D46 obecně
Re: D46 obecně
Co se píše v ZPPK? Dle § 18, odst. 1 Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
Jinými slovy řidič by měl používat svůj rozum. Tím je vše dáno.
Jinými slovy řidič by měl používat svůj rozum. Tím je vše dáno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D46 obecně
Přesně.
Když je provoz projedu to podle provozu a když tam nikdo nebude, není problém to dát podstatně rychleji. Již nějakou dobu nepotřebuji držet za ruku.
Když je provoz projedu to podle provozu a když tam nikdo nebude, není problém to dát podstatně rychleji. Již nějakou dobu nepotřebuji držet za ruku.
Re: D46 obecně
Po cca 40 cestách Praha - Brusel jsem pro tu první možnost !Aram96 píše:Kdyby mělo být na D46 všude 130, tak na D1 by mělo být 160 a na D11 neomezená rychlost. Buď tohle nebo 110 na D46 .. a co je jednodušší nebo spíš reálnější ?
Re: D46 obecně
Přidávám aktuální stav rekonstrukce exitu Drysice na D46, kde je již hotová jedna polovina dálnice, druhá je ve vysokém stádiu rozpracovanosti:
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/Exi ... _5.7.2022/
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/Exi ... _5.7.2022/
Re: D46 obecně
Vypadá to pěkně. Tak šup, šup pokračovat...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D46 obecně
Nevím jestli značku s MPR 110 odnesl vítr, ale ve směru na OL od MÚK Olšany u PV až po MÚK Hněvotín je 130.
Je to tak snad jediné místo na celé dálnici.
Je to tak snad jediné místo na celé dálnici.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D46 obecně
Nebo ji "zlikvidovala" v rámci výkonu činnosti zimní údržba. Značka tam určitě má být.
Re: D46 obecně
Když jsem tam jel naposledy, někdy v prosinci, tak tam byla. V levém ale stejně 130.
Re: D46 obecně
Už tuším na Mikuláše jsem ji neviděl a rozhodně ne po Vánocích. Nevím jak to bylo předtím, ale ty dvě jízdy jsem se díval, kde je jaká rychlost.
S ženou jsme vzpomínali, jaká tam byla rychlost dřív. Třeba GPS navigace (bez aktualizace) nám tam 130km/h ukazuje na celém úseku.
S ženou jsme vzpomínali, jaká tam byla rychlost dřív. Třeba GPS navigace (bez aktualizace) nám tam 130km/h ukazuje na celém úseku.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D46 obecně
130 tam bývala, ovšem ani ten provoz ještě nebyl jako dnes.
Zatímco v roce 2000 měla R46 v různých úsecích zatížení 18-24 tisíc aut denně, v roce 2020 má současná D46 už 31-40 tisíc aut za den. To je na bobovou dráhu opravdu hodně.
Zatímco v roce 2000 měla R46 v různých úsecích zatížení 18-24 tisíc aut denně, v roce 2020 má současná D46 už 31-40 tisíc aut za den. To je na bobovou dráhu opravdu hodně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp.)
Něco se připravuje.
D46 modernizace a homogenizace tahu v úseku Vyškov– Olomouc, technická studie
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/623268
D46 modernizace a homogenizace tahu v úseku Vyškov– Olomouc, technická studie
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/623268
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D46 obecně
Když se projíždí po D46 Prostějovem, není to tak zřejmé, ale v jižní části dálnice prochází opravdu úzkým profilem mezi zástavbou sídliště Šárka a areály firem Mechanika a FTL. Až když se tam trošku zastavíte, tak si uvědomíte, že takovéto trasování dálnice je přinejmenším nevhodné:
https://www.rajce.idnes.cz/silnicnizesp ... rostejovem
Jen takový dotaz - byl přestavěn exit Prostějov Centrum, nyní se opravuje estakáda Haná, v plánu je exit PV sever. Co ale ta první estakáda přes trať a ulici Leteckou? Ta se dělat nebude? Jde o to, že teď je stejně součástí uzavírky kvůli delší severní estakádě a nic se tu neděje... Nebo to budou další dva roky uzavírek?
https://www.rajce.idnes.cz/silnicnizesp ... rostejovem
Jen takový dotaz - byl přestavěn exit Prostějov Centrum, nyní se opravuje estakáda Haná, v plánu je exit PV sever. Co ale ta první estakáda přes trať a ulici Leteckou? Ta se dělat nebude? Jde o to, že teď je stejně součástí uzavírky kvůli delší severní estakádě a nic se tu neděje... Nebo to budou další dva roky uzavírek?
Re: D46 obecně
Až budeme mít dálniční síť dostavěnou (nebo i nějakou rozšířenou síť), tak bych klidně byl za, aby se ta dálnice přes Prostějov přeložila a rovnou s tím se vyřešila zatáčka u Olšan. Jen je dost možné, že nic takového by ani neprošlo přes odpor obyvatel, i kdyby na krásně peníze byly...
Re: D46 obecně
Aram: jenže v té době už to může být neprůchodné kvůli tomu, že se v obcích v okolí Prostějova přistavují další domy. Ta přeložka (hodně dlouhá) by se musela dostat do ZÚR už teď, ale pokud vím, tak se o tom ani nemluví.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D46 obecně
Jakmile se zprovozní komplet D1, na D46 se zapomene
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D46 obecně
Nemyslím si, že na D46 se zapomene. Stále bude silně zatížená.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D46 obecně
Jakmile se na D1 mezi Vyškovem a Lipníkem něco semele, jsme tam kde dnes
Re: D46 obecně
To si nemyslím, na to, že to je/bude vlastně jednička se zálivy, bude zatížená víc než dost. Navíc jak už psal Michal, stačí třeba 5-10 min zdržení na D1 a navigace: “A hurá přes Prostějov”.
KarelLer: souhlas, něco takové by se opravdu mělo začít řešit ideálně v nejbližších letech. Musel by holt opravdu hodně zalobovat Prostějov.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D46 obecně
Chlapci, vy jste vzali moc vážně Ale určitě se najde nějaký chytrolín, který navrhne upřednostnění investic do D1 na úkor D46.
Pravdou je, že ten moravský kosočtverec, jak to jeden nejmenovaný ekopako nazval, bude opravdu velká výhoda pro případ omezení. Doufám, že před Vyškovem a Lipníkem vzniknou informační tabule nebo ještě lépe proměnlivé tabule, přesměrující dopravu přes Olomouc
Pravdou je, že ten moravský kosočtverec, jak to jeden nejmenovaný ekopako nazval, bude opravdu velká výhoda pro případ omezení. Doufám, že před Vyškovem a Lipníkem vzniknou informační tabule nebo ještě lépe proměnlivé tabule, přesměrující dopravu přes Olomouc
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D46 obecně
No už se to řešilo dříve, ale v tom Prostějově to nebude přeložit kam. Je tam areál FTL, který spíše nedostačuje současným potřebám firmy, takže vést jeho částí dálnici je neprůchodné. Pak je velká trafačka, která se nyní také ještě přistavuje a následuje vojenské letiště, jehož význam v současné situaci také významně posiluje. Takže není kudy... Takže ten "průpich" byl asi fakt jediné možné řešení... A nějaká velká přeložka vedená až někde u Bedihoště a Kralic je hodně velké sci-fi, které po dobudování D1 postrádá smyslu. Po převedení dopravy na D1 totiž navíc váznam Prostějova jako zdrojového a cílového místa dálnice D46 významně vzroste... Jen tedy doufám, že D46 zůstane dálnicí a nebude se převádět do jedniček. To už by bylo na palici po těch všech investicích... Je ale divné, že ač se všude kolem dálnic značí ta "nasávací" oblast, tady nikde nic...
Re: D46 obecně
Protože na to značit nasávací oblast v Tovačově nemají odvahu.
Jinak díky za info. Nějakou hypotetickou přeložku jsem samozřejmě myslel od Olšan, kolem Kralic a napojit to pod Žešovem. Cca 15 km dálnice. Ale to je v dnešní době opravdu asi nereálné, uznávám. Dopravně to potřeba nebude.
Myslím si, že to dálnicí zůstane, ale osobně bych to přeznačil na SMV, až budou dožité značky.
Jinak díky za info. Nějakou hypotetickou přeložku jsem samozřejmě myslel od Olšan, kolem Kralic a napojit to pod Žešovem. Cca 15 km dálnice. Ale to je v dnešní době opravdu asi nereálné, uznávám. Dopravně to potřeba nebude.
Myslím si, že to dálnicí zůstane, ale osobně bych to přeznačil na SMV, až budou dožité značky.
