Rakousko všeobecně
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Zakázka udělena na stavební práce na tunelu Arlberg (S 16 Arlberg Schnellstraße) – zelená pro první úplnou uzavírku v roce 2023
Po nutném odložení všech plánovaných prací v Arlberském tunelu o jeden rok je nyní jistota: Po definitivním zadání všech stavebních prací bude vydán startovní signál k první z celkem dvou úplných uzavírek Arlberského tunelu. dne 24. dubna 2023. Důvodem je obnova celé vozovky v tunelu, kterou po téměř 45 letech již nelze odkládat. Protože vozovka musí být přestavěna, ASFINAG opět aktivuje možnost odklonu přes Arlberg Pass s osvědčeným řešením pro cílovou a výchozí dopravu. ASFINAG investuje 75 milionů eur do obnovy vozovky, pláště tunelu a celého odvodňovacího systému.
Pro rozsáhlé práce jsou plánovány dvě úplné uzavírky v roce 2023 a 2024 – na 5 a 6 měsíců.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ergtunnel/
Po nutném odložení všech plánovaných prací v Arlberském tunelu o jeden rok je nyní jistota: Po definitivním zadání všech stavebních prací bude vydán startovní signál k první z celkem dvou úplných uzavírek Arlberského tunelu. dne 24. dubna 2023. Důvodem je obnova celé vozovky v tunelu, kterou po téměř 45 letech již nelze odkládat. Protože vozovka musí být přestavěna, ASFINAG opět aktivuje možnost odklonu přes Arlberg Pass s osvědčeným řešením pro cílovou a výchozí dopravu. ASFINAG investuje 75 milionů eur do obnovy vozovky, pláště tunelu a celého odvodňovacího systému.
Pro rozsáhlé práce jsou plánovány dvě úplné uzavírky v roce 2023 a 2024 – na 5 a 6 měsíců.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ergtunnel/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Nový udržitelný zelený portál v Rakousku vyrobený ze dřeva
Každý zná pohled na většinou šedé ocelové brány na dálnicích s namontovanými zobrazovacími panely, senzory a kamerami. Po desetiletí se tyto portály vyráběly z oceli a hliníku s odpovídající nízkou uhlíkovou stopou – v průměru každý ocelový portál při své výrobě způsobí více než 30 tun CO2.
Oproti tomu portál vyvinutý společností Kapsch TrafficCom, který je vyroben z rakouského dřeva, váže více než 20 tun CO2 a má tak pozitivní uhlíkovou stopu.
Odolné a udržitelné
Katharina Rynesch, manažerka pro inovace ve společnosti Kapsch TrafficCom, vysvětluje další výhody: „Náš Green Gantry má nejen pozitivní bilanci CO2, ale je také stejně stabilní a odolný vůči vlivům životního prostředí díky použití přírodního materiálu.“
Green Gantry je chráněn před vodou, ledem a sněhem konstrukční ochranou dřeva, která zaručuje životnost více než 20 let. Navíc ani po demontáži neznečišťuje životní prostředí, protože k ošetření dřeva nejsou použity žádné škodlivé chemické látky.
Splňuje všechny příslušné normy a standardy
Green Gantry vyhovuje všem příslušným evropským normám a standardům a design je dokonale přizpůsoben vlastnostem dřeva a přitom je stále konkurenceschopný. Modulární konstrukce umožňuje instalaci srovnatelnou se standardními ocelovými mosty a také při stejné životnosti a náročnosti údržby.
„Naše silniční infrastruktura je v současné době slepým místem ve snaze učinit sektor dopravy udržitelnějším. S naším Green Gantry doufáme, že na jednu stranu přispějeme k větší udržitelnosti, ale na druhou stranu také ukážeme, že i koncepty, které byly zavedeny po mnoho let, lze přehodnotit a učinit je udržitelnými,“ uzavírá Rynesch.
Tento projekt je financován z iniciativy Waldfonds rakouského spolkového ministerstva zemědělství, lesnictví, regionů a vodního hospodářství a je realizován v rámci programu Think.Wood rakouské iniciativy Wood.
https://highways.today/2022/12/04/green-gantry/
S „Green Gantry“ představil Kapsch TrafficCom portál vyrobený z místních a obnovitelných zdrojů, který dláždí cestu udržitelné silniční infrastruktuře s pozitivní uhlíkovou stopou.
Každý zná pohled na většinou šedé ocelové brány na dálnicích s namontovanými zobrazovacími panely, senzory a kamerami. Po desetiletí se tyto portály vyráběly z oceli a hliníku s odpovídající nízkou uhlíkovou stopou – v průměru každý ocelový portál při své výrobě způsobí více než 30 tun CO2.
Oproti tomu portál vyvinutý společností Kapsch TrafficCom, který je vyroben z rakouského dřeva, váže více než 20 tun CO2 a má tak pozitivní uhlíkovou stopu.
Odolné a udržitelné
Katharina Rynesch, manažerka pro inovace ve společnosti Kapsch TrafficCom, vysvětluje další výhody: „Náš Green Gantry má nejen pozitivní bilanci CO2, ale je také stejně stabilní a odolný vůči vlivům životního prostředí díky použití přírodního materiálu.“
Green Gantry je chráněn před vodou, ledem a sněhem konstrukční ochranou dřeva, která zaručuje životnost více než 20 let. Navíc ani po demontáži neznečišťuje životní prostředí, protože k ošetření dřeva nejsou použity žádné škodlivé chemické látky.
Splňuje všechny příslušné normy a standardy
Green Gantry vyhovuje všem příslušným evropským normám a standardům a design je dokonale přizpůsoben vlastnostem dřeva a přitom je stále konkurenceschopný. Modulární konstrukce umožňuje instalaci srovnatelnou se standardními ocelovými mosty a také při stejné životnosti a náročnosti údržby.
„Naše silniční infrastruktura je v současné době slepým místem ve snaze učinit sektor dopravy udržitelnějším. S naším Green Gantry doufáme, že na jednu stranu přispějeme k větší udržitelnosti, ale na druhou stranu také ukážeme, že i koncepty, které byly zavedeny po mnoho let, lze přehodnotit a učinit je udržitelnými,“ uzavírá Rynesch.
