I/56 Opava - Ostrava

Opava (I/11, I/46) – Ostrava (I/11) – D56 – Frýdek-Místek (D48) – Bílá (I/35)
Odpovědět
160kmh
Příspěvky: 144
Registrován: 20.10.2022 20:26:52

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od 160kmh »

Adresa na leták 1/2022 mi nejde otevřít, tak přikládám funkční odkaz:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... ava-A5.pdf
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od paja »

Ten leták je již skoro 1 rok starý, ale chtělo by to vizualizaci stavby, jak by to mohlo vypadat. Na druhou stranu - jestli vše půjde dobře, tak poslední úsek se začne stavět až v roce 33, což je za 10 let + min. 3 roky na stavbu, no šílené.

I/56 v nové stopě mezi OP - OV měla být již nyní ve výstavbě, protože po současné silnici je obrovský provoz. Úsek OP - Kravaře - cca 9600 os.+1400 nákl./den, přes Kravaře 8000 os./den, Kravaře - D. Benešov dohromady cca 6000 aut, Benešov - Hlučín - 7100os. + cca 1200 nákl./den, ...

A to ty čísla jsou ještě nízká, protože hodně obyvatel z Prajské se již naučila jezdit po I/11 a prodl. Rudné, protože to mají sice dál než po 56tce, ale časově výrazně kratší. A poznávám to každý den, když kolem našeho domu projíždí stovky aut z Prajské ve směru na I/11 do V. Polomi.
Sněhulák
Příspěvky: 139
Registrován: 15.8.2022 19:49:00
Bydliště: kousek od vinného sklepa

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Sněhulák »

Že by se to konečně pohlo? Projekt je pěkný, ale minimálně úsek Hlučín-OV včetně mostu by se měl udělat rovnou ve čtyřpruhu, tam to už teď těžce nestíhá. A jak psal paja, hodně lidí z prajzke to bere přes Štítinu na I/11, i když je to delší, ale časově výrazně lepší.
koní pod kapotou není nikdy dost :)
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od paja »

Oblast Kravaře - najíždí v N. Sedlicích
Oblast D. Benešov, Bolatice, Bohuslavice - jezdí přes nás - Háj - směrem na V. Polom, je totiž paráda, že mezi DB a Hájem je silnice lll. třídy, ale jezdí po ní 3000 os.+500 nákl/den, což je na úzkou cestu katastrofa!!!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Aram96 »

Od Hlučína má být k dálnici a dál rozhodně 4-pruh. Doufám, že ten naprosto nesmyslný, směrově dělený 3-pruh, v délce nějakých 9 km, zruší, ve špičkách přináší toto řešení více škody jak užitku. :roll:

Provoz zde není tak hrozný, jak píšeš. Kamionů cca do 200, to je podstatné číslo. 200 kamionů a 8000 aut jezdí všude možně. Neřekl bych, že tahle stavba měla být ve výstavbě. Ale je rozhodně na místě obchvaty připravovat, což v dnešních dnech je. :ok:
Pavlík
Příspěvky: 269
Registrován: 25.6.2009 14:35:10

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Pavlík »

Pokládám za chybu nevyužít původní projekt uzlu Kateřinky, který počítal s přímým propojením severního obchvatu Opavy s přeloženou I/56 severně od Hoštic (tzn. bez průjezdu kruháčem). Bude to působit zbytečné proplétání dopravy mnoha směry. Původní záměr je vidět např. ve videu https://www.youtube.com/watch?v=Frm8y997m5M v časovém úseku cca od 7:04 do 7:50.
Obrázek https://imgway.cz/4O4o/Kate%C5%99inky.png
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od paja »

Uvidíme, zda se nakonec zrealizuje to či ono, prozatím všichni víme, že současná I/56 je dávno za svými kapacitními možnostmi. Ale tak či tak, nevěřím tomu, že se začne stavět do roku 2030 nějaká přeložka I/56. Budeme se muset možná tak spokojit akorát s novou I/11 mezi ML - NS - KO - Globusem.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Country »

pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od pedros »

Havlík zase kope... klasika... Je zapřísáhlý odpůrce stavby, druhý Patrik, vůbec bych se nedivil, kdyby spolu táhli za jeden provaz... Ta silnice nebude ještě pěkně dlouho, dokud tam bude ten...

https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/obc ... pravy_palj
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od paja »

pedros píše:Havlík zase kope... klasika... Je zapřísáhlý odpůrce stavby, druhý Patrik, vůbec bych se nedivil, kdyby spolu táhli za jeden provaz... Ta silnice nebude ještě pěkně dlouho, dokud tam bude ten...

https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/obc ... pravy_palj
Měl bych řešení, ale asi by mě nazývali teroristou (žádná zbraň by nebyla použita nebo že bych chtěl někomu ublížit na zdraví) ... Ono to nějak dopadne, než se vůbec začnou vykupovat pozemky pro stavbu nové I/56, tak uběhne ještě hodně let. To už ani Havlík nemusí být starostou. To, že je potížista hodně let ví všichni, kteří se o tuto stavbu alespoň lehce zajímají.

Ono problém Ludgeřovic je ten, že již nyní vlastně obchvat mají, takže jim jde svým způsobem o prd.

Teď je priorita dodělat I/11 do Opavy. 56tka musí počkat.
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Tomas Eybl »

V letáku se píše, že stavba bude rozdělena do 3 až 4 etap, čili se v pohodě může stavět od Opavy, kde odpor není.

Co se týče Ludgeřovic, tak od člověka z Bobrovníků jsem slyšel argument, že mezi Bobrama a Ludgerama je oblíbené odpočinkové místo domorodců a tedy širší odpor, než jen Havlíkův. Možná se dá vyjednat jeden či dva podchody pod silnicí. Jak vidno z Havlíkovy argumentace, plánování třípruhů u novostaveb je blbost, mnohem snažší je prosadit poloviční profil budoucího čtyřpruhu (tak, jak se teď dokončuje západní obchvat Plzně).

Ano Ludgery sice obchvat mají, ale také je štve každodenní ranní poskakování v koloně do Ostravy a to samé odpoledne zpět. Jak říkám - chce to jen trochu toho vyjednávání. Nepanikařil bych, vždyť příprava této stavby je stále ještě v začátcích a situace se s prodloužením intervalu SSZ poněkud zlepšila.
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Klingon »

Kdo si chce počíst a podívat na EIA (velikost dokumentu je 193MB)je na této adrese
Novostavba přeložky silnice I/56 Opava - Ostrava
Termín pro zaslání vyjádření: 22.02.2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Aram96 »

Ty kategorie jsou opravdu na facku. Buď to má být 2-pruh celé - to by bylo nejsmutnější. Nebo 2-pruh a tam kde se zvedají intenzity, tak 4-pruh. Nebo ideál 3-pruh, protože to není jen pár km přeložka a jak se zvednou intenzity, tak 4-pruh.
To, co je v plánu teď, to vymyslel zase nějaký expert, který umí čumět možná tak akorát do tabulek. Použití v praxi bude spíše ke škodě než k užitku. :zvraci:
NullDeVoid
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od NullDeVoid »

Aram96: Možná budu znít jako debil, ale vždyť vedle je krásná S11. Ta je na nějaké velké intenzity, ne? Jako já jsem pro stavění SD4P, ale mít 2 takhle blízko sebe…to se musím zeptat proč? A ten samý dotaz v případě 3pruhu.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Sněhulák
Příspěvky: 139
Registrován: 15.8.2022 19:49:00
Bydliště: kousek od vinného sklepa

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Sněhulák »

NullDeVoid píše: 18.3.2023 16:54:42 Aram96: Možná budu znít jako debil, ale vždyť vedle je krásná S11. Ta je na nějaké velké intenzity, ne? Jako já jsem pro stavění SD4P, ale mít 2 takhle blízko sebe…to se musím zeptat proč?
Jako debil nutně ne, ale je třeba si uvědomit, že Prajzká (Hlučínsko) = ca 70 tis obyvatel, které se každý den přesunou buď do Opavy nebo do Ostravy za prací, škol, k lékařům, atd. Nepočítám tranzit, pro který je placka daleko lepší než horská dráha I/11. Když už někde chtějí šetřit, tak možná mezi D. Benešovem a Kravařema, tam by snad dvoupruh stačil (as rezervou ma rozsireni). Zbytek je potřeba 2x2, jinak to bude jen polovičaté řešení. Navíc to bývá výhodnější trasa podle toho, kam v Ostravě se potřebuje člověk dostat, než třeba poskakovat na Rudné...
koní pod kapotou není nikdy dost :)
Sojer
Příspěvky: 100
Registrován: 3.4.2009 19:23:39

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Sojer »

Sněhulák píše: 18.3.2023 18:56:32
NullDeVoid píše: 18.3.2023 16:54:42 Aram96: Možná budu znít jako debil, ale vždyť vedle je krásná S11. Ta je na nějaké velké intenzity, ne? Jako já jsem pro stavění SD4P, ale mít 2 takhle blízko sebe…to se musím zeptat proč?
Jako debil nutně ne, ale je třeba si uvědomit, že Prajzká (Hlučínsko) = ca 70 tis obyvatel, které se každý den přesunou buď do Opavy nebo do Ostravy za prací, škol, k lékařům, atd. Nepočítám tranzit, pro který je placka daleko lepší než horská dráha I/11. Když už někde chtějí šetřit, tak možná mezi D. Benešovem a Kravařema, tam by snad dvoupruh stačil (as rezervou ma rozsireni). Zbytek je potřeba 2x2, jinak to bude jen polovičaté řešení. Navíc to bývá výhodnější trasa podle toho, kam v Ostravě se potřebuje člověk dostat, než třeba poskakovat na Rudné...

Jako rodily Koberan rikam, ze cesta je nutna, ale prosim, aby se pouzivaly korektni argumenty. Vsech 70 tisic obyvatel Prajzské se KAZDY DEN do OP nebo OV nepresouva. Deti chodi do skolek a zakladnich skol v miste bydliste, maminky na materske dovolene jsou doma, duchodci jsou take vetsinou v obci, kde ziji a vsichni duchodci se NAJEDNOU ve stejny den k lekarum nepresouvaji, nekteri lide pracuji v miste bydliste, nekteri v zahranici atd. atd.
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Tomas Eybl »

Na S11 nemá Hlučínsko a převážná část Kravařska řádné napojení. Navíc i kdyby tomu tak bylo, je dost na palici jet například z Hlučína do Moravské Ostravy okolo Vřesiny u Poruby. Velkým špuntem mezi I/56 a S11 je kromě úzkých klikatých kopcovitých silnic II. až III. třídy také železniční trať Opava - Ostrava, jejíž hlavní přejezdy jsou všechny úrovňové.

Realita je taková, že od Ludgeřovic po světelnou křižovatku Hlučínská x Slovenská je každé všední ráno souvislá kolona. Odpoledne po druhé hodině opačným směrem to samé. Trochu pomohla priorizace hlavního směru na SSZ, ale vloni při rekonstrukci mostu přes řeku Odru byla doprava do 6 tun hmotnosti vedena po Koblovské a tehdy se projevilo, že dva mosty přes Odru jsou málo. Nákladní doprava byla vedena přes Děhylov, což i na mapě vypadá debilně a v reálu to na úzké klikaté silničce mezi Pustkovcem a severem Děhylova je naprostý nesmysl, např. https://mapy.cz/s/bonutotomo.

Prajzká (od slova Prusko - jehož byla historickou součástí) je státem ve státě, když tuto oblast bude náš stát dlouhodobě zanedbávat, nepřekvapily by mě separatistické tendence.

P.S. Jediná funkční veřejná doprava na Hlučínsku ve směru na Ostravu je autobusová. O projektu obnovení lehké kolejové dopravy v podobě vlakotramvaje se dá dočíst na wikipedii, ale v reálu nevím, že by se něco chystalo.

P.P.S. Sojer: Ano, Sněhulák se vyjádřil nešikovně, ale jak sám potvrzujete, cesta je nutná.
Sněhulák
Příspěvky: 139
Registrován: 15.8.2022 19:49:00
Bydliště: kousek od vinného sklepa

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Sněhulák »

Sojer píše: 18.3.2023 19:45:53
Sněhulák píše: 18.3.2023 18:56:32
NullDeVoid píše: 18.3.2023 16:54:42 Aram96: Možná budu znít jako debil, ale vždyť vedle je krásná S11. Ta je na nějaké velké intenzity, ne? Jako já jsem pro stavění SD4P, ale mít 2 takhle blízko sebe…to se musím zeptat proč?
Jako debil nutně ne, ale je třeba si uvědomit, že Prajzká (Hlučínsko) = ca 70 tis obyvatel, které se každý den přesunou buď do Opavy nebo do Ostravy za prací, škol, k lékařům, atd. Nepočítám tranzit, pro který je placka daleko lepší než horská dráha I/11. Když už někde chtějí šetřit, tak možná mezi D. Benešovem a Kravařema, tam by snad dvoupruh stačil (as rezervou ma rozsireni). Zbytek je potřeba 2x2, jinak to bude jen polovičaté řešení. Navíc to bývá výhodnější trasa podle toho, kam v Ostravě se potřebuje člověk dostat, než třeba poskakovat na Rudné...

Jako rodily Koberan rikam, ze cesta je nutna, ale prosim, aby se pouzivaly korektni argumenty. Vsech 70 tisic obyvatel Prajzské se KAZDY DEN do OP nebo OV nepresouva. Deti chodi do skolek a zakladnich skol v miste bydliste, maminky na materske dovolene jsou doma, duchodci jsou take vetsinou v obci, kde ziji a vsichni duchodci se NAJEDNOU ve stejny den k lekarum nepresouvaji, nekteri lide pracuji v miste bydliste, nekteri v zahranici atd. atd.
Kobeřice zdraví Kobeřice a samozřejmě ano, ne všech 70 tis se má potřebu přesouvat každý den někam, ale i kdyby do byla 1/3, tak se bavíme o cca 22 tis osob, což není málo. Spíš jsem poukazoval na to, že ten počet obyvatel v oblasti se rovná na naše poměry většímu městu, které prostě bude generovat značné množství dopravy.
A jak poznamenal T. Eybl, opravdu je tam není vazba a logika jezdit na I/11, nebo je velmi slabá (jak odkud samozřejmě).
koní pod kapotou není nikdy dost :)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od dvs »

Kdyby aspon tu EIA udelali na normalni kategorii usporneho ctyrpruhu s tim, ze postavit se da pulprofil.
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od paja »

Včera jsem tu dal link na msstavby.cz a hned se to tu rozhořelo ...

Přečetl jsem si od všech názory, ale nikde jsem nevyčetl 1 zásadní problém. Cokoliv, tzn. jakýkoliv profil nové silnice bude 1000x lepší než současná I/56, která je nebezpečná nejen pro řidiče, ale hlavně pro obyvatele obcí ležící na současné silnici. Takže za mě - 4pruh = neskutečný luxus, zbytečný na to množství aut s ohledem na sčítání vozidel, 3 pruh = od Hlučína směrem na Ostravu nutnost, od VH směrem na Opavu bych ho dal taky, 2 pruh = ve větší polovině trasy - tzn. Hlučín - VH = bohatě stačí.

link na sčítání dopravy 2021
https://geoportal.msk.cz/Html5Viewer/?v ... itadopravy
Sněhulák
Příspěvky: 139
Registrován: 15.8.2022 19:49:00
Bydliště: kousek od vinného sklepa

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Sněhulák »

paja píše: 19.3.2023 6:47:51 Včera jsem tu dal link na msstavby.cz a hned se to tu rozhořelo ...

Přečetl jsem si od všech názory, ale nikde jsem nevyčetl 1 zásadní problém. Cokoliv, tzn. jakýkoliv profil nové silnice bude 1000x lepší než současná I/56, která je nebezpečná nejen pro řidiče, ale hlavně pro obyvatele obcí ležící na současné silnici. Takže za mě - 4pruh = neskutečný luxus, zbytečný na to množství aut s ohledem na sčítání vozidel, 3 pruh = od Hlučína směrem na Ostravu nutnost, od VH směrem na Opavu bych ho dal taky, 2 pruh = ve větší polovině trasy - tzn. Hlučín - VH = bohatě stačí.
To, že je potřeba nové silnice, myslím jasně vyplynulo z diskuze, akorát jsme se neshodli na tom, jestli je návrh dostatečný nebo ne. Intenzity nejsou vše, podle tohoto ukazatele nestavějme D6 do Varů a D11 od Trutnova k PL, tohle je v našich podmínkách ohebný argument podle potřeby.
koní pod kapotou není nikdy dost :)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Aram96 »

paja píše: 19.3.2023 6:47:51 Včera jsem tu dal link na msstavby.cz a hned se to tu rozhořelo ...

Přečetl jsem si od všech názory, ale nikde jsem nevyčetl 1 zásadní problém. Cokoliv, tzn. jakýkoliv profil nové silnice bude 1000x lepší než současná I/56, která je nebezpečná nejen pro řidiče, ale hlavně pro obyvatele obcí ležící na současné silnici. Takže za mě - 4pruh = neskutečný luxus, zbytečný na to množství aut s ohledem na sčítání vozidel, 3 pruh = od Hlučína směrem na Ostravu nutnost, od VH směrem na Opavu bych ho dal taky, 2 pruh = ve větší polovině trasy - tzn. Hlučín - VH = bohatě stačí.

link na sčítání dopravy 2021
https://geoportal.msk.cz/Html5Viewer/?v ... itadopravy
Souhlas s tím, že na většině trasy asi stačí 2-pruh. 3-pruh by byl luxusem, netvrdím, že tady být musí. Ale lépe by se předjíždělo.

Ale na těch částech, kde narostou intenzity, čili buď před Opavou nebo Ostravou, má být 4-pruh. Není to rozhodně žádný luxus. Ten 3-pruh kapacitě silnice téměř nepomůže. A tuplem ne na doslova pár km.
3-pruh zpohodlňuje jízdu po dlouhém souvislém 2-pruhu, a především řeší bezpečné předjíždění. To tady není vůbec potřeba. Tady to bude totiž dost “špičková” silnice pro cesty do a z práce. A ze zkušeností víme, že ve špičkách je 3-pruh spíše na škodu. Na takových úsecích je předjíždění spíš nežádoucí, naopak je lepší, když jede vláček aut za sebou, protože jde doslova o pár minut.

Takže za mě 2-pruh a pokud si to žádají někde intenzity, tak 4-pruh. 3-pruh je tady nesmysl.

A jinak .. co je úplně už na palici, je volba 3-pruhu směrově děleného. To sem nepatří už vůbec. To patří, když už, tak třeba na polovinu D49, čili na silnici, která je významem dálnicí, jen pro málo aut. Takže ve světle toho, že ten 3-pruh má být dělený, už je volba rovnou 4-pruhu i ekonomicky opodstatněná.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od dvs »

Ta dohoda s krajem o 4pruhu do Hlučína padla nebo nevyšla? Před 2,5 lety tu o tom martini psal.
martini píše: 16.10.2020 7:10:11 Jinak to vypadá, že se nakonec s krajem a ŘSD shodneme na úzkém čtyřpruhu po MÚK Hlučín, východ a dále tou S 9,5...
viewtopic.php?p=220932#p220932

Navíc mne udivilo, že není MUK na druhém břehu řeky Odry. První MUK je navržená až u Hlučína.
paja
Příspěvky: 870
Registrován: 3.8.2009 9:43:41

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od paja »

https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/ ... avsko.html

Aneb - ten Havlík (starosta Ludgeřovic), to je ale ... budu slušný - pindík - furt dělá problémy starosta obce, která jako jediná na celé trase má obchvat - Prajzská varianta Patrika.
Odpovědět

Zpět na „I/56“