Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ružomberok je lahoda ... díky jízdám na Bešeňovou a používání Waze, tak mě to bere kolikrát zadem kolem nádraží, silnice III. třídy je v lepším stavu než mezinárodní E50
Když jsem jel přes Ružomberok poprvé, jel slušně ve P pruhu, tak jak jsem viděl ty koleje na mostě a dál, tak jsem se bál, abych spodkem auta nedrhnul ... prostě od roku 2019 nikdo nic neopravil a koleje jsou "jenom" hlubší.
Dneska pokud možno doporučuju objet Ružomberok nebo jet hlavně v L pruhu (ten je celkem OK).
Když jsem jel přes Ružomberok poprvé, jel slušně ve P pruhu, tak jak jsem viděl ty koleje na mostě a dál, tak jsem se bál, abych spodkem auta nedrhnul ... prostě od roku 2019 nikdo nic neopravil a koleje jsou "jenom" hlubší.
Dneska pokud možno doporučuju objet Ružomberok nebo jet hlavně v L pruhu (ten je celkem OK).
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Pájo, teď je Ružomberok od Žiliny směr Bešeňová luxusní. Odfrézován už byl jeden pruh hluboko za koncem Ružomberoku. Tam už jsou pouze pruhy 2. Předpokládám, že to dotáhnou postupně až k současnému nájezdu na D1. Takže do doby otevření D1 okolo města to bude OK.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Super, jedu tam za měsíc, tak poreferuju ... uvidím kudy mě potáhne Waze
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Město Ružomberok je praktický po celý 10. měsíc paralyzováno pro aktivitu jménem "rekonstrukce vozovky". Tedy to, co je popsáno a sice opravdu špatný stav vozovky. Je to úsek, který byl vybrán jako ten, který se opraví během 4 let z těch asi 700 km silnic v tomto stavu. Vzhledem na to, že se to dotýká 4- pruhu ve městě, nedaleko papíren Mondi a křižovatky na I/59, tak se to stejně realizuje v etapách. Nákladní doprava stojí v kolonách. Osobní to mohla obcházet místními ulicemi. I tak, kdo mohl, tak vynechal severní trasu po D1 (problém je město Žilina: modernizace žel. uzlu, další problémy jsou mosty po Ružomberok a další je město Ružomberok a další jsou mosty na tatranské dálnici před Poprad, takže opravdu je to peklo. Tohle peklo je doprovázeno rekonstrukcí mostů od Rajca a od Kysúc na Žilinu a stejně tak z Oravy. Nyní se vysoutěžila modernizace asi 5 km silnice na horském přechodu Donovaly. Takže když jedete po R1, tak je lepší si to potáhnout až na Čertovicu (od BB směr Brezno).
Po ukončení rekonstrukcí mostů na trase D1 a povrchů se situace v roce 2023 zlepší. V roce 2024 až 2025 se snad již dokončí 30 km D1, takže zůstane 1 úsek ve formě silnice, ale doprava nebude v takovém kolapsu jako nyní. Protože nyní opravdu stojíte všude: 30 minut u Žiliny, 1h v Ružomberku a občas i mezi tím a občas ve špičkách když je nehoda, tak stojíte 2h v RK a 1h v ZA. A nenaděláte s tím nic. Protože v Ružomberku je nejvytíženější úsekem zrovna úsek křižovatky I/18 a I/59. Sám o sobě je v kolapsu a ještě se opravuje, ale ta oprava je nezbytná. (že zrovna když vy jedete tam je stavební činnost minimální je sice možná věc, ale není vždy umožněno vrátit provoz "do původního stavu co se jízdních pruhů týče).
Z ČR bych ale uvážil v těchto časech i v poledních a odpoledních hodinách po D2 a přes Hodonín - Holíč, protože tato oblast je denno denně v kolapsu. Pro hraniční kontroly. Ale navíc, město Holíč má v rekonstrukci průtahy I/51 a I/2, ve 3 etapách, nyní běží druhá. Práce provádí svižně a kvalitně Skanska, ale komplikuje to dopravní situaci ve městě. Před městem je doprava regulována policii, kde vznikají kolony dlouhé 3-6 km. D2 je na tom velmi podobně. (zdržení činí 0:45 až 1:30) Je to samozřejmě ve směru ze Slovenska, ale komplikuje se i jízda v protisměru pro četné dopravní nehody a objíždění kolon atp. Takže není výhrou nyní ani "jižnější variant", pokud si můžete vybrat jestli to potáhnout na R1 nebo na D1, když máte vzdálenější cíl na středním nebo východním Slovensku. Prakticky je snaha vyhnout se tranzitu po D2, proto část tranzitu volí nyní I/51, ale jak píšu, není to takříkajíc výhra.
