S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Na stránkách Asfinagu se nově objevila informace, že v roce 2020 budou opětovně zahájeny plánovací práce k dalšímu vedení rychlostní silnice S10 v úseku od Rainbach-Nord ke státní hranici u Wullowitz.
https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... bach-nord/
https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... bach-nord/
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
...přeloženo googlem (sorry, neumíme po německy:o)
Projekt byl nyní propuštěn do veřejného oběhu. Projekt odevzdání je k dispozici od 13. prosince 2019 do 31. ledna 2020 včetně k nahlédnutí v obecních úřadech místních obcí Rainbach a Freistadt. Všechny zúčastněné strany mají možnost ve stanoveném termínu předložit BMVIT písemné prohlášení o projektu a prohlášení o dopadech na životní prostředí. Stanoviska poté nezávislí odborníci pečlivě přezkoumají.
V dalším kroku odborníci úřadu připraví posouzení dopadů na životní prostředí a následně uspořádají ústní slyšení. Plánování pokračování S 10 v úseku od Rainbach Nord po státní hranici Wullowitz bude pokračovat v roce 2020.
Znamená to, že během 2020 budou dělat teprve EIU? Díky.
Projekt byl nyní propuštěn do veřejného oběhu. Projekt odevzdání je k dispozici od 13. prosince 2019 do 31. ledna 2020 včetně k nahlédnutí v obecních úřadech místních obcí Rainbach a Freistadt. Všechny zúčastněné strany mají možnost ve stanoveném termínu předložit BMVIT písemné prohlášení o projektu a prohlášení o dopadech na životní prostředí. Stanoviska poté nezávislí odborníci pečlivě přezkoumají.
V dalším kroku odborníci úřadu připraví posouzení dopadů na životní prostředí a následně uspořádají ústní slyšení. Plánování pokračování S 10 v úseku od Rainbach Nord po státní hranici Wullowitz bude pokračovat v roce 2020.
Znamená to, že během 2020 budou dělat teprve EIU? Díky.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Ano, v roce 2020 začnou na úseku Rainbach-Nord až Wullowitz pracovat na EIA. V Rakousku je to ovšem pojato jinak než v ČR, kdy EIA v Rakousku de facto koncentruje EIU i územko. Ještě nemají EIU ani na úsek Freistadt-Nord až Rainbach-Nord (do 31. 1. 2020 je možné podávat námitky proti návrhu trasování v tomto úseku).
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
No... to jste určitě myslel jenom jako legraci... spiš bych řekl, že se jedná o stavbu ukazující kam až může iracionalita dnešní doby zajít: nesmyslné tunely snižující bezpečnost, zpomalující provoz, snižujíci dopravní komfort, násobně zvyšující náklady... než tohle, tak to ty peníze dát raději na cokoliv jiného a toto nestavět...vaclav píše:projeto, famozni stavba, vse v tunelu, takhle nejak si to predstavuji na d3 u prahy.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Dnes rano jsem v miste budouciho napojeni obchvatu Rainbachu na B310/E55 videl vrtnou soupravu, take jsou v okoli vykolikovane nejake pozemky, tak snad uz zacinaji pripravne prace
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
nedávno jsem si po delší době projel tenhle úsek a zdálo se mi to nebo je v tunelech pěkně zvlněný koberec?
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Nepřišlo mi. Jediné, kde je to trochu horší, je tunel pod Neumarktem. Oproti některým tunelům na A10 jsou tyto tunely dost luxusní
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Ten je nejstarší, byl tam už na silnici.
A tuším, že to jediné místo, kde je radar na celém úseku.