Tento projekt je financován z iniciativy Waldfonds rakouského spolkového ministerstva zemědělství, lesnictví, regionů a vodního hospodářství a je realizován v rámci programu Think.Wood rakouské iniciativy Wood.
https://highways.today/2022/12/04/green-gantry/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
14.12.2022
Generální rekonstrukce dálnice A 9 Pyhrnautobahn z Edlachu do Gaishornu vstupuje do zimních prázdnin
Od poloviny dubna bude pokračovat obnova deseti kilometrů vozovky a slatinných mostů
V pátek 16. prosince se generální rekonstrukce jednoho z nejstarších úseků dálnice A 9 Pyhrn v Horním Štýrsku dostane do zimní přestávky. Trasa mezi Edlachem těsně za Rottenmannem a Gaishornem jižně od Triebenu byla otevřena pro provoz v roce 1984 a 1988. Oba jízdní pruhy budou obnoveny do poloviny roku 2024, přičemž největší výzvou je vysoký podíl mostů. V oblasti Trieben byla dálnice navržena jako most přes více než pětikilometrový úsek, jehož četné pilíře spočívají v rašeliništi Trieben.
Stavební práce budou pokračovat v polovině dubna
Stavební práce budou obnoveny až v polovině dubna po Velikonocích. Celkem 16 mostů na tomto úseku trasy projde důkladnou rekonstrukcí. Čtyři z těchto mostů, dva v každém jízdním pruhu, jsou takzvané bažinaté mosty, což znamená, že základy jsou obzvláště hluboké. Nejdelší slatinný most u Edlachu měří přesně 1,492 kilometru. Čtyři další mosty jsou vysoké mosty, které křižují železniční trať ÖBB. Jeden z těchto mostů musí být také částečně přestavěn.
Součástí projektu je i zlepšení protihlukové ochrany v této oblasti. V rámci generální obnovy tohoto úseku bude vyměněno téměř 4000 metrů čtverečních protihlukové stěny.
Bez omezení počtu jízdních pruhů
Celkový projekt potrvá téměř tři roky, přičemž první přípravné práce na rozsáhlém projektu začnou již na podzim 2021. Jen tak byl po celou dobu generální rekonstrukce zachován stejný počet jízdních pruhů jako v „normálním stavu“. Dokončení je naplánováno na červen/červenec 2024. ASFINAG investuje téměř 80 milionů eur do této obnovy 34 a 38 (pravý pruh) let staré části Pyhrnautobahn.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... nterpause/
Generální rekonstrukce dálnice A 9 Pyhrnautobahn z Edlachu do Gaishornu vstupuje do zimních prázdnin
Od poloviny dubna bude pokračovat obnova deseti kilometrů vozovky a slatinných mostů
V pátek 16. prosince se generální rekonstrukce jednoho z nejstarších úseků dálnice A 9 Pyhrn v Horním Štýrsku dostane do zimní přestávky. Trasa mezi Edlachem těsně za Rottenmannem a Gaishornem jižně od Triebenu byla otevřena pro provoz v roce 1984 a 1988. Oba jízdní pruhy budou obnoveny do poloviny roku 2024, přičemž největší výzvou je vysoký podíl mostů. V oblasti Trieben byla dálnice navržena jako most přes více než pětikilometrový úsek, jehož četné pilíře spočívají v rašeliništi Trieben.
Stavební práce budou pokračovat v polovině dubna
Stavební práce budou obnoveny až v polovině dubna po Velikonocích. Celkem 16 mostů na tomto úseku trasy projde důkladnou rekonstrukcí. Čtyři z těchto mostů, dva v každém jízdním pruhu, jsou takzvané bažinaté mosty, což znamená, že základy jsou obzvláště hluboké. Nejdelší slatinný most u Edlachu měří přesně 1,492 kilometru. Čtyři další mosty jsou vysoké mosty, které křižují železniční trať ÖBB. Jeden z těchto mostů musí být také částečně přestavěn.
Součástí projektu je i zlepšení protihlukové ochrany v této oblasti. V rámci generální obnovy tohoto úseku bude vyměněno téměř 4000 metrů čtverečních protihlukové stěny.
Bez omezení počtu jízdních pruhů
Celkový projekt potrvá téměř tři roky, přičemž první přípravné práce na rozsáhlém projektu začnou již na podzim 2021. Jen tak byl po celou dobu generální rekonstrukce zachován stejný počet jízdních pruhů jako v „normálním stavu“. Dokončení je naplánováno na červen/červenec 2024. ASFINAG investuje téměř 80 milionů eur do této obnovy 34 a 38 (pravý pruh) let staré části Pyhrnautobahn.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... nterpause/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Délka provozované zpoplatněné dálniční sítě dle úseků/dálnic k 12/2021
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Rakousko všeobecně
Doháníme je....letos neotevřeli ani kilometr:o)))
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Svým způsobem je doháníte. Jste srovnatelné země a osobně si myslím, že když má ČR cca. 1,4 tis. km dálnic a Rakousko 2,3 tis km dálnice, tak rozdíl 900 km se zásadněji sníží v roce 2030. Nelze napsat, že tu síť budete mít v 2030 větší, ale Rakousko sice plánuje, ale staví pomaleji a nyní třeba brzdí proces výstavby. Nevím do kdy to tak bude, ale nyní tomu tak je. Vkládá peníze do rekonstrukce a modernizace, ale nové km tak přibývat nebudou. Vy to máte dobře rozjeto na snížení rozdílu.
Na to, aby šlo Rakousko předběhnout se svojí dálniční sítí je potřebné mít plány. Jakkoliv ironicky nebo reálně jste to uvedl, tak tady vidím problém. Vaše plány jsou někde kolem 2,2 tis. km. Tedy ve schválených plánech a to je samo o sobě nižší číslo, než má dnes Rakousko v provozu. Pokud je cílem je předběhnout, tak tohle je problematické. Ale určitě je budete dohánět.