Další pohraniční úseky nejsou tak kritické, vyjma těch Kysúc. Tam je to pak další peklo.
Po ukončení rekonstrukcí mostů na trase D1 a povrchů se situace v roce 2023 zlepší. V roce 2024 až 2025 se snad již dokončí 30 km D1, takže zůstane 1 úsek ve formě silnice, ale doprava nebude v takovém kolapsu jako nyní. Protože nyní opravdu stojíte všude: 30 minut u Žiliny, 1h v Ružomberku a občas i mezi tím a občas ve špičkách když je nehoda, tak stojíte 2h v RK a 1h v ZA. A nenaděláte s tím nic. Protože v Ružomberku je nejvytíženější úsekem zrovna úsek křižovatky I/18 a I/59. Sám o sobě je v kolapsu a ještě se opravuje, ale ta oprava je nezbytná. (že zrovna když vy jedete tam je stavební činnost minimální je sice možná věc, ale není vždy umožněno vrátit provoz "do původního stavu co se jízdních pruhů týče).
Z ČR bych ale uvážil v těchto časech i v poledních a odpoledních hodinách po D2 a přes Hodonín - Holíč, protože tato oblast je denno denně v kolapsu. Pro hraniční kontroly. Ale navíc, město Holíč má v rekonstrukci průtahy I/51 a I/2, ve 3 etapách, nyní běží druhá. Práce provádí svižně a kvalitně Skanska, ale komplikuje to dopravní situaci ve městě. Před městem je doprava regulována policii, kde vznikají kolony dlouhé 3-6 km. D2 je na tom velmi podobně. (zdržení činí 0:45 až 1:30) Je to samozřejmě ve směru ze Slovenska, ale komplikuje se i jízda v protisměru pro četné dopravní nehody a objíždění kolon atp. Takže není výhrou nyní ani "jižnější variant", pokud si můžete vybrat jestli to potáhnout na R1 nebo na D1, když máte vzdálenější cíl na středním nebo východním Slovensku. Prakticky je snaha vyhnout se tranzitu po D2, proto část tranzitu volí nyní I/51, ale jak píšu, není to takříkajíc výhra.
Další pohraniční úseky nejsou tak kritické, vyjma těch Kysúc. Tam je to pak další peklo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Dálniční tunel Čebrať by měly prorazit už za měsíc
RK28.10.2022
Dálniční tunel Čebrať by měly prorazit už za měsíc. Dálniční tunel Čebrať u Ružomberka by měly prorazit koncem listopadu nebo začátkem prosince letošního roku.
V živém vysílání na sociální síti to oznámil ministr dopravy Andrej Doležal (nominant Jsme rodina). Podotkl, že to bude velká zpráva pro Ružomberok. Tunel Čebrať je součástí úseku dálnice D1 Ivachnová - Hubová, který je aktuálně ve výstavbě a bude mít délku 14,92 kilometru. Dostavět by ho měli předběžně ve druhé polovině roku 2024. Úsek vytvoří obchvat města Ružomberok a po dobudování se napojí na dálnici do Košic. Dálnice u Ružomberka ušetří motoristům 16 minut ve srovnání s jízdou po silnici první třídy.
RK28.10.2022
Dálniční tunel Čebrať by měly prorazit už za měsíc. Dálniční tunel Čebrať u Ružomberka by měly prorazit koncem listopadu nebo začátkem prosince letošního roku.