A tuším, že to jediné místo, kde je radar na celém úseku.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Asfinag dle informací publikovaných na svých webových stránkách odsunul začátek stavby rychlostní silnice S10 v úseku Freistadt-Nord až Rainbach-Nord až na rok 2023 a zprovoznění uvedeného úseku plánuje až na rok 2027. Dále však uvádí, že letos by měly být zahájeny přípravné práce na úseku Rainbach-Nord až státní hranice s ČR u Wullowitz.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Minulé úterý byl zahájen proces EIA + územní řízení (proces UVP) na úsek Freistadt Nord - Rainbach Nord. Posudek EIA je již evidentně vydán. Celé se to zpožďuje, výstavba se posouvá do roku 2023, což se místním činovníkům vůbec nelíbí.
Z novinových článků je zřejmé, že ani v Rakousku nejsou schvalovací procesy úplně jednoduché. Zde například budou muset proběhnout kompenzační opatření pro netopýry širokokřídlé a motýly modrásky. Místní politici pak kritizují aktivistická sdružení blokujicí jak dostavbu S10, tak i linecký západní okruh A26. Aktivisté požadují i nové posouzení trasy, ale to mají smůlu. Aktivismus se evidentně šíří všude, už jim chybí jen nějaký Friedrich Patrick...
https://www.tips.at/nachrichten/freista ... ung-faellt
https://www.krone.at/2276614
https://volksblatt.at/s10-weiterbau-kri ... enauswahl/
Z novinových článků je zřejmé, že ani v Rakousku nejsou schvalovací procesy úplně jednoduché. Zde například budou muset proběhnout kompenzační opatření pro netopýry širokokřídlé a motýly modrásky. Místní politici pak kritizují aktivistická sdružení blokujicí jak dostavbu S10, tak i linecký západní okruh A26. Aktivisté požadují i nové posouzení trasy, ale to mají smůlu. Aktivismus se evidentně šíří všude, už jim chybí jen nějaký Friedrich Patrick...
https://www.tips.at/nachrichten/freista ... ung-faellt
https://www.krone.at/2276614
https://volksblatt.at/s10-weiterbau-kri ... enauswahl/
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Nevěřím. V zemi, kde mají perfektní legislativu, schopnou administrativu, proaktivně jednají se všemi zainteresovanými včetně odpůrců, nevládnou jim nemehla, vše připravuje nedostižný ASFINAG, v takové zemi něco takového není možné.o)
Anebo ten svět není tak černobílý a příprava dálnic je složitá a poměrně dlouhá všude okolo. Ale narozdíl od těch "kazišuků", kteří blaženě hýkají při každém posunu u nás, z tohoto radost nemám. Jednak se tím prodlužuje doba, po kterou se budeme kodrcat přes Vierzehn a další vsi, jednak to snižuje tlak na nutnost dostavby naší části. Ale snad ten Třebonín-Kaplice i Kaplice-Nažidla jsou už tak daleko, že je dotáhnem co nejdřív. Ten hraniční pidiúsek na Dvořiště už je hratelnej.