ASFINAG má rozpočet pro období do 22-27 asi 7 mld. €, ale do nové výstavby nasměruje jen 2,6 mld. €. Upřednostňují zásadní modernizaci. Aby se to změnilo, tak by se musela změnit politika a finanční cíle společnosti. To je další aspekt, že společnost má nějaký dluh, ten dluh má i Rakousko, za dálniční společnost dal záruky a spíš upřednostňují stabilitu a mírný odvod do ekonomiky, než aby ekonomika musela dotovat dálniční společnost. Na rozdíl od ŘSD, kde dokud stát není na pokraji likvidace ekonomiky, tak do dálnic se peníze v posledních letech sypou a zjevně budou sypat i nadále.
Perspektiva je, že dohánět je budete i nadále.
Na to, aby šlo Rakousko předběhnout se svojí dálniční sítí je potřebné mít plány. Jakkoliv ironicky nebo reálně jste to uvedl, tak tady vidím problém. Vaše plány jsou někde kolem 2,2 tis. km. Tedy ve schválených plánech a to je samo o sobě nižší číslo, než má dnes Rakousko v provozu. Pokud je cílem je předběhnout, tak tohle je problematické. Ale určitě je budete dohánět.
ASFINAG má rozpočet pro období do 22-27 asi 7 mld. €, ale do nové výstavby nasměruje jen 2,6 mld. €. Upřednostňují zásadní modernizaci. Aby se to změnilo, tak by se musela změnit politika a finanční cíle společnosti. To je další aspekt, že společnost má nějaký dluh, ten dluh má i Rakousko, za dálniční společnost dal záruky a spíš upřednostňují stabilitu a mírný odvod do ekonomiky, než aby ekonomika musela dotovat dálniční společnost. Na rozdíl od ŘSD, kde dokud stát není na pokraji likvidace ekonomiky, tak do dálnic se peníze v posledních letech sypou a zjevně budou sypat i nadále.
Perspektiva je, že dohánět je budete i nadále.
Re: Rakousko všeobecně
Nestaví, protože politika a (možná) názor společnosti. O financích to není. V Rakousku asfaltují i polňačky. (doslova)
Re: Rakousko všeobecně
U nas nastesti take. Pak se nerozvazi bahno po silinicich.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Rakousko všeobecně
Byla to samozřejmě nadsázka...jak ukázat, že parametr, kolik se letos otevřelo km, je mírně řečeno, "politicky zneužitelný". Takže my otevřeme nějakých 25km, což je sice "bída" ve srovnání s nejlepšími roky, nebo Polskem, ale málokterý pisálek tam přidá, že a) v Rakousku s božským Asfinagem ani km, a za b) že důležitější jsou zahájené a rozestavěné km, které ukazují, že už příští roky budou konečně o dost lepší.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
V tom Rakousku je to ale také o tom, že oni mají svou dálniční síť v zásadě dokončenou - chybí jim par úseků (S10 Z Freistadtu na hranice, kousek A5 na hranice, kde se čeká na českou stranu, S7 na Maďarko). Zbylé projekty rozhodně netvoří páteř rakouské dálniční sítě, která je dokončena. U nás chybí podstatné části celé dálniční sítě (namátko jen D3, D6, D35).
A to nemáme ani vypracovanou koncepci spojení krajských měst dálnicemi.
A to nemáme ani vypracovanou koncepci spojení krajských měst dálnicemi.
Re: Rakousko všeobecně
Hlavně jim chybí S1 pod Dunajem. Což neříkám proto, že je chci shazovat, říkám to jako častý host-řidič.
Re: Rakousko všeobecně
Ten je prece fujky fujky nepekna vec.
Re: Rakousko všeobecně
On i ten prutah Lincem neni zadna hitparada...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Rakousko všeobecně
S1 je prokletá. Na severu se jí podařilo vybudovat jen díky tomu, že by neměli kam napojit A5 a za podmínky, že povede v tunelu i pod obyčejným polem A když po odpískaném mostě ani tunel pod Dunajem nevoní, není už Rakušákům pomoci.
Rakousko je prostě machr na nedokončené opuštěné projekty. Mají torzo jaderné elektrárny, vodního průplavu a torz dálnic hned několik
Rakousko je prostě machr na nedokončené opuštěné projekty. Mají torzo jaderné elektrárny, vodního průplavu a torz dálnic hned několik
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Nový jízdní pruh pro tunel Arlberg se dvěma uzavírkami v letech 2023 a 2024
ASFINAG zahájí 24. dubna 2023 komplexní rekonstrukci téměř pět desetiletí starého jízdního pruhu v tunelu Arlberg. Proto bude v letních měsících 2023 a 2024 toto nejdůležitější silniční spojení mezi Tyrolskem a Vorarlberskem na několik měsíců uzavřeno.
ASFINAG investuje do renovace v příštích dvou letech 75 milionů eur. Kromě kompletní obnovy vozovky ASFINAG také renovuje plášť tunelu a odvodnění v tunelu.
14 km tunel nebude k dispozici po dobu pěti měsíců v roce 2023 a šest měsíců v roce 2024
Posledně jsem psal o tomto záměru zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 60#p264560
Více informací je k dopravním řešením: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... 2023-2024/
ASFINAG zahájí 24. dubna 2023 komplexní rekonstrukci téměř pět desetiletí starého jízdního pruhu v tunelu Arlberg. Proto bude v letních měsících 2023 a 2024 toto nejdůležitější silniční spojení mezi Tyrolskem a Vorarlberskem na několik měsíců uzavřeno.
ASFINAG investuje do renovace v příštích dvou letech 75 milionů eur. Kromě kompletní obnovy vozovky ASFINAG také renovuje plášť tunelu a odvodnění v tunelu.
14 km tunel nebude k dispozici po dobu pěti měsíců v roce 2023 a šest měsíců v roce 2024
Posledně jsem psal o tomto záměru zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 60#p264560
Více informací je k dopravním řešením: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... 2023-2024/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Další milník v rozsáhlé generální rekonstrukci A 9 u Deutschfeistritz
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... g-der-a-9/
Doprava bude odkloněna do již obnoveného tubusu tunelu Schartnerkogel
V úterý bylo dosaženo dalšího milníku v srdci náročné generální rekonstrukce dálnice A 9 Pyhrnautobahn mezi Ubelbachem a křižovatkou Deutschfeistritz. První tubus 1,3 kilometru dlouhého tunelu Schartnerkogel je již kompletně zrekonstruován a může být uveden do provozu. Doprava bude od úterního rána vedena kompletně zrekonstruovaným tunelem a práce se ihned soustředí na druhý tubus na jih/hřiště a na venkovní plochu vybudovanou v roce 1978, která bude rovněž kompletně zrekonstruována do konce roku 2023. .
