[D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Honey72 »

110 má sice SMV standardně předepsáno, ale může být značkami zvýšena na 130 podobně jako na jiných místech. Avšak kdejakému spolku se snížení na 110 bude hodit.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od adamos »

Staničení zůstane stejné, s nultým na Chodově?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Ano, se změnou provozního staničení se zatím nepočítá. D35 taky nebude začínat km 0.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Geo »

Jaroslav píše:Proboha proč 110? Vždyť tam je to normální třípruhá dálnice mimo město, zástavba daleko...
Tam uz hlavne melo byt pekne dlouho promenne dopravni znaceni, jako napr. pred Mnichovem. V patek odpoledne je tam obcas i 80 moc. S tim by ubylo strelcu, co se tam snazi udrzet svych 150km/h. Resp. ostatni by je meli vic na haku, a nedelali vlny, kdyz se jim lepi na zadek.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Za mě kolem velkých měst, kde jsou špičky, tak pojízdný odstavný spolu s MPR 100. Samozřejmě je potřeba dobudovat připojovací pruhy "o pruh vedle". Odbočovací by až tak potřeba nebyly.

A pouštět to opravdu při největších špičkách, řekněme 2 hodiny ráno a 2 odpoledne. Po zbytek dne MPR 130 plus poctivý odstavný pruh.
Samozřejmě někde to kvůli mostům nepůjde.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Lenny »

Darovací smlouva úsek dálnice D1 km 0.0-5,2 vice na https://smlouvy.gov.cz/smlouva/20962027?backlink=lczdk
Po dokončení 511 Praha zajistí výměnu DZ, návěsti budou nově bílé. Celý úsek bude SMV, značka dálnice se objeví až na MÚK Průhonice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mbmat »

Omlouvám se, jestli se to tu již řešilo, ale proč k tomu došlo? Co vede Prahu/TSK k tomu, že do své správy dobrovolně převezme několik km komunikace? Bude to škoda, protože podle mě je ŘSD rozhodně kvalitnější správce, než TSK nehledě na to že prostě D1 už nebude začínat v 0 km a může nastat podobný zmatek jako na D8 kde jsou taky ty mínusové kilometry, naprosto zmatečně.
A ještě by mě zajímalo, jestli budou odstraněny SOS hlásky na 2,7 km, nebo jak budou řešeny.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Je to kvůli tlaku developerů na výstavbu exitu 4. Na dálnici nebylo možné ho kvůli několika výjimkám z normy, s nimiž nesouhlasilo Ministerstvo vnitra, připojit. Na místní rychlostní komunikaci už to půjde snáz.

A v druhé řadě to souvisí i s principem, který se mezi Prahou a ŘSD teď systémově uplatňuje, tj. to co je uvnitř okruhu (D0) na území města je města, to ostatní je státu.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od _jan91 »

A to už je finální stav nebo časem bude D1 začínat až na MÚK Modletice?
Bude se měnit staničení?
Osobně jsem z nostalgie doufal, že D1 jako jediná bude pořád začínat tam, kde začínala, jako naše první dálnice u prvního nultého kilometrovníku.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Zatím to finále je. Staničení se měnit nebude.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Honey72 »

Před Průhonicemi Praha končí a i majetek města. Od Průhonic už to zůstane státu a proto nebude D1 začínat až v Modleticích. Tak aspoň nějaký cancourek dovnitř okruhu zůstane :-)
Jen doufám, že pamětní nulový patník někoho z magistrátu nenapadne zbourat nebo přesouvat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od hh »

Zřejmě se přesune do Vikýřovic ;)
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mbmat »

Napadá mě k tomu jediná otázka, i když zde na fóru to bude asi spíš řečnická.
Jak to pak bude s místní a věcnou příslušností PČR? Doposud na dopravní nehody (nejen) až na Chodov na 0 km jezdí z dálničního oddělení Mirošovice. Dojde k převodu i této příslušnosti?
Vím, je to asi spíš na dohodě mezi krajskými ředitelstvími PČR.

A druhý dotaz. Jak to bude se značkou IZ 4a "PRAHA". Bude přesunuta taky k Průhonicím?
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od hh »

Až tam Praha dá úsekovku na 100 tak to bude jedno :roll:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Uvažuje se nebo chystá se nějaké zkapacitnění křižovatky Modletice či především části D1, resp. kolektorů vedle ní ? Alespoň nějaká studie nebo tak ? Vždyť to nemůže kapacitně stačit to připojování, možná ani odbočování. Kříží se dva 6-pruhy a rampy jsou jednopruhové a ještě se do nich připojuje kde co.
Za největší špunt považuji tenhle úsek a poté opačnou stranu - to jest odbočování na okruh. Jelikož bude pobírat jak směr Plzeň, tak směr Ústí+HK, tak mě to přijde hrozně podceněné místo. Tahle doprava musí jet prakticky jedním pruhem, to někdo totálně nedomyslel. To zdvojení pruhů je úplně ke konci a je to spíš taková kosmetika, která kapacitě vůbec nepomáhá. A to už nemluvím o tom, že do Prahy by měly normálně pokračovat pořád pruhy tři. Nicméně uznávám, že po zprovoznění 511 asi budou dva kapacitně stačit. Nicméně kdyby se měly odbočováky přistavovat a prodlužovat, tak určitě na 3+2. :kladivo:

Mluví se o tom, že od Mirošovic by D1 "snesla" klidně 8-pruh, ale důležitá křížení budou pořád podhodnocená ? To myslím fungovat nebude. Řekl bych, že by to mělo být přesně naopak. Nadhodnocené by měly být především křížení, kde auta mění pruhy a jsou tam zmatky, než rovné úseky bez odbočování. :kladivo: Ale to je až na výjimky problém celé republiky bohužel. Nicméně na další křižovatky kolem Prahy jsou alespoň studie, na tuhle se jaksi zapomíná .. Byť je nejmladší, tak na to kolik se do ní nalilo peněz (největší u nás), je odfláklá jak prase. Hlavní rampa přes kilometr kolem celé křižovatky, ale klopená tak, že tam můžete jet 60. Prostě fraška ..
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Prosím tě, člověče, kde to žiješ? Ty nevidíš všechny ty černé scénáře ohledně peněz, vynucené elektromobility atp? Kde bereš pořád tu jistotu, že se v Evropě vůbec budou lít peníze silniční infrastruktury? Podle všeho nás čeká jen neustále zhoršování situace, růst tlaku na umělé snižování výkonů IAD atp. Je jen otázkou času, než se u každé investice začne řešit, kolik dusíku smí být při její výstavbě a provozu vypuštěno do ovzduší, jak je to v Nizozemí nebo Německu atp. A v téhle atmosféře tady chceš vyhazovat peníze do vzduchu v místech, kde doprava funguje a podle predikcí i po zprovoznění 511ky bude fungovat? Nebo myšlenky na 8pruh? Toho se nedožije ani jeden z nás a nejspíš ani nikdo po nás...

Jediný aktuální problém této křižovatky je nekapacitní sjezd na II/101, který se měl už dávno řešit bypassem a stále není vyřešený. Trochu tomu pomůže odklon dopravy směřující na Říčany do MÚK Lipany, ale nejspíš to nevyřeší přetížení tohoto uzlu nákladní dopravou.

Druhý problém, který měl nastat po zprovoznění 511ky, byl v místě průjezdu kolem pumpy. Ten se aktuálně řeší tak, že připojení od 512ky směr Praha se vyřeší novým přejezdem mezi kolektorem a hlavní trasou těsně před připojením větve z 511ky. Po kolektoru bude pokračovat jen doprava na ČSPH, pak se připojí větev z 511ky, následovat bude průplet a nové pokračování kolektoru až za pumpu. 512ka se připojí tedy jako samostatný nový třetí pruh (podobně jako dnes, jen dřív).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Aram96 »

Já nemluvím o tom, že se má zkapacitňovat na 8-pruh. Jen o tom i Mátl někde mluvil. Na to, myslím si, opravdu nedojde nikdy.
Stejně tak ale nedojde k tomu, že najednou začne aut radikálně ubývat a i přes jakékoli tlaky některých fanatiků a politiků se nepřestane do silnic investovat. Obzvláště v zemích, kde je silniční infrastruktura na úplně jiném levlu než v zemích, jaké jsi zmínil. Ono i té ekoEvropě to dojde, když zbytek světa do silnic investuje neskutečně. A vzhledem k extrémně rozdílným stavům infra mezi západní Evropou a východní to bez investic v té východní nepůjde ať se to ekoteroristům v EU parlamentu bude líbit nebo ne. ;)
S elektromobilama aut neubyde. A pokud obecně začne aut ubývat, u nás to bude tak za 20 let nejdřív (spolu s VRT) a už vůbec to nebude kolem velkých měst. I přes sdílení, elektro, lepší HD apod. Aglomerace budou stahovat více a více lidí do sebe a generovat dopravu. Zastavit urbanizaci a suburbanizaci se ještě nikomu v "západním" světě nepodařilo. :) Tak to prostě bude. Infra s tím bude muset počítat. A to dvojnásob Praha, která zůstává pořád "stejně vysoká" a lidi nenabírá do sebe, ale ve velkém do svého okolí, které právě generuje dopravu.
--- konec OT ---

Nicméně ty řeči o 8-pruhu asi o něčem vypovídají, jak je ta D1 vytížená. Okruh bude v 6-pruhu (tzn. dva 6-pruhy) a křížit se budou nedostatečně jednopruhovými rampami - ani to už nechci měnit neb je to bez velkých investic nereálné. A ano, peněz na silnice samozřejmě ubyde.

Mluvím tady ale o tom, že vzniknou dost slušné špunty, kde budou vznikat totální zmatky, brždění atd. prostě kolizní místa (vždyť už dnes to tam je strašné a to tam odbočuje doprava jen na Plzeň :!: z toho tvého "doprava bude fungovat i po zprovoznění 511" se mě ježí chlupy) a vyřešilo by je přistavění pouze 1-2 km jednoho pruhu navíc na každé straně v místech, které jsem namaloval, tzn. žádné velké peníze, jak píšeš.

Promiň mapmane, ale tady ten tvůj příspěvek fakt nechápu. Před 10 lety jsi měl úplně jiné názory na dálnice, mi přijde. Nevím, co se v tobě tolik změnilo. :) Každopádně tohle není prostě o penězích. U Brna se nalije 3-4 mld korun do nové křižovatky Jih, ale opět stahování do jednoho pruhu a jednopruhové připojování, jako na nějakém obyčejném sjezdu. A rovněž půjde o křížení dvou 6-pruhů (D1xD2). To není o penězích, to je o tom, že jsou na ŘSD blbci, kteří tohle nevidí. A zrovna tohle je rovněž důvodem denně zkolabované D1 u Brna. Samotné přidání pruhu nepomůže zdaleka tolik, jako ve spojení s 2-pruhovým odbočování od Prahy na Bratislavu. Tady u Modletic stačí zaplatit 100-200 mil. na pár m2 betonu a bude to pořádně. :kladivo:

Pořádná křížení staví všude na světě a to ve většině i země, které jsou chudší než my. Řeči o penězích fakt nejsou na místě. Problém je úplně jinde. A je zajímavé, že to, že máme strašná dálniční křížení, není jen můj názor, ale každého druhého účastníka např. serveru zdopravy apod. a i zde na fóru. Něco na tom bude ať se ti to líbí nebo ne. :) Tak by se alespoň ty, které jsou teprve před realizací, mohly stavět pořádně. Evidentně ale ani na to nemáme (D52xD2). Tam už to vůbec není o penězích, tam je to čistě o pohodlí a neochotě něco měnit. :evil:

Úpravu u pumpy jednoznačně schvaluji. :ok: Jenže by nic takového nebylo potřeba, kdyby ta křižovatka byla správně navržena už od začátku. :crazy: Jak se díváš na to, že se postaví 2-pruhová rampa přes kilometr dlouhá a je klopená na druhou stranu ? Připadá ti tohle normální ? Tohle jsem také v zahraničí prakticky neviděl. Všude myslí na to, aby se to projelo co nejpohodlněji. :roll:

Proč lít peníze do něčeho co funguje (IMHO by se o tom dalo dosti polemizovat) ?? Proč teda lijeme do D6, pro jejíž intenzity stavíme většinou S 9,5 ? 8-)
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od Drak »

Pročetl jsem smlouvu a z ní vyplývá, že od 29.6. je úsek 0,0-5,2 majetkem Prahy. Potom tedy nechápu, na základě čeho je zde stále vybíráno mýtné? Nebo už tady můžu jet bez známky?
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mbmat »

Drak píše:Pročetl jsem smlouvu a z ní vyplývá, že od 29.6. je úsek 0,0-5,2 majetkem Prahy. Potom tedy nechápu, na základě čeho je zde stále vybíráno mýtné? Nebo už tady můžu jet bez známky?
četl jsi tu smlouvu?

článek IV - odkládací podmínka

převod nastane, až vyřadí MD úsek 0 - 5,2 z kategorie dálnic.

Takže nečetl.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od FlakY` »

Degradace dálnice na SMV a vyjmutí časového zpoplatnění Pražského okruhu je naprosté ZVĚRSTVO! Asi se můžeme připravit na estetické zkrášlení okolního pásu silnice stejně tak jako na Rozvadovské spojce? https://mapy.cz/zakladni?x=14.31459&y=5 ... tch=-0.046

A stát ještě bude hl.m. financovat výstavbu infrastruktury.

Z čeho se má zaplatit 511 a celý severní okruh? Náklady vycházejí na více než 60 mld. Kč.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od ElWapp »

Tak kdyby byla vule, tak to Praha muze mit zatridene jako silnuce i s ochrannym pasmem bez reklam, ne? (Coz asi plati i treba pro tu Rozvadovskou spojku).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Místní komunikace I. třídy (což tady bude) má ze zákona definované ochranné pásmo 50 m od osy přilehlého pásu. Reklama podléhá povolení a pokud vím, tak nové reklamy v OP MK I. třídy už Praha skoro vůbec nepovoluje, tak uvidíme....
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mbmat »

mbmat píše:Napadá mě k tomu jediná otázka, i když zde na fóru to bude asi spíš řečnická.
Jak to pak bude s místní a věcnou příslušností PČR? Doposud na dopravní nehody (nejen) až na Chodov na 0 km jezdí z dálničního oddělení Mirošovice. Dojde k převodu i této příslušnosti?
Vím, je to asi spíš na dohodě mezi krajskými ředitelstvími PČR.

A druhý dotaz. Jak to bude se značkou IZ 4a "PRAHA". Bude přesunuta taky k Průhonicím?
Odpovím si sám. K převodu místní i věcné příslušnosti mezi krajskými ředitelstvími (středočeský kraj x Praha) na 0 - 5,2 km dojde k 0:01 dne 2.1.2023.

Dopravní značka SPMV už je instalovaná a zakrytá, DZ IS14 "Hlavní město Praha" jsou tam již taky, IZ 4a PRAHA je na původním místě.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od mapman »

Ano, a značenì bude upraveno na SMV už večer 31.12., takže od 1.1. z Prahy až po exit 6 a opačně jen 110 km/h.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Praha – Modletice (D1×D0)

Příspěvek od kot »

"Pěkné" vylepšení...
Odpovědět

Zpět na „D1“