Anebo ten svět není tak černobílý a příprava dálnic je složitá a poměrně dlouhá všude okolo. Ale narozdíl od těch "kazišuků", kteří blaženě hýkají při každém posunu u nás, z tohoto radost nemám. Jednak se tím prodlužuje doba, po kterou se budeme kodrcat přes Vierzehn a další vsi, jednak to snižuje tlak na nutnost dostavby naší části. Ale snad ten Třebonín-Kaplice i Kaplice-Nažidla jsou už tak daleko, že je dotáhnem co nejdřív. Ten hraniční pidiúsek na Dvořiště už je hratelnej.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Ale to snad ne. Proces EIA slouží přesně na to, na co byl vytvořen a sice na "vybláznění" ekologů. Zakomponovat přirodní vědu do té technické. Aneb se technická přizpůsobí tomu poznání. Nakonec to de facto více stojí od projektů až po výstavbu, někdy pak i v údržbě. Pokud to stojí za přežití jednotlivých druhů rastlinstva atd., tak proč ne? Téměř všude se posuzuje dopad na okolní prostředí a čekat, že v bloku (EU), který tlačí na celkovou eko- politiku se to nebude posuzovat přísněji by byla fantasmagorie. Právěže to nejenže lze čekat, ale je nutno počítat se silným aktivizmem, protože o tom ten tzv. 3. sektor taky je. Něco, nějakou tu aktivitu taky dělat za ty peníze, které tam jdou. A je jedno, jestli to je "na západě" nebo východě EU. Vzato do konce, kdyby někdo chtěl blokovat výstavbu, tak vyčlení pár milionů, zaplatí na všechny strany (varianty) cílové skupiny s jasným zájmem a nepostaví se tam do správné doby nic. A takových staveb a lokalit je v rámci Evropy nesčítaně ... pak vycházejí jen ekonomicky nákladné stavby a od těch se zase ustupuje. Komu se tím prospěje je snadno říct a rozhodně taky to, komu zase ne. Žádalo by se doplnit, že jen rozsah právního státu určí kolik takové období bude trvat; jestli 3 nebo 15 let.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
V rámci pročtení celého tématu jsem pro neaktuálnost odstranil 13 příspěvků, některé jsem ponechal bez ohledu na to, že jejich informační hodnota = 0 vzhledem k obsahu typu "zde jsou fotky, přiložený odkaz a tam již nic" - ale je na ně odkazováno v dalších příspěvcích a účelem procházení vláken není likvidovat debaty, ale zcela nepodstatné staré příspěvky, na které ani není debata a nelze si tak domyslet jejich původní obsah, tedy snížit čas při hledání opravdu důležitých faktů pro uživatele fóra. Takže takové příspěvky mají v úpravě příspěvku zanechanou poznámku "odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by vedlo k znehodnocení obsahu příspěvku".
Všechny informace jsou prakticky v tématu, pouze doplním a vypíchnu: https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... bach-nord/ , ať to tady je do budoucna. Zde je nejblíže připravovaný úsek do realizace: Tady se sice píše, že se začne stavět v 2021, když ASFINAG plánuje 2023, ale zaujalo mě, že postup dostavby ke státní hranici s ČR bude záležet i od tempa na české straně.
Všechny informace jsou prakticky v tématu, pouze doplním a vypíchnu: https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... bach-nord/ , ať to tady je do budoucna. Zde je nejblíže připravovaný úsek do realizace: Tady se sice píše, že se začne stavět v 2021, když ASFINAG plánuje 2023, ale zaujalo mě, že postup dostavby ke státní hranici s ČR bude záležet i od tempa na české straně.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
V Rainbachu se demonstrovalo za urychlení výstavby obchvatu Rainbachu (rychlostní silnice S10). Místními obyvateli byla zablokována doprava na průjezdu Rainbachem, vytvořila se kilometrová kolona. Starosta sdělil, že pokud nebude výstavba brzy zahájena, lze počítat s dalšími obdobnými opatřeními. Toto zahrnuje i uspořádání setkání v centru obce, která si vyžádají vícedenní uzavření silnice B310, která prochází Rainbachem.
https://www.nachrichten.at/oberoesterre ... 69,3426878
https://www.nachrichten.at/oberoesterre ... 69,3426878
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Mohl by jim na tom setkani princ Miroslav vysvetlit, ze zachovani soucasneho stavu je to nejlepsi, co mohou mit a ze se je nekolika preshranicnimi zalobami pokusi pred zlou novou silnici ochranit.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Snowman: ano je to tak, zelená ministryně Leonore Gewessler prohlásila, že chce nechat znovu posoudit všechny velké dálniční projekty s ohledem na ochranu klimatu, mj. i dostavbu S10 obchvat Rainbachu. Klasická zdržovací taktika - posuzovat a posuzovat.
https://ooe.orf.at/stories/3112153/
Tohle absolutně odmítá jak hospodářská komora Rakouska, okresní hejtmanství Freistadt, tak i další profesní organizace a komory.