20 mostů a více než osm kilometrů nové silnice
Do prosince bude v tomto úseku na obou vozovkách kompletně zrekonstruováno celkem 20 mostů o délkách od 20 do 100 metrů. Vozovka bude opatřena novým asfaltem, obnoveny budou zábradlí a betonové zábrany i protihlukové stěny. ASFINAG také buduje pět nových systémů ochrany vody, ve kterých se shromažďuje a čistí veškerá povrchová voda, včetně jakékoli kontaminace z vozidel, pneumatik a podobně.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... g-der-a-9/
Doprava bude odkloněna do již obnoveného tubusu tunelu Schartnerkogel
V úterý bylo dosaženo dalšího milníku v srdci náročné generální rekonstrukce dálnice A 9 Pyhrnautobahn mezi Ubelbachem a křižovatkou Deutschfeistritz. První tubus 1,3 kilometru dlouhého tunelu Schartnerkogel je již kompletně zrekonstruován a může být uveden do provozu. Doprava bude od úterního rána vedena kompletně zrekonstruovaným tunelem a práce se ihned soustředí na druhý tubus na jih/hřiště a na venkovní plochu vybudovanou v roce 1978, která bude rovněž kompletně zrekonstruována do konce roku 2023. .
20 mostů a více než osm kilometrů nové silnice
Do prosince bude v tomto úseku na obou vozovkách kompletně zrekonstruováno celkem 20 mostů o délkách od 20 do 100 metrů. Vozovka bude opatřena novým asfaltem, obnoveny budou zábradlí a betonové zábrany i protihlukové stěny. ASFINAG také buduje pět nových systémů ochrany vody, ve kterých se shromažďuje a čistí veškerá povrchová voda, včetně jakékoli kontaminace z vozidel, pneumatik a podobně.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
V roce 2022 po dálnicích a rychlostních silnicích projelo více než 11 000 registrovaných XXL přeprav
Díly větrných turbín, lodě nebo megasila, mnoho velmi velkých předmětů nebo komponentů je každoročně přepravováno na místo určení nadrozměrnými kamionovými přepravami - tzv. speciálními přepravami (SOTRA) prostřednictvím vysokoúrovňové sítě. „V loňském roce naši odborníci odbavili celkem 11 056 registrovaných speciálních přeprav,“ říká odpovědný jednatel Heimo Maier-Farkas, „to je o tři procenta více než v roce 2021.“ S výjimkou mírného poklesu v koronovém roce 2020, počet zkoumaných žádostí a tím i názory ASFINAG v posledních letech jasně rostou. Od roku 2012 se tyto zvýšily o 80 procent.
Před vydáním dopravního povolení pro zvláštní přepravy provádí společnost ASFINAG zvláštní kontroly. Tím je zajištěno, že stávající staveniště jsou dostatečně široká, aby se po nich dalo jezdit, nedošlo k poškození značení a dostatečně vysoké mosty, aby tyto speciální nákladní vozy s nákladem XXL bezpečně projely. Předběžné kontroly se týkají i doby řízení. Zohledňuje se frekvence dopravy požadovaných úseků trasy a také začátek prázdnin nebo významných událostí. Ve zvláštním povolení k přepravě jsou podrobně uvedeny všechny podrobnosti od projížděné trasy až po povolené maximální rychlosti až po pokyny, zda lze úseky trasy používat pouze s výlukami a v kterou denní či noční dobu. Tato povolení podporují plánování dopravních společností, chrání infrastrukturu před poškozením a zajišťují bezpečnost silničního provozu pro ostatní uživatele vysokoúrovňové sítě. Řidiči velmi velkých a těžkých speciálních přeprav se musí zaregistrovat u ASFINAG 24 hodin před zahájením těžké přepravy kromě písemného řidičského oprávnění.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... eckennetz/
Díly větrných turbín, lodě nebo megasila, mnoho velmi velkých předmětů nebo komponentů je každoročně přepravováno na místo určení nadrozměrnými kamionovými přepravami - tzv. speciálními přepravami (SOTRA) prostřednictvím vysokoúrovňové sítě. „V loňském roce naši odborníci odbavili celkem 11 056 registrovaných speciálních přeprav,“ říká odpovědný jednatel Heimo Maier-Farkas, „to je o tři procenta více než v roce 2021.“ S výjimkou mírného poklesu v koronovém roce 2020, počet zkoumaných žádostí a tím i názory ASFINAG v posledních letech jasně rostou. Od roku 2012 se tyto zvýšily o 80 procent.
Před vydáním dopravního povolení pro zvláštní přepravy provádí společnost ASFINAG zvláštní kontroly. Tím je zajištěno, že stávající staveniště jsou dostatečně široká, aby se po nich dalo jezdit, nedošlo k poškození značení a dostatečně vysoké mosty, aby tyto speciální nákladní vozy s nákladem XXL bezpečně projely. Předběžné kontroly se týkají i doby řízení. Zohledňuje se frekvence dopravy požadovaných úseků trasy a také začátek prázdnin nebo významných událostí. Ve zvláštním povolení k přepravě jsou podrobně uvedeny všechny podrobnosti od projížděné trasy až po povolené maximální rychlosti až po pokyny, zda lze úseky trasy používat pouze s výlukami a v kterou denní či noční dobu. Tato povolení podporují plánování dopravních společností, chrání infrastrukturu před poškozením a zajišťují bezpečnost silničního provozu pro ostatní uživatele vysokoúrovňové sítě. Řidiči velmi velkých a těžkých speciálních přeprav se musí zaregistrovat u ASFINAG 24 hodin před zahájením těžké přepravy kromě písemného řidičského oprávnění.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... eckennetz/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
blok info, chronologicky od nejbližšího dne omezení po nejpozdější začátek prací
Zahájení rekonstrukce mostů mezi Nenzingem a Nüziders (A 14 Rheintal/Walgauautobahn) 6. března 2023
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -nuziders/
Důležité pro účastníky silničního provozu: dva jízdní pruhy v každém směru zůstávají průjezdné. V této fázi ASFINAG provádí generální rekonstrukci tří mostů. V loňském roce zde proběhly první významné úpravy vozovky na vzdálenost kolem dvou kilometrů. V roce 2024 má být v této oblasti opraven i most, který vede nad železniční spojkou. ASFINAG investuje celkem asi 15 milionů eur do větší bezpečnosti silničního provozu a modernizace infrastruktury na A 14. Očekává se, že práce potrvají do poloviny prosince tohoto roku.
V pondělí 6. března zahájí společnost ASFINAG renovaci poškozených spár v betonovém povrchu dálnice A 1 Westautobahn v oblasti Amstetten East to Amstetten West. Současně probíhají také opravy betonových ploch povrchu vozovky. Práce probíhají obousměrně a výhradně v noci mezi 20. a 5. hodinou. Po dobu prací budou uzavřeny dva jízdní pruhy. Pro provoz je k dispozici pouze jeden jízdní pruh. Dokončení prací se předpokládá do konce května.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -bis-west/
Rekonstrukce jízdního pruhu A 22 mezi Korneuburg Ost a Stockerau Ost 6. března (do října)
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... kerau-ost/
V pondělí 6. března začne ASFINAG s opravou poškozených spár v betonové vozovce mezi Korneuburg Ost a Stockerau Ost na dálnici A 22 Donauuferautobahn. Současně probíhají také opravy betonových ploch povrchu vozovky. Práce se provádějí v obou směrech. Opatření se budou provádět pouze v noci mezi 19:30 a 5:00, vždy s uzavírkou dvou jízdních pruhů.
Začátek rekonstrukce mezi Dornbirn-Nord a Dornbirn-West (A 14 Rheintal/Walgauautobahn) 13. března 2023
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -dornbirn/
Dva jízdní pruhy v každém směru zůstanou průjezdné, očekává se uzavření vjezdů a sjezdů na křižovatce Dornbirn-West.
V roce 2023 budou obnoveny dva kilometry vozovky v obou směrech a bude obnoveno celkem šest mostů v této oblasti. Rekonstrukcí projde i křižovatka Dornbirn-West – tyto práce mohou dočasně vést k obstrukcím a objížďkám na křižovatce. V oblasti L 204 Lustenauer Straße je také třeba počítat se zúžením jízdního pruhu ve výšce dálnice. V roce 2024 budou v této oblasti v další stavební fázi provedeny další renovace. ASFINAG investuje přibližně 25 milionů eur do větší bezpečnosti silničního provozu. Práce budou dokončeny do prosince 2024. Více informací je na odkazu.
Zahájení rekonstrukce mostů mezi Nenzingem a Nüziders (A 14 Rheintal/Walgauautobahn) 6. března 2023
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -nuziders/
Důležité pro účastníky silničního provozu: dva jízdní pruhy v každém směru zůstávají průjezdné. V této fázi ASFINAG provádí generální rekonstrukci tří mostů. V loňském roce zde proběhly první významné úpravy vozovky na vzdálenost kolem dvou kilometrů. V roce 2024 má být v této oblasti opraven i most, který vede nad železniční spojkou. ASFINAG investuje celkem asi 15 milionů eur do větší bezpečnosti silničního provozu a modernizace infrastruktury na A 14. Očekává se, že práce potrvají do poloviny prosince tohoto roku.
V pondělí 6. března zahájí společnost ASFINAG renovaci poškozených spár v betonovém povrchu dálnice A 1 Westautobahn v oblasti Amstetten East to Amstetten West. Současně probíhají také opravy betonových ploch povrchu vozovky. Práce probíhají obousměrně a výhradně v noci mezi 20. a 5. hodinou. Po dobu prací budou uzavřeny dva jízdní pruhy. Pro provoz je k dispozici pouze jeden jízdní pruh. Dokončení prací se předpokládá do konce května.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -bis-west/
Rekonstrukce jízdního pruhu A 22 mezi Korneuburg Ost a Stockerau Ost 6. března (do října)
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... kerau-ost/
V pondělí 6. března začne ASFINAG s opravou poškozených spár v betonové vozovce mezi Korneuburg Ost a Stockerau Ost na dálnici A 22 Donauuferautobahn. Současně probíhají také opravy betonových ploch povrchu vozovky. Práce se provádějí v obou směrech. Opatření se budou provádět pouze v noci mezi 19:30 a 5:00, vždy s uzavírkou dvou jízdních pruhů.
Začátek rekonstrukce mezi Dornbirn-Nord a Dornbirn-West (A 14 Rheintal/Walgauautobahn) 13. března 2023
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -dornbirn/
Dva jízdní pruhy v každém směru zůstanou průjezdné, očekává se uzavření vjezdů a sjezdů na křižovatce Dornbirn-West.
V roce 2023 budou obnoveny dva kilometry vozovky v obou směrech a bude obnoveno celkem šest mostů v této oblasti. Rekonstrukcí projde i křižovatka Dornbirn-West – tyto práce mohou dočasně vést k obstrukcím a objížďkám na křižovatce. V oblasti L 204 Lustenauer Straße je také třeba počítat se zúžením jízdního pruhu ve výšce dálnice. V roce 2024 budou v této oblasti v další stavební fázi provedeny další renovace. ASFINAG investuje přibližně 25 milionů eur do větší bezpečnosti silničního provozu. Práce budou dokončeny do prosince 2024. Více informací je na odkazu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Co sem již včera do toho bloku info nechtěl psát a pak mi nevyšel čas je následující informace:
Zahájení velkolepé novostavby 600 metrů dlouhého mostu na A 10
Přechod údolím Steinbrückenbach; první etapa do konce května
ASFINAG dokázal realizovat velkolepou a zároveň udržitelnější stavební metodu pro nezbytnou novostavbu 600 metrů dlouhého přechodu údolím Steinbrückenbach na Tauernautobahn A 10, asi dva kilometry severně od Spittal an der Drau. Most byl postaven již v roce 1975, takže nosné konstrukce musí být znovu postaveny. Stavební práce začínají v pondělí 6. března s tím, že most ve směru na Salcburk bude v první fázi do konce května „upgradován“, aby pak mohl vést veškerou dopravu, tedy dva jízdní pruhy v každém směru. V této první fázi výstavby je v každém směru k dispozici jeden jízdní pruh.
