Stránka 2 z 5

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 12.6.2011 17:43:24
od Lenny
Asi si to při nějaké vhodné přiležitosti projedu, abych to poznal osobně...

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 21.4.2012 13:10:06
od jeni013
Michel píše:
Lenny píše:A je to nutné, zde instalovat lanová svodidla? Mi osobně přijde, že nikoliv.
Taky myslím, že nezbytně nutné to není, ale pokud se najdou peníze, bylo by to možná žádoucí. Je sice pravda, že lanová svodidla komfort jízdy na S16,5 spíše zhorší - levý pruh je opticky i fyzicky užší a jak už jsem psal o žádné čelní srážce automobilů na tomto úseku jsem ještě neslyšel, ale na druhou stranu, jak píše FlakY, snad by to zabránilo lidem, aby tuto cestu přebíhali - snad nebudou tak šílení aby přebíhali i přes ta svodidla... A odstranění úrovňových křižovatek bude přínosem jednoznačně.
Právě instalace lanových svodidel by pomohla při dodržování alespoň té 110. Dalším nešvarem jsou cyklisté, keří zde nemají zákaz.

Mimochodem k těm nehodám zde článek - kamarád měl dnes pohřeb.
Šťastnou cestu Václave... :(

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 21.4.2012 13:14:00
od Martin z Ostravy
Co bylo příčinou přejetí do protisměru? Mikrospánek?

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 21.4.2012 13:18:34
od jeni013
Nerad bych spekuloval, ale jeli z víkendové akce a mikrospánek by byl možný.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 17.6.2012 10:46:23
od bumbik
Tento tah je zjevně dost nebezpečný viz. video:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... ecny-usek/

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 18.6.2012 10:13:04
od FlakY`
Zajímavé. Teď ještě můžeme doufat v to aby byla plošně snížena rychlost i na I/48. Ty nehody zavinili řidiči svojí bezohlednou jízdou a to, že se tam občas objeví nějaký vůl (chodec, cyklista) asi nebude mít za následek zhoršení statistik.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 18.6.2012 12:12:28
od bumbik
snížená rychlost na I/48? to doufám né, nechat 90 je to silnice 1. třídy a je bezpečná pro každého normálního řidiče, nevidím důvod snižovat rychlost, spíš zvýšit počet dopravních hlídek ale rychlost určitě nesnižovat ;-) to jest můj názor, koneckonců máme nové passaty v kombi a jeden má být nasazen na I/48 od července, to myslím bude výstraha dostatečně velká a propo, nepamatuju si, kdy jsem naposled viděl nějakou dopr. nehodu na I/48 a to po této cestě jezdím denně, za to na I/56 do frýdlantu si vybavuju hned 2 nehody :-)

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 18.6.2012 13:50:07
od FlakY`
Asi zde provádějí méně kontrol, když zde řidiči vysoce překračují rychlost.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 21.2.2014 10:13:37
od bumbik
tak na úpravu silnice u Hodoňovic je vydáno územní rozhodnutí viz.
http://www.frydekmistek.cz/prilohy/Zpra ... 0_2013.doc

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 21.2.2014 21:18:42
od Vladimír
Situace na tomto úseku věrně kopíruje stav dopravní kázně na silnicích v CZ.
Je zde přehledný úsek, který je intenzivně využíván novodobými obyvateli z podbeskydské oblasti na denní dojíždění do Ostravy a zpět. Je zcela běžné, že se zde jezdí 160-kou, no a v úsecích kde je omezení na 70, tak tuto rychlost nikdo nedodržuje, typická je tak asi 100-ka.
Vzorným příkladem všem jsou zde mnozí majitelé luxusních vozidel, kteří nerespektují žádné rychlostní limity. A pokud vy dodržujete dané limity, tak vám nevybíravými způsoby připomínají, kdo je na této silnici skutečným pánem.
Jako jiný příklad uvádím odbočovací levý jízní pruh na Palkovice, na světelné křižovatce na ul. Beskydská ve směru na Ostravu. Zde tento odbočovací pruh "vybraná" vozidla již standardně používají jen pro přímou jízdu směrem na Ostravu, aby nemuseli stát ve frontě za hloupými slušňáky, kteří je zdržují.
To je bohužel každodenní realita, kterou si mohou všichni přijet ověřit.
A jak to změnít? Náprava je přece velmi jednoduchá a zcela levná - důsledná a trvalá kontrola ze strany Policie a nekompromisní postihy. To by ale musela být vůle tuto všeobecně známou skutečnost rázně a hlavně nekompromisně řešit. Jezdím zde velmi často a situace se zde vymkla zcela kontrole. ;) ;)

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 22.2.2014 17:15:44
od Francis
FlakY` píše:Asi zde provádějí méně kontrol, když zde řidiči vysoce překračují rychlost.
Moc bych si nefandil. Soudě podle charakteru novodobého záboru lokality Čeladná, tyto řidiče v ČR asi moc kontrolovat nepůjde.
Posuďte sami zda na to PČR bude mít dost kuráže:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotog ... k-nemecek/
:lol:

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 24.2.2014 9:04:26
od evilcleaner
na takové silnici by především úrovňové průsečné křižovatky neměly vůbec co dělat (kor v extravilánu). alibistické řešení "MPR 70" je jenom krytí si zadku ze strany ŘSD a výběrčí místo PČR. každému soudnému člověku je jasné, že fungovat to nebude. měly by se místo toho na této silnici provést patřičné stavební úpravy (múk v Hodoňovicích a na výjezdu z F-M, případně směrově rozdělit lanovými svodidly nebo new jersey, at se držíme nízko s rozpočtem, vytvoření nouzových zálivů), které by přinesly kýžený efekt zvýšení bezpečnosti a zároven by se mohla na celém úseku zvednout MPR (silnice stavěna jako S16,5/100).
žlutě orámovaná cedule 70 je sice superlevné řešení, ale řeší všeho všudy nic.
času na tyto úpravy bylo dost, ale nevypadá, že by se vůbec něco v tomto směru mělo změnit (vliv na to nejspíš nebude mít ani nový obchvat F-M)

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 24.2.2014 16:31:33
od FlakY`
Peníze na významé úpravy asi těžko budou. Ale co by pomohlo, je instalování světelných křižovatek a na nich zabudované kamery vůči těm, co by jeli na červenou. Pokud tam je významný provoz a vozidla z vedlejší se nemohou připojit, tak toto je dobré řešení. Sousedé v Polsku to takhle mají na přetížených silncích jako třeba 1 z Bielsko-Biala do Tychy. Možná byla stavěna na 100km/h, ale to neznamená, že úk je na takovou rychlost navržena. Bylo by fajn aby se to předělalo na Rko, ale R48 má vyšší prioritu a ještě není dokončena.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 20.3.2015 14:39:20
od pedros
Jel jsem včera po této silnici a ráno kolem 8 začali frézovat úsek kousek za koncem FM směrem na Frýdlant i v opačném směru v délce asi 300 m... Dneska ráno jsem jel opět a položen nový povrch i s VDZ!!! Neuvěřitelné u nás...!!!

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 21.3.2015 6:45:14
od bumbik
no dělá se to po částech, nedávno proběhla stejná oprava na dalších 2 místech, co vím ... jen ať spravují ;-)

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 11.12.2017 9:16:51
od bobikabobik
Mezi Kunčičkami u Bašky až na odbočku na Čeladnou v délce téměř 10km je před dokončením kompletní oplocení této čtyřproudé silnice. :ok: V kombinaci s již dokončenými protihlukovkami zejména v okolí Hodoňovic se charakter silnice dosti zásadně změnil. Již chybí jen středová svodidla a vyřešení posledních dvou úrovňových křižovatek u Kunčiček a zejména u Hodoňovic.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 11.4.2018 21:05:39
od Lenny
Probíhá zpracování DSP na instalace lanových svodidel v km 56-66.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 11.4.2018 21:54:05
od Martin z Ostravy
Škoda, že se s těmi PHS neudělalo rozšíření zpevněné krajnice, aby se nemusely zužovat jizdní pruhy.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 11.4.2018 22:03:03
od evilcleaner
stačilo rozšířit vozovku o 1 metr, umístit do "sdp" svodidla NJ, vybudovat sos zálivy a zrušit sjezdy na okolní pozemky no a mohlo se osadit na podstatné části DZ SMV a k tomu vyšší limit. takhle to zprzní plotem, který mnohdy je jen pár desítek centimetrů od hrany zpevnění, PHS, které znemožní jakoukoli práci s šířkovým uspořádáním a přidají nebezpečné lanové svodidla s nízkou zádržností - skoro bych řekl taková česká cesta. :zvraci:

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 12.4.2018 6:56:29
od Martin z Ostravy
To by někdo musel chtít, což je ten největší problém. Protože jinak není problém to řešit technicky a i peníze jsou. A zrovna u této silnice je i relativně čas.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 26.4.2018 7:08:48
od FlakY`
Oproti minulým létům, zde výrazně narostl provoz a už dávno jsem navrhoval modernizaci silnice. Nejhorší jsou úrovňové křižovatky a střet s protijedoucím vozidlem, kde už nyní jezdí střelci a 90 zde dodržuje málokdo. Instalováním lanových svodidel zde dojde k optickému zúžení komunikace a teoretické zpomalení vozidel. Pravdou je, že lana sami o sobě až tak bezpečná nejsou a horší to budou mít rovněž složky IZS.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 26.4.2018 7:18:31
od bumbik
ale zase nějak se lidi na své pozemky dostat musí, když psal evilcleaner, že by zrušil sjezdy na pozemky ... tzn. to znamená náhradní přístupové cesty, atd. atd. osobně bych tam dal ta lana z úseku Příbor - NJ, pokud je možné je znovu použít ... a ikdyž ten provoz je velký, podle mě trochu klesne po dokončení I/68 Třanovice - Nebory a po dokončení obchvatu FM na D48, protože to bude pro kamiony lákadlo rychlé a plynulé cesty u osobáků se asi nezmění nic ...

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 26.4.2018 18:46:15
od Martin z Ostravy
Většina dopravy na I/56 je z Ostravy a F-M do Beskyd a zpět, na tom I/68 ani obchvat F-M nic nezmění.
Kdyby se někomu chtělo tak se to mohlo homogenizovat aspoň na R21,5, kdyby...

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 26.4.2018 18:52:40
od evilcleaner
lana demontovaná na D48 jsou rozřezaná na 6metrové kusy a odvezena do sběru ;)

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 2.5.2018 6:06:57
od bumbik
Martine, tak aspoň ti, co pojedou z Ovy do Beskyd mohou po obchvatu FM, zvlášť, když 1. etapa je na spadnutí ... evilcleaner díky za info, toliko k lanům ...