https://news.wko.at/news/oberoesterreic ... ndnis.html
Je to celé daň za Kurzův nesmyslný tah jít do vládní koalice se zelenými. Přitom se stejně ukázalo, že aféra Strache na Ibize byl podvrh a nastražená past od novinářů. Ještě že u nás nějaké zelené přímo ve vládě nebo PSP nemáme, stačí ti Piráti.
https://ooe.orf.at/stories/3112153/
Tohle absolutně odmítá jak hospodářská komora Rakouska, okresní hejtmanství Freistadt, tak i další profesní organizace a komory.
https://news.wko.at/news/oberoesterreic ... ndnis.html
Je to celé daň za Kurzův nesmyslný tah jít do vládní koalice se zelenými. Přitom se stejně ukázalo, že aféra Strache na Ibize byl podvrh a nastražená past od novinářů. Ještě že u nás nějaké zelené přímo ve vládě nebo PSP nemáme, stačí ti Piráti.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Tak S10 prý bude s nějakými drobnými změnami. Podmínkou ale snad má být i modernizace železnice...?
https://ooe.orf.at/stories/3116206/
https://ooe.orf.at/stories/3116206/
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Podmínkou asi ne, ale mělo by se s ní něco dělat (což je proti dřívějšímu postoji posun). Tady to Šindelář přeložil.
https://zdopravy.cz/rakusane-dali-zelen ... ech-88731/
https://zdopravy.cz/rakusane-dali-zelen ... ech-88731/
Království a půl princezny za 511.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Ale o výstavbě nové Sumerauské železnice se mluvilo už před zahájením výstavby jižního úseku S10 v roce 2009. Je to i nějaký evropský prioritní koridor. Původně se mělo se stavbou začít 2011, s dokončením ve 2017 a pak úplně skutek utek. Mluví o tom jenom zástupci hornorakouského hejtmanství a sněmu. Občas nějaký článek v novinách, že by to chtělo postavit. Překládání nákladů na koleje. To je takový rakouský kolorit.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Cílem je prý Linec-Praha za 2,5 hodiny .... no to abychom si pospíšili s přeložkou od Budějovic na sever, bez té to nepůjde, i kdyby z Lince na hranice jezdil rychlovlak. Jinak je na naší straně Praha - ČB těch přeložek docela dost už hotových, teď se staví část u Mezna (Sudoměřice - Votice)
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Kuba: no právě, bez účasti na rakouské straně to asi nikdy ekonomicky nevyjde ani u nás. Tak třeba když si toho Bundesministerium všimlo...
Království a půl princezny za 511.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Připadá mi, že tohle ekonomické posuzování je stejně hodně pochybné a ohebné žonglování s čísly. Když se na té trati provedlo už tolik přeložek - zcela nových úseků a na spoustě dalších rekonstrukce (trať Praha - ČB) tak mi přijde absurdní říci, že se část opravy té trati nevyplatí a nechat jí ve zcela nevyhovujících parametrech (tady mluvím o části za ČB směr Praha).
To mi připomíná, že na Slovensku na to mají dokonce nějáký speciální úřad či komisi - Hodnoty za peniaze, která posuzuje ekonomičnost každého projektu před realizací. To je v pořádku, ale nesmí to dosáhnout absurdních podob, jako když tahle komise nyní posuzovala, jestli se má postavit křižovatka slovenské D1 a D4 (obchvat Bratuislavy) nebo ne ...... přitom bez té křižovatky ten již hotový obchvat nedává smysl. Přesto to 4-5 měsíců zdrželi tím, že to posuzovali. Jakoby posuzovali, jestli mám mít již hotový dům střechu nebo má zůstat bez střechy ....
