Dubrovnicko-neretvanská župa (+ Pelješki most)

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

procházka po mostě Pelješac a i další záběry:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Atos »

Video ze spojení mostu u prvního pilíře se závěsy.
https://www.youtube.com/watch?v=75w6McLKX6g

A čerstvé video po napojení.
https://www.youtube.com/watch?v=1EdDeUjvW4w
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavbu mostu Pelješac si prohlédl i ministr dopravy Oleg Butković. Ten mj. navštívil i výstavbu a modernizaci vícero dopravních projektů v celé župě, ale logicky nevynechal ani stav této prioritní stavby:

Ministr vyjádřil zpokojenost jak se stavem postupu ze strany zhotovitele, tak i ze strany dozoru. Díky tomu se mohlo projednat mnoho věcí, postupů a dalších fází projektu. Nyní je situace velmi dobrá a příznivý je i další vývoj výstavby. Jak bylo i ve fóru zmíněno, tak na území HR je poslední dodávka ocelových konstrukcí a očekává se, že se chorvatské území v srpnu propojí, což bude pro stát historický okamžik. Pak se začne stavět na mostě silnice. Je to velký okamih nejen pro tyto subjekty, ale i pro investora Hrvatske Ceste, že se povedlo odstranit problémy plynoucí z pandemie nemoci COVID-19.

Ministr dále informoval o stavu realizace napojovacích silnic. Fáze 2, kde je dodavatelem Strabag, tak tato fáze se buduje bez zdržení a očekává se, že všechny práce budou včas hotové. Fáze 3 a 4, které realizuje řečký Avax mají od začátku zdržení, ale poslední dobou se rozsah prací zdynamizoval, pracuje se v tunelové sekci, obchvatu Ston a ocelové konstrukce a hlavní most pro tyto stavby jsou vyrobené a směrují na stavbu. V tomto kontextu se situace zlepšila i v tomto ohledu.

Ministr dopravy vyjádřil naději, že v roce 2022 se celá stavba spojení jižní Dalmácie povede odevzdat do provozu. Jde o obrovský projekt svým významem až miléniový projekt, na kterém participuje mnoho institucí, odborníků, stavitelů a i politiků a i tento projekt je důkazem, že Chorvatsko se umí nejen plavit po moři, ale i budovat přínosné stavby.

Investor za Hrvatske Ceste dodal, že celý projekt může být v provozu v původních termínech. Zhruba 80% prací je dokončených. Dokončení mostu se očekává v 01/2022 a přístupové silnice v 06/2022, tedy za rok.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... niji/22779
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

záběr na most Pelješac v jeho výstavbě k dnešnímu dni:

https://imgur.com/uA5YpPz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ačkoliv se nebude dát ještě jezdit, tak se blíží historický moment v Chorvatsku. Po dlouhém snění, plánech a nezdařilé 1. výstavbě před lety se nyní již za pár dní povede stavebně propojit pozemně chorvatské území, od severu na jih bude chorvatské území spojeno pevnou stavbou.

Ve videu jsou záběry na most Pelješac, ale i na další objekty na celé trase spojení přes polostrov Pelješac.



studenti ze Záhřebu na mostě:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Honda »

Dnes se Chorvatsko spojí: Realizace desetiletého snu, kterého se mnozí chtěli vzdát

Postavením posledního, 165. segmentu ocelové rozpěrné konstrukce bude ve středu večer most Pelješac kompletně propojen z Komarny do Brijesty, což znamená dlouho očekávané spojení území Chorvatské republiky,

„Most Pelješac je nejdůležitějším a největším infrastrukturním projektem, který v současné době v Chorvatsku realizujeme, a co nás obzvláště těší, že se každým dnem přibližujeme jeho realizaci. S ním naše země konečně spojuje své území a dnes můžeme svobodně řekněte, že vláda splnila sen, kterého se mnozí chtěli vzdát, “řekl Hině ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butkovic.....

Odkaz na webovou kameru:

https://www.whatsupcams.com/en/webcams/ ... ac-bridge/

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... i-15091195


Byl postaven poslední segment mostu Pelješac. Plenković: Spojili jsme Chorvatsko

https://vijesti.hrt.hr/hrvatska/dovrset ... Xu-N_hFcko
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.7.2021 7:37:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

K této výše uvedené události, na kterou jsem psal taky ještě jedno video od investora Hrvatske Ceste:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Web ministerstva dopravy na tuto událost pamatuje taky: https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/svecano-o ... osta/22854 . Součástí tohoto milníku byl i velký ohňostroj.



