Obchvat Plzně (včetně historie)

Praha – Plzeň – Německo
Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od martini »

Koukám, že zde vůbec nemáme vlákno věnující se obchvatu Plzně, což je na druhou stranu trochu logické, když od data zprovoznění tohoto fóra se po něm už jezdí. Nepovažuji však za bezvýznamné sem vlákno k obchvatu přidat, vzhledem k tomu, co jsem objevil:

Teď jsem v jednom usnesení vlády z roku 1973 narazil na "zajímavou" variantu obchvatu Plzně. Vedla takto.

Jako alternativa byla uvedena superseverní varianta míjící Plzeň zcela.

S jižní variantou nebylo v té době vůbec počítáno.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lenny »

To je původní varianta obchvatu, který takto byl plánován až do roku 1991.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

To je docela mazec ta původní varianta, myslím, že současná je lepší.
R48 -> D48 se podařilo!
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od hh »

martini píše:Teď jsem v jednom usnesení vlády z roku 1973 narazil na "zajímavou" variantu obchvatu Plzně. Vedla takto.
V Plzni jsem velmi často, severní vedení by se mi hodilo více jak jižní, které stojí, ale jih je z dopravního hlediska rozhodně lepší. Hlavní je ta logika toho, že D5 vede od Prahy jihozápadně a křižuje celkem 3 silnice I.třídy, kde 2 z nich vyloženě dále na jihozápad vedou: cíle jako Domažlice, Klatovy ... Šumava. Po D5 a pak nahoru na Most a KV by stejně nikdo nejezdil.

Další pro mě osobně zajímavá věc z té vaší mapky je, jak krásně se to maluje ty čáry do mapy, ovšem když jsem si to přiblížil na místa co znám, tak je to šílená (a dnes nerealizovatelná) varianta. Například zde kolem Doubravky a kostela Sv.Jiří:

http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@dm=130959 ... 32768@z=15

A dál ta Roudná to jedině tunelem, pak kolem ZOO ... na jihu stačil Valík jen jeden:)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Kdyby se nechalo to původní trasování, tak se ještě dnes jezdí přes Plzeň, protože jen jaký byl problém s tou jižní, že.
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od martini »

Zaplať pánbůh, že toto někdo přehodnotil. I kdyby vznikla varianta superseverní, tedy mimo problematická území co zmiňuje HH, stejně by to neřešilo přesně tu důležitou věc a to jest napojení silnic na jih, tedy I/26, I/27, I/20... Varianta jaká je postavena je dle mého dobrá :ok:
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Max »

Nekdo tady delsi dobu zpatky psal, ze u obchvatu Plzne jsou vykoupeny pozemky tak, aby se tam nekdy pripadne veslo 3+3 (stejne jako se to resilo u obchvatu ČB)...tak me zajima, jestli je kategorie tunelu Valik (T 11,5, mezi chodnikama 11,5, celkove 13,5 podle Lennyho stranek) zvolena proto, aby se tam veslo pripadne 3+3 bez odstavnyho ?
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Jarda Š. »

3+3 bez odstavných by se tam měly vejít, nyní je Valík na 2+2 s odstavnými.
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Max »

O to vic je tam nesmyslna ta 80 dokonce i vzhledem k soucasny legislative, kdy policie argumentuje pro tuhle rychlost mimo jiny prave kvuli chybejicim odstavnejm pruhum :)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Rychlost zabíjí, to je třeba si uvědomit.
Mě se jeví v tunelech 100km/h jako optimálních a doufám, že nakonec dojde ke změně, už jen proto kolik tunelu má být na D3 :roll:
A na tom Valíku je vůbec pěkně vidět, jak to zbytečně a otravné.
R48 -> D48 se podařilo!
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Max »

Vsak nepozaduju v tunelech neomezenou rychlost, stacilo by mi tech 100-110 :)
Libor
Příspěvky: 51
Registrován: 20.9.2010 21:19:43

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Libor »

Když se otevíral Valík, slibovali na 1 rok omezení na 80km/h a pozdější zvýšení na 100km/h. A kde nic tu nic.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Lenny »

Co se děje/dělo na Valíku, že byl zavřený tunel?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin Vedral »

Otázka pro znalé - dnes tamtudy pojedu (Německo-Praha), pokud by to ještě bylo zavřený, tak jihem po I/27 a II/180 nebo severem přes Rodobyčice a Černice? Vůbec to tam neznám, jezdím pravidelně jen po dálnici... Díky
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Bobek »

Černice jsou bez znalosti/navigace na zabloudění, jinak je to v pohodě. Volil bych podle provozu.
Království a půl princezny za 511.
Libor
Příspěvky: 51
Registrován: 20.9.2010 21:19:43

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Libor »

Měla by být značená objížďka, případně se už podle informací pojede po dálnici v 1+1. Nejlepší je sjet na exitu Šlovice směrem na Přeštice/Klatovy, dostanete se na 1/27 dojedete na první sjezd na silnici 180 pojedete na Štěnovice. U Štěnovic je kruháč, tam rovně a jste skoro v Černicích. Pak už by měly být značky.
Spousta lidí jela včera úplně zbytečně přes Plzeň místo touhle cestou používanou během stavby Valíku.
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Sch »

Ta odbočka z I/27 co se používala během výstavby Valíku již není uzavřena betony? Jezdím po I/27 jen párkrát do roka, tak nevím jestli nenastala změna.
Myslím tuto křižovatku: http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=1307881 ... 60352@z=15.
Libor
Příspěvky: 51
Registrován: 20.9.2010 21:19:43

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Libor »

Je to křižovatka I/20 a II/180 a ta je zavřená stále. Z jednoho konce betony, z druhého závora.
Mnou popisovanou objížďku jsem myslel takto http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=130771968@y=134579968@z=13
Lepší cesta asi neni.
úprava odkazu Martin z Ostravy
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin Vedral »

No jen se bojim, aby ta varianta od Libora nebyla zasekana, pac bude urcite oficialne znacena... Navigaci mam, tak to asi zkusim severem pres Radobyčice :-)
Libor
Příspěvky: 51
Registrován: 20.9.2010 21:19:43

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Libor »

Při běžném provozu tam nejsou žádné velké intenzity, takže momentální provoz nebude výrazný problém. Možná až ty kruháče u OC Olympia, ale těm se nevyhnete ani cestou přes Radobyčice. Zatím je naplánováno mezi 16. a 17. hodinou otevřít dálnici alespoň 1+1, takže objížďka možná nebude potřeba.
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin Vedral »

Prave ze tam pojedu v tuhle dobu, tak snad to pred patou stihnou otevrit, ale dekuji za rady
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od adamos »

novinky.cz píše: 16.07
Policie částečně zprovoznila D5: Policisté odpoledne zprovoznili dálnici D5 u Plzně. Auta už mohou jezdit v obou směrech, i když je provoz ještě částečně omezen. Dálnice byla od pondělní ranní nehody kamiónu s plynovými lahvemi uzavřena.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od pp21 »

Dnes zaznělo v Radiožurnále, že podle šetření je z kamerových záznamů patrné, že havarovanému kamionu opravdu praskla levá přední guma.
Ono to ostatně bylo patrné i z této fotky (bílá rejha v brzdné dráze) http://i.idnes.cz/11/051/cl6/CEN3adb09_val4.jpg
Most bude uzavřen několik týdnů než se dálnice opraví.

Nezbývá než si oddychnout, že se to nestalo o pár stovek metrů dříve, v tunelu...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Obchvat Plzně (včetně historie)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Mohly ty výbuchy a žár nějak poškodit statiku mostu?
R48 -> D48 se podařilo!
Odpovědět

Zpět na „D5“