To mi připomíná, že na Slovensku na to mají dokonce nějáký speciální úřad či komisi - Hodnoty za peniaze, která posuzuje ekonomičnost každého projektu před realizací. To je v pořádku, ale nesmí to dosáhnout absurdních podob, jako když tahle komise nyní posuzovala, jestli se má postavit křižovatka slovenské D1 a D4 (obchvat Bratuislavy) nebo ne ...... přitom bez té křižovatky ten již hotový obchvat nedává smysl. Přesto to 4-5 měsíců zdrželi tím, že to posuzovali. Jakoby posuzovali, jestli mám mít již hotový dům střechu nebo má zůstat bez střechy ....
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Jen pro objasnění Slovenska: je to Útvar hodnoty za peniaze byl zřízen pro to, aby se jasně zadefinovala dle kritérií (stávající vytíženost, výhled, náklady na realizaci, připravenost projektu, jeho důležitost z hlediska třeba TEN-T atd.) strategie postupu realizace projektů: projektů je 5-10x více, než peněz na to vyčleněných a je zbytečností připravovat všechno, protože se stejně pak 80% musí aktualizovat, což jsou vyhozené peníze, ale to já říkám 20 let.
https://www.mfsr.sk/sk/financie/hodnota-za-peniaze/
výsledek jejich práce pro silniční stavby: https://www.mfsr.sk/files/archiv/80/pri ... 200916.pdf
Ovšem z velké části zase tento ÚHP kopíruje jen donekonečna opakovanou mantru několika ekonomů, kteří jsou nyní u moci. Proto vznikají některé absurdity, které jednoduše ministerstvo dopravy a výstavby občas obchází. Ale občas neznamená, že to je celé špatně.
A ano, ÚHP řešil, že D1xD4 potřebná je, ale lze jí postavit o 5% levněji proti plánům; https://autobild.pluska.sk/novinky/utva ... -lacnejsia .
https://www.mfsr.sk/sk/financie/hodnota-za-peniaze/
výsledek jejich práce pro silniční stavby: https://www.mfsr.sk/files/archiv/80/pri ... 200916.pdf
Ovšem z velké části zase tento ÚHP kopíruje jen donekonečna opakovanou mantru několika ekonomů, kteří jsou nyní u moci. Proto vznikají některé absurdity, které jednoduše ministerstvo dopravy a výstavby občas obchází. Ale občas neznamená, že to je celé špatně.
A ano, ÚHP řešil, že D1xD4 potřebná je, ale lze jí postavit o 5% levněji proti plánům; https://autobild.pluska.sk/novinky/utva ... -lacnejsia .
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Těch ušetřených 5 procent (což už tak není moc) je prezentovánio takto "ak súčasťou projektu nebude rekonštrukcia strediska údržby vo Vajnoroch a znížia sa náklady na výmenu vozovky v križovatke Triblavina."
Takže, když něco z projektu vypustíme, tak to bude levnější Předpokládám, ale, že to středisko údržby se bude muset stejně udělat, akorát v rámci jiného projektu. Takže to mi přijde spíš takový, jakože najdeme alespoň něco , aby se neřeklo, že je naše práce zbytečná.
Takže, když něco z projektu vypustíme, tak to bude levnější Předpokládám, ale, že to středisko údržby se bude muset stejně udělat, akorát v rámci jiného projektu. Takže to mi přijde spíš takový, jakože najdeme alespoň něco , aby se neřeklo, že je naše práce zbytečná.
Re: S10 Unterweitersdorf - Freistadt - státní hranice CZ
Obec Rainbach a občanská inciativa pro Rainbach dosáhlli v rámci projednání EIA + ÚR významného zlepšení technického řešení. Protihlukové stěny budou prodlouženy o 3,4 km + budou umístěny další 2,5 km skleněných protihlukových stěn, některé budou zvýšeny. Asfinag to odsouhlasil, takže oni nebudou podávat odvolání. Vícenáklady cca 2-3 mil. EUR.
https://www.tips.at/nachrichten/freista ... massnahmen
https://www.tips.at/nachrichten/freista ... massnahmen