V živém vysílání na sociální síti to oznámil ministr dopravy Andrej Doležal (nominant Jsme rodina). Podotkl, že to bude velká zpráva pro Ružomberok. Tunel Čebrať je součástí úseku dálnice D1 Ivachnová - Hubová, který je aktuálně ve výstavbě a bude mít délku 14,92 kilometru. Dostavět by ho měli předběžně ve druhé polovině roku 2024. Úsek vytvoří obchvat města Ružomberok a po dobudování se napojí na dálnici do Košic. Dálnice u Ružomberka ušetří motoristům 16 minut ve srovnání s jízdou po silnici první třídy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: 20.9.2010 11:09:16
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Výstavba diaľnice D1 Hubová - Ivachnová (november 2022)
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Stále se počítá se zprovozněním úseku v druhé polovině 2024 ?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Ano, počítá se s tím, že se to odevzdá do provozu v 2024. Pokud se udrží obnovené práce a jejich rozsah, bude se aktualizovat cenová úroveň, tak to lze do provozu uvést v tom roce. Vše je o tom jak se bude stát snažit vyjít vstříc.
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Díky za info Dialničiari. Pokud máte v roce 2024 nějaké volby, tak se stát "snažit" bude...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Dnes byl slavnostně proražen tunel Čebrať. Po 8 letech složité realizace, kterou zpomalil sesuv, pandemie a rekordní zdražování se povedlo upravit trasování původně 2 km dlouhého tunelu, který tak dnes měří 3,6 km.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7566
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... nel-cebrat
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... kov-video/
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7566
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... nel-cebrat
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... kov-video/
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Kéž by přicházely ze slovenské D1 ve výstavbě jen samé takto kladné zprávy...
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Na Slovensku prorazili třetí nejdelší tunel. Zrychlí cestu pod Tatry
https://zdopravy.cz/na-slovensku-proraz ... .sznhp.box
https://zdopravy.cz/na-slovensku-proraz ... .sznhp.box
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Už se těším na zprovoznění, obzvláště po tom posledním průjezdu Ružomberka, kdy probíhala oprava silnice.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Čebrať se blíží i k proražení severní roury tunelu
https://www.asb.sk/aktualne/cebrat-sa-b ... ury-tunela
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/do ... 80-metrov/
https://www.asb.sk/aktualne/cebrat-sa-b ... ury-tunela
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/do ... 80-metrov/
- Do proražení poslední části severná roury tunelu Čebrať na stavbě D1 zůstává necelých 80 metrů
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Tak zopakovat oslavu v druhé rouře a začít s technologii, ať se už už už jezdí ! / je mi jasné, že tobude trvat skoro 2 roky /
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Stabilitní opatření na sesuvném území stavby D1 Hubová - Ivachnová nad obcí Lisková
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... ou-liskova
*jako vždy jde o odbornější článek doplněn o nákresy a fotky
Ve fóru zmínka o tomto sesuvu je včetně uvedených fotek tohoto druhu, ale článek poskytuje detaily.
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... ou-liskova
*jako vždy jde o odbornější článek doplněn o nákresy a fotky
Ve fóru zmínka o tomto sesuvu je včetně uvedených fotek tohoto druhu, ale článek poskytuje detaily.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
jedno video z akce proražení tunelu (formalita), ovšem se záběrama:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
záběry od zhotovitele:
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
z rozhovoru s ministrem dopravy:
Na další stavbě D1 Hubová - Ivachnová při Ružomberku došlo v listopadu k proražení tunelu Čebrať. Tehdejší primátor Igor Čombor tvrdil, že hodnota dálničního obchvatu je namísto smluvních 280 milionů eur již 600 milionů eur. Je to potvrzena nová cena za dílo?
Zaplatíme tolik, kolik budeme muset zaplatit. Třeba se vrátit na úplný začátek. Stavba byla vysoutěžena v roce 2012 a už tehdy se vědělo, že byla částka podstřelena zhruba o polovinu. Vysoutěžená cena byla kolem 230 milionů eur. Už tehdy se říkalo, že to mělo stát kolem 500 milionů. Následně se stala jedna významná věc. Staví se úplně jiné dílo, s významně delším tunelem a ještě k tomu až o deset let později. Když si tohle všechno sečteme, tak to bude určitě víc, než byla smluvní cena.
Jaká bude finální částka?
Nechci o tom spekulovat. Na tom jsme se v podstatě se zhotovitelem zasekli. Byl to důvod, proč se stavba pozastavila, respektive některé práce se zde přerušily nebo zpomalily. Šlo tam o to, že formálně jsme vyčerpali smluvní cenu a Národní dálniční společnost nevěděla, jak má dále platit náklady zhotoviteli. Ten staví a chce to dokončit, NDS však dále nepustila smlouva.