Dodám, že se oslavuje 300- roční sen. Ovšem, v roce 1994 nápad právě v tomto místě postavit most byl vysloven a nyní v roce 2021 se to i povedlo zrealizovat po všech peripetiích, kdy se to začalo, ale překazila to krize v r. 2009. To značí, že na realizaci mostu od nápadu postačovalo 27 let. :idea:

Muž, který to vyslovil v roce 1994 byl poslancem strany Luka Bebić. V té chvíli na něj všichni hledí a přemyšlejí o čem to mluví. Situace, ve které stát potřeboval řešit ještě stále nezávislost a obnovu poškozené infrastruktury.

Most stojí a brzo bude i navazující a přitom docela rozsáhlá infraatruktura složená z tunelových, mostních sekcí včetně obchvatu Stonu.

Jak symbolické přitom je, že je to EU, která to hlavně financuje a tedy i to je symbol spojení. Doposud se HR za ty dekádky do minulosti nespoléhalo v tak velkých projektech na nikoho dalšího.




zde jsou i záběry tunelem Debeli Brijeg (2,5 km):



Všechny informace k celýmu projektu jsou docela přehledně shrnuté zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 46#p227946 . :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Kvalitu oceli a jednotlivých segmentů na most Pelješac si Chorvatsko kontrolovalo samo prostřednictvím firem na to vysoutěžených. Tyto firmy jsou pak přítomné jak v závodech v Číně, tak ale ten dohled probíhal i během realizace.

Jen pro zajímavost je celková hmotnost ocelových konstrukcí je 33 tis t a s pomocnýma prvkama 34 tis t. Dokument k cenám oceli pro lepší chápání: https://www.csas.cz/content/dam/cz/csas ... 020-04.pdf , proto je taky pochopitelné, že se Číně oplatilo si ocel vyrobit doma a sem transportovat.
D0.JPG
D0.JPG (109.27 KiB) Zobrazeno 9299 x
D1.JPG
D1.JPG (115.01 KiB) Zobrazeno 9299 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od dvs »

Co se vlastně staví za přístupové cesty na západní straně směrem od Ploče?

V historii tématu jsou mapky pokračování z přivaděče do Ploče nebo i pokračování A1 a přivaděč na most, ale to se podle mne nestaví.

Na netu se dá najít např. tento záměr https://www.flickr.com/photos/148218919 ... 005725062/
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Já nějak nepobral tu vaší otázku. Ptáte se na most nebo na dálnici? (ta je jinde a taky rozepsaná; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 32#p230232 )

Jestli se ovšem ptáte na to, jestli bude nyní most Pelješac napojen nějak jináč (zkapacitněně aneb přímo) na stávající A1, tak to se nyní nestaví. Staví se napojení mostu na stávající silniční síť. Dálnice se plánuje taky potáhnout až před Dubrovnik, viz výše uveden odkaz.

Vy patrně předpokládate, tak jako další lidi, že je západní přístup pak je most a pak východní přístup, ale takhle to není.

Detailně je to rozepsáno zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 46#p227946 .

Tendr západní části přístupových silnic bez mostu Pelješac. Ten rozsah se týká i silnic z východní strany mostu, ale je nutno se na to dívat jako na celek, a proto se to někde uvádí jako "západní strana přístupových silnic". Tuto část nakonec staví STRABAG za 478,4 mil. HRK. Co zahrnuje západní stranu máte zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 62#p179662 . Tudíž jde to od jadranské magistrály (Duboka, kde to začíná, leží na D8 tedy na Magistrále na pevnině) po tady tohle, tedy daleko za most, ale vnímá se to jako západní část projektu: https://www.google.com/maps/place/20230 ... 17.6125798 .

Pak existuje i východní strana projektu a ta je ve srovnatelných nákladech (dle odhadu) stavby: obchvat Ston, podúsek Sparagovići (Zaradeže) - Prapratno a Prapratno - Doli.

*projekt se dělí na 3 části, přičemž se celkem postaví 32,53 km komunikací:
- most Pelješac, délka 2,4 km
- přístupové silnice Duboka (D8) - Zaradeže (D414), délka 12,04 km (západní přístupové silnice, ale vedou až za most z východní strany)
- obchvat Stona: Zaradeže (D414) - Đonta Doli (D8), délka 18,09 km (východní přístupové silnice)

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od dvs »

Ptal jsem se zda se něco staví mezi mezi koncem A1 respektive mezi koncem čtyřpruhu na přivaděči do Ploče. Děkuji za upřesňující odpověď, že nestaví.

