Takže schválená varianta je ta spodní, tmavěmodrá?eric987 píše:Nie, neboli. Pre tunelovy variant (s Korbielkou) je nutne postavit novu MUK Turany v priestore medzi povodnym korytom Vahu a zeleznicou; usek Dubna Skala Turany sa skrati o cca 3 km. Tato "vypustena" cast bude sluzit ako privadzac. Pre istotu prikladam situaciu studovanych variantov z EIA:
Svetlomodrou postaveny usek DS - Turany, tmavomodrou tunelove riesenie Turany - Hubova.
Turany - Hubová (přípravný proces)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D1 Turany - Hubová
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Tak jak jsem psal tak se i děje: samosprávy na trase jsou proti tunelu Korbeľka. Obávají se o spodní vodu. Pokud se odvolají proti nové trase, celý proces to znovu natáhne. Nyní ochranáři tlačí na samosprávy, aby se nedělal žádný krok proti rozhodnutí, ale v reálu se již spisuje petice.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5972
Pokud by do procesu zasáhl některý soud, tak se D1 souvisle po Košice nedokončí ani v novém termínu (2027). Leda že by se změnilo číslování.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5972
Pokud by do procesu zasáhl některý soud, tak se D1 souvisle po Košice nedokončí ani v novém termínu (2027). Leda že by se změnilo číslování.
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Nesmírně těžký úsek jak z pohledu samotné výstavby, tak rovněž přípravy a financování. Celá D1 od Žiliny po hranice s UA je jeden problém za druhým a reálnost dokončení je neznámá. Polsko má kompletní A4, Maďaři s UA jednají o trasování M3 na hranice. Tranzit se Slovensku vyhýbá jako čert kříže.
Nebylo daleko rozumnější dokončit R2?
Nebylo daleko rozumnější dokončit R2?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
snad si nemyslis, ze cesty staviame pre tranzit
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
V stávající situaci není R2 na to připravena. Přípravy od dokumentů po pozemky vyjde na miliardy, výstavba jednou tolik. Ani jen trasa není všude zadefinována. Podívejte se jen na situaci kolem Zvolena. Kromě toho není R2 součástí trans-evropské dopravní sítě z hlediska koridorů. Pokud to myslíte všeobecně, tak hodnotit vývoj za 20 let zpátky je zbytečné a ono by stačilo nepolitizovat výstavbu a udržet rovnoměrné financování a ona ta D1 je dneska na hranicích s Ukrajinou. Co se tranzitu týče, tak ono pro polohu Slovenska si snad nikdo nemyslí, že by to byl hlavní tah mezi západem a východem. Evropský tranzit jde po D2. Slovenský průmysl mezi SK firmami a D/F zajišťují dopravci z prostoru V4 a Balkánu a ti po Slovensku jezdí. Pro delší debaty kolem upřednostňování severní vs. jižní trasy doporučuji jiné platformy pro tyto věčné debaty a celkově jiné témata než konkrétní úseky dálniční sítě. A že se Turany - Hubová bude stavět v dekádě 2020 - 2030 není překážkou pro fakt, že daná trasa je součástí hlavní trasy. Je v podstatě zcela jedno zda to bude stát 400 nebo 900 mil. € a jaký model se zvolí. To tady již nehraje roli stejně jako ani fakt, že by se tady třeba další desetiletí nic dálničního nepostavilo. Ve světě je hromada úseků koridorů, kde dodnes vede 2+1 nebo jen 1+1 silnice z důvodů ŽP a situace kolem toho tak nebude Slovensko prvním příkladem. A ono to není jak to píšete, že od Žiliny po Ukrajinu, protože se reálně bavíme jen po Košice (nemluvě o tom, že i R2 o které píšete v Košicích končí) a tady toho zdaleka toho zase až tolik nechybí a většina se staví. No a že tam jsou nečekané problémy tak to se nedá nic dělat, ale staví se to. Když se to ale staví jako poslední tak se toho moc otevírat nebude, ale to je vše předpokládatelné ten vývoj, když se to nechávalo na konec a poté se pracovalo se starou dokumentací a slabým průzkumem.FlakY` píše:Nesmírně těžký úsek jak z pohledu samotné výstavby, tak rovněž přípravy a financování. Celá D1 od Žiliny po hranice s UA je jeden problém za druhým a reálnost dokončení je neznámá. Polsko má kompletní A4, Maďaři s UA jednají o trasování M3 na hranice. Tranzit se Slovensku vyhýbá jako čert kříže.
Nebylo daleko rozumnější dokončit R2?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Stavebný areál mal slúžiť výstavbe D1, dnes je z neho skládka zarastená krovím
https://myruzomberok.sme.sk/c/20693961/ ... ml?ref=trz
*betonárka, která se ní nikdy nestala a jak dopadl areál pro ní
https://myruzomberok.sme.sk/c/20693961/ ... ml?ref=trz
*betonárka, která se ní nikdy nestala a jak dopadl areál pro ní
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
NDS může pokračovat v projektové přípravě na úsek. MŽP zamítlo rozklady proti závěrečnímu stanovisku EIA.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6205
*z 13,5 km úseku budou jen 2 tunely tvořit 8,7 km, tedy 65% délky úseku
*náklady na projektovou přípravu jsou cca. 14,3 mil. €, na pozemky kolem 3,6 mil. € a na stavební práce 880 mil. € bez DPH
*je to nejvyšší priorita stávající vlády posunout úsek směrem k výstavbě a pokud to bude nevyhnutní, tak to bude další projekt pro PPP
- úsek již není možné zařadit pro EU fondy 2014 - 2020
*je to reální poslední úsek na trase Bratislava - Košice, kde se nestaví a nestojí ani v 1/2 profilu
NDS předpokládá při optimálním vývoji začátek výstavby nejdříve v roce 2021, ukončení pak v roce 2026.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6205
*z 13,5 km úseku budou jen 2 tunely tvořit 8,7 km, tedy 65% délky úseku
*náklady na projektovou přípravu jsou cca. 14,3 mil. €, na pozemky kolem 3,6 mil. € a na stavební práce 880 mil. € bez DPH
*je to nejvyšší priorita stávající vlády posunout úsek směrem k výstavbě a pokud to bude nevyhnutní, tak to bude další projekt pro PPP
- úsek již není možné zařadit pro EU fondy 2014 - 2020
*je to reální poslední úsek na trase Bratislava - Košice, kde se nestaví a nestojí ani v 1/2 profilu
NDS předpokládá při optimálním vývoji začátek výstavby nejdříve v roce 2021, ukončení pak v roce 2026.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
A jak bude na D1 napojena R3? Nevyužije z Kralovan trasu varainty V1o?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
to, v jakém stadiu je tento úsek zodpověděl ministr dopravy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 12#p175312
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Rozhovor s GŘ NDS:
V akej fáze je príprava úseku D1 Turany – Hubová? Kedy sa začne výstavba?
Národná diaľničná spoločnosť pokračuje v príprave tohto úseku v zmysle záverečného stanoviska EIA, ktoré potvrdilo tunelový variant s tunelom Korbeľka ako najvýhodnejší, teda s najmenej negatívnym dosahom na životné prostredie. V súčasnosti sa spracováva dokumentácia pre územné rozhodnutie, následne príde územné rozhodnutie. Ďalšou fázou prípravy bude príprava dokumentácie pre stavebné povolenie a získanie stavebného povolenia. Čo je určite najdôležitejšie, je získať financie na výstavbu tohto úseku. Pri optimálnom scenári, teda bez odvolaní v nasledujúcich procesoch a za predpokladu zabezpečenia finančného krytia, predpokladáme začiatok výstavby tohto úseku v roku 2021 s tým, že termín ukončenia diaľnice Turany – Hubová je časovaný na rok 2026.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... HFltdFiHTU
V akej fáze je príprava úseku D1 Turany – Hubová? Kedy sa začne výstavba?
Národná diaľničná spoločnosť pokračuje v príprave tohto úseku v zmysle záverečného stanoviska EIA, ktoré potvrdilo tunelový variant s tunelom Korbeľka ako najvýhodnejší, teda s najmenej negatívnym dosahom na životné prostredie. V súčasnosti sa spracováva dokumentácia pre územné rozhodnutie, následne príde územné rozhodnutie. Ďalšou fázou prípravy bude príprava dokumentácie pre stavebné povolenie a získanie stavebného povolenia. Čo je určite najdôležitejšie, je získať financie na výstavbu tohto úseku. Pri optimálnom scenári, teda bez odvolaní v nasledujúcich procesoch a za predpokladu zabezpečenia finančného krytia, predpokladáme začiatok výstavby tohto úseku v roku 2021 s tým, že termín ukončenia diaľnice Turany – Hubová je časovaný na rok 2026.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... HFltdFiHTU
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
na margo kdysi plánovaného variantu tady uvedu článek k realizaci zajištění stability přístupové silnice v Kralovanech, pro použití obce
Zabezpečenie stability prístupovej cesty v Kraľovanoch pomocou modulárneho systému ErdoX Terra (odbornější článek + fotky)
Zabezpečenie stability prístupovej cesty v Kraľovanoch pomocou modulárneho systému ErdoX Terra (odbornější článek + fotky)
- V rámci komplexnejšieho zabezpečenia stability cesty v telese tzv. Kraľovianskeho zosuvu sa realizoval jeden úsek aj s použitím nového stabilizačného systému, umožňujúceho spätné využitie materiálu in situ. Pôvodne bola predmetná cesta vybudovaná v prípravnej fáze výstavby diaľnice D1 Turany – Hubová (v údolnom variante V1 v km 4,7 – 6,4), ktorej pokračovanie bolo zastavené.
V súčasnosti sa využíva obcou Kraľovany na poľnohospodárske účely. Projekt sa riešil formou geologickej úlohy, ktorej cieľom bola realizácia sanačných opatrení smerujúcich k zlepšeniu stabilitných pomerov svahu porušeného aktívnymi svahovými deformáciami a tým aj k významnému zníženiu zosuvného hazardu náhlymi svahovými pohybmi v predmetnej oblasti.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Dlouho se tady mluvilo o ceně kolem 900 mil. €. Nejnovější státní expertíza vzhledem k posledním dopracovaným dokumentacím a přípravám a vývoji za poslední roky se cena navýšila o 1/4 a dosahuje 1,215 mld. €. To je 90 mil. € na 1 km. A to je to, co to znamená nejen zahájit tendrování na úsek, ale zajistit mu i financování. Možná, že soutěžení o tento úsek razantně cenu sníží, ale to předbíháme událostem. V každém případě to novou vládu čeká. To, jak posune nebo neposune tento úsek směrem do výstavby. Parlamentní volby jsou v 02/2020.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6806
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6806
- *přípravní práce: 26,5 mil. €
*stavební část: 917,75 mil. €
*technologická část: 76,7 mil. €
*zarízení staveniště: 33 mil. €
*vyvolané investice: 24,6 mil. €
*pozemky: 9,6 mil. €
*rezerva: 120 mil. €
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Ten rok 2025 se už nezdá tak daleko co? Kéž bych se dožil doby, kdy ve Svrčinovci najedu na D3, a za 45min budu pod Kriváněm ♥
ps. je mi devět a dvacet
ps. je mi devět a dvacet
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Kde jste psal s rokem 2025 v tomto tématu? Protože v tomto úseku jsou daleko horší předpoklady, než je rok 2025. Vy jste totiž psal 2035 pro D3 a tam si myslím, že to bude dříve.filipino píše:Ten rok 2025 se už nezdá tak daleko co? Kéž bych se dožil doby, kdy ve Svrčinovci najedu na D3, a za 45min budu pod Kriváněm ♥
ps. je mi devět a dvacet
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Délka dožití se stále prodlužuje, čili šance tu pro tebe stále jistě je.
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Byla to reakce na toto podivení seDiaľničiar píše:Kde jste psal s rokem 2025 v tomto tématu? Protože v tomto úseku jsou daleko horší předpoklady, než je rok 2025. Vy jste totiž psal 2035 pro D3 a tam si myslím, že to bude dříve.filipino píše:Ten rok 2025 se už nezdá tak daleko co? Kéž bych se dožil doby, kdy ve Svrčinovci najedu na D3, a za 45min budu pod Kriváněm ♥
ps. je mi devět a dvacet
Prerau píše:Před rokem 2025? T.j. výstavba potrvá 9 let? Není to moc pesimické?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Ojedinělé podivení. Kdo zná realitu, tak vědel a ví, že to nebylo možné. Takže pak po funuse zdůrazňovat neaktuální termín je jaksi zbytečné.
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
OT: Ale no ták, trochu humoru by neuškodilo! Pouze mě pobavilo po zpětném přečtení páru stran jak roky plynou...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Já vás schladím. Když bude tento úsek v provozu ke konci dekády, tedy v roce 2030, tak to bude úspěch. Takže ještě to pár let potrvá, ale v tom roce se vám povede ten váš sen projet se po souvislé dálniční komunikaci napříč všechny nejvyšší pohoří Slovenska. Že to mohlo být již dnes a v 2/3 nákladech by bylo o jiném.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
Mám pro tebe blbo zprávu: Je mi 42 a do 30 let enbyl problém bivakovat po tatranskýma stěna, vylézt za víken i 5 cest nebo přeběhnout celé Tatry. Ve 40 už to jde dost blbě. Je možné, že se toho ve tvých 80 letech dožiješ, ale už ti to bude k ničemu.filipino píše:Ten rok 2025 se už nezdá tak daleko co? Kéž bych se dožil doby, kdy ve Svrčinovci najedu na D3, a za 45min budu pod Kriváněm ♥
ps. je mi devět a dvacet
Re: Turany - Hubová (přípravný proces)
K ufinancování tak nákladného projektu (cca 1,5 mld. Kč / km) se stavba optimálně rozloží na delší období?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů