I/56 Opava - Ostrava

Opava (I/11, I/46) – Ostrava (I/11) – D56 – Frýdek-Místek (D48) – Bílá (I/35)
Odpovědět
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Nesouhlas, 1) to "vajco" tam vůbec nemělo být, na křížení kapacitních komunikací prostě nepatří (být tam klasický 4 lístek, tak ani nikoho tam nenapadne něco připojovat), móda napojovat do de facto dálničních křižovatek kde jakou polní cestu je stejně na palici, jako na stavět na jedničkách KO.
2)MÚK je navržena tak, aby se tam připojila I/56 směr Hlučín, prostor pro další rameno s bezpečným průpletem tam NENÍ.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Aram96 »

Martine, naprostý souhlas, já bych takovéhle MÚK vůbec nestavěl, popravdě se mi ani nelíbí moc plány na té D10 u MB s podobným řešením. Jsou tam prostě malé průplety, MÚK je nekomfortní. Za mě taky určitě raději 4-lístek. Myslel jsem to tak, že pokud se mají na takovýhle "dálniční kruháč" připojovat i nižší silnice či další věci (tady v Ostravě je i ten současný průplet za mě velmi nedostačující), tak obchodní centra jsou místa, která se hodí mít připojena na dálnici, ať už přímo nebo nepřímo, protože stahují hromadu dopravy, která by jinak do Ostravy ani nemusela.
Ideální zde by samozřejmě bylo mít zde 4-lístek a OC mít napojeno další MÚK na nové I/56.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Lenny »

MÚK Místecká je oproti MÚK Kosmonosy luxus s velkými průplety.

Do MÚK Místecká je napojeno SSÚD Ostrava.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A Slovenská ulice, skrze ní pak I/56 směr Hlučín v podstatě.
Je to zprasek.
R48 -> D48 se podařilo!
Pavlík
Příspěvky: 269
Registrován: 25.6.2009 14:35:10

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Pavlík »

Vyšlo v místním plátku
Přílohy
V dnešním Regionu
V dnešním Regionu
Resizer_15801648819750.jpg (423.55 KiB) Zobrazeno 16027 x
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od theodor less »

Tak občané Kravař, Dolního Benešova, Hlučína si mohou oddechnout. Zatím měli slib komunikace 1+1. Teď mají slib komunikace 2+2.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Sauce »

Co znamená těch 120 km/h? To bude smv s výjimkou pro 120? Jinak moc dobrá zpráva.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Japao Joe »

To bude spíš nepochopená projektová rychlost.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Sauce »

Počkat podle revize ČSN 73 6101 se projektují pouze rychlosti 90, 110 a 130 s výjimkou že se může v odůvodněných případech snížit návrhovou rychlost o 10 až 20 km/h - to by znamenalo, že se projektuje na dálniční parametry s právě touto výjimkou. Podle toho by tato stavba mohla za určitých podmínek být dálnicí jako prodloužení D56 s přerušením v Ostravě.

Takhle by pro rychlosti odpovídaly oblouky
https://i.imgur.com/2pqVPM9.png
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Japao Joe »

Dobře tedy - návrhová kategorie např. D27,5/120.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od _jan91 »

Původně to mělo být ještě podle staré normy R25,5/120, takže možná vychází ještě z toho. Dnes to bude spíše 21,5 nebo 24,5 a 110 - v 26,0/130 nevěřím.
Opravdu vychází ekonomicky dva čtyřpruhy z Opavy do Ostravy pár kilometrů od sebe?
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Mroz »

Škoda že nikde není zmíněno, že by se spolu s přeložkou i56 postavila i nová železniční trať do Hlučína. Hezky by se uzavřel kruh, kdy se po tělese bývalé železnice nyní jezdí autem. Ta železnice by vedla celou dobu ve stejné stopě jako ta budoucí D56 a při rozumném plánování by se daly ušetřit značné náklady.
Ta vlakotramvaj co se dříve uvažovala skrz zástavbu by vyšla určitě dráž, jezdila pomaleji a z Kravří a okolí by lidi stejně jezdili autem.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Současná silnice vede po tělese tramvajové trati (původně skutečně lokálka), která byla nejdřív neúdržbou zdevastována a pak v 70. letech snesena. Její fci pak nahradily autobusy. Stejný případ byla trať do Klimkovic, Hrabové a Karviné (úzkokolejná). Dnes minimálně ta do Hlučína dosti chybí.
R48 -> D48 se podařilo!
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od theodor less »

_jan91 píše:Opravdu vychází ekonomicky dva čtyřpruhy z Opavy do Ostravy pár kilometrů od sebe?
Pokud si novinář v uvedeném článku nevymýšlí, tak vychází. V předchozí studii nevyšel. Pro ekonoma je to prestižní záležitost, aby pro požadovaný výsledek zvolil správná vstupní data nebo metodiku.
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od paja »

aktualizovaný leták I/56

Opava - Hlučín jako S 9,5/90, Hlučín - MÚK Místecká S15,25/110

za mne - nemám problém, pořád jsem zastáncem, že NE všude je nutný 4pruh, ale VŠUDE JE NUTNÝ obchvat měst a vesnic na silnicích I. třídy
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Honey72 »

Tak ona to ta silnice pobere, protože tranzit pojede spíš jihem a silnice 56 bude obsluhovat hlavně města podél, či Opavu s východní částí Ostravy. Ale problém vidím v množství nájezdů. Ta aglomerace podél silnice má asi 35 tis. obyvatel a každé najíždějící auto provoz na hlavní silnici trošku zpomalí a pak zase další a další, nehledě na pomalé náklaďáky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od evilcleaner »

škoda, že to nevyšlo na 2+1 v úseku opava-hlučín a 2+2 v úseku hlučín - ostrava, nicméně jako důležité vidím, to že se v projektu nějak pokračuje, nehrozí připojení outletu Moravia do múk ostrava centrum km 361, všechny křižovatky jsou na trase striktně múk, počítá se s omezením přístupu na tuto komunikaci a zejména platí pořád dostavba třetího patra křižovatky s D1 v km 361

otázka je, zda by se nevyplatilo budovat tuto přeložku jako 1/2 profil čtyřpruhu. nicméně pokud by se dala tato současná varianta říkejme ji třeba vrabec stavět "hned", tak ji rád upřednostním před časově odloženým projektem v lepších parametrech (2+2) - této variantě říkejme třeba holub :D
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od paja »

otázkou je KDY se vůbec kopne do země...

na druhou stranu, ty náklaďáky na rovince zase tak pomalé nejsou a časy, kdy např. rychlý traktor Zetor jel max. 25 km/h a dalo se ho předjet na kole bezproblému, tak dnes valí 80 km/h a nejdou předjet na kole a už vůbec nejsou brzdou provozu

dneska jet po 56tce z OP do OV znamená - 50 km/h celý úsek až na konec M. Hoštic, pak cca 2 km klid, pak zase V. Hoštice a 50, pak cca 1,5 km klid a čeká tě 10 min. jízda přes Kravaře a tak dále ...

takže, i když pojedeš po nové I/56 průměrně 70 km/h, tak budeš o pár min. dřív na MÚK Místecká než po staré cestě a to ještě nepočítám, že se vyhneš nějakým semaforům, VLAKŮM (V. Hoštice a Kozmice), X důchodcům na kolech v Kravařích a desítkám křižovatek a vůbec nebezpečným situacím

ALE JAK JSEM PSAL NA ZAČÁTKU - snad se toho dočkám, je mi 37 a snad se této silnice ještě dožiju :-)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Honey72 »

Kamiony jsou s rychlostí v pohodě a ty většinou nikam neodbočují a projíždí celou trasu. Horší je vždy a všude místní nákladní doprava. Náklaďáky ze staré silnice obce pravděpodobně vykáží na obchvat, takže taková stará tatra naložená sutí, pekař, mix apod. se ani nikam nepožene, když bude v dalším městě sjíždět.
Samozřejmě, abych byl objektivní. Dopravu může dobře zpomalit i osobák. Natož ve špičce, kdy bude donucen v připojováku zastavit a pak se rozjíždět z nuly.

Ale jo. Ta silnice s MÚK bude pěkná a pokud se to podél ní nezastaví, dá se přebudovat na širší.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Aram96 »

Tak to je paráda, že když jsme se v jiném tématu o I/56 trochu zmínili, tak došlo k aktualizaci letáku :mrgreen: :ok:
Popravdě jsem čekal, že 4-pruh v celé délce asi neprojde, nicméně jsem čekal spíše 3-pruh od Opavy po Hlučín a k D1 poté 4-pruh. Tohle řešení mi přijde malinko schizofrenní .. pokud kapacita od Hlučína k D1 nestačí na 2-pruh, tak v čem pomůže 3-pruh, který je kapacitně téměř to samé, akorát se pomalejší vozidla dají lépe předjet. A to kvůli 8 km mezi Hlučínem a D1 není zrovna potřeba, když za D1 už stejně je 4-pruh. :?

Nicméně je hlavní, že se něco chystat bude a obchvaty jsou zde jednoznačně potřeba. :ok: Nejspíš tranzitní doprava zůstane na I/11. Já myslel, že tahle přeložka je do budoucna plánována právě pro tranzit D56-Opava-příp.dál (proto jsem rozuměl tomu 4-pruhu), asi tedy není.

Počet MÚK pro takovouhle příměstskou SMV bych řekl, že je odpovídající. :ok:

Každopádně jsem také určitě za tohle řešení a dříve, než 4-pruh později. S 9,5 lze brát jako poloviční profil budoucí S 21,5 :D Jen by realizace této přeložky mohla být dříve než někdy po roce 2030 a upřímně nechápu, proč se to hned od začátku musí salámovat na 4 etapy, když si obchvaty zaslouží všechny obce víceméně stejně. :roll: Logické byly ty 2, jak byly.

PS: počítal bych, že pomalá doprava a cyklisté budou z této přeložky určitě vyloučeni. SMV v celé délce by byla na místě, ne ? :)
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od _jan91 »

Za mě bych tu S9,5 udělal s rezervou u nadjezdů pro případné rozšíření, ale jenom tohle, víc bych do toho neinvestoval. Ta původně plánovaná R25,5 byla asi utopie, když o kus vedle bude čtyřpruhová I/11. Spíš by mě zajímalo, proč dal stát přednost I/11? Mě by ten čtyřpruh dával smysl právě na I/56, kde jsou velké obce + dálkový tranzit Opava - Ostrava. Pak by mohla být přes Místeckou přímá návaznost na D56 do Frýdku. Teď vede kapacitní a poloprázdná I/11 územím s malými obcemi a obtížným terénem a na I/56 se auta mačkají. Ale je to jen můj dojem, nikdy jsem tudy nejel.

Btw. S11,5 už se nebudou plánovat?

Ten dělený třípruh bych spíš viděl někde na I/4, I/38, I/50, I/53 apod. - tam kde je velký tranzit NAD a intenzity nestačí na čtyřpruh - aby se dal předjet kamion. Tady v aglomeraci, kde je většina dojíždějících se obávám, že se to bude ve špičkách ucpávat jako na I/3 - určitě jsem něco podobného psal už do vlákna ke stavbě I/26 D5 - Stod. V aglomeracích bych šel raději cestou S21,5.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Aram96 »

Já jsem tudy taky nejel a mám popravdě úplně stejně pocity. :mrgreen: že tenhle 4-pruh by byl vytíženější než I/11. Bude za tím buď historický vývoj projektů a nebo snaha propojit Opavu s D1 tak, aby ta doprava nejezdila po I/57. Každopádně věřím, že je to namyšleno dobře. I když tedy kapacitní průtah Ostravou vede po I/56.

S tím 3-pruhem naprostý souhlas. :ok: Nevím, co zde má ten krátký 3-pruh řešit. Kór u příměstské dopravy a hned vedle navazujícího 4-pruhu. Stejně tak krátký úsek 3-pruhu u té Plzně a oba ještě směrově dělené. Kolik se tím ušetří času i kdyby tam někdy byla 110. Tohle mi vážně hlava nebere. Jinak projektu fandím, ale ten 3-pruh je zde úplná zbytečnost.

Jinak psal to někdy už i mapman myslím, že S 11,5 se už nejspíš plánovat nebude. Prostě bude 2-pruh jen S 9,5 a pokud to nestačí, tak už rovnou 3-pruh. Na S 11,5 to svádí k “vynucování” si uhnutí při předjíždění. Osobně jsem byl dřív názoru, že širší je o dost lepší, protože je prostor na uhnutí před podobnými piráty, ale už mi to docela dává smysl. Jen škoda, že na to zareagovala jen zatím malá část pracovišť ŘSD a těch 3-pruhů se zatím moc nechystá :kladivo: A tam kde ano (tady a ta I/26), tak zatím naprosto nesmyslně. Ukázkový příklad, kde se něco chystá a je to na počátku přípravy a dávalo by to tam smysl, je ta přeložka I/38 Jihlava-Stonařov. Žel .. S 11,5 :crazy: ale to jsem OT.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od theodor less »

evilcleaner píše:...otázka je, zda by se nevyplatilo budovat tuto přeložku jako 1/2 profil čtyřpruhu.
Jen pokud by byla jistota, že se druhá půlka dostaví. Poloviční profil čtyřpruhu je víc než dvoupruh. Je to Superb s motorem Fabie. Pojede jako fabie, ale bude stát 3x tolik.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od martini »

theodor less píše:
evilcleaner píše:...otázka je, zda by se nevyplatilo budovat tuto přeložku jako 1/2 profil čtyřpruhu.
Jen pokud by byla jistota, že se druhá půlka dostaví. Poloviční profil čtyřpruhu je víc než dvoupruh. Je to Superb s motorem Fabie. Pojede jako fabie, ale bude stát 3x tolik.
Tak to hodně pobavilo, souhlas. Jinak to vypadá, že se nakonec s krajem a ŘSD shodneme na úzkém čtyřpruhu po MÚK Hlučín, východ a dále tou S 9,5... MÚK tam na té S 9,5 vycházely vhodně protože tam jsou velmi silná levá odbočení do těch obcí a jedinou alternativou by byly kruháky a to zase celý tah zpomaluje a obtížně se z toho potom udělá komunikace s omezeným přístupem (nezabráníte všem lobbistům, kteří budou mít touhu se tam připojovat).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od mapman »

martini píše: Jinak to vypadá, že se nakonec s krajem a ŘSD shodneme na úzkém čtyřpruhu po MÚK Hlučín, východ a dále tou S 9,5... .
No hurá, já jsem si říkal, že cpát S 15,5 do takhle velké aglomerace je nesmysl. Ta patří do málo obydlených končin republiky, kde se je významný tranzit ale ne tak velké intenzity pro dojíždění do práce atp. S 21,5 tady bude ideální.
Odpovědět

Zpět na „I/56“