Jak se to tedy vyřešilo?
Museli jsme najít způsob v souladu se zákonem, jak dodatkovat smlouvu. Hned se nabízí paragraf 18 ze zákona o veřejných zakázkách, který umožňuje učinit dodatek v případě nepředvídatelných okolností. Toto je cesta, na které jsme se dohodli, problémem je však rozdílná interpretace některých ustanovení smlouvy. Proto jsme museli zřídit komisi pro řešení sporů, kde má svého zástupce zhotovitel, objednatel a třetí nezávislá osoba. Komise začala fungovat někdy před letem. Už když byly známy první výsledky, odblokovalo to stavbu a uklidnilo zhotovitele. Ještě sice nedostal zaplaceno, ale na základě rozhodnutí komise se už jde vyčíslovat, jaký bude finální nárok.
Kdy by měla být známa konečná částka? Naposledy jste komunikovali, že do konce roku.
Stále to asi platí.
A co termín? Zde jste zmiňoval naposledy konec roku 2024.
Platí to. Deklaruje to i zhotovitel.
V minulosti se skloňoval i scénář, že zhotovitel dílo nedokončí.
Reálně to hrozilo v létě. Tedy varianta jako u Višňova, že nebudeme umět najít způsob, jak pokračovat. Rozdíl byl v tom, že u Višňova byl problém is kvalitou. Tady tomu tak není. Neměli jsme jen právní titul, jak pokračovat ve stavbě. Ve hře bylo, že půjdeme do sporu, ukončíme smlouvu, budeme se pět let soudit, budeme dva roky pořizovat a pět let pokračovat ve výstavbě. Ztratili bychom na tom mnohem víc a nedokončená dálnice by nepřinášela benefity.
Na jaře jste říkal, že s tím půjdete i na vládu. Došlo nebo dojde k takové situaci?
Není důvod. Na vládu by to šlo jen tehdy, pokud bychom se neuměli dohodnout se zhotovitelem. Otevřeně jsem komunikoval věc i Útvaru hodnoty za peníze, se kterým jsme posuzovali a sečetli jednotlivé varianty. Minimálně po úroveň ministra financí se tyto informace dostaly.
Máte příslib na dofinancování stavby? Státní rozpočet již počítal s částkou přes 500 milionů eur. Dříve to bylo o desítky milionů méně.
Jakmile se dozvíme finální cenu, budeme muset aktualizovat harmonogram výstavby. Půjde to na úkor jiných staveb. Určitě na stavbu nedostaneme víc, než máme naplánované v rozpočtu. Máme limity výdajů. Byli jsme jeden z prvních resortů, který tyto limity přijal, a nastavili jsme si 0,8 procenta HDP na silnice a 0,4 procenta na železnice. Některé stavby budeme muset pro vyšší cenu za Ružomberské úsek D1 Hubová - Ivachnová odsunout v čase dál. Vyšší rozpočet nedostaneme, a to jsme si ještě nezačali povídat o valorizaci.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7609
Na další stavbě D1 Hubová - Ivachnová při Ružomberku došlo v listopadu k proražení tunelu Čebrať. Tehdejší primátor Igor Čombor tvrdil, že hodnota dálničního obchvatu je namísto smluvních 280 milionů eur již 600 milionů eur. Je to potvrzena nová cena za dílo?
Zaplatíme tolik, kolik budeme muset zaplatit. Třeba se vrátit na úplný začátek. Stavba byla vysoutěžena v roce 2012 a už tehdy se vědělo, že byla částka podstřelena zhruba o polovinu. Vysoutěžená cena byla kolem 230 milionů eur. Už tehdy se říkalo, že to mělo stát kolem 500 milionů. Následně se stala jedna významná věc. Staví se úplně jiné dílo, s významně delším tunelem a ještě k tomu až o deset let později. Když si tohle všechno sečteme, tak to bude určitě víc, než byla smluvní cena.
Jaká bude finální částka?
Nechci o tom spekulovat. Na tom jsme se v podstatě se zhotovitelem zasekli. Byl to důvod, proč se stavba pozastavila, respektive některé práce se zde přerušily nebo zpomalily. Šlo tam o to, že formálně jsme vyčerpali smluvní cenu a Národní dálniční společnost nevěděla, jak má dále platit náklady zhotoviteli. Ten staví a chce to dokončit, NDS však dále nepustila smlouva.