Ono to asi bude na dlouho stačit.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Standa »

dvs píše:Ptal jsem se zda se něco staví mezi mezi koncem A1 respektive mezi koncem čtyřpruhu na přivaděči do Ploče. Děkuji za upřesňující odpověď, že nestaví. Ono to asi bude na dlouho stačit.
Ale už se soutěží zpracování EIA, jestli jsem to z Diaľničiarova odkazu dobře pochopil, takže se s tím nějak počítá.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, přesně tak. Proto jsem odkazoval na tu dálnici A1: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 32#p230232 . A další příspěvky pod tím je plánovaný harmonogram. Začátek realizace 2024 a dostavba snad reálně 2030.

Je to rozfázované jako na Bina Istra do etap. Hrozí i 1/2 profil od dnešního ukočení u Ploče po Pelješac a dostavba na plný až dle intenzit. A pak plný profil od Ston (Doli) po Dubrovnik. Tedy v pásmu pod Neumem po Dubrovnik. Ano, na tohle všechno se připravuje nejen EIA. Cena za všechno sa odhadla na 1,2 mld. €.

Tedy v této dekádě se bude dát dostat po Pelješac po A1, takový je plán. Ale nyní se to nerealizuje.

Západní přístupové silnice nespočívají jednoduše o pevninské části, nýbrž o pouze D8 vyjma most po asi polovinu polostrova Pelješac a východní jsou od poloviny po zpátky pevninu, která je ale tam díky polostrovní zemi již spojená fixně. Protože to je projekt nikoliv mostu Pelješac, ale propojení jihu státu.

Investor Hrvatske Ceste nerealizuje jiná silniční napojení od D8 po A1, protože na to nemá peníze a není to jeho cílem. Cílem je po silnici spojit území.

Chorvatsko prozatím nebude spojeno souvisle po dálnici. K tomu mostu se ta dálnice dotáhne a zase od pevniny potáhne na ten Dubrovnik. Dálniční spojení mostem Pelješac bylo rozestavěno ve finanční krizi, ale pozastaveno a tohle se staví jako silnice, ne jako dálnice. Trošku zamotané, ale dopravně to bude na dlouho postačovat. Až to postačovat nebude, tak se pojede do Bosny a odsud na jih po J-J koridoru, což jsou nyní sny, ale blízká budoucnost realizování stejně jako koridor po A5/A10 v Chorvatsku, který se ale již dokončuje.

I tak je ta časová úspora díky tomuto mostu enormní. A samozřejmě, uvažuje se o vytvoření další zóny cestovního ruchu s citlivým zaměřením na samotné části polostrova Pelješac. Pláže pod Splitem jsou již plné. Každá silnice většinou vždy dotáhne další provoz.

V roce 2022 se až bude dokončen most Pelješac s přístupovýma silnicemi, tak vy pojedete po A1, dále sjedete na Ploče po D425 a napojíte se tam na D8 a jedete na Pelješac. Je to cca. 37 km a stejný počet minut. Bude to nejkratší spojnice jak se dostat plynule ze severu přímo po Pelješac.

Pohodlnější variant dotáhnutí A1 až po most Pelješac bude realizován později a v etapách 1/2 profilů. Tam bude úspora hned od vzniku 1/2 profilu díky těm překážkám a terénu. (tady se od vzniku Chorvatska uvažovalo tady v tomto prostoru o opravdu hromadě silnic/dálnic, variantů trasování atd.) Zůstávají data realizace, dle zajištění financování. Je důležité, že vláda to definuje jako prioritu; dostavba A1 po Dubrovnik. Viz ty příspěvky tam. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od elrondecuba »

dvs píše:Ptal jsem se zda se něco staví mezi mezi koncem A1 respektive mezi koncem čtyřpruhu na přivaděči do Ploče. Děkuji za upřesňující odpověď, že nestaví.

Ono to asi bude na dlouho stačit.
Ještě doplním info, které tu již zaznělo. Pro přehled https://www.openstreetmap.org/#map=12/42.8838/17.6382 se staví přesně to, co je na mapě vyznačeno. Podle cca půl roku staré informace od kolegy z Chorvatska se v tu dobu nejpravděpodobněji jevila následující varianta výstavby:
A1 MÚK Metkovič https://www.openstreetmap.org/#map=16/4 ... 9&layers=H - MÚK Pelješac 2+2
D4?? MÚK Pelješac - MÚK s D8 1+1
D414 MÚK s D8 - MÚK Doli 1+1
A1 MÚK Doli - MÚK Osojnik 2+2
D5?? MÚK Osojnik - OK s D8 u mostu 1+1

MÚK Metkovič je projektována v tomto uspořádání kvůli předpokládaným intenzitám. Také se uvažovalo, že by A1 byla značena směr Mostar a do Dubrovníku by byla odbočka A10, ale rozkaz zněl jasně ve smyslu "Záhřeb - Dubrovník, jedna dálnice". Někdy se v rámci těchto etap uvádí i kousek A1 MÚK Rudne - MÚK Doli. Ale v rámci hledání úspor se nedá aktuálně očekávat výstavba. Další projektované úseky nových silnic v této oblasti (hlavně A1 MÚK Pelješac - BIH - MÚK Doli, spojka D425 - D8, A1 MÚK Osojnik - BIH) nejsou na pořadu dne.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

elrondecuba píše:... Podle cca půl roku staré informace od kolegy z Chorvatska se v tu dobu nejpravděpodobněji jevila následující varianta výstavby: ...
zadáno do příprav je následující

*47 km dálnice v plném profile
*14,7 km spojovacích silnic
*to vše za 9,1 mld. HRK aneb 1,2 mld. € (hrubý odhad)

Přes tohle nejede již vlak. Samotná realizace bude záležet od zajištění zdrojů. Chorvatsko ale začlenilo tyto plány do dopravních, zahrnuje je do plánů pro financování fondy EU. Bez toho není na programu dne nic z tohoto aneb realizace na 30 let. Intenzity a studie s odhadama rozhodnou o pořadí etap a o jejich rozsahu jestli kde 1/2 profil nebo opravdu rovnou plný.

A Pelješac jakožto dálniční přechod ne že není na programu dne, ale nebude již dálniční trasou. Neplánuje se jako dálniční koridor. Chorvatsko silničním provozem spojeno bude, což doposud nikdy nebylo a dálnicí spojeno jednoduše na svém území nebude. Není to arabský stát, aby uměl ufinancovat takové mostní propojení a není ani Norskem. Oni si mohou dovolit stavby za mnoho mld. USD na jakákoliv propojení, kdy se ostrovy napojí na pevninu ať ostrovy jako státy nebo ostrovy, které jsou vzdálené od hlavního centra, ale Chorvatsko doopravdy ne. Bohužel není Chorvatsko ani státem Brunej, který má obdobný problém rozdělení území, ale který to právě takhle řeší dlouhým přemostěním. Na dálniční parametry chybělo dalších 250 mil. €, ale pak studie a ochota financovat to. To je obdoba D3 na Slovensku od Svrčinovca, kde je 1/2 profil a stačí to. Ochota platit tam další stovku mil. € již nebyla. Budovat bezdůvodně zkapacitněné tahy není smysluplné.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dálniční trasa s mostem Pelješac se začala budovat. Premiérem Sanaderem, opisoval jsem to na několika místech v jiných souvislostech. Ale bohužel, finanční krize to zastavila a to stejně jak celou řadu dalších silničních a dálničních staveb na území státu. Chorvatsko ale stavby nezastavilo zcela, zadlužovalo svoje dálniční podniky, bralo si úvěry na pár let s vysokým úrokem až najednou dluh za dalších 6 let vzrostl tak, že se státní dálniční firmy ocitají před krachem, tudíž stát, protože stát za ty firmy a úvěry ručí. Záchrana firem spočinula v celé škále reforem a díky tomu se transformovalo zadlužení ve výši 60% dluhů, kolem 3-3,5 mld. € a stát zase dovede úvěry splácet. Znamenalo to ale především to, že ne že firmy si budou stavět jak chtějí, ale stát bude mít dopravní plán a bude jej plnit. Bez většího zadlužování vyjma relevantní banky. A to mj. značilo, že EU neschválila opodstatněnost Pelješacu jako dálnice. Ale ta stejná EU výjimečně zafinancovala tak velký projekt tohoto typu, ale hlavně proto, že spojuje území EU. :idea: Bez ochoty EU by Pelješac nebyl ve výstavbě ani dalších 10 let. Polovina investičního rozpočtu investora Hrvatske Ceste. A opravdu pokrytí nákladů je 85% ze strany EU.

Sanader stačil realizovat jen ten trčící pilíř v moři a staveniště.

Tak de facto tohle vlákno začína. Výstavbou mostu, který měl být v provozu již 10 let a jakožto most dálniční. Odkaz na video do jakého stadia se to až postavilo a ve kterém na dlouho zamrzlo: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p143600 .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

most Pelješac se črtá, ale jak si stojí práce na polostrově?
Pel.JPG
Pel.JPG (55.19 KiB) Zobrazeno 8843 x
a třeba se dokončuje stavba viaduktu Prapratno

https://likemetkovic.hr/portal/u-prapra ... a-28-tona/


do souvislostí z terénu, záběry na samotný polostrov
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Lynx »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 42#p239142

Takže silnice na místě, kde nikdy nebyla. To je dobře. Napadlo mě, že je škoda, že u mostu Pelješac není něco podobného. Jednak, že není čvor Brijesta, takže když někdo jede do Brijesty, tak projede kolem a musí se vracet zpět a za druhé, že není propojení na západ Pelješacu. Asi takhle:

https://mapy.cz/s/cusemohahu

Když už se staví most Pelješac a drahé návazné komunikace, přijde mi škoda toho nevyužít i pro zlepšení lokální dopravy na Pelješacu. Terén by tam přitom nebyl tak náročný, jako směrem na východ kde vede silnice směr Dubrovnik.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.8.2021 16:49:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: přesun příspěvku; gro pointy směruje na most Pelješac, nikoliv na silnici na Brači
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

jedna letecká snímka:
air.JPG
air.JPG (53.3 KiB) Zobrazeno 8086 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Most Pelješac, další záběry z FB. Most získává poslední kontury své podoby a uchvacuje svojí krásou, o tom není pochyb. A jedno video:

PE1.JPG
PE1.JPG (74.74 KiB) Zobrazeno 7956 x
PE2.JPG
PE2.JPG (50.4 KiB) Zobrazeno 7956 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

stavba přístupových silnic k mostu Pelješac

J&P Avax žádají o skoro 1/3 více peněz. Staví východní část přístupových silnic/projektu, tedy např. obchvat Stonu. Jako důvod udávají, že všechno dostaví včas a to navzdory pandemii a opatření souvisejících s pandemii COVID-19. Zajímavé ale je, že investor Hrvatske Ceste neobdržel nový cenník ani od CRBC (zhotovitel mostu) a od dalšího úseku vedoucího k mostu Pelješac, který staví zase STRABAG.

Pravdou je, že cena železobetonu, měděných káblů, hliníku jsou drahší o 50 až 130%. Pravdou je ale taky to, že Katar má problémy v Kataru a chybá mu finance. Ocel zdražila o 60%. Aktuálně Avax zaměstnává na všech stavbách 350 lidí a zaměstná dalších 150. Naráží ale na inflaci a za vysoutěženou cenu ve výši 511 mil. HRK se Avaxu zdá, že to již nedostaví.

Pár fotek a ostatní informace jsou tady: https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr ... id=1&pid=5

J&P Avax staví: obchvat Ston, podúsek Sparagovići (Zaradeže) - Prapratno a Prapratno - Doli. Část úseku je zde ve vizualizaci (ve vláknu jsou záběry z realizace):

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Rosmarine
Příspěvky: 60
Registrován: 4.5.2019 21:04:53
Bydliště: Cca 3 km od sjezdu Jaroměř jih a modlící se za dokončení obchvatu.

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Rosmarine »

I z dálky vypadá pěkně https://www.rajce.idnes.cz/f1507266680
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

méně známé objekty, ale stejně důležité, protože tvoří spojení s mostem Pelješac na celém více než 32 km dlouhém spojení

Stav z výstavby viaduktu a uzlu Prapratno, tunelu Polakovica a mostu Ston:



Tunel Polakovica bude dlouhý 1,2 km: https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... o-15088048

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

video k projektu mostu Pelješac od National Geographic v NJ, lze si nastavit titulky



ještě jednou zjednodušená trasa s nejdůležitějšími objekty:
x1.JPG
x1.JPG (80.24 KiB) Zobrazeno 10089 x
a ještě jednou virtuální projížďka díky vizualizaci projektu: (lze si srovnat s realitou)


Mj. se po řecké firmě Avax objevila informace, že i čínské firmy žádají navýšit výdaje a to o 450 mil. HRK: https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... o-15106246 . Investor Hrvatske Ceste ale tuto informaci popřel: https://www.index.hr/vijesti/clanak/hrv ... i_ostalo_d , ale že takový požadavek bude vznesen nevylučuje. Dodává, že situace je složitá s projektama po celé zemi. Investor zdůrazňuje, že bez ohledu na tento vývoj je Čína povinná zajistit dle smlouvy smluvní termíny a to je taky jediný, na co Čína reagovala a sice, že dělá vše pro naplnění tohoto cíle. Ty chybějící částky jsou tak již kolem 80 mil. € ačkoliv je to prozatím teoretická rovina.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“