postavený je. Ale souhlas s tím, že aktuálně je tam dálnice zbytečná.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Navic je na čtyřlístku už postavený most na hlavni trase a nepouziva se a jezdi se po kolektorovem. Pozice na mapě
https://mapy.cz/s/repemuhoto
Pri dostavbe D13 by toto byla pro Ústí n/L, Most, Chomutov alternativa i na jih smerem na Mnichov
https://mapy.cz/s/repemuhoto
Pri dostavbe D13 by toto byla pro Ústí n/L, Most, Chomutov alternativa i na jih smerem na Mnichov
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
dvs: Jo, to mě taky zaujalo. Na tohle místo jsem se díval už mnohokrát, a stále nechápu, proč se tam nejezdí normálně.
„Pri dostavbe D13“ No, čte se to pěkně, ale brzo to nebude.
„Pri dostavbe D13“ No, čte se to pěkně, ale brzo to nebude.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Za ně rozhodně dostavět na české straně co to jde. Ono to pak také zvýší tlak i na německou stranu, aby se více činila na svém území. Bylo by prima mít další dálniční napojení až k hranicím, byť jen jednostranné. Také to přispěje k "zavření úst" těm co v KV kraji pořád skuhrají, že mají platit dálniční známku a že jejich dálnice není nikam napojená. Takhle to bude po dálnici alespoň až na hranice resp. téměř na hranice.
Mimochodem, teď na to koukám na mapě a z těch řečí mi to připadalo, že most Skalka je jenom jeden (pro každý směre jeden pruh na jednom mostě) a proto se to nevyplatí dostavovat až k hranici, ale tam jsou již nyní ty mosty dva!
https://mapy.cz/s/najamavusa
Takže moc nechápu o čem je vlastně řeč? Most Skalka jsou vlastně dva mosty, v každém směru dva pruhy, takže o co jde? Možná že to nesplní třeba všechna kritéria pro rychlost 130 km/h (to jen spekuluji), ale to snad nebude takový problém, případné lokální snížení rychlosti.
Mimochodem, teď na to koukám na mapě a z těch řečí mi to připadalo, že most Skalka je jenom jeden (pro každý směre jeden pruh na jednom mostě) a proto se to nevyplatí dostavovat až k hranici, ale tam jsou již nyní ty mosty dva!
https://mapy.cz/s/najamavusa
Takže moc nechápu o čem je vlastně řeč? Most Skalka jsou vlastně dva mosty, v každém směru dva pruhy, takže o co jde? Možná že to nesplní třeba všechna kritéria pro rychlost 130 km/h (to jen spekuluji), ale to snad nebude takový problém, případné lokální snížení rychlosti.
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Takže pokud se to dostaví k mostu Skalka, tak je čtyřpruh kompletní od Karlových Varů až na samotnou hraniční čáru!
Jen poslední cca 1 km je to bez středového pásu, připojuje se tam bývalá celnice apod. Takže tenhle závěrečný kousek dálnice nebude, ale je to i tak "téměř dálnice".
Jen poslední cca 1 km je to bez středového pásu, připojuje se tam bývalá celnice apod. Takže tenhle závěrečný kousek dálnice nebude, ale je to i tak "téměř dálnice".
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
Souhlasím. Zbytek trasy mezi Chebem a mostem přes Skalku je v půlprofilu, stavebních objektů tam je nutné dostavět objektivně méně. Zato absence oplocení je dost o držku, tahle část je hojně využívána zvěří pro překročení.
Ad MÚK Chlumeček - dříve se po "průběžném" mostě jezdilo, až relativně nedávno byl provoz sveden do kolektoru, tuším při předposlední rekonstrukci. Důvod neznám, možná je to bezpečnější, sníží to průměrnou průjezdnou rychlost, nebo třeba sanace mostu byla moc nákladná, tak se raději uzavřel.
Ad MÚK Chlumeček - dříve se po "průběžném" mostě jezdilo, až relativně nedávno byl provoz sveden do kolektoru, tuším při předposlední rekonstrukci. Důvod neznám, možná je to bezpečnější, sníží to průměrnou průjezdnou rychlost, nebo třeba sanace mostu byla moc nákladná, tak se raději uzavřel.
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: D6 Cheb-sever – Pomezí, st. hranice
A nesmíme zapomínat, že ve zmiňovaném úseku je z větší části využita polovina tělesa nedokončené sudetské dálnice, stačí tedy dobudovat na druhé polovině tělesa a třeba i něco ušetříme....