I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Připravujeme stavbu protihlukových stěn u Hodoňovic.
A mj. https://twitter.com/RSD_MSlezsky/status ... 9975457792
A mj. https://twitter.com/RSD_MSlezsky/status ... 9975457792
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky ... a-svodidla
Ale nebál bych se... Jakmile to skončí, vidím to na ty PHS.
Ale nebál bych se... Jakmile to skončí, vidím to na ty PHS.

-
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
je to zprasek no, někteří pořád jezdí "po staru", jinak se ve špičce zařadit v kunčičkách do proudu je dost výzva, přejet z jedné strany na druhou, nebo odbočit vlevo z vedlejší je jakože fakt husté. zajímalo by mě jestli této úpravě DIO předcházelo kapacitní posouzení, případně mikrosimulace.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Autor
- Příspěvky: 6729
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Polovičaté řešení, buď se měla křižovatka zrušit nebo nahradit MÚK. Obecně udělat z I/56 kapacitní a bezpečnou komunikaci typu SMV. Významem by si I/56 v tomto úseku investici zasloužila a obhájila.
Času na přípravu bylo, od začátku nárustu dopravy, dost.
Času na přípravu bylo, od začátku nárustu dopravy, dost.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Směr FnO -> FM (křížovatka Kunčičky u Bašky):
Tak !konečně! tam někdo umístil dočasné značení "za 200m zúžení". Ale že to trvalo. Každopádně i přesto jsem byl opět dneska svědkem, kdy se prostě přes vodorovné značení přejíždělo (jsem zvědav jestli tam budou nějaké statické prvky k zabránění průjezdu anebo raději nebudou). Docela nechápu proč když všude udělali vodorovné značení, tak proč konkrétně tady chybí vodorovné značení ohledně zúžení (šipky směrem do pomalého pruhu). Asi zapomněli... (ale může mi něco unikat...)
EDIT: Kdyby raději udělali pořádně přípojovák z Bašky, co je ještě před křižovatkou. Fakt těm lidem nezávídím se tam napojovat.
Tak !konečně! tam někdo umístil dočasné značení "za 200m zúžení". Ale že to trvalo. Každopádně i přesto jsem byl opět dneska svědkem, kdy se prostě přes vodorovné značení přejíždělo (jsem zvědav jestli tam budou nějaké statické prvky k zabránění průjezdu anebo raději nebudou). Docela nechápu proč když všude udělali vodorovné značení, tak proč konkrétně tady chybí vodorovné značení ohledně zúžení (šipky směrem do pomalého pruhu). Asi zapomněli... (ale může mi něco unikat...)
EDIT: Kdyby raději udělali pořádně přípojovák z Bašky, co je ještě před křižovatkou. Fakt těm lidem nezávídím se tam napojovat.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Heh, tak v úseku Nové dědiny (cca úsek: https://mapy.cz/s/pejorojebe), již jsou zprůjezdněny dva pruhy s lanovými svodily. A jestli si někdo myslí, že jsou zprasek ty křižovatky Baška a Hodoňovice, tak to ještě nejel směr Ostravice když se dělí pruh směr Čeladná/Ostravice s větším provozem. Rychlý pruh je strašně úzký a jsem zvědav kdo jako první ty svodidla pokřtí. Manévrovatelnost ve vnitřním pruhu je celkem nulová a úplně bude radost se oddělovat na směr Ostravice (protože i tam to nechali úzké). S nákladními vozidly a auty co se drží blíž středové čáry bude velká sranda...
Jsem zvědav jestli na jiných úsecích D56 to bude širší, protože jinak to považuju za novou I/48 s lanovými svodidly (ne-li horší)... Bravo.
EDIT:
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky ... nebezpecna
Fakt super když se lidi budou bát na místě kde prostě kvůli řazení pruhu přejet musí... Fakt skvělé...
Jsem zvědav jestli na jiných úsecích D56 to bude širší, protože jinak to považuju za novou I/48 s lanovými svodidly (ne-li horší)... Bravo.
EDIT:
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky ... nebezpecna
Fakt super když se lidi budou bát na místě kde prostě kvůli řazení pruhu přejet musí... Fakt skvělé...
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Jak to vychází cenově vůči betonovým svodidlům? Ve výšce zrcátek to bude tak přibližně stejně široké. Nebo jde jen o to aby před lany měli řidiči respekt?
Myslím tyto vysoké:
https://www.google.com/maps/@48.5301912 ... 384!8i8192
Myslím tyto vysoké:
https://www.google.com/maps/@48.5301912 ... 384!8i8192
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Celou dobu tvrdím, že tam měli dát betonová svodidla. Ty kecy o tom, že to je bezpečné pro to, že to vyvolává strach to je fakt už vrchol arogance!
-
- Příspěvky: 184
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Nechci lanová svodidla obhajovat, ale jednu výhodu ma úzké silnici mají: jsou jednoznačně nejužší a tudíž nechávají vozidlům nejvíce prostoru.
I/56 u Frýdlantu nad Ostravicí má podle měření na mapy.cz šířku 14 metrů, což je ještě o metr méně než před pár lety R48 u Libhoště. Instalaci svodidel při zachování čtyřpruhu proto považuji za nebezpečnou.
I/56 u Frýdlantu nad Ostravicí má podle měření na mapy.cz šířku 14 metrů, což je ještě o metr méně než před pár lety R48 u Libhoště. Instalaci svodidel při zachování čtyřpruhu proto považuji za nebezpečnou.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Upřímně, u tohohle paskvilu ani nemá smysl probírat co je bezpečnější, protože tady se lanová svodidla zvolila pouze a jen proto, že zabírají stavebně nejméně místa. Bohužel, i přes tuto skutečnost, má rychlý pruh nyní nulovou manévrovatelnost.
Přijde mi opravdu odporné, že i BESIP zmiňuje o nějakém respektu. Jako tohle je opravdu něco co zvyšuje bezpečnost? Aneb uděláme to nebezpečné aby to bylo bezpečné? To jako vážně? Uděláme silnici 2+2, ale v rychlém pruhu začalo jezdit hodně lidí, pojďme to udělat nebezpečné... Já si nemůžu pomoct, mě to nedává logiku.
Ano, lidi tam jezdí docela rychle a ty rozhledové podmínky jsou defakto relativně dobré až na některé mouchy (např. u Bašky jsou neschopní udělat plnohodnotný připojovací pruh), ale nepřijde mi to teda jako vhodný omezovač rychlosti.
Pojedeš rychle? Nabouráš, protože jsme to tak zařídili. Mj. je to hodně o tom jak se bude chovat auto v pravém pruhu,který má místa pro krále.
Nevím, divné řešení...
Jako upřímně doufám, že se pletu. Nějak si na to zvykneme a nehody nebudou. Ale na mě to spíš působí, že to bude průser a naopak to spíš povede ke snížení rychlosti ofiko z 90km/h na 80km/h. A pochopitelně tam bude zákaz předjíždění nad 2,2m šířky. Ale i auta kolem těch 2m budou v tom rychlém docela hodně nervozní...
Sečteno potvrzeno: svodidla klidně, ale s plnohodnotnými pruhy. Ale nikdy by mě nenapadlo, že za takových podmínek něco takového v dnešní době vznikne...
Přijde mi opravdu odporné, že i BESIP zmiňuje o nějakém respektu. Jako tohle je opravdu něco co zvyšuje bezpečnost? Aneb uděláme to nebezpečné aby to bylo bezpečné? To jako vážně? Uděláme silnici 2+2, ale v rychlém pruhu začalo jezdit hodně lidí, pojďme to udělat nebezpečné... Já si nemůžu pomoct, mě to nedává logiku.
Ano, lidi tam jezdí docela rychle a ty rozhledové podmínky jsou defakto relativně dobré až na některé mouchy (např. u Bašky jsou neschopní udělat plnohodnotný připojovací pruh), ale nepřijde mi to teda jako vhodný omezovač rychlosti.
Pojedeš rychle? Nabouráš, protože jsme to tak zařídili. Mj. je to hodně o tom jak se bude chovat auto v pravém pruhu,který má místa pro krále.
Nevím, divné řešení...
Jako upřímně doufám, že se pletu. Nějak si na to zvykneme a nehody nebudou. Ale na mě to spíš působí, že to bude průser a naopak to spíš povede ke snížení rychlosti ofiko z 90km/h na 80km/h. A pochopitelně tam bude zákaz předjíždění nad 2,2m šířky. Ale i auta kolem těch 2m budou v tom rychlém docela hodně nervozní...
Sečteno potvrzeno: svodidla klidně, ale s plnohodnotnými pruhy. Ale nikdy by mě nenapadlo, že za takových podmínek něco takového v dnešní době vznikne...
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Tak na druhou stranu je otázka, jak se stavba dlouho připravovala....
-
- Autor
- Příspěvky: 6729
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Dlouho na to, jak mizerný je výsledek.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Vůbec nezávidím řidičům se v budoucnu připojovat u Bašky. Neznám místo, kde se ochotněji najíždí do levého pruhu, aby zde mohli bezpečně najet.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Dnes, v neděli, v 13:50 vrtali díry, kousek vedle chlapi díry čistili. To bylo mezi motorestem a Frýdlantem.
Někde u Bašky natahovali lana do svodidel.
Někde u Bašky natahovali lana do svodidel.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Musím říct, že jsem to čekal horší. Snížení rychlosti sice dramatické, bubáci jedou ve vláčku 80, ale předjíždění mně osobně přijde fakt v pohodě. Asi mě vycvičily italské rychlostky.
Tady na této křižovatce je zúžení do jednoho pruhu. V obou směrech. Zúžení ve směru z Frýdlantu do Frýdku fakt nechápu, když zde původně byl i samostatný odbočovací pruh doleva. Příště se musím pořádně podívat jak jsou zde vedené svodidla.
https://goo.gl/maps/8t5C7DS8WLDn9Zug6
Tady na této křižovatce je zúžení do jednoho pruhu. V obou směrech. Zúžení ve směru z Frýdlantu do Frýdku fakt nechápu, když zde původně byl i samostatný odbočovací pruh doleva. Příště se musím pořádně podívat jak jsou zde vedené svodidla.
https://goo.gl/maps/8t5C7DS8WLDn9Zug6
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Snížení rychlosti jsem si teda absolutně nevšiml. Možná na pár vyjímek v pravém pruhu, ale jinak se tam jezdí stále hodně rychle nad rychlostní limit.
Občas to na mě působí i naopak a někteří přidávají ještě víc. Ale to bude asi jen můj pocit.
Svodidla už byly zdemolovány na x místech (myslím že už tak 5x? možná snad i víc, už jsem to přestal počítat). Docela by mě zajímalo jestli tohle jsou právě ty případy kdy lidi jezdili do protisměru (takže teď xkrát někoho zachránili od přímého možného střetu) anebo se to děje tak často protože rychlý pruh je prostě prasácky úzký a přijde mi to nebezpečné.
Častokrát jsem viděl, že některé auto normálně na prase to hodí pravým kolem po středové čare a někdy se i šoupne lehce do pravého při předjížděcím manévru jiného auta.
A samozřejmě i druhá strana mince, kdy to samé dělá předjížděný a defakto vytlačuje toho co předjíždí a dělá mu předjížení velice nepřijemné. Co o to, že pravý pruh je velký, když ten vlevo defakto nemá manévrovatelnost v rámci svého pruhu (samozřejmě záleží i na autě, pochopitelně 2,2m? asi jsem neviděl to nikoho dodržovat
).
Já proti svodidlům nic jako takovým nic nemam. Ani ty lanová. Ale levý pruh je prostě divný. Ta cesta se neustále rozkopává. X míst se dělali protihlukovky a defakto se to dostalo do pasti jak by se to dalo o nějaký ten cm rozšířit, ať jsou dva plnohodnotné pruhy.
Zvykl jsem si, ale že by to byla hitparáda...
(a mj stále lituju ty co se musí připojovat z Bašky tím pidi připojovakem...)

Svodidla už byly zdemolovány na x místech (myslím že už tak 5x? možná snad i víc, už jsem to přestal počítat). Docela by mě zajímalo jestli tohle jsou právě ty případy kdy lidi jezdili do protisměru (takže teď xkrát někoho zachránili od přímého možného střetu) anebo se to děje tak často protože rychlý pruh je prostě prasácky úzký a přijde mi to nebezpečné.
Častokrát jsem viděl, že některé auto normálně na prase to hodí pravým kolem po středové čare a někdy se i šoupne lehce do pravého při předjížděcím manévru jiného auta.
A samozřejmě i druhá strana mince, kdy to samé dělá předjížděný a defakto vytlačuje toho co předjíždí a dělá mu předjížení velice nepřijemné. Co o to, že pravý pruh je velký, když ten vlevo defakto nemá manévrovatelnost v rámci svého pruhu (samozřejmě záleží i na autě, pochopitelně 2,2m? asi jsem neviděl to nikoho dodržovat

Já proti svodidlům nic jako takovým nic nemam. Ani ty lanová. Ale levý pruh je prostě divný. Ta cesta se neustále rozkopává. X míst se dělali protihlukovky a defakto se to dostalo do pasti jak by se to dalo o nějaký ten cm rozšířit, ať jsou dva plnohodnotné pruhy.
Zvykl jsem si, ale že by to byla hitparáda...
(a mj stále lituju ty co se musí připojovat z Bašky tím pidi připojovakem...)