Re: D46 obecně
Tak i čtyřpruhové jedničky v režimu SMV mají připojováky dle norem narozdíl od té hrůzy, která na D46 ještě před lety na většině MUK byla..., takže investice by byly rozhodně obhajitelné i v případě převodu do I.tříd. A já bych byl rozhodně pro převod na I/46 SMV, furt to je a bude místy tobogán nesrovnatelný s jakoukoliv jinou dálnicí v ČR. Když to bude jednička, tak se ve finále pro stávající uživatele nic zásadního nezmění, furt tam bude Vmax 110km/h jako doposud a profitovat z toho můžou jen okolní obce, protože by nebyla zřejmě zpoplatněná dálniční známkou a mohla by ještě pár set aut přetáhnout z průjezdu obcema právě na I/46
Re: D46 obecně
Než převádět na jedničku, tak prostě bude potřeba narovnat profil vertikálně i horizontálně. Pořád to bude vytěžovaná dálnice i po otevření kompletní D1.
S tím jak se nestaví D43, tak po kompletní D35 bude i časovou alternativou pro směr Brno-Česká Třebová, než stát hodinu v koloně za Brnem.
S tím jak se nestaví D43, tak po kompletní D35 bude i časovou alternativou pro směr Brno-Česká Třebová, než stát hodinu v koloně za Brnem.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D46 obecně
Kdyby se dálnice v cizině měly převádět do SMV jen kvůli své mírné klikatosti, tak se v leckteré zemi sníží počet dálnic na polovic Naše D46 je luxus proti úzkým tobogánům bez připojováků, kterými jsem jel se staženou zadnicí
Proč D46 převádět? To by naopak zase nahrálo kdejakým šetřilským snahám naházet do SMV i další úseky dálnic. Jednou to je dálnice, tak nerušit. Jinak zase skončíme tam kde před lety a budeme mít zpátky rychlostní silnice. Záměr tehdejšího sjednocení přece byl, že SMV zůstanou jen přivaděče nebo krátké úseky. Určitě ne důležitá spojnice dálnic.
Proč D46 převádět? To by naopak zase nahrálo kdejakým šetřilským snahám naházet do SMV i další úseky dálnic. Jednou to je dálnice, tak nerušit. Jinak zase skončíme tam kde před lety a budeme mít zpátky rychlostní silnice. Záměr tehdejšího sjednocení přece byl, že SMV zůstanou jen přivaděče nebo krátké úseky. Určitě ne důležitá spojnice dálnic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D46 obecně
Ne není to dálnice. To že to tak někdo od stolu určil před lety mě nezajímá.
Buď to dejme do jedniček, nebo mějme D68 od D48 až skoro po Jablunkov.
To asi ne že .. takže jako lepší řešení vidím jedničku, pokud i S73 bude jednička. Prostě budeme mít D a “S”ka, což jsou jedničky. Nebude v tom vůbec žádný problém, když bude D46 nově jednička. Odpovídá tomu stokrát více než ty jiné silnice, které jedničkami jsou a mohly by být dálnicemi spíš.
“D” u nás mimo D46 je celkem zárukou nějaké úrovně, když nepočítám zatím nemodernizovanou D35 u Mohelnice a D10. Obě se mají výrazně modernizovat. D46 ne. Nové připojováky to nevytrhnou, ty jsou samozřejmost, jde o poloměry. Nebo to fakt nechme a sjednoťme ten zbytek co defakto dálnicí je.
Servis dálnic by měl být naprosto stejný i na silnicích první třídy jako je I/68 a v budoucnu I/73 čili SSÚD a full servis. Jinak ať se jdou bodnout.
Buď to dejme do jedniček, nebo mějme D68 od D48 až skoro po Jablunkov.
To asi ne že .. takže jako lepší řešení vidím jedničku, pokud i S73 bude jednička. Prostě budeme mít D a “S”ka, což jsou jedničky. Nebude v tom vůbec žádný problém, když bude D46 nově jednička. Odpovídá tomu stokrát více než ty jiné silnice, které jedničkami jsou a mohly by být dálnicemi spíš.
“D” u nás mimo D46 je celkem zárukou nějaké úrovně, když nepočítám zatím nemodernizovanou D35 u Mohelnice a D10. Obě se mají výrazně modernizovat. D46 ne. Nové připojováky to nevytrhnou, ty jsou samozřejmost, jde o poloměry. Nebo to fakt nechme a sjednoťme ten zbytek co defakto dálnicí je.
Servis dálnic by měl být naprosto stejný i na silnicích první třídy jako je I/68 a v budoucnu I/73 čili SSÚD a full servis. Jinak ať se jdou bodnout.