První nový most bude hotový začátkem roku 2025, s úplným dokončením na začátku roku 2027. ASFINAG investuje do tohoto projektu celkem 70 milionů eur.
Další informace, resp. popis stavební metody jsou tady na odkazu: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... uckenbach/
Zahájení velkolepé novostavby 600 metrů dlouhého mostu na A 10
Přechod údolím Steinbrückenbach; první etapa do konce května
ASFINAG dokázal realizovat velkolepou a zároveň udržitelnější stavební metodu pro nezbytnou novostavbu 600 metrů dlouhého přechodu údolím Steinbrückenbach na Tauernautobahn A 10, asi dva kilometry severně od Spittal an der Drau. Most byl postaven již v roce 1975, takže nosné konstrukce musí být znovu postaveny. Stavební práce začínají v pondělí 6. března s tím, že most ve směru na Salcburk bude v první fázi do konce května „upgradován“, aby pak mohl vést veškerou dopravu, tedy dva jízdní pruhy v každém směru. V této první fázi výstavby je v každém směru k dispozici jeden jízdní pruh.
První nový most bude hotový začátkem roku 2025, s úplným dokončením na začátku roku 2027. ASFINAG investuje do tohoto projektu celkem 70 milionů eur.
Další informace, resp. popis stavební metody jsou tady na odkazu: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... uckenbach/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
ASFINAG zahajuje druhou etapu expanze pro větší bezpečnost na S 31 - nová výstavba mostů v údolí Sieggraben
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ieggraben/
Aneb tady jsem o tom psal, je tam i mapa: viewtopic.php?p=248147#p248147 , že se na ty mosty bude pamatovat a už je to tady.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ieggraben/
- Aby mohly být na přechodu údolí Sieggraben k dispozici dva jízdní pruhy v každém směru, zahajuje ASFINAG v pondělí 6. března, výstavbu celkem čtyř nových mostů ve druhé etapě rozšíření. Očekává se, že budou dokončeny do konce roku 2026. To znamená, že S 31 z Mattersburgu do Weppersdorfu bude z hlediska bezpečnosti nejmodernější. ASFINAG investuje do druhé fáze expanze S 31 zhruba 72 milionů eur.
V prosinci 2021 byla zahájena první část bezpečnostní modernizace rychlostní silnice S 31 Burgenland mezi Mattersburgem a Weppersdorf/St. Martin dokončen. Rychlostní silnice (kromě čtyř údolních přechodů) byla v délce téměř 23 kilometrů uvedena do současného stavu. Zaměření tohoto projektu na větší bezpečnost provozu: dva jízdní pruhy v každém směru a konstrukční oddělení jízdních pruhů.
Aneb tady jsem o tom psal, je tam i mapa: viewtopic.php?p=248147#p248147 , že se na ty mosty bude pamatovat a už je to tady.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Hold jaro začíná a ASFINAG zahájil hromadu prací za stovky mil. €. Informuji o tom v předešlých příspěvcích a budu pokračovat.
Začíná generální obnova dálnice A 10 Tauern mezi Hüttau a Eben
Nová vozovka, moderní bezpečnostní technologie v ohradě a ochrana proti vodě
Dne 7. března, zahajuje ASFINAG generální opravu salcburské dálnice A 10 Tauern v přibližně osmikilometrovém úseku mezi Hüttau a ohradou Eben, ve které se modernizuje i bezpečnostní technika. V každém směru budou k dispozici vždy dva jízdní pruhy až do celkového dokončení na konci roku 2024. Práce budou pozastaveny příští zimu. ASFINAG investuje 50 milionů eur do modernizace infrastruktury v Pongau.
Oblast staveniště začíná jižně od Reittunnelu u Hüttau – v samotném tunelu se neprovádí žádné práce – a sahá až ke křižovatce Eben včetně domovní zástavby. ASFINAG rekonstruuje povrch vozovky, svodidla, směrovky a odvodnění a staví šest nových systémů ochrany proti vodě.
Dojde také k výměně starých protihlukových stěn za moderní nové a ke ztišení na trati i mimo ni bude použit protihlukový asfalt. Kromě toho se opravuje kotevní stěna Weyer.
Práce budou přerušeny v zimě 2023/2024 a dokončení je plánováno na konec roku 2024. ASFINAG investuje 50 milionů eur do obnovy Tauernautobahn v Pongau.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... nd-eben-1/
Začíná generální obnova dálnice A 10 Tauern mezi Hüttau a Eben
Nová vozovka, moderní bezpečnostní technologie v ohradě a ochrana proti vodě
Dne 7. března, zahajuje ASFINAG generální opravu salcburské dálnice A 10 Tauern v přibližně osmikilometrovém úseku mezi Hüttau a ohradou Eben, ve které se modernizuje i bezpečnostní technika. V každém směru budou k dispozici vždy dva jízdní pruhy až do celkového dokončení na konci roku 2024. Práce budou pozastaveny příští zimu. ASFINAG investuje 50 milionů eur do modernizace infrastruktury v Pongau.
Oblast staveniště začíná jižně od Reittunnelu u Hüttau – v samotném tunelu se neprovádí žádné práce – a sahá až ke křižovatce Eben včetně domovní zástavby. ASFINAG rekonstruuje povrch vozovky, svodidla, směrovky a odvodnění a staví šest nových systémů ochrany proti vodě.
Dojde také k výměně starých protihlukových stěn za moderní nové a ke ztišení na trati i mimo ni bude použit protihlukový asfalt. Kromě toho se opravuje kotevní stěna Weyer.
Práce budou přerušeny v zimě 2023/2024 a dokončení je plánováno na konec roku 2024. ASFINAG investuje 50 milionů eur do obnovy Tauernautobahn v Pongau.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... nd-eben-1/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Zahájení bezpečnostní modernizace rychlostní silnice S 37 Klagenfurt
S modernizací bezpečnosti rychlostní silnice S 37 Klagenfurt bude na jaře 2023 zahájen jeden z nejdůležitějších dopravně bezpečnostních projektů v Korutanech. ASFINAG nyní může rozšířit první šestikilometrový úsek mezi St. Veit-Süd a Nord. Nejdůležitější částí projektu je rozšíření vozovky o pět metrů, což umožňuje vytvořit centrální přepážku. Po dokončení prací v létě 2025 bude nebezpečný protijedoucí provoz minulostí.
Srdcem bezpečnostní expanze je rozšíření rychlostní komunikace o pět metrů, ze současných 15,50 metru na budoucí celkovou šířku 20,5 metru.
Po dobu výstavby bude pro provoz k dispozici jeden jízdní pruh v každém směru s omezením rychlosti na 80 km/h. Dokončení prvního úseku nové S 37 je naplánováno na léto 2025.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... sbau-s-37/
Sledovaný projekt v tématu: Online platforma poskytuje komplexní informace o všech podrobnostech o uzavření tunelu Arlberg (rychlostní silnice S 16 Arlberg) a alternativních možnostech: https://www.asfinag.at/sperre-arlbergtunnel
Dvě výluky v letech 2023 a 2024.
S modernizací bezpečnosti rychlostní silnice S 37 Klagenfurt bude na jaře 2023 zahájen jeden z nejdůležitějších dopravně bezpečnostních projektů v Korutanech. ASFINAG nyní může rozšířit první šestikilometrový úsek mezi St. Veit-Süd a Nord. Nejdůležitější částí projektu je rozšíření vozovky o pět metrů, což umožňuje vytvořit centrální přepážku. Po dokončení prací v létě 2025 bude nebezpečný protijedoucí provoz minulostí.
Srdcem bezpečnostní expanze je rozšíření rychlostní komunikace o pět metrů, ze současných 15,50 metru na budoucí celkovou šířku 20,5 metru.
Po dobu výstavby bude pro provoz k dispozici jeden jízdní pruh v každém směru s omezením rychlosti na 80 km/h. Dokončení prvního úseku nové S 37 je naplánováno na léto 2025.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... sbau-s-37/
Sledovaný projekt v tématu: Online platforma poskytuje komplexní informace o všech podrobnostech o uzavření tunelu Arlberg (rychlostní silnice S 16 Arlberg) a alternativních možnostech: https://www.asfinag.at/sperre-arlbergtunnel
Dvě výluky v letech 2023 a 2024.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
V rámci generální rekonstrukce jihovýchodní dálnice A 3 mezi Hornsteinem a křižovatkou Eisenstadt je nutné v první fázi výstavby uzavřít křižovatku Hornstein pro dopravu. Odstávka uzlu začíná v úterý 11. dubna a očekává se, že potrvá do středy 7. června. Po tuto dobu bude zablokován nájezd na A3 ve směru na Guntramsdorf/Vídeň a vjezd do Eisenstadtu/Klingenbachu. Během této doby budou v této oblasti renovovány silnice a mosty. Značené odbočky vedou přes Neufeld a Ebenfurth ke křižovatce Pottendorf a druhým směrem přes Hornstein na křižovatku Müllendorf.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... hornstein/
Zahájení renovace S 6 mezi Gloggnitz a Maria Schutz. Na rychlostní silnici S 6 Semmering bude ASFINAG do roku 2024 renovovat oblast mezi Gloggnitz a Maria Schutz. V rámci toho bude kromě sanace vozovky opraven i přechod údolím Schottwien ve směru na Seebenstein. V úterý 11. dubna začíná jednopruhové vedení dopravy na S 6 v úseku Tunel Grasberg až Tunel Semmering. Tato stavební etapa potrvá do října letošního roku. Druhá velká etapa rekonstrukce začne po Velikonocích 2024. ASFINAG investuje do této opravy rychlostní silnice S 6 Semmering zhruba 41 milionů eur.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ia-schutz/
ASFINAG zahájí 12. dubna rekonstrukci přechodů mezi jízdními pruhy na A 4/A 6. Pracovní plocha je v oblasti křižovatky Bruck/Leitha Ost a křižovatky Bruckneudorf. Do září ... Sjezd z A 4 na A 6 ve směru na Nickelsdorf bude v letních měsících červenec/srpen pravděpodobně na zhruba deset dní uzavřen. V průběhu rekonstrukce je třeba počítat s dopravními zácpami, zejména v oblasti napojení mezi dálnicí A 4 Ostautobahn a A 6 Nordostautobahn.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ckneudorf/
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... hornstein/
Zahájení renovace S 6 mezi Gloggnitz a Maria Schutz. Na rychlostní silnici S 6 Semmering bude ASFINAG do roku 2024 renovovat oblast mezi Gloggnitz a Maria Schutz. V rámci toho bude kromě sanace vozovky opraven i přechod údolím Schottwien ve směru na Seebenstein. V úterý 11. dubna začíná jednopruhové vedení dopravy na S 6 v úseku Tunel Grasberg až Tunel Semmering. Tato stavební etapa potrvá do října letošního roku. Druhá velká etapa rekonstrukce začne po Velikonocích 2024. ASFINAG investuje do této opravy rychlostní silnice S 6 Semmering zhruba 41 milionů eur.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ia-schutz/
ASFINAG zahájí 12. dubna rekonstrukci přechodů mezi jízdními pruhy na A 4/A 6. Pracovní plocha je v oblasti křižovatky Bruck/Leitha Ost a křižovatky Bruckneudorf. Do září ... Sjezd z A 4 na A 6 ve směru na Nickelsdorf bude v letních měsících červenec/srpen pravděpodobně na zhruba deset dní uzavřen. V průběhu rekonstrukce je třeba počítat s dopravními zácpami, zejména v oblasti napojení mezi dálnicí A 4 Ostautobahn a A 6 Nordostautobahn.
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ckneudorf/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rakousko všeobecně
Začátek generální obnovy mezi křižovatkami Steinhäusl a St. Christophen
Pracuje se v obou směrových pruzích; Práce potrvají do listopadu 2024
Západní dálnice A 1 v oblasti Steinhäusl je s denním objemem dopravy až 74 000 vozidel za den (včetně 11 000 kamionů) silně zatížena. Po téměř 30 letech bude tento úsek ...
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ristophen/
Pracuje se střídavě v obou směrových jízdních pruzích. ASFINAG potřebuje asi týden na to, aby ustavil příslušné staveniště. Změny se provádějí vždy v noci. V této době jsou také uzavírky jízdních pruhů. V zásadě budou po dobu stavebních prací vždy k dispozici tři jízdní pruhy v každém směru. Aby to bylo zaručeno, musí být ve směru na Vídeň stavebně oddělen jeden jízdní pruh pro protisměrnou dopravu. Na křižovatku Altlengbach se proto lze dostat pouze z prvního a druhého jízdního pruhu. ASFINAG uzavírá pouze občasný jízdní pruh, který je nezbytný při malém provozu. Během stavby, která trvala asi 19 měsíců, společnost ASFINAG sanovala hlavní jízdní pruhy a také vjezdy a výjezdy do křižovatek Altlengbach a St. Christophen. Kromě toho se provádějí opatření na mostech, nadzemních směrovkách a plotech na ochranu zvěře. Velká část odpadního materiálu odstraněného na staveništi je zpracována a znovu použita na místě nebo na jiných stavbách. Příjezdová cesta k čerpací stanici Steinhäusl zůstává otevřená v každé fázi výstavby. V zimních měsících je A 1 v tomto úseku bez staveniště, pokračování staveniště pak bude opět na jaře 2024. ASFINAG investuje do této generální rekonstrukce téměř 30 milionů eur.
Nezbytné práce na mostních ložiscích na Luegbrücke (Brennerská dálnice A 13) začnou 27. dubna.
Vedení dopravy jedním jízdním pruhem do poloviny května způsobí v některých případech dopravní zpoždění, více zde: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... uegbrucke/
Rekonstrukce a rozšíření protihlukové ochrany mezi Wörgl-West a Kundl (A 12 Inntalautobahn) začne 2. května
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -ab-2-mai/
ASFINAG investuje více než 13 milionů eur do větší bezpečnosti a ochrany rezidentů
Obnova vozovky a záchytných systémů, oprava tří mostů, optimalizace odvodnění a rozšíření protihlukové ochrany u Kundlu na více než 1700 metrů – to jsou hlavní těžiště rekonstrukcí, které začínají 2. května na dálnici Inntal mezi Wörglem. a Kundl . Pro silničáře to znamená, že i přes práce zůstanou průjezdné dva jízdní pruhy v každém směru. ASFINAG investuje více než 13 milionů eur do této bezpečnostní expanze, která bude dokončena do listopadu 2023.
Mimořádnou výzvou je tam umístěný dopravní dispečink Kundl, který díky optimalizovanému plánování zajistí, že toto zařízení, které je nezbytné pro bezpečnost provozu, bude k dispozici téměř nepřetržitě i během stavebních prací.
Pracuje se v obou směrových pruzích; Práce potrvají do listopadu 2024
Západní dálnice A 1 v oblasti Steinhäusl je s denním objemem dopravy až 74 000 vozidel za den (včetně 11 000 kamionů) silně zatížena. Po téměř 30 letech bude tento úsek ...
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... ristophen/
Pracuje se střídavě v obou směrových jízdních pruzích. ASFINAG potřebuje asi týden na to, aby ustavil příslušné staveniště. Změny se provádějí vždy v noci. V této době jsou také uzavírky jízdních pruhů. V zásadě budou po dobu stavebních prací vždy k dispozici tři jízdní pruhy v každém směru. Aby to bylo zaručeno, musí být ve směru na Vídeň stavebně oddělen jeden jízdní pruh pro protisměrnou dopravu. Na křižovatku Altlengbach se proto lze dostat pouze z prvního a druhého jízdního pruhu. ASFINAG uzavírá pouze občasný jízdní pruh, který je nezbytný při malém provozu. Během stavby, která trvala asi 19 měsíců, společnost ASFINAG sanovala hlavní jízdní pruhy a také vjezdy a výjezdy do křižovatek Altlengbach a St. Christophen. Kromě toho se provádějí opatření na mostech, nadzemních směrovkách a plotech na ochranu zvěře. Velká část odpadního materiálu odstraněného na staveništi je zpracována a znovu použita na místě nebo na jiných stavbách. Příjezdová cesta k čerpací stanici Steinhäusl zůstává otevřená v každé fázi výstavby. V zimních měsících je A 1 v tomto úseku bez staveniště, pokračování staveniště pak bude opět na jaře 2024. ASFINAG investuje do této generální rekonstrukce téměř 30 milionů eur.
Nezbytné práce na mostních ložiscích na Luegbrücke (Brennerská dálnice A 13) začnou 27. dubna.
Vedení dopravy jedním jízdním pruhem do poloviny května způsobí v některých případech dopravní zpoždění, více zde: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... uegbrucke/
Rekonstrukce a rozšíření protihlukové ochrany mezi Wörgl-West a Kundl (A 12 Inntalautobahn) začne 2. května
https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... -ab-2-mai/
ASFINAG investuje více než 13 milionů eur do větší bezpečnosti a ochrany rezidentů
Obnova vozovky a záchytných systémů, oprava tří mostů, optimalizace odvodnění a rozšíření protihlukové ochrany u Kundlu na více než 1700 metrů – to jsou hlavní těžiště rekonstrukcí, které začínají 2. května na dálnici Inntal mezi Wörglem. a Kundl . Pro silničáře to znamená, že i přes práce zůstanou průjezdné dva jízdní pruhy v každém směru. ASFINAG investuje více než 13 milionů eur do této bezpečnostní expanze, která bude dokončena do listopadu 2023.
Mimořádnou výzvou je tam umístěný dopravní dispečink Kundl, který díky optimalizovanému plánování zajistí, že toto zařízení, které je nezbytné pro bezpečnost provozu, bude k dispozici téměř nepřetržitě i během stavebních prací.