To chápu, ale proč teda neplatí DZ jenom cizozemci?mts píše:Predevsim je to zpoplatneni cizozemskeho tranzitu. Tranzitujici pouzivaji mimoradne nakladnou sit dalnic ale nefinancuji ze svych dani. Staci takto?
Dálniční poplatky
Re: Dálniční poplatky
Re: Dálniční poplatky
Nerealizovatelne. Diskriminace na bazi statni prislusnosti. Dalsi napad?
Re: Dálniční poplatky
mts: takže jste mi potvrdil, že DZ je z pohledu místních řidičů další zbytečná "daň".
Re: Dálniční poplatky
Jak definujete "zbytecnost" dane?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční poplatky
Dani se vyhnout nemůžete, poplatku za dálnici ano. Poplatek za dálnici nikoho nediskriminuje, protože jízda po dálnici je dobrovolná. Držel bych se hesla "Buď zaplať nebo si jeď jinudy".
Já už doslova vidím, jak budou lidé vymýšlet ptákoviny po zprovoznění první vysokorychlostní trati. Bude to stejné jako u dálnic. Buď si lidé připlatí nebo ať si jedou po klasické trati. Jenže to dopadne stejně. Že ta trať nenavazuje na jinou síť, že se na ní pořád něco opravuje, že jí využívám jednou za rok, že by měla být sleva pro důchodce a invalidy...
Já už doslova vidím, jak budou lidé vymýšlet ptákoviny po zprovoznění první vysokorychlostní trati. Bude to stejné jako u dálnic. Buď si lidé připlatí nebo ať si jedou po klasické trati. Jenže to dopadne stejně. Že ta trať nenavazuje na jinou síť, že se na ní pořád něco opravuje, že jí využívám jednou za rok, že by měla být sleva pro důchodce a invalidy...
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční poplatky
KarelLer: mně právě DZ smysl dává. Po dálnici je jízda rychlejší a zásadně bezpečnější, především v noci. Navíc je na nich jistota servisu na odpočívkách (samozřejmě tam, kde ty odpočívky jsou). DZ je platba za nadstandartní službu, mně dálnice přijde jako nadstandard. Proč to nemít zpoplatněné ? Jestli si ji koupím a budu je využívat, nebo zůstanu smrdět v obcích "na staré" to už je na každém jedinci. Nicméně zkušenosti mluví jasně ve prospěch dálnice, převážná většina dopravy se na dálnice přesune i přes zakoupení známky. Není proto potřeba OA více motivovat (rušením známek a děláním výjimek). Dříve jsem byl fandou těch krajských, s odstupem času to vidím taky jako další nesmysl, protože vždycky bude někdo, kdo bude mrčet, že mu to nevychází o jeden sjezd apod. Buď celostátní, nebo krabičky i do OA a podle km. A to IMHO vyhrává rozhodně varianta celostátní známka. Kdyby byla jednodenní nebo dvoudenní, tak zase ČR přijde o dost peněz od cizinců. Nechal bych to klidně tak nebo jen zrušil tu měsíční, ta mi přijde nejzbytečnější.
Výjimky dávají smysl tam, kde chybí následné úseky dálnice (dočasná výjimka) nebo tam, kde vede po dálnici vyloženě jednička v peáži (19 na D3, 38 na D10,...).
Takové ty výjimky, kdy to vyloženě mezi dvěma sousedními sjezdy propojuje nějaké dvojky, to patří všechno kompletně zrušit.
Co mě osobně nedává úplně smysl, je někde mýto. Kolikrát je udělané tak, že vyloženě motivuje dopravce nepoužívat dálnici, ale používat silnice nižších tříd. A to je naprosto špatně a naopak. Nákladní doprava by měla platit za km více právě na těch dvojkách, aby jezdili po dálnici nebo alespoň po jedničkách (které by měly být také z většiny zpoplatněny). Navíc kamion tu silnici/dálnici "opotřebuje" několikanásobně více.
Mělo by to bohužel jednu jedinou, ale velkou nevýhodu, a to že si každý, kdo má za barákem aviu a chce si dojet pro písek, tak by musel koupit krabičku.
Výjimky dávají smysl tam, kde chybí následné úseky dálnice (dočasná výjimka) nebo tam, kde vede po dálnici vyloženě jednička v peáži (19 na D3, 38 na D10,...).
Takové ty výjimky, kdy to vyloženě mezi dvěma sousedními sjezdy propojuje nějaké dvojky, to patří všechno kompletně zrušit.
Co mě osobně nedává úplně smysl, je někde mýto. Kolikrát je udělané tak, že vyloženě motivuje dopravce nepoužívat dálnici, ale používat silnice nižších tříd. A to je naprosto špatně a naopak. Nákladní doprava by měla platit za km více právě na těch dvojkách, aby jezdili po dálnici nebo alespoň po jedničkách (které by měly být také z většiny zpoplatněny). Navíc kamion tu silnici/dálnici "opotřebuje" několikanásobně více.
Mělo by to bohužel jednu jedinou, ale velkou nevýhodu, a to že si každý, kdo má za barákem aviu a chce si dojet pro písek, tak by musel koupit krabičku.
Re: Dálniční poplatky
mts: Asi jsem měl spíš použít výraz "nesmyslná". Podle mě by měla být každá daň a každý poplatek nějak odůvodněný, ne jen tak, že je potřeba zdanit/zpoplatnit všechno, co se hýbe.
Honey72: Jste taky pro placení známky na silnicích I. třídy pro všechny? Vždyť nikdo nemusí jezdit po jedničkách. Skoro kamkoliv se dá dojet po dvojkách a trojkách. S VRT se to porovnávat nedá, to je jiný segment dopravy.
Aram96: Pokud je něco bezpečnější, rychlejší, výhodnější pro všechny, tak to ve výsledku šetří peníze, nebo pomáhá vydělávat peníze (i státu). Takže proč to ještě dál zpoplatňovat?
Honey72: Jste taky pro placení známky na silnicích I. třídy pro všechny? Vždyť nikdo nemusí jezdit po jedničkách. Skoro kamkoliv se dá dojet po dvojkách a trojkách. S VRT se to porovnávat nedá, to je jiný segment dopravy.
Aram96: Pokud je něco bezpečnější, rychlejší, výhodnější pro všechny, tak to ve výsledku šetří peníze, nebo pomáhá vydělávat peníze (i státu). Takže proč to ještě dál zpoplatňovat?
Re: Dálniční poplatky
Za nadstandard se odjakživa připlácí. A druhý vedlejší efekt je ten, že na tu dálnici prostě nenajede doslova každý. A to je žádoucí.
Kdybych to měl napsat úplně přesně, jak to vidím já, tak dálniční kupon by měl financovat vyloženě odpočívky a jejich údržbu a servis na nich (placení úklidu, čištění korporátních wc atd.). Opravy dálnic a silnic by měly být financovány z mýta a ze spotřební daně z PHM. Dálnice a jedničky především mýto, dvojky trojky logicky ta daň z PHM - a mělo by to ideálně jít přímo. A ne že se kraje vždycky dohadují s MF, kolik dostanou.
Silniční daň bych komplet celou zrušil, ta je úplně k ničemu a nepromyšlená dobře. Je to jedna z nejméně efektivních daní. Navíc je fakt idiotsky vymyšlená - podnikatel, který má dodávku a odjezdí s ní za rok prd, platí stejně, jako ten, co jezdí dennodenně. Nesmysl na n-tou. Cestou je zvednout mýto.
To s tou jedničkou, jak jsi odpovídal Honeymu, to je právě nesmysl. Proto nemůžou být jedničky zpoplatněny. Resp. maximálně ty, které jsou vystavěny kompletně v nové stopě (převážně ty 4-pruhové).
Kdybych to měl napsat úplně přesně, jak to vidím já, tak dálniční kupon by měl financovat vyloženě odpočívky a jejich údržbu a servis na nich (placení úklidu, čištění korporátních wc atd.). Opravy dálnic a silnic by měly být financovány z mýta a ze spotřební daně z PHM. Dálnice a jedničky především mýto, dvojky trojky logicky ta daň z PHM - a mělo by to ideálně jít přímo. A ne že se kraje vždycky dohadují s MF, kolik dostanou.
Silniční daň bych komplet celou zrušil, ta je úplně k ničemu a nepromyšlená dobře. Je to jedna z nejméně efektivních daní. Navíc je fakt idiotsky vymyšlená - podnikatel, který má dodávku a odjezdí s ní za rok prd, platí stejně, jako ten, co jezdí dennodenně. Nesmysl na n-tou. Cestou je zvednout mýto.
To s tou jedničkou, jak jsi odpovídal Honeymu, to je právě nesmysl. Proto nemůžou být jedničky zpoplatněny. Resp. maximálně ty, které jsou vystavěny kompletně v nové stopě (převážně ty 4-pruhové).
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Kecám, jedna se vlastně loni zrušila, D11+D35 okolo Hradce.Majkii píše:No to právě není pravda. Žádná výjimka zatím zrušena nebylaHoney72 píše:V současnosti se ruší úseky bez poplatku právě kvůli větší přehlednosti a jednoduchosti
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Dálniční poplatky
Aram96: silniční daň je od roku 2023 pro osobní auta zrušená. Zůstane jen pro nákladní auta nad 12 tun.
Re: Dálniční poplatky
kapacitní, rychlostní komunikace mohla být nadstandardem tak v 19. stoletíAram96 píše:Za nadstandard se odjakživa připlácí. ...
dnes je to naopak standard
připlácet by se mělo za ty 3. třídy, to je vlastně retro a v muzeu se taky platí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
Tak za mne je dalnice i v 21. stoleti nadstandard a nemam problém si za ni priplatit cenu, která odpovida 2/3 jedne nadrze benzinu. Ceska republika ma jiste mnohem kontroverznejsi financni toky nez příspěvek par stokorun na rychlou a bezpečnou silnicni dopravu. Napada me repkovy byznys a nejlepší projekt na soukrome rekreacni sidlo. Ale co si obcane této země zvolili, to mají…
Re: Dálniční poplatky
Pokud jsou dálnice nadstandard, tak by se v této ekonomicky náročné době měla zastavit jejich výstavba, abysme o něco snížili obrovský schodek rozpočtu. Vystačíme si přece se standardní silniční sítí.
Re: Dálniční poplatky
Obrovsky schodek statniho rozpoctu zacal vznikat od roku cca 2014, kdy tehdejsi vlády, kterym osud tehdy nadelil ekonomicky rust, na kterem nemely pražádnou zasluhu, zacaly utrácet jako pominute. Ti rozumejsi jim rikali neblbnete, setrete, snižujte deficit, prijdou spatne casy. A co myslite, spatne casy prisly. Nejdriv pandemie, pak valka. Je cas setrit na sociálních výdajích a zvedat dane. Není cas na skrty v budovani infrastruktury, to je investice do budoucna. Ale všichni vime jak to v této zemi konci, kdo nerozdava natazenym dlanim, toho pristi nezvoli…
Re: Dálniční poplatky
Taky úhel pohledu no.Mike píše:kapacitní, rychlostní komunikace mohla být nadstandardem tak v 19. stoletíAram96 píše:Za nadstandard se odjakživa připlácí. ...
dnes je to naopak standard
připlácet by se mělo za ty 3. třídy, to je vlastně retro a v muzeu se taky platí
A jinak považuji dálnice za nadstandard z pohledu jízdy. Ne z pohledu silniční sítě. Z pohledu sítě ty naše plány považuju za takřka minimum nezbytného. (aby bylo jasno )
Re: Dálniční poplatky
Díky za vaše různorodé a pestré nápady. Přidám svůj "nápad" / názor /. Nelze očekávat, že stát se bude snažit něco vylepšit či změnit ku spokojenosti svých občanů / řidičů /. Nebudu mluvit o současné finanční, válečné či plynově elektrické situaci. V kolika státech Evropy se neplatí za dálnice ? Napadá mě jen SRN...Pokud je tomu jinak, opravte mě prosím. Totální hrob pro českou populaci by bylo výkonové zpoplatnění dálnic. Zase by byly výrazně průjezdnější. Při cestě k moři nikdo nereptá na cenu známky ve Slovinsku. Kolik % je ta deseti denní vůči naší celoroční ? Nechce se mi to počítat...Jakékoli úvahy o jednodenní či méně než desetidenní známky je fakt hloupost. To stejné na téma krajské, či "nejlépe" městské , nebo radši jen vesnické známky je blbost na kvadrát. V CH se nabízí roční známka a jinak šlus. Ale u nás radši budeme vymýšlet něco extra spešl. Buďme rádi jenom za známku, která navíc stojí jen 15 stovek. Vyjímky jsou cestou do pekla...Jinak hezký večer vám všem kolegové
Re: Dálniční poplatky
Takže o jednodenní známce se skutečně uvažuje.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční poplatky
Divím se, že naše levná celoroční známka vzrušuje stále tolik lidí Když tenkrát v 90. letech stávala 400 Kč a pak 800, byly to i pro mne velké peníze. Ale o kolik od té doby stouply platy a o kolik známka? Ať si lidé remcají u cen svozu popelnic nebo vody, tam jinou možnost nemají. Ale bez dálnice se obejdou a basta.
Zajímavé, že řada lidí prosazující různé české výjimky pak v létě jede na dovolenou na jih a vysolí několik tisíc jen za jednorázové mýto a známky.
Jinak Kote, dálnice se neplatí ve více zemích. Mimo Německa i v Lucembursku, Dánsku, Švédsku, Finsku, Belgii, Nizozemsku. Důvodem však nemusí být nesčetné bohatství země, platí se i ve Švýcarsku či Norsku. V D, B či NL jsou hlavním důvodem dostat tranzit mimo hustě zastavěná území. Jet přes tyto země po souběžné silnici je větší maso než u nás V severských zemích zase dálnice nahrazují úzké silnice a je lepší v zimě udržovat jednu dlouhou dálnici než dvě dlouhé komunikace vedle sebe.
Zajímavé, že řada lidí prosazující různé české výjimky pak v létě jede na dovolenou na jih a vysolí několik tisíc jen za jednorázové mýto a známky.
Jinak Kote, dálnice se neplatí ve více zemích. Mimo Německa i v Lucembursku, Dánsku, Švédsku, Finsku, Belgii, Nizozemsku. Důvodem však nemusí být nesčetné bohatství země, platí se i ve Švýcarsku či Norsku. V D, B či NL jsou hlavním důvodem dostat tranzit mimo hustě zastavěná území. Jet přes tyto země po souběžné silnici je větší maso než u nás V severských zemích zase dálnice nahrazují úzké silnice a je lepší v zimě udržovat jednu dlouhou dálnici než dvě dlouhé komunikace vedle sebe.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční poplatky
Honey díky za osvětu !
Re: Dálniční poplatky
když už tu zmiňujete 90 a švýcarsko...
tenkrát těch 40SFr byl fakt balík a překvapivě, stojí to u nich pořád stejně
takže jo, touhle cestou bych šel, životní úroveň CH a cena známky taktéž
tenkrát těch 40SFr byl fakt balík a překvapivě, stojí to u nich pořád stejně
takže jo, touhle cestou bych šel, životní úroveň CH a cena známky taktéž
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálniční poplatky
Švýcarsko si nakradlo, ponechalo, nevrátilo co vrátit mělo a z toho žije.
Rakousko je obdoba toho, když sebralo z poloviny planety co mělo hodnotu.
Navzdory toho ví, že když je něco co není standardem, zdarma, tak je to nadměrně využíváno. Ze stejného důvodu netankují a netopí v Norsku zadarmo. To se držim jen v Evropě. (státy v Zálivu poslední roky zavádějí DPH, daně, mýto, protože zadarmo není nic)
Lze si udělat dálnice zdarma jako v USA, ale tam je navazán odvod z tankování do zdrojů v silnicích. Ten odvod dlouhodobě klesá, proto se tam od dob Obamy pumpují balíky peněz, protože infrastruktura stárne. Mají jí, ale stárne. Pak se lze "vydat" do Kanady, kde je skoro všechno zadarmo. Prozatím. Zbytek Ameriky tvrdě platí, nebo opakovaně zbankrotoval (projektově a i celonárodně).
Čína ... jedno z nejvyšších mýtních sazeb ve světě. A všude kde nyní masivně dálnice staví, Indonésie, Filipíny atd. tak jen jako "toll roads". Úleva od nekonečných kongescí a průměrné rychlosti 11-33 km/h.
Debata, jestli ano nebo ne, v prostoru ČR, není o čem, rozhodně ano. Bez srovnávání, to vychází ze stavu financování údržby a výstavby. Ten peníz bude chybět a ČR dopadne jako KLDR, Venezuela atd. Nyní úspora, za 15 let se nebudete stačit divit. A teprva tam půjde mýto ... takhle dopadlo i Řecko, Egnatia Odos na severu z EU fondů která byla zdarma (670 km) je prodaná do koncese s mýtem a stát za to zinkasuje miliardy. Občan-motorista si ale tvrdě připlatí.
Zpoplatnění rozhodně ano. Ovšem, ta výše, tak ta je diskutabilní. Nejlepším modelem je aktualizovat ceny každým rokem, i když "jen o %". Protože pak aktualizovat o 100%, v době, kdy všechno dramaticky zdražuje, se mi moc nezdá, jen to podporuje další růst cen. Bez ohledu na to jak až to bude využiváno. Pokud to vláda plánuje proto, aby snížila následující šok (za další roky) z elektronizace na km, což si nemyslím, že se tak skoro stane, tak pak to smysl má. Ale stejně to není vhodně navrženo. Slovensko taky neaktualizovalo ceny nálepky již dekádu a nyní uvažuje o 20% zvednutí. A nedá se zase říct, že nejsou nové kilometry v provozu, i když se ta výstavba protahuje. (ta síť se zvedla ze 680 na 850 km)
Takhle to vypadá, že stát si v ex dekádě řekl, jsou dobré časy a nebudu zdražovat. Já jsem kritik tohoto smýšlení a taky jsem to tady vždy psal, že tohle není cesta. Nyní by ten stát rád dohnal ten skluz ... ale když už stát lije peníze na všechny strany, tak by neměl mít problém udržet na uzdě výši zdražování. Kdyby stát nelil všude peníze, a naopak silně racionalizoval státní správu a veškeré výdaje, pak má důvod a smysl zpoplatnit co doposud není a razantně zvednout další objem služeb. Včetně této. Ve výsledku tím dosáhne snížení dováženého zboží a komodit, které jsou drahé a udrží příjmy ve stejné úrovni. Nedá se to ale dělat donekonečna, proto to bez racionalizace státních výdajů na sebe sama nelze dělat. (vede to pak k dlouhodobému propadu životní úrovně rovnající se bankrotu státu, kde ale jiná cesta není, protože tam není možnost si normálně půjčit)
Rakousko je obdoba toho, když sebralo z poloviny planety co mělo hodnotu.
Navzdory toho ví, že když je něco co není standardem, zdarma, tak je to nadměrně využíváno. Ze stejného důvodu netankují a netopí v Norsku zadarmo. To se držim jen v Evropě. (státy v Zálivu poslední roky zavádějí DPH, daně, mýto, protože zadarmo není nic)
Lze si udělat dálnice zdarma jako v USA, ale tam je navazán odvod z tankování do zdrojů v silnicích. Ten odvod dlouhodobě klesá, proto se tam od dob Obamy pumpují balíky peněz, protože infrastruktura stárne. Mají jí, ale stárne. Pak se lze "vydat" do Kanady, kde je skoro všechno zadarmo. Prozatím. Zbytek Ameriky tvrdě platí, nebo opakovaně zbankrotoval (projektově a i celonárodně).
Čína ... jedno z nejvyšších mýtních sazeb ve světě. A všude kde nyní masivně dálnice staví, Indonésie, Filipíny atd. tak jen jako "toll roads". Úleva od nekonečných kongescí a průměrné rychlosti 11-33 km/h.
Debata, jestli ano nebo ne, v prostoru ČR, není o čem, rozhodně ano. Bez srovnávání, to vychází ze stavu financování údržby a výstavby. Ten peníz bude chybět a ČR dopadne jako KLDR, Venezuela atd. Nyní úspora, za 15 let se nebudete stačit divit. A teprva tam půjde mýto ... takhle dopadlo i Řecko, Egnatia Odos na severu z EU fondů která byla zdarma (670 km) je prodaná do koncese s mýtem a stát za to zinkasuje miliardy. Občan-motorista si ale tvrdě připlatí.
Zpoplatnění rozhodně ano. Ovšem, ta výše, tak ta je diskutabilní. Nejlepším modelem je aktualizovat ceny každým rokem, i když "jen o %". Protože pak aktualizovat o 100%, v době, kdy všechno dramaticky zdražuje, se mi moc nezdá, jen to podporuje další růst cen. Bez ohledu na to jak až to bude využiváno. Pokud to vláda plánuje proto, aby snížila následující šok (za další roky) z elektronizace na km, což si nemyslím, že se tak skoro stane, tak pak to smysl má. Ale stejně to není vhodně navrženo. Slovensko taky neaktualizovalo ceny nálepky již dekádu a nyní uvažuje o 20% zvednutí. A nedá se zase říct, že nejsou nové kilometry v provozu, i když se ta výstavba protahuje. (ta síť se zvedla ze 680 na 850 km)
Takhle to vypadá, že stát si v ex dekádě řekl, jsou dobré časy a nebudu zdražovat. Já jsem kritik tohoto smýšlení a taky jsem to tady vždy psal, že tohle není cesta. Nyní by ten stát rád dohnal ten skluz ... ale když už stát lije peníze na všechny strany, tak by neměl mít problém udržet na uzdě výši zdražování. Kdyby stát nelil všude peníze, a naopak silně racionalizoval státní správu a veškeré výdaje, pak má důvod a smysl zpoplatnit co doposud není a razantně zvednout další objem služeb. Včetně této. Ve výsledku tím dosáhne snížení dováženého zboží a komodit, které jsou drahé a udrží příjmy ve stejné úrovni. Nedá se to ale dělat donekonečna, proto to bez racionalizace státních výdajů na sebe sama nelze dělat. (vede to pak k dlouhodobému propadu životní úrovně rovnající se bankrotu státu, kde ale jiná cesta není, protože tam není možnost si normálně půjčit)
Re: Dálniční poplatky
Naprosto souhlasím.Aram96 píše: Co mě osobně nedává úplně smysl, je někde mýto. Kolikrát je udělané tak, že vyloženě motivuje dopravce nepoužívat dálnici, ale používat silnice nižších tříd. A to je naprosto špatně a naopak. Nákladní doprava by měla platit za km více právě na těch dvojkách, aby jezdili po dálnici nebo alespoň po jedničkách (které by měly být také z většiny zpoplatněny). Navíc kamion tu silnici/dálnici "opotřebuje" několikanásobně více.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční poplatky
Kdyby bylo mýto i za doprovodné silnice a vyšší než na dálnici, mohl by se na nich sundat ten les značek zakazující vjezd náklaďáků. Jenže to by se zase ozvali pekaři, popeláři a další zásobování
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční poplatky
ozvali
ale řekli by, že to přeúčtují zákazníkovi
takže ve finále by byl rohlík zase dražší...
muselo by se to selektovat podle tranzitu a to je patrně neprůchozí
protože tomu obslužnému softwaru to bude jedno
ale řekli by, že to přeúčtují zákazníkovi
takže ve finále by byl rohlík zase dražší...
muselo by se to selektovat podle tranzitu a to je patrně neprůchozí
protože tomu obslužnému softwaru to bude jedno
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční poplatky
Já si právě myslím, že by to do budoucna nemusel být pro technologie problém. Mám na mysli tranzitnímu náklaďáku napařit na doprovodce nějakou vyšší sazbu než tomu, který tam někde odbočil a jel úplně jinam.