Jak se to tedy vyřešilo?
Museli jsme najít způsob v souladu se zákonem, jak dodatkovat smlouvu. Hned se nabízí paragraf 18 ze zákona o veřejných zakázkách, který umožňuje učinit dodatek v případě nepředvídatelných okolností. Toto je cesta, na které jsme se dohodli, problémem je však rozdílná interpretace některých ustanovení smlouvy. Proto jsme museli zřídit komisi pro řešení sporů, kde má svého zástupce zhotovitel, objednatel a třetí nezávislá osoba. Komise začala fungovat někdy před letem. Už když byly známy první výsledky, odblokovalo to stavbu a uklidnilo zhotovitele. Ještě sice nedostal zaplaceno, ale na základě rozhodnutí komise se už jde vyčíslovat, jaký bude finální nárok.
Kdy by měla být známa konečná částka? Naposledy jste komunikovali, že do konce roku.
Stále to asi platí.
A co termín? Zde jste zmiňoval naposledy konec roku 2024.
Platí to. Deklaruje to i zhotovitel.
V minulosti se skloňoval i scénář, že zhotovitel dílo nedokončí.
Reálně to hrozilo v létě. Tedy varianta jako u Višňova, že nebudeme umět najít způsob, jak pokračovat. Rozdíl byl v tom, že u Višňova byl problém is kvalitou. Tady tomu tak není. Neměli jsme jen právní titul, jak pokračovat ve stavbě. Ve hře bylo, že půjdeme do sporu, ukončíme smlouvu, budeme se pět let soudit, budeme dva roky pořizovat a pět let pokračovat ve výstavbě. Ztratili bychom na tom mnohem víc a nedokončená dálnice by nepřinášela benefity.
Na jaře jste říkal, že s tím půjdete i na vládu. Došlo nebo dojde k takové situaci?
Není důvod. Na vládu by to šlo jen tehdy, pokud bychom se neuměli dohodnout se zhotovitelem. Otevřeně jsem komunikoval věc i Útvaru hodnoty za peníze, se kterým jsme posuzovali a sečetli jednotlivé varianty. Minimálně po úroveň ministra financí se tyto informace dostaly.
Máte příslib na dofinancování stavby? Státní rozpočet již počítal s částkou přes 500 milionů eur. Dříve to bylo o desítky milionů méně.
Jakmile se dozvíme finální cenu, budeme muset aktualizovat harmonogram výstavby. Půjde to na úkor jiných staveb. Určitě na stavbu nedostaneme víc, než máme naplánované v rozpočtu. Máme limity výdajů. Byli jsme jeden z prvních resortů, který tyto limity přijal, a nastavili jsme si 0,8 procenta HDP na silnice a 0,4 procenta na železnice. Některé stavby budeme muset pro vyšší cenu za Ružomberské úsek D1 Hubová - Ivachnová odsunout v čase dál. Vyšší rozpočet nedostaneme, a to jsme si ještě nezačali povídat o valorizaci.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7609
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
V tunelu Čebrat na stavbě dálnice D1 Hubová - Ivachnová prorazili i druhou rouru, urychlí se tak práce při betonáži
https://sita.sk/nasadoprava/v-tuneli-ce ... -betonazi/
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... ili-druhu/
z NDS: https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... nom-osteni
z ASB: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... vernu-ruru
https://sita.sk/nasadoprava/v-tuneli-ce ... -betonazi/
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... ili-druhu/
z NDS: https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... nom-osteni
z ASB: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... vernu-ruru
Re: Hubová - Ivachnová (ve výstavbě)
Díky ! Sakra dobrá zpráva.
Re: [D55] 5506 Napajedla - Babice
Kdo by to čekal... https://www.youtube.com/watch?v=V7QEuwWa0Yg
edit Diaľničiar: nechám to tady, je to sem zjevně přesunuto, ale je to stará informace a zde nahraná: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 85#p246885
edit Diaľničiar: nechám to tady, je to sem zjevně přesunuto, ale je to stará informace a zde nahraná: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 85#p246885
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.2.2